"זה סוד גלוי": הקשרים בין נוני מוזס לאיציק שמולי נחשפים

תלונה שהוגשה ליועמ"ש דורשת לפתוח בבדיקת הקשר לכאורה בין הח"כ לעיתון. העיתונאי תומר אביטל: "שמולי פעל עבור 'ידיעות' וזכה בתמורה לסיקור מפנק חסר תקדים"

"כותרות שח"כים אחרים יכולים לפנטז עליהן". נוני מוזס ואיציק שמולי | פלאש90

האם ח"כ איציק שמולי זוכה לסיקור אוהד מ'ידיעות אחרונות'? מכתב תלונה שנשלח הבוקר ליועמ"ש מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן מבקש מהם לפתוח בחקירה בעניין היחסים לכאורה בין חבר הכנסת ממפלגת העבודה לעיתון בבעלות נוני מוזס.

במכתב שנשלח מטעם משרד עורכי הדין בם דבורין כהן ושות' בשם מרשם משה איפרגן, טוען המתלונן כי דבריו של רביב דרוקר ביום שני בחדשות 13 לפיהם ח"כ שמולי "נתמך מאוד ב'ידיעות אחרונות' באיזושהי עסקה שהוא עשה…הם מקדמים כל יוזמה שלו והוא תומך בכל יוזמה שלהם" מחייבים פתיחת חקירה פלילית בעניין.

צילום: ישראל פריד

עוד נטען במכתב כי בשל העובדה שראש הממשלה נתניהו נחקר בחשדות לשוחד תמורת סיקור אוהד בתיקים 2000 ו-4000, הרי שעקרון השוויון בפני החוק מחייב לבדוק לעומק גם את הטענות נגד שמולי ו'ידיעות אחרונות'.

בנוסף דרש עו"ד מיכאל דבורין כי תוצאות בדיקה זו יתפרסמו בהקדם האפשרי, "על מנת שיהיה בידי הציבור מלוא המידע לפני הבחירות" בהן מתמודד שמולי במסגרת מפלגת העבודה. כזכור, בפריימריז שנערכו השבוע זכה שמולי במקום הראשון והוא מיועד להיות משובץ במקום השלישי ברשימה לכנסת לאחר היו"ר אבי גבאי ושריון נוסף.

הפינוק של נוני

זוהי לא הפעם הראשונה בה נשמעות טענות על קשר מיוחד לכאורה בין 'ידיעות אחרונות' לח"כ שמולי, שהיה כזכור מתומכי חוק 'ישראל היום' שנועד לאסור על הפצת העיתון בחינם והיה אמור להפיק תועלת רבה למתחרה בבעלות מוזס. כבר בשנת 2014 מצא מבקר התקשורת של 'מאקו' אביב הורביץ כי ח"כ שמולי הופיע עשרות פעמים מעל דפי העיתון.

כתבות על שמולי ב'ידיעות' | צילום מתוך אתר mako, אביב הורביץ

על פי הורביץ, בין ינואר 2014 לאוקטובר של אותה שנה זכה שמולי ללא פחות מ-52 אזכורים ב'ידיעות', כולם היו כהגדרתו חיוביים או ניטרליים, ותמונתו הופיעה 24 פעמים. בין השאר פורסמה סדרה של כתבות  על יוזמות והצעות חוק של שמולי, טור אישי שכתב למוסף השבת, ידיעות במדור הרכילות וצילום של שמולי עם כלבתו.

במכתב שנשלח הבוקר למנדלבליט מובאות כמה דוגמאות נוספות מן העת האחרונה. כך למשל, בחודשים נובמבר ודצמבר 2018 התפרסמה סדרת כתבות ב'ידיעות' על מצב מערכת הבריאות בישראל בכולן צוטט שמולי כמי שמציע פתרונות לתיקון המערכת, וזאת בנוסף לראיון נרחב עם שמולי במוסף 'שבעה ימים' שהתפרסם רק לפני שבועיים.

באתר 'העין השביעית' כתבו בקיץ 2015, לאחר טור שפרסם שמולי ב'ידיעות' בעקבות הרצח במצעד הגאווה בירושלים, כי "אפשר להניח שכמו במקרים אחרים, גם לבחירה של שמולי ב'ידיעות אחרונות' קדם משא-ומתן ארוך, וזה הגיע לנקודת ההכרעה אמש, עם היוודע דבר התקיפה במצעד הגאווה. העבודה הקשה של העיתון לאורך השנים האחרונות השתלמה, ושמולי מספק לו הבוקר מה שבוודאי נתפס במערכת כמאמר הישגי".

העיתונאי תומר אביטל, מייסד מיזם 'שקוף' לקידום שקיפות וצמצום שחיתות, תיאר ב'עין השביעית' ב-2017 כיצד פעל שמולי עבור 'ידיעות אחרונות': "הוא פעל להתיר פרסום מוצרי עישון בעיתונות, התנגד לחוק שיסדיר את הפרסום הסמוי (הרווח בקבוצת 'ידיעות אחרונות') ופעל נגד הנמסיס 'ישראל היום' בכמה מישורים".

במקביל לפעילות זו, שמולי זכה לטענת אביטל "לסיקור חיובי סדרתי חסר תקדים מ'ידיעות אחרונות', מה שנוני מוזס קורא "פינוק": תמונות ופרסומים מפרגנים. הצעות חוק חסרות סיכוי שזכו לכותרות שח"כים, במיוחד מהאופוזיציה, יכולים רק לפנטז עליהן". ח"כ שמולי הגיב אז ואמר: "שטויות, אין שום קשר, אני חושב שהחוק 'ישראל היום' נחוץ כי מודל הדמפינג של 'ישראל היום' מפרק את התקשורת החופשית. כל ניסיון לקשור בין הדברים הוא מופרך".

לאחר הסערה שגרמו דבריו של רביב דרוקר, אביטל פרסם שלשום פוסט בדף הפייסבוק שלו בו פירט שוב את הטענות לגבי הקשרים בין שמולי ל'ידיעות' והוסיף: "זה סוד גלוי. תשאלו כל איש כנסת על יחסי שמולי-ידיעות". לדברי אביטל, "הברית עם ידיעות השתלמה" לשמולי כאשר נבחר השבוע במקום הראשון בפריימריז בעבודה.

חבר הכנסת שמולי לא השיב לפניית 'מידה' בעניין, אך מוקדם יותר היום התייחס לסיפור בתכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, שם טען: "זה עולם מדומיין שלא קיים. העסקה היחידה שעשיתי בקדנציה שלי הייתה עם הציבור. זה קשקוש מוחלט ואני לא מתייחס לזה".

מיליוני שקלים ל’ידיעות’

בשנים האחרונות נחשפו בתקשורת מספר פרשות שהעלו חשד לקשרים בלתי תקינים לכאורה בין נוני מוזס לפוליטיקאים. בחודש אוגוסט 2013 דיווח אתר ‘וואלה’ כי שני שרים ממפלגת ‘יש עתיד’ – מאיר כהן ושי פירון – יזמו הסכמים לפיהם המשרד עליו היו ממונים פרסם במאות אלפי שקלים ב’ידיעות אחרונות. במקרה של שר הרווחה כהן הדבר אף נעשה ללא מכרז.

באוקטובר 2014 פרסם אתר ‘העין השביעית’ כי משרד המדע בראשות יעקב פרי מ’יש עתיד’ השקיע סכומי עתק עבור פרסום באתר ynet מקבוצת ‘ידיעות אחרונות’. לפי הדיווח, עלות שיתוף הפעולה בין ynet למשרד המדע הייתה 1.3 מיליון שקל. במשרד הממשלתי סירבו לחשוף את פרטי ההסכם שנערך בחודש דצמבר 2013 במשך חודשים ארוכים בטענה ל”סודיות מסחרית". כזכור, חברי 'יש עתיד' היו מיוזמי חוק 'ישראל היום'.

אך בכך לא תם הקשר בין 'יש עתיד' למוזס ועיתונו. לפני כשנתיים חשף ליאור חורב כי בכירים ב’ידיעות אחרונות’ היו מעורבים בתיאום בין מפלגת ‘יש עתיד’ למחנה הציוני במהלך הבחירות ב-2015. על פי חורב, גורמים במחנה הציוני קיבלו הנחיה מ’ידיעות אחרונות’ שלא לתקוף את ‘יש עתיד’ במסגרת הקמפיין, אחרת לא יקבלו סיקור אוהד בעיתון.

לכל אלה יש להוסיף כמובן את חשיפתה של אילה חסון חשפה בערוץ 10 כי יו”ר 'יש עתיד' יאיר לפיד שהיה כידוע בכיר בעיתונו של מוזס במשך שנים ארוכות ונחשב כאחד האנשים המקורבים אליו, נהג לערוך פגישות תכופות וחשאיות עם מוזס בזמן כהונתו כשר אוצר. השבוע חשפו אראל סג"ל ואיתמר פליישמן ב-FM103 כי יומן הפגישות של לפיד מאותה תקופה נעלם באורח מסתורי, ובתשובה לפניית ארגון 'לביא' בעניין טענו במשרד האוצר כי המידע "אינו נמצא בידיהם".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. יש לי סוד לספר על תספרו לאף אחד .
    איציק שמולי אוהבים.. אותו גם אנשי הימין וגם כל אדם במדינה .על תספרו .ולמה שהוא אדם של נתינה ועשיה .
    ועוזר לכל אדם כמובן שהוא מסוגל לעזור …באמת היו כתבות היו אמתיות …..על תספרו שהוא אהוב על כולם ..

    1. איציק שמולי פופוליסט עלוב. באי כניסת מפלגתו לכנסת אנוחם

    2. כל אדם במדינה אוהב את איציק שמולי? אני, למשל, אדם שחי במדינה ולא סובל את הפופוליסט העלוב הזה למרות שהוא מאוד נדיב בכסף של אנשים אחרים שאותו הוא מחלק בלי הכרה. בכלל, אין לי הרבה הערכה לאנשים שלא עבדו יום אחד בחייהם ובטוחים שכסף גדל על העצים.

    3. איציק שמולי מחלק כספי מיסים בלי חשבון כדי להאדיר את שמו. אנשים כמוהו וכמו שלי יחימוביץ' יהרסו לנו את המדינה ויביאו אותנו למצב של 50% אחוז אבטלה וחצי מדינה מחטטת בפחים כדי לשרוד את היום. כבר לא ידברו על "לגמור את החודש"

    4. לא, כי עדיף שכספי המסים שלנו ישכבו באוצר ויצברו ריבית, בזמן שאנשים פה מקבלים נדבות של אוכל מעמותות.

  2. רגע, אם נחקור את הקשרים בין שמולי לידיעות אחרונות ונוני מוזס זה יכול לתרום להפלת נתניהו?
    מה?
    לא?
    אז אני לא חוקרת כלום! מה תעשו לי????????

  3. קשקשנים,אם יש לכם הוכחות לעבירות תגישו תלונה במשטרה,אבל אם אין לכם הוכחות,גשו לשמולי והתנצלו,מותר לכם גם לבקש ממנו"סליחה",כבר נאמר"טוב שם טוב משמן טוב"ואתם הכפשתם אדם על לא עוול בכפו,ליכלכתם!

  4. לא ביבי לא חוקרים
    פרקליטות פוליטית.
    אפס צדק