"להטיל ספק בציונות": כך מציג ג'יי סטריט את ישראל לצעירים אמריקנים

ארגון השמאל האמריקני-יהודי השיק מיזם חלופי לטיולי 'תגלית'. בתפריט: הרצאות של 'שלום עכשיו', ביקור בכפר "שמתנחלים רוצים להרוס" ושקרים על מחסומים וחברון

חגית עופרן מ'שלום עכשיו' ומשתתפי הטיול של 'ג'יי סטריט' | טוויטר

בשנים האחרונות, מספר הולך וגדל של ארגונים פרוגרסיביים בארה"ב מנצלים את היותם גם ארגונים יהודיים כדי לנהל קמפיינים נגד ישראל. ארגון 'ג'יי סטריט', שמגדיר את עצמו "פרו-ישראלי" ו"פרו-שלום", הוא כנראה הידוע ביותר מביניהם, ואין דוגמה טובה יותר להתנהלות הצבועה הזו מאשר התוכנית החדשה שהשיק כדי להתחרות עם טיולי 'תגלית'.

במסגרת ארגון 'תגלית', יותר מ-600 אלף צעירים יהודים מרחבי העולם ביקרו בישראל בשני העשורים האחרונים ולמדו מקרוב על פניה השונות, אך על פי 'ג'יי סטריט' "ההדרה והמחיקה של נקודת המבט והנרטיב הפלסטיני מטיולים אלה יוצרת את האווירה הפוליטית המאפשרת הריסת בתים והרחבת התנחלויות ולא מציבה אתגר למדיניות ההרסנית של הכיבוש".

במקום זאת, טוענים בארגון השמאל האמריקני, "טיולים חינוכיים מאורגנים לצעירים יהודים צריכים להציג תמונה אמיתית ורגישה יותר לניואנסים של המציאות הנוכחית בשטחי ישראל ופלסטין".

הטיול הראשון מבית 'ג'יי סטריט' תחת הכותרת "Let Our People Know" יצא לדרך לאחרונה, וכך מתארת כתבה ב'ניו-יורק טיימס' מאת דייוויד הלבפינגר את התמונה ה"רגישה" וה"אמיתית" שהוצגה ל-28 הסטודנטים שהשתתפו בו:

בהתנחלות הר גילה שבגדה המערבית, הם מקבלים שיעור היסטוריה לא נעים ממתנגדת ותיקה לכיבוש. לאחר מכן הם עורכים סיור בכפר פלסטיני מנותק ממים שמתנחלים ישראלים רוצים להרוס, ואז מבקרים בעיר חברון, היכן שהתפרצויות חוזרות ונשנות של אלימות הפכו את רובע העסקים הפלסטיני לעיר רפאים"

אף לא מילה, לא מה"מתנגדת לכיבוש" ולא מהכתב עצמו, על האלימות הפלסטינית הרצחנית שמחייבת מדיניות ביטחון ישראלית קשוחה לעתים. באופן דומה, אין שום אזכור להנהגה הפלסטינית המושחתת שדנה דורות של נתיניה למבוא סתום. גם העובדה שהפלסטינים דחו שוב ושוב (ושוב) כל ניסיון או הצעת שלום עם ישראל לא מוזכרת כלל. והנה עוד קצת "רגישות", נוסח 'ג'יי סטריט':

הנסיעה להר גילה, דרומית לירושלים, לקחה את האוטובוס דרך מחסום ישראלי. חגית עופרן, ממנהיגי ארגון 'שלום עכשיו', פונה לקבוצת התלמידים ומתארת כיצד החיילים מחליטים איזה רכבים ונהגים לבדוק: "כדי להיראות חשוד", היא אומרת, "אתה צריך להיראות ערבי"

ובכן, סטודנטים יקרים, אתם יודעים מה עוד יכול לעזור בהפגת החשדות? להפסיק את ההתקפות על יהודים, כמו זו שהתרחשה בחודש נובמבר בהר גילה, כאשר מחבל דקר את אהרון הלר בפניו ובגופו. פיגוע זה, או כל מתקפת טרור אחר, לא מוזכרים כלל בכתבה של הלפבינגר.

מקום נורא ואכזרי

וכך נמשך לו הסיור הלימודי, והסטודנטים ממשיכים לשמוע כיצד ישראל הורסת בתים, מטרידה פלסטינים ומגבילה את חופש התנועה שלהם. כל זה ללא שום תזכורת או רקע על המלחמה הבלתי-נגמרת של פלסטינים נגד יהודים.

לבסוף, הלפבינגר מתאר כיצד המשתתפים בטיול החלו לחוש דחייה מישראל ומציונות: "בארוחת הערב, שני סטודנטים סיפרו כי הם רואים כעת באור שלילי את מדינת ישראל". הוא מצטט אחד מהם כאומר: "הגעתי לכאן כציוני נלהב מאוד…אף פעם אי אפשר להיות בטוחים שלא תתרחש עוד שואה. אבל כאן אני מתחיל להטיל ספק האם פתרון שתי המדינות הוא אפשרי בכלל, והאם ציונות הוא רעיון שכדאי להמשיך לתמוך בו".

וזו כמובן כל המטרה של המיזם. לא מדובר כאן בציור תמונה בעלת ניואנסים על הסכסוך, וגם לא על השאיפה להתקדם לשלום. מדובר כאן ביהודים שמראים ליהודים אחרים איזה מקום נורא ואכזרי ישראל הפכה להיות.

באופן מסוים, זו מטרתו העיקרית של 'ג'יי סטריט' בכלל, אותו ארגון שתמך למשל בחרם על ישראל, ניסה לקדם את הסכם הגרעין עם איראן, ומסייע ברדיפת פעילים פרו-ישראליים באוניברסיטאות ומכללות אמריקניות. כעת הוא פשוט אורז את כל הרעות החולות של המדינה היהודית, ומציג אותן ליהודים מקרוב.

בהקשר הזה חשוב לציין כי הטיולים במסגרת 'תגלית' לא מתעלמים מהסכסוך הישראלי-פלסטיני. הם פשוט פועלים מתוך הבנת התמונה הביטחונית והמדינית המורכבת, ובכל מקרה טוענים שיש בישראל הרבה דברים אחרים מעבר לסכסוך. החדשות הטובות הן ש'ג'יי סטריט' הצליח עד כה להביא 28 צעירים לטיול שלו, לעומת כ-650 אלף שהשתתפו בטיולי 'תגלית'. יהיה צורך בעוד הרבה כתבים כמו דייוויד הלבפינגר כדי לגשר על הפער הזה.


הטור התפרסם לראשונה באתר 'קומנטרי'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. ועל זה נאמר "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו". העם בישראל חזק ויעמוד גם נגד מגמות הרסניות אלה. בע"ה בבחירות הקרובות נתניהו ינצח וימשיך בתנופה של בניה, חיזוק מעמדה הבינלאומי של ישראל והגברת הבטחון בה.

  2. זוהי הסתה רווית שנאת ישראל יש לאסור את הגעתם לתוך ארצנו.

  3. בואו נראה מה הם עוד לא אומרים
    לא אומרים שהכפר שה"מתנחלים רוצים להרוס" הוא כפר שנבנה במיוחד ביום כיפור על שטח פרטי של חברה ישראלית שבג"ץ מנע את הריסתו. נחשו עוד משהו, זאת הסיבה שהם לא מחוברים למים
    בתים שבנויים בצורה לא חוקית לא מחוברים למים כי הם לא חוקיים

    יהודה ושומרון אינו שטח כבוש לא הייתה מעולם מדינה פלשתינאית לכבוש ולכן השטח במקור היה אמור להיות שטח ישראלי ובגלל הטמטום של ההנהגה הישראלית היא כיום שטח במחלוקת
    מה שאומר שאין בעלות מדינית על יהודה ושומרון

    אנחנו הורסים בתי מחבלים בגלל 3 סיבות
    א. הם בנוים בצורה בלתי חוקית על שטח פרטי
    ב. גבוהות או קרובות לגדר ובכך מסכנות את אזרחי מדינת ישראל כמו פיגוע הירי ב 2004
    ג. בתים של מחבלים או משפחה שעזרה למחבל וקיבלה כסף מאבו מאזן

    ואחרון חביב ברור שאנחנו מגבילים את התנועה שלהם בכניסה לישראל כי אנחנו מדינה ריבונית שמחליטה למי מותר ואסור להיכנס לישראל (או ואגב כבר מאז 2008 אין נקודת ביקורת אחת ביהודה ושומרון)
    עצם העובדה שהם מספרים על זה כדבר רע שאנחנו שומרים על הריבונות שלנו זאת הצביעות הגדולה ביותר
    מצד אחד רוצים שהם(הפלשיתנאצים) היו ריבוניים מצד שני רוצים שהם יכנסו לישראל מתי שמתחשק להם למרות שהם אוכלוסיה עויינת
    תחליטו!

  4. או ואגב עצם העובדה שהניו יורק טיימס קורא לזה "הצגה מציאותית יותר"
    צריך להיות מספיק בשביל האנשים האלה כדי להבין שזה בדיוק ההפך
    לא יותר מפרופגנדה של סורוס מבית תעשיית השקרים

  5. אני בספק אם הסטודנט שטען שהגיע לכאן כציוני נלהב אומר את האמת. ציוני נלהב, או סתם אדם עם ראש פתוח, היה מצטרף לסיור של תגלית, שהוא הרבה יותר ידוע ונפוץ בין צעירים יהודים. הסיור הראשון הזה של ג'יי סטריט משך כמעט בוודאות כאלה שכבר משוכנעים ברוע האינהרנטי של ישראל, ובאו רק כדי לחזק את דעותיהם השליליות.

  6. יהדות אמריקה הפרוגרסיבית היא אוייב רע ומר למדינת ישראל לציונות ולעם ישראל.
    הם מאוד מתוחכמים ולעזרתם עומדים כלי תקשורת ה PC בעולם כולל בישראל
    רוב רובם של האוניברסיטאות בעולם. ועוד מוקדי כוח חזקים ביותר.
    לנו יש רק את האמת והאהבה בעם ישראל ארץ ישראל ותורת משה

  7. ג'יי סטריט הוא ארגון חזית מתוחכם במיטב המסורת הקומוניסטית.
    השמאל הפרוגרסיבי בעולם מאמץ בחום את השיטות בהן השתמש הקואומינטרן והמפלגה הקומוניסטית הסובייטית לפני מאה שנה: קודם כל מקימים ארגון. שם הארגון תמיד יהיה סימפטי ומעורר אהדה, כמו למשל "למען השלום", "לנצחון על העוני " וכדומה (גם ג'יי סטריט מקפיד לציין שהוא פרו ציוני ופרו ישראלי…). בעזרת ארגון "תמים" כזה נכנסים לליבת העיסוק של מי שרואים כאויב ומתחילים בהכנת לבבות לקראת מהפך.
    כך בדיוק עשו הסובייטים למערב לפני מאה שנה וכך בדיוק מנסים היום ג'ורג' סורוס הנתעב וארגוניו לעשות היום לישראל ולמערב הדמוקרטי והליברלי.

  8. האמריקאים, שחיים בתרבות של PC רב תרבותי עם קודים מה מותר להגיד ומה מותר לחשוב משליכים את המציאות הרעה שהם מביאים מהבית למלחמה בין היהודים למוסלמים בארץ ישראל המערבית.

    מי שלא מסוגל להסתכל למלחמה הזאת בעיינים ולקרוא לה בשמה הוא יהדות ארה"ב "הליברלית".

    יצא לי לפגוש לא מעט אמריקאים שאמרו בעצמם שהם התחילו להבין מה קורה כאן רק ~ שנתיים, שלוש לאחר שהחלו לגור בארץ. כל המלל הפסאדו אינטלקטואלי ששטפו להם את התודעה נמוג אל מול המציאות.

    בקצור, ישראל כמדינה ריבונית צריכה לא להתיר כאלו סיורים, בתוך דור רב רובה של יהדות ארה"ב יעלם בהתבוללות, הילודה של האוכלוסיה הזאת כ 1.5 ילדים למשפחה עם שעורי נישואים עם לא יהודים של מעל 50% מכ- 5,000,000 יהודים רפורמים וקונסרבטיבים בארה"ב להערכתי בתוך דור נקבל כ- 500,000 שמגדירים את עצמם כיהודים ועוד כמה מיליונים שידעו לספר שהיתה להם סבתא יהודיה או סבא יהודי.

    מצד שני, היהדות האורתודוקסית עם 4+ ילדים למשפחה ושעור זניח של נישואים עם לא יהודים תגדל לכדי כמה מיליונים בתוך דור או שניים.

    חלק מהרפורמים יחברו לאורתודוקסים אם ירצו לשמר את עצמם כיהודים והשאר יתמוססו אל החברה האמריקאית הכללית.

    אין לנו מה לעשות למעט להחזיק מעמד עוד דור, להמשיך ללדת 3+ ילדים למשפחה, עוד דונם ועוד עז – במוקדם או במאוחר ננצח.

    כבר כיום יו"ש עוברת תהליך של אורבניזציה, ירידה בילודה והגירה של הצעירים והמשכילים לאירופה, קנדה והמפרץ.

    מה שנותר זה להחזיק מעמד עוד דור אחד ולהגיע למצב בו ללא עזה שסגורה ומסוגרת מאחורי קיר ברזל אליבא דזבוטיסקי יש בארץ ישראל המערבית רב יהודי של 70% לשטח המשולב של קווי שביתת הנשק 1949 והשטח ששוחרר ממלכת עבר הירדן ב- 1967.

    הכלבים ינבחו, חלקם ינבלו את הפה אבל השיירה עוברת.

    אמריקה הרשמית הכירה בירושלים ורמת הגולן ועוד דור עם נתמיד תכיר גם ביו"ש.

    אמריקה תכיר לא מאהבת מרדכי אלא משנאת המן, הרב הדומם בארה"ב יודע שהמוסלמים בישראל וביו"ש ועזה רקדו על הגגות בארועי המטוסים בתאומים ובפנטגון אל מול הלם בישראל. השלטון בארה"ב יודע היטב מי בן ברית טבעי ומי אויב.

  9. בדבר אחד הוא צודק, פיתרון 2 המדינות אכן בלתי אפשרי (ויותר חשוב- לא צודק היסטורית).
    אבל זה מה שגורם לו לתהות האם להירצח בשואה נוספת?

  10. תגובה 8-
    עם האמירה הכללית של התגובה שלך אני מסכים אבל רק לגבי הסיפא- זה שאמריקאים יעברו לשנאת המן לא ברור בכלל.
    מגדלי התאומים זה משהו שקרה ממש מזמן ובעיקר מקושר לזקנים, וגם אז, עוד בתקופה שזה היה רלוונטי, הידע על ערבים (בטח מישראל) שרקדו וחילקו ממתקים לא היה כל כך נפוץ כבר לפני עשור- 2010. (השם ישמור, אלפיים ועשר קרה לפני עשור?!?!?!?!?! …off to the grave with me).

    מה שנאשר היום מהתקופה ההיא זו בעיקר מדיניות מחרידה של האח הגדול ושל כוחות שיטור שיוצרים בעיקר תגובת נגד (גם אם לא פרקטית, לפחות ממורמרת). נו וכמובן יש את ערוצי הפרופוגנדה המסורתיים של דומיננטיות שמאלנית במוסדות הלימוד וכל מיני ערוצי אינטרנט של PC וקבלת מוסלמים.
    כמובן שלכל זרקם יש זרם נגדי, אבל מה יהיה בעתיד? רק השם יודע.

  11. הבן אדם אידיוט רווי שינאה עצמית ולא שפוי ! הוא יהודי???????? אסור לו לבוא בשערי הארץ בכלל !!!! צריך לומר לו שלא לעולם חוסן!!!! שהמדינה שלנו קמה בשביל העם היהודי כי זה ביתינו.

  12. אירגוני הרשע בפעולה: אחד מראשי הארגון שוברים שתיקה - לשעבר, ערן אפרתי, שהיה הנציג בארה''ב, עבר להטפה בסגנון אנטישמי הגיב:

    מ"שוברים שתיקה" להטפה אנטישמית / בן דרור ימיני
    צפו:

    טוב, אתם מוכנים לסרטון הבא?

    פרי הבאושים של ארגון שוברים שתיקה, ערן אפרתי, היה אחראי על גיוס של מאות עדויות אנונימיות שעדיין נמצאות באתר של הארגון, אותן עדויות שהארגון משתמש בהן כדי "להוכיח" את השקרים ועלילות הדם שלו.

    תראו באיזה להט, של מיודענו משנות הארבעים, הוא מספר לקהל שלו בארה"ב שבברוטליות השוטרים האמריקאים ובהרג שחורים ברחובותיה של ארה"ב אשמים צה"ל ומשטרת ישראל.

    אנטישמיות קלאסית במיטבה – היהודים אשמים בכל.

    בפעם הבאה שאתם קוראים עדויות של שוברים שתיקה תזכרו את האיש.

    האדם הזה חורש את ארה"ב מקצה לקצה עם הסיפורים האלו. שתפו בבקשה.

    פשוט אי אפשר להאמין למראה העיניים ומשמע האוזניים. יהודי בן תשפוכת, מטיף בלהט נאצי נגד ישראל. אפילו ההיסטוריה לא תדע לפרש את זה. היצור קורא לארץ ישראל, פלסטין.

    https://www.facebook.com/amit.deri.9/videos/1174831662546868/

  13. הפגנה אנטי ישראלית באירלנד שמתבססת של שקרים של ''שוברים שתיקה'' הגיב:

    https://www.youtube.com/watch?v=BB4HiaihEBQ&spfreload=10
    אין כאן שני צדדים. יש שלטון טרוריסטי, אפרטהייד ישראלי ברשעות חסרת רחמים ורצחנית שהורגת אזרחים חפים מפשע.

    היו כאן אצלנו חיילי צה"ל לשעבר מ"שוברים שתיקה". הם הגיעו אלינו בשבוע שעבר וכולם צריכים לקרוא את הספר שלהם כדי שנבין שכל מה שישראל עושה זה לחלוטין רצח בזדון.

    אלו האנשים משוברים שתיקה שעשו את זה והם תיעדו איך הם קיבלו פקודה לאיים על ולהרוג חפים מפשע ואיך שנאמר להם מפורשות על ידי מפקדם להתקיף דווקא חפים מפשע וליצור תוהו ובוהו ולהכריח את הפלסטינים להגיב בחזרה.

    זה מההיסטוריה של המדינה הישראלית מאז הולדתה תוך הטיהור האתני של העם הפלסטיני. ב-1948 היה הרוב ערבי והיא נולדה בדם ונולדה מגזענות. היא נולדה מתוך טיהור אתני. היא נולדה באפרטהייד וכל דבר שהמדינה הזו עשתה מאז היווסדה קשור לטיהור האתני של העם הפלסטיני.

    1. אז איך תסבירו התקפות של ערבים על יהודים עוד לפני קום המדינה?
      עם כל הטיהור האתני שמדברים עליו גם הילודה אצלם לא בדיוק קטנה…
      אתה יודע מה זה אפרטהייד בכלל?
      תגיש אתה את הצוואר כדי שירצחו אותך.

  14. סקר: רוב הציבור בעד הוצאת הארגון ''שוברים שתיקה'' מחוץ לחוק הגיב:

    אחוזים מהישראלים, בסקר שערך מכון TNS טלסקר עבור התוכנית "שישי עם אילה חסון", חושבים כי הארגון, שמפרסם עדויות של חיילי צה"ל על הנעשה בשטחים, צריך להיות לא חוקי; רק 22 אחוזים מתנגדים.

    1. 53% מהישראלים להוציא את שוברים שתיקה אל מחוץ לחוק הגיב:

      53% מהישראלים חושבים שיש להוציא אל מחוץ לחוק את ארגון שוברים שתיקה.

  15. סוכנות הסיוע הנוצרית הרשמית של ממשלת הולנד (ICCO) חייבה את שוברים שתיקה לאסוף ״לפחות 90 עדויות בשנה״. הגיב:

    מכון המחקר NGO Monitor חשף במאי השנה כי לאחר מבצע ״עופרת יצוקה״, סוכנות הסיוע הנוצרית הרשמית של ממשלת הולנד (ICCO) חייבה את שוברים שתיקה לאסוף ״לפחות 90 עדויות בשנה״.
    ארגון הסיוע ״אוקספם״, הנתמך על ידי ממשלת בריטניה, התנה את המענק ב״ביצוע כמה שיותר ראיונות עם כמה שיותר חיילים שיעידו על פעולות בלתי מוסריות״.

    ראוי שהציבור הישראלי ידע מי הגורמים המשפיעים על השיח הציבורי במדינה. במקרה זה, ארגון ICCO, הוא ממובילי מסע ה- BDS למשיכת השקעות ממדינת ישראל והוביל את מסע החרמות נגד חברת המים 'מקורות' וקרנות הפנסיה ההולנדיות.

    http://ngo-monitor.org.il/article/_477

  16. מפת הכסף: תזרים המזומנים מאירופה לעמותות בארץ שתספקנה עדויות להפעלת לחץ בינלאומי על ישראל הגיב:

    בארגון NGO MONITOR – המספק מידע וניתוח על פעילות של ארגונים לא ממשלתיים, עוקבים כבר למעלה מעשור אחר כספים המועברים לארגונים הטוענים שהם מקדמים זכויות אדם ואג'נדה הומניטרית. אנשי הארגון יודעים לספר על כמה דרכים שבהן עובדת השיטה.

    המישור הפשוט ביותר של העברת הכספים הוא כסף המועבר ישירות לארגונים.

    בהקשר הזה מתרחש תהליך מעניין, המזין את עצמו: מדינה אירופית מסוימת מעבירה כספים לאחד מארגוני זכויות האדם, ומקבלת ממנו דיווח על פעילותו ועל מצב זכויות האדם בישראל. בעקבות הדיווח שבדרך כלל משרטט תמונת מצב עגומה, המדינה מקבלת החלטה להמשיך להשקיע עוד כספים בארגון.

    "יש פה מעגל סגור", אומר ג'וש בקון, ראש דסק ישראל בארגון.

    "לדוגמה, האיחוד האירופי מעביר כספים ל'ועד הישראלי נגד הריסת בתים'. הוועד מוציא דו"ח שכותב עד כמה הריסות הבתים בירושלים הן דבר נורא. זה מגיע לדיפלומט המקומי של האיחוד האירופי, והוא שולח חזרה את המסקנות לבריסל, מקום מושבה של מועצת האיחוד האירופי. אנשי המועצה יקבלו את המידע. דבר ראשון הם יגידו "זה איום ונורא", ודבר שני יאמרו לעצמם
    "הארגון הזה כל-כך אמין שאנחנו צריכים לשלוח לו שוב כסף". בסופו של דבר המידע נשאר בתוך המשפחה".

    ישנן לא מעט דוגמאות לאופן שבו היד המממנת את הארגונים ניזונה מדיווחיהם. כך במקרה של 'ירושלים דלמטה', ארגון הפועל ל"זיהוי ומעקב התפתחויות בירושלים אשר עשויות להשפיע על אפשרויות להסדר קבע". מייסד הארגון, דניאל זיידמן, הוא מהמתנגדים הבולטים של הרכבל בירושלים, שצפוי לעבור בסמוך לעיר העתיקה. הארגון קיבל מימון בשנתיים האחרונות מהשגרירות הבריטית ומהקונסוליה הבריטית.

    "בדו"ח של משרד החוץ הבריטי נעשה שימוש לא רק בנתונים אלא אפילו במילים זהות לדו"ח של 'ירושלים דלמטה'", אומר שון סאקס, ראש דסק אירופה ב-Ngo Monitor. "למעשה ממשלות רבות פועלות בדרך של מיקור חוץ. במקום לעשות את העבודה בעצמן, הן מממנות ארגון, מקבלות ממנו מידע ומשתמשות בו לצורך החלטותיהן".

    גם בדו"ח של ה-ENP (European Neighborhood Policy), גוף הפועל מטעם מועצת האיחוד האירופי, ניתן לראות תופעה דומה. מטרתו של ה-ENP היא להפיץ את ערכי הדמוקרטיה, שלטון החוק וזכויות האדם, בקרב שכנותיו של האיחוד האירופי ובהן אלג'ריה, מצרים, ירדן, לבנון, סוריה, תוניס, וכמובן ישראל.

    בדו"חות העוסקים בישראל, לצד סקירת התפתחות החינוך, הכלכלה והמסחר, מוקדש פרק מיוחד ל'שטחים הכבושים'.

    באותו דו"ח נעשה שימוש במידע שסיפק 'גישה' – ארגון שקיבל בין השנים 2012-2013 מימון של כ-460 אלף ש"ח מהאיחוד – בעניין הגבלות על מעבר פלשתינים וסחורות מרצועת עזה.

    המדינות המממנות נוהגות לומר "שהן מממנות פרויקטים ולא ארגונים", וכי הפרויקטים עונים על קריטריונים קפדניים. בשנת 2013 העניק האיחוד האירופי לפרויקט שבו היתה שותפה 'קואליציית נשים לשלום' למעלה מ-350 אלף אירו לצורך פרויקט בשם "מטפלים בפחד: חיזוק האלטרנטיבה הלא אלימה".

    עם זאת, פעילותה של 'קואליציית נשים לשלום' התמקדה בשנים האחרונות בקמפיינים הקוראים לחרמות כלכליים, תמיכה במשט התורכי לעזה והשתתפות ב'שבוע האפרטהייד הישראלי' – אירוע שנתי העוסק בגינוי ישראל והצגתה כמדינת אפרטהייד. בתחילת 2012 הועלתה לדף הפייסבוק של 'קואליציית נשים לשלום' תמונה של פעילוֹת הארגון מניפות דגל של 'החזית העממית לשחרור פלשתין', שהוכר כארגון טרור גם על ידי האיחוד האירופי.

    ב-Ngo Monitor אומרים כי בעקבות לחץ שהופעל על האיחוד הוא הפסיק את המימון לארגון ואף שינה את הקווים המנחים שלו, כך שארגון המקבל מימון מהאיחוד האירופי אינו יכול להיות מעורב בפעילות שעלולה להיחשב כאלימות או להוביל אליה. באיחוד האירופי טוענים כי הפרויקט הסתיים לפי החוזה, וההבהרה של הקווים המנחים נבעה מהחלטה פנימית של האיחוד ולא בעקבות לחץ כלשהו. מכל מקום, אף שהארגון כבר לא מקבל מימון מהאיחוד האירופי ואף לא מימון ישיר ממדינות אירופיות, הוא ממשיך לקבל עד היום מימון זר באופן עקיף. כאן המקום לעמוד על טיבו של מימון זה.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/690/562.html

    תגוביות:

    1.יהודים לא למדו ובשביל בצע כסף ימכרו את עמם ואת מדינתם – כך היה 2000 שנה וכך יהיה עוד 2000 עד היום שיעיפו את הבוגדים לכל הרוחות. הם לא מבינים את הנזק – כפי שלא הבינו כאשר תמכו בהיטלר כשהקים את מפלגת הפועלים השמאלנית. פשוט טיפשים.

    2.האנשים האלה הם נכדים ונינים של משת"פים של הגסטפו שהתגנבו לארץ כניצולי שואה וגידלו כאן שמאלנים חלאות אדם.

  17. “ישראל מדינה גזענית”: הכירו את פעילת החרם היהודייה שסורבה להיכנס לארץ הגיב:

    אריאל גולד האמריקאית, החברה במספר ארגוני BDS, נעצרה בעבר במהלך התפרעויות נגד כוחות הביטחון וטענה: “הציונים מבצעים פשעי מלחמה”
    אריאל גולד, יהודייה-אמריקנית מניו יורק, נחתה הלילה (שני) בנתב”ג אך כניסתה לישראל סורבה על בסיס חוק החרם, המאפשר להגביל את כניסתו לארץ של אדם הקורא באופן פומבי לחרם על ישראל.

    גולד, חברה בארגוני BDS, נחשבת לפעילה נמרצת וקיצונית במיוחד נגד ישראל. “אני מלמדת את ילדי שהציונות צמחה מתוך טיהור אתני”, התגאתה בעבר גולד, שהגדירה את מדינת ישראל “גזענית” מאחר והיא מעניקה עדיפות ללאום היהודי.

    לפני כשלוש שנים ביקרה גולד בישראל במסגרת פעילות בארגון השמאל הקיצוני ‘קוד פינק’. במהלך הביקור ביזתה גולד את הכותל כאשר הניפה שלטים אנטישמים בשטח הרחבה בקריאה להחרמת ישראל. היא אף נעצרה על ידי כוחות הביטחון לאחר שהשתתפה בהתפרעויות האלימות נגד כוחות הביטחון בכפר בילעין.

    בשנה שעברה הצליחה להערים על הרשויות ונכנסה לארץ לאחר שמחקה מהרשתות החברתיות את קריאותיה הרבות להחרים את ישראל. לאחרונה פנתה גולד למדינה בתואנה כי היא מגיעה לישראל לצורך לימודי יהדות באוניברסיטה העברית, אך עם נחיתתה בנתב”ג היא הוכנסה לתשאול, ולאחר בדיקת כלל הנתונים אודותיה החליטו השרים ארדן ודרעי לבטל את אשרת הלימודים בה צוידה ולסרב את כניסתה.

    הפגישה ילדים עם מחבל

    ישראל החליטה כאמור למנוע כניסתה של גולד לארץ, ובתגובה היא קראה לתומכיה לחתום על עצומה כנגד המהלך. “שני שרים ישראלים שללו את הוויזה שלי וגירשו אותי מנתב”ג”, כתבה גולד. “הם מאשימים אותי שאני עושה שימוש ביהדות שלי כדי לקדם את זכויות האדם של הפלסטינים”.

    גולד צירפה לקריאה תמונה של בנה עולה לתורה כשהיא עומדת לידו עטופה בטלית. גולד העידה בעבר כי חשה נפעמת מכך שבנה הקדיש את נאום הבר-מצווה שלו כדי לתקוף את ישראל על כך שהיא מבצעת “פשעים נגד האנושות” כלפי הפלסטינים.

    בתה של גולד מפיצה שקרים דרך קבע נגד ישראל, כשטענה למשל שהרכבת הקלה בירושלים אינה משרתת את תושבי מזרח העיר הערבים, והגדירה את הטענות להסתה במערכת החינוך הפלסטינית כ“עוד שקר ציוני”. שני ילדיה השתתפו עם אמם בהתפרעויות נגד כוחות הביטחון.

    הפעילה היהודיה אינה מסתפקת בחינוך ילדיה שלה על ברכי השנאה לישראל. לפני כשלוש שנים היא הפגישה קבוצה של תלמידי כיתה ג’ בניו יורק עם המחבל באסם תמימי, אביה של עהד תמימי שמרצה עונש מאסר בישראל על תקיפת חיילים, ומי שנכלא בעצמו בעבר בשל ארגון התפרעויות נגד כוחות הביטחון.

    תמימי דחק בתלמידי כיתה ג’ להיות “לוחמי חופש”, וכשגולד נשאלה על כך היא גיבתה את תמימי ואמרה שהם יהיו “לוחמי חופש עם אהבה”. בהמשך גם השוותה גולד את תמימי למרטין לותר קינג שכידוע התנגד נחרצות לאלימות.

    בעקבות ההרצאה המסיתה שנשא בפני הילדים נשללה מתמימי ויזת הכניסה לארצות הברית. גולד אמרה בתגובה כי מדובר ב”ניסיון להשתיק את הקול הפלסטיני”.

    גולד נפגשה עם משפחת תמימי המורחבת במספר הזדמנויות בארץ ומרבה גם לפרסם דברי תמיכה בעהד תמימי ברשתות החברתיות.

    פעיל טרור אחר המקורב לגולד הוא עיסא עמרו, שנעצר בעבר מספר פעמים על ידי כוחות הביטחון בחשד להסתה לאלימות בחברון. הוא גם משתתף קבוע בסיורים של ארגון השמאל הקיצוני ‘שוברים שתיקה‘ בעיר.

    ביזוי השואה

    הפעילה היהודיה לא נמנעת גם מלבזות את זכר השואה. לפני כארבע שנים היתה אחראית גולד על פרסום כרזת זוועה שנערכה בפוטושופ בה נראים יהודים ניצולי שואה כחושים מניפים לכאורה שלטים בדרישה “לעצור את השואה בעזה”. הכרזה הוסרה בינתיים אך גולד לא התנצלה על מעשה הנבלה.

    גולד פעילה בארגון ה-BDS ‘קול יהודי לשלום’ (JVP) שנכלל ב”רשימה השחורה” של המשרד לעניינים אסטרטגיים ודורג בין עשרת הארגונים העוינים ביותר את ישראל. ב-JVP מאשימים את ישראל בביצוע “טיהור אתני” בפלסטינים ואירחו את המחבלת הפלסטינית המורשעת רסמיה עודה, שרצחה שני אזרחים ישראלים בפיגוע בירושלים בשנת 1969.

    בארגון תומכים במחבלים גם מהדור הנוכחי: במהלך גל טרור הדקירות האחרון חתמו חבריו על מכתב של תנועת ה־BDS המהלל את “ההתנגדות הפלסטינית ההמונית”. אליס רוטשילד, בכירה ב’קול יהודי לשלום’, אף האיצה בעוקביה בטוויטר להפיץ את תעמולת חמאס כי יש “להגן על אל־אקצה” – סיסמה שהניעה פלסטינים רבים לצאת ולדקור ישראלים רבים.

    לפני כשנתיים נעצרה גולד כאשר ניסתה לחסום כניסת מוזמנים לכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא”ק. “כאמא יהודיה אני אומרת שהכיבוש אינו ערך יהודי”, אמרה גולד במעצרה וקראה “להפסיק לממן את הטבח בעזה”.

    גולד היתה גם פעילה מאוד בקמפיין שקרא לארצות הברית ולמדינות אירופה שלא לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן. באירוע אחר היא ביקשה למנוע כניסת אנשים לנאום של דונלד טראמפ בתקופת קמפיין הבחירות, בטענה כי הוא “מפיץ שנאה וגזענות”.

    https://mida.org.il/2018/07/02/%d7%94%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a4%d7%a2%d7%99%d7%9c%d7%aa-%d7%94%d7%97%d7%a8/

    תגוביות:

    1.ליהודים שהם שונאי ישראל (העם והמדינה) אין לתת שום אפשרות להיכנס למדינת ישראל או לקבל ממנה סיוע כלשהו. הם ניתקו את עצמם ממדינת ישראל מרצונם, ועל כן לא יוכלו להתחבר אליה בשום אופן. לא הם ולא בני משפחתם, לא בחייהם ולא במותם.

  18. תיעוד: בסיור השמאל השוו את הטייסים לשאהידים - וידיאו בלינק הגיב:

    במהלך סיורי ארגון לוחמים לשלום השווה אחד המשתתפים את טייסי חיל האויר למחבלים מתאבדים, וטען "אנחנו חברה של רוצחים".
    במהלך סיור של ארגון לוחמים לשלום לגוש עציון שנערך לפני מספר שנים, נפגשו משתתפי הסיור עם מוחמד, פעיל של ארגון לוחמים לשלום הגר בסילוואן במזרח ירושלים.

    המפגש נערך בוואלג'ה, ובמהלכו העלה אחד ממשתפי הסיור היהודים שאלה כלפי מוחמד בעניין המחבלים המתאבדים כתופעה בחברה הפלסטינית. משתתף אחר בסיור, יהודי אף הוא, מיהר לתקוף את השואל ואת השאלה.

    בהקלטה ניתן לשמוע את הפעיל היהודי שואל את הערבי: "מה עשתה תנועת השאהידים המתאבדים, המחבלים המתאבדים כתופעה שאי אפשר להתעלם ממנה", ומוסיף ואומר ש"תופעה מסובכת מבחינה פסיכולוגית סוציולוגית, מה זה עשה לכם כחברה, קיומם של מחבלים מתאבדים"?

    בטרם סיים השואל את השאלה כבר הותקף על יד משתתף יהודי אחר בסיור, שטען כנגדו "רגע סליחה, אתה תוכל אחר כך להגיד מה קורה כשטייס יושב בבית קולנוע ויורה טיל, והורג שכונה שלמה? ואחר כך הולך הביתה"? עוד הוסיף ואמר "אנחנו חברה של רוצחים, מה אתה רוצה ממנו? מה זה? מה אתה מדבר? אנחנו פה בהייטק הורסים…".

    ומשניסה השואל להתנגד לדברי המתפרץ, המשיך זה והטיח:

    "אנחנו רוצחים, כן. כל יום רוצחים אנשים, כל יום". הוא סיים את דבריו באמירה כלפי השואל "אולי אתה הטייס הזה, אולי אתה הטייס הזה שהורג אנשים", וגם: "יש אנשים בתנועה שאמרו להם למחוק בתי חולים, תראו מה זה רצח. תראו מה זה רצח".

    גלעד אך, מנכ"ל ארגון עד כאן מסר ש"ארגונים אנרכיסטים, בהם ארגון 'לוחמים לשלום', פוגעים באופן עקבי במדינת ישראל ובמורל חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

    חשפנו כי בסיורים שלהם אין זכר ל'שלום', אלא השוואה מזעזעת בין טייסי חיל האוויר של צה"ל לשאהידים מתאבדים, בטענה כי אנחנו חברה של רוצחים ועוד.

    אנו נמשיך לתעד ולחשוף את פרצופם האמיתי של ארגוני ה'שלום' ו'זכויות האדם' ולפעול נגד מעשי ההכפשה שלהם".

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/387236

    תגוביות:

    1.יהודים מפיצים שינאת ישראל.

  19. ארגון לביא חשף: בכיר בארגון השמאל ''יש דין'' – מחבל מורשע הגיב:

    ב"בשבע" פורסם כי ארגון לביא חשף שמוהנד ענאתי, שהועסק עד לאחרונה בארגון השמאל הקיצוני, הוא מחבל מורשע שהיה מעורב ברצח
    ארגון לביא חושף כי ערבי שהועסק עד לא מזמן בתפקיד בכיר בארגון השמאל הקיצוני "יש דין", הוא מחבל מורשע שהיה חבר בחוליה שרצחה משת"פ.

    על פי הדיווח, שפורסם לראשונה בעיתון 'בשבע', מוהנד ענאתי, שהיה עובד בכיר בארגון יש דין בין השנים הלועזיות 2008-2016, ולמשך תקופה מסוימת אף היה מספר 2 ברשימת מקבלי השכר, נידון ל13.5 שנות מאסר לאחר שהורשע ברצח, ובערעור זוכה מרצח אך הורשע בהריגה.

    ענאתי חתום על תצהירים לבית המשפט ואחראי על יותר ממאה עדויות של נערים ערבים המעורבים נחשדו בפעולות טרור וידויי אבנים, והתלוננו באמצעות "יש דין" על אלימות חיילים כלפיהם.

    יש דין מתמחה בתביעות משפטיות ובג"צים נגד ישובים ונגד כוחות הביטחון. כך אחראי הארגון לעתירה נגד הישוב עמונה, שבסופו של דבר גרמה להרס הישוב וגירוש המשפחות.

    עברו הטרוריסטי של ענאתי התגלה בבית המשפט במסגרת תביעה שהגיש נגד המשטרה, ומשפחה מבית אל שהתלוננה נגדו על אלימות.

    תואר ראשון בכלא

    הסיפור החל לפני כשנתיים, לאחר שמשפחה מבית אל טיילה על הר בסביבות הישוב, ליד אזור בו ענאתי עיבד קרקעות. לפי עדות המשפחה, ענאתי יצא לעברם ותקף אותם, והמשפחה הזמינה משטרה שעצרה אותו והוגש נגדו כתב אישום, אך הוא זוכה.

    בעקבות הזיכוי הוא הגיש תביעה נגד המשטרה והמשפחה.

    עו"ד רחביה פילץ, שייצג את המשפחה, גילה במהלך עבודתו כי ענאתי ישב בכלא הישראלי על עבירות ביטחון והריגת משת"פ.

    בחקירה הנגדית של עו"ד פילץ בבית המשפט, נשאל ענאתי האם התיק הנוכחי הוא המקרה היחיד שבו הועמד לדין פלילי, וענה בתגובה: "הייתי בכלא תשע שנים בגין חברות בארגון בלתי חוקי שחלק מחברי הארגון הורשעו ברצח. אני בהתחלה הורשעתי ברצח, לאחר ערעור זה שונה להריגה. נגזרו עלי 13 וחצי שנים. שוחררתי בשני שליש בגלל התנהגות טובה וגם השלמתי תואר במהלך המאסר. אין קשר בין הדברים מבחינתי".

    ב'בשבע' דווח כי בסופו של דבר נמחקה התביעה לאור המלצת השופט לענאתי כי מוטב לו למחוק אותה מאשר לקבל הוצאות משפט לאחר שתידחה בפסק דין.

    לאחר שהסתיים ההליך, העביר עו"ד פילץ את העדות של ענאתי לארגון לביא, שחקר לעומק את עברו של ענאתי.

    ללביא התברר כי ענתי שימש בעיקר כתחקירן השטח של ארגון יש דין, ובילה חלק נכבד מזמנו בליווי ועידוד ערבים בהגשת תלונות ומסירת עדויות נגד כוחות צה"ל, ואף ליווה אותם בבתי המשפט. לעיתים אף גבה ענאתי בעצמו את התלונות.

    על פי דוח מקבלי השכר ביש דין, ענאתי השתכר בשנה הלועזית 2015, סכום של 186,392 אלף ₪ בשנה, ומעליו ברשימת מקבלי השכר היתה רק מנכ"לית הארגון דאז נטע פטריק.

    "מתהדרים בהגנה על זכויות אדם ומעסיקים טרוריסט מורשע"

    "מדובר בארגון שמתהדר בהגנה על זכויות אדם אבל למעשה מעסק טרוריסט מורשע", אמר יוסי בן ברוך מארגון לביא.

    "התורמים של "יש דין" לא מכירים את הרקע האפל של בכיר בארגון, ואת המוטיבציה האמיתית שלו. לא ברור כמה פעילים בעלי רקע עברייני דומה נמצאים כיום ביש דין. הממצאים האלה אמורים להדיר שינה מעיניהם של התורמים והתומכים, שצריכים לדרוש בדק בית יסודי בארגון, כיצד העסיק הארגון במשך תקופה ארוכה טרוריסט מורשע שהגיע לתפקיד בכיר כל כך".

    בן ברוך מציין כי אי אפשר לייחס ולו בדל של אמינות לעדויות ולתצהירים שמגיש מחבל מורשע. "מה גם שארגון יש דין לא טרח לצרף גילוי נאות בפני גל מי שקיבל את הדו"חות, שהמחבר והמעיד הוא טרוריסט".

    "לא יתכן שאדם עובד במשך כמה שנים בארגון ומגיע לתפקיד מרכזי ולדרגת שכר השנייה במעמדה בלי התייחסות ראויה לעברו. אם זו רמת התחקירים שיש דין מבצע ברורה גם רמת האמינות של הממצאים העובדתיים שהם מציגים בפני בתי המשפט", מוסיף בן ברוך.

    מארגון יש דין נמסר בתגובה לפניית 'בשבע': "כמו ערוץ 7 שהעסיק בתפקיד בכיר אדם שישב בכלא על שותפות בחוליה שביצעה עבירות ביטחוניות והעניק במה במדור המאמרים לחבר נוסף בחוליה, גם ב'יש דין' מאמינים שאנשים יכולים להשתנות, ולא רואים לנכון לפסול באופן אוטומטי אדם שביצע עבירה וריצה את עונשו. מעבר לכך, 'יש דין' אינו משתף פעולה עם מסע הרדיפה נגד ארגוני ופעילי זכויות אדם והניסיון להציג את עבודתם כבלתי לגיטימית. לכן אין לנו כל כוונה להתייחס לשאלות שהופנו אלינו".

    http://www.hakolhayehudi.co.il/item/security/%D7%90%D7%A8%D7%92%D7%95%D7%9F_%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%90_%D7%97%D7%A9%D7%A3__%D7%91%D7%9B%D7%99%D7%A8_%D7%91_%D7%99%D7%A9_%D7%93%D7%99%D7%9F__%E2%80%93_%D7%9E%D7%97%D7%91%D7%9C_%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%A9%D7%A2

  20. בסך הכול מוצגים במערכת הפרטים של רבע מיליארד שקלים שהועברו לארגונים בארבע השנים האחרונות. הגיב:

    מכון המחקר NGO Monitor פרסם:

    פירוט התרומות של ממשלות זרות בשנים 2012-2016 לארגונים לא ממשלתיים בארץ העוסקים בסכסוך הישראלי-פלסטיני. בסך הכול מוצגים במערכת הפרטים של רבע מיליארד שקלים שהועברו לארגונים בארבע השנים האחרונות.

    הנתונים, שנלקחו ממערכת הדיווח של רשם העמותות, מוצגים על פי רבעונים, וניתן לפלח ולסנן אותם על פי אמות מידה שונות, כולל שם הארגון, שנות התרומה, שם התורם, סכום הכסף שניתן לארגון הישראלי ועוד. בנוסף ניתן לסדר את הנתונים בטבלאות מסוגים שונים.

    המידע מתייחס ל-35 ארגונים מתוך 128 בסך הכול המחויבים בדיווח על התרומות הזרות שהם מקבלים, והידועים שבהם הינם "בצלם", "שוברים שתיקה", "במקום", "האגודה לזכויות האזרח", "גישה", "יש דין", "המוקד להגנת הפרט", "הוועד הציבורי נגד עינויים", "עדאלה", "מחסום ווטש", "שלום עכשיו" ועוד.

    יש צורך בשקיפות לגבי האופן שבו מדינות בוחרות את הארגונים הזוכים למימון, וכי "המימון המאסיבי לעמותות פוליטיות הינו ייחודי לישראל".

    http://www.israelhayom.co.il/article/394355

  21. ברנר הודה ששלום עכשיו היא כמעט כולה תנועה אשכנזית שתומכיה באים ברובם מהמעמד הבינוני הגיב:

    מזכר הממשלה הבריטית על "שלום עכשיו" – שנת 1982 NGO Monitor

    מכון המחקר NGO Monitor קיבל לידיו מסמך רשמי של השגרירות הבריטית בתל אביב שדן בפגישת צוות השגרירות עם ארגון "שלום עכשיו" בשנת 1982. המסמך שופך אור על האופן בו הממשלה הבריטית (שלימים תממן את שלום עכשיו) רואה את תפקיד הארגון בחברה הישראלית…

    שאלתי מהיכן שלום עכשיו שואבת תומכים. מה מצבם בקרב הקהילה הספרדית/מזרחית?

    ברנר הודה ששלום עכשיו היא כמעט כולה תנועה אשכנזית שתומכיה באים ברובם מהמעמד הבינוני האינטלקטואלי, למרות שהם גם כוללים מספר מפתיע של קצינים במילואים"…

    "יש הרבה בפלטפורמה של שלום עכשיו שהוא הגיוני בעיניים בריטיות. אבל אל לנו להשלות עצמנו, מכיוון שבמצב הנוכחי היא מדברת רק לחלק מאוד קטן בדעת הקהל הישראלית."

    https://www.ngo-monitor.org.il/peace-now-1982-oriental-jews/

  22. בראיון מלוקק מנסה מנכ”ל הקרן לטהר את שמו של הארגון. למי ששכח, הנה תזכורת על מעללי הקרן

    הארגון המושמץ ביותר. מיקי גיצין

    …מיהו מחבל

    ועכשיו לכמה נתונים קשיחים: בין השנים 2005 ל-2016 העבירה הקרן 2.8 מיליון דולר ל’בצלם’, 1.4 מיליון דולר ל’שוברים שתיקה’, כמעט 3 מיליון דולר ל’עדאלה’, 2.1 מיליון ל’מוסאוה’, 665 אלף דולר ל’יש דין’, 854 אלף ל’מחסום ווטש’ וכמעט 600 אלף שקל ל’קואליציית נשים לשלום’.

    בשנים האחרונות פורסמו מאות כתבות שחשפו את פרצופם הקיצוני, המגמתי והאנטי-ישראלי של ארגונים אלו. רשימת הפנינים שהפיקו ארגוני הקרן אינסופית. כדוגמית, להלן כמה דוגמאות נבחרות ביחס ל’בצלם’ – אחד מהארגונים הנתמכים ביותר על ידי הקרן: לפני שנה בדיוק טס מנכ”ל ‘בצלם’, חגי אלעד למועצת הביטחון של האו”ם ו”הפציר” בפני חברי הוועדה “לפעול” נגד ישראל. אותו חגי אלעד, שארגונו מקבל מ’הקרן החדשה’ מאות אלפי דולרים מדי שנה, סירב בראיון עם שרון גל להגדיר את חמאס כארגון טרור.

    סא”ל במיל’ יונתן דחוח הלוי חשף שורה ארוכה של סילופים, אי-דיוקים ועיוותים בדו”חות ‘בצלם’. בין היתר חשף הלוי מקרים בהם קיטלג ‘בצלם’ מחבלים כאזרחים בלתי מעורבים שנהרגו מאש צה”ל. אפילו את מייסד החמאס אחמד יאסין התקשו ב’בצלם’ להגדיר כמחבל והוא נע שוב ושוב בין הקטגוריות השונות, עד שבשנת 2011 התייצבה הגדרתו על הניסוח המיתמם: “אחמד איסמאעיל יאסין – בן 68, תושב עזה, נהרג ב-22.03.2004 בעזה מירי טיל ממסוק. היווה יעד להתנקשות”.

    על פי מסמך שנחשף בויקיליקס, בינואר 2010 נפגשה המנכ”לית הקודמת של ‘בצלם’, ג’סיקה מונטל, עם עוזר שרת החוץ האמריקאית ואמרה לו כי: “מטרתה היא להביא את ישראל למצב שבעתיד, תשקול הנהגתה פעמיים לפני שתחליט לצאת למבצע צבאי נוסף”.

    לא מחבל. אחמד יאסין

    עם רשימת הישגים כזו, אין פלא שהתשובות שקיבל כתב ‘ידיעות’ כששאל מי זו ‘הקרן החדשה’ היא כי מדובר ב”אלו שתומכים במחבלים”.

    התמיכה שהעבירה הקרן החדשה ל’בצלם’, ‘שוברים שתיקה’, ‘עדאלה’ או ‘יש דין’ היא רק קצה המזלג של התמיכה המסיבית שמעבירה הקרן לארגוני שמאל רדיקלי העוסקים בהכפשתה של מדינת ישראל. לצידם אפשר לציין תרומות בסדרי גודל דומים לשורה ארוכה של ארגוני שמאל ושמאל רדיקלי נוספים כגון: ‘במקום’, ‘המוקד להגנת הפרט’, ‘רופאים לזכויות אדם’, ‘מדא אל כרמל’, ‘רבנים לזכויות אדם’, ‘הטלוויזיה החברתית’, וכן תרומה לארגונים רבים שאמנם לא עוסקים בהכפשת ישראל, אבל פועלים לשינוי אופייה וזהותה, בניגוד לעמדות רובם המכריע של אזרחי ישראל. כך לדוגמה העבירה הקרן 223 אלף דולר לארגון אס”ף (ארגון סיוע לפליטים ומבקשי מקלט) ומיליון דולר נוספים ל’מוקד הסיוע לעובדים זרים’.

    מכבסת השמות

    דוגמה מובהקת לפער שבין השמות המפוצצים והמסגור הפוזיטיבי של ארגוני הקרן לבין מעשיהם בפועל היא ה’אגודה לזכויות אזרח’ – ארגון על שזכה מ’הקרן החדשה’ למענקי ענק שהצטברו לסכום של לא פחות מ-11 מיליון דולר בין השנים 2005 עד 2016. במציאות, רוב גדול בחברה הישראלית יתקומם לנוכח פעילות האגודה. בין השאר, פועלת האגודה למנוע מישראל לשלול את מעמד התושב מהמחבלים סובחי אבו ח’ליפה ושורוק דוויאת שניסו לדקור אזרחים ישראלים. האגודה גם פועלת להשיב למחבלים את זכאותם ללימודים אקדמיים לאחר שנשללה.

    הארגון המכונה ‘האגודה לזכויות האזרח’ פועל למעשה להגנה על פריבילגיות של אסירים בטחוניים פלסטינים, שאינם אזרחים, ושביקשו לרצוח אזרחים ישראלים – שעל זכויותיהם האגודה אמורה, לפחות לפי שמה, להגן. החליפו את המילה אגודה במילה מוקד, את המילה זכויות במילה הגנת ואת האזרח בפרט והרי לכם מכבסה רדיקלית חדשה בשם ‘המוקד להגנת הפרט’. על פי דו”ח תנועת ‘אם תרצו’, רק בשנתיים האחרונות ייצג המוקד 48 מחבלים ובני משפחותיהם שאחראים יחד על רצח של לא פחות מ־51 ישראלים. בשנים 2005 עד 2016 העבירה הקרן למוקד 1.1 מיליון דולר.

    האסימון שמעבר לים

    גיצין יכול להמשיך ולהתרברב על כך שהקרן אחראית לכל הדברים הטובים שנתניהו מתגאה בהם בעולם. בפועל, הארגונים בהם הקרן תומכת מעורבים או קשורים כמעט לכל פעולה מתועבת ומקוממת מצד השמאל הקיצוני. הנה דוגמה רק מהימים האחרונים: בשבוע שעבר גילינו כי פעיל השמאל הקיצוני דרור אטקס פרסם צילום אוויר ברור של ביתו של אביחי שורשן, מייסד ‘האמת שלי’, אליו הוסיף האשמות שליליות כנגד שורשן בעברית ובערבית. לפוסט צירף אטקס תמונת תקריב של הכניסה לביתו של שורשן בו הוא מתגורר עם אשתו ושני ילדיו. לא חלפו שעות ספורות ושורשן החל לקבל איומים על חייו והמשטרה החליטה להכריז על ביתו כ”איתור מאוים” בדרגת איום 6. אטקס, למי שתהה, הוא פעיל לשעבר בארגון ‘יש דין’ והמייסד של ארגון ‘כרם נבות’ – שהוקם בשנת 2012 וזכה מהקרן למענק של כ-40 אלף דולר בשנה שעברה.

    …הניסיון לכבס את תועבת ‘בצלם’ ו’שוברים שתיקה’ באמצעות פרויקטים חברתיים, מזכיר את אותם סוחרי סמים שמגיעים לבית המשפט כשכיפה גדולה על ראשם ומתגאים בתרומה שהרימו למועדון הגמלאים השכונתי. וכמו שזה לא עובד לאותם עבריינים, ככה זה לא יעבוד גם עבור הקרן. הציבור הישראלי יוקיע ויבוז לחגי אלעד, יולי נובק ודרור אטקס, ובצדק.

    הציבור הישראלי יראה, ובצדק, במי שמממן את תעשיית השנאה האנטי-ישראלית הזו תופעה מעוותת וחולנית של יהודים שונאי עצמם.

    והאסימון נופל לא רק כאן: השינוי הדרמטי במעמדה של הקרן מתחולל גם מעבר לים. ב-2010 השקיעה הקרן 2.5 מיליון דולר בגיוס כספים, מתוך תקציב שנתי של כ-37 מיליון דולר. בשנת 2016 כבר נאלצה הקרן להוציא על גיוס כספים סכום של כ-4 מיליון דולר, וזאת מתוך תקציב שנתי של כ-26 מיליון דולר. למרות שהגדילה את תקציב גיוס הכספים ב-60%, תקציב הקרן צנח בכ-30%. פרצופה האמיתי של ‘הקרן החדשה’ נחשף בישראל ובקרב יהדות ארה”ב. הקרן היא עדיין ארגון ענק בעל תקציבי עתק, אבל היא הרבה יותר פגיעה מכפי שחשבנו. אם מיקי גיצין הוא הדבר הכי טוב שהיא הצליחה לגייס כדי לנסות ולעצור את הסחף, כנראה שאפשר להיות אופטימיים. עברנו את פרעה, נעבור גם את ‘הקרן החדשה’.

    https://mida.org.il/2017/10/12/%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%9E%D7%AA-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%9C%D7%90-%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%95-%D7%91%D7%99%D7%93%D7%99%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%90/

  23. נתניהו: ביקשתי להקים ועדת חקירה על פעילות הקרן החדשה לישראל הגיב:

    הגורם המרכזי שהפעיל לחץ אירופי על ממשלת רואנדה לסגת מההסכם להוצאת המסתננים מישראל, זוהי הקרן החדשה לישראל.
    הקרן החדשה היא ארגון זר שמקבל מימון מממשלות זרות ומגורמים עוינים לישראל, כמו הקרנות של ג׳ורג׳ סורוס. מטרת העל של הקרן היא מחיקת הציביון היהודי של ישראל והפיכתה למדינת כל אזרחיה, לצד מדינת לאום פלסטינית נקייה מיהודים בקווי 67׳ שבירתה ירושלים.

    מזה עשרות שנים הקרן מממנת ארגונים אנטי ציונים ופרו פלסטינים, ביניהם כאלה שמוציאים את דיבתם של חיילי צה״ל כמו ״שוברים שתיקה״ ו״בצלם״ וכאלה שנלחמים למען מחבלים פלסטינים כמו ארגון ״עדאללה״.

    אני לא מכיר אף דמוקרטיה מערבית, ובמיוחד ארה״ב, שלאורך זמן הייתה מוכנה לסבול פעילות עוינת הממומנת על ידי מדינות זרות, כפי שקורה כאן בישראל עם הקרן מזה עשרות שנים.

    לכן ביקשתי מיו״ר הקואליציה דודי אמסלם להוביל את המהלך להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על פעילות הקרן החדשה לישראל, שמסכנת את ביטחונה ועתידה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

    https://www.facebook.com/Netanyahu/posts/10155501254537076

  24. הקרן החדשה והאיחוד האירופי מנסים לתקוע את העברת השגרירות הגיב:

    ארגון השמאל הקיצוני ‘עיר עמים’, שקיבל מישויות זרות ומהקרן מעל ל-20 מיליון שקלים, עתר לבג”צ נגד המהלך: "ארה”ב צריכה להקים שגרירות גם באל קודס"

    האיחוד האירופי והקרן החדשה ממשיכים את ההתערבות בענייניה הפנימיים של ישראל, ואף בענייני החוץ של ארצות הברית, באמצעות ארגוני שמאל ישראלים שמנצלים את מערכת המשפט להגשת עתירות.

    עמותת השמאל הקיצוני ‘עיר עמים‘, הנתמכת על ידי האיחוד והקרן, מנסה למנוע את העברת השגרירות האמריקנית לירושלים שהתקבלה בהחלטת הנשיא טראמפ, ועתרה לבג”צ בדרישה להפסיק את עבודות ההכנה לקראת ההעברה.

    …לפי נתונים שמספק מכון המחקר NGO מוניטור, בשנים 2017-2012 קיבל ‘עיר עמים’ קרוב ל-13 מיליון שקלים מהאיחוד האירופי, שוודיה, גרמניה, נורבגיה, קנדה, אירלנד ומדינות נוספות. כמחצית מתקציב הארגון מקורו בישויות זרות.

    …הקרן לישראל חדשה, גוף הרשום בארצות הברית, תומכת גם היא בעקיפין בניסיון להכשיל את העברת השגרירות, ובשנים 2016-2008 העבירה כ-6.5 מיליון שקלים ל’עיר עמים’. כלומר, גוף אמריקני מממן ארגונים במדינות זרות הפועלים נגד האינטרסים של ממשלת ארצות הברית.

    עתירה צבועה

    לאחרונה נקטו ב’עיר עמים’ בשני מהלכים שנועדו להכשיל את המהלך: אנשי העמותה פנו למועצה הארצית לתכנון ובניה נגד מתן פטור מהיתר בנייה לשגרירות, ובמקביל עתרו לבג”צ בדרישה להפסקת העבודות לבניית מבנה השגרירות בשכונת ארנונה. אחת המשיבות בעתירה היא מחלקת המדינה האמריקנית.

    בעתירה של ‘עיר עמים’ נגד העברת השגרירות לירושלים נכללים גם 20 תושבי ארנונה המתלוננים כי מבנה השגרירות "יכער, את שכונתם וישנה בה את "משטר הרוחות".

    …בנוסף לכך, בארגון נוהגים לעתור לבג"צ מדי שנה נגד קיום ‘מצעד הדגלים’ ביום איחוד ירושלים. מנכ"לית ‘עיר עמים’, יהודית אופנהיימר, העידה כי חגיגות יום ירושלים מעוררות בה "תחושת קבס" וכי "מחריד" אותה לראות יהודים חוגגים עם דגלי ישראל ברובע המוסלמי.

    …פעילים קיצוניים יותר ב’עיר עמים’ אף מהללים ומשבחים פעילות טרור נגד ישראלים.

    כך למשל כותב אביב טטרסקי, חוקר ב’עיר עמים’: "מה אם במקום התקרבות והסכמות נדרשים כאן מאבק כוחני, העצמה של הסכסוך וגביית מחיר"?

    טטרסקי קורא לפלסטינים לשוב "אל דרך המאבק", ומכנה פעולות טרור כ-"גביית מחיר מישראל על סרבנותה".

    גם על חמאס יש לחוקר ‘עיר עמים’ מילים חמות לומר: "חמאס, שעוצמתו כלל אינה בת השוואה לזו של צה”ל, גרם לישראל לפנות התנחלויות ולסגת מעזה".

    https://mida.org.il/2018/04/22/%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%95%D7%94%D7%90%D7%99%D7%97%D7%95%D7%93-%D7%94%D7%90%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%99-%D7%9E%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%AA%D7%A7%D7%95/

  25. הקרן החדשה בהדרכה לפעילים לקראת פתיחת שנת הלימודים – כך תפעלו בנושאי הדתה הגיב:

    לקראת פתיחת שנת הלימודים, פנתה הקרן לישראל החדשה לפעילים בנושאי דת ומדינה, בהדרכה מפורטת כיצד לפעול בנושאי 'הדתה' במערכת החינוך, מול מנהלי מחלקות החינוך ברשויות המקומיות, ומול ומנהלי בתי הספר.
    ההודעה נשלחה לפעילים היום -30.8.18- על ידי רות קליין, המשמשת כרכזת שינוי חברתי בארגון שתיל – הזרוע הביצועית של הקרן לישראל החדשה.

    בהודעתה כתבה קליין "ריכזנו עבורכם ערכת מידע עדכנית ומפורטת" שבעזרתה יוכלו הפעילים לגלות מי הן העמותות שמלמדות יהדות בבתי הספר, וכיצד אפשר להוביל בהצלחה שינוי בתוך בתי הספר.

    רכזת הקרן החדשה לא מסתפקת במדריך המפורט, ומציעה לפעילים לשכפל "את המכתבים מאתר הפורום ולעשות בהם שימוש במגעיכם עם נושאי תפקידים במערכות החינוך המקומיות", קליין מפנה את הפעילים למכתבים מסוג 'מכתב למנהלי מחלקות חינוך' שאותו ערך הפורום החילוני, ולמכתב נוסף מסוג 'מכתב למנהלי בתי ספר', גם הוא של הפורום החילוני.

    בנוסף, מפנה רכזת הקרן החדשה את הפעילים לדף מידע מרוכז, תחת הכותרת: 'כיצד ניתן להתמודד עם פעילות עמותות דתיות במערכת החינוך', ולהזמנת מנחי הפורום להרצאות בכל הארץ ללא תשלום, וממליצה לפעילים לנסות להטמיע את הערכה החילונית להעשרת תוכנית תרבות יהודית – ישראלית בבתי הספר היסודים, שבה יש הצעות פרקטיות לשאלות מכוונות כדוגמת "מה הבעייתיות במשפט התלמודי: עניי עירך קודמים".

    מכתבה של רכזת הקרן החדשה לפעילים בנושא ההדתה, נשלח במסגרת פרויקט 'פורום הערים החופשיות' של הקרן לישראל החדשה, מיזם כלל ארצי שאותו מפעילה הקרן החדשה עם המרכז הרפורמי לדת ומדינה והפורום החילוני.

    http://www.lavi.org.il/%D7%94%D7%A7%D7%A8%D7%9F-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9%D7%94-%D7%91%D7%94%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%94-%D7%9C%D7%A4%D7%A2%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%A7%D7%A8%D7%90%D7%AA-%D7%A4%D7%AA%D7%99%D7%97%D7%AA/

    https://rotter.net/forum/scoops1/498259.shtml

    תגוביות:

    1.כל מה שהקרן הזרה הזו עושה נעשה בחסות בג"צ שמעוניין בחיסול המדינה כיהודית ותומך בכך.

    שפטל:

    ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה. בג"צ חותר תחת הרוב היהודי הציוני במדינת ישראל באמצעות פסיקות הנוגעות לערבים ולמסתננים. כמו כן הוא פועל באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש.

  26. שפטל: יש לחוקק חוק יסוד נגד התאגיד האמריקאי שפועל לחיסול ישראל - הקרן לישראל החדשה הגיב:

    שפטל להלן:
    התקשורת המחבלו-תקשורתית שפועלת ככלב התקיפה של הקרן לישראל החדשה מסלפת במודע את שמה, כי שמה הוא הקרן לישראל החדשה כדי שלא תהיה עוד מדינה יהודית, אלא מדינת כל לאומיה.

    ומה מעמדה המשפטי של הקרן הזרה הזו?

    מעמדה המשפטי של הכנופיה הפוליטית, האנטישמית, המזוהמת והמחליאה הזאת הוא ברור לחלוטין.

    זהו תאגיד אמריקאי שפעיל להריסתה מבפנים של מדינת ישראל באמצעות מימון 27 כנופיות בוגדניות, שמאלניות קיצוניות, שכולן פועלות בחסות בג"צ למעשה.

    זה תאגיד אמריקאי שפועל להשפיע על חיסולה של ישראל כמדינה יהודית ומה שצריך לעשות נגד זה אפשרי רק באמצעות חוק יסוד:

    "הגנת המדינה מפני השפעות פוליטיות עוינות זרות"

    זאת כדי למנוע כל אפשרות מגוף פוליטי זר כלשהו לפעול בתוך מדינת ישראל בדרך כלשהי ובראש ובראשונה באמצעות תרומות, בין אם ישירות ובין אם בעקיפין, לגוף ישראלי כלשהו, לצורך השפעה פוליטית עוינת זרה. חד וחלק.

    כל צעד אחר ייתקל בחומת ברזל של הדיקטטורה של בג"צ, שהמשך פעילותה של הקרן הזרה הזו כדי להרוס את מדינת ישראל כמדינה יהודית, היא בבת עינה של הדיקטטורה של בג"צ, כפי שבא לידי ביטוי בפסיקה היומיומית של בג"צ בסוגיות כאלה ואחרות הנוגעות או מזכירות את העניין.

    בג"צ יוצר פסיקה שמחזקת את האפשרות של הכנופיה האנטישמית, הזרה, המזוהמת הזו, שנקראת הקרן לישראל החדשה, לבצע את הפעילות ההרסנית שלה בתוך מדינת ישראל.

    https://103fm.maariv.co.il/programs/media.aspx?ZrqvnVq=HGLHLL&c41t4nzVQ=KL

  27. כל האירגונים האלה – יהודים ושאינם יהודים – הם אירגוני פשע אנטישמיים. צריך לחסל אותם ולאסור את הפעילים שלהם. גופים דומים בזמנו, בשנות העשרים השלושים והארבעים של המאה הקודמת – גרמו לבסוף לשואת יהודי אירפה. מדובר בסכנת נפשות לעם היהודי. צריך להילחם עד חורמה באירגוני הפושעים האלה ולעצור לאלתר את פעילותם.

  28. מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו- כנראה זה טבעו של העם שלנו. התוצאה: חורבן וגלות.

    לא ברור לי מה גורם ליהודים לראות תמונה מעוותת של המציאות ולהתאמץ להנחיל אותה ליהודים אחרים ולבני עמים אחרים. זה מייאש!