בלוג בחירות #1: בלונים פורחים באוויר

מהומה בעבודה, מי אתה בני גנץ ועל מה אנחנו מצביעים בקלפי – בלוג הבחירות של 'מידה' יוצא לדרך, מוזמנים לעקוב

על קו הזינוק. גנץ, לבני, גבאי ולוי | פלאש90

1. עבודה לא מועדפת

תקופת הבחירות נפתחה, וכרגיל במפלגת העבודה והמחנה הציוני אין רגע דל ונדמה שככל שהמפלגה צונחת בסקרים כך צומחת המהומה הפנימית. במערכות הבחירות האחרונות התרגלנו שהסכינים בעבודה נשלפות בזריזות בכל פעם שמגיעות תוצאות האמת מהקלפי (לפרטים ניתן לפנות לאהוד ברק, עמרם מצנע, עמיר פרץ, שלי יחימוביץ' ויצחק הרצוג), אבל הפעם נראה שהן עלולות להופיע עוד בטרם יום הבחירות.

רק אתמול נפוצו כותרות (ומיד הוכחשו) על חמישה חברי כנסת מהמחנה הציוני ששוקלים לחבור למרצ. ח"כ איציק שמולי מיהר לצייץ בתגובה כי "פילוג עלול להביא לפגיעה אנושה במפלגה ובסיכוי של כולנו להביא לחילופי שלטון בגלל אמביציות אישיות והישרדותיות". לא ברור איך המחנ"צ במצבו הנוכחי הוא ספינת הדגל של משהו, אבל שמולי כנראה לא שמע הפילוג המשמעותי יותר, שמסתמן דווקא בצמרת הסיעה.

הבלאגן התחיל כרגיל עם ציפי לבני, שהצהירה ביום שלישי כי "כל אחד מאיתנו צריך לשים את האגו בצד למען המטרה המשותפת שהיא מהפך – זה יהיה המבחן". לדברי לבני, "הדרך היחידה לנצח את הבחירות היא לאחד כוחות.  ביחד נאמר קודם המדינה, אחר כך המפלגה ואחר כך אני".

כן, קראתם נכון – ציפי לבני מדברת על לשים את האגו בצד ואת טובת המפלגה והמדינה מעל ה"אני". גם במחנה אבי גבאי, עדיין יו"ר המפלגה, נדהמו מעזות המצח ומיהרו לתקוף בתגובה את לבני שהיא "הראשונה שצריכה לוותר על האגו".

מלחמת הציטוטים הזו צפויה להתגבר ככל שנתקרב ליום הבחירות, שבו לא בטוח כלל שצמרת המפלגה תהיה זהה לזו כיום. ההיסטוריה של לבני בקפיצה ממפלגה למפלגה ידועה, ובהחלט יכול להיות שלגבאי עדיף יהיה להיפרד ממנה כדי לצמצמם נזקים. גם המפלגה עצמה צריכה להחליט – האם היא מרצ במסווה או יותר בכיוון של מפא"י ההיסטורית? בכל מקרה נראה שצפויות עוד התפתחויות מעניינות.

2. בלונים פורחים

עוד תופעה שחוזרת לה מדי כמה שנים היא מפלגות האווירה שצצות להן לפתע לאחר ההכרזה על מועד הבחירות. מפלגות האווירה מתחלקות בדרך כלל לשני סוגים. הסוג הראשון מצהיר שחייבים "לעשות שינוי" ו"להחליף את השלטון", כמו למשל 'יש עתיד' או מפלגת 'גשר' החדשה של אורלי לוי. הבעיה היא שלרוב מדובר בהצהרות חלולות שלא עומד מאחוריהן דבר.

כך למשל שברה אורלי לוי את שיא העולם בהפרחת סיסמאות כאשר נשאלה בראיון אתמול בחדשות 2 מדוע הקימה מפלגה חדשה. "אנחנו האלטרנטיבה לאזרחים שנמאס להם ממפלגות ששכחו את מי הן אמורות לייצג", טענה בנחרצות. ואת מי בדיוק לוי מייצגת? "כל אותם ישראלים מהשורה, שאין להם חברים טייקונים או כסף להחזיק לוביסטים". עם מי היא מתכוונת לשתף פעולה? "עם כל מי שרוצה לפעול למען הציבור", ואיך היא מציעה לפתור את הבעיות? "כסף לא חסר – אבל סדרי העדיפויות מעוותים". נו? השתכנעתם כבר?

https://www.facebook.com/orly.levyabkasis/videos/720718231647681/

הסוג השני של מפלגות האווירה אפילו לא טורח להשמיע סיסמאות כלליות ופשוט שומר על דממת אלחוט. חלק מאותן מפלגות אפילו לא קמו וכבר זוכות למספרים יפים בסקרים. השם הבולט הוא כמובן הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ שהקפיד עד כה לשמור על עמימות תוך פיזור רמזים פה ושם. באיזו מדיניות הוא מאמין? מה הוא הולך לנסות לקדם בכנסת? מי בכלל חברי הרשימה? כל השאלות האלה נותרו עד כה ללא תשובה.

לרוב מפלגות האינסטנט יש כמה מאפיינים משותפים. ראשית כל האידיאולוגיה היא לרוב גמישה עד לא קיימת, מכיוון שאין שום מסורת מפלגתית שיכולה לעמוד מאחוריה. העמימות משתלמת במקרה הזה ולו רק כי היא ברירת המחדל הרעיונית. כל המטרה היא קמפיין בזק ובליץ תקשורתי ממוקד.

מאפיין בולט נוסף הוא הרכבת רשימת המועמדים לכנסת שלרוב נעשית בעיקר על ידי המנהיג ותוך שיקולים אלקטורליים, ובוודאי שלא בדרך דמוקרטית של בחירות מקדימות. מלקטים כמה כוכבים – גנרל, תעשיין, עיתונאי לשעבר או פעיל חברתי – והופ! קמה לה מפלגה. הבעיה היא שאותן רשימות שקמות בחופזה רק לצורך קמפיין, נעלמות לרוב באותה המהירות לאחר כהונה אחת.

3. על מה הבחירות בכלל?

אז אחרי כל הסכסוכים, השמועות והמפלגות הטריות, נשאלת שאלה חשובה – עבור מה אני בעצם מצביע בפתק שאני משלשל לקלפי? האם חשוב לי שוק חופשי, האם אני דורש מדיניות ביטחון נחושה יותר, או שמא בכלל חיזוק המשילות והפחתת כוחו של בית המשפט?

נראה שגם המפלגות עצמן מתקשות לענות על כך ורובן יורות לכל הכיוונים. לפחות שלוש מפלגות מתחרות על ליבו של גל הירש, גם במרצ מחפשים ביטחוניסט, ב'כולנו' מנסים להסתיר את גרעון המיליארדים שכחלון יצר עם עוד הבטחות לבזבוזים ומפלגת העבודה כאמור במשבר זהות חריף. אך ההיסטוריה מלמדת אותנו שהישראלים מצביעים בדרך כלל לפי מצבם האישי. כאשר מצבם של רוב הישראלים טוב מאוד כפי שהוא כיום, הם לא חשים בצורך מיוחד בשינוי ומעדיפים לשמור על המצב כפי שהוא.

אמנם אנחנו רק בתחילת הדרך ובתקופה הקרובה לפחות צפויים להתמקד בפריימריז בליכוד ובעבודה, אך נראה שמערכת הבחירות הקרובה תהיה סוערת ומלוכלכת מתמיד – גם בין המפלגות אך גם בתוך המפלגות עצמן. בסופו של דבר, מפלגות הכוכבים, הקרבות במחנ"צ העמימות האידיאולוגית וחקירות ראש הממשלה שברקע מסמנים לנו כולם את הכיוון  – הכל אישי, לטוב ולרע.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

  1. גנץ נקי, הוא לא אשם שבצוק איתן פתאום קפצו מחבלי חמאס חסרי אחריות מהמנהרות רגע לפני הפסקת אש ומלחמת לבנון השנייה הוא היה חפ"ש בכלל ,וחוץ מיזה אל תשכחו שהוא עמד כחומה בצורה בפני סגנו אייזנקוט לגייס עוד בנות לקרבי ועד עכשיו באזרחי לא עשה שום טעות והוא מזכיר את "יפי הבלורית" נווו זה לא מספיק..

    1. אם הימין רוב במדינה? אז למה זה לא נראה לעין.איל זה שנתניהו מתקשה להקים ממשלת 61 בשקט.אני מנסה להבין איפה הרוב הימני? והאם בעתיד הרוב הימני יהיה חזק יותר? האם ימני עלול לנטות למרכז או אף לשמאל? אשמח להסבר.

    2. אז הנה מה שהעלה שמעון כהן על התנהלותו של בני גנץ :
      "במלאת שנה למבצע 'צוק איתן', זמן קצר לאחר ש{בני גנץ} פשט את מדי הרמטכ"ל.
      בכפר עזה התקיים אז קונצרט יהודי ערבי משותף לזכרם של הרוגי 'צוק איתן' הישראלים והעזתים יחד, יוזמה של פעילי שמאל בואכה שמאל קיצוני. בשורה הראשונה של מוזמני האירוע ישב רב אלוף במילואים בני גנץ. לאחר שהסתיים האירוע סיפרה לי היוזמת שמאחוריו, אסנת ברתור, פעילה ב'פורום המשפחות השכולות', פורום ישראלי-פלשתיני ידוע ומוכר, על תוכנו כ"קונצרט סולידריות", כהגדרתה, שכלל תפילת אשכבה ששילבה קינה יהודית וקינה מוסלמית. "החלק הזה בא להביע כאב שהוא כאב אוניברסאלי. כלומר השתתפות בכאב ובצער של הצד השני".

      ברתור הודתה באותה שיחה שאמנם שלחה לקראת האירוע פניות לאישים רבים בבקשת השתתפות, אך "רוב התשובות היו שליליות". בני גנץ לעומת זאת היה מהמיעוט שבחרו להשיב בחיוב ולהתייצב לאירוע. ברתור משוכנעת שנוכחותו שם חיזקה את הלגיטימציה של המפגן, כדבריה.

      למי שצריך תזכורת, בין ההרוגים שעליהם קוננה אותה עצרת בהשתתפות בני גנץ היו גם 1068 עד 1408 (תלוי במקור המדווח) מחבלים חמושים. מאחר ומדובר ברמטכ"לו של המבצע אני יכול לשער שמר גנץ היה מודע היטב לנתון הזה, ובכל זאת בחר להופיע באירוע."
      [ערוץ 7, שמעון כהן, "לפענח את בני גנץ.." https://www.inn.co.il/News/News.aspx/390261%5D

  2. הבעיה היא שאותם קריטריונים נכונים גם למפלגות הימין\מרכז.
    מי תומך בשוק חופשי? האם זה ג'קיל כחלון שמרחיב את הגירעון או מיסטר הייד אלי כהן שעושה צעדים לקראת שוק חופשי?
    האם הבית היהודי:
    בנט שר החינוך שלא מראה סימנים של שוק חופשי בחינוך שלנו
    שר החקלאות שמתחיל להוביל מהלכים לפירוק המועצות השונות (למרות שזז לאט לאט)
    או שרת המשפטים שגם עושה מהלך, אבל לא משמיעה קולה נגד המאגר שהנהלת בית המשפט מתחזקים?

  3. גבאי חייב להיפטר מספיחי מרץ ולחזור למפאי הטובה והישנה עם מרכיב בטחוני מאוד חזק ואחריות כלכלית וסולידריות חברתית. רק כך הוא יכה את הליכוד. מוטב שייפטר מלבני ומיתר חברי מרץ במסווה. הליכוד מקבל 30 מנדטים כי אין מפלגה אלטרנטיבית ומרכזית המאמינה בקו בטחוני תקיף ובכלכלה חופשית. בנט אינו אופציה לשום דבר ומפלגות השמאל משדרות ויתורים ותבוסה ועם ישראל לא מוכן לשמוע על זה. גנץ הוא עוד מפלגת שמאל מרכז, כבר עדיף לפיד עליו כי לפיד יחסית מנוסה וגנץ בתול. החכמה בבחירות האלה היא החיבורים: כלומר נבחרת חלומות שיכולה לשמש הכנה למפלגת אחדות. למשל, גנץ, לפיד, גבאי (בלי לבני) יכולים לקחת בהליכה 40 מנדטים. או אפילו 45. ביחד עם עוד שותף לדרך (כולנו, ליברמן או לוי) הם מרכיבים ממשלה אפילו בלי החרדים ובלי הליכוד. גבאי צודק, חייבים להתאחד סביב מפלגת העבודה ההיסטורית. עם גנץ ולפיד יתחברו לגבאי השמיים הם הגבול. הבעיה היא מפלגות הדיקטטורה שאינן רוצות בחירות (לפיד, כחלון וליברמן) ומבוססות על טלנט אחד. זה אסון לדמוקרטיה. צריך להוציא חוק שמפלגה חייבת להיות דמוקרטית כדי להיבחר. אחרת, אנחנו בבעיה כי האגו משתלט על הכל. גוש המרכז ימין (גבאי, גנץ ולפיד) יכול היה להרכיב ממשלה שפויה ורצינית שתוביל למהפך ובלי החרדים. גנץ לביטחון, גבאי לראשות הממשלה ולפיד למשרד החוץ. מושלם.

    1. מפלגת העבודה = מפלגת השנאה לישאל
      שונאים חרדים ודתיים (הם חשוכים)
      שונאים גברים באשר הם כי הם אלימים ושוביניסטים. פמינאציות השתלטו על המפלגה הזו
      שונאים מתנחלים שונאים שונאים ועוד שונאים.
      עם המפלגה הזו תעלם זה רווח עצום לעם ישראל יהיה פה פחות שנאה

    2. סולידריות חברתית – עד כמה שאני זוכר זו היית בעיקר סולידריות אשכנזית

    3. "גנץ לביטחון, גבאי לראשות הממשלה ולפיד למשרד החוץ."
      משום מה זה נשמע כמו התחלה של בדיחה. משהו בסגנון "יהודי, נוצרי ומוסלמי…"
      כשחושבים על זה לרגע, מובן למה זה נשמע כך. מפני שזאת באמת בדיחה. הבעיה היא שהבדיחה הזו עלולה להיות על חשבון כולנו.

    4. זאת אומרת שקבוצת אנשים שרוצה להקים מפלגה שתקדם את סדר היום שלהם יהיו חייבים לקיים פריימריס כלומר לתת אפשרות לכל המעוניין (בלי קשר לדעותיו) להשפיע על המפלגה. הרעיון הזה, מעבר לכך שהוא אידיוטי, הוא מנוגד לחלוטין לחירות הפרט ולבסיס של הרעיון הדמוקרטי שהוא האפשרות של כל אדם להיבחר לפי דעותיו.
      חוץ מזה, מי שאומר שהפיכת כל המפלגות לדמוקרטיות יגרם לכך שהאגו לא ישתלט לא מכיר את המפלגות בישראל (כולל אלו ה "דמוקרטיות")…

  4. בני גנץ רוצה את לא אחר מדן מרידו כשותפו במפלגתו! מיהו באמת דן מרידור?
    דן מרידור לא נבחר מטעם מהליכוד והוא מאוד מתוסכל ומשמיץ את ישראל בניכר, חוזר על דבריו של האנטישמי ג'ימי קרטר שהמציא על ישראל אפרטהייד. ביטוי זה אינו לעניין לא בהקשר לסיכסוך הרי טען בו זמנית להגדרה עצמית מדינית לערבים תושבי הגדה שאינם חלק ממדינתונו ובו זמנית לאפטהייד. באותה מידה ביטוי זה אינו לעניין בהיות אפריקאים פולשים ומשתלטים על מדינתנו – אין לעם ישראל יכולת ולא התחיבות לפתור את בעיות יבשת אפריקה כפי שהוא רוצה. דן מרידור הינו תופעה! . בל נשכח דן מרידור העלה לגדולה את דורית בייניש בנימוק שהתרשם ממנה מאוד! לדעת משפטנים רבים בייניש משפטנית גרועה חוץ מהיותה בלתי מוסרית ועברינית סדרתית. בעודו יושב על תקן של פוליטיקאי כמי שאמור ליצג את הציבור, הקדיש את מירב זמנו לפגישות עם החונטה המשפטית מתוך כונה לקדם קריירה ציבורית שניה זו של שופט בבית המשפט העליון. לצורך כך הכתיר עצמו בתואר "משפטן בכיר" – מלבדו איש אינו מבין על סמך מה. בעוד היותו נבחר ציבור דאג לאינטרסים של החונטה המשפטית המשתלטת העריצה האנטי דמוקרטית. בהיותו שר המשפטים וגם לאחר כהונתו היות והיו לו מהלכים במשרד המשפטים, דאג לחוסר צדק ולהתעמרות באזרח. הוא יבא לבית הדין לתעבורה את שיטת "ההקראות" – על הנאשמים להתיצב "לדיון המשפטי" בו רק נשאלים אם מודים או לא, אלא שבהן אף פעם לא מקריאים לנאשם את כתב האישום נאשמים שאינם מודים מוכנסים למכבש לחצים להודות ואם עדיין אינם מודים, מזומנים לדיון למועד אחר. הוא גם ישם את שיטת העיכובים, שוטר אינו מופיע וכל דבר להמשכות ההליכים כדי לשבור את רוח הנאשמים שיודו. כמו כן הכניס את 'תא הנאשמים' כדי להשפיל ולבזות בכל אלו עודד את בית המשפט להרשיע תמיד ואת המשטרה להמשיך להגיש תביעות שוא! הוא בין האנשים הצבועים ביותר שניתן להעלות על הדעת! הוא גם איים לעזוב את הממשלה אם הכנסת תעביר חוק שהכנסת ממנה את השופטים ולא כפי שנהוג הם עצמם נבחרים על ידי עצמם. את כל זאת צרח בשם הדמוקרטיה!

    אצל דן מרידור התועליתיות הכי ברורה. הוא הרי בו זמנית היה פוליטיקאי ובו זמנית ניסה לקדם עצמו כשופט בבית המשפט העליון. אף הודה שזה בעייתי והמשיך לנסות לקדם את עצמו כשופט בית המשפט העליון.בהיותו הם שר בממשלה והן חבר כנסת הקדיש את רוב זמנו לפגישות בבית המשפט העליון בנסיון לקדם את עצמו במקום לדאוג לענייני המדינה. מרוב דמוקרטיותו אינו יודע לקבל את דין הבוחר בתוך המפלגה שלא בחרה בו – אינו יודע לקבל את כללי המשחק הדמוקרטי. דן מרידור מלא בטענות ונימוקים חסרי שחר ונותן דרור למניעים פסולים ולמרירותו ומראה עד כמה אופיו שלילי ומעוות. דן מרידור המעורב בפרשיות שחיתות נותן ציון למפלגה ממנה סולק וככל שהוא משמיץ יותר כך רואים כמה האגו הנפוח שלו נפגע ואיזה איש קטן הינו.

    1. הסיפור פשוט מאוד: השמאל מבין שהוא לא יכול לחזור לשלטון כשבראשו איש שמאל המוכר ככזה, ולכן בכל מערכת בחירות הוא מציב בראש מפלגות אופנה אנשי ימין חסרי חוט שדרה, כדי שייבחרו ואז השמאל יוכל לשלוט בהם כפי שעשה לאריאל שרון ולאהוד אולמרט. השמאל הולך בכל דרך אפשרית על הראש של נתניהו, כי הוא יודע שאף מנהיג אחר בימין יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אפשר יהיה לסחוט אותו, להרוס אותו באמצעות רצח אופי (כמו שעשה השמאל למנחם בגין אשר הסתגר בביתו לאחר מבצע שלום הגליל ואמר "איני יכול עוד") או לגרור לצד שמאל, כמו שנגררו ציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין.

  5. לכן למצביעי ימין יהיה לראשונה מפלגה עם אידאולוגיה שלמה וברורה – זהות!

    1. לקראת הבחירות, המטרה העיקרית שלנו היא לפורר את הימין: לדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להאמין שנתניהו מקדם מדיניות שמאל ולגרום להם להצביע למפלגות קטנות כמו "עוצמה יהודית", "זהות", "האמונה", "תקומה", או "גשר" של אורלי לוי. המנהיגים של המפלגות האלה, שעובדות בשירותנו, אפילו לא מנסים להיות חלק מהממשלה הבאה ותפקידם הוא רק לבזבז קולות ימניים כדי להקטין את הליכוד. הם מתפרנסים יפה מהג'וב הזה, אבל כמובן שאנחנו לא מממנים את המפלגות האלה בגלוי אלא דרך תורמים פרטיים. ככל שנצליח לשכנע יותר בוחרי ימין שנתניהו הוא איש שמאל, יותר קולות של מצביעי מפלגות ה"ימין" הקטנות ייזרקו לפח ויגדל הסיכוי להעלות לשלטון את לפיד או גנץ.

    2. גם אני חשבתי כך. אלא מה התברר? שפייגלין חסר יושרה בסיסית! איך הוא יכול לטעון שבגלל נתניהו יש הסכם עם אירן או שלא בוטל לחלוטין (בינתים). גם טען שנתניהו התנגד ולא היה מעוניין שהשגרירות האמריקאית תעבור לירושלים. אני איני זקוקה לשקרן! במקום זאת אפשר להצביע לאריה אלדד – עצמה לישראל.

    3. אניהי יש כמה עדים שמעידים על כך שנתניהו התנגד למעבר השגרירות. שימי לב שאף אחד מטעמו לא הכחיש

      לגבי הסכם הגרעין עם איראן, נתניהו יכל לתקוף בפעם הראשונה שאחמדינג׳אד הצהיר על כוונה להשמיד את ה״ישות הציונית״. היו הרבה הזדמנויות טובות (כשהכורים קרים, מעל פני האדמה, לא בפיזור ארצי) לתקוף אך נתניהו ביקש מהאמריקאים לטפל בבעיה. איפה השקר?

      כולם מפחדים מזהות של פייגלין. לא מבין מה הקטע הזה לא לסקור בסקרים וללכלך בלי סוף. שתול של השמאל פחחחחח

      ימין כלכלי לראשונה בישראל !
      ביטול הסכמי אוסלו (שנתניהו מקיים)
      גירוש הוקף הירדני מהר הבית
      ריסון בג״צ (שינוי שיטת הבחירה)
      חיסול הרשות הפלסטינית
      עידוד הגירת ערבים מארץ ישראל

      לעומת הליכוד

    4. גיבורי המקלדת של הימין הקיצוני. אם אחד מהם היה ראש הממשלה מיד היה זורק אטום על מוסקווה, בייג'ינג וושינגטון כי המדינות האלו לא הצהירו על תמיכתן בגבולות ההבטחה, מהנילוס עד החידקל למדינת ישראל. רק הם ימין אמיתי.
      יש לנו ראש ממשלה שאם היה רוצה להיות שמאלן היה יכול לעשות את זה עם רוח גבית מאובמה, אבל 8 שנים עמד כמו צוק איתן מול האנטישמי מהבית הלבן ופירק כמעט כל מוקש בדרך וכך מנע מאיתנו היום קסאמים מיו"ש על הראש. ראש ממשלה שטירפד בהצלחה את הקמתה של מדינה פלסטינית – עד שכיום, הרשות הפלסטינית על סף קריסה כלכלית ומדינית. ראש ממשלה שמתמרן ביד אמן בזירת המטענים הבינלאומית.
      ומה עושים אנשי הימין הקיצוני? מציגים אותו כאויב ישראל ואת המדיניות המחושבת שלו כאסון, מפני שהוא לא מצליח להביא עכשיו מיד את כל מה שהם רוצים.
      לא אתפלא אם השמאל תורם כספים לארגוני הימין הקיצוני, הם עושים בשבילו יופי של עבודה.

    5. מצחיק שלאותו ציוץ אני מקבל האשמה של מגיב בתשלום של השמאל הקיצוני ואז מושווה לימין קיצוני שרק רוצה מלחמה

      האמת שאני ימין ליברלי. לא שונא ערבים כי הם ערבים. רואה אותם חיים איתנו פה בשלום. מצד שני אני מבין שהם מקולקטיב מנסים להשמיד אותי וגם מצליחים בקצב של 3-4 יהודים נרצחים לחודש. מבין שהארץ שייכת ליהודים למימוש לאומיותם. לערבים שחיו בשטח המנדט יש מדינה על אדמת ארץ ישראל מזרחית לנהר. אם הם רוצים לאומיות שם הכתובת. ירדן זו פלסטין. מי שלא יכול לחיות אם קיומי זו בעיה שלו, אם הוא גם קם להורגי – אני בעד להשכים להורגו. אם חיי אזרחינו/חיילנו יינצלו או שנצטרך לפגוע ב״בלתי מעורבים״ מבחינתי שימותו אלף אצלם ולא אחד אצלנו

      לא מקובל עלי שאין פתרון. זה גורם לכולם להרגיש ניצחון בעצם אי הקמת המדינה הפלסטינית. או מכך ש״הפרד ומשול״ מול חמאס/רשות זה גאונות. ניהול הסכסוך לא מספיק. פייגלין מציע פתרון. גם אם לא יצליח, השפה היא כזו שמחפשת פתרון ולא טומנת ראש בחול. הצעדים לקראת פתרון (כיבוש עזה, ממשל צבאי, עידוד הגירה) כבר יחסכו דם ודמים. אם המצב באמת ייפתר אז בכלל בוננזה

    6. המלחמה הזאת לא ניתנת להכרעה: אי אפשר לרצות את הערבים בחתימה על הסכם שלום בגבול מסוים. על פחות מהשמדת ישראל הם לא יתפשרו. גם אי אפשר לגרש את כולם ואי אפשר לדכא אותם כך שלא ילחמו. הלהבות יהיו פעם יותר גבוהות ופעם פחות גבוהות אבל יימשכו עוד מאות שנים. המלחמה הזאת התחילה ב-1882, כשראשוני העלייה הראשונה התיישבו בארץ-ישראל ומבחינת הערבים זה בלתי נסלח. מצד אחד אי אפשר לבצע טרנספר המוני של ערבים ומצד שני ויתור על יהודה ושומרון יגביר את היכולת שלהם לרצוח יהודים. אפשר להיאבק בטרור, לקצץ מדי פעם את ראשי הטרור, אבל המדינה הזאת תיאלץ להמשיך לחיות על חרבה גם אם ברוך מרזל או משה פייגלין יהיו ראש הממשלה שלה ברוטציה. המלחמה הזאת תימשך עוד מאות שנים ולא תסתיים בדורנו, ואת זאת יודעים גם כל הפוליטיקאים שמימין ומשמאל לליכוד: כל אלה שמדברים על פתרונות קסם של "נחתום הסכם שלום" או "נמחץ אותם עד תום" יודעים שאין לזה פיתרון קסם – הם פשוט מנסים לעבוד על התמימים מימין ומשמאל שיש פיתרון ושרק נתניהו לא מוכן לאמץ
      אותו.

    7. למגיב 6 "יוסי ילד שלי מוצלח"

      עקרונית יש פתרונות קסם: השמדה או גירוש. מוחלט של כל האוכלוסייה שיושבת בשטח אותו אתה רוצה לספח. לא בעד פתרון כזה אבל הוא קיים

      כפי בכתבתי קודם, גם אם לא נגיע לפתרון מלא כפי שהוא מנוסח עכשיו (כי יקרו דברים שלא צפינו נניח) ברגע שאתה מנסה לפתור בעיה כלשהי (בניגוד ל"ניהול הסכסוך") אתה נמצא תודעתית במרחב הפתרון ויש מקום לקבל כל מיני הצעות לשיפור. זאת מול הגישה ש"אין מה לעשות" – מעדיף את הראשונה

      לגבי בעיית עזה:
      כרגע מדינת ישראל מורתעת מול החמאס. לא מסוגלים להגיב ל-500 טילים, התפרעויות גדר, בלונים ועפיפונים, קומנדו ויחידות עילית צבאיות שמתאמנות, מנהרות וכו'
      מעבר לתגובה המתבקשת, עדיין מעבירים להם חשמל, מים, כסף, ציוד רפואי, ציוד תעשייתי וכו'
      אז גם אם אין כרגע פתרון כולל באופק, מה עם פתרונות זמניים?
      -חזרה לגוש קטיף
      -הזזת הגדר בקילומטר על כל תקיפה
      -תותחים אוטומטיים על הגדר (כך שמי שמתקרב מפעיל אוטומטית ולוחץ בעצמו על ה"הדק")
      -חיסולים ממוקדים

      חוסר האונים הזה מול כנופיית מחבלים לא מקובלת עלי. ממשלה עם צבא בעל תקציב של כמה עשרות מיליארדים צריך למצוא פתרונות (זמניים או קבועים)

    8. וכך הוא כותב כאן: "יש כמה עדים שמעידים על כך שנתניהו התנגד למעבר השגרירות. שימי לב שאף אחד מטעמו לא הכחיש".
      ובכן, בזמן האחרון שמתי לב שיש בטוקבקים באתרים השונים המון תגובות בסגנון הזה: "יש כמה עדים שמעידים על כך שבנימין / שרה / יאיר נתניהו זרקו חתול מת על עכבר חי ולא ניגבו אחר כך את הידיים. שימו לב שאף אחד מטעמו/ה לא הכחיש".
      חברים, יש כאן שיטת תעמולה בזויה ומגונה: מצד אחד לדווח על "עדים" אנונימיים למעשים שליליים כוזבים ובדויים ומצד שני לצפות ש"גיבורי" המעשים האלה יבואו ויכחישו כל עלילה כוזבת ושקר בדוי שכזה.
      מוסר של אנשי סדום. ועם המוסר הסדומי הזה אנחנו צריכים לחיות במדינת היהודים.

    9. שיטות תעמולה…פחחחחח

      אניהי טענה שפייגלין שקרן שכך טען. עניתי לה שהוא לא שקרן. למה אני חושב שהוא לא שקרן? כי יצאו מהבית הלבן קולות שטענו כך. בנוסף, יולי אדלשטיין טען כך. בנוסף, זה מתאים לנתניהו שבכל תקופתו הוא מר סטטוס קוו בנושאים שנוגעים למצביע הימני (הר הבית, בנייה בירושלים, בנייה בהתנחלויות, הקמת ישובים יהודיים וכו'). לאחר מכן, בנוסף בנוסף – אף אחד מכיוונו לא הכחיש. זו לא שיטת תעמולה, זו השלמת התמונה בעזרת ההיגיון.

      לגבי מוסר סדום:
      -עינוי נערים יהודיים על גרפיטי כפצצה מתקתקת
      -מחלקה מיוחדת בשב"כ לטרור יהודי (טרור יהודי!!!)
      -לשמור על חיי אזרחי האויב על חשבון חיי חיילנו ואזרחינו
      -פוחדים מהאג ולכן לא מבצעים פעולות שלדעתם יצילו חיי יהודים
      -לקרוא לשטחי המולדת שלנו בשמות גנאי
      -לקיים את אוסלו במעמד צד אחד למרות שהצד השני מפר בלי סוף
      -לתת לשופטים שאינם נושאים בשום אחריות להחליט על חוקי המדינה בפועל
      -לא מסוגלים לגרש מסתנני עבודה (גנבי גבול)
      -לא מסוגלים להגדיר כראוי אויב, זה שרוצח יהודים בקצב של 3-4 בחודש כבר מעל עשור
      -מספקים מים, חשמל, מלט לאויבים בעת מלחמה
      -מקדשים הסכמי "שלום" עם מדינות אויבות שלי כיהודי מסוכן לבקר בהם

      אני יכול להמשיך אבל אין הרבה טעם

      בכל מקרה, ביביסטים הזויים שלא מסוגלים לראות שמנהיגם האהוב מבצע מדיניות שמאל פסיבית ימשיכו להאשים אותי (ואת שכמותי) כ"שתולים" של השמאל. מטומטמים

    10. מעדיף להיות ביביסט מאשר גייס חמישי. מעדיף את נתניהו עם פיג'מה מתוך שינה על אבי גבאי / יאיר לפיד / איילת שקד / בני גנץ בחליפת איירון מן.
      רק עלובי נפש (שלפעמים מתחפשים לאנשי ימין) מסוגלים לייחס את כל הרע בעולם לאדם אחד ובכל צעד שראש הממשלה המוצלח הזה עושה – להציג אותו כמושחת, מרושע וסכנה למדינת ישראל: "נתניהו, אם ידעת שהיה פשע – אתה פושע שלא אמרת או עשית משהו בעניין, אם לא ידעת שהיה פשע – אתה פושע שלא ידעת". ירדו גשמים סוערים במישור החוף? זה בגלל שנתניהו לא בנה סכר בשמים. נבחרת ספרד הפסידה לנבחרת פקיסטן? זה בגלל שמירי רגב לא חייכה לברק אובמה.
      רק עלובי נפש מסוגלים להכות בנתניהו בשיטת "השקר הגדול": אף פעם אל תיתנו לציבור להירגע, אל תסכימו שיש גם צד חיובי לאויב שלכם, התרכזו בו והאשימו אותו בכל מה שרע, ותחזרו על השקר בלי הרף. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי. עובדה – שיטת "השקר הגדול" היתה שיטת התעמולה האהובה על היטלר: היהודים הם הרודפים והגרמנים הם הקורבנות.

  6. מגזר ציבורי שמן , 120 ח"כים של הכנסת האחרונה שיותר מדברים מאשר עושים, בלי צימצום של מיסים ופקידים , כמו גם רשימת הבטחות וסיפנים של המפלגות הנולדות וכאלו שלא נבחרו בכנסת האחרונה, לא מרגיש שאף אחד מייצג את הציבור , האם זה יגרום להצביע למישהו ? לא יודע!

  7. מה האידאולוגיה של הליכוד? שתי גדות לירדן זו שלנו זו גם כן או שתי מדינות לשני עמים?
    חזק מול החמאס או מעביר להן פרוטקשיין?

    1. לכבוש את הרצועה, למוטט את החמאס ואז לצאת מעזה? החמאס טוב לישראל. אם החמאס לא היה קיים, ישראל היתה צריכה להמציא אותו. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו – אש"ף, יושב ברמאללה. השמאל הביא אותו לשם. אם נרסק עכשיו את החמאס בעזה, ניתן את עזה לרוצחים מרמאללה על חשבון דם חיילינו. בפוליטיקה אין חלל ריק: את המקום של חמאס בעזה יתפוס אש"ף וזה הרבה יותר גרוע. את הפיצול בין אש"ף לחמאס שנתניהו הצליח להעמיק – השמאל רוצה להרוס. השמאל רוצה לתת לאש"ף שליטה גם על עזה, ושליטה מוחלטת באיו"ש. המצב שבו הנהגת אש"ף שולטת במובלעת ביו"ש והנהגת חמאס שולטת במובלעת בעזה – תמורת כסף, הוא שלב ביניים שבו הפלסטינים מתרגלים לרעיון שזה המקסימום שיקבלו ושהגיע סוף לחלום המדינה שלהם. מבצע לטיפול שורש בעזה כדאי שיתבצע רק אם יהיה ברור שבסופו העזתים הולכים למקומם המקורי – צפון סיני ומצרים. אבל השמאל דוחף את ממשלת ישראל לנקות את עזה מהחמאס כדי שאש"ף ישתלט שם ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. להגיש את עזה לאבו מאזן במחיר דמם של עשרות חיילים שלנו.

    2. רק עונה:
      האידיאולוגיה של הליכוד: 1. "תנו לנתניהו לעשות את העבודה כי רק הוא יכול לעשות אותה" 2. "אם נתניהו לא יבחבר השמאל יעלה ואז יהיה אסון.כלומר: כל הדברים שרק נתניהו יכול לעשות לא יעשו"
      פשוט מאוד.
      מהם הדברים שרק נתניהו יודע לעשות? לא עניינכם, וזה גם לא משנה כי רק נתניהו יודע אותם.

    3. האידאולוגיה של הליכוד היא: נתניהו חייב להישאר ראש הממשלה

      זהו, אין יותר

      האם ניתן למנות מדיניות המוגדרת ימין שהליכוד הוציא לפועל?
      -בכלכלה סוציאליזם
      -משרד לשיוויון חברתי
      -ריכוזיות
      -כניעה להסתדרות והועדים החזקים
      -שלטון הפקידים
      -הכל שפיט
      -מסתננים
      -טרור ללא מענה והרתעה
      -עזה. טילים, מנהרות, קומנדו, התפרעויות גדר
      -יהודה ושומרון נחשבים ״שטחים״ או ״גדה״
      -סירוס חיילים
      -כל מדינה יכולה לסמרטט אותנו ואסור להרגיז
      -הר הבית
      -תקשורת סגורה

      אבל מה ימין? איפה ימין?
      מבין שהשמאל קטסטרופה, אבל חוץ מ״לא שמאל״ מה הליכוד?

  8. חשבתי שמידה הוא אתר רציני – " יש עתיד" מפלגת אווירה? גם מי שלא מצביע ימין קורא אתכם אז תכבדו בבקשה!

    1. "יש עתיד" ו"כולנו" הן מרצ בתחפושת – מפלגות שמשמרות את שלטון השמאל ואת שלטון בג"צ. אלה מפלגות שמבוססות על הצבעה של אידיוטים שימושיים – אנשים שמאמינים לסיסמאות של המפלגות האלה כאילו הן "לא שמאל קיצוני ולא ימין קיצוני" אלא מפלגות מרכז. מי שבוחר בהן מחזק את השמאל ומחליש את הימין. אין דבר כזה מפלגת מרכז. כל מפלגות ה"מרכז" הן שמאל או שמאל קיצוני בתחפושת. זה נכון ל"יש עתיד" וזה נכון ל"כולנו". עכשיו מצטרפים להצגה הזאת בני גנץ וגם אורלי לוי שבונה על העבר שלה ב"ישראל ביתנו" ועל העבר של אביה בליכוד כדי להטעות בוחרי ימין. לא פלא שהתשקורת הריצה אותה ופימפמה במשך חודשים את המפלגה שלה עוד לפני שהוקמה ולפני שהיה לה שם.

  9. אורלי לוי ומפלגת גשר צפויים לפגוע בזכויות אבות,
    שכן היא מתנגדת לשיוויון במזונות וביטול חזקת הגיל הרך
    תחשבו פעמיים לפני שאתם שוקלים לבחור בחברת כנסת כזו,
    או במפלגה שפוגעת באבות וגברים.

    הנה דבריה שלה מדיון בכנסת:
    https://www.youtube.com/watch?v=vBWQknbHefs

    1. אורלי לוי – דוגמנית, מנחה, בת של פוליטיקאי שכתבו עליו ספר שלם של בדיחות. זכתה יחד עם 7 בני משפחה נוספים בהגרלת קרקעות זולות בבית שאן שארגן דודה ראש העיר. 7 חלקות עבור בני משפחת ראש העיר מבין 150 חלקות. בקיצור, עלוקה מושחתת, אבל מוגנת כי מתפקדת כבר שנים כגיס חמישי של השמאל. המטרה של השמאל בבחירות הקרובות היא לפורר את הימין: לדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להצביע למפלגות קטנות שמתחזות ל"מרכז" כמו "כולנו" של כחלון, "גשר" של אורלי לוי או צל"ש של הדתילונים בנט-שקד. התפקיד של המפלגות האלה הוא רק לבזבז קולות ימניים כדי להקטין את הליכוד ולתת לשמאל את השלטון. מנהיגי המפלגות האלה מתפרנסים יפה מהג'וב הזה, אבל כמובן שהשמאל לא מממן אותם בגלוי אלא דרך תורמים פרטיים. ככל שהשמאל יצליח לשכנע יותר בוחרי ימין שמפלגות ה"מרכז" הן לא שמאלניות, יותר קולות של מצביעי הימין יעזרו לשמאל לעלות לשלטון או להפריע לליכוד ליישם מדיניות ימנית.