נתניהו: "כלכלה חופשית היא המנוע להמשך השגשוג של ישראל"

רה"מ השתתף אמש בכנס התאים הליברליים בליכוד בו הציג את משנתו הכלכלית, והבטיח הקלות ברגולציה על תחבורה שיתופית, עסקים קטנים ושוק הקנאביס

"עוצמה כלכלית מובילה לעוצמה מדינית". רה"מ נתניהו בכנס הליכוד | שרון רביבו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציג אמש (שלישי) חלק ממשנתו הכלכלית לקראת הבחירות, בכנס שנערך בבת ים ביוזמת ח"כ שרן השכל ובהשתתפות פעילים רבים מהתאים הליברליים בתנועת הליכוד.

בראשית הדברים הסביר נתניהו את מה שכינה "המרכיב של השוק החופשי באסטרטגיה הלאומית" אשר לדבריו, "הדבר הכי חשוב בה היא העוצמה הצבאית, שמגיעה כמובן מתוך עוצמה כלכלית". ראש הממשלה סיפר על המשבר הכלכלי בפניו עמדה ישראל כאשר נכנס למשרד האוצר בשנת 2003 ואת הצעדים בהם נקט כדי לצאת ממנו: "הבעיה העיקרית הייתה הסקטור הציבורי שהשמין והכביד מאוד על הסקטור הפרטי. היה צריך לרסן ולקצץ כדי לתת לסקטור הפרטי חמצן בדמות הפחתת מיסים, הורדת חסמים לתחרות וביטול רגולציה ובירוקרטיה. זה הוביל לכך שהתל"ג קפץ, האבטלה צנחה, אי-השוויון ירד וההכנסה המשפחתית עלתה. הפכנו ממדינה מתפתחת לכלכלה מפותחת", אמר בעודו מציג נתונים מספריים על השגשוג הכלכלי של ישראל.

לאחר מכן סיפר נתניהו על ההווה הכלכלי של ישראל ועל עתידה המבטיח. על פי ראש הממשלה, "כרגע מתרחש שינוי עולמי ואנחנו בראש החץ שלו. עשר החברות המובילות בעולם כיום עוסקות בטכנולוגיית מידע, ולכולן יש מרכזי מחקר ופיתוח בישראל. למעשה נוצרו פה תעשיות חדשות, כמו תעשיית החדשנות הישראלית בתחום הרכב עם חברות כמו 'מוביל איי' ו'ווייז'. גם תעשיית הסייבר צומחת וכיום מושכת עשרים אחוזים מההשקעות בעולם".

למרות הנתונים האופטימיים, הזהיר נתניהו כי רק טכנולוגיה וחינוך לבדם לא מספיקים. "כל הצמיחה הזאת תלויה בכך שנמשיך בפיתוח הכלכלה החופשית והשוק החופשי. כדי למממן את העוצמה הצבאית, היינו חייבים לעשות מהפכה כלכלית ונלחמנו על זה גם נגד ההסתדרות. צמצמנו רגולציות, עשינו רפורמה בעסקים הקטנים, העלנו את ישראל במדד התחרות. בזכות כל זה אנחנו כוח עולמי עולה. יש עוד המון מה לעשות, צריך להקל על מעסיקים ועסקים קטנים ולצמצם את הכוח של האיגודים המקצועיים. אנחנו נעשה את זה כי אנחנו מאמינים בזה".

מעוצמה כלכלית לעוצמה מדינית

לסיכום הציג נתניהו את חזונו על השילוב שבין העוצמה הצבאית לעוצמה הכלכלית, אשר ממנו נוצרת העוצמה המדינית של ישראל: "מדינות אפריקה, דרום אמריקה, אסיה – כולן באות לכאן. יש תהליך של נורמליזציה עם העולם הערבי. יש טיסות ישירות להודו מעל סעודיה. כלכלה חופשית היא המנוע לכל זה".

בהמשך הופנו  לראש הממשלה מספר שאלות על ידי משתתפים בקהל. בין השאר נשאל נתניהו מה הן תוכניותיו בתחום התחבורה והאם הוא מתכוון לקדם כניסה של חברות תחבורה שיתופית כמו 'אובר' לישראל. על כך ענה: "השקענו 30 מיליארד בכבישים ורכבות, אבל יש עוד בעיות שצריכים לפתור. אנחנו ממשיכים לקדם פתרונות כמו רכבת קלה ורכבת תחתית". נתניהו סיפר כי כאשר פגש את מנכ"ל 'אובר' לפני מספר שנים ושאל אותו מתי הם מגיעים לישראל, הוא אמר כי הרגולציה אצלנו מכבידה מדי. "זה משהו שנצטרך לתקן", הבטיח ראש הממשלה.

ח"כ השכל בכנס הליכוד | שרון רביבו

כאשר נשאל נתניהו על גופים כמו מועצות הצמחים שמטילים פיקוח על מחירים, מקשים על עסקים ומעלים את יוקר המחייה, אמר ראש הממשלה כי הוא "מתכוון לבטל את מועצות הצמחים". לסיום התייחס נתניהו גם לאחד הנושאים החמים בבחירות כאשר אמר כי מתכוון לקדם גם הקלות בשוק הקנאביס כמו אפשרות לשימוש בקנאביס רפואי, גידול וייצוא בפיקוח ואי-הפללה.

כנס הליכוד נערך ביודמה של חברת הכנסת שרן השכל, אשר אמרה בפתח האירוע כי "זאב ז'בוטינסקי דיבר על חירות לאומית, חירות כלכלית וחירות הפרט. הוא כרך את כולן יחד".

עוד סיפרה השכל כי מאז שהתמנה לשר אוצר בשנת 2003, נתניהו והליכוד הובילו באומץ מדיניות כלכלית ליברלית ומאבק בלתי מתפשר בריכוזיות, למרות סיכונים פוליטיים. "אפילו חתן פרס נובל לכלכלה מילטון פרידמן שיבח את הרפורמה בבנקים. בנינו תקציב ציבורי יעיל ואיכותי וכלכלה חזקה ויציבה. זה מאבק על החירות של כולנו", אמרה.

בכנס השתתפו גם חברי הכנסת אמיר אוחנה ויואב קיש והשרים אופיר אקוניס ויובל שטייניץ.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. הזוי, כמות השקרים. אם זה היה בדם שלו הוא היה עושה את זה ממזמן. הוא פשוט רואה את המצע של זהות ומעתיק כי הוא רואה שזה מביא קולות.

    1. "אמת היא ערך ליברלי והיא ערך שמרני, אך היא מעולם לא הייתה ערך של השמאל. אנשים בשמאל אומרים רק מה שמקדם את האג’נדה המיידית שלהם. כוח הוא המצפן המוסרי שלהם, ולכן האמת תהיה משועבדת אליו תמיד" נתניהו מאז ומעולם היה איש הכלכלה החופשית הרבה לפני פייגלין הבעיה במימוש בתוך סביבה עוינת הנהנת משיטת הטפילות והתקציבים.

    2. זהות תקבל כמה מנדטים וייכנסו לקואליציה, ואחרי 4 שנים יתברר שהם הצליחו לממש 3% מהמצע, שזה לא כל כך רע אבל הרחק מהפנטזיות שלהם, ואז כל הבוחרים יעופו לכל רוח.
      גם לי יש ביקורת על נתניהו שהזניח את הכלכלה ומסר את האוצר לכחלון, אבל בפוליטיקה יש אילוצים וסדרי עדיפויות, ולא בטוח שבזהות מבינים את זה.
      חיים שלא מצביע ליכוד וגם לא זהות.

    3. "החבירה של פייגלין לשמאל כבר החלה מאחורי הקלעים וההוכחה לכך היא התקשורת המלטפת שקיבל. מי שעקב אחר הראיונות התקשורתיים של פייגלין לאורך השנים האחרונות ולא רק בתקופת הבחירות, וודאי שם לב כיצד התקשורת ליטפה אותו בניגוד גמור להתנהלותה מול נציגים פוליטיים אחרים הממוקמים ימינה מבנט ושקד ובעיקר מול מי ששואף לבטל את אוסלו ולשלוט מחדש בשטחים שנמסרו ואפילו להחזיר את השליטה הישראלית המלאה על הר-הבית".

      מתוך "פייגלין – להטוטן הבחירות התורן" (מאת עמוס שנער):

      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-133416-00.html

  2. נכון. ב2003 הוא היה קפיטליסט פעיל, היום הוא לא (הרכבת חברת החשמל והסכם פנסיות השוטרים)

    1. אין ספק ראש הממשלה הטוב ביותר שהיה לישראל .

      אדם עם ביטחון עצמי מנהיג בעל ידע רב במדיניות חוץ כלכלה וביטחון שקול .

      נקווה שיזכה לאמון הציבור

    2. מעניין. אמיר מלמד אותי היסטוריה. תמיד ידעתי שלמרות המשבר הכלכלי הקשה בארצות הברית ב 1929, היא נותרה דמוקרטית למופת, ואפילו הביסה את גרמניה הנאצית במלחמת העולם השניה.
      הנה אני לומד מאמיר שבעצם הקפיטליזם האמריקני הפך לפשיזם. תודה על החידוש.

  3. נכון 100%. וביבי גם יודע מה לעשות. אבל מה, אם הוא ממנה טיפוסים הזויים לתפקיד שר האוצר?

    1. מזל שהוא לא ממנה טיפוסים הזויים לתפקיד הטרולים באתר הזה.

    2. למה לך לסבול כל כך הרבה? אל תגלוש לאתר. בווינט בארץ בוואלה תוכל לפגוש את בני מינך

  4. אין צורך להתלהם. נתניהו ינצח בבחירות וטוב שפייגלין יהיה בכנסת קול נוסף שיעזור לנתניהו בנושא כלכלה חופשית. כשנתניהו ניסה להאבק בתאגיד התקשורתי המונופוליסטי מי מחבריו עזר לו? אף אחד כולם חששו מהתאגיד. מי התנגד בכנסת לכחלון עם המס על דירה שלישית? מי נאבק עם כח במס? הבג"צ הציל אותנו! מי ילחם בכל גזירות שהאוצר תמיד מנסה להטיל עלינו? נתניהו מטבעו מתנגד אבל מי יתמוך על ידו? כמה אנשים בכנסת התנגדו לרמאות והגזל של וועדת ששינסקי שטייניץ? 2! ושניהם לא ידעו ממש למה הם עושים את זה. חוטובלי אמרה שבכתה מהתרגשות בזמן שהכנסת גזלה אלפי אלפי משקיעים. גזלה? כן כי הממשלה הפרה הסכם. טוב שפייגלין יהיה בכנסת. הליגליזציה זה מבחן לחרות האדם לאחריות האישית של אדם על חייו וגופו ורכושו. ואידך זיל גמור!

    1. הרי כל מהותו וייעודו ופעילותו נועדה לפגוע בליכוד! פייגלין היה סמל ומופת ל"ליכודניקים החדשים" והוא הראה את הדרך לאינפילטרציה של גורמים עוינים למפלגה המובילה במחנה הלאומי.

      http://www.news1.co.il/Archive/003-D-47918-00.html

      https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3634774,00.html

      https://conspil.com/2018/07/michaeli-ve-hakibutznikim-hatroyanim/