משטרת המחשבות של אמילי מואטי

האובססיה שמגלים בשמאל להוקעת כל מי שמחשבותיו ודעותיו שגויות לתפיסתם הייתה גורמת גם לג'ורג' אורוול להתהפך בקברו

מה קרה לוויכוח ודיון? אמילי מואטי ואיתמר בן גבר | פלאש90

אירוע בחירות שהתנהל אתמול (שלישי) בתיכון שרת בנתניה נגמר בפיצוץ בשל נטישתה ההפגנתית של מועמדת מפלגת העבודה אמילי מואטי, שעזבה את המקום במחאה על השתתפותו של איתמר בן גביר, איש 'עוצמה יהודית'.

לכאורה מדובר באירוע שכיח בנוף הפוליטי הישראלי, שהוביל לתגובה שכיחה גם היא אותה פרסמה מואטי בחשבון הטוויטר שלה:

הבנתי שבן גביר הוציא הודעה שבגלל שהוא סחף את הקהל יצאתי. תקשיב אמפוטנט קטן, קיבלת בעיקר שריקות בוז, אני לא סופרת אותך ובמדינה מתוקנת גזענות היא פשע ולא עמדה לגיטימית. יאללה טוס לי מהעיניים"

נניח לרגע לסגנון התגובה המשתלח והנמוך אפילו בסטנדרטים הלא גבוהים במיוחד של הפוליטיקה הארצית, שזכה כמובן לתשואות ברשתות החברתיות ומצד מפלגות אחרות בשמאל, ונתמקד בחמש מילים בלבד מתוך תגובתה. חמש מילים אלו פותחות צוהר לנושא מורכב ועמוק בהרבה מהריב הקטנוני בין שני אישים משולי הפוליטיקה הישראלית: "במדינה מתוקנת גזענות היא פשע".

אורוול צדק

אחד ההבדלים בין היהדות לנצרות קשור בדגש הנוצרי על עולמו הפנימי של האדם. עולם זה בהחלט מצוי בתחום השקפתה של היהדות, שהרי "לא תחמוד" ו"ואהבת לרעך כמוך" הם שניים מהציוויים המפורסמים ביותר בהקשר הזה, אולם בסופו של דבר התורה וההלכה מקדישות את מרב תשומת הלב למעשיו של האדם בעולם הזה, בעוד הנצרות מראשיתה ביטלה כמעט לחלוטין את המצוות המעשיות והציבה דגש חזק על האמונות, ההשקפות והתחושות הפנימיות של מאמיניה.

יותר מאלף שנים לאחר מכן, הדגש הזה בא לידי ביטוי ביצירתו של מוסד ראשון מסוגו בהיסטוריה האנושית – האינקוויזיציה הכנסייתית. שם זה מעלה אסוציאציות של עינויים והוצאות להורג, אך אלה היו חלק משגרת החיים בימי הביניים ובעת העתיקה, ובעצם כמעט תמיד.

ג'ורג' אורוול | Cassowary Colorizations

האינקוויזיציה לא הצטיינה באכזריות יוצאת דופן, ולמעשה ניתן אף לטעון כי היא הייתה רחומה בהשוואה למוסדות מקבילים בתקופתה ובתקופות אחרות. המאפיין הייחודי של האינקוויזיציה היה שהיא לא הסתפקה בתחום התעניינותן הרגיל של רשויות החוק, קרי מעשי הפושע, אלא התמקדה בעיקר בתחום מחשבותיו. האינקוויזיציה התעניינה מאד במה אנשים האמינו, מה חשבו ומה הרגישו, גם אם מדובר היה בתחושות הכמוסות ביותר שהאדם ביקש לשמור לעצמו.

ההתעניינות העזה בעולמו הפנימי של האדם לא עברה מן העולם גם כששמשה של הנצרות הממוסדת החלה לשקוע. אדרבה, התעניינות זו עלתה כפורחת. המשטרים הטוטליטריים של המאה ה-20 עסקו באובססיביות בדעות ובאמונות של נתיניהן, הלך רוח שתואר לפרטים מחליאים על ידי גדול נביאי הזעם של המאה, ג'ורג' אורוול.

"המפלגה" ביצירת המופת הספרותית '1984' יכולה בקלות וללא מאמץ להעמיד מול כיתת יורים את כל המפקפק בסמכותה, אך היא בוחרת במקום זאת להשקיע מאמצים ומשאבים מרובים בהרבה בשכנוע. היא רוצה להיכנס לתוך מוחם של נתיניה, לגרום להם להאמין באמת ובתמים בדברי המפלגה, ולאהוב באמת ובתמים את האח הגדול.

מסע הצלב המודרני

אני בטוח למדי שבחלוף סערת הרגשות אמילי מואטי לא באמת מעוניינת להעביר חוק שרואה בעמדות, אמונות או מחשבות כלשהן פשע, והיא מתעניינת בימים אלה בעיקר בכותרות ורווחים פוליטיים. אולם טענתה כי דעה כלשהיא היא פשע והתשואות להן זכתה במחנה הנאור, חושפת שהיא איננה מודעת לסכנה בתפיסת העולם שהציגה כבדרך אגב. תפיסה זו הנמצאת בליבו של זרם אינטלקטואלי עכשווי במערב, שירש מהקומוניזם ולפניו מהנצרות את האובססיה לעולמם הפנימי של אנשים אחרים.

הביטוי הגלוי ביותר של תפיסה זו הוא ההתעסקות הקדחתנית, הפנאטית והצלבנית כמעט, בחשיפת גזענים נסתרים ובניתוח קפדני של כל מילה שיוצאת מפיהם. לכך תמיד מתלווה דרישה תקיפה להתוודות על אשמתם ולחזור בתשובה – מתודה שהועתקה בדקדקנות מחיפושי הכנסייה הקתולית אחר כופרים בימי הביניים.

האמת היא, שלדעות מתועבות – והגזענות בהחלט נכללת לטעמי בקטגוריית הדעות המתועבות – יש חשיבות מועטה למדי כשלעצמן. עם כל חשיבותן הבלתי מעורערת של דעות ואמונות להיסטוריה האנושית ולחיי היום-יום שלנו, שיפוט מוסרי הגון צריך להתבסס על מעשים בלבד, ולא על המתחולל בראשנו פנימה.

ביטול האדם

האובססיה שמגלה זרם מסוים במערב לעולמו הפנימי של האדם ולהוקעת דעות שגויות לתפיסתו היא מיותרת ומזיקה, ומתעלת את המשאבים ותשומת הלב של המין האנושי לכיוון הלא נכון. הרעיון העומד בבסיסה הוא שיש להעניק למדינה שררה על מחשבתו ועולמו הפנימי של האדם, ומשם כבר הדרך קצרה בחזרה לימי האינקוויזיציה והנ.ק.ו.ד.

זהו למעשה רעיון אנטי-רעיוני, אליו יש להתנגד בתקיפות בטרם יקום שוב לתחיה בתקופת חיינו: שום מחשבה, אמונה או אידיאולוגיה – מתועבת ככל שתהיה – לא יכולה להיות אסורה בחוק. אף עמדה איננה פשע, ועל שום מחשבה לא צריך לחקור אדם במרתפי המשטרה.

לאדם שמורה הזכות לומר כל מה שעל ליבו, אלא אם כן אפשר להוכיח באופן מובהק וחד משמעי שדבריו הובילו באופן ישיר לאלימות או היוו הוצאת דיבה. אך אפילו יותר מחופש הביטוי, זהו חופש הדעה והמחשבה שאיננו יכול להיחשב כעוד זכות אחת מיני רבות, אלא כמרכיב בסיסי המגדיר בני אדם בתור כאלה. ביטול המחשבה הוא ביטול האדם.

ודעות מתועבות, גזעניות ואחרות? בהן נצטרך להיאבק בשיטה הישנה, הבדוקה והמוצלחת מכולן: הפרכתן באמצעות עובדות וטענות לוגיות במסגרת שיח רעיוני. אותה שיטה ממנה בחרה מואטי, הליברלית הגדולה לכאורה, להימנע.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

44 תגובות למאמר

  1. איתמר בן גביר הוא לא באמת "ימין קיצוני" אלא אחד מיורשיו ה"רוחניים" של אבישי רביב מבחינת שיטות הפעולה של השמאל. חבל שהימין רואה בו בעל ברית – התפקיד שלו הוא להזיק לימין כמו שהזיק אבישי רביב.

    http://doss-watch.blogspot.com/2009/10/blog-post_8588.html

    http://rotter.net/forum/gil/6643.shtml

    http://rotter.net/forum/gil/5302.shtml

    1. קשקוש. חובה לבטל את סמכות בית המשפט וועדת הבחירות לפסול מפלגה מכל טעם שהוא. סמכות כזו הופכת את בית המשפט לשחקן משמעותי במערכת הבחירות. יש בזה עוות, סמכות יתר, רק הציבור יכריע גורלה של מפלגה. כבר היום מערכת המשפט מסייעת לבצע פוטש משפטי שלא דרך הקלפי, לפגוע בנתניהו ובימין. הכח לפסול מפלגה הוא כח עצום מושחת ומעוות. מחר יחליט בית המשפט לפסול את הלכוד מה נעשה?

  2. שאלו את נשיא סין מה דעתו על הצהרת זכויות האדם והמהפיכה הצרפתית לפני 230 שנה.
    נשיא סין השיב שמוקדם מדי להסיק מסקנות.

    האידיאולוגיה הליברלית היא בעייתית ומלאת סתירות פנימיות. היא מצליחה לתפקד רק במדינות ספורות ורק לפרקי זמן קצרים ורק בצורה חלקית ורק בסיוע משטרה חשאית.
    כרגע הדמוקרטיה הליברלית קיימת רק באירופה באוקיאניה ובאמריקה:
    באירופה האיסלם מנצל את הדמוקרטיה כדי להשתלט עליה.
    בארה"ב ההצבעה לטראמפ היתה הצבעת אי אמון בערכים הליברלים.
    נשארנו עם קנדה ואוסטרליה מדינות שהשמידו את האוכלוסיה הילידית ולהבדיל מ99% משאר העולם הן ריקות וזקוקות למהגרים.
    לגבי הודו – במקום שבו שיטת הקאסטות רווחת אין באמת ליברליזם.

    מודל השלטון שאינו אידאלי אבל שעובד בפועל הוא לא המודל הליברלי אלא על הרצף בין דמוקרטיה מתגוננת למשטר סמכותני. (טראמפ, פוטין, המשטר הצבאי בתאילנד, המשטר בסין שמביא לצמיחה כלכלית…).

    חברות חפצות חיים צריכות להפעיל משטרת מחשבות כנגד גורמים רדיקלים ובעיקר כנגד האיסלמיסטים.
    כהניזם הוא הגישה הרדיקלית של היהדות ואינו שונה מהגישה האיסלמית הרדיקלית – עם ג'יהאד ושריעה ושהידים – מלחמת מצווה, שלטון הלכה ומוות על קידוש השם.
    ההבדל היחיד הוא שבקרב היהודים הכהניסטים מונים 2% ובעולם המוסלמי הם רוב.
    יכול להיות שבאופן זמני חיוני שיהיו פה גם כהניסטים כבלוק טכני לצורך המאבק באיסלם – אבל לטווח הארוך כהניזם זה דבר שלילי ושלטון כהניסטי משמעו במקרה הטוב השתלבות מוחלטת במזה"ת כלומר רמת חיים ערבית טיפוסית שהיא 5% מרמת החיים כיום בישראל.

    1. בחייך. טראמפ הוא באותה קטגוריה עם פוטין ואפילו עם נשיא סין? אולי גם תשווה אותו לסדאם חוסיין?

    2. ובהמשך לדבריי קודם מקווה שאתה גם לא משווה את טראמפ לאסאד (האב והבן). לא בטוח כלל שצרפת למשל היא דמוקרטיה ליברלית יותר מהונגריה – ולא שיש לי חשק להיות סנגור של העם ההונגרי, ממש לא, ולא של גורמים שונים בצרפת (אשר דווקא כלפי האיסלם הקיצוני מגלה יד רכה בחקיקה ו/או בפסיקה המשפטית). אתה צודק שיש סוגי מחשבות ורגשות העלולים להוות סכנה לדמוקרטיה אלא שבמקרה של האיסלם הקיצוני נחסך במידה רבה (גם אם שלא בטובתנו) הנטל של ירידה לטיב המחשבות באשר ממילא הדברים מבשילים לכדי מעשים קיצוניים נגדם יש להילחם.

    3. הם לא באותה קטגוריה.
      יש שתי קטגוריות שבמבחן התוצאה מביאות להישגים:

      1. דמוקרטיה מתגוננת – טראמפ, הונגריה, ישראל בראשות הימין…
      2. משטרים סמכותניים – רוסיה של פוטין, סין, תאילנד…

      יש שתי קטגוריות שבמבחן התוצאה כושלות:
      1. דמוקרטיות ליברליות – מערב אירופה, ישראל בראשות השמאל…
      2. משטרים רדיקליים – איראן, צפון קוריאה, סוריה…

    4. השמאל אינו דוגל בדמוקרטיה ליברלית אלא בצורות לא ליברליות של "דמוקרטיה" בשם מטרותיו. זאת להוציא כמה יחידי סגולה אצלו. זה נכון גם בישראל וגם במערב אירופה וארה"ב. אפילו בארה"ב ובריטניה- אשר שם מפלגות השלטון היותר שמאליות היוו כל השנים את הסמן הימני של השמאל המערבי – חלה רדיקליזציה בדמות אובאמה, סנדרס וקורבין. וסין אינה טוטליטרית עדיין? בנוסף, ארה"ב של טראמפ, ישראל של ביבי והונגריה של אורבן הן דמוקרטיות ליברליות לא פחות ממערב אירופה שתחת שלטון השמאל או אף המרכז או מארה"ב של אובאמה. אם כבר, אז ישראל גם תחת ביבי מפעילה טוטליטריות יותר כלפי ימנים ויותר בשם רעיונות ומטרות שמאלניים (מאשר ההיפך)אף שלא באשמת ביבי עצמו יש לזכור.

  3. אמילי מואטי כן מודעת לסכנה שבדבריה ומשטרת מחשבות זה כן דבר רצוי בעיניה. אין ליחס לשמאל תמימות, בודאי לא לקברניטיו כדוגמת עסקניו ושלוחיו במערכות שונות, ואני לא מדבר על כמה יוצאי דופן לטובה כמו גדי טאוב ופרופ' אמנון רובינשטיין. תוכניותיה של מואטי והדומים לה הן בדיוק הפירוש האמיתי של המושג "דמוקרטיה מהותית" אותו השמאל מנסה זה מכבר להחדיר לשיח הציבורי ומערכת החינוך = התעסקות במהויות של האנשים כגון מחשבות וכו' במקום להתעסק בהתנהגות הפרגמטית כמו האם למשל הם נוקטים באלימות נגד יריבים פוליטיים וליתר דיוק בהתאם לשאלה האם האלימות היא כלפי הצד ה"נכון" או לא.

    כבר הלל הזקן הבין שאי אפשר להתעסק במחשבות והרגשות של האנשים (כאמור, גם קודם לא הייתה ביהדות "משטרת מחשבות ורגשות") ונתן ביהדות גושפנקא סופית ו"רשמית" להסתפקות בפרגמטיקה בנוסח "מה ששנוא עליך אל תעשה לחברה". לגבי מואטי עצמה, דבריה בנוסח "עוף לי מהעיניים" אילו נאמרו ע"י איש ימין היו מהווים עוד "הוכחה" לפרמיטיביות כביכול של מחנה זה. מעבר לכך, היא עצמה גזענית כפי שניתן לראות מאחת הכתבות שפרסמתם לא מזמן (אגב גם בקישור זה דיברה בשפה שאילו נאמרה מצד ימין כלפי שמאל הייתה כביכול הוכחה ל"פרימיטיביות" של הימין -למשל דבריה "לקרוע לימין את הצורה")https://mida.org.il/2019/02/11/%D7%9E%D7%A9%D7%91%D7%A8-%D7%96%D7%94%D7%95%D7%AA-%D7%9B%D7%9A-%D7%97%D7%99%D7%A1%D7%9C%D7%94-%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%AA-%D7%94%D7%96%D7%94%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%AA/ ולבסוף, כמו שניתן לראות באחד הקישורים במאמר הנוכחי מרצ היא אלופת ההחרמות.

    1. צריך לקבוע בחוק יסוד, לא לועדת הבחירות ולא לבית משפט סמכות למנוע ממפלגה מלהתמודד בבחירות מאיזו סיבה שלא תהיה. אחרת, בית המשפט הופך לשחקן מרכזי לא לגיטימי במערכת הבחירות. היום מנסים בדרך של פוטש משפטי להוריד את נתניהו ואת הליכוד ואת הימין מהשלטון. מחר בית המשפט יחליט שהליכוד מפלגה גזענית ולך תוכיח שאין לך אחות. השתתפות בית המשפט במשחק הפוליטי מסוכנת מאד ולא דמוקרטית. בין כך הסמכות הזו מופעלת כרגיל רק נגד יהודים. כשם שחוק עונש מוות למחבלים בסוף היה מופעל רק נגד יהודים, כך הסמכות הזו. אסור לתת לבית משפט סמכות להכריע בחירות. בנפשנו הדבר.

    2. אם היא הטיחה בפניו כנוי של ״אימפוטנט קטן״ על אותו משקל אפשר לכנותה ״זונה גדולה״?
      שתלמד לשמור ותקח אחריות על היציאות מהפה שלה.

    3. שמאל אינו ליברלי,מניין הגדרה מוזרה זו..תרתי דסיתריי.
      ההפך הנכון.כדאי לצפות,מדוע השמאל אוהב את האיסלם.https://youtu.be/ia7CbNlPBEw
      לגבי איתמר בן גביר: צפיתי בו במישדרים רבים. קראתי על חייו היום.עיניין השוואה לאבישי רביב מוזרה.
      האיש פועל יום יום לטובת יהודים..איש משפחה. דואג לחיילים. עורך דין מוערך עם הצלחה.
      מתבטא בלשון נקייה אף כשהוא מבקר !
      לא הבנתי כוונתך ,

    4. מועטי ,כן ב "ע".נחותה.ציפוי דק של יופי,תת רמה בהתבטאות. היתה יועצת לבל"ד, השטן שהוכנס לכנסת ,על עדי האירגון הפוליטי ,האנטישמי ,שיש לויבית משפט ומכונה בטעות " בג"ץ".
      כל זה בניגוד לסעיף 7 א' של החוק לכינון הכנסת. מועטי תומכת באוייב.כה פשוט.

  4. מאמר מעניין, זה בדיוק כמו שקורה בארצות הברית – חייו של אדם יכולים להימחק על פוסט או ציוץ שכתב לא משנה מה מעשיו או לא משנה אם התנצל על כך (לדוגמא הקומקאי, שהיה אמור להנחות את האוסקר).

  5. במשפט האחרון קלעת לשורש השנאה היוקדת והמוחלטת לאנשי עוצמה יהודית: לא ניתן להיאבק בהם באמצעות הצגת עובדות הסותרות את עמדתם. המציאות המאוד פשוטה וידועה לכל היא שהערבים הם אכן ברובם אוייב, יהיו אלה אזרחים ישראלים ברובם או הפלסטינים כולם. אין בעיה להוכיח שהפלסטינים מסכנים את שלומם של היהודים בארץ כולם. גם הפלסטינים עצמם אינם טוענים אחרת. אם כבר ההגיון והעובדות עומדים לצד עוצמה לישראל. עיקר הטיעונים נגדם הם ברמת ״זה לא יפה, לא מנומס, לא מקובל״. אבל אף פעם ״לא נכון״. ואין בכך כל גזענות, כי זו זכותם המלאה של הפלסטינים להיות אויב.

  6. עוד משהו ששכחתם לציין זה שבתגובה שלה היא השתמשה במילה "אימפוטנט". אם פוליטיקאי מהימין היה משתמש בקללה כמו זאת כלפי אישה התקשורת והשמאל היו יוצאים מדעתם. וזה כמובן גם פוגעני כלפי מי שיש לו אימפוטנציה, אבל לאמילי מותר. היא "משלנו".

  7. השמאל בישראל מנסה לקדם שלטון דיקטטורי. החל מכפיית נורמות וערכים ועד הוצאתם אל מחוץ לחוק של מחשבות ועמדות. די לראות את חוק הפורנו, חוק הזנות, חוק הטרדה מינית ועוד כהנה כהתחלה של המשטר הדיקטטורי השמאלני שממש נכנס לאנשים לראש. גם כשאישה עוברת הטרדה מינית אנשי השמאל כופים עליה להגיש תלונה, ואם לא תגיש אז המשטרה תחקור במקומה. זוהי דיקטטורה מסוכנת שמנסה להכתיב בכוח את ערכיה "הליברליים" וה"הומניים". מה הקושי פה? קל לזהות משטר דיקטטורי ימני. קוראים לו פאשיזם וגזענות ומשטר של שנאה ובקלות ניתן להצביע עליו. אבל על משטר דיקטטורי שמאלני קשה להצביע כי הערכים שהשמאל מנסה לכפות על כלל האוכלוסיה הם כביכול ערכים "חיוביים" כמו הומניות, הומוסקסואליות, רב-תרבויות וחופש. אבל כשאתה כופה ערכים אלה בכוח, אין הבדל בינך לבין פאשיסט. תחשבו על מדינה ליברלית שמכריחה אנשים לעשות ספורט כל בוקר כי זה "בריא". ומי שלא עושה ספורט בבוקר נכנס לכלא. האם זו דיקטטורה או משטר ליברלי? עד לאן נרחיק לכת? השמאל הקיצוני הוא ברוטאלי ומסוכן לא פחות מהנאציזים והפאשיזים כי הוא כופה. בדיוק כמו כפייה דתית.

    1. דווקא קל מאוד לזהות דיקטטורה של השמאל – בריה"מ, סין, בורמה, ויאטנם, פחי אשפה מרובים באפריקה, פחי אשפה נוספים בדרום אמריקה (כרגע ונצואלה בעיקר) וכיו"ב.
      העניין הוא שהם טובים, טובים מאוד, בעיוות ושכתוב ההסטוריה ושכנוע אנשים שסוציאליזם/קומוניזם/לניניזם/מרקסיזם הם דברים שונים, ובעצם טובים לנו, ובעצם פשוט לא יושמו בצורה נכונה ושאר שקרים. עד כדי כך הם הצליחו, שישנם אנשים שכבר לא יודעים איך נראית דיקטטורה של השמאל…
      חשוב לקרוא הסטוריה ולעקוב אחר אקטואליה, ידע הוא הכלי החשוב ביותר במאבק נגד המרצחים הללו.

    2. מה שקובע את מהות התנועה היא הדרך בה היא מנסה להביא למימוש הרעיונות שלה. הרעיונות עצמם פחות חשובים מכיוון שהדרך והאכיפה של הרעיונות הם אלו שיקבעו אין באמת יראו חיי היום יום של האנשים.

    3. זה כן ולא. מבחינות מסוימות ההרגשה של לחיות במשטר דיכוי יכולה לא נעימה באותה מידה בכל המשטרים **עם אותה דרגת דיכוי** ומבחינות אחרות טיב הדיכוי או הנושאים אשר סביבם יש דיכוי כן משנים. ומהות של תנועה מבחינת רעיונות והמטרות שלה הם דבר נפרד מהאמצעים להשגתם, גם אם ישנו מתאם בין שניהם. אי אפשר למשל לטעון שאם מישהו ביצע מעשים נוראיים בשם אידיאולוגיה שמאלנית אז אין מצב שהוא היה שמאל 🙂

    4. ועוד מקום בו קיימת דיקטטורה של השמאל – האוניברסיטאות במערב

  8. מאמר נכון למעט המסקנה.
    לא מספיק לדרוש ש"אדם שמורה הזכות לומר כל מה שעל ליבו, אלא אם כן אפשר להוכיח באופן מובהק וחד משמעי שדבריו הובילו באופן ישיר לאלימות או היוו הוצאת דיבה." זה משאיר יותר מדי מקום לשקרים וצביעות. וכך מאפשר ליצורים כמו הגברת מואטי וגרועים יותר להמשיך להתקיים ולסכן את הדמוקרטיה. חייבים לשים את המגבלות הנכונות על חופש הביטוי: המגבלות האוביקטיביות(שקר וצביעות) אך לא הסוביקטיביות(פגיעה ברגשות אחרים).
    מה גם שסתימת הפיות עצמה היא פגיעה ברגשות של הדובר ואין סיבה מוצדקת לתת העדפה לרגשות של אדם אחד על פני האחר.

    1. בשום פנים ואופן!
      מותר לגמרי לשקר וגם להיות צבוע. זה מצער, וזה מזיק בהחלט, אבל זו זכותו החוקית והמוחלטת של כל אדם לשקר ולהיות צבוע, וכך היא צריכה להשאר. אסור למנוע מאנשים לשקר, אבל חשוב לחשוף אותם בשקריהם. ולשקר יש בהחלט השלכות מסוגים שונים וניתן להטיל אחריות על אנשים. אבל אל תטעה ותחשוב שהכלי של הדיקטטורים השמאלניים, לו רק יוחזק "בידיים הנכונות", פתאום יהיה מרושע פחות. ממש לא. זה אבי אבות השקרים.

    2. אם שקרים הם הסתה או לשון הרע אז הם אסורים. נגד הצביעות אין מה לעשות מבחינת חקיקה – למשל, נגד זה שמואטי הגזענית זועקת נגד גזענות. או זה שהשמאל מדבר על שפה נמוכה בשעה שמואטי עצמה מתפארת בקללות שלה. כאן באמת נותר רק לאנשים לחשוף את הצבועים בצביעותם. אפשר רק וגם צריך שהצביעות לא תשמש נר בפסיקות, כלומר שלא יהיה מצב שאיחוד הימין ייפסל אבל לא המחנה ה"ציוני".

    3. המחנה "הציוני" שחזר להיקרא "העבודה". לפחות הבינו שאי אפשר לעבוד על הציבור.

  9. מפלגת העבודה = מפלגת השנאה לישראל
    כל מי שלא חושב כמוהם ישר מוחרם מושמץ ומשוקץ
    זו דרך השמאל – טרור מחשבתי

  10. אופן התנהגותה של נציגת השמאל גם מראה דאין לה באמת טיעונים רעיונים איתם תוכל להתמודד עם גביר, היא פשוט מתנהגת כנעלבת והולכת ובכך כביכול צודקת. השמאל נמצא בפשיטת רגל רעיונית בכל העולם ואינו יכול להתמודד אעיונית עם המתנגדים לו לכן בורח מהתמודדות בצורה זו

    1. אכן, זוהי דרך ההתמודדות הטיפוסית של השמאל כמעט ללא יוצא מן הכלל. כך זה באוניברסיטאות בארה"ב ובקנדה, כך זה באירופה וכך זה בשמאל הישראלי. אם הם יכולים (באלימות פיסית) להשתיק דובר ימין או מי שמגן על העמדה של ישראל, הם עושים את זה בלי היסוס. במקרים שבהם אינם יכולים להשתמש באלימות הם עושים כפי שעשתה אמילי מואטי – בורחים כמוגי לב מהתמודדות בשדה הקרב הרעיוני, ועוד מציגים את עצמם אחר כך כגיבורים מוסריים, כפי שעושה הגברת הלא מכובדת.
      ולצורך הגילוי הנאות – אני ממש לא מסכים עם הדעות של עוצמה יהודית.

  11. אמילי מואטי היא ממוצא טוניסאי, כך למדתי מחדשות הבוקר של רשת ב' ביום ראשון בהנחייתו של אריה גולן. לקראת סוף התוכנית השמיע גולן, פרק ראשון בפרוייקט הבחירות של רשת ב'. פרק זה דן ברצונה של מפלגת העבודה לאסוף אליה מזרחיים ככפרת עוון בעוד מנגד, בוחריה נותרו כפי שהיו גזעניים חשוכים. אחת הדוגמאות היתה אמילי מואטי אשר בקולה סיפרה כיצד נפגעה מאוד מדבריהם של אותם גזענים שעיקרם היה, כי מואטי, משמשת כתואמת רגב של העבודה. אין לי מה להוסיף.

  12. אמילי מואטי היא ממוצא טוניסאי, כך למדתי מחדשות הבוקר של רשת ב' ביום ראשון בהנחייתו של אריה גולן. לקראת סוף התוכנית השמיע גולן, פרק ראשון בפרוייקט הבחירות של רשת ב'. פרק זה דן ברצונה של מפלגת העבודה לאסוף אליה מזרחיים ככפרת עוון בעוד מנגד, בוחריה נותרו כפי שהיו גזעניים חשוכים. אחת הדוגמאות היתה אמילי מואטי אשר בקולה סיפרה כיצד נפגעה מאוד מדבריהם של אותם גזענים שעיקרם היה, כי מואטי, משמשת כתואמת רגב של העבודה. אין לי סימפטיה מיוחדת למר בן גביר אבל פחות ממנה יש לי לכל המפלגות שציבור בוחריהן עדיין לא השתחרר משנות החמישים ואילך.

    1. למה ״בעוד מנגד״?
      עצם העובדה שמפלגת העבודה מרגישה צורך ׳לכפר׳ באמצעות אפליה מתקנת ממשיך את ההנחה שנכון להתייחס למזרחים ולאשכנזים בצורה שונה. גם אם זה לטובת המזרחים זה עדיין סימון כשונים על בסיס הכללה גסה וגזענית.
      כך שגם ראשי העבודה עדיין גזענים.

  13. 2 שאלות
    האם גזענות מגונה בעיניך?
    האם יש הצדקה מוסרית לאלימות פוליטית?

  14. בתור יהודים שסבלו מאוד, לא רק בשואה, אלא אלפיים שנה של רדיפות – אנחנו מבינים יפה מאוד שהחיים והמוות ביד הלשון. תעמולה רעה ומרושעת, ארסית, המפיצה שקרים וחוזרת עליהם מעל כל במה היא דבר פוגע בגוף ובנפש. זה הורג! זה עשה דמוניזציה ליהודים והתיר את דמם. ולכן, לא כל דבר מותר להגיד. חופש הביטוי מוגבל. במדינת ישראל אנטישמיות צריכה להיות פשע. דרגות שונות של הסתה אנטישמית צריכה להיתפס על ידנו כהכרזת מלחמה. קל מאוד להסית ערבים להרוג יהודים. הסתה זה דבר קטלני. זה שטיפת מוח קטלנית. לכן החשיבות היא לא רק אם יש או אין חופש ביטוי, אלא מה תוכן הדברים. האם זה אמת? יש חוק הוצאת דיבה. הוצאת דיבה זה כאשר מפרסמים דברים רעים על מישהו וזה שקר.

    בקיצור, אין ברירה אלא להבין שיש חשיבות למה נאמר. חופש הביטןי חשוב – אבל עד שזה מגיע להסתה. שם זה מתחיל לפגוע פיזית באנשים.

    עכשיו בוא נראה מה ערבים אומרים על יהודים. מתוך הספר "מאחורי הכאפייה".

    "תאור הישראלים, היהדות והציונות כבעלי חיים נחותים ומזיקים מופיע במאמרים בעיתונים ובכתבי עת, בכרזות, בקריקטורות ובציורים, בדרשות במסגדים ובביטויי דה לגיטימציה אקטיבית סמלית. בכל אלה מזוהים היהודים כנגיפים, חיידקים, תולעים, חגבים, עקרבים, תמנונים, עטלפים, חמורים, קופים, חזירים ויצורים נלעגים הלקוחים מעולם הדמיון. דימוי נפוץ ליהודי הוא הנחש – מוטיב הלקוח מן הפולקלור האנטישמי המערבי."

    זה דבר שאי אפשר להשלים איתו במדינה יהודית. זה דבר שחשוב להילחם נגדו. מדינת ישראל צריכה להילחם נגד זה. והיא לא עושה את זה. לכן קמה עוצמה יהודית.

    1. אני לא מבינה , הגברת מבזה גזענות , מבזה התלהמות אך נוהגת באופן מתלהם ובשפה שלא משתמעת לשתי פנים אלא נחותה ….אימפוטנט למשל היא אומרת על יריבה הפוליטי…..נו באמת? הרי את רוצה להנהיג מדינה ואת חושבת שאת בצד הטובשל המפה….אז אולי תפגיני אצילות, שפה בהירה ונקייה ואל תשתמשי בשבירת כלים למנוף פירסום….זה נראה לא טוב. כל הנבחרים, כל הרוצים לעסוק כמובילי דרך למען המדינה ואת בפרט ראשית הווי דוגמאנ

    2. לא מבינה למה אישה כמו מואטי החליטה להשתלח באחרים כשהיא מבינה שההשתלחות הזו מקטינה ומשפילה….כפי שאני רואה הדברים מואטי רוצה להגיע לפוליטיקה ללא הבנה אמיתית

  15. גזענות היא אכן מתועבת
    ולכן הגברת בעצמה מתועבת
    ויעידו על כך התייחסותה לדעה אחרת וסגנונה השפל

  16. יפה כתבת.אך למועטי,(כן , ב"ע"),לא מפריעה כלל התמיכה במחבלים של בלד וטיבי.
    שהם גזענים אניישמיים מובהקים.

  17. שמאל אינו ליברלי,מניין הגדרה מוזרה זו..תרתי דסיתריי.
    ההפך הנכון.כדאי לצפות,מדוע השמאל אוהב את האיסלם.https://youtu.be/ia7CbNlPBEw
    לגבי איתמר בן גביר: צפיתי בו במישדרים רבים. קראתי על חייו היום.עיניין השוואה לאבישי רביב מוזרה.
    האיש פועל יום יום לטובת יהודים..איש משפחה. דואג לחיילים. עורך דין מוערך עם הצלחה.
    מתבטא בלשון נקייה אף כשהוא מבקר !
    לא הבנתי כוונתך ,

  18. ל"טוניסאי",אני בהלם מדברייך. תהום פעורה בין מירי רגב למועטי,כן ב"ע".מירי לא" לוחשת"? נורא,הסיבוני הזו! ?
    אפשר לאהוב או לא את סיגנונה,אך מעולם לא השתמשה במילים בוטות,כלפי מישהו. ההיפך הנכון.
    המיתקפה השמאלו פאשיסטית המתוזמרת נגדה,כללה מילים מכוערות!.
    מירי רגב ביצעה דברים לטובת הציבור במובנים שונים. מהשגת תקציבים לטובת כולם וכן ,מניעה ,ככל הניתן ,מימון הסתה נגדנו בכספנו. אך לא החרימה וחא השתיקה איש.
    אם אתה באמת ממוצא טוניסאי,דברייך בסיגנון שינרה עצמית. מביך .
    מ

  19. מה הטרוניה על דבריה של דמות שולית בפוליטיקה הישראלית לעומת ההתעלמות הגורפת מדברי שר החינוך? הרי שר החינוך, מר נפתלי בנט דרש להקים משטרת מחשבות למרצי האקדמיה! כבוד השר דרש להוציא את הפוליטיקה מהאקדמיה ולפטר כל מרצה שיביע דעה פוליטית. האם ניתן שלא להביע דעה פוליטית בכל עניין אקדמאי פרט למדעים המדויקים?

    1. אתה צודק
      בנוסף., המונח משטרת מחשבות מטעה. אין דבר כזה.אין עדיין יכולת קריאת מחשבות.
      יכולה להיות משטרת מלים.
      האם כותב המאמר מסכים למלים כמו: "צריך לגרש…" או :,צריך להרוג"?