ביקורת טלוויזיה: 'שנאת מוות' היא סדרה שטחית ומנותקת מהמציאות

הסדרה התיעודית מתיימרת לעסוק ביחסים המתוחים בחברה הישראלית, אך מציגה תמונה חד-צדדית ומעוותת לפיה שנאה קיימת רק מצד יהודים כלפי ערבים

צילום מסך

הפרק הראשון של הסדרה התיעודית 'שנאת מוות' מאת היוצר רון כחלילי עלה על מסכי הטלוויזיה לפני כשבועיים בערוץ HOT8, וערר סערה מיד עם שידורו. הסדרה הוצגה ככזו העוסקת ביחסים בין יהודים וערבים במדינת ישראל, אך הספיקו כמה דקות צפייה כדי להבין שהיא בחרה לעשות זאת מכיוון אחד בלבד: שנאה של יהודים נגד ערבים.

כך למשל, בתיאור הפרק הראשון נכתב כי "מערכת החינוך, הצבא, הפוליטיקאים ומובילי הרשתות החברתיות מחנכים אותנו לשנוא ערבים", אך האם באמת אפשר לעשות שימוש בביטוי "שנאה" לגבי המזרח התיכון והעולם הערבי, מבלי להתחבר לעוינות הבלתי-מתפשרת של רובו כלפי מדינת ישראל בפרט והעם היהודי בכלל? האם ניתן להתעלם מהרדיפה והגירוש של מיליוני יהודים ממדינות ערב שם סבלו פרעות וטרור, או מכל מחקר בעניין שמראה שהערבים הינם אלופי היודופוביה?

נראה כי למפיקי הסדרה השאלות האלו פחות חשובות ובהתאם, האג'נדה שהם מציגים מסרבת להתעמת עם המציאות. הם כבר החליטו מראש שהיהודי הוא השונא האכזר ושום עובדה לא תצליח לבלבל את השקפת עולמם. "הגזענות הייתה פגם של מיעוט", הם מסבירים לצופים ביומרנות מדעית מדומה ובפסקנות שצובעת את כל היצירה. עתה, הם נוזפים בנו, התפשטה הגזענות לכל עבר בחברה הישראלית, אך מתי זה קרה, כיצד ומדוע? הסדרה לא מספקת נתונים שיאפשרו לענות על כך אלא תחושות בלבד, אותן תחושות אופייניות לשמאל האידאולוגי הישראלי שנוהג להכפיש את הדמוקרטיה התוססת והמתקדמת של העם היהודי המתחדש בארצו, ולצייר אותה בצבעים אפלים ככל האפשר. לאורך כל הסדרה המסר הוא אחד: רע מאד אצלנו כי כולנו גזענים, מחוץ מיוצרי הסרט כמובן.

הקביעות היהירות האלו אינן מצריכות כל הוכחה אמפירית, מכיוון שהן נאמרות מפי אנשים הרואים את עצמם כהתגלמות הנאורות והסובלנות. מכך עולה כי מובן מאליו שכל מי שיעז לחלוק על גישתם ייפסל כגזעני ופשיסט.

מניפולציה בלתי פוסקת

הסדרה נפתחת בסצנה של אלימות משטרתית ממנה קשה לדעת עד כמה היא משקפת נאמנה את המצב בארץ, אבל מה שבוודאי לא מוכח הוא שהמניע לאלימות הוא גזענות. ראינו בעבר אלימות של אוכפי החוק בפינוי עמונה למשל או בחקירת רצח מוחמד אבו חְ'דֵיר, ובמקרים אלה לא הועלה חשד שהמוטיבציה של השוטרים נבעה מגזענות יודופובית. אבל עבור יוצרי הסדרה השטחית כל מעשה נגד ערבים הוא מעשה גזעני, ללא קשר לרקע או לנסיבות.

ביקורת על האלימות בחברה הישראלית (כולל במגזר הערבי) היא דבר מבורך, וראוי שיצירות כאלו יעוררו דיון בסוגיה, אך יוצרי 'שנאת מוות' לא מעוניינים לתרום לשיפור המדינה אלא להשמיץ נגדה. רצונם הוא ללכלך את ישראל בכללותה כאילו מדובר בישות גזענית מטבעה.

המטרה הזאת מחייבת מניפולציה בלתי פוסקת של האמת והנתונים, שהיא הקו המנחה לאורך כל הסדרה. כך למשל, בקטע בו מדקלמים עד כמה הגזענות פשתה בכל פינה, מפציע על המסך חיוכה של השרה מירי רגב, כאילו כדי להעביר מסר של גזענות שלטונית כוללת. גם כאשר חברי תנועת 'אם תרצו' משוחחים על דרכי פעולה לגיטימיות, הדברים מלווים במוזיקת רקע דרמטית ומבשרת רעות.

עיוורון מוסרי

התרגלנו לאנשים שעל בסיס תחושתם האישית בלבד "מזהים תהליכים" ורואים בכל מקום את גרמניה הנאצית, אך כמה מן הקביעות הדומות הנשמעות בסדרה מעוררות תגובה הנעה בין גיחוך לתהייה על רמת העיוורון המוסרי והניתוק מהמציאות של הדוברים.

כך למשל נשמעת הטענה לפיה "התקשורת הישראלית הפכה לכוח שלטוני מובהק" (לא פחות ולא יותר) ולכלי בידיו של ראש הממשלה הגזען נתניהו, כנראה כל כך מזוכיסט עד שהוא משתמש בה כדי להכתים את עצמו. יוצרי הסדרה מוטרדים מאוד גם מ"גל החקיקה האנטי-ערבי" בארץ, וחבל שלא פירטו לאיזה גל התכוונו: האם חוק הלאום שנועד להזכיר כי מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי נחשב כ"אנטי-ערבי", או רק כ"גל"?

מרבית המרואיינים לאורך הסדרה רוטנים על כך ש"הסתה מפורשת הפכה לשגרה מסוכנת", אך שוב לא ברור באיזו הסתה מדובר ולמי היא כל כך מסוכנת. נראה שהיוצרים נמנעו לשאול שאלות כאלו, מהחשש פן יידרש מהמקטרגים לתת תשובות המבוססות על המציאות במקום על רגש השנאה שלהם כלפי ישראל.

השאלה המעניינת באמת העולה מן הסדרה היא כיצד קמים בקרבנו ישראלים כה אנטי-ישראלים, המוכנים לעוות עובדות, להפוך את הקורבן לתוקפן ואת המותקף לגזען, והכל בשם אידיאולוגיה. נראה שמדובר באנשים ששונאים אותנו ממש "שנאת מוות".


ד”ר גוסטבו פרדניק הוא חוקר בתחום הפילוסופיה היהודית והאנטישמיות ומחברם של מספר ספרים בנושא. ספרו האחרון עסק בטבעה של היודו-פוביה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. שנאת המוות של חלק מיהודים לעם שלהם (וכנראה גם לילדים שלהם) באמת מצערת ומטרידה. אין לזה הרבה תקדימים בעולם בהם יש אנשים מוכשרים שמסיתים בלי הפסקה נגד העם שלהם ובמציאות שאנו נמצאים ללא ספק מסכנים את ישראל. נקווה שנצליח למרות זה.
    בעיתון הארץ יש כמעט כל יום כתבה נגד ישראל!
    לגבי הסדרה זה אבסורד מוחלט. כמה אימרות שנאה מהעולם הערבי נגד ישראל ונגד יהודים יש מדי יום מאז קום המדינה? שמשהו ירים את הכפפה ויספור. זה יהיה כל כך הרבה יותר מהמצב ההפוך וכל כך הרבה יותר מטריד.

    1. מה שלא ברור זו הטבעיות בה מאפשרים לסיגרה כזו להיות מוצגת.
      וכי הכל הפקר והכל מותר?
      למרבה הצער הנורמה במדינת ישתראל הפכה להיות נורמה של שקר. כל אחד יכול לו ר כל שקר שתבוא רוצה מבלי להתבייש ומבלי לתת את הדין על כך…

  2. השמאל עוסק 24/7 בהסתה מבחילה בפילוג העם, בהפצת שנאה, מטיל את כול תחלואיו אלה כאשמה על הימין והעומד בראשו, ו/או על ציבור מתנחלים ו/או על החרדים… הכל עפ"י הצורך להשגת מטרה קרובה ומתחלפת
    ככל שזה מעורר קבס, זהו המשך מופעי "יוצרים ואמנים" שחרבנו על הדגל, או שדחפו אותו לישבנם והכל מול קהל צופים או מצלמה.
    השמאל אימץ סופית את שיטות הסובייטים שהיו האימפריה הקולוניאליסטית האחרונה במערב (הם שלטו באגרוף ברזל במדינות מזרח אירופה וניצלו את משאביהן) ובאותה הנשימה האשימו את ארה"ב באימפריאליזם ובקולוניאליזם.
    הם עסקו בחרחור מלחמות על פני הגלובוס ובאותה הנשימה כינו את עצמם "מחנה השלום"…
    אגב, גם תמונת נתניהו עם הרגל הכרותה נוטפת הדם ושרה נתניהו המריעה לו שהוצבה ליד התאטרון הבימה היא לגמרי בסגנון הקריקטורות מהרפרטואר הסובייטי הקבוע נגד ישראל וארה"ב משנות ה-60 ואילך…
    מי שמממן את ההסתה הזו הם גורמים זרים ששלוחותיהם יושבים בישראל כארגונים המכנים עצמם "ארגוני זכויות אדם". לא פחות.
    הציבור חייב לדעת שכל מפעל ההסתה המבחילה הזו מתבצע בידי מי שמוכרים עצמם תמורת כסף. לא מדובר באידאולוגיה.
    התשובה לשאלה מה לא עושים בשמאל למען הכסף והשלטון היא כנראה הכול…
    עובדה, אהוד ברק בבחירות 99 חתם הסכם עם ראד סאלח ראש התנועה האסלאמית שקרא לערבים לתת את קולם לאהוד ברק, ועם עזמי בשארה כדי שיסיר את מועמדותו לראשות הממשלה ולא יפריע לציבור הערבי להצביע לו. אח"כ הוא הרס לגמרי את מפלגת העבודה ורץ לשבת בממשלת נתניהו כשר הביטחון והיום הוא עוסק כשכיר חרב (תמורת 10 מיליון ש"ח מקרן וקסנר שבראשה עמד חברו ג'פרי אפשטיין הפדופיל) כדי להצטרף יחד עם סתיו שפיר המהוללת למר"צ תוך שהוא מופיע בתקשורת במופעי אימים כמי שנתון בהתקפים אפילפטיים של ניבולי פה וקצף על השפתיים

  3. נו מה?
    זה עוד שלומאל מרקסיסט שמאמין שהעולם מתחלק לקורבן ורשע
    ואנחנו הרשע והערבים הם הקורבן
    ובגלל שהערבים חלשים אז כל דבר שהם עושים לגיטימי וכל דבר שאנחנו עושים גזעני לא משנה הקשר, הקשר זה גזעני

    בקיצור עוד סדרה לזכייה בפרסים של האיחוד האירופי
    שאף אחד לא יראה

  4. 1 ה"גזענות" כלפי "ערבים" – חקוי תעמולת שמאל
    |
    רבים מאד קטרגו בריש גלי על " 'הערוגה שבה צמחו' ברוך גולדשטיין ויגאל עמיר". הצבור (גם הערבי) ושומרי התקינות הפוליטית שנוכחו בהאשמה שהוכללה על "הערוגה", כלומר על קבוצה חברתית-תרבותית, לא מחו על ההכללה והכשירוה. אכן, הכללה על קבוצה חברתית-תרבותית אינה הכללה גזענית.
    הבומרנג שנזרק אז וקבל חותמת כשרות חזר והוטח ב"ערבים"- כצומחים ב"ערוגה" אחת, לא כבני מוצא משותף, לכן אין זאת גזענות.

  5. 2 "גזענות" שאינה אלא חשד בחניכי תרבות מאיימת:
    |
    יש בארצנו אזרחים שאינם לוחמי ג'יהאד. הם "רק" מניחים תשתית חברתית-תרבותית-נפשית שנחוצה לג'יהאדיסטים המיליטנטים.
    |
    נוספים עליהם אזרחים אחרים שעקר קשריהם הבין-אישיים הם דוקא עם האזרחים הפרו-ג'יהאדיסטים הנ"ל, ומקורבים להם.
    קשרים בין-אישיים אלה עם הפרו-ג'יהאדיסטים אולי משפיעים על דעתם של המקורבים (ועל חנוך בניהם) בענין זכות החיים (בבטחון) של הקרבנות המיועדים של הג'יהאדיסטים, שהם צאצאי "גזלני הקרקע הפלסטינית (המקודשת, בין הירדן לים)", השפעה בין-אישית זאת נוספת על פסקי שריעה קונסנסוסיאליים שמחיבים ג'יהאד לשחרור כל פלסטין, וכן תעמולת הארס של תחנות ט.ו. פרו-ג'יהאדיסטיות שנקלטות במגזר (כמעט כל בית מחובר ללווין וקולט עשרות ערוצים ערביים), וכן אתרי רשת, וגם הלמודים האקדמיים שלהם ביו"ש בחברת סטודנטים שמשחר נעוריהם חונכו לקיים את מצוות ההשמדה- כולם משפיעים.
    אזרחים אחרים נפתו להאמין לתעמולתם של משניאי הצאצאים של "גזלני הקרקע הפלסטינית (המקודשת)" / "היהודים",
    |
    את אותם צאצאים מושנאים של ציונים יש שמוסיפים להשמיץ ומאשימים אותם גם בכך שחסר האמון שלהם במקורביהם של הפרו-ג'יהאדיסטים פסול כ"גזענות"; שהרי מה רואים הפתאים? שמקורביהם של הפרו-ג'יהאדיסטים שנפגעים מחסר האמון כלפיהם וקרבנותיהם המיועדים של הג'יהאדיסטים הם ממוצאים שונים.
    |
    תוכחה מפי פתאים אלה על גזענות מנוצלת כתחמושת מעולה בתעמולת גזענים אנטישמים נגד קרבנותיהם המיועדים של הג'יהאדיסטים.
    |
    נ.ב."חשדהו וכבדהו!"

  6. 3 הגם האו"ם ושופטים בישראל הם גזענים?
    |
    את ההפליה ה"גזענית" בכבישים מסוימים ביו"ש- אפילו בג"ץ הצדיק עקרונית: "לא כל הבחנה בין בני אדם, בכל הנסיבות, הינה בהכרח הפליה פסולה" (-בג"ץ 2150/07 אבו צפייה).
    |
    בעבר הורשע פלוני בסחיטה באיומים בגלל שהצטרף לצוות גובי חובות שלא אמרו שום מלה של איום, לא הם ולא הוא. הוא רק הציג בפני החיבים את יחוסו למשפחה מסוימת שהיתה ידועה מתאורי אנשי תקשורת כמשפחת פשע שפוגעת בחיבים. די היה בחשיפתו את שיוכו הקבוצתי המפחיד כדי שהשופטים יפלו בינו לבין אזרח רגיל וירשיעוהו בסחיטה באיומים.
    |
    הפליה בענישה לפי הלאום (הגזע?) של העברין מוצדקת אפילו בהחלטה מסוימת של מועצת הבטחון של האו"ם כשהחליטה שעצם שיכותו של עברין לעם מסוים מצדיקה פרשנות מיוחדת של כוונתו הפלילית באופן שיביא להחמרה בענשו: בהחלטתה מס' 1820 משנת 2009 קבעה: "תקיפה מינית של בן לאום אחד כלפי בן לאום אחר באזור המצוי בסכסוך בין שני הלאומים ייחשב פשע מלחמה", וזאת, אף אם התוקף אינו חייל.
    |
    אמנת ג'נבה התירה "אוי לרשע ואוי לשכנו"- התירה לפגוע באזרחים שבסמוך למטרה צבאית אגב תקיפתה, ובלבד שהרג האזרחים אינו בלתי פרופורציונלי.
    |
    יש הסכמה כללית, כמעט, על נחיצות שמור יכולת "מכה שניה" גרעינית, של ישראל כשל מעצמות, לשם ענש מות קולקטיבי של מיליונים של חפים מפשע (יוצא דפן הוא אברהם בורג שאמר על כך: "מותר ..להתגונן … אבל השמדה המונית היא דבר בלתי מוסרי").

  7. 4 ה"גזענות" בישראל היא רק לכאורית.
    |
    ה"גזענות" בישראל היא לא אמתית (אך ר' הערה בסוף הקטע ). ה"ערבים" השנואים, לא בגלל מוצאם הם שנואים. מדובר בשנאת בני תרבות מסוימת, כמו שנאת פלסטינים לעברים (חשודים על ציונות) או כמו שנאה לקניבלים, להבדיל, שאינן גזענות.
    |
    כשיצחק רבין אמר לישראלים: "הלוואי שעזה תטבע בים". הוא לא התכוון לבטא שנאה כלפי בני מוצא מסוים, כמוהו ככל שונאי ה"ערבים".
    שונאי "ערבים" שונאים את בני התרבות הלאומנית הפרו-ג'יהאדיסטית שכל הפלסטינים, לרבות הישראלים שבהם, חשופים להשפעתה, פרט למעטים. בתרבות פרו-ג'יהאדיסטית זאת הצווי התרבותי (הנורמה) הוא לתמוך, במדה מסוימת, בצד הג'יהאדיסטי בעוד הג'יהאדיסטים לוחמים מלחמת חרמה בפרו-ציונים.
    דוגמה: לא יהיה נורמטיבי שם להצטרף לצבא שיעודו הוא להרוג בג'יהאדיסטים (כיום אפילו ההצטרפות לשרות לאומי פסולה בתרבות זאת). עוד דוגמאות: לגיטימיות לצפיה בט.ו. בערוצי הסתה ארסית מוסלמיים ולחשיפת הילדים להשנאת יהודים. חנוך מדור לדור לשנא פרו-ציונים (ציטוט מזכרוני מדברי הנשיא ריבלין -שידוע באמירותיו בעד שוויון עם ערבים-: ילד בגן ילדים ערבי בישראל כששואלים אותו מיהו איש רע יענה "יהודי, חיל, מתנחל").
    |
    אמנם, פגיעה בזכויותיהם של בני התרבות הלאומנית הפרו-ג'יהאדיסטית היא פגיעה פסולה וגם מזיקה למדינה, לדעתי, אבל את שונאיהם אינני יכול לראות כגזענים. גזענות זה דבר אחר.
    לפיכך, האשמת יהודים בגזענות כלפי "ערבים" טופלת אשמת שוא שמשרתת את אויבי ישראל וגזענים אנטישמים, ובגלל שעלילת שקר זו מעלימה את הבעיה האמתית היא גם מונעת השתדלות לפתרון אמתי.
    |
    הערה: למרות מה שכתבתי, למוחים על גזענות בישראל יש אפשרות לטעון ולצדוק:
    א. חק השבות- מאפשר אזרחות ישראלית אוטומטית לפי מוצא, ללא עמידה בקריטריון תרבותי-יהודי כלשהוא.
    ב. פטור לפי מוצא משרות בצה"ל.
    ג. פטור לפי מוצא משפוטם של בתי הדין הרבניים.

  8. 5 הגם ריבלין ורבין בגזענים? הם אמרו:
    |

    -ציטוט מזכרוני מדבריו של הנשיא ריבלין (שידוע באמירותיו בעד שוויון עם ערבים): ילד בגן ילדים ערבי בישראל [!] כששואלים אותו מיהו איש רע יענה "יהודי, חיל, מתנחל".

    -"הלוואי שעזה תטבע בים" (- חתן פרס נובל לשלום, יצחק רבין)

    – ארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל", המאגד מאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון שהם "שלומניקים", פרסם לקראת הבחירות שב-04/19, סרטון תעמולה שמתריע על סכנת ספוח יו"ש. להמחשה, מוצג בסרטון גם ישראלי פשוט שאומר "למה לספח אנשים שהם האויבים שלנו…זה להכניס [אזרחים ישראלים, שהם כמו] סרטן לתוך הגוף [מלים אלה גם מוצגות לכל מלא המסך]".

    – האם רק ישראלים תומכי ימין צוחקים במערכון של "הגשש החיוור" על הערבים שקבלו נשק ממעסיקם והועסקו בשמירה על יהודים? על כך שיהודי נתן אמון בשומרים כאלה? הרי שייקה לוי עצמו הזדהה כשמאלן, ואולי גם עמיתיו.
    כמה יהודים יסכימו שהממשלה תתן לח"כים (חריפי שכל) מהמפלגות הערביות את הסמכות לנהל מו"מ על תנאי הסכם שלום? אז כוווולם גזענים?! גזענות היא דבר אחר.

  9. 5 הגם ריבלין ורבין בגזענים? הם אמרו:
    |

    -ציטוט מזכרוני מדבריו של הנשיא ריבלין (שידוע באמירותיו בעד שוויון עם ערבים): ילד בגן ילדים ערבי בישראל [!] כששואלים אותו מיהו איש רע יענה "יהודי, חיל, מתנחל".

    -"הלוואי שעזה תטבע בים" (- חתן פרס נובל לשלום, יצחק רבין)

    – ארגון "מפקדים למען ביטחון ישראל", המאגד מאות בכירים לשעבר במערכת הביטחון שהם "שלומניקים", פרסם לקראת הבחירות שב-04/19, סרטון תעמולה שמתריע על סכנת ספוח יו"ש. להמחשה, מוצג בסרטון גם ישראלי פשוט שאומר "למה לספח אנשים שהם האויבים שלנו…זה להכניס [אזרחים ישראלים, שהם כמו] סרטן לתוך הגוף [מלים אלה גם מוצגות לכל מלא המסך]".

    – האם רק ישראלים תומכי ימין צוחקים במערכון של "הגשש החיוור" על הערבים שקבלו נשק ממעסיקם והועסקו בשמירה על יהודים? על כך שיהודי נתן אמון בשומרים כאלה? הרי שייקה לוי עצמו הזדהה כשמאלן, ואולי גם עמיתיו.
    כמה יהודים יסכימו שהממשלה תתן לח"כים (חריפי שכל) מהמפלגות הערביות את הסמכות לנהל מו"מ על תנאי הסכם שלום? אז כוווולם גזענים?! גזענות היא דבר אחר.

  10. 6 הגם ערבים הם מטרות אויב?! לא אצביע למפלגה שתסתמך על קולותיהם
    |
    ערבים לא שותפים לגורל היהודים. מפלגה אשר תתמך ע"י ישראלים רבים שאין להם ערבות הדדית קיומית עם היהודים שעל לוח המטרה של הגזענים הסונים והשיעים (ששואפים הן לחסל את היהודים והן לעזור לישראלים ערביים)- מפלגה כזאת אינה ראויה לקולי, אף אם כל תומכיה השלימו כבר עם קיומם של היהודים בארץ, מפני שנציגיה שרוצים לשוב ולהבחר יהיו מחויבים לאינטרסים של תומכיה, ואלה אינם שותפים לדאגה להצלת היהודים, ובפרט לתקציב בטחון מספיק ע"ח תקציבי רווחה.
    מנהל מכון המחקר בביה"ס לשלום: "ב.. ערבים בארץ ..שני זרמים: ..הערבי-ישראלי… מייצגים אותו נבחרים.. במפלגות ציוניות … ו.. הערבי-פלסטיני… ב.. זרם הזה יש הסכמה, כי ..לא תהיה אפשרות לחבור ל.. קואליציה … הצטרפות כזו כרוכה ב.. אחריות … על עוולות הכיבוש של שאר בני עמם", על אף שכמיוצגים מחוץ לקואליציה "האמונה ב.. ציבור הערבי …שקולם לא.. משנה ..ושלמאמצי השינוי …אין תוחלת פוליטית" (- אמיר פאח'ורי, שיחה מקומית, 10.04.19)
    מנהל "מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערבים" מתאר את "הדיכוי של המעוט הערבי", כולל: " הנשק הלא חוקי מגיע ממשתפי פעולה [!], מחיילים ושוטרים שמשרתים את מדיניות הכיבוש… אנשים שיש להם קרובי משפחה פליטים בעזה, בבאקה אלשרקיה וברטעה ובלבנון צריכים להשתלב בכלכלה …ש.. מפלה". (-ג׳עפר פרח, המקום הכי חם בגיהנום / תיק 6000, 09.04.19)
    הדרת אותם ישראלים שאינם שותפים לגורל היהודים, משותפות אתם בתהליכי הכרעות בטחוניות ומבחירת מקבלי החלטות בעניני בטחון, היא בגדר אפליה "גזענית" מתקנת (מתקנת את האפליה ה"גזענית" בבחירתו של האויב את מי להרוג) ולכן היא צודקת, נוסף על כך שחיי ילדינו תלויים בה.

  11. 7 אפליה "גזענית" מתקנת דמוקרטית
    |
    חלק מתושבי הארץ משמש מטרה לרצחנות ג'יהאדיסטית, החלק האחר נהנה מאהדת הרוצחים. הרוצחים הם אלה שהחליטו שחלוקת התושבים, מי לחיים ומי למות, תהיה חלוקה "גזענית" (אמנם, האויב ה"גזען" מכליל ביהודים גם את שותפיהם ללחימה, כדרוזים), לא היהודים בחרו בהפליה ה"גזענית" הזאת.
    טבעי הדבר שלצרך קבלת החלטות על ההתגוננות מפני הג'יהאדיסטים, אותם ישראלים שמועמדים להרג יתנו אמון באחיהם לצרה ורק בהם. זכותו של כל צבור דמוקרטי יהודי שלא לצרף אליו לתהליך קבלת ההחלטות את אותם פרטים שעקב אפליתם לטובה ע"י רוצחי היהודים (ולו תהי זאת הסבה היחידה) קשה להאמין שהם מתחשבים מאד בצרתם של המופלים לרעה. אזרחי קפריסין, אפילו אינם שונאי ישראל, וערביי ישראל, דינם צריך להיות שוה לענין זכות ההשתתפות בהחלטות על הגנת יהודים מרוצחיהם. גם בהנהלות עמותות להגנת נשים יש דוקא נשים.
    אם תגובתם של הקרבנות הפוטנציאליים של ה"גזענות" המקורית, היהודים, נראית כאילו היא גזענית, אין זאת אלא משום שהיא שקוף של ההפליה הראשונית ה"גזענית" הג'יהאדיסטית כנ"ל, שהרי ה"גזענות היהודית" אינה אלא אפליה מתקנת במדה שנחוצה להצלת חייהם של קרבנות ה"גזענות" המקורית. למשל, את ההפליה ה"גזענית" בכבישים מסוימים ביו"ש- אפילו בג"ץ הצדיק.

  12. 8 אפליה "גזענית" מתקנת היא יסוד הציונות- "גזענות" נגד "גזענות".
    |
    חלק מתושבי הארץ משמש מטרה לרצחנות ג'יהאדיסטית, החלק האחר נהנה מאהדת הרוצחים. הרוצחים הם אלה שהחליטו שחלוקת התושבים, מי לחיים ומי למות, תהיה חלוקה "גזענית" (אמנם, האויב ה"גזען" מכליל ביהודים גם את שותפיהם ללחימה, כדרוזים), לא היהודים בחרו בהפליה ה"גזענית" הזאת.
    חבל שדוקא אותה הפליה שמתקנת את ההפליה ה"גזענית" הג'יהאדיסטית נראית בעיני משמיצים ופתאים כהפליה גזענית פסולה.
    גם "החלטת החלוקה" של האו"ם ב-1947 היתה "גזענית", היא הפלתה לרעה את הערבים, ובדין- כהפליה מתקנת. לכן ההפליה הזו לא מפריעה לנו להמשיך לראות ב"החלטת החלוקה" תשתית מוסרית לנוכחותנו בארץ, ולהמשיך לנפנף בהחלטה מפלה זו כבהוכחה ללגיטימיות של ההתישבות הציונית שלנו, לפחות בתוך השטח הגדול-ללא-פרופורציה, לכאורה, שהחלטת החלוקה הקצתה לנו.
    |
    בפרט יש לשבח הפליה מתקנת שמקטינה את הסכון לחייהם של בני קבוצת הנרצחים-בכח. למשל, את ההפליה ה"גזענית" בכבישים מסוימים ביו"ש- אפילו בג"ץ הצדיק.

  13. 9 אני מפחד מבני קבוצה תרבותית מסוימת שהם גם ממוצא משותף. האם אני גזען?
    |
    קראתי על סוג גז שבפתוח שנועד לגרום לנושמים אותו לחבב את שבקרבתם. להמחשת ה"קסנופוביה" שלי נניח שיפותח גז אחר, "גז השלום", אשר די בפעם אחת שיפוזר וישאף באפם של אנשים כדי שימנעו, במשך כל חייהם, מתוקפנות כלפי אחרים שגם הם שאפו אותו גז, ונוסף עליו יפותח סוג אחר של גז, "גז הצודקים", ששאיפתו תגרום לחלק (לא מזוהה!) מבני קבוצת שואפי "גז השלום" להשתדל להשמיד (או להרוג כדי להפחיד ולסלק מהארץ) את אלה שלא צודקים לדעתם.
    ובכן, אני, אחד מאלה שלא צודקים לדעתם, מרגיש צרך להתגונן מפני כל שואפי "גז השלום", ואיני סומך על הצהרות השלום של חלק מהם כלפי, בגלל שאני מפחד מהשלוב של: חסר יכלתי לדעת מי מהם הושפע מ"גז הצודקים" + השלום בין כל שואפי "גז השלום" (שמשמעותו חפוי זה על זה).
    התברר שרוב שואפי "גז השלום" הם בני מוצא אחד וכולם בני דת אחת, לפיכך ליברלים טוענים שאני גזען, ובטוי פומבי של הפחד האמתי שלי- הסתה.

  14. 10 פרופיילינג אינו גזענות
    |
    בין שפרופיילינג נעשה ע"י השב"כ (בנמל תעופה או בקבלת עובד למפעל נשק), בין שנעשה ע"י אנשים פרטיים, פרופיילינג אינו גזענות. מה גם שהאפליה ה"גזענית" אינה לפי גזע אלא לפי מחויבות חברתית וחשיפה מתמשכת לצבור שמשפיע לרעה.
    מי שמזהה גזענות עם פרופיילינג מוזיל את צרת הגזענות האמתית, כמו האנטישמיות, ומקשה על חנוך לשלילתה.

  15. אם זאת הייתה סדרה על זה שיש הרבה ערבים ששונאים יהודים, זאת הייתה סדרה די משעממת ומיותרת.

    לא כל דבר בחיים צריך להיות "מאוזן". הסדרה (שטרם צפיתי בה, אך אני מתרשם מדברי הכתבה) בחרה לשים דגש על שנאה בחברה הישראלית-יהודית כלפי ערבים. זה נושא חשוב, וצריך להיות תמים או שקרן כדי לחשוב שזו לא תופעה שקיימת.

    אני ישראלי גאה, מאמין בצדקת הדרך של מדינתנו, גם בנושאים מדיניים, ועדיין מזועזע מכמות השנאה שיש בחברה כלפי ערבים. בתור ירושלמי אני פוגש את זה לא מעט. השנאה פוגעת גם בנו, לא רק במושאיה, וטוב שנושא כזה עולה לדיון, אפילו אם הוא מכעיס אותנו, מעצבן ופרובוקטיבי.

    1. ביחס לעובדה שהערבים הם אויב אכזרי וברברי שרוצח יהודים ורוצה להשמיד את ישראל, הייתי
      אומר שכמות השנאה שיש כלפיהם בציבור הישראלי היא מינימלית ואף פחות מזה.
      כל עם אחר שהיה במקומנו היה שונא אותם הרבה יותר ומשמיד אותם צבאית אם היה יכול.

      אבל הבעיה בסדרה הזו היא לא רק שהיא חד צדדית, אלא שהיא לא נעשתה מתוך רצון לדיון ותיקון
      אלא מתוך רצון לקבל פרסים אצל שונאי ישראל בעולם, כמו הסדרה המקבילה לה על רצח אבו-חדיר.

  16. תקראו את ספרי הלימוד של שני הצדדים . בספרי הלימוד היהודים לא תמצאו בדל של שנאה. בספרי הלימוד הפלסטינאים תראו הסתה לרצח לשנאה ולהשמדה של יהודים.
    האלימות בחברה הערבית הישראלית . ערבים כנגד ערבים גבוהה מאוד. בחורה ערביה שתצא עם יהודי תרצח.
    יהודי לא יכול לגור בכפר ערבי כי לא יאפשרו לו זאת.
    מי שגר בעיר מעורבת ויש לו שכנים ערביים רואה את ההבדל.

  17. כאשר נשוה בין שנאת יהודים לערבים ובין שנאת ערבים ליהודים, נראה בבירור שהשנאה הערבית ליהודים גובלת ברצח, גניבה הצקה פי כמה וכמה יותר. כמה ערבים נרצחו על ידי יהודים? ערבים ספורים. כמה יהודים נרצחו על ידי ערבים? מאות. הסרטון הזה מגמתי משקר ומוטה על ידי חולי נפש השונאים את עצמם.