עוקץ תוצרת כחול לבן

רשימת השמאל של גנץ ולפיד המשווקת עצמה כימין היא תופעה ייחודית לפוליטיקה הישראלית, בה מנסה מפלגה להשיג שלטון באמצעות הטעיה אידאולוגית

נשף מסכות להחלפת השלטון. אנשי 'כחול לבן' | פלאש90

את הפרויקט של 'כחול לבן' אפשר להבין רק על בסיס אחד: שאיפת השמאל להחליף את ממשלת הימין. למרבה הפלא זה לא טריוויאלי בכלל, מכיוון שאנו עדים למאמץ אדיר שנועד להסתיר את העובדה הזאת. וזה בדיוק מה שמביא את אנשי 'כחול לבן' להיזהר מכל ביטוי שעלול לסכן את הצלחתו, ולהתמקד במסע דמוניזציה זדוני לראש הממשלה נתניהו.

את התהליך האבולוציוני שהביא להיווצרותה של רשימת 'כחול לבן' ניתן לראות מאז חזר נתניהו לראשות הממשלה בשנת 2009, ובארבע מערכות הבחירות מאז. לאחר שציפי לבני תחת הסיסמה "או ציפי או ביבי" ואחרים מן השמאל לא הצליחו לזכות בשלטון בבחירות 2009 ו- 2013, קם בבחירות 2015 'המחנה הציוני', לכאורה שילוב שבין מרכז לשמאל שהיה אמור לספק את הסחורה.

מאחר וגם פרויקט זה לא צלח, הגיעו מקימי 'כחול לבן' למסקנה ששיוך כלשהו לשמאל לא מאפשר ניצחון בבחירות. כדי להשיג את המטרה הוקמה הרשימה על בסיס ' מפלגת יש עתיד' של יאיר לפיד ואליה צורפו גורמים שלא דבק בהם דימוי של שמאל כגנץ ואשכנזי, או כאלה שנתפסים כמחזיקים בדעות מהמרחב הימני, כבוגי יעלון ונספחיו.
המאמץ להימנע מדימוי של שמאל, הוא כנראה גם מה שהביא להוצאתם של ציפי לבני ואהוד ברק מההתארגנות.

בשמאל מבינים שבעידן הזה נתניהו הוא מרכז הכובד של קואליציות הימין, ועל כן הפלתו היא מניה וביה הפלת הימין והחלפתו בשלטון השמאל. אין לטעות כאן. ההתמקדות בנתניהו נובעת לא רק ממהותו של הפרויקט להסתיר את מטרתו, אלא נועדה גם להטעות את מצביעי הימין לחשוב, כאילו מדובר כאן בעניין פרסונלי ולא במאבק על דרך פוליטית. ושני הדברים קשורים זה בזה.

אשכנזי, גנץ ולפיד | פלאש90

פרשן 'הארץ' יוסי ורטר הגדיר את מפלגת גנץ-לפיד בצורה מדויקת כרשימה שהיא "המיזם הפוליטי המושקע ביותר לסילוק נתניהו מאז 1999", ויש לה אידאולוגיה אחת בלבד" "להחליף את נתניהו". אך ורטר טועה בדבר אחד חשוב. האידאולוגיה של החלפת נתניהו היא הדגל רק בתקופת הבחירות, וברור שלאחריהן האידאולוגיה והמדיניות תהיה של שמאל מובהק.

העמדת הפנים של ימין מצד 'כחול לבן' היא המאפיין המרכזי של הבחירות הללו. דוגמא מובהקת לכך היא אמירתו של יאיר לפיד ש"כחול לבן היא הליכוד של פעם" – לא פחות ולא יותר. העובדה המוזרה הזאת, מביאה לכך שהמאמץ המרכזי בקמפיין של הימין ובעיקר של הליכוד מתמקד בחשיפת העמדת הפנים הזאת.

הנה שאלה פשוטה: אם 'כחול לבן' היא ימין, מדוע היא לא מציגה מצע ימני? גם התשובה פשוטה: רוב מוחלט של מצביעיה הם אנשי שמאל שברובם מבינים את קריצת-העין "הימנית", שנועדה להעביר מספר מנדטים מגוש הימין לגוש השמאל באמצעות השנאתו של נתניהו. אם יאמצו מצע ימני באמת, יצא שכרם בהפסדם.

מפלגת התקשורת

העובדה שכל כוחות השמאל מגויסים למיזם הזה היא הנתון המכריע שמסביר הן את עוצמת ההטעיה והן את הצפוי בעתיד, במידה והמיזם יצליח במשימתו. זאת נקודה קריטית בפרויקט ההונאה חסר התקדים הזה.

חישבו על כך: באיזה יקום מקביל ליקום הפוליטי הישראלי עיתון 'הארץ' וכותביו מן השמאל הרדיקלי פועלים לטובת מיזם שאיננו שמאל? כך אורי משגב, אחד מאנשי השמאל הרדיקליים ביותר בעיתון "הארץ" פרסם טור מתלהב במיוחד לאחר נאומו של גנץ:

אין מסקנה אחרת. אין גם מטרה אחרת מלבד החלפת נתניהו, ואין דרך אחרת לעשות את זה … יש פה סיכוי. ואם אחרי כל זה נדרשת לו, לאדם הסביר, עוד אינדיקציה, לא פחות טובה מהפאניקה בימין — באים השמאלנים הטהרנים, בשורה ארוכה, וצווחים באוטומט כמו כרוכיות מבוהלות נגד הסיכוי הזה. אם כך, כבר ממש שווה לנסות"

אם 'כחול לבן' היא באמת מפלגת ימין, אז מדוע שהימין יהיה בפאניקה? פשוט כי משגב יודע היטב שגנץ הוא שמאל. משום כך עיתונאי השמאל והברנז'ה – כולל רדיקליים כמשגב וברק רביד –  מגויסים לטובת המפלגה, שמתחפשת למפלגת ימין.

הדוגמאות לכך רבות מספור אך העובדה המרכזית והברורה מאליה היא שכל אנשי השמאל והתקשורת מגויסים לטובת מיזם 'כחול לבן'. רק בשבוע החולף ראינו כיצד התקשורת כולה ממסמסת במהירות את פרשת דו"ח המבקר על הקשרים בין בני גנץ לרוני אלשיך והכסף הרב שעבר שם, כשברור לכל באיזו תכיפות ואינטנסיביות היא הייתה עוסקת באותה הפרשה אם היה מדובר בנתניהו – תוך שהיא דורשת, וסביר להניח שנענית, לפתוח בחקירה.

גם הפוליטיקאים בשמאל מודים באידיאולוגיה של 'כחול לבן'. למשל, רק השבוע אמרה ח"כ זנדברג שהיא "רוצה את תיק החינוך או המשפטים בממשלת גנץ-לפיד". מדוע שזנדברג תתמוך בגנץ ותצפה לכהן אצלו כשרה, אם 'כחול לבן' היא מפלגת ימין, "הליכוד של פעם"? בדומה, ח"כ סתיו שפיר טענה, כנראה לפני שמשמעת הקמפיין השתיקה אותה, כי: "אני שוחחתי עם גנץ, אני מכירה את עמדותיו, עמדותיו הן העמדות שלנו".

שמאל מובהק

כעת צריך לדבר על החיים עצמם, קרי על מה שצפוי בעתיד בענייני מדיניות במידה ומיזם 'כחול לבן' יצליח במטרתו.

עלי התאנה "הימניים" מטעם יעלון הם בסך הכל שלושה מתוך שלושים המקומות הראשונים ברשימת ב'כחול לבן', כך שגם אם יש מי שתולה בהם תקוות הרי שכוחם חסר משמעות. אבל גרוע מכך, ניכר שסביבתם משפיעה עליהם, ונרשם סחף מצידם שמאלה.

רק ביום חמישי האחרון הוכיח בוגי יעלון שאיננו איש ימין אלא אופורטוניסט מובהק, כאשר אמר בוועידת 'הארץ': "אף פעם לא הייתי מאנשי ארץ ישראל השלמה. אני ביטחוניסט כמו רבין, ידוע שתמכתי באוסלו". האם אפשר להגדיר כימין מי שמתגאה בתמיכתו בהסכם אוסלו? תמהני.

מכל אלה עולה כי אם גנץ ולפיד הם שמאל, אם רובה ככולה של רשימת 'כחול לבן' היא שמאל, אם מפלגות השמאל תומכות בה ורואות עצמן כשותפות טבעיות שלה ואם כל תקשורת השמאל תומכת בה ופועלת עבורה – הרי שמדובר באופן חד משמעי בשמאל מובהק, ועובדה זו גם מבהירה מה תהיה מדיניותה במידה והמיזם יצליח.

בשורה התחתונה, זאת המציאות הביזארית של בחירות 2019: לראשונה בהיסטוריה שלנו ואולי בעולם כולו, הוקם מיזם פוליטי שמאלני שמתמודד על הנהגת המדינה ועושה זאת באמצעות נשף מסכות שנועד להעביר בוחרים מהימין לשמאל הכי רדיקלי.

אם המיזם הזה יצליח זה יהיה עוקץ פוליטי מקורי, תוצרת 'כחול לבן'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

31 תגובות למאמר

  1. בקיצור, אם זה הולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז, ויש לו מקור של ברווז – זה בטוח ברווז

  2. "אמת היא ערך ליברלי והיא ערך שמרני, אך היא מעולם לא הייתה ערך של השמאל. אנשים בשמאל אומרים רק מה שמקדם את האג’נדה המיידית שלהם. כוח הוא המצפן המוסרי שלהם, ולכן האמת תהיה משועבדת אליו תמיד" לכן הימין אף פעם לא יאמר על עצמו שהוא שמאל גם אם זה יהיה כדאי לו

    1. לימני אין בעיה לדעת את האמת. זו משאת חייו. לשמאלני אין ערך שנקרא אמת. פשוט

    2. האמת היא מה שכתוב היום בעיתון.
      מחר יהיה יום חדש עיתון חדש ותהיה אמת חדשה. והגיבורים של היום יהיו אויבי העם מחר.

  3. גם הליכוד היא מפלגת שמאל שמציגה עצמה כימין. תשאלו את החמאס, המסתננים, חאן אחמר והמגנומטרים.
    מי שרוצה מפלגת ימין אמיתית צריך להצביע או לאיחוד הימין או לבנט או אפילו לזהות.
    המזל הגדול של ביבי זה שמי שמתמודד מולו יותר גרוע ממנו, אבל זה לא הופך את הליכוד לימין.

    1. מריח כמו מגיב של השמאל שמוכן שתהיה מלחמה נגד החמאס בעזה, עם עשרות חללי צה"ל, כדי להוריד את נתניהו מהשלטון. באזור עזה הצפוף אי אפשר לכבוש את עזה או להימנע מפגיעה באזרחים כשמשתמשים במטוסים: או שנלחמים מבית לבית או שבוחרים בהפסקת אש. רוב המתנגדים להפסקת אש הם כאלה שלא ישלמו את המחיר של לחימת סמטאות בעזה. מלחמה בעזה היא לא מלחמת קיום, ואפשר למנוע אותה באמצעות הפסקת אש אלא אם מעוניינים שצה"ל יחזור מעזה עם מאות ארונות קבורה של חיילי צה"ל ואז אפשר יהיה להאשים את נתניהו שהוא "רוצח" ולהטיח בו "דם חיילינו על ידיך" (כמו שהשמאל עשה בזמנו למנחם בגין בעקבות מבצע שלום הגליל) ולקרוא לו להסתלק מהשלטון.
      בעיית המסתננים? תפנה לאיילת שקד שעצרה בגופה כל אפשרות לטפל בהם:

      https://mida.org.il/2019/01/27/המהפכה-שלא-הייתה-אילת-שקד-עובדת-על-כולכ

      בחאן אל אחמר אין טעם לפנות כמה צריפוני פח עלובים של דלת העם ובמקומם לתת להם ישוב קבע עם בתי קבע, שיושבים, אגב, על קרקע ערבית בדומה למעלה אדומים הסמוך. אם תפנה אותם תצטרך לפנות חלק ממעלה אדומים. סומכים על שיקול הדעת של נתניהו. ענק בין גמדים, שקדיות ופייגלינים למיניהם.

    2. תגובה של מעריץ עיוור של ביבי. אין טיפת ביקורת עליו והצדקה מוחלטת של כל פעולה שלו.
      מה שמצחיק במיוחד זה שאתה מאשים אותי שאני איש שמאל. המפלגה הכי שמאלית שהצבעתי לה אי פעם היתה הליכוד אי שם בשנות ה-90 ובתחילת האינתיפאדה ב-2001. בבחירות האלה אני אצביע לבנט. ממש שמאלני מצדי.

      לגבי הטענות שלך, אני ממש לא רוצה לכבוש את עזה, במיוחד לא עם צבא שדואג לאזרחי האויב יותר מאשר לחיילים. אני כן רוצה להפציץ את חמאס מהאוויר, לחנוק אותו כלכלית, לחסל את הבכירים שלו, להפציץ מטרות איכותיות ולא דיונות ופחונים. יש עוד דרכים להפעיל עליהם לחץ אם חושבים מחוץ לקופסה, זה ממש לא כיבוש הרצועה או כלום.

      לגבי בעיית המסתננים, יש לך ד"ש מהזיגזוג של ביבי במתווה האו"ם. יש לך גם ד"ש משפי פז שגם לה נמאס מהסיפורים של ביבי. שקד לא עצרה בגופה את הגירוש זה קישקוש מוחלט, שלא לדבר על מה שביבי עשה או יותר נכון לא עשה כדי להעיף את המסתננים.

      לגבי חאן אל אחמאר, כאן אתה מגיע לשיא. פינוי חאן אחמאר ובמיוחד לאחר שהתקבל אישור בג"צ היה יכול להיות תקדים שבו ישראל סוף סוף מממשת את הריבונות שלה ופועלת נגד הבנייה הלא חוקית. אחרי תקדים כזה היה אפשר לפנות יותר בקלות גם מקומות אחרים. ביבי בעצמו התחייב שהוא יפנה את חאן אחמאר, אבל אנחנו כבר יודעים מה שווה המילה שלו. אולי כשהוא התחייב הוא שכח את מעלה אדומים? תמצא תירוץ אחר.

      ומה לגבי הפעילות הזרה של האיחוד האירופי שמתערב בעניינים פנימיים, מה עם הפעילות של הקרן החדשה ושאר הגורמים הזרים שבוחשים פה? מה עם הפעילות של ארגוני הבגידה כמו בצלם ושוברים שתיקה? מדוע ביבי האדיר לא מטפל בהם?

      את הקרדיט שמגיע לו אני נותן לו, על הכלכלה, על העמידה נגד אובמה הצורר, על התקיפות בסוריה ועל יחסי החוץ. אבל הכשלונות שלו בכל התחומים שציינתי למעלה, כבדים יותר מההצלחות.

      למזלו הוא הרע במיעוטו והוא עדיף על גנצפיד, זה עדיין לא הופך אותו לימין חזק.

    3. כמה נוח להפציץ את עזה מהכורסה בבית, מאחורי המקלדת, ולא לקחת אחריות על מצב של נפילות טילים בערים גדולות וסגירה של נתב"ג. מהאוויר אי אפשר להרוג מחבלים שמסתתרים מאחורי אזרחים ואסון הומניטרי הוא כיום לא אופציה למדינה דמוקרטית.
      לגבי בעיית המסתננים, אולי כדאי לרענן את הזיכרון הקצר של אי אלו קצרי זיכרון 0וקצרי רוח) ולהזכיר כי היתה זו איילת שקד ששיתפה פעולה עם השמאל בהכשלת כל פעולה לסילוק המסתננים:

      https://mida.org.il/2019/01/31/עוד-שערורייה-במשרד-המשפטים-כך-יעשה-לדי/

      לגבי חאן אל אחמאר, כבר ראינו שיש לנתניהו אסטרטגיה מפולפלת של שחקן שחמט מיומן ולעתים הוא הולך צעד אחד אחורה כדי לקדם את ישראל שני צעדים קדימה. בוא ניזכר איך בשיטת "צעד אחורה ושני צעדים קדימה" הוא קידם את מדינת ישראל למקום שאיש לא היה מצפה לו: המאבק המתוחכם באובמה, הניצחון על הקונגרס, הבריתות הכלכליות והביטחוניות עם המזרח אירופיות, הברית המחודשת עם הממשל האמריקאי, חידוש הקשרים עם מעצמות ענק בעולם, ההבנות האינטימיות עם פוטין, המדיניות ביחס לסוריה / מצרים / לוב / טוניס/ עירק, שימור הבריתות עם ירדן ומצרים, היחסים המחודשים עם ערב הסעודית, ההימנעות מהרג מאסיבי ולא מבוקר ברצועה, המלחמה בחולאי הרש"פ (משכורות למחבלים, הנצחה וכו'), המאבק העיקש מול ההתעצמות האיראנית, העצמת הכלכלה הישראלית (סייבר, מודיעין, טכנולוגיה, "מחשב לכל ילד" ועוד) – כל אלה הם צעדים עצומים לחיזוק בטחון ישראל ולהעצמת מדינת ישראל מדינית, כלכלית וחברתית. נתניהו מבין כי מדובר לא בתהליך רבולוציוני אלא בתהליך אבולוציוני המצריך סבלנות ואורך רוח שאולי אינם הכרחיים למגיב קצר רוח (וקצר זיכרון).

      בבחירות האלה תצביע לבנט? ה-BDS, הרפורמים והלהט"בים מריעים לך:

      http://rotter.net/forum/scoops1/389753.shtml

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/342192

      https://www.davar1.co.il/47011/

    4. אני אכן לא מרוצה מכל הצעדים של בנט ובניגוד אליך אני לא מעריץ עיוור ויש לי מספיק יושר פנימי כדי להעביר ביקורת על מי שצריך, כולל בנט. אתה לעומת זאת לא מסוגל לכך ולכן אתה ממציא תירוצים לכל פאשלה של אלילך.

      אני ממליץ לך לקרוא את דוח המבקר על צוק איתן ולראות מי היה היחיד בקבינט שבאמת רצה להכריע את המערכה, מי חשב בצורה יצירתית, מי לא הסכים להפסקות אש הזויות ומי רצה לפעול נגד המנהרות מבעוד מועד.

      מצחיק שאתה מזכיר את שקד והדיין הזה כאילו שכל בעיית המסתננים קמה ונופלת על דיין אחד. אני אומנם הייתי מעדיף ששקד תתמוך בו, אבל היא נמצאת תחת אילוצים וצריכה לבחור את העימותים שלה היטב. כשהיא התעמתה עם דנה זילבר ביבי לא גיבה אותה. איפה ביבי במאבק בבג"צ? איפה הוא במאבק מול המסתננים?

      לגבי חאן אחמאר אפילו תירוצים כבר אין לך מלבד "ביבי שחקן שחמט".

      שוב פעם אתה מונה רק את ההצלחות שלו שעליהן נתתי לו קרדיט, אבל כדרכם של חסידים שוטים אתה מתעלם מהכשלונות. אם היית אומר שיש לו גם כשלונות ולדעתך המשקל של ההצלחות גדול יותר, אז היית בר דיון ובעל יושר פנימי. כנראה שזה יותר מדי בשבילך.

      ודבר אחרון לגבי עזה, אם השיקול הוא "נפילות טילים בערים גדולות וסגירה של נתב”ג" אז אף פעם לא נוכל לצאת למבצע צבאי ברצועה כי זה בדיוק מה שיקרה. זו הנצחת המצב שבו חמאס יורה טילים על המרכז ומקבל כסף.
      בהחלט אפשר לחסל את בכירי החמאס גם מהאוויר, במיוחד כאשר יש נשיא אוהד כמו טראמפ.
      אפשר גם לשלוח כוחות קומנדו בלבד (ללא כניסה קרקעית מאסיבית) כדי לחסל אותם. אפשר להפציץ את רבי הקומות של שכונת רימאל ואת הבתים של בכירי החמאס על יושביהם. מי שמסתתר מאחורי אזרחים לא צריך לקבל חסינות וגם החוק הבינלאומי קובע כך מפורשות.
      יש כמובן עוד דרכים להפעיל לחץ על חמאס, אבל אני לא מצפה מאלוף הסטטוס קוו לחשוב מחוץ לקופסה.

    5. את המעריצים של נתנ יהו לא מבלבלים עם עובדות.
      הפסקת אש בעזה פירושו של דבר שהחמאס ממשיך לירות מדי פעם על ישראל, ממשיך לחזק את כוחו וישראל לא עושה כלום. מי שמשלם את המחיר הם התושבים הישראליים באיזור. יש פתרונות אחרים שלא נוסו אבל לנתניהו אין מושג מהם והאגו הגדול שלו לא מאפשר לו להודותבכך ולתת למי שיש לו אותם (או לפחות חושב שיש לו אותם) לנסות.
      חוץ מזה, האסטרטגיה היחידה של נתניהו היא להישאר בשלטון בכל מחיר.מכיוון שהוא יודע שיש מספיק מטומטמים שיצביעו לו בכל מקרה אין לו סיבה לנסות כיוונים חדשים ולבצע מהלכים שיש בהם סיכון מסויים לקריירה שלו. לכן נתנ יהו תמיד ה ולך צעד אחד אחורה כדי לקדם את נתניהו שני צעדים קדימה.
      את ההישגים של נתניהו שמנית ניתן לחלק לשלוש: כאלה שלא באמת התרחשו, כאלה שהתרחשו אבל הם לא חשובים.
      מאבק עם אובמה: בסך הכל הוא הוריד קצת את הראש וחיכה שזה יעבור (בינתיים הקפיא בניה ביו"ש ושחרר מחבלים)
      ניצחון על הקונגרס: דווקא הקונגרס תמך בו.
      בריתות עם מדינות מזרח אירופה: נכון אבל מדובר בכמה הסכמים שהם עדיין בשלבים מוקדמים וקשה לדעת כמה יתרמו מבחינה אסטרטגית.
      ברית מחודשת עם הממשל: נתניהו לא מינה את טראמפ וטראמפ לא נבחר בגלל נתניהו. בסך הכל שיחק לו המזל שנבחר נשיא ידידותי.
      ההבנות עם פוטין: כל כך אינטימיות שגם הסורים האיראנים הטורקים והחיזבאללה לא יודעים מהם ולא מתחשבים בהם.
      מדיניות ביחס למדינות ערביות: המדיניות היא שב ואל תעשה. את זה כולנו יכולים לעשות (אפילו גנץ) ומה דחפת לפה את לוב וטוניס (שתי מדינות ערביות מתפוררות)?
      יחסים עם ערב הסעודית: תזכיר לי איפה נמצאת שגרירות ערב הסעודית בישראל? אין שגרירות כי אין באמת יחסים.
      הימנעות מהרג מסיבי בעזה: יש הימנעות מהרג בכלל בעזה (ואם בכל זאת יש הרג, ישראל מתנצלת ומשלמת פיצויים)
      מלחמה בחולאי הרש"פ: רק בדמיון שלך. את החוק לקיזוז משכורות נתניהו עיכב, ובאופן כללי ישראל בהנמהגת נתניהו היא זו שממשיכה להחזיק את הרשות בחיים (כי נתניהו לא מסוגל לחשוב על אלטרנטיבה).
      מאבק מול האיראנים: נתניהו הפקיד את עיקר המאבק בידי ארה"ב המעט שנעשה נעשה בידי המוסד לא שום דבר שנתניהו יזם.
      העצמת הכלכלה: הכלכלה מתעצמת כשהממשלה לא מתערבת. תודה לנתנ יהו שהתערב מעט. חבל רק שנתן לכחלון לבזבז את הרווחים.
      בקיצור, נתניהו מבין שצעדים לחיזוק מדינת ישראל הם צעדים ארוכי טווח וחבל להשקיע בהם כשאפשר לעשות "כאילו" ולזכות בהערצה עיוורת של כל מיני אדיוטים שימושיים.
      נקווה שהימין ישכיל להוציא מתוכו מישהו שימשיך במקום שבו נתניהו נעצר כבר לפני מספר שנים.

    6. דוח המבקר על צוק איתן? ממליץ לחפש את האמת על ההתנהלות השערורייתית של בנט: במבצע "צוק איתן" בנט הפעיל את אביחי רונצקי – שעלה על מדים ושם דרגות למרות שלא גויס כחוק ולא אושרה כניסתו לפורומים של מידע מסווג. בהתקפות של בנט על נתניהו באמצעות המידע המסווג שהעביר לו רונצקי, בנט מסר לאויב מידע על מהלכי צה"ל בזמן אמת וגרם למוות מיותר של חיילי צה"ל. התקשורת חיפתה על השערורייה הזאת, למעט עיתון "ישראל היום" (שאתה ודאי תכנה אותו "מעריץ עיוור של נתניהו"), בתקווה שבנט יכשיל את מבצע "צוק איתן" ויסלול את הדרך להרחת נתניהו מהזירה הפוליטית כפי שהשמאל עשה למנחם בגין במבצע "שלום הגליל".
      שקד התעמתה עם דינה זילבר? הכל הצגה לקהל בחסות תקשורת מפרגנת שמשתוקקת להעמיק את תדמיתה של שקד כ"ימנית": ימנית כזאת הצליחה להעמיק את אחיזת החונטה המשפטית כמו שאף שמאלן לא עשהץ שקד ידעה בדיוק מיהם דינה זילבר ושאר מושחתי בג"צ ומשרד המשפטים כבר ביום הראשון לתפקידה ובחרה להגן על החונטה: אחרי הקדנציה של שקד בג"צ חזק יותר מתמיד, החלטות השופטים מסנדלות את מדיניות הממשלה וכל המינויים של השמאלנים במשרד נותרו בתפקידיהם, ביניהם המנכ"ל אמי פלמור המזוהה עם מרצ. היא לא עשתה כלום נגד עמותות השמאל, שתקה לנוכח עינוי קטינים יהודים בשב"כ, אפשרה את סגירת התיק נגד רות דוד, חיסלה את הביקורת על הפרקליטות על ידי סילוק השופטת הילה גרסטל מתפקיד מבקרת הפרקליטות וקיצוץ בסמכויות מבקר הפרקליטות, ברחה לחו"ל בהצבעה על פסקת ההתגברות ולא נקפה אצבע לפתרון בעיית המסתננים. מה כן? שיבחה את "יושרתו" של שי ניצן שבית משפט קבע כי נהג להפלות לרעה אנשי ימין, ועשתה כל מה שהיא יכולה כדי להפריע לנתניהו לפעול לטובת המדינה היהודית:

      http://rotter.net/forum/scoops1/298083.shtml

      לגבי עזה, מזלנו ש"אלוף הסטטוס קוו" כהגדרתך אינו מתפתה ללחץ השמאל לחסל את החמאס, כדי להגיש את עזה על מגש של כסף לאש"ף. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו – אש"ף, יושב ברמאללה. השמאל הביא אותו לשם. אם נרסק עכשיו את החמאס בעזה, ניתן את עזה לרוצחים מרמאללה על חשבון דם חיילינו. בפוליטיקה אין חלל ריק: את המקום של חמאס בעזה יתפוס אש"ף וזה הרבה יותר גרוע. את הפיצול בין אש"ף לחמאס שנתניהו הצליח להעמיק – השמאל רוצה להרוס. השמאל דוחף את ממשלת ישראל לנקות את עזה מהחמאס כדי שאש"ף ישתלט שם ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. לשם כך הוא מתחפש לפעמים ל"ימין נחוש" ומתקשט בקלישאה הנבובה של "לחשוב מחוץ לקופסה".

  4. ברור ש״מרכז״=שמאל. ומי שהוכיח את זה מעבר לכל ספק הוא יאיר לפיד.

    את ארבע השנים האחרונות הוא בילה באופוזיציה ובכל זאת בעוד הקואליציה שמוגבלת בהסכם קואליציוני, משמעת קואליציונית ופחד מפרישה שתפיל את הממשלה-הצליחה ליצור המוני ריבים קולניים(למעשה, עד היום ישנה מפלגה שיורה בתוך הנגמ״ש של מחנה הימין ורצה תחת הסיסמא ׳ימין שפוי׳ מה שרומז לדעת חבריה על לגיטימיות שאר המחנה). יש-עתיד נכשלו בלמצוא נושא לויכוח אפילו עם מרץ, חדש ורעם-תעל!

    ארבע שנים (לפחות) הוא טען שהוא מרכז ומכאן שהוא היה אידיאולוגית בין ראש הממשלה(ליכוד) ובין ראש האופוזיציה(המחנ״צ-העבודה) ובכל זאת לא היה מקרה אחד בו הוא קבע שיו״ר האופוזציה נמצא יותר מדי שמאלה לדעתו והוא בוחר לגבות, במקרה הזה, את הקואליציה.

    אם כחולבן רוצים למכור את זה שהם מפלגת מרכז, שיראו שיש קווים אדומים שיגרמו להם לירות שמאלה-אפילו על השכן.

    1. המטרה העיקרית של השמאל היא לפורר את הימין: לדחוף כמה שיותר מצביעי ימין להצביע למפלגות שמתחזות ל"מרכז" כמו "כחול לבן", "כולנו" של משה כחלון, "הימין החדש" של בנט-שקד-מועלם או "גשר" של אורלי לוי. התפקיד של המפלגות האלה הוא רק לבזבז קולות ימניים כדי להקטין את הליכוד ואת הבית היהודי ולתת לשמאל את השלטון. מנהיגי המפלגות האלה מתפרנסים יפה מהג'וב הזה, אבל כמובן שהשמאל לא מממן אותם בגלוי אלא דרך תורמים פרטיים. ככל שהשמאל יצליח לשכנע יותר בוחרי ימין שמפלגות ה"מרכז" הן לא שמאל, יותר קולות של מצביעי הימין יעזרו לשמאל לעלות לשלטון או להפריע לליכוד ולבית היהודי ליישם מדיניות ימין.

  5. אשתי שנים גיחכה על זה שחושבים שיעלון ימני. עשה עלינו סיבוב. לפני שנכנס לפוליטיקה דיבר כמו ימני קיצוני. אמרנו לעצמנו, יופי, גם לנו יש גנרל…

    פוליטרוק

  6. גנץ, אשכנזי יעלון וגם לפיד נוהגים כמו היהודי ההונגרי קסטנר
    שאלה איך קרה שבסוף למחמת העולם השניה שככבר היה ברור שגרמניה נוצחה, הצליחו כמה אלפי חיילים נאצים איך לחסל את יהודות הונגריה שמנתה כמה מאות אלפים? תשובה על ידי הונאה על ידי רמאות. אמרו שכדאי ללכת למחנות, לא רע שם הרי קיבלו גלויות שכך נטען בהן מאנשים שהכריחום לעשות כך. בעזרת הרדמה זו, הצליחו הגרמנים הנאצים בעזרת היהודי קסטנר להונות את יהדות הונגריה ולהביא לחיסולה הפיזי. כלומר והעלים מחצי מיליון יהודים את ההשמדתם המתקרבת. קסטנר עשה עסקאות עם הנאצים וכך רק אלף ששמאות יהודים עשירים ומיוחסים הועברו ברכבת המיוחסים למחנה ברגן בלזן. ברכבת זו היתה גם מי שלימים תהיה אמו של בני גנץ (בתור מיוחסת היא שמאלנית). היא הכירה במחנה בודפסט את טומי לפיד שהפך למגינו של קסטנר, שני בני דור ההמשך (בני ויאיר) הכירו עוד קודם. קסטנר נהג בדרך של השמאל הפרוגרסיבי בישראל. קסטנר שלל כל דרך של התנגדות התקוממות נגד הנאצים או אף בריחה.

    כל שלושה רמטכ"לים לשעבר אלו, גנץ, אשכנזי ויעלון הטוענים כעת שאין שמאל ואין ימין, תחילה מסתירים אחר כך רומזים ותמיד ממליצים על דבר מה מעורפל לא ברור שיש לעשותו. כך אירופה העכשיות בעזרת מפלגת כחול לבן (השמאל שבשמאל) כנראה שגנץ מצפה שלעת צרה יהיה הוא בין המיוחסים שינתנו לו זכויות מיוחדות. אם יענו להם בעניין נסיגות חד צדדיות מכל הנכסים האסטרטגיים – תחוסל המדינה על מליוני יהודיה. אף אחד מרמטכל"ים אלו איננו מדינאי וכולם ביחד עם שותפם יאיר לפיד חסרי ידע בניהול מדינה. גנץ הבטיח שיביא מומחים אירופים לנהל לנו את מדינתנו. לפי אהדת אירופה והתוכנית לנסיגה חד צדדית אפילו ללא שום תמורה (כבר לא מדובר בשלום) יחסלונו סופית. זאת בעת שמתבררת לכל האלימות והרצחנות הערבית והמוסלמית שאינה ולא היתה שונה מזו של השותפה הנאצית. להבהרה: גנץ וגם לפיד לא רק מצדדים בחזרה לגבולות 67 וטוענים לשמירה על "גושי התישבות גדולים", שזו סיסמא נבובה. אין גושי התישבות גדולים, ישנן התישבויות פזורות. גנץ וגם לפיד הם בעד מדינה פלסטינית שפרושו שזותה יהיה להחזיק בכל כלי משחית נגדנו.

  7. לא הפעם הראשונה – לפני זה הייתה קדימה. הרבה לפני זה הייתה מפלגת העבודה בבחירות 1991. אז הייתה הפעם הראשונה שמפלגת העבודה השתמשה בצבעי כחול-לבן בשביל הכרזות שלה.

  8. ממש לא נכון. יש המון ימניים שאינם מסוגלים להצבע לליכוד רק בגלל שהם לא רוצים את נתניהו "המסית הלאומי" ואין להם ברירה אחרת רק גנץ. השמאלנים יש להם את העבודה ומרץ

  9. בסקרים סופרים את כחול לבן יחד עם גוש המרכז-שמאל, אז מי בדיוק חושב שמדובר במפלגת ימין?
    מה זה בכלל מפלגת ימין?
    כשביבי עשה את הסכם חברון הוא היה ימין או שמאל?
    כששרון ביצע את ההתנתקות הוא היה ימין או שמאל?
    מבחינתי כל מי שמוכן להגיע להסדר עם הפלסטינים הוא מרכז שמאל שפוי, זה אומר הליכוד, כולנו, גשר, שס.
    ימין זה בנט, סמוטריץ', בן גביר, פייגלין וחבריהם, ואתר מכובד כמו מידה צריך שתהיה לו מידה של אינטגריטי ולא לדברר את ההזויים הללו.

    1. פייגלין עובד בשביל השמאל ולכן הוא לא חתם על הסכם עודפים עם אף מפלגת ימין: המטרה שלו היא לבזבז כמה שיותר קולות לליכוד ולאיחוד הימין. מפלגת זהות של פייגלין היא ההפך משמה – מפלגה ללא זהות, כמו המפלגות של בנט-שקד, כחלון ואורלי לוי ולכן – אם מפלגות כאלה יעברו את אחוז החסימה הן יחברו למפלגה הכי גדולה שאין לה זהות – כחול-לבן של בני שוואנץ, יהיר לפיד, בוגי העגלון וגבי "כתם נפט" אשכנזי.
      ובן גביר? תלמיד חרוץ של אבישי רביב ונציג נאמן של השיטה להחדרת סוסים טרויאנים לימין:

      http://rotter.net/forum/gil/5302.shtml

    2. בינתיים מי שעובד עבור השמאל זה נתניהו שמכשיל כל ניסיון למדיניות ימין אמיתית.
      אם פייגלין יכנס הוא יחבור למי שיציע לו הכי הרבה וזה לגיטימי.
      לחיבור עם גנץ יש יתרון נוסף: גנץ הוא דחליל שלא יפריע לפייגלין לקדם את המדיניות שלו בכל משרד שבו יהיה. נתניהו לעומתו יכשיל כל מהלך שיאפיל על נתניהו עצמו. לכן קשה לקדם מדיניות ימין (מדיני או כלכלי) בממשלה בראשות נתניהו.

    3. רמת הארגומנטציה של חסידי פייגלין מזכירה לי את רמת הארגומנטים שבעזרתם שכנענו את עצמנו כילדים שאין טעם לבזבז זמן על לימודים:
      ככל שלומדים יותר -יודעים יותר, ככל שיודעים יותר – שוכחים יותר, ככל ששוכחים יותר -יודעים פחות, ככל שיודעים פחות – שוכחים פחות, ככל ששוכחים פחות – יודעים יותר, אז בשביל מה צריך ללמוד?
      השמאל (שפייגלין הוא אחד מהכלים שלו על לוח השחמט) הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי
      בפייגלין ואז יהיה לנו ימין אמיתי" – זה היתממות של נחשים ארסיים.

  10. ביבי הכי טוב. ביבי לא בכחול לבן אז מה יש להצביע להם ?
    כחול לבן זה למי שמתפשר בחיים. מי שחושב שמגיע לו הכי טוב מצביע ליכוד.

  11. הגדר מהי אידאולוגיה
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    כעת הגדר ימין
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    כעת הגדר שמאל
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    צא מהסרט הזה
    אין בישראל שפה, בטח לא לשון, בטח לא הבנת משמעות.
    אז איך מתקשרים או מקושרים עם שכאלה ?
    ניחשת נכון
    עם כלומניקים שמדברים על כלום לכלומניקים אחרים ומפורשנים בפרשנות של כלום על ידי כלומניקים נוספים.
    ובין אם תרצה ובין אם לא תרצה – אין זו אגדה.
    זו רק כלומניקיות עם זקן שהוזה וכבר לא מצחיקה.
    ראשית שמיכת גאולתנו וחמורים לבנים על משיח
    כי ככה היה בשטעטעל וככה יהיה בשטעטעלנד די בננה
    ונאמר בננה נה נהח נהחמ נהחמן משטעטלנד

  12. הגדר מהי אידאולוגיה
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    כעת הגדר ימין
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    כעת הגדר שמאל
    העמד את הגדרתך להצבעה
    מה קיבלת ?
    צא מהסרט הזה
    אין בישראל שפה, בטח לא לשון, בטח לא הבנת משמעות.
    אז איך מתקשרים או מקושרים עם שכאלה ?
    ניחשת נכון
    עם כלומניקים שמדברים על כלום לכלומניקים אחרים ומפורשנים בפרשנות של כלום על ידי כלומניקים נוספים.
    ובין אם תרצה ובין אם לא תרצה – אין זו אגדה.
    זו רק כלומניקיות עם זקן שהוזה וכבר לא מצחיקה.
    ראשית שמיכת גאולתנו וחמורים לבנים על משיח
    כי ככה היה בשטעטעל וככה יהיה בשטעטעלנד די בננה
    ונאמר בננה נה נהח נהחמ נהחמן משטעטלנד

  13. ניצחונו של בנימין נתניהו והמחנה הלאומי אינו מוטל בספק.

  14. אין ממשלת ימין, אין מחנה לאומי, הכל חרטא ועבודה בעיניים, איזו ממשלה ימנית לאומית היתה מנהלת מו"מ עם ארגון טרור ?
    מנהיגות לאומית חזקה היתה טוחנת את חמאס עד דק.

  15. בקיצור. תמשיכו לחיות בחושך.
    בשחיתות כפייה דתית, ולחיות כמו בימי הבניים כפרימטיבים.