אילהן עומאר והכסף היהודי: עוד עלילת דם מבית המפלגה הדמוקרטית

טענתה של חברת הקונגרס כי ארגונים יהודיים משלמים לפוליטיקאים כדי שיתמכו בישראל היא האחרונה בשורה של התבטאויות אנטישמיות מצד אנשי שמאל בארה"ב

"ישראל היפנטה את העולם". חברת הקונגרס אילהן עומאר | Lorie Shaull

בכל אשר תפנה כדי לאתר את זרמי ההשפעה הפוגעניים ששזורים בחברה שלנו, תתקל בקבוצה של יהודים"

כך נכתב באסופת מאמרים שכותרתה "היהודי הבינלאומי", אשר פורסמה על ידי הנרי פורד בשנת 1920 וטענה כי מוסדות המדינה האמריקניים נמצאים "תחת שליטה מורלית ופיננסית של מניפולטורים יהודים"; טענה אנטישמית דומה נשמעה בפרוטוקולים של זקני ציון, שם תוארה המזימה היהודית לשלוט בענייני העולם דרך הכסף; האנטישמי הנודע לשמצה לואיס פרחאן נוהג להזכיר בדרשותיו את "הכסף היהודי" ששולט באמריקה.

חברת הקונגרס אילהן עומאר בחרה להצטרף לחבורה מפוקפקת במיוחד, כאשר בסדרה של ציוצים שפרסמה השבוע טענה כי יהודים אמריקנים, ובמיוחד ארגון השדולה איפא"ק, משלמים לחברי קונגרס על מנת שינקטו בעמדה פרו-ישראלית.

זו כמובן לא הפעם הראשונה בה עומאר שואלת מעולם הדימויים האנטישמי. לפני מספר שנים היא האשימה את ישראל בכך ש"היפנטה" את העולם, הצהרה עליה התנצלה מאוחר יותר בעקבות ביקורת ציבורית רחבה. גם חברתה למפלגה ראשידה טלאיב הצטרפה לאחרונה לקמפיין האנטישמי כאשר האשימה יהודים האמריקנים שתומכים בישראל כבעלי "נאמנות כפולה", עוד טיעון ותיק של שונאי ישראל.

ישראל היא סוגיה שמפלגת את המפלגה הדמוקרטית. רוב הציבור האמריקני הוא פרו-ישראלי, אך זהו ממוצע הכולל 87 אחוזים מהרפובליקנים ועוד 59 אחוזים ממי שמגדירים את עצמם כעצמאיים. בקרב מצביעי הדמוקרטים, עמדה חיובית כלפי ישראל הפכה להיות עמדת מיעוט בשנים האחרונות.

השמאל האמריקני הפך להיות עוין לא רק לממשלת ישראל אלא ליהודים בכלל, ואנשי המפלגה הדמוקרטית מגלים סובלנות כלפי גילויי אנטישמיות, כמו אלה של מארגנות מצעד הנשים והחיבוק החם שהעניקו לאותו לואיס פרחאן.

מאבדים את האמונה

האמרה הידועה לגבי יחסי הגזע בארה"ב גורסת כי בצפון המדינה קיבלו את השחורים כקבוצה אבל דחו אותם כאינדיבידואלים ואילו בדרום חיבקו שוחרים על בסיס אישי אבל שנאו אותם כקבוצה. פרוגרסיבים אמריקנים שמתעקשים כי הם לא אנטישמיים ורק אנטי-ישראלים דומים לאנשי הדרום מאותה אמרה: הם שונאים את העם היהודי כישות לאומית, ולא לפי מקרים אישיים. אם זה הדבר הטוב ביותר שהם יכולים לומר להגנתם, זה לא הרבה.

אבל זה בוודאי לא הדבר הגרוע ביותר שהם יכולים להגיד על עצמם, כאשר השמאל והמפלגה הדמוקרטית מאפשרים בחופשיות ביטויים של אנטישמיות גלויה. החל מהכומר אל שרפטון ונאומו על היהודים "מוצצי הדם", דרך החיזורים אחרי לואיס פרחאן ועד לאילהן עומאר שמהדהדת את הבדיות האנטישמיות הגדולות של המאה העשרים – אנטישמיות היא כיום חלק אינטגרלי מהפוליטיקה של הדמוקרטים.

חלק מכך הוא גם פנייה לקהלים בשמאל הרדיקלי שרואה את ישראל כשלוחה של האימפריאליזם האמריקני, כמו גם פנייה לקהל המוסלמי הגדל ולתחושות האנטישמיות הרווחות בקרבו. זו המציאות שמולידה עלילות דם כמו אלה שהפיצה עומאר.

לאחר הסערה שהתעוררה והביקורת שנשמעה כלפיה גם מצד חברי קונגרס דמוקרטים, עומאר פרסמה התנצלות חלקית לאמירותיה. היא טענה כי לא התכוונה לפגוע ביהודי אמריקה, אך מיד לאחר מכן חיזקה שוב את הקונספירציה לפיה גופי לובי כמו איפא"ק או איגוד הרובאים הלאומי (NRA) "ממלאים תפקיד בעייתי בפוליטיקה שלנו".

ה-NRA הוא דוגמה מצוינת, אבל לא מהסיבות שעומאר חושבת. למעשה, ארגון איפא"ק לא משקיע כספים רבים בפוליטיקה. הוא לא נמצא ברשימת מאה האירגונים שמוציאים את הכסף הרב ביותר על פעילות שתדלנות, וגם לא ברשימת 5,000 התורמים הגדולים לקמפיינים פוליטיים. ה-NRA נמצא במקומות ה-83 וה-4,161 ברשימות אלה בהתאמה. לשם השוואה, סך התרומות הפוליטיות של איגוד הרובאים מסתכמות בפחות משלושה אחוזים מאלה של איגוד המורים.

הכוח של האירגונים האלה לא מגיע משוחד, הוא מגיע מאמונה. במקרה של איפא"ק, זו האמונה שישראל היא הדמוקרטיה הליברלית האמיתית היחידה במזרח התיכון, ובעלת הברית החשובה ביותר של ארה"ב באזור. האמונה הזו משותפת וברורה לאמריקנים רבים, ואין כאן שום צורך ב"היפנוזה יהודית".

זה שחברת הקונגרס עומאר היא אנטישמית קיצונית (אם כי קצת יותר ממה שמקובל כרגע במפלגתה), אנחנו כבר יודעים. אך האם המפלגה הדמוקרטית כולה הולכת ומאבדת את האמונה בחשיבות הידידות עם ישראל? זו השאלה החשובה באמת.


הטור פורסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. לידת סומליה…מדינה מפגרת…רצחנית…פירטית…- קודם שתדאג למפגרים שלה ולטרוריסטים בסומליה לפני שתתקוף את ישראל ואת היהדות שלתרומתם לעולם היא וסומליה והפלסטינים שהיא דואגת להם, אולי בעוד 1000 שנה יגיעו לרמה של ישראל והיהדות – חוצפנית אנטישמית !!!

    1. עלובה, ככה זה כשמקנאים 🙂

    2. שודדת אוניות הגיעה לשדוד את הקונגרס האמריקאי.

  2. כמו בישראל גם באמריקה המפלגות הדמוקרטיות הופכות לשמאל קיצוני. מפלגת העבודה שהיא אמורה להיות מפלגת סוציאל דמוקרטית היא למעשה שלוחה של מרץ ולכן היא הפכה למפלגת נישה בישראל. גם באמריקה המפלגה הדמוקרטית כמעט נחטפה בידי ברני סנדרס שהוא איש שמאל קיצוני. אנחנו רואים את זה גם באנגליה במפלגת הלייבור שאותה מוביל קורבין הקיצוני. כל אלה הם דוגמאות למצב בו מפלגות מרכז סוציאליות הופכות להיות שמאל קיצוני ואילו מפלגות ימין הופכות להיות ימין קיצוני. הסיבה לפילוג ולהקצנה הזו היא בעיקר רוסיה שתומכת בכל ארגוני הטרור בעולם ומעודדת הגירה של מוסלמים למערב. ההגירה מייצרת ויכוח במדינות שוחרות השלום הדמוקרטיות ומפלגת את הציבור בצורה הולכת ומקצינה. בישראל קרה אותו הדבר וכמובן זה קורה בכל מדינות המערב. שימו לב שאין הגירת מוסלמים למדינות ערב או למדינות כמו רוסיה. ללמדך שמדובר במזימה של רוסיה, אירן, סוריה, תימן ולוב. מדינות שמטרתן היא עימות וניצחון על המערב אבל לא רק בדרכי מלחמה גלויות אלא דרך מלחמה פוליטית פנימית, סכסכנות ופלגנות וערעור המשטר הדמוקרטי. הדרך היחידה של מדינות המערב להתמודד עם זה היא להצניח מנהיגים סמכותיים כמו טראמפ וביבי. הבעיה היא שזה רק מקטב עוד יותר את הדיון הציבורי הפנימי ויוצר מצג שווא של דיקטטורה. בכל מקרה, רוסיה מרוויחה.

    1. המדינה המערבית עם % המוסלמים הגבוה ביותר היא …רוסיה!
      לא מזמן חנכו במוסקבה ברוב פאר את המסגד הגדול ביותר שנבנה במדינה הזאת. פוטין ושרי ממשלתו כיבדו את הטקס בנוכחותם.
      המוסלמים מהמדינות שהיו קודם חלק מברית המועצות (טג'יקיסטן, אזרבייג'ן,קזחסטן, אוזבקיסטן, טורקמניסטן) הם דוברי רוסית המסתננים בקביעות לרוסיה כמהגרי עבודה .
      וזה עוד לפני שמזכירים את הטטרים והבאשקירים אזרחי רוסיה שגם הם מוסלמים. בטטרסטן יש קרוב לאלף חמש מאות מסגדים

    1. הבעיה היא לא במה שהיא אמרה – אלא במה שהיא רמזה. היא רמזה שהכסף היהודי קונה תמיכה תמורת שוחד כספי. אבל הבעיה העמוקה יותר נעוצה בכך שהיא לא מוכנה להפנים שישנם חברי קונגרס שמאמינים באמת ובתמים שהברית עם ישראל טובה לארצות-הברית, הן מטעמים ערכיים והן מטעמים אסטרטגיים. אני מניח שהיא היתה נעלבת עד עמקי נשמתה אילו היו אומרים עליה שעמדותיה נובעות אך ורק ממחויבות כספית כלפי פטרוניה האיראניים או הסעודיים.

    2. תמיכה כספית בפוליטיקאים היא חלק מהמשחק הפוליטי בארה"ב וזה חוקי.
      אבל כאשר מצביעים על הפעילות של הלובי היהודי בלבד ומגנים רק את היהודים ואת הכסף שלהם אך שותקים באשר לארגוני הלובי הערבי-מוסלמי (שאובמה הקפיד ביותר לכבדם ולהזמין את נציגיו לבית הלבן לכל האירועים החגיגיים) ולגבי אנשי הלובי האיראני שפעלו בגלוי בתקופת אובמה, ולגבי הלוביסטים הסיניים ואפילו לוביסטים יפניים, זהו סטנדרט כפול שננקט רק ביחס ליהודים.
      זה בדיוק מה שמגונה בדבריה של אילהאן עומאר והופך אותם לביטוי של אנטישמיות.
      כידוע בארה"ב יש אוכלוסיה סינית גדולה וגם אוכלוסיה מוסלמית ערבית גדולה שגדלה כל הזמן. איש לא מאשים אותם בנאמנות כפולה רק כלפי היהודים נוהגים להטיח את האשמה הזאת. הנאמנות הכפולה של הגב' עומאר עצמה היא לגמרי ברורה מהתבטאויותיה עם כי היא מסווה אותה מאחורי המסכה של שמירת האינטרסים האמריקניים כביכול. לא חלילה אינטרסים מוסלמיים.

  3. אמונה בקונספירציות זה ימין בהגדרה. אם מישהו מאמין בקונספירציות אז לא יכול להיות שהוא שמאל גם אם הוא שייך למפלגה הדמוקרטית. בדיוק כמו שגם סטלין לא באמת היה שמאל אם הוא רצח הרבה אנשים.

    1. "אמונה בקונספירציות זה ימין בהגדרה". האמנם?

      א. פרופ' עמירם גולדבלום בדף הפייסבוק שלו ב-2016:
      "אינתיפאדת ההסתות של נתניהו משתוללת ברחבי הארץ. קשה שלא לראות קשר בין דברי ההסתה של נתניהו בעקבות השריפות, לבין שערוריית הצוללות"…
      "המרויח העיקרי מהשריפות ברחבי הארץ הוא בנימין נתניהו, שרק לפני יומיים הוחלט להעביר את סיפור הצוללות שלו לחקירת המשטרה וראה זה פלא – מיד החלו ההצתות! האם יש קשר בין הדברים? כעומק השריפות רידוד החקירה? האם תומכי נתניהו עלולים להיות מעורבים? האם משטרת ישראל תבדוק את האפשרות של הצתה לאומנית… מידי יהודים כדי להטיל רפש בערבים?"

      ב. התיישבות יהודית יזומה בארץ ישראל שאינה אלא מימוש הציונות מזמן הפכה בידי השמאל לתאוריית הקונספירציה הזדונית של היהודים החותרים נגד ערביי האזור. חנה ארנדט כמשל. ואף מילה על ועידת סן רמו מ-1920 ועל ויתור נציגי הציבור היהודי ב-1922 לטובת הערבים על 78% מהשטח שהוקצה למדינת היהודים.

      ג. האשמת הלובי היהודי בארה"ב בנאמנות הכפולה היא ביטוי לתיאוריות הקונספירציה וחלק אינטגרלי מה"פרוטוקולים של זקני ציון" ומתאוריה אודות היהודים הזוממים להשתלט על העולם. זהו פן אחר לאותה התאוריה הטוענת שהיהודים שולטים באמצעות הכסף בעולם ועל זה רוכבת הגב' עומאר. איש כמובן לא יעלה על הדעת להאשים את המוסלמים בהאשמה דומה. לא בארה"ב ולא בשום מקום אחר.

      ד. הסובייטים ובני בריתם מהשמאל ומהעולם הערבי קידמו באו"ם את ההחלטה שציונות=גזענות, אפרטהייד ורצח עם מכוון ובהמשך לכך נציג מ"שוברים שתיקה" הסביר (בסרטון וידאו) לקבוצת הנציגים מהאיחוד האירופי שהסורגים על חלונות בתי הערבים בחברון הותקנו לשם ההגנה מפני המתנחלים היהודים המיידים אבנים, ושהיהודים הללו אף הרעילו את מי השתייה בבארות הערבים. מה שמתכתב יפה עם תאוריית הקונספירציה על היהודים מהפרוטוקולים של זקני ציון שלא בוחלים באמצעים כדי לקדם את מטרתם להשתלט בכל מחיר על העולם.

      ה. בשמאל העולמי מחזיקים בהיבט נוסף של תאוריית קונספירציה :
      ציונות ומדינת ישראל הם המזימה והזרוע של האימפריאליזם המערבי במזרח התיכון ועל כן יש לראות במבצעי הטרור הערבי לוחמי חופש. על הרקע הזה פרופ' ג'ודי באטלר נציגת השמאל המפורסמת הצהירה שיש לראות בארגוני חמאס וחיזבאללה חלק בלתי נפרד משורות השמאל ומהשמאל העולמי בכלל.
      גם קורבין מנהיג השמאל באנגליה הצהיר על חיבתו לחיזבאללה ומאותה הסיבה.. ואצלנו תמר זנדברג מנהיגת מר"צ עלתה לרגל לקבר ערפאת להניח עליו זר פרחים….

      השמאל מזמן אימץ את תאוריות הקונספירציה של הימין הריאקציוני האנטישמי של פעם ורק שכלל אותם והביא אותם לרמות חדשות.
      (אגב היום מתחיל להיווצר ימין חדש החף מאנטישמיות ומתאוריות הקונספירציה נגד היהודים)

      באשר לדעה הגורסת שיש הבדל בין השמאל לימין האנטישמי במערב של ימינו הרי שפרופ' פייר אנדרה טאגוייף כבר אמר שהשמאל והימין הריאקציוני בצרפת בפרט ובמערב בכלל צועדים יחד כתף אל כתף עם המוסלמים תחת אותו הדגל. זהו דגל הטריקולור החדש בצבעי אדום, חום וירוק

  4. אנטישמיות היא סוג של מחלת נפש.
    מחלות כאלו , כידוע, הן תורשתיות, לפחות בחלקן, ולכן אין כל מקום לצפות שהאנטישמיות הישנה והרעה תעלם.

    1. אי אפשר לישון כשרואים את הגברת המפורקסת עטופת הראש המתרוצצת ומככבת בכלי התקשורת בחסות המפלגה הדמוקרטית החדשה, ויורקת שנאה על הישות היהודית.

      זוהי תופעה חדשה מדאיגה בארצות הברית ויש להלחם בה בכל הכח. היהודים צריכים להטיל את כל כובד משקלם ולחשוף את הפרצוף האנטישמי של המפלגה הדמוקרטית, אם לא תתנער מהיצור המתועב.