עלילות דם ותמיכה בטרור: האמת מאחורי הביקור של עומאר וטלאיב בישראל

ביקורן של צמד חברות הקונגרס תוכנן ע"י ארגון 'מיפתח' הפלסטיני, שמפיץ מאמרים אנטישמיים וניאו-נאציים ומהלל מחבלים מתאבדים

שקרים על גבי שקרים. אילהן עומאר (מימין) וראשידה טלאיב | צילום מסך

עד כמה שאכפת לי מהסיפור בו ישראל חסמה את כניסתן של שתי חברות קונגרס שחברו לאנטישמים המבקשים את חיסולה, אני מסכים עם המבקרים שטוענים כי בנימין נתניהו לא צריך להראות כמי שנכנע לאיומי הטוויטר של דונלד טראמפ, שרק העניקו לאילהן עומאר וראשידה טלאיב ניצחון תעמולתי בטווח הקצר. אך זהו לא החלק החשוב ביותר בסיפור.

החלק החשוב ביותר בסיפור היא העובדה ששתי חברות הקונגרס סירבו להצטרף למשלחת רשמית של הקונגרס שביקרה בישראל רק בשבוע שעבר, ובמקום זאת בחרו לערוך טיול עצמאי לישראל, בחסות ארגונים אנטישמיים מובהקים. מרכיב חשוב נוסף בסיפור הוא שנכון לעכשיו, מרבית כלי התקשורת בחרו להתעלם מהעובדות ולטייח את השותפים המתועבים של עומאר וטלאיב.

כפי שדיווח ה'וושינגטון פוסט' בשבוע שעבר, הביקור של עומאר וטלאיב בירושלים וביו"ש תוכנן בידי ארגון 'מיפתח', עמותה פלסטינית בראשה עומדת הפעילה הפוליטית חנאן עשראווי. ב'ניו-יורק טיימס' תיארו את הארגון כמי שמטרתו היא "קידום המודעות הגלובלית למציאות הפלסטינית". ובכן, זהו טיוח. הודות לידיעות בטוויטר, בין השאר של כתב ה-'Washington Examiner' סת' מנדל שהתבסס על מקורות שונים, התחלתי לבדוק את הכתבות והדעות שפורסמו על ידי ארגון 'מיפתח' באתר האינטרנט שלו. זה הרגיש כמו קילוף בצל ענק של רשע: שכבה אחר שכבה של אנטישמיות זדונית.

בשנת 2013 הארגון פרסם כתבה המאשימה את היהודים בכך ש"השתמשו בדם של נוצרים בחג הפסח". כאשר בלוגרים תומכי ישראל גינו את הכתבה, בארגון טענו שההתקפות נגד המאמר הן חלק מ"קמפיין השחרה" וניסו להמעיט מאזכור עלילת הדם כאשר טענו שהיא "מוזכרת בקצרה". כן, זה היה רק אזכור בקצרה של עלילת דם. תתקדמו, אין מה לראות פה.

אמנם ב'מיפתח' פרסמו מאוחר יותר התנצלות מלאה, אך זו הייתה רק דוגמה אחת לתעמולה המתועבת שהוא מפיץ. כך למשל, מאמר אחר שפורסם באתר נשא את הכותרת "מי שולט באמריקה: חייבים לשבור את השליטה הזרה בתקשורת החדשות והבידור". כפי שהסבירה ג'יין קוסטון במגזין 'Vox', מקור המאמר הייתה קבוצה ניאו-נאצית בשם 'National Vanguard' שנוסדה על ידי חברים בארגון ניאו-נאצי אחר, 'The National Alliance', שנחשב בעבר כאחת הקבוצות המאורגנות ביותר של לאומנים גזענים בארה"ב. כדי לקבל טעימה מהרעיונות, הנה שתי פסקאות מתוך המאמר:

אמצעי התקשורת הבידוריים שנשלטים בידי יהודים נטלו את ההובלה בשכנוע דור שלם כי הומוסקסואליות היא דבר נורמלי ודרך חיים מקובלת; שאין שום דבר רע באשה לבנה הנושאת גבר שחור, או גבר לבן שמתחתן עם אישה אסייתית; שכל הגזעים שווים ביכולת ובאופי – מלבד הגזע הלבן שחשוד תמיד בגלל שידכא בעבר גזעים אחרים; ושכל כל ניסיון של הלבנים לשמור על גזעם הוא ראוי לגינוי

עלינו להתנגד להמשך הפצת הרעל הזה בקרב אנשינו, ועלינו לשבור את הכוח של אלו המפיצים אותו. לא יעלה על הדעת שכוח כזה נמצא בידיו של מיעוט זר, בעל ערכים ואינטרסים שונים משלנו. אבל מתן רשות ליהודים, להם היסטוריה בת אלפי שנים של הרס אומות החל ממצרים העתיקה ועד לרוסיה, להחזיק בכוח כזה עלינו מקביל להתאבדות גזעית. למעשה, העובדה היא שכל כך הרבה אמריקנים לבנים כיום חשים רגשות אשמה רק בשל היותם לבנים, עד שהם מבקשים להמית את הגזע שלהם –זו תוצאה מכוונת של השליטה היהודית בתקשורת"

האם אותם אנשים שהגנו בעוז על טלאיב ועומאר ימשיכו לטעון כי הצהרות כאלה הן לא יותר מ"ביקורת על מדיניות ישראל"?

שתיקת התקשורת

אך אנטישמיות נאצית מסוג זה הייתה רק ההתחלה. בחומרים אחרים שפרסם 'מיפתח', הארגון הקפיד גם להלל מחבלים, כולל דלאל מוגרבי שהנהיגה את חוליית הטרור שרצחה 35 ישראלים (כולל 12 ילדים) בפיגוע אוטובוס הדמים בכביש החוף ב-1978. במאמר שכותרתו "הבה נכבד את אנשינו", מתוארת מוגרבי כ"לוחמת פלסטינית שנהרגה במהלך מבצע צבאי נגד ישראל", וכ"אחת מהגיבורות הלאומיות של העם הפלסטיני".

מחבלת אחרת שזוכה לדברי שבח מטעם 'מיפתח' היא ואפה אידריס, שביצעה ב-2002 פיגוע התאבדות ברחוב יפו בירושלים בו נרצח ישראלי בן 81 ועוד כמאה נפצעו. המחבלת מתוארת באתר הארגון כמי שהחלה "שרשרת של נשים פלסטיניות שהקריבו את חייהן עבור המטרה". אחת מאותן נשים שזוכה גם היא לשבח מיוחד היא המחבלת הנאדי ג'רדאת, שביצעה את פיגוע ההתאבדות במסעדת 'מקסים' בחיפה בו נרצחו 21 ישראלים.

גם מייסדת הארגון חנאן עשרוואי נודעה בעבר בהצדקות של אלימות וטרור, כאשר סיפרה בראיון כי "אי אפשר לאמץ את השפה של הקהילה הבינלאומית או ולתאר את כל מי שמתנגד לכיבוש כטרוריסט". ואיך אפשר בלי מאמר שמטיל ספק בהיותה של ישראל מולדת העם היהודי? אל תדאגו, ב'מיפתח' כיסו גם את הנושא החשוב הזה:

אני יכול להמשיך עוד ועוד, אבל הראיות שלעיל אמורות להספיק כדי לבסס את האמת. תארו לעצמכם מצב בו חבר קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית היה משתף פעולה עם ארגון ניאו-נאצי בביקור במהלך ביקור במדינה זרה: הייתה קמה סערה לאומית והכותרות היו זועקות במשך שבועות. אז מדוע מקרה בו חברות קונגרס דמוקרטיות משתפות פעולה עם ארגון אנטישמי מובהק כדי לארגן מסע תעמולה פרטי לא יוצר את אותה סערה?

ומכך עולה שאלה אחרת: מדוע כל אותם פרשנים וכתבים שהזדרזו להוקיע את נתניהו וטראמפ על איסור הכניסה של עומאר וטלאיב לישראל, מתעלמים בהפגנתיות מהשערורייה שבשיתוף פעולה עם אנטישמים, גם לאחר שכל הראיות מונחות בפניהם? האם הם ידרשו דין וחשבון משתי חברו הקונגרס עבור השותפים הבזויים שבחרו להן? עבור כלי התקשורת המרכזיים, זו יכולה להיות הזדמנות מצוינת להדגים מחויבות לדיווח האמת ולחשיפת ההקשרים המלאים של הסיפור, וכמובן לשפוך עוד קצת אור על אחת מהשנאות הוותיקות בעולם. כעת נותר רק להמתין ולראות כיצד יגיבו.


הטור פורסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 תגובות למאמר

  1. "מדוע כל אותם פרשנים וכתבים.." – התשובה פשוטה: הם כבר מזמן לא פרשנים וכתבים. כשזה מגיע לענייני הפוליטיקלי קורקט, אלה תועמלנים למופת, שעובדים עם דף מסרים המוכתב מלמעלה. שירחם אלהים על נשמותיהם. עיתונות אמיתית, עושים כמעט רק מחוץ למיינסטרים.

  2. אתה יכול לסמוך על עיתונים כמו הניו יורק טיימס והוושיגנטון פוסט
    שיכתבו ששקרים הם מציאות ותעמולה זה להעלות מודעות

  3. אותם "כתבים" "פרשנים" חייבים להיות כל מה שנגד ישראל וצרכיה. לדבריהם נשלם ביוקר על כך שלא מאפשרים להם כנסיה, כי כך לדבריהם "אין לנו מה להסתיר". כיון שכך לפי הגיון זה עלינו לשתף פעולה עם שונאינו עם השקרים.

  4. אני יותר מודאג לראות שגם דיוויד פרנץ' והעורך אימצו את המילה המומצאת של הלאום המומצא, מאשר שתי ערביות מביכות, שהצליחו להרגיז כבר מזמן את ארה"ב.

    מה זה לעזאזל "פלסטיני"?
    על סמך מה המצאתם את המילה הזו?
    באיזו שפה היא?
    מהו השורש הלשוני שלה?
    מה פירושה?
    ובכלל – ממתי הפולשים והמהגרים הערביים בא"י הם לאום אחד, בפועל / בשטח?!

    מי שיודע את כל התשובות, כבר מבין מדוע אני כועס ויודע להפריך בקלות את כל השקרים ועלילות הדם שהשתיים האלה והפעילים שלהן (חלקם יהודים אגב) מפיצים בעולם. .
    מי שלא יודע – אף פעם לא מאוחר מידי בשביל ללמוד היסטוריה, ולבהין שלא מדובר פה בסתם מילה או תיקון לשוני שגרתי.

  5. על פי מידע שהגיע אלי מחוג תדמור בליכוד – השתיים האלה תכננו להגיע במטוס מלא פעילים אנטי-ישראלים, כולל צוותי צילום ושידור Online, כדי לעורר פרובוקציות ולייצר תכני תעמולה אנטישמית.

    גם על זה – שום מילה בתשקורת הישראלית.

  6. המהפכה הצרפתית. מעבר, מהמון נשלט, לעצמאים, בעלי דעה, המתנהלים דמוקרטית. דמוקרטיה היא אסופה של אנשים יוצרים, מפתחים, יוזמים, בונים. איפה שיש המון פסיבי, יש שליט, מלך. סומליה, עזה, סודן, מצריים, ירדן, סוריה. אף מערבי לא ייסע לסומליה לרכוש ידע להרחיב אופקים. גם לא לעזה. אין בסומליה או בסוריה או בירדן או בקניה, אוכלוסיה שיש מה לספוג ממנה. לאזורים הללו מגיעים רק משלחות סיוע. אף לא אחד רוצה להגר לשם. מהגרים יש רק לכיון אחד. המהגר הסומלי, נשאר סומלי. נתמך על ידי ארץ זרה. בא לקבל, חסר כל יכולת לתת. לא לחינם נשאלת השאלה. מדוע הם הם פועלים בארצות הברית ולא תורמים לארצותיהם? התשובה פשוטה. הפתרון האחד לאפריקה וערב הוא: ״קדימה למערב״. אירופה שוקעת. ארצות הברית, בקרב מאסף. ישראל ה״גזענית״ מחייכת ומשגשגת. חושפת את הצביעות של כולם.

  7. Miftah גם דאגה לפרסם באתר שלה שהיהודים עושים שימוש בדם ילדים נוצריים לאפיית מצות לפסח. נוכח תגובה קשה בארה"ב נאלצה לסגת ולהתנצל.

  8. שתי חברות הקונגרס הנ"ל רצו לנצל מערכת דמוקרטית לצורך מטרותיהן הבזויות, האנטישמיות והמעוותות.
    אני חושב שכל מדינה דמוקרטית נורמלית לא היתה מאפשרת להן להכנס לשטחה כשהן מצהירות בפומבי על רצונן לקעקע את המדינה המארחת.
    גם ובמיוחד דמוקרטיה חייבת לדעת להגן על עצמה מאויבים כגון שתי הנ"ל.
    שערו בנפשכם איך היו מגיבות מדינות לא דמוקרטיות, כמו סומליה, שממנה באה אחת מהשתיים הנ"ל, וחברות לא דמוקרטיות כמו החברה שממנה באה השניה.
    הרי במקומות שמהם הן באו (ושאליהם הן שייכות בנשמתן, אם לא בגופן) היו גורמים להן להריח פרחים מלמטה, ללא שום הסוס, תירוץ או ויכוח.
    אז אם הן כ"כ מעריצות את מקום מוצאן, יתכבדו ויחזרו לשם וינסו לשנות את אותם מקומות, או להכנס למערכות הפוליטיות שם, ואז ניראה תוך כמה זמן גבן יוצמד לקיר הקרוב.
    מצד שני איפה כל אבירי ואבירות זכויות האדם ? למה לא שומעים אותם ? למה לא כותבים על זכויות נשים, להטבים וסתם אזרחים במקומות שמהם הן באות ?
    22 מדינות ערב (ללא הרשות ביהודה ושומרון וללא החמאס בעזה) ובנוסף 57 מדינות מוסלמיות ברחבי העולם שמייצגים כמליארד ורבע בני אדם, לא הצליחו לייצר מדינה דמוקרטית אמיתית אחת, או לחילופין חברה שאיכפת לה מזכויות האזרח, שבה ניתן לדבר ולמתוח ביקורת על השליטים בצורה חופשית, ולהישאר עם ראש מחובר לכתפיים.
    העולם המוסלמי לבדו (בלי עזרת שאר העולם) הרג ב – 100 השנים האחרונות עשרות מיליוני מוסלמים, אף אחד לא יודע את המספר המדויק שנע בערך בין 20 ל – 30 מיליון גברים נשים ילדים וזקנים.
    בכל 100 שנות הסכסוך ביננו לבין הערבים עד היום, כולל כמובן בכל מלחמות ישראל, נהרגו כ – 50 – 60 אלף ערבים, רובם המכריע אנשי צבא ומחבלים.
    אז שתי נציגותיהן של אותם מדינות וחברות (כולל החברה הפלשתינאית) באים ללמד אותנו מהן זכויות אזרח, מהו חופש דיבור, מהו חופש בכלל לעומת הדיכוי הפורח במקומות מוצאן.
    ושוב אני שואל איפה לפחות התקשורת הישראלית ? אז מה הפלא שאותה עילית, בעיני עצמה, שאליה משתייכים כל אנשי ה – PC, לא ניספרת ע"י אזרחי המדינה, שבחושם הטבעי רואים את העוול הנורא של אותה תיקשורת מעוותת, ששונאת את עצמה ואת כל מה שמריח יהדות וישראליות נורמלית, ומצדיקה באופן קבוע את אויבנו.

    1. לא שונאים סתם. הרקע לשנאה הוא עמוק. כגודל השנאה גודל הפחד מהאמת. נוח להאמין שהנחשלות היא תולדה של כיבוש, שהאלימות נובעת מקולוניאליזם. הנחשלות הייתה לפני ותהיה אחרי. האלימות הערבית לא זקוקה לכיבוש על מנת להחריב כל, באכזריות מבחילה. נוח לחשוב שזו אמירה גזענית חשוכה. נוח לשווק את האלימות באפריקה ובעזה כאשמת הזולת, בייחוד כשיש קונים נלהבים לכל שקר גס ובתנאי שיהיה אפל במיוחד לטעמם של הפרוגרסיביים, "הנאורים״. הפלסטינית ראתה את בני העליה השנייה, מיבשים ביצות, נוטעים יערות, בונים ערים ומושבות. מפתחים מדע וטכנולוגיה. הפלסטינית רואה את בני עמה, אספסוף מתלהם, אכזרי, שחי בגיהינום מעשה ידיו להתפאר. אייך אפשר לא לשנוא את היהודים האלה?

  9. מדינת ישראל תחת מתקפה תקשורתית מסוכנת לקיומה
    תקציב הביטחון עצום וזאת כנגד איום קיומי זעיר ביחס לאיום של דה לגיטימציה
    במקום שנופתע דבר שכבר קרה לנו ובמקום שננהל דיאלוג עם עצמנו
    באו נדרוש כאזרחים מודאגים לקיום המדינה וקיומם הקמת רשות שתטפל ותאיין הסתה תקשורתית
    וגם תהפוך את המלעיזים עלינו לנרדפים ונלעגים ושקרנים במחיר של מטוס קרב אחד
    שאינו רלוונטי לביטחוננו נשיג מאגרים של ביטחון תודעתי אז יאללה חברים לעבודה

  10. צריך לומר את האמת על כל התעמולה נגד ישראל מנצחים יהודים מתוך ישראל ומחוצה לה.

  11. התקשורת…שערד ניר יושב באולפן החדשות והוא מביא אגנדה ברורה וסדורה כנגד טראמפ,מה כבר העובדות משנות.
    התקשורת המסחרית כל כך נגועה באגנדה ליברלית שמאלנית שאתם פותח חדשות והם מציגים לך את דעתה בלבד וישנו ציבור שלא יודע ויכול לברור את האמת.
    ערד ניר שמסקר כראש דסק החוץ לא יכול להכיל את ניצחון טראמפ ואף הצלחתו במספר תחומים.
    לשמוע את סנדרס היהודי דמוקרט והלב ממאן להאמין.
    בעניין הביקור אכן נהגנו בחוכמה דמוקרטיה זכותה להגן על עצמה.

  12. נא לזכור שכל יהודי שנולד בארץ לפני 1948 וצאצאיו הם פלשתינים גזעיים ואידך זיל גמור.
    חברת הקונגרס הפלסטינית ה"מסכנה" שבכתה בדמעות תנין מול המצלמות,
    לא כל כך התגעגעה עד היום לסבתא שלה אותה לא ראתה כבר מ 2003,- והכל עבר בסדר……
    מלכתחילה אסור היה להתיר לפעילות הBDS האלו כניסה לכאן,- חד וחלק !!
    זה לא חדש שה"מנהיג החזק" הנצחי שלנו, נוהג לזגזג מול פלסטינים (ראו חאן אל אחמר)…..