האינקוויזיציה הפרוגרסיבית: המפלגה הדמוקרטית מכריזה מלחמה על האמת

הקו הרעיוני האחיד שמפגינים המועמדים לנשיאות הוא הדבר הכי רחוק מליברליזם: ציות מוחלט במקום מחשבה עצמאית ועונש מיידי על כל ניסיון התנגדות

עימות בבחירות המקדימות של המפלגה הדמוקרטית | צילום מסך

איך אתה יודע שאתה חי בחברה חופשית באמת? הנה מבחן מהיר: האם אתה רשאי לומר בפומבי דברים מובנים מאליהם, או שמא אתה חייב לשקר? כפי שג'ורג' אורוול ניסח זאת בספרו '1984', "חירות היא החופש לומר ששתיים ועוד שתיים הם ארבע. אם זה מוסכם, נובע ממילא כל השאר".

אך מה אם החירות אינה דבר מוסכם? מה אם אתה נדרש לחזור על דברים שאתה יודע שאינם נכונים? מה קורה אם כל מי שמקשיב לך יודע היטב שאתה משקר, אך אינו יכול לומר זאת בקול? מה אם כולם נאלצים להנהן בראשם בכנות מזויפת כאילו הכל נכון ואמיתי? כך נראית עצרת ציבורית במדינת משטרה: "אנחנו מודים למנהיג היקר על יבול תפוחי האדמה הנדיב", הם שרים אפילו בזמן שהם גוועים ברעב. אותה תחושה בדיוק מתקבלת כאשר צופים במרוץ הנוכחי להנהגת המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

פיט בוטיג'ג' משתתף במרוץ הזה. לפני כמה שנים, כאשר הוא נודע בעיקר כראש העיר של סאות' בנד באינדיאנה, בוטיג'ג' טען כי "כל החיים שווים". הוא אומר זאת כי זה נכון. כל החיים אכן שווים, לא משנה איך אתה נראה. לכל חיים יש ערך – נקודה. זה היה המסר של הנצרות ושל התרבות אותה הולידה במערב. אבל במפלגה הדמוקרטית של ימינו אסור יותר להכיר באמת הזו, ולכן בוטיג'ג' נאלץ לאחרונה להתנצל על פשע המחשבה שלו.

מועמד אחר, בטו אורורק, נשאל לאחרונה על בדיחה שסיפר בעבר על כך שאשתו נשארה בביתם כדי לגדל את הילדים. בתגובה לשאלה הפשוטה הזו, אורורק התפרק לחלוטין. הוא התרפס, התייפח והשפיל את עצמו, ובמופע של ביקורת עצמית מעושה התנצל על היום בו נולד.

כך נראו בתי המשפט בסין של מאו במהלך מהפכת התרבות, ואנחנו רק בתחילת הקיץ. ייתכן שעד סופו, אורורק יאלץ לחבוש כובע נייר עם המילים "פריבילגיה לבנה" משורבטות עליו, כאות אזהרה לכל מי שרק יחשוב להתנגד למהפכה.

האשמה והמחילה

כל אחד ואחת מהמתמודדים הנוכחיים למועמדות לנשיאות במפלגה הדמוקרטית עמד בפני אינקוויזיציה כזו, שתמיד מתנהלת באופן דומה. ההמונים בטוויטר מאשימים אותך במשהו או מוצאים חצי משפט מן העבר, והסערה גוברת במהירות כה רבה עד שאין לך ברירה אלא להודות באשמה ולהתחנן למחילה.

קחו למשל את קירסטן ג'יליברנד. לפני שנים רבות, כאשר רצה למשרה אחרת, היא השמיעה דעה התומכת במדיניות הגירה קשוחה יותר. כיום, במבט לאחור, היא חשה אשמה עמוקה על כך. כפי שסיפרה בהודעת ההתנצלות בשידור חי בטלוויזיה, היא עצמה לא מאמינה שהייתה יכולה לחשוב אי פעם מחשבה כל כך לא מוסרית.

אין במצעד ההתנצלויות הזה שום דבר ליברלי, כמובן. זוהי תופעה האופיינית למשטרים רודניים – פשיזם שמתיימר להיות מודאג מנושאים חברתיים; כוח במקום רעיונות; ציות במקום מחשבה ועונש מיידי על כל ניסיון התנגדות.

למעשה, מדובר במדיניות רשמית של שקרים. אבל לא סתם שקרים רגילים, מהסוג שכולנו מספרים בחיי היום-יום כדי להסתיר את האמת פה ושם, אלא שקרים מהסוג הטוטליטרי והמצמרר במיוחד. זהו ההפך המוחלט מהאמת, מסוג השקרים שמשטרים שמבקשים לשלוט שליטה מוחלטת חייבים לספר כדי לשרוד.

השאלה האמיתית

האחרון בשרשרת השקרים הזו היא ההמצאה לפיה אל שרפטון, דמות המתאימה יותר לשורות המאפיה, הוא למעשה מנהיג לגיטימי בתנועה לזכויות האזרח. כל המועמדים הדמוקרטים טוענים שהם מאמינים בכך, כאשר התעלמו בנוחות מעברות המס שלו כדי לדמיין שהוא מרטין לותר קינג החדש.

היכן היו אותם אנשים במהלך שנות התשעים, אז שרפטון הוקיע בעל דירות יהודי בהארלם כ"הפרעה לבנה", זמן קצר לפני שהחנות שלו הוצתה ושמונה אנשים נהרגו בה? אורורק היה רק ילד. ג'יליברנד הייתה עורכת דין עבור חברות טבק. אף אחד מהם לא התיימר אז להראות "חברתי", אבל היום הם כן.

הם פונים לאנשים כמו שרפטון כדי לקדם רעיון שמיעוט זניח של האמריקנים תומך בו: פיצויים על רקע גזעי, בעיקר לצאצאי קורבנות העבדות שהסתיימה לפני 150 שנה. כאשר שרפטון שאל את המועמדים האם יתמכו בהצעה להקמת ועדה שתבדוק את הנושא, כל אחד מאלו שהשתתפו באירוע הביע תמיכה מוחלטת.

השאלה האמיתית העומדת על הפרק היא לא האם יש לשלם פיצויים, אלא שאלה אחרת: האם אנחנו רוצים לחיות במדינה בה לאנשים כאלה יהיה כוח פוליטי. מדינה בה בדיחה או סטייה לרגע מהקו המחשבתי הן עברות פליליות, שקרים הם המטבע העיקרי בחיים הציבוריים, והרשויות יכולות להרוס את חייך בגלל שחשבת מחשבה לא נכונה. העולם הזה קיים כיום במקומות כמו רשת הטוויטר, עכשיו דמיינו אותו מקבל שליטה על צבא ארה"ב.


טאקר קרלסון וניל פאטל הם מייסדי האתר 'Daily Caller', בו התפרסם לראשונה הטור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. חייב להגיד שאני לא רואה הבדל גדול ממה שקורה אצלנו.

    כל מי שמנסה להגיד מילה נגד ה'מנהיג' מיד הופך לסמולני בוגד.

    בפקודת ה'מנהיג' מיקי זוהר יוזם חוק לפיזור הכנסת. בפקודת ה'מנהיג' מיקי זוהר עכשיו מנסה לכנס את הכנסת חזרה.

    בליכוד כולם אילמים כדגים לנוכח ה'מנהיג' שעומד לקבל שלושה כתבי אישום ואישתו כבר הוכרזה עבריינית בבית המשפט.

    1. הבעיה שלך אינה שאינך יודע לשאול, הבעיה שלך היא שאינך יודע לחשוב ומדקלם את דף המסרים הקבוע של קוראי "הארץ" שחושב בשביל קוראיו.

    2. נראה שיש לנו עסק עם מגיב שלא רק שלא יודע לשאול (את השאלות הנכונות) אלא גם עיוור וחרש.
      עיוור לתמונות נתניהו במדי אס.אס. כמו גם של איילת שקד. עיוור ל"יצירת האמנות" בשנקר שבה חבל התלייה מתנדנד לו על רקע פניו של נתניהו. עיוור לפוטומונטאז' שבו דמות נתניהו הושתלה במקום זו של גרינג במשפטי נירנברג. לא פחות.
      עיוור לגיליוטינה מוצגת לראווה (רמז עבה?) בשדר' רוטשילד בהפגנת השמאל "לצדק חברתי" בניסיון לתפוס את המומנטום על רקע מחאות "האביב הערבי" של 2011 ולרכוב עליהם כל הדרך אל הקלפי ואל השלטון.
      (סבר פלוצקר הפרשן הכלכלי כתב לאחר המעשה שכל הנתונים על המעמד הבינוני הקורס מצוצים מן האצבע והפריך את כולם).
      עיוור וחרש לשיח המתלהם של השמאל (עוד לפני הקמת המדינה) במאבק על עמדות הכוח מול יריביהם הרוויזיוניסטים כשהדביקו להם את התווית של פשיסטים ונאצים.
      וכך זה נמשך בימי בן גוריון וביתר שאת עם הקמת מר"צ שם לכל התייחסות למפלגות הימין התלוו תמיד שמות התואר פשיסטי ונאצי מפיה של שולמית אלוני חבריה וממשיכיה עד היום.
      המאבק של השמאל לדורותיו נעשה באמצעות שקרים, שטיפת מוח, הפצת שנאה, רצח אופי, הסתה, וניסיון להפחיד אנשים להביע בפומבי את עמדותיהם – כמו במשטרי השמאל האפלים. והיום זהו המצב גם בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.
      אצלנו השמאל המחופר עמוק בתוך ה"דיפ סטייט" משתמש בתקשורת, באקדמיה וברשויות המדינה כמו המשטרה הפרקליטות ובתי המשפט לרדיפת יריביהם הפוליטיים.(תיקים שנתפרו אצל היועמ"ש מיכאל בן יאיר ליעקב נאמן, לרפול, לקהלני כעדותו של פרופ' דניאל פרידמן, שר המשפטים לשעבר) אלדד יניב מכנה את נתניהו “בוגד” ואנשיו מציגים את נתניהו במדים נאציים. רמז עבה איך צריך “לטפל” בנתניהו הזה…

    3. לא רק שטוען שלא יודע לשאול, גם טוען שלא רואה… אבל מצליח לספר לנו על ההזיה הפנימית שלו…
      כל הכבוד…
      נהנינו.

    4. תודה רבה למגיבים שהוכיחו את טענתי, שהימין מתנהג בצורה זהה לנאמר בכתבה.

      הרי שלושה מגיבים רק ניסו לעלוב בי ברמות שונות של שנינות והרביעי כתב מסה מרגשת על השמאל שיכולה להיות נכונה או לא אבל לא קשורה למה שהעליתי, שבימין בראשות נתניהו יש רק בוטים מפוחדים שלא מעיזים לצייץ דבר אלא ברשותו של ה'מנהיג', קל וחומר להגיד משהו ביקורתי עליו או על אישתו העבריינית.

    5. "אשתו העבריינית"???
      לא בכדי נסוגה הפרקליטות לאחור בפרשה שבה השקיעה עשרות מיליונים. גם השופט אמר שהפרשה לא היתה צריכה להגיע לבית המשפט:
      1. הנהלים נקבעו באופן בלתי חוקי.
      2. המבשלות היו למעשה מבשלות מנקות שרמת הבישול שלהן לא התאימה לאירוח רמי מעלה.
      3. משפחת נתניהו כמעט שלא נהנתה מהארוחות הללו אלא בעיקר האורחים ועובדי המעון – בראשם מני נפתלי, שהיה הגורם המרכזי בהזמנת הארוחות ונתפס מעביר כמויות של ארוחות מוזמנות אל בני משפחתו בצפון (אך הפרקליטות נמנעה מלהאשים אותו).
      4. מעולם לא נחקרו ראשי המדינה בנושאים מסוג זה ובוודאי שלא הושקעו בחקירת נושאים אלו סכומי עתק כמו שהושקעו בהפללתה הכוזבת של שרה נתניהו.
      5. שרה נתניהו אולצה למעשה להסכים להסכם טיעון.

    6. אני איש ימין שנים רבות ואני נגד נתניהו ! כן , אני נגד נתניהו !!!
      אז איך זה מסתדר עם האג'נדה שלך ?
      לך לישון , אולי תקום פחות טיפש.

    7. יוסף הצדיק, תודה רבה. אתה באמת מהמועטים שמעיזים להגיד משהו נגד נתניהו, וגם זה תחת עילום שם. אז בעצם לא הפרחת את האג'נדה שלי, נכון?

      שרה נתניהו הורשעה בבית משפט ונדרשה להחזיר כסף. אפשר לעשות אלף סאלטות באוויר אבל זה המצב.

      וכמה מאנשי הליכוד העיזו להגיד שראש ממשלה שאישתו עבריינית ושביצעה את העברות מתחת לאפו של אותו ראש ממשלה לא ראוי לכהן? כמה מאנשי הליכוד העיזו לפצות פה כאשר נתניהו ביטל את הפריימריז לראשות המפלגה? כמה מאנשי הליכוד העיזו לפצות פה על זה שנהנתניהו עצמו אמר על אולמרט שראש ממשלה ששקוע מעל הראש בתיקים משפטיים לא צריך לכהן אבל כשזה מגיע לעצמו הכל בסדר? כמה מהימין העיזו להגיד שראש ממשלה שמקבל מתנות בעשרות ומאות אלפי שקלים בסיגרים או בדברים אחרים לא ראוי לכהן?

      אפשר להסכים איתי או לא. הכל בסדר. נושא הכתבה הייתה השתקה של ביקורת וציות עיוור למנהיג או דוקטורינה, וזה בדיוק מה שרואים בליכוד ובימין בכלל. אפס ביקורת נגד נתניהו. ציות עיוור לכל גחמה שלו. עצימת עין לכל ההסתבכויות המשפטיות שלו ושל אישתו.

      פשוט עצוב לראות את זה.

    8. הרדיפה התקשורתית והמשפטית של שרה נתניהו יש לה מטרה אחת: להרתיע מנהיגי ימין פוטנציאליים מלחולל בישראל שינוי חיובי שייטיב עם תושביה ולא רק עם מושחתיה. הרדיפה הזאת נועדה לסמן לפעילי ימין צעירים: "ככה ייעשה לאיש (ולאשתו) אשר אליטת השמאל אינה חפצה ביקרו". אם נתניהו היה מקדם את חלוקת הארץ, עושה הסכמי ״שלום״ ומחזק את הכלכלה ה"סוציאליסטית" – שרה היתה "אתרוג" כמו עליזה אולמרט (שמכרה ציורים מקושקשים לאנשי עסקים שביקשו טובות מבעלה), מיכל הרצוג (שעבדה בקרן ריץ' הידועה לשמצה), רוויטל גנץ (פעילת "מחסום ווטש") ופולה בן-גוריון הקלפטומנית.

    9. לתגובה 8 של "העיוור חרש שלא יודע לשאול"
      לאור ההיסטוריה המבישה של עלילות דם, הפצת תיאוריות קונספירציה ותפירת תיקים הנקוטה כדרך קבע בידי השמאל כלפי יריביו הפוליטיים (הטלת האשם ברצח ארלוזורוב על רווזיוניסטים, הטלת האשם ב"טבח" כפר יאסין על אצ"ל ולח"י, העלאת תאוריות קונספירציה כהצדקה להטבעת אלטלנה תוך ביצוע ירי ע"מ להרוג על בלתי חמושים ובראשם בגין, הטלת האשם בטבח סברה ושתילה על שרון ועל צה"ל, תוך התעלמות מאחריות היועמ"ש י. זמיר בפרשה, האשמת נתניהו ברצח רבין, והטלת האשם הזה על כלל ציבור המתנחלים שעה שהרוצח כלל לא בא מתוכם ולא נמנה עמהם, תפירת תיקים שנתפרו אצל היועמ”ש מיכאל בן יאיר לסיכול מינויים של יעקב נאמן, של רפול, של קהלני.. עיין ב"הארנק והחרב") לאור זאת ועוד הרבה יותר מכך אך תקצר היריעה מלהרחיב, הרשה לנו כבעלי שכל ישר וניסיון מר להטיל ספק בדבריך. שכן מתגנב חשד ללבנו שגם הפעם מדובר בניסיון לחיסול ממוקד של יריב פוליטי באמצעות תפירת תיקים, תוך שקרים, שטיפת מוח, הפצת שנאה, רצח אופי, והסתה.
      – מישהו אצלכם פצה פה כאשר כל איש עסקים שחיפש דרך לאולמרט ידע שעליו לרכוש באלפי שקלים את "יצירות האמנות" של אשתו עליזה?
      – מישהו אצלכם פצה פה כאשר כל איש עסקים שהגיע ללשכת אולמרט ידע להביא לו במתנה עט יוקרתי נובע מאלה שמחירם נע בין אלפי דולרים למאות אלפי דולרים?
      ולא, לא מדובר במוצר מתכלה כמו הסיגרים או השמפניה.
      – מישהו אצלכם קרא את קביעת היועמ"ש מזוז בפרשת המתנות (אוסף עיטים היוקרתי) בשווי של מאות אלפי דולרים לאולמרט שאין בכך הבט פלילי?
      – מישהו אצלכם פצה פה נוכח הנהנתנות של אהוד ברק ואשת חיקו שפונקו בסוויטות מלון היקרות ביותר באירופה ואמריקה על חשבון משלמי המסים בישראל?
      – מישהו אצלכם פצה פה והעז לצפצף כאשר נילי פריאל פתחה חברת טאורוס שנועדה לפתוח דלתות (תמורת סכומים נאים של עשרות אלפי דולרים) בפני אנשי עסקים ללשכות שרי הממשלה בעוד בעלה חבר באותה הממשלה?
      – מישהו אצלכם העז לפצות פה ולצפצף כאשר אולמרט הנהנתן החליט לבזבז את כספי המסים שלנו על תכנון ובניית מעון ראש ממשלה חדש וגרנדיוזי במחירים אסטרונומיים?
      אבוי, נתניהו החליף אותו בתפקיד וביטל את התכנית. אבל מישהו אצלכם מכיר לו תודה על כך?
      – מישהו אצלכם העז לפצות פה כאשר הוד מעלתו הנשיא שמעון פרס הקפיץ את הוצאות מעון מישכן הנשיא מ-40 מיליון ל-60 מיליון לשנה בעוד הוא שוהה שם בגפו?
      האם מישהו בדק איזו גלידה הוא אוכל ואיזו שמפניה הוא שותה ומה מגישים לו בארוחות?
      – האם מישהו אצלכם הרים גבה כאשר חבריו המיליונרים של הוד מעלתו הנשיא פרס ערכו לו מסיבות יום הולדת במיליוני דולרים (לברברה סטרייזנד לבדה שולמו מיליון דולר)?
      אגב, ברק אולמרט ופרס ממש לא לבד יש שורה ארוכה של חברי "העבודה" שניתן למנות את מעשיהם אבל די עייפתי
      -האם מישהו העז אז להעלות על דל שפתיו את המילים "שחיתות" "נהנתנות" "בזבזנות"?

    10. כל אמצאי של מדיה אלקטרונית
      מחפיש מבוקר עד ערב את ה"מנהיג"
      אז באמאשכם
      אל תספרו לי שיש להדליק את הפנסים בצהרי יום שטוף שמש !

    11. אז נעשה סיכום ביניים קצר.

      כתבתי שבימין קיימת הבעיה שמתוארת בכתבה, סתימת פיות, אפס ביקורת וקבלת מה שהמנהיג או הדוקטורינה אומרים כתורה מסיני.

      אז כתבו לי פה:
      "אינך יודע לחשוב"
      "עיוור וחירש"
      "ההזייה הפנימית שלו"
      "אולי תקום פחות טיפש"
      "מישהו אצלכם …" (כלומר כבר יודעים לאיזה מחנה אני שייך … פששש..)

      א. אני לא יודע לחשוב, עיוור טיפש וחירש וגם הוזה. ועל זה בדיוק אני מדבר, שמי שמעז לדבר על מכלול השחיתויות של נתניהו (ואפילו על מתווה הגז לא דיברתי, מילארדי שקלים שהולכים לתשובה במקום שילכו אלינו) הוא בוודאי לוקה בנפשו או במוחו.
      ב. ואם אני כבר מעלה ביקורת, הרי זה בטוח בגלל שאני בשמאל.

      במילים אחרות, כולם פה כותבים שאיש ימין בריא בנפשו ובמוחו לא יהין להעלות אף בדל ביקורת על המנהיג.

      וזו הוכחה יפה למה שכתוב בכתבה: "הדבר הכי רחוק מליברליזם: ציות מוחלט במקום מחשבה עצמאית ועונש מיידי על כל ניסיון התנגדות". וכל זה בימין.

      ולאליהו: ללא ספק בשמאל לא פחות מושחתים אבל לא השמאל היה המטרה של הפוסט שלי. ואני מקווה שאתה לא מנסה להגיד שהשחיתות בשמאל מצדיקה את השחיתות בימין, אם אפשר לקרא לנתניהו ימין.

    12. נקרא כדף מסרים של העיתון לאנשים החושבים שהם חושבים. אבל, בטוח שהם נחשבים.

    13. הבעיה שלך שאתה חושב שאנחנו כובשים בעוד למעשה אתה רוצח את היהודים שנרצחו על ידי הערבים שהתיישבו במקומם לכן סתום את הפה

    14. לתגובה 12 של "חרש עיוור שלא יודע לשאול"
      קבל התנצלותי על איחור בתגובה, הייתה שבת באמצע וכו'
      לאמירתך:
      "אני מקווה שאתה לא מנסה להגיד שהשחיתות בשמאל מצדיקה את השחיתות בימין"

      כאשר אתה ודומים לך מדברים בלשון רפה מול מעשי השחיתות של פוליטיקאים בשמאל, אלה שרצים היום לבחירות :אהוד ברק, גנץ, אשכנזי, לפיד (אם תרצה אמנה את מעשי השחיתות של כל אחד ואחד מהם) ומבקשים להוקיע רק את נתניהו (שיש לו חזקת חפות כל עוד בית המשפט לא אמר את דברו ובשלב זה נראה שכל התיקים הם רדיפה פוליטית נגדו) אתה מרוקן מתוכן את המונח "שחיתות". מדובר במחיקת אחד מעקרונות היסוד של הדמוקרטיה הליברלית והיא שוויון בפני החוק.
      חוסר השוויון בפני החוק וסטנדרט מוסרי כפול מגחיך את הטענה של דוברי השמאל נגד השחיתות. כי לא המאבק בשחיתות מעניין אותך ושכמותך אלא חיסול פוליטי ממוקד לנתניהו מה שאמור לסלול את דרכו של השמאל חזרה לשלטון.
      לידיעתך לעוצמת הרדיפה הפוליטית שמפעיל השמאל נגד נתניהו ונגד הימין מזה עשורים אין אך ורע בעולם המערבי ניתן להשוות זאת רק לרוסיה הסטאליניסטית שבה רדפו כך את היריבים הפוליטיים…

      ולתהייה שלך איך ולמה מזהים אותך כאן כשמאל ובכן, ברגע שהשתמשת במונח "מנהיג" בקריצה, חשפת את ההשתייכות האידאולוגית שלך:
      לימין יש נציגים הנבחרים בבחירות דמוקרטיות בתוך המפלגה, לשמאל מנגד יש "מנהיגים"… ככה אהוד ברק "המנהיג", גם "המנהיג" יאיר לפיד, וגם "המנהיג" ליברמן …

  2. עוד דבר חשוב קרה שם מסביב: יציאה לדרך של מהפיכה קומוניסטית גלויה. אחת המועמדות דיברה חד משמעית על החלפת הקפיטליזם ש"לא עובד" ב"משהו אחר" "בכל האמצעים הדרושים". ועל זה דיווח כתב "חובב" ביוטיוב. ככה זה היום – עיתונות ממוסדת אמיתית כמעט ואין. העיקר נדחק לשולי החדשות. יורי בזמנוב הזהיר את המעופ]פים בארה"ב מזמן על הכל. התעלמו ממנו ועכשיו רואים שדבריו היו אמת לאמיתה. יש סרטונים עליו ביוטיוב. מאיר עיניים.