פשיטת רגל מוסרית: פרשת זעאתרה היא שפל חדש בשמאל הישראלי

הנקודה המזעזעת באמת בסערת סגן ראש עיריית חיפה היא שתמיכה בארגוני טרור אנטישמיים ורצחניים הפכה להיות עמדה לגיטימית מבחינת מנהיגי השמאל

לא מצא את האומץ. אבי גבאי עם ראש עיריית חיפה עינת קליש רותם | פלאש90

פרשת רג'א זעאתרה, שמינויו לסגן ראש העיר חיפה מטעם סיעת חד"ש בוטל בשבוע שעבר לאחר סערה ציבורית, איננה עוד פרשה פוליטית רגילה. היא גם לא הסתיימה בוויתורו של זעאתרה על התפקיד לטובת שותפתו לסיעה, שמחזיקה באותן עמדות ושניהם חלק מהקואליציה של ראש העיר עינת קליש-רותם, הנתמכת על ידי המחנה הציוני בראשות גבאי.

כפי שפרסם לראשונה ישי פרידמן ב'מקור ראשון', המרחב הרב של הפעילות האנטי-ציונית של זעאתרה איננו מסתכם בקידום חרם על ישראל ובהשוואת הציונות לדאעש, אלא בתמיכה ממשית בארגון החיזבאללה ובמתן לגיטימציה לטרור נגד יהודים.

למעשה, ללא כחל ושרק, זעאתרה הוא אויב העם היהודי והציונות אך גם מחליפתו, שהירה שלבי, שאמורה לכהן בעתיד כסגנית ראש עיריית חיפה, מסרבת לכנות את החמאס ארגון טרור. עובדה נוספת שכדאי לדעת היא עבודתה בעבר ב'שתיל', הזרוע המבצעת של הקרן החדשה לישראל.

רג׳א זעאתרה: ״אם זה גינוי של חיזבאללה או תלוש מהעירייה, אני מוותר על התלוש״

רג׳א זעאתרה: ״אם זה גינוי של חיזבאללה או תלוש מהעירייה, אני מוותר על התלוש״בשבוע הסוער בחייו הפוליטיים, התייצב סגן ראש העירייה המיועד לריאיון בלעדי באולפן "זירה חופשית – עם אלי לוי וענבר דותן״: ״קליש לא ביקשה ממני מעולם למתן את האמירות שלי״. עציוני, קפלון ועידו מגיבים בזעםרדיו חיפה-107.5 שמשון עידו דוד עציוני – ראש חדש לחיפה Eli Levi – אלי לוי

Posted by ‎זירה חופשית – עם אלי לוי וענבר דותן‎ on Friday, December 7, 2018

כל זה מתרחש בשבוע בו נהרגו ונפצעו אזרחים וחיילים יהודים בשורת פיגועים רצחניים, אירועים שחברי הקואליציה של קליש נותנים להם לגיטימציה. כל הזמן הזה כוחות צה"ל ממשיכים לפעול נגד מנהרות החיזבאללה בגבול הצפון, אך ליבם של שותפיה לקואליציה של קליש הוא דווקא עם החיזבאללה.

תמרור עצור

במהלך מלחמת לבנון השנייה הופצצה חיפה וכמה מתושביה נהרגו. גם במלחמה עתידית בצפון, יתכן כי עיריית חיפה תצטרך להיערך ולפעול נגד מתקפה דומה, אך איך תוכל לעשות זאת כאשר במועצת העיר יושבים אנשים המזדהים עם החיזבאללה?

הרדיקליזם האנטי-ציוני של זעאתרה ושלבי לא מפתיע. מדובר בעוד שלב בתהליך ההקצנה של הפוליטיקה הערבית בישראל, זאת שלא זוכה לתגובה ראויה מצד המערכות שאמורות להיאבק בהסתה, בתמיכה בטרור נגד יהודים ובפעילות בלתי חוקית מסוג זה.

אך מעבר לכך, פרשת זעאתרה האירה באור חמור את החברים במחנה שמכנה את עצמו ה"שמאל הציוני הישראלי". יושב ראש מפלגת העבודה אבי גבאי, שתמך בקליש במערכת הבחירות לראשות העיר ונראה כאילו לקה בשיתוק לאחר שפרצה הסערה.

גם כאשר התבטא לבסוף בנושא באיחור רב, לא מצא גבאי את האומץ לתבוע מקליש לבטל את ההסכם עם זעאתרה וחד"ש. גורמים אחרים בשמאל שמרו גם הם על שתיקה, או לחלופין ניסו להמעיט בחומרת הפרשה.

למרות הניסיונות להמעיט במשמעות הסיפור, מדובר באירוע פוליטי חמור מאין כמותו, שהוכיח את עצמת הידרדרותו של השמאל אל עבר התהום האנטי-ציונית והאנטי-מוסרית. העובדה שתמיכה בארגוני טרור אנטישמיים הרוצחים יהודים ופועלים להשמיד את מדינת ישראל, נתפסת בשמאל כעוד עמדה לגיטימית ואיננה מהווה תמרור עצור, היא הנקודה המזעזעת באמת בפרשת קליש-זעאתרה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. אכן מזעזע , גם הפיצויים למחבלי המרמרה מזעזעים , גם התשלומים הקאטרים -שמועברים לחמאס מזעזעים, גם מניעה מאנשי מודיעין ישראלי מלהעיד בבית משפטת אמריקאי בארה"ב נגד בנק סיני מממן טרור זה מזעזע. יודע מה ההבדל? כל הדברים האלה קראו ב10 שנות כהונת הליכוד בממשלה. פעם אחרונה שהמפלגה של קליש רותם הייתה בשלטון -החיילים של היום רק נולדו.

    1. נכון, אתם לא סותרים אחד את השני.
      גם הימין נגרר אחרי פייק ימין כמו הליכוד שלא מוצא לנכון ליישם מדיניות לאומית מאז שהוא בשלטון.

    2. אין קשר בין המקרים. ממשלת ישראל פועלת על פי האנטרסים הלאומים והמדינים שלה ולכן לעיתים תקבל החלטות שאותנו יכעיסו. בחיפה מדובר באזרחית ישראלית שתומכת חיזבאללה ולא מכירה בזוכתה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית והשמאל מתחבר אליה פוליטית. זה בזיון שמפלגה עלאק ציונית מוצאת מכנה משותף לשלטון עם מי שרוצים בהשמדתה.

    3. והימין ימשיך לשלוט בעזרת השם גם כשהתינוקות שנולדו היום יהיו חיילים, עד ביאת גואל צדק במהרה בימינו אמן

  2. מדברים על המחנה הביזיוני
    הם בזויים.
    אבל מה עם שאר השותפים לקואליציה?
    מדוע הם מסכימים להשתתף בקואליציה כזאת?

  3. זה הכל קדימון והכנת התודעה הציבורית להתרגל לרעיון של שותפות שלטונית עם תומכי חמא"ס מה שיקל על צירופה של מפלגת הרשימה המשותפת לקואליציה אשר תקום בראשות אחד ממפלגות רק-לא-ביבי. השמאל האמתי והשמאל המכנה את עצמו שמאל-מרכז יודעים שאין להם סיכוי להרכיב את הממשלה הבאה אלא על ידי שותפות בשלטון עם מפלגת הרשימה המשותפת והאם יודעים ששותפות כזו לא תקום ללא התחלקות בשלטון אתם.
    זה כל הסיפור. אחרי הבחירות הבאות לכנסת ובמידה ויתברר שקיימת אפשרות של קואליציית שמאל עם הרשימה המשותפת תראו כמה שצדקתי.

    1. המדינה לא מעניינת את השמאל, וגם הדמוקרטיה לא מעניינת את השמאל – מעניין אותו רק השלטון, כדי שיוכל לתגמל את הטפילים שלו על חשבון תקציב המדינה (אנשי תקשורת, שופטי בג"ץ, מרצים באוניברסיטה, אומנים חסרי כישרון ועוד ועוד). לכן הוא שם מקלות בגלגלים של המחנה הלאומי ומשתיל את אנשיו בעמדות כוח שמאפשרות לו להפריע למחנה הלאומי לממש את המדיניות שלו שזכתה בקולות המצביעים בבחירות. כיוון שהשמאל מעוניין רק בשלטון, הקנוניה הבינלאומית למחיקת מדינת ישראל קונה אותו בכסף. הכסף של מדינת קטר, אנטישמים למיניהם, השוק האירופי והמפרנסים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב משמן את החתרנות הפנים-ישראלית: משלמים ל"יהודים הנכונים" ומגייסים אותם למלאכת החתרנות שמטרתה לפורר את ישראל מבית ולהמיט עליה מדינה פלסטינאית ג'יהאדית. לא המדינה מעניינים את רודפי הבצע המושחתים האלה אלא השררה והממון: קריירות ומצנחי זהב, ארגונים מרופדים בכסף, נסיעות בעולם, ועידות שבהן הם מופיעים כגיבורים, פרסים, ועתיד כלכלי להם ולילדיהם.

  4. ביזיון של השמאל!! לאיזה תחתיות כבר הגיעו! נקווה התרסקות עצומה לקראת הבחירות הקרובות.
    משה אחלה סיכום של הדברים. תודה

  5. מזעזע? אכן כן, מרגיז ומזעזע. מרגיזה גם העובדה שנתניהו מתגלה כראש הממשלה הרופס ביותר בהסטוריה של מדינת ישראל ובתגובותיו הוא מעודד את החמאס לנסות להשיג את מטרתם, השמדת מדינת ישראל! מרגיזה כניעתו של נתניהו לארדואן ותשלום "פיצויים" לטרוריסטים על המרמרה, מרגיזה גם עובדת היות המבצע הצבאי "המפואר" שאפשר לכנותו "קוץ איתן בישבן (שלנו)" בו איבדנו את שארית ההרתעה שהיתה לנו. אבל בואו נלך רחוק יותר, מרגיזה העובדה שבגין בזמנו זרק ונישל את תושבי העיר ימית בפיתחת רפיח ואיתם את כל תושבי ההתיישבות הישראלית שהיתה שם (ושם לא היו פלסטינים) וידע גם לוותר על טאבה לטובת שלום עויין מצד המצרים. מרגיזה גם העובדה ששר הבטחון בזמנו והרמטכ"ל באותה תקופה (שרון ורפול) ידעו לעבוד על ראש הממשלה (בגין) והכניסו אותנו למלחמת "יש ברירה" בלבנון וניתקענו שם לשנים. (וידענו להפקיר אחר כך את בעלי בריתנו שם הנוצרים) ואלה רק חלק ממה שעשה הימין "הנקי" בישראל מבלי שידע להשיג עוד שטחי מולדת למדינת ישראל.

    1. כן, בגלל שנתניהו כל כך "שמאלני", בשנים האחרונות בונים כל כך הרבה ביישובי יו"ש, מכללת אריאל הפכה לאוניברסיטה, טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל, כבישים ביו"ש נסללים ומשופצים, עוד חוקים הופכים את יו"ש לחלק ממדינת ישראל, הכלכלה משגשגת, העולם נפתח בפני ישראל ונחקקים "חוק הלאום" וחוק הנאמנות בתרבות. בגלל שנתניהו כל כך "שמאלני" לא הוקמה מדינה פלסטינית והשמאל כל כך נזהר שלא להעליל עליו ועל משפחתו עלילות שקר ולהסית נגדם 24/7.
      המלחמה הזאת לא ניתנת להכרעה: אי אפשר לרצות את הערבים בחתימה על הסכם שלום בגבול מסוים. על פחות מהשמדת ישראל הם לא יתפשרו. גם אי אפשר לגרש את כולם ואי אפשר לדכא אותם כך שלא ילחמו. הלהבות יהיו פעם יותר גבוהות ופעם פחות גבוהות אבל יימשכו עוד מאות שנים. המלחמה הזאת התחילה ב-1882, כשראשוני העלייה הראשונה התיישבו בארץ-ישראל ומבחינת הערבים זה בלתי נסלח. המלחמה הזאת תימשך עוד מאות שנים ולא תסתיים בדורנו, ואת זאת יודעים גם כל הפוליטיקאים שמימין ומשמאל לליכוד: כל אלה שמדברים על פתרונות קסם של "נחתום הסכם שלום" או "נמחץ אותם עד תום" יודעים שאין לזה פיתרון – הם פשוט מנסים לעבוד על התמימים מימין ומשמאל שיש פיתרון ושרק נתניהו לא מוכן לאמץ אותו.

    2. אם אתה חושב שיש איזשהו סיכוי שבבחירות הבאות השלטון יהיה ימני וראש הממשלה הוא לא נתניהו אז אתה טועה, ותפסיק לירות בתוך הנגמש, אם אתה ימני כמו שזה מצטייר מהתגובה שלך, אז מותר (וחובה) לומר גם שבחים על ראש הממשלה, שבחיים לא היה כזה ראש ממשלה ככ טוב לעם ישראל, עם החסרונות.

  6. זה רק עניין של זמן לפני ש"המחנה הציוני" יעשה יד אחת עם "המחנה האנטי-ציוני", כלומר "המפלגה הקומוניסטית הישראלית", דבר שיאפשר לגבאי ולבני להכניס את איימן עודה לממשלת ישראל ואת סגני ראש העיר בחיפה להיות סגני שרים. ובאשר למדינת הלאום של העם היהודי, אתה שואל? "המחנה הציוני" הרי מתנגד להיותו של הבית הלאומי של העם היהודי מדינת הלאום הריבונית של עמנו.

  7. אין קשר בין המקרים. ממשלת ישראל פועלת על פי האנטרסים הלאומים והמדינים שלה ולכן לעיתים תקבל החלטות שאותנו יכעיסו. בחיפה מדובר באזרחית ישראלית שתומכת חיזבאללה ולא מכירה בזוכתה של ישראל להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית והשמאל מתחבר אליה פוליטית. זה בזיון שמפלגה עלאק ציונית מוצאת מכנה משותף לשלטון עם מי שרוצים בהשמדתה.

  8. זו הצורה של מפלגת העבודה בעיניים של "המחנה הציוני" כאו כפי שהשרה מירי רגב קוראת לו בצדק 'המחנה האנטי ציוני'. בתקוה שמחנה זה יתדרדר עד ל0 מנדטים בכנסת.

  9. ושהימין יסביר איך אחמד טיבי נהיה סגן יושב ראש הכנסת???

    אהה סליחה, לביבי מותר הכל

  10. יסוד הבגידה הנפשית מוטמע בDNA של כל שמאלן קיצוני, הם תמיד מתחילים בבגידה מחשבתית במוחם, ובשלב שני עוברים לפסים מעשיים

  11. צביעות לשמה!
    חד"ש הציעה את תמיכתה למועמד יש עתיד והליכוד -יונה ולא נדחתה. רק אחרי שהציבור אמר את דברו והעיף את יונה מעיריית חיפה, התחילו "הבעיות" עם חד"ש תומכת המחבלים.

  12. המעניין הוא שמצד אחד הם שואפים שהפלסטינאים ישלטו כאן. מצד שני הם יודעים שלא תהיה עוד דמוקרטיה אלא רודנות קיצונית עם כלכלה מושחתת. ורמת החיים שלהם תדרדר לשפל.
    אך לא ניתן להחזיק בחבל בשני קצותיו מה עוד שתאורטית הם יתלו ראשונים בראש חוצות על בגידה במולדת. ועל שיתוף פעולה עם האוייב המציוני…

  13. לאט אבל בצעדים בטוחים יש ביננו המובילים את עם ישראל למצב שאנחנו למעשה פולשים והארץ הזאת באמת שייכת לפלסטינאים. לא ראינו ולא נראה לעולם מצב דומה אצל הפלסטינאים. יקום אחד שם ויודה שהארץ הזאת שייכת לנו.אם יקום אחד כזה הוא יחוסל מיידית. דמוקראטיה אצל שכיננו? הצחקתם אותי.
    זה כל כך לא מובן לאן ומדוע הם מובילים אותנו למחוזות כאלה…