"תנועת ה-BDS היא תנועה אנטישמית המובלת על ידי תומכי טרור"

השר לנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן חשף דו"ח חדש המתעד תעמולה בוטה נגד יהודים המופצת בידי פעילי החרם. "תחת כיסוי של זכויות אדם הם חותרים לחיסול מדינת ישראל"

"לא לתת לגיטימציה לגזענות". השר ארדן בבריסל | צילום מסך

דו"ח חדש של המשרד לנושאים אסטרטגיים שפורסם אתמול (רביעי) חושף מקרים רבים של תעמולה אנטישמית בוטה שהופצה בידי פעילי תנועת החרם על ישראל (BDS) ברחבי העולם, תחת האצטלה של ארגוני "זכויות אדם" המביעים לטענתם ביקורת פוליטית לגיטימית על ישראל ומדיניותה.

הדו"ח נחשף באירוע בפרלמנט האירופאי בבריסל שנערך ביוזמת איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA) בראשות הרב מנחם מרגולין, ובו נשא השר גלעד ארדן נאום והציג חלקים מהדו"ח. לדברי ארדן, ההוכחות המובאת בדו"ח מראות באופן חד משמעי על כך שקמפיין ה-BDS הוא "קמפיין אנטישמי המובל על ידי תומכי טרור" אשר מטרתו העיקרית היא "חיסול רעיון המדינה היהודית". השר קרא מעל הבמה בבריסל לחברי פרלמנט אירופאיים ונציגי ארגונים שונים שנכחו באירוע "לא לקחת חלק בשקר האנטישמי של ה-BDS, לא לתת לגיטימציה לגזענות ובטח שלא מימון".

LIVE NOW FROM THE EUROPEAN PARLIAMENT IN BRUSSELS – Unmasking BDS:

LIVE NOW FROM THE EUROPEAN PARLIAMENT IN BRUSSELS – Unmasking BDS:הצטרפו אלינו לשידור החי מהפרלמנט האירופי בבריסל – המשרד לנושאים אסטרטגיים חושף את דוח האנטישמיות והפנים האמתיות של קמפיין החרם נגד ישראלThe Ministry of Strategic Affairs presents a new report unmasking antisemitism within the BDS campaign. The report reveals how BDS promotes antisemitism in Western countries unimpeded, in clear violation of internationally accepted definitions of antisemitism.Read the full report here. https://4il.org.il/1396/ #UnmaskBDS

Posted by 4IL on Wednesday, September 25, 2019

בדו"ח עצמו מפורטים כאמור עשרות דוגמאות מהשנים האחרונות לתעמולה מבית היוצר של ארגוני ופעילי BDS, המציגות דימויים אנטישמיים מובהקים של יהודים וישראלים, במטרה לקדם דמוניזציה של מדינת ישראל. מחברי הדו"ח מחלקים את הדוגמאות המצוטטות בו לשלוש קטגוריות עיקריות: ביטויים אנטישמיים קלאסיים, שימוש מניפולטיבי בשואה ושלילת הזכות של יהודים להגדרה עצמית – כולן דוגמאות של ביטויי אנטישמיות בהתאם להגדרה של הארגון הבינלאומי להנצחת זכר השואה (IHRA).

בנוסף, מצוטטת בדו"ח הצהרות מפי מנהיגים במדינות המערב וגורמים רשמיים אחרים הקושרים בין תנועת ה-BDS  לאנטישמיות, ומוזכרת בו גם ההחלטה שאימץ הפרלמנט הגרמני בחודש מאי האחרון לפיה חרם על ישראל  הוא סוג של אנטישמיות וקראה לאסור על מימון ארגונים או פרויקטים המקדמים קמפיינים דומים.

תנועה גזענית

נקודה חשובה נוספת המודגשת בדו"ח הוא הניסיון המתמשך של ראשי ה-BDS להסוות את פעילותם נגד ישראל בכיסוי של קידום זכויות האדם של הפלסטינים או ערכים ליברליים של צדק ושוויון, כאשר בפועל כל פעילות התנועה מכוונת לייצר דה-לגיטימציה למדינת ישראל תוך שלילת זכותה להתקיים, והעובדה כי תעמולה נגד יהודים הפכה מושרשת בקרב בכירי התנועה הופכת אותה לטענת הדו"ח לתנועה גזענית המהווה את אחד הגורמים המרכזיים לקידום אנטישמיות בימינו.

הדו"ח מפרט גם את שיטת הפעולה קמפיין ה-BDS  המופעל כרשת מתואמת של ארגונים המוכוונים מרמאללה, ובשני העשורים האחרונים עורכת מתקפת תעמולה בלתי פוסקת במדינות המערב ובעולם הערבי במטרה לקדם חרם נגד ישראל במגוון תחומים. על פי הדו"ח, תנועת ה-BDS אינה עוסקת בביקורת לגיטימית לקידום שינוי פוליטי או תהליך מדיני כפי שהיא מנסה להצטייר, מכיוון שלמעשה "מטרתה הסופית היא חיסול מדינת ישראל כמדינה יהודית".

על פי הדו"ח, השקפת העולם הקיצונית של מנהיגי תנועת החרם מחלחלת אל פעילים בכל הדרגים ומגבירה את החשיפה לשיח האנטישמי אותו הם מפיצים, כחלק ממגמה עולמית של עלייה מדאיגה בגילויי אנטישמיות. הדו"ח מזהיר כי במידה והמגמה הזו לא תיבלם, הדבר עלול להוות "זרז לאלימות פיזית נגד יהודים".

דוגמאות לתעמולה אנטישמית מתוך הדו"ח

במכון המחקר NGO Monitor  העוקב אחר פעילות ארגונים לא-ממשלתיים ובין היתר חוקר את תנועת החרם במשך שנים ארוכות, אמרו ל'מידה' בעקבות פרסום הדו"ח כי "אנו שמחים לראות שממשלת ישראל מתייחסת ברצינות לתופעת האנטישמיות בתנועת ה-BDS". לדברי אנשי המכון, הדוגמאות המובאות בדו"ח משלימות מאות מקרים דומים אותם תיעד המכון בעבר, בעיקר על ידי ארגונים הממומנים על ידי ממשלות אירופה. במכון קראו לממשלת ישראל לקיים דיאלוג עם המדינות התורמות לארגוני החרם "על מנת להביא להפסקת המימון ומיגור גילויי אנטישמיות בקרב ארגוני סיוע וזכויות אדם".

ד"ר דנה ברנט מארגון 'מוניטור האקדמיה הישראלית' אמרה ל'מידה' כי מדובר בדו"ח המתבסס על עבודה רצינית והדוגמאות המובאות בו מוכיחות מעבר לכל ספק את הקשר בין תנועת החרם לאנטישמיות. "אני מקווה שגורמים בינלאומיים יבינו וישתכנעו, והדבר הבא שצריך לעשות הוא לפרט את התמיכה הכספית מאחורי פעילות ה-BDS. אין ספק שישנם המון גורמים שנותנים לה גב כלכלי וצריך לחשוף אותם".

הדו"ח האחרון מצטרף למחקר דומה שפרסם המשרד לנושאים אסטרטגיים מוקדם יותר השנה ובו נחשפו הקשרים העמוקים בין ארגוני טרור מוכרזים, בראשם החמאס והחזית העממית לשחרור פלסטין, לבין פעילי מפתח בארגונים המקדמים את תנועת ה-BDS.  אותו מחקר הראה גם כיצד ארגוני הטרור מנסים להלבין את פעילותם במדינות המערב, תוך שימוש בארגוני הדה-לגיטימציה והתחזות לפעילי "זכויות אדם". לאור הממצאים החמורים העולים מן הדו"חות, קוראים במשרד לנושאים אסטרטגיים לממשלות ולארגונים בינלאומיים "לעמוד על המשמר ביחס להתבטאויות של ארגוני BDS ופעיליו" ולנקוט פעולות מתאימות נגדם. עוד קורא הדו"ח להפסיק את המימון לעמותות וארגונים המקדמים את תנועת ה-BDS  או מפרסמים תוכן בעל אופי אנטישמי ודורש מאתרי הרשתות החברתיות כמו פייסבוק או טוויטר להסיר תוכן דומה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. כל פעילי בידי אז יכולים ללקלק לי תחור של התחת