גנרלים נגד ביטחון ישראל: תכנית גנץ-בוגי-אשכנזי להתנתקות נוספת ביו"ש

נסיגה ישראלית חד-צדדית, ויתור על בקעת הירדן והעברת סמכויות ביטחוניות לפלסטינים: המתווה המדיני של מנהיגי גוש השמאל לא יוביל לשלום, אלא רק לעוד שפיכות דמים

יעד מסוכן מאוד. אשכנזי, גנץ ויעלון | פלאש90

נראה שאם יש לרשותך מספיק ממון, אין גבול לכסילות אותה ניתן להציג כהצעת מדיניות רצינית שמקורה במחקר מעמיק. אשרור מובהק להערכה מצערת זו סופק לאחרונה על ידי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS), מוסד ממומן בנדיבות רבה עם תקציב שנתי של מיליונים, אשר הציג לאחרונה תכנית אותה כינה "מתווה אסטרטגי לזירה הישראלית—פלסטינית".

תכנית הזו הפכה רלוונטית מאי פעם, במיוחד בהתחשב בכך ששלושה מהמעורבים בהכנתה – בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון – הכריזו אמש על ריצה משותפת בבחירות והתמודדות מול נתניהו על ראשות הממשלה. גנץ גם הביע תמיכה מרומזת בחלקים מהתכנית במספר הזדמנויות לאחרונה.

למרות העובדה שמאחורי התכנית עומדת שורה של אנשי צבא כה מנוסים (ואולי דווקא בגללה), היא מציגה בפני המעיין בה תערובת פרדוקסלית של רטוריקה כמו-לוחמנית ושימוש במושגים מבלבלים, הכל כהסוואה לוויתורים חד-צדדיים מתוך תקווה נואשת שאריזה מחדש של ניסיונות העבר הכושלים תחולל איכשהו הצלחות עתידיות.

למעשה, תכנית גנץ-אשכנזי-יעלון היא לא יותר ממאמץ נואש ושקוף להציל את הדוקטרינה הגוססת של  'שתי מדינות לשני עמים', על ידי חיבורו למנגנון של הנשמה מלאכותית.

עוד ויתורים

בנאום הפתיחה לציון תחילת מסע הקידום לתכנית, מנה ראש המכון האלוף במיל' עמוס ידלין את הכישלונות החוזרים והנשנים של הניסיון לממש את פתרון שני המדינות, אשר לדבריו "הובילו למבוי סתום ולשפיכות דמים". לדברי ידלין, "הפיצול הפלסטיני בין עזה לרמאללה, החולשה הפוליטית ויותר מכל: הקיצוניות האידאולוגית גורמים לכך שאין היתכנות מעשית להסכם קבע כולל מקיף וחתום".

ידלין למעשה השמיע בדיוק את מה שמתנגדי רעיון שתי המדינות טוענים זה שנים, אך במקום להגיע למסקנה המתבקשת לפי יש לזנוח את הניסיון לממש את עקרון שתי המדינות, הוא עושה את ההפך הגמור.

למרות שלל המכשולים אותם פירט ידלין, התכנית קובעת מפורשות ש"התכלית האסטרטגית" שלה היא "שימור האופציה של שתי מדינות": אותה חלופה שאנשי ה-INSS  עצמם מודים כי נכשלה לחלוטין בעבר, כי אין היתכנות עבורה בעתיד, וכי יישומה מסוכן בכל עתיד הנראה לעין.

ב-INSS אמנם משמיעים ביקורת רטרואקטיבית על ההתנתקות מעזה, אך התכנית אותה הציגו דווקא מזכירה מאד את הרציונל שהוצג עבור אותו מהלך אומלל וכושל. תוך שימוש באותה רטוריקה של "נחישות" כביכול לבטא נכונות לוויתורים ללא תמורה מצד ישראל, תכנית ה-INSS ממליצה לחזור על מה שכבר נוסה ללא הצלחה בעבר, רק הפעם ביתר שאת.

גם בני גנץ השמיע דברים ברוח דומה כאשר אמר לתושבי עוטף עזה כי “ביחסים עם השכנים צריך להגיד פחות על מה לא נוותר, והרבה יותר על מה כן מוכנים לוותר לטובת עתיד טוב יותר”, או טען בראיון ל’ידיעות אחרונות’ כי “צריך לקחת את הלקחים של ההתנתקות מעזה ולממש אותם במקומות אחרים”.

שאלות ללא מענה

מתוך תכנית ה-INSS

לאחר עיון במהות התכנית, קשה להימנע מהמסקנה שמטרתה העיקרית אינה קידום פתרון עתידי של הסכסוך עם הפלסטיניים או שדרוג ביטחון ישראל, אלא דווקא פירוק ההתיישבות יהודיות ביהודה ושומרון. חשד דומה הביע באוזניי גם אלוף לשעבר בצה"ל, הנמנה על מתנגדיה החריפים של התכנית.

בקווים כלליים, תכנית ה-INSS ממליצה כי ישראל תשלים את מכשול ההפרדה ותכריז שהיא מוותרת על כל תביעה לריבונות על שטח כלשהו ביו"ש שמעבר אליו. הבנייה בגושי ההתיישבות הגדולים תמשך, אך כל בנייה ותמיכה בקהילות יהודיות מעבר למכשול תוקפא.

כמו כן מציעים מחברי התכנית כי ישראל תעביר לפלסטינים סמכויות ביטחוניות בשטח B, כלומר לאותם ברנשים שכזכור "הקיצוניות האידיאולוגית" שלהם מונעת כל סיכוי הסדר שלום. בנוסף ישראל תקצה עד  25 אחוזים משטחי C ל"פיתוח תשתיות ופרויקטים כלכליים לעידוד הכלכלה הפלסטינית".

לגבי האופן והמיקום בו אמור צה"ל להתפרס כדי לשמור על ביטחון המדינה, נכתב כי הצבא יהיה ערוך במעטפת החיצונית של יהודה ושומרון, שם "ישמור לעצמו חופש פעולה מבצעי בשטחים הפלסטיניים וימשיך להיות האחראי לביטחון עד שיושג הסדר אחר".

הצעה זו לא מספקת תשובה לשאלה מי אמור לערוב לשלומן וביטחונן של הקהילות היהודיות בשטח C שמעבר למכשול ההפרדה, וכיצד הדבר אמור להתבצע. האם כוחות צה"ל יוזנקו רק במקרה של התקפה ויוגבלו ביכולת הסיכול, או שמא הם אמורים להתפרס מעבר למכשול וכך לחשוף את עצמם לסכנה?

המרשם של נוכחות צבאית זרה בשטח בו מוותרת ישראל על הריבונות (ובמשמע מודה שלאחרים זכות ריבונית עליו) יוליד לחצים כבירים, הן מבית והן מהזירה הבינלאומית, לנסיגת אותם כוחות. וכך ישראל תמצא את עצמה, במוקדם או במאוחר, נאלצת לפנות את צה"ל ואת הישובים חסרח ההגנה ללא כל תמורה מצד הפלשתינים.

נסיגה בהילוך איטי

על אף שב-INSS טוענים שתכניתם אינה חזרה על תהליך ההתנקות החד-צדדית הכושלת מעזה, למעשה היא אכן בדיוק כזו אלא שהיא עתידה להתבצע בשלבים ולא במהלך אחד.

כך, במקום הרס מידי של ישובים יהודיים, ה- INSS מציע להותיר אותם להתייבש ולגווע. במקום הנחיה ישירה לצה"ל לסגת, ה-INSS מציע יצירת תנאים שיהפכו את המשך נוכחותו לבלתי אפשרי. בסופו של דבר התוצאה תהיה דומה: סילוק חד-צדדי של כל נוכחות יהודית, צבאית ואזרחית, מעבר למכשול ההפרדה.

לגבי בקעת הירדן החיונית מבחינה אסטרטגית מציעים ב-INSS כי "ישראל תקבע אזור אינטרס ביטחוני (מרביתו בבקעת הירדן, כולל אתרים וצירים אסטרטגיים) אשר יישאר בשליטה ישראלית עד שתושג הסכמה על הסדרי ביטחון מספקים לישראל, ותקום ישות פלסטינית אחראית ומתפקדת".

מהי בדיוק אותה "ישות פלסטינית אחראית ומתפקדת" ומי יחליט אם היא אכן כזאת? מה יקרה במצב בו היא מפרה את ההסכמים או מודחת על ידי שלטון קיצוני, או מה יקרה אם לא תקום בכלל? מה יהיה אז גורלם של השטחים האסטרטגים החיוניים? לכל השאלות האלה לא מציעים המפקדים המהוללים תשובה. אין צורך בכושר ניבוי יוצא דופן כדי לחזות את התוצאה הבלתי נמנעת של התהליך הזה: נסיגה חד-צדדית ללא הסכם וללא ערבויות ביטחון, בדיוק כפי שאירע בדרום לבנון ובעזה.

ציון יום השנה להקמת חמאס בעזה | פלאש90

נקודה נוספת המודגשת בתכנית היא הצורך ב"הפחתת החיכוך" בין יהודים לערבים, טענה הנשמעת גם היא מוכרת מאוד מימי ההתנתקות, מהלך שהוליד שלושה מבצעים צבאיים, שלל גינויים בינלאומיים נגד ישראל ועימות מתמשך על הגבול.

כפי שהוכיח בבירור המקרה של עזה, הניסיון "להפחית חיכוך" לא גורם לפלסטינים לחדול מהניסיון לתקוף את ישראל, אלא בדיוק להפך. גם הנאיביות במחשבה שהפלסטינים יסכימו לקבל הרבה פחות ממה שהוצע להם בעבר מעידה על ניתוק מהמציאות.

לחשב מסלול מחדש

כל הסיבות לעיל מובילות למסקנה אחת בלתי נמנעת ולפיה מטרתה האמיתית של תכנית גנץ-בוגי-אשכנזי אינה באמת להשיג שלום, אלא להחריב את ההתיישבות היהודית בשטחי יהודה ושומרון תוך פגיעה חמורה בביטחון ישראל. אחרי ככלות הכל, זהו ההישג היחידי שיש לתכנית הזו סיכוי כלשהו לממש.

במסגרת השיווק הנמרץ של התכנית, אימצו ב-INSS רטוריקה קליטה כדי לכסות על מגרעותיה הרבות והחמורות. על פי ידלין, התכנית אמורה לשמש כמעין WAZE פוליטי אשר יתווה עבור מעצבי המדיניות הישראלית את הנתיב האופטימלי להגיע ליעד הנכסף.

אולם כידוע אפליקציית הניווט לא מתעניינת במיוחד במהות היעד ורק בוחרת את הנתיב הקצר ביותר אליו. גם הנתיב האופטימלי לכאורה יכול להוביל לבסוף ליעד מסוכן מאוד, ולשם בדיוק תוביל אותנו התכנית המסוכנת והמנותקת מהמציאות של גנץ, יעלון ואשכנזי.


ד”ר מרטין שרמן הוא המייסד והמנהל של המכון הישראלי למחקרים אסטרטגיים (IISS).

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

64 תגובות למאמר

  1. התכנים באתר מעמיקים ומאד איכותיים. אבל, אי אפשר באופן עיוור תמיד לתפוס את הצד של בינימין נתניהו ולא לפרגן או לפחות להיות ענייני כשמדובר במתמודדים אחרים .

    זה קורה פה פעם אחרי פעם וזה החיסרון היחיד באתר הזה

    1. נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו נחשיהו נהנתניהו מושחתיהו פחדניהו שפניהו .
      עכשיו אתה מרוצה מהאתר הזה?

    2. מידה הוא אתר ימני במהותו, מה אתה מצפה, שהם יפרגנו לצד השני?

    3. הפוך, גוטה, הפוך.
      לנתניהו אין חסינות מצד "חסידיו" לכאורה, גם באתר זה (ע"ע מתווה המסתננים האיום). לשכל ישר – יש. והתכנית המוצעת היא איוולת מוחלטת, שמתעלמת לחלוטין מלקחי אוסלו וההתנתקות. מבטיח לך שכשנתניהו יתמוך בה, "מידה" יצלוב אותו.

    4. שכחת את נאום בר אילן?
      כשבמידה תוקפים את הרעיון של נסיגה הם תוקפים מעשית גם את הגרסא המתונה יותר של שפניהו.
      זה שהם מצביעים על כך שהאלטרנטיבה של גנץ ושות׳ יותר גרועה זה לא בהכרך תמיכה בראש הממשלה.

    5. בתור ימני מובהק, תאמין לי שאני מעוניין לגמרי שיהיה ייצוג לצד השני באתר הזה.
      מה לעשות שהטיעונים של הצד השני לא אינטיליגנטיים ?

      העובדה שהם תוקעים את הראש בקיר כבר 30 שנה היא ברכה למערכת הפוליטית, כי ככה נבחרת ממשלה ימין יחסית בקלות פעם אחר פעם.

    6. קורא ותיק, אף אחד לא שכח את נאום בר אילן. נתניהו דיבר על מדינה פלסטינית מפורזת בתנאים שהיה ברור שהפלסטינים לעולם לא יקבלו. לכן נאום בר אילן לא מלמד על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית, אלא היה אמצעי טקטי מצוין להוציא את העוקץ מהאפשרות שתהיה מדינה כזאת ובפועל נתניהו טירפד בהצלחה את הקמתה של מדינה כזאת – עד שכיום, הרשות הפלסטינית על סף קריסה כלכלית ומדינית. זו הסיבה שהשמאל מתעב את נתניהו בצורה חולנית כל כך, כפי שזה מתבטא בתקשורת על בסיס יומיומי.

    7. מה האתר חייב לך? אתה מממן אותו? למה אתה קורא לנו באופן עיוור? מי אתה שתבזה את התבונה שלנו? באופן עיוור הם אלה שהולכים אחרי הסיסמאות הנבובות של הבולשביקים. זהו אתר שמכריז מראש הוא ימני, שהוא תומך בנתניהו, שהוא תומך בכלכלה חופשית. מתאים לך כנס וקרא, לא מתאים לך, ביי ביי. המאמר של שרמן חשוב מאד, חכם מאד.

    8. קשה לסנן בין מיגוון התגובות של המגיבים ל"יניב הגיב", כשזה מגיע לאדם די ניוטרלי בגישתו ועדין לא אימץ לעצמו איפה הוא עומד פוליטית. כאיש אנליטי ניסיתי לפתח תהליך חשיבה רציונלית (אם אפשר בכלל על נושאים כה טעונים) שתאפשר לי בחירה אינטליגנטית מינימלית. להלן כמה הנחות:
      1. בבחירות, כל הצדדים והתקשורת מגזימים או משקרים
      2. מה שהכי ברור הוא שכמעט ולא משנה מי צודק, אם ישראל, כמדינה ללאום היהודי, לא תשרוד (אחרי הכל אין צורך לגולל לעצמנו מה קרה ליהודים במיוחד כשלא הייתה להם מדינה שלהם ובשליטתם). יהדות אמריקה לדוגמא, והיא לא דוגמא. אמריקה מדינה חדשה היסטורית וכל בר-דעת יבין שללא מדינת יהודים, עם חלוף הזמן, אין סיכוי שהערב-רב האמריקני יתנהג בשונה לערב-רב האירופאי כשזה שייך לאנטישמיות…מתחילים לראות ניצנים אלה כבר עכשיו, ביינתים אלה ניצנים כי מדינה יהודית חזקה (יחסית) קיימת והשפעתה הפוליטית על השלטון בארה"ב, עדין קיים. בלי מדינה, אמריקה תתנהג בדיוק כאירופה, לא יהיה הבדל, תמיד נהיה הקרבן המואשם בצרות העולם. בקיצור, אם לא נשרוד בסופו של יום, כל הפקה, הפקה שנשמע כאן ימשיך להשאר פקה פקה ואנחנו היהודים ללא ישראל פשוט ניכחד או בתהליך איטי או בתהליך מהיר.

      3. מסקנתי לעצמי, לאור שתי הנחות היסוד לעייל שאני מוכן "לבלוע המון צפרדעים" על-מנת למקסם את הישרדות מדינת ישראל כארץ היהודים ולא מוכן אפילו לשמוע מאלה שבעברם היה אפילו רמיזון קליל שמעיד על אי ביטחונם בתיזה אבסולוטית זו. הבעייה בכל ה"דוקטורט" הקצר הזה נובעת מאי הבטחון שהמקורות עליהם נשענתי ב #3, הם אכן מהימנים בקשר ל: "…ולא מוכן אפילו לשמוע מאלה שבעברם היה אפילו רמיזון קליל…",כשאוודא מקורות אלה ומהימנותם אגיע למסקנות שיעזרו לי לבחור במצע האופטימלי לגבי דידי.

  2. מה גם שוויתור על בעת הירדן לא ישים ולא רלוונטי ושלושת הרמטכ"לים יודעים זאת טוב מכולם .

    כתבה לא ראויה

    1. ריח הבחירות נישא באוויר ומביא עימו חזרה גנרלית על אותן הצגות שהתרחשו כאן ערב בחירות 2015: חשיפה תקשורתית מנופחת לכל מיני ארגונים בשלל שמות, במימון שונאי ישראל, שמטרתם היחידה היא לסלק את נתניהו מהשלטון ולסלול את דרכו של השמאל להמשך הסכמי אוסלו הארורים.
      אותם "מומחי ביטחון" שמאיישים כיום את הארגונים הנחשיים האלה הבטיחו לנו בזמנו שהסכם אוסלו יביא לנו שלום וביטחון – וקיבלנו אלפי נרצחים ואלפי פצועים בגוף ובנפש. אחר כך הם שכנעו אותנו שההתנתקות מעזה תביא לנו יותר ביטחון – וראינו כמה ביטחון היא הביאה. עכשיו הם מספרים לנו שנתניהו הוא "סכנה למדינת ישראל".
      מסתבר שיש אצלנו לא מעט מפקדים לשעבר שמוכנים למכור את עצמם תמורת סכום נאה במטבע זר. עכשיו גם ברור בתמורה לאיזה "מחקר" זכה אהוד ברק ב-2.3 מיליון דולר מקרן וקסנר. אין טעם להתווכח איתם: כשקבוצת כדורגל מכניסה לעצמה גולים עצמיים כל הזמן וכל שחקניה הטובים פתאום "שכחו איך לשחק" השאלה היחידה היא "מי שילם להם וכמה".

    2. הצמרת הביטחונית שלנו מזמן מכרה את עצמה תמורת כסף.
      הצרה היא שהם מוכנים באותה ההזדמנות למכור גם את כל האינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל.
      להזכירכם:
      אנשי הצמרת הביטחונית שלנו תמכו בהסכם אובמה עם איראן והביעו את דעתם "המקצועית" שההסכם הזה דווקא טוב לישראל…
      כזכור כל "הביטחוניסתים" הללו התייצבו לתמיכה באובמה והצטרפו לגידופי ראשי המחנ"ץ והשמאל לעבר נתניהו. נראה שתכנית קרן וקסנר אכן קוצרת פירות
      המסקנה: דעתם "המקצועית" שווה כקליפת השום

    3. הם לא יודעים כלום מעבר לשבת על כיסא ולחלק הוראות. ההרצאות שהם הזמינו כביכול מגורמים חושבים הלעיטו אותם בשטויות שהם עכשיו מאמינים בהם. אין להם יכולת ניתוח עובדות, ואם כן הוא לוקה בחסר גדול. אבל מה לי כי אכלה זמני לריק… ראה ערך כשל הפניה לסמכות. אחר כך דבר איתי.

  3. מה שהכי מטריד זה שאנשים עם רזומה של עשרות שנים בשטח לא מבינים ואילו לא מתחילים להבין את הדינמיקה של המזרח התיכון.

    כל נסיגה ולו הקטנה גוררת באופן מיידי פעילות ג'יהאדיסטית באותו מקום שנסוגנו ממנו. זה יכול אבן, מטען, השתלטות עויינת פלילית או חבלנית.

    ועוד לא דיברנו על התקווה שזה מעורר אצל האויב.

    צר לי לומר, אבל רוב הקצונה הבכירה מתגלה בריקנותה הן בצד המעשי והן בצד הערכי.

    1. בכירי הצמרת הביטחונית שלנו מכרו את עצמם ואת ההערכות "המקצועיות" שלהם לגורמים זרים תמורת כסף.
      העיקר שהשמאל ממשיך להאשים בשחיתות את נתניהו דווקא.

    2. אכן ייבשו לעצמם את המוח בהרצאות יזומות על חתימות נייר שאף לוחם אויב בשטח לא הכיר בו. חופרים להם במוח על מוסריות, ביטחון ודמוקרטיה אז המוח שלהם חושב איך להוציא את זה לפועל.
      זאת ועוד שיציאת ישראל מובילה לעוני ומפחיתה את הדברים שיש להם להפסיד. כשישראל יוצאת טענת העוני מקבל נופך אמיתי יותר, ולכן אדם שיש לו פחות להפסיד ומספרים לו שאלימות נגד ישראל תיתן לו משהו, יפעל באלימות כדי לקבל את מה שחסר לו.

  4. השאלה מה מציע ביבי ? בינתיים הוא הבטיח להם מדינה בגבולות 67 והציע שיהודים יוכלו לחיות תחת ריבונות פלסתינית וחילק את ירושלים ומיד לאחר הבחירות הוא ילך למהלךצשל תוכית טראמפ דעליה כבר הסכים מחכים רק שהבחירות הסתיימו . אז אם אלטרנטיבה כזו מאיש השמאל נתניהו שווה לעשות שינוי . אני סומך על בוגי שהתנגד להתנקות בעבר ועל גנץ ואשכנזי לא מדובר בפראיירים שונטי ישראל תםסיקו עם ההכפשות .

    1. ביבי לא יכול היה להיתנגד במפורש להזייה הדו לאומית בימי אובמה יש גבול גם לזה, אם הנושא האירני חשוב לו יותר. בנושא הפלסטני אפשר תמיד ליסמוך על הערבים שלא יחתמו הסכמים בטח לא כשאלה כניראה מציעים בחינם.

  5. באמת שאי אפשר להיות כאלה שקופים בהעדה לנתניהו. אם כל הכבוד נתניהו הוא שמאלן בדיוק כמו גנץ יעלון ולפיד וימיני בדיוק כמוהם.
    ראינו כבר איך הוא מתפקד אם החמאס , אם המגנטורים בהר הבית…מדיניות הביטחון של נתניהו היא כישלון ומזל שלו שיש תחתיו שרי ביטחון ורמטכלים אליהם הוא מעביר תמיד את האחריות.
    ממשלה ברשות גנץ , אם הימין החדש בתוכה והחרדים תרגיש לכולכם אותו הדבר כמו ממשלת הליכוד…כי אין במדינה הזאת באמת ימין שמאל מרכז ,אולי חוץ ממרצ ו-הבית היהודי שמקצינים את העמדות שלהם

    1. המטרה: הפלת נתניהו
      השיטה: תקיעת טריז בין ביבי לבין תומכיו
      הפתיים: אידיוטים שימושיים בימין שמאמינים לכל בלוף
      הסוכנים: ממומני הקרנות להשמדת ישראל המתחזים לאנשי ימין

    2. צודק! להגיד שנתניהו ימין ובוגי יעלון זה שמאל זה סתם שטויות. בנושא הפלסטיני נתניהו חלש מאוד. הצביע בעד ההתנתקות, חתם על הסכם וואיי (בעצם אוסלו-ג') והחזיר את חברון. וכמובן נאומי בר-אילן על שתי מדינות וכו'…
      לא צריך קרן-חדשה כדי להגיד את האמת הפשוטה שכחול-לבן הם בטח לא יותר שמאלים מנתניהו… חבל שנתניהו מרשה לעצמו לשקר גם בדברים שברור שהוא משקר…

    3. נתניהו לא תמך בהתנתקות. ב-7 באוגוסט 2005, ערב ביצוע הפינוי מגוש קטיף, במהלך ישיבת ממשלה שבה הוחלט על פינוי שלושת היישובים הראשונים, הודיע נתניהו על התפטרותו:

      https://www.youtube.com/watch?v=tI9Lcljqqec

      נתניהו לא חתם על הסכם אוסלו ג'. השמאל שביקש את תמיכת אויבי ישראל בשלטונו הביא עלינו את הסכם אוסלו: הכניס עשרות אלפי רוצחים לישראל, חימש אותם, נתן להם לגיטימציה בינלאומית והכרה בשקר שלהם ואחרי הטבח המתמשך שגרם בהסכם הזה הוא עוד מעז לומר: "ביבי אשם"! נתניהו לא יכול לבטל את הסכמי אוסלו, כי אלה הסכמים שמדינת ישראל (ולא ראש ממשלה כזה או אחר) חתומה עליהם. הוא יכול רק למסמס את ההסכמים האלה ולתפעל אותם לטובתנו, ואת זה הוא עושה יותר טוב מכל אחד אחר: אם תהליך אוסלו היה נמשך היינו מתנתקים גם מיו"ש.
      נתניהו לא החזיר את חברון היהודית וכל מה שנעשה על ידו בחברון היה אילוץ: כמנהיג מדינת ישראל הוא לא יכול היה להפר הסכם שחתמו עליו מנהיגים קודמים – רבין ופרס.
      ובאשר לנאום בר-אילן (האם זה מקרה שבשקר של יהודה כתוב "נאומי בר-אילן" בצורת רבים?) – נתניהו דיבר על מדינה פלסטינית מפורזת בתנאים שהיה ברור שהפלסטינים לעולם לא יקבלו. לכן נאום בר- אילן לא מלמד על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית, אלא היה אמצעי טקטי מצוין להוציא את העוקץ מהאפשרות שתהיה מדינה כזאת ובפועל נתניהו טירפד בהצלחה את הקמתה של מדינה כזאת – עד שכיום, הרשות הפלסטינית על סף קריסה כלכלית ומדינית.

    4. ליהודה
      באותה העת נתניהו היה שר האוצר באמצע העברת רפורמה כלכלית במשק והובטח אז ע"י שרון שבנושא ההתנתקות הוא יציית לתוצאות משאל חברי הליכוד. אלה הצביעו נגד ההתנתקות אך שרון התעלם מתוצאות המשאל ובגד בכל הבטחותיו.
      במחאה לכך נתניהו התפטר מהממשלה.
      אבל שטופי המוח בוחרים לציין רק מחצית מן העובדות כדי שזה יסתדר להם טוב עם הססמאות הקליטות של תעמולת הבחירות המכוונת כל כולה להפלתו של הימין ושל העומד בראשו

  6. ומה להשאיר את ההתנחלויות המבודדות ות תושביהן כמטרה חיה לטרור זה פתרון יותר טוב. שטח c הוא בשליטה ישראלית. רצועת ההגנה בבקעה זה רעיון ישן חדש שמבטיח יכולת למנוע פלישה גם לפלסטין ומשם לישראל והשליטה על שאר השטחים היא בגדר הצהרת כוונות: כל זמן שלא יהיה שלום והשלמה עם ישראל אנחנו נחזיק בשטחים אבל אם המצב ישתנה במהות אפילו עוד מאות שנים, אנחנו לא נספח את השטחים האלה הם נחזיק אותם כפיקדון לשלום. זו תכנית צופה פני עתיד שמונעת התערבבות בין היהודים לפלסטינים עד כדי מצב של בלקניזציה פלוס בלתי אפשרית. מידה אבדו כל מידה של היגיון ושכל ישר.

  7. בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון = קסטנר
    שאלה איך הצליחו כמה אלפי חיילים נאצים לחסל את יהודות הונגריה שמנתה כמה מאות אלפים? תשובה על ידי הונאה על ידי רמאות. אמרו שכדי ללכת למחנות לא רע שם הרי קיבלו גלויות שכך נטען בהן מאנשים שהכריחום לעשות כך. כך הצליחו הגרמנים הנאצים בעזרת קסטנר להונות את יהדות הונגריה ולהביא לחיסולה הפוזי. כל שלושה רמטכ"לים לשעבר אלו תחילה מסתירים אחר כך רומזים ותמיד ממליצים על דבר מה מעורפל עו לא ברור שיש לעשותו. כך אירופה בעזרת שלושה נבלות אלו אם ישמעו להם תביא לחיסול המדינה על מליוני יהודיה.

  8. מרטין שרמן – מה זה לעזאזל "פלסטינים"?

    מאיפה המצאת את המילה הזו? באיזו שפה היא? מה פירושה?
    ממתי בני שבטים ערבים שונים ונפרדים, שהיגרו הנה במאה שעברה (ולא לפני כן כפי שנהוג לחשוב) ונאמנים אך ורק לבני שבטם, הם לאום, או אומה?

    • “There is no country as Palestine. Palestine is a term the Zionists invented. Palestine is foreign to us”
    אמר המנהיג הערבי, עיוני ביי-עבדול, בוועידת Peel, ב-1937.

    •”העם הפלשתיני אינו קיים. יצירתה של מדינה פלשתינית אינו אלא אמצעי להמשך מאבקנו נגד מדינת ישראל”
    זאהיר מוחסיין, מנהיג אש”פ, בראיון לעיתון “טראו” ההולנדי, 1977

    • “אני לא חושב שיש אומה פלשתינית. אני חושב שזו המצאה קולוניאלית. אני חושב שיש אומה ערבית. מתי היו פלשתינים?”
    עזמי בשארה https://www.youtube.com/watch?v=P3n5-yG-6dU

    "אין עם "פלשתיני", אנחנו מצרים וסעודים"
    שר הפנים של חמאס בראיון בטלביזיה המצרית ב-2014:
    https://www.youtube.com/watch?v=9-umTdeh_bQ

    מר שרמן – אתה מביך!

  9. מה הם לא עושים כדאי לעפיל את נתניהו חחח אבל גם עם יצירות תמתים הם לא יצליחו.יישר כוח נתניהו

  10. גנץ ביוב פוליטי טיפש, גידף ראש ממשלה מפקד וקצין מסתער בסיירת מטכ"ל, על זה שאינו קרבי ושאינו שוכב בבוץ. גנץ מנוול ושקרן.
    ואז !!
    גנץ ביוב פוליטי טיפש, עושה הסכם רוטאציה על ראשות(!) הממשלה(!) עם חייל ג'ובניק מהעיתון במחנה עם ג'ל בשיער.
    השמאלן גנץ הוא רעיל מגעיל דביל וביוב פוליטי מבחיל. וטיפש.

    1. או טיפש מד'גר – יש לומר זאת במבטא הונגרי, זה מתאים לגנץ

  11. הבחירה היא בין מרכז ציוני שפוי ורציונלי ובין נתניהו והכהניסטים.
    ההיסטריה שמשדר נתניהו מעידה על כך שגם הוא מבין שקץ שלטונו מתקרב.

    1. איזה כינוי יותר גרוע כהניסטים או בולשביקים. הכהניסטים תומכים בעם היהודי ובארץ ישראל, הבולשביקים קבוצה מתוכנתת שטופי מוח שונאי ישראל וארץ ישראל

    2. אתה מתכוון שהגירוש מגוש קטיף היה מהלך שפוי?
      הגנרלים הנ"ל רצו להחזיר גם את רמת הגולן לפני מספר שנים. הם טענו שצריך מנהיג עם ביצ__ לעשות זאת.
      אוי לך אם לזה אתה קורא שפיות!

  12. בבחירות האלו בוחרים בין ימין ציוני שישמור על א"י, לבין שמאל בוגדני שיקים מדינת טרור בלב א"י.

    1. רז, אני אתן לך עצה קטנה וטובה.
      אני נותן לך אותה חינם:
      אל תאמין לכל מה שאתה קורא, ובודאי לא לכל מה שאתה קורא ב LIENET.

  13. לגבי גנץ ואשכנזי אני ממש לא מופתע.
    לגבי יעלון, אני מתקשה להאמין שהוא באמת רוצה לקדם נסיגה כזו.
    יעלון מצטייר בעיני, על אף חסרונותיו, כאדם חושב, וכאדם שעבר מהפך אידאולוגי פנימי אמיתי שכלל מעבר מערוגות השמאל בהן גדל לכוון הימין המתון.

    1. תקרא את הספר של בוגי ותראה שהוא מנסה להיות פרגמטי והם שאין באמת עם מי לדבר אבל הוא שמאלני בשורה התחתונה

  14. מישהו יכול להסביר לי מדוע החכמולוגים תמיד טוענים כי *בקעת* הירדן היא בעלת חשיבות אסטרטגית ו*הרי* יהודה והשומרון שמשקיפים על כל המדינה ומקיפים את ירושלים מכל העברים – הם שטח שצריך לעבור ל"פלסטינים"?

    1. פשוט מאוד. אם יהודה ושומרון מפורזות מנשק כבד ואיכותי, צבא משורין ומוסק יכבוש אותן בקלות. כפי שצה"ל עשה ב-67'. השליטה בביקעה שומרת על הפירוז.

      במאה ה-21' אין הרבה חשיבות למכשולים פיזיים אך יש חשיבות רבה לקוי הגנה, ולאזורים בהם קשה לתמרן ולהילחם (למשל, ערים וכפרים).

      בכל מיקרה, השאלה אינה צבאית אלא מדינית.

      -ישראל טוענת שהיא דמוקרטיה.

      -ישראל שולטת בכל השטח בין הירדן לים, כולל מיליוני ערבים עוינים נתינים (ללא יכולת הצבעה וזכויות אזרחיות אחרות) במספר מעמדות חוקיים: אלו במזרח ירושלים נחשבים תושבים, אלו ביו"ש נחשבים אזרחים של רשות מדינית זמנית, ואלו ברצועת עזה נחשבים אזרחים בשליטת מורדים באותה רשות (החמאס).

      שני המשפטים האלו סותרים זה את זה. אף דמוקרטיה בעולם לא מחזיקה שיעור ניכר של נתינים חסרי זכויות אזרחיות.
      אתה רוצה את יהודה ושומרון, ערש אבותינו שחיונים לביטחוננו? אתה דמוקרט? אז המסקנה ברורה- ספח אותם ותן לתושביהם זכויות!

      הקונץ שיראל עושה כבר 52 שנה הוא לטעון שזה מצב זמני, מסיבות ביטחוניות. "ימניים" טוענים שכל השטח חיוני לביטחון, ו-"שמאליים" טוענים שאפשר להסתדר בלי חלק מהשטח. שני הצדדים מתעלמים מכך שהערבים, והעולם, פשוט לא מתעניינים בכך. ה-"מחקר" של INSS הוא המשך הקונץ. במחילה, מבחינת העולם, אם ליהודים אין די אנשים לשלוט *דמוקרטית* בשטח שחיוני לבטחונם- בעיה שלהם.

  15. הפסקת ההגנה הממלכתית על המתנחלים מחזירה לידיהם את זכות היסוד של הגנה עצמית, הם יגנו על עצמם כמו היהודים במלחמת העצמאות.

  16. נתניהו שמנתניהו.
    תורת הנסיגות האובדנית באריזת מפי כת האובדנים.זה הכל.
    לא ולא .
    זוכרים " ההתנתקות" לא יהרגו חיילים, טילים כונו
    "חפצים מעופפים."!
    האוייב מעבר לגדר קשה לטיפול פי מיליון מהאוייב תחת " כיבוש" ועדיין פרזיט עלינו.

    1. שמאלני לא יכול למלא את תפקידו ללא הבעת שלילה. אי אפשר להיות שמאלני בלי להראות שאתה מתעב את ביבי, הימין, הליכוד, הבית היהודי, המתיישבים ביהודה ושומרון, חובשי הכיפה וכל מה שלא מספיק שמאלני. השלילה היא מהות השמאל, החיוב – או מה כן צריך לעשות, או הנשיאה באחריות לרעיון – זה כבר עסק למישהו אחר.
      לדוגמה: צריך למסור את הגולן לאסד. עברו שנים, סוריה הופכת למתנ"ס של דאע"ש. חבורת הגאונים שקידמה את הרעיון התפוגגה; צריך לספק יותר עזרה לחלש. נשמע טוב וחברתי לא? מתברר שהשמיכה קצרה ויש כאלה שלא משלמים מיסים. אז מאיפה להביא את הכסף? שאחרים ישברו את הראש. יש להם סיסמה: צריך למסור את יהודה ושומרון לחמאס. מסרנו את עזה, קיבלנו טילים אבל זה לא משנה. עכשיו אנחנו לא מדברים על הסכם פיוס עם העולם הערבי, כבר לא מדברים על הסכם שלום עם הפלסטינים, ירדנו למישור הקוסמטי ומדברים על התנתקות. כשיעופו טילים על נתב"ג מי ממנהיגי השמאל יעמוד וישא באחריות הציבורית? מי יגיד טעיתי? מי יתפטר ויודה שהדם על ידיו? מי?
      שמאל זה רק סיסמאות שמביעות שלילה – בלי הצעות, בלי אחריות ובלי מדיניות חברתית אמיתית חוץ מלהכניס את הידיים לכיס של משלם המיסים.

  17. הלקח מתוכנית הגרוש מגוש קטיף, זה שזה לא עובד כלשון המעטה. האם לזה גנץ התכוון? מעבר לזה שאשכנזי אמר לאחר הגרוש שצעדים חד צדדיים לא מחייבים את הצד השני ולכן אין מה לידרוש מהם אחרי. ויעלון בעד ניהול הסיכסוך כרגע, כי אין פרטנר בצד השני. שווה להזכיר שהוא לא קיבל שנה רביעית כרמטכל כי ההיתנתקות נותנת רוח גבית לטרור. וארצה לדעת מה יש בשיח השלום הערבי על ויתורים למען השלום… איך אלה באותה מיפלגה עם אחד שמוכן לתת את שטח המועצה שלו לערבים? מי שינה את דעתו? אשמח למצע יותר מפורט ממיפלגה שרוצה להנהיג. (גם מהליכוד)

    1. בני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון נוהגים כמו היהודי ההונגרי קסטנר
      שאלה איך קרה שבסוף למחמת העולם השניה שככבר היה ברור שגרמניה נוצחה, הצליחו כמה אלפי חיילים נאצים איך לחסל את יהודות הונגריה שמנתה כמה מאות אלפים? תשובה על ידי הונאה על ידי רמאות. אמרו שכדאי ללכת למחנות, לא רע שם הרי קיבלו גלויות שכך נטען בהן מאנשים שהכריחום לעשות כך. כך הצליחו הגרמנים הנאצים בעזרת היהודי קסטנר להונות את יהדות הונגריה ולהביא לחיסולה הפיזי. כל שלושה רמטכ"לים לשעבר אלו, גנץ, אשכנזי ויעלון תחילה מסתירים אחר כך רומזים ותמיד ממליצים על דבר מה מעורפל לא ברור שיש לעשותו. כך אירופה בעזרת שלושה נבלות אלו (השמאל שבשמאל) אם ישמעו להם בעניין נסיגות חד צדדיות מכל הנכסים האסטרטגיים – תביא לחיסול המדינה על מליוני יהודיה. אף אחד מרמטכ"ים אלו איננו מדינאי וכולם ביחד עם שותפם יאיר לפיד חסרי ידע בניהול מדינה. גנץ הבטיח שיביא מומחים אירופים לנהל לנו את מדינתנו. לפי אהדת אירופה והתוכנית לנסיגה חד צדדית אפילו ללא שום תמורה (כבר לא מדובר על שלום) יחסלונו סופית. זאת בעת שמתבררת לכל האלימות והרצחנות הערבית והמוסלמית.

      באשר למסע הבחירות של גנץ: בכל הופעה שלו מושמעות ללא הפסק קריאות התפעלות קולניות מקהל שומעיו. ברור שזה מבויים ושאלו סטטיטים העושים את מלאכתם. ההופעות שלו מזכירות מאוד את הסדרות הקומיות שהיו בטלויזיה לפני שנים רבות. בסדרות אלו בכל פעם שהתכוונו להצחיק, הושמעו צחוקים בעוצמה לפי דרגת הקומיות המכוונת באותה הסצנה. כך גם קריאות ההתפעלות מהקהל של גנץ.

  18. לא מאמין על ויתור על בקעת הירדן . הסיפור מצוץ מהאצבע לדעתי . היות ויש קונצנזוס עם תוכנית אלון .
    בה בקעת הירדן בשליטה ישראלית .

  19. כל מה שכתוב כאן נכון.
    במשך תקופה ארוכה, קצינים בצה"ל עוברים מטמורפוזה, הקרן החדשה מוודא שלקצונה הבחירה מגיעים רק אלה המיישרים קו עם האג'נדה הפרוגרסיבית (חלקם אני מכיר באופן אישי).
    הם מתבטלים לאלו שמצ'פרים אותם בכל מיני הטבות כגון תפקיד של כמה שנים בחו"ל עם שכר לא מבוטל של $400,000 לאחר מיסים עם כל התנאים, כולל בתי ספר לילדים וכו.
    אתם חושבים שקצין כזה לאחר הטבה כזאת, יעיז לחשוב או להגיד מילה הנוגדת את דעת הקרן???
    כל פעולה חד-צדדית או לא חד צדדית תהפוך את יו"ש לגהינם עלי אדמות, בדיוק כמו שקרה בעזה!
    בבקשה לרשום את מה שכתבתי להתייחסות בעתיד.

    1. אוי, לא, אל תעשה לנו את זה. מה נעשה בלעדיך?

  20. תוכנית שלושת הגנרלים:תגרום לתוהו ובוהו,דם יהודי יזרום ברחובותיה של ארץ ישראל הקטנטונת היפה והפורחת…[חורבן בית שלישי]

  21. אינשטיין כבר אמר שאם תחזור על אותו ניסוי שוב ושוב ותחשוב שתקבל תוצאה אחרת…. מקומך במוסד סגור….
    א. הפלסטינאים לעןלם לא יסכימו למהלך שכזה.
    ב. הדרישה המינימאלית של הפלסטינאים היא נסיגה מכל הגדה כולל ירושלים.
    ג. הדרישה המינימאלית השנייה של הפלסטינאים היא החזרת 5 מיליון "פליטים" לתחומי הקו הירוק.
    ד. זה מתווה ברור של המתווה שהתרחש בעזה.
    ה. התכנית שלהם היא תכנית להשמדת מדינת ישראל.

  22. את התכנית הזו של INSS הציע גם מיכה גודמן בספרו "מלכוד 67". זה נשמע כמו ימין שפוי, שלא מוכן לוותר על השליטה (ולכן בקעת הירדן היא שטח בטחוני) אבל לא רוצה לשלוט באוכלוסיה אזרחית. זו תכנית הרבה יותר טובה מההצעות שעולות אצל הליכוד ובנט (לספח את שטחי C, לתת אזרחות, להכיר מחדש ברשעות הפלסטינית!) או אצל המפד"ל (לספח הכל ולהפוך את כולם לתושבי מדינת ישראל). צריך למתן את המגמה הדתית שהתפתחה בליכוד. שיריון לאיש מפד"ל זה עירוב בשר וחלב. כחול לבן הציגו רשימה עם הרבה אנשי ימין שלא יאפשרו נסיגות. גם הביטחוניסטים שלהם מגיעים מהשוק הפרטי וידאגו לשמור אותו חופשי מרגולציה. למה אתר מידה כל הזמן אנטי? תהיו הוגנים לשם שינוי!

    1. רוצה להיות הוגן?
      מיכה גודמן – איש שמאל (וגם דתי)
      גבי אשכנזי – הרס במו ידיו את חברת שמן נפט וגז
      גני גנץ – חיסל במו ידיו את חברת המימד החמישי
      אבי ניסנקורן – לא יודע מאיפה להתחיל אפילו…

      אלה ישמרו על השוק הפרטי? אלה שכל חיים מתפרנסים על חשבוננו?

    2. מיכה גודמן לא שמאל. נדמה לי שהוא גר בהתנחלות. זה שהשמאל אוהב אותו זה כי הם אבודים לגמרי ואין להם פתרון. גודמן מציע שליטה בשטח בלי סיפוח מסוכן שמעניק אזרחות ובלי שליטה יום יומית. ימין שפוי.
      אתה מדבר על התפרנסות על חשבוננו? כל הרשימה של הליכוד זה עסקני מפלגה ופקידי מועצות מקומיות שהמשכורת שלהם היא ישירות מהכיס שלנו. ניסנקורן זו בעיה קשה – אין לי מושג מה הוא עושה שם. כרטיס צהוב בטוח. אבל הוא לא הפנים של הרשימה. החיבור עם לפיד נותן איזון. גם ברשימה של גנץ בעצמו יש אנשים ששונאים ועדים ואילו על הליכוד השתלטו פופוליסטים כמו חיים כץ שנמצץ על ידי ועד ומירי רגב שבעמדותיה הכלכליות היא לגמרי שמאל.
      גם זה שהגנרלים כשלו בעסקים ממש לא חשוב מבחינת תפיסת השוק. רק מראה שלהיות איש עסקים זה מקצוע ולא משהו שאפשר ללמוד בכמה שנים. אבל הם התחנכו אצל אנשי שוק חופשי ונקודת המעבר שלהם מהצבא לפוליטיקה עברה בדיוק איפה שצריך: יוזמה פרטית. מבחינת מדיניות אין ספק שהם לא סוציאל-דמוקרטים, לא ירחיבו רגולציה ולא יפעלו להגדיל את הממשלה המנופחת ממילא. אלה קפיטליסטים פר-אקסלנס, כמו שצריך.

    3. מיכה גודמן זה "נאמני תורה ועבודה" ו"נאמני תורה ועבודה" זה הקרן החדשה לישראל והקרן החדשה לישראל זה ניגוח היהדות, חילון דתיים ושטיפת מוח פוסט-ציונית באיצטלה של "פלורליזם דתי".

      https://toravoda.org.il/כתבה/מצוינות-דתית-כהלכתה-מיכה-גודמן

      https://toravoda.org.il/כתבה/אברהם-אברהם-מיכה-גודמן

      http://rotter.net/forum/scoops1/402840.shtml

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/380516

  23. הבעיה העיקרית היא שאחרי הבחירות גם נתניהו יחבור אליהם, ויחד יקדמו את התכנית מעל ראשי מפלגות הימין שעזרו לו להיבחר. ראו את המאמר של אורלי גולדקלנג ב'מקור ראשון' השבת.

    1. הבעיה העיקרית באמת היא שהשמאל משתמש ב"פעילי ימין" מסוג אבישי רביב (ביניהם משה פייגלין ובועז העצני) כדי להלך אימים על בוחרי הימין כאילו נתניהו הוא איש שמאל שרק מדבר "ימנית" אבל מתכנן לבצע מדיניות שמאל:

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/347656

      https://www.maariv.co.il/breaking-news/Article-584493

      https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-609896

      ואורלי גולדקלנג? מין כתבלבית חצר של חגי סגל – שגם הוא סוג של אבישי רביב:

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/284277

      http://www.conspil.com/2017/12/brit-historit-jadasha/

  24. גם המתווה של ביבי: חצי מדינה, עם סידורי בטחון מפוצצי שמות (ואולי גם המון כסף שטראמפ ישפוך פה, כדי לפתות את ההמונים) הם בכיה לדורות.
    לא נזכה שוב למדינה אם לא נגן על א"י בכל הכוח.

  25. הבעיה של הגנציאדה אינה בהכרח שמאלנית. היא נובעת מאגו מנופח של קצינים גבוהים שהתמחו בעיקר בהימורי מהלכים צבאיים , כשבפועל מולם עומד עתה עולם מורכב שבו העקשנות האיסלאמיסטית מנצחת באירופה ונכנסת לקונגרס. באדמינסטרציה. לא פלא שאוסלו 1450 (הרוגים) לבנון 130,000 (טילים) ועזה שהידסטן, הובלו ע"י עודף ביטחון עצמי שיהיה בסדר. סמוך…

  26. עוד יותר מכך. הוא אומר בפה מלא בסרטון המצורף, שמטרת היעד היא קבועה בין אם יש הסכמה ובין אם אין. "אנחנו יכולים לנסוע בדרך אזורית או בדרך עצמאית" כאשר אזורית הכוונה שיתוף פעולה מלא עם כולם. ועצמאית היא מהלך חד צדדי. אחרי זה הכל רטוריקת שכנוע שאין לה קשר לטענות בעד או נגד, שאולי עובדת על המאמין העיוור.
    איך מה שידלין עושה דמוקרטי, כאשר אין לו מנדט?
    איך זה ביטחוני כאשר הוא פותח פתח לרציחת בני עמו?
    איך זה מוסרי כאשר הוא מכליל ומתעלם מהאשמים שמציתים את האלימות?
    אין מוסר ללא צדק. כאשר יש פושעים פועלים למגרם, לא לתת להם מתנות.