עוד כוח למשפטנים על חשבון הציבור: המחטף האנטי-דמוקרטי של 'כחול לבן'

הצעת החוק שתחייב רה"מ לפרוש במקרה של כתב אישום תבצר סופית את מעמדו של שלטון הפקידים כרשות העליונה על פני הכנסת והממשלה

דמוקרטיה למראית עין. ראשי 'כחול לבן' | Amirosan

על פי דיווח של רביב דרוקר אמש (שלישי) בחדשות 13, ב'כחול לבן' שוקלים להציע כבר בשבוע הבא הצעת חוק לפיה ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום יהיה מחויב לפרוש מתפקידו. הצעה זו עומדת כמובן בניגוד לחוק יסוד הממשלה במתכונתו הנוכחית, הקובע כי כהונת ראש ממשלה מופסקת רק לאחר שהורשע בעברה שיש עמה קלון ובפסק דין סופי של בית המשפט, ומשמעותה תהיה שינוי מהותי ביחסים המתוחים גם כך בין מערכת המשפט למערכת הפוליטית.

הכוונה המקורית בסעיפים הנוגעים לראש הממשלה בחוק היסוד הייתה בדיוק למנוע מצב בו הגשת כתב אישום מסיימת כהונה של ראש ממשלה נבחר. כפי שראינו בשנים האחרונות, למערכת החוק יש לעתים אינטרסים שונים גם בזירה הפוליטית, וסיטואציה בה יחזיקו משפטנים ושוטרים בידם גם את הכוח להפיל ראש ממשלה באמצעות חקירות ואישומים תהיה הפרה גסה עוד יותר של האיזון הדמוקרטי, והפיכת הדרג הפוליטי הנבחר לשבוי בידי קבוצת פקידים שאיש מעולם לא בחר, אינם חייבים בדין וחשבון לאף אחד, ויהיו יכולים להדיח ראש ממשלה לפי שיקול דעתם.

למעשה, גם ללא הגשת כתב אישום, עצם האפשרות להדיח ראש ממשלה מכהן באופן כזה תהפוך את מערכת המשפט לעליונה על הממשלה והכנסת ולמעשה עליונה על רצון הציבור, תוך הפרה מוחלטת של כל עקרון הפרדת רשויות או איזונים ובלמים, מעקרונות הבסיס של כל משטר דמוקרטי. מערכת החוק תהפוך לעוד זרוע פוליטית, כל חקירה או בדיקה של חשדות תלווה בעננה כבדה של אינטרסים ומניעים נסתרים, ואיסוף חומרים נגד נבחרי ציבור יהווה תעודת ביטוח למקרה בו יעזו לחרוג מהשורה. כל אלו יעשו כמובן באצטלה של "שלטון החוק" אך הכוונה הפוליטית תהיה ברורה מאי-פעם.

הצעת החוק של 'כחול לבן' לא מגיעה כמובן בעיתוי מקרי, בתפר שבין כנסות וממשלות ובזמן בו השליטה הזמנית לפחות בכנסת נמצאת בידיהם ולכאורה נראה שהמטרה פה ברורה: סיכול האפשרות של בנימין נתניהו להמשיך לכהן כראש ממשלה, במקרה בו יוחלט בקרוב להגיש נגדו כתב אישום. במקביל, די ברור שיהיה זה חיסול סופי לכל החשדות המרחפים מעל ראשי 'כחול לבן' כמו פרשת המכרז בין החברה של בני גנץ למשטרה, הפגישות הסודיות של יאיר לפיד עם נוני מוזס ושלל פרשות גבי אשכנזי. במילים אחרות, ב'כחול לבן' מציעים לתת למשפטנים את מושכות השלטון האמיתי, ומערכת המשפט מצדה תסיר מן הדרך כל איום לממשלת 'כחול לבן', ולא משנה אם נבחרה בידי רוב העם.

במקרה הזה גם לא תשמעו את כל מקהלת הזעקות משמאל שרתחה על למשל חוק המצלמות וטענה שלא ניתן לשנות באופן יסודי נהלים בתקופת ממשלת מעבר ואי-בהירות פוליטית. גם שלל הפרשנים שהטיפו לנו על חקיקה פרסונלית פסולה הפוגעת ביסודות החוק כאשר נשמע הדיון על הצעות החסינות לפני מספר חודשים, ימלאו את פיהם מים מול המחטף האנטי-דמוקרטי המוצע כיום. הצעת חוק כזו, אם אכן תונח על השולחן הכנסת ותאושר בסופו של דבר, תוכיח באופן סופי כי כל אותם מקוננים על "קץ הדמוקרטיה", על "מאבק בשחיתות" או על "פגיעה בשומרי הסף", הם למעשה הצבועים הגדולים ביותר. הליך הוגן? חזקת החפות? שום דבר מאלה לא באמת חשוב כשהשלטון בהישג יד. לכן אם אנחנו רוצים בהמשך קיומו של משטר דמוקרטי אמיתי בישראל ולא בהמשך התחזקות שלטון הפקידים, אסור לתת לזה לקרות.

רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. בכל מקרה הדרקער הוא העיתונאי המאוס ביותר בברנז'ה, תואר שקשה להשיגו

  2. זאת באמת תהייה ההתפתחות המסוכנת ביותר לעתיד המדינה מאז 73.

  3. כל עבריין שירצה להמלט מהחוק…
    שירוץ להיות פוליטיקאי…
    יקבל חסינות….
    חסל סדר שופטים בירושלים

    1. האמת, שכל מה שעבריין שרוצה להמלט מהחוק צריך לעשות היום זה להגיד שהוא מוכן לתת ל"פלסטינים" מדינה, לאפשר לגרמניה ולאיחוד האירופי לממן באופן חופשי עמותות אנטי ציוניות, ולהצביע נגד כל הגבלה של שלטון בג"ץ. נגד האנשים הללו מוקפאים מייד כל התיקים (עד ליום שבו הם יעזו לפתח חשיבה עצמאית, כמובן).

    2. או להעיד נגד ביבי… שקר או אמת, זה לא משנה כמובן

    3. "כל עבריין שירצה להימלט מהחוק"??
      את עניין העבריינות ואת טיבה יש להוכיח קודם כל בבית המשפט.
      וכל עוד הדבר לא הוכח יש לזכור שלכל אזרח עומדת חזקת החפות כל זמן שלא הוכחה אשמתו.
      וכל זמן שלא הוכחה אשמתו של נבחר ציבור הרי שהוא מוגן ע"י החוק הקיים בספר החוקים של מדינת ישראל וזכותו להמשיך בתפקידו.
      ולמה?
      כי המחוקקים הנבונים לקחו בחשבון את האפשרות של רדיפה פוליטית ע"י הדבקת עברות והאשמות ליריבים פוליטיים .
      ככה נתפר תיק לדומניק שטראוס-קאהן שב-2011 הוזכר כמועמד מוביל של המפלגה הסוציאליסטית מול הנשיא המכהן סרקוזי, בבחירות לנשיאות צרפת ב-2012, וזכה לאחוזי תמיכה גבוהים בסקרים. ואז תפרו לו אשמת אונס של חדרנית מלון בניו יורק. לקח לו זמן להוכיח את חפותו ולפוליטיקה הוא כבר לא חזר.
      ואצלנו ניזכר איך בימי מיכאל בן ארי כהיועמ"ש נתפרו תיקים ליעקב נאמן, לקהלני, לרפול… כולם זוכו… אבל את המינוי הפוליטי שלהם הפסידו.

    4. כל הקמפיין הזה של השמאל כאילו נתניהו מושחת לא באמת נועד להיאבק בשחיתות, לגלות את האמת או לעשות צדק אלא יש לו מטרה אחת בלבד: לנטרל את נתניהו, בתקווה שהימין יתרסק והשמאל ישתלט על המדינה כי השמאל לא מצליח לזכות בשלטון בדרך דמוקרטית. התוצאה העתידית של החקירות וההאשמות נגד נתניהו לא חשובה לשמאל בכלל – חשוב לו רק להעיף את נתניהו מהזירה עכשיו, כדי להשיג את השלטון עכשיו. אם השמאל יצליח במזימה הזאת – אף ראש ממשלה אחר מהימין לא יצליח למשול, כי הוא תמיד יהיה מאוים שלא לחרוג ממדיניות שהשמאל יאשר לו ושלא להיאבק בחונטה ששולטת כאן מאחורי הקלעים באופן אנטי-דמוקרטי. הרי תמיד אפשר למצוא משהו על כל אחד ולנפח את זה וגם אם לא מוצאים – אפשר להמציא. ועד שמתבררת האמת – החיסול בוצע. קודם תופרים תיקים מצוצים מהאצבע ואחר כך טוענים ש"המושחת" לא יכול להמשיך בתפקיד.
      תפירת תיקים לשם חיסול ממוקד של יריב פוליטי אינה הופכת את ה"חשוד" למושחת, אלא מעידה על השחיתות של תופרי התיקים.
      זהו טריק מלוכלך של השמאל, החוזר על עצמו תמיד כשהוא מלווה בשקרים, שטיפת מוח, הפצת שנאה, רצח אופי, והסתה: כך סיכל מיכאל בן יאיר, היועץ המשפטי לממשלת השמאל של הסכם אוסלו, את מינויו של יעקב נאמן לשר המשפטים. כך סיכל השמאל גם את המינויים של רפאל איתן ואביגדור קהלני.
      עד שהפוליטיקאי ה"חשוד בשחיתות" מצליח להוכיח את חפותו (באווירה תקשורתית שיוצרים עיתונאי החצר מסוג האברמוביצ'ים והדרוקרים כאילו "פרשיות השחיתות נערמות", "אין עשן בלי אש" ו"יש דברים בגו") – הטריק המלוכלך מנטרל את הפוליטיקאי מפעילות פוליטית, ומשיג את מטרת המושחתים שתפרו אותו.
      השמאל צמא הדם מעליל עלילות על נתניהו ומשפחתו כבר שנים, כדי להסיח את דעתנו מההישגים המדהימים של מדינת ישראל בהנהגתו של נתניהו וכדי שלא נראה כמה עלוב ואפסי הוא השמאל.

  4. יש שיעור ביוטיוב גלות הערב רב,מרתק וקולע בול על ימינו אחרית הימים.

  5. לכל המופתעים, בדיוק לשם כך הוקמה המפלגה הזאת. אלה האנשים שיאותרגו ויתוגמלו כל עוד הם ישתפו פעולה עם שלטון האוליגרכיה המשפטית במדינת ישראל וזה כולל לא רק חברי כנסת וממשלה צייתנים אלא גם אנשי משטרה, צבא, תקשורת ומקבלי משכורות במערך עצום של עמותות. אנשים שאפשר להרחיק במידת הצורך ע"י תפירת תיקים (ע"ע גל הירש, יעקב נאמן, קהלני ורבים אחרים), ואוסף של טיפשים ובורים שמסתנוורים מזרקורי התהילה והחנפנות המדומיינת שמשופעים עליהם כל עוד הם אומרים ועושים את הדברים ה"נכונים", אלה שבתוך הרעש האין סופי של מכונת התעמולה של השמאל לא מסוגלים (וכנראה גם לא רוצים) לשמוע את הקול המוחלש של ההגיון הפשוט.

  6. רציתם "משילות" תקבלו…
    לו רק במקום ברברת הייתם משנים את שיטת המשפט החולנית במדמנה המקומית כולל פיטורים המוניים של כלל השופטים ומעבר לשיטת מושבעים עד לבחירה מושכלת ויסודית של שופטים ראויים
    לו רק הייתם מטילים מס בגובה 50% על כל מקבלי הפנסיה התקציבית מסך 50,000 ש"ח ומעלה לחודש [וישנם המון שכאלה] לטובת השקעה בתשתיות
    לו רק …
    לו רק…
    אזי לא הייתם עומדים בפני שוקת שבורה ומתבכיינים ומקוששים אהדה
    מרנן ורבנן, קהל נכבד, מורי ורבותי
    מכיוון שנתכנסנו פה הערב,
    באולם חגיגי זה
    והימים ימי חשבון, והלילות –
    לא באים בחשבון בכלל
    רצינו לקבל כמה תשובות,
    ולהעמיד אי אלו שאלות על דיוקן
    ומהקהל הנכבד נבקש,
    לפתוח את סגור לבו, להיות ישר עם עצמו
    ואם למישהו יש משהו להגיד –
    שיקום

    מי שגומר בצורה עצמאית את החודש,
    רק על המשכורת – שיקום

    מי שמוכן להיות שר בלי תיק,
    בלי שיק, בלתי מזיק,
    וגם כן לא מדבר כל בוקר
    על ביטחון שוטף – שיקום

    מי שחושב שיוכל להרכיב
    ממשלה ליהודים בלי המפד"ל – שיקום
    מי שחושב שהוא האחראי,
    הספציפי והגיאוגרפי לסקנדל – שיקום

    מי שקיבל צו קריאה חודשי לתשעים יום מילואים,
    ונהיה עצוב כי זה לא הספיק לו – שיקום
    מי שהלך לשוק עם מאתיים לירות
    וחזר עם עודף – שיקום
    מי שחושב שהמצב הכללי ביטחוני
    לא יקבל איזה שינוי אקסלוסיבי, סופי ושיטתי,
    ושלא ישא כמו שאומרים גוי אל גוי חרב,
    בזוקה ו/או אפילו כל לכלוך אחר,
    והארץ הזאת סוף סוף תשקוט,
    אם לא 40 שנה, אז ארבעים יום,
    אפילו על שבועיים היינו מתפשרים,
    רק שיתנו לו לבנאדם לבוא אל המנוחה
    ואל הנחלה – שיקום
    https://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=1096&wrkid=10760

    נ.ב
    כל זה עוד לפני שדברנו על איילת שקד וחוק סדר הדין החדש עם הכוח המטורף שהעניק לשופטים כולל כוח לסגירת תיקים ללא נימוק

  7. חוקית לא יעשה שום שינוי ומימילא אין להם שום רוב להעביר אותו.

    1. א.חוקית יעשה שינוי-זה יחייב את נתניהו לפרוש מיידית.
      ב.יהיה רוב בקלות. המפלגות היחידות שיתנגדו הן גוש הימין וזה רק 55 מנדטים.

  8. בדיוק הפוך: המדינה שבויה בידי פוליטיקאים מושחתים! ביבי המפסידן לא מוכן להתפטר למרות כתבי האישום ולמרות הכישלונות שלו. איפה נשמע כדבר הזה?! אדם מפסיד בבחירות ולא זז הצידה? ביזיון, שחיתות, צביעות. הרס המדינה.

    1. אם היית משפטן אמיתי היית יודע שהחוק מגדיר את ראש הממשלה כמי שהיו לו הכי הרבה ממליצים ולא משנה בין כמה מפלגות זה מתחלק.
      ונחש מה? נתניהו ניצח 54:55
      והיית גם יודע שלגבי כתבי האישום יש לו חזקת חפות.
      (אגב, לא הבנתי על אילו כשלונות אתה מדבר? בעיקר כשמולו עומד אדם שנכשל גם כרמטכ״ל וגם כאיש עסקים).

      בקיצור-אלו גנץ, לפיד וליברמן שצריכים להכיר בעובדות וברצון העם ולזוז הצידה.

    2. א. עוד אין כתבי אישום. עוד מעט תגיד שהוא כבר אשם וצריך ללכת לכלא בלי משפט ובלי הליך.
      ב. שוב השקר הזה שנתניהו הפסיד. למי הוא הפסיד? לרביעייה שלא הצליחה לגרד מנדטים וצריכה ללכך פנכה אצל המפלגות הערביות האנטי ישראליות? אולי נתניהו לא ניצח באופן מוחץ כמו בפעמים קודמות, אבל אם כבר בודקים מקום ראשון או שני, נתניהו בהחלט במצב יותר גבוה משל גנץ.
      אז אם נתניהו הפסיד, גנץ עוד לא חצה בכלל את קו הסיום.

  9. מה הבעיה ? כל עוד פועלים נבחרי ציבור בטוהר מידות אף אחד לא ינסה להפיל ראש ממשלה. והיה וינסו ויגלו שלא היה מאומה אותם חוקרים ישלמו על כך בקנסות ופיטורים .אותו מועמד בראשות הממשלה יוכל לחזור לתפקידו מיד.

    1. אולי בארץ הפיות וחדי הקרן. במציאות אף פרקליט לא שילם במשרתו על הגשת כתב אישום כוזב נגד איש ציבור. חלקם אפילו קודמו לעליון. המטרה היא לא מלחמה בשחיתות אלא הגנה על האוליגרכיה המשפטית ועל כוחה המוחלט. כשזו מושגת ע"י הרחקתו של כל מי שמנסה להחזיר את האיזון בין הרשויות, התוצאה של המשפט כבר לא חשובה.

  10. איני מבין גנץ עדין לא הרכיב ממשלה מכהנת איך אחד כזה יכל לשנות חוק יסוד מיד שקיבל מנדט להרכיב ממשלה הוא עדיין אפילו לא ראש ממשלה בפועל גם הוא עדיין מתנדנד איזה חוקי יסוד אלה שאפשר להמליך כמה פקידים מעל ממשלה לא רק לא נבחרו י"ע שם גורם חוקי אלה מי שמקבל מנדט לבחור ממשלה ועדיין אין לו כזו ויכל לבדו כבר לשנות חוקים ועוד חוקי יסוד ???? בקקטה ממשלה ובקקטה חוקים שיבוסם לכהם

  11. הפתרון הפשוט יותר הוא שכחול לבן תגיש הצעת חוק המגבילה כהונת ראש ממשלה לשתי כהונות בלבד. זה גם יגרום לכך שביבי חייב להתפטר וגם ימנע את כל הסיפור של הגשת כתב אישום. החטא הקדמון של ביבי לא החל בשחיתות שלו אלא בעובדה שהוא המשיך לקדנציה הארוכה ביותר שהייתה במדינת ישראל.

    1. "החטא הקדמון של ביבי" הוא "שהוא המשיך לקדנציה הארוכה ביותר שהיתה במדינת ישראל"? כלומר, הוא העיז להיבחר להנהגה שוב ושוב על ידי רוב גדול של יהודים במדינה היהודית שרצו בו להנהגה והעדיפו אותו בבחירות דמוקרטיות על הוד מעלתו הנושא את אות מסדר אבירי מלטה?

      https://conspil.com/2018/07/shegev/

      ועל אל-צ'אפו חביב הפדו-גייט?

      https://conspil.com/2018/10/lolita-frankist-wexner-cult-of-idf-barak/

      ועל הפרזנטור המגמגם של הדיפ סטייט?

      https://conspil.com/2019/01/benny-gantz-a-deep-state-agent-in-the-service-of-soros-and-the-iranians/

  12. ושכחת את המבחן שיעמדו בו השופטים. הרי החוק יעמוד כנגד בכתוב בחוק היסוד ועל כן דינו להידחות בכל מקרה, לפחות על פי שיטת בג"ץ.

  13. את מה שהתרחש כאן ניתן לסכם כך, השמאל הבין כבר לפני ארבעה עשורים שעל רקע המגמות הדמוגרפיות ודרך המערכת הפוליטית הקיימת הוא כנראה לא לא יהיה בשלטון יותר, ולכן באמצעות הזרוע השופטת(אהרון ברק) שהיא חלק ממנו ממש, עיקר את הרשות המחוקקת מכוחה והפך את בג״ץ והפרקליטות(והמשטרה), לבעל הבית האמיתי במדינה ולשולטים בפועל, זה לא קל אבל אפשרי לסובב את הגלגל אחורה ולהחזיר את הרשות השופטת לגודלה הטבעי באמצעות חקיקה מתאימה, ישנן שתי אפשרויות, או שהמדינה תמשיך להיות והודית וציונית במובן האמיתי של המלה, או שהיא תהפוך לסתם עוד מדינה שליהדות והיהודים אין שום משמעות בה.

  14. למה מחטף . אני כאזרח מדינת ישראל . שומר חוק , מתבייש שראש הממשלה של
    מדינת ישראל , חשוד בפלילים . וכעת אחרי השימוע על אחת כמה וכמה .
    היה עליו לעזוב את משרתו , מיד עם פרסום החשדות . כמו בכל מדינה מתוקנת .
    מניח את המפתחות עד גמר ההליכים . יצא אשם , ישב בכלא כמו כל אזרח מן השורה . יצא זכאי ,
    יחזור לזירה הפוליטית .
    לפני שנה , חבר פרלמנט נחשד נדמה לי בהטרדה , בבוקר בו פורסמה הידיעה , הגיש את התפטרותו.
    ביפן , לפני מספר שנים , איש פרלמנט נחשד במשהו . והדבר פורסם בתקשורת . האיש עשה חרקירי .
    לא מבקש שיעשה דבר כזה חלילה .
    מבחינה אתית האיש הזה חייב ללכת , גם לא נעים לנו כאזרחי מדינת ישראל .
    שבבית ראש הממשלה , מתגוררת נאשמת בפלילים . שהודתה וחתמה על עסקת טיעון .

    1. אני אישית לא מסכים.

      האשמה היא לא הרשעה. ומערכת שיכולה פשוט להקריץ האשמה יכולה למעשה להטיל ווטו על הבחירות הציבוריות.

      ואלו אינם בהכרח אנשים נבחרים. אלא פקידים במערכת.

      זה יסיים הלכה למעשה את היות ישראל מדינה דמוקרטית.

      אנחנו כבר מזמן עמוק מדי במסגרת הרעיונית של שלטון שופטים. שום מדינה אחרת מאפשרת לבית המשפט העליון להחליט על חוקים כך.

      הקרובה ביותר היא אמריקה שבה העליון, *אם* ישנה תביעה קיימת, יכול להשפיע על חוק.

      לא ישר מהניילונים, כמו אצלנו.

  15. כל העולם כולו על סף מלחמת אזרחים, וכך גם ישראל. "כל מהרסייך ומחריבייך, ממך יצאו."

  16. בית במשפט ורק בית המשפט יקבי אם נתניהו אשם או לא. לא הבוחרים.

  17. לכל תומכי נתניהו באשר הם שם, אנא, קראו את הביקורת על נתניהו של אנשי ימין אמיתיים כמו פרופ' אריה אלדד, עו"ד נדב העצני וכאלה שעבדו צמוד לנתניהו כמו: יועז הנדל, צבי האוזר, בנט ושקד.
    נתניהו איננן ימין. כמי שמסכים עם כל מילה של נתניהו בתחום התאורטי, אינני מוצא שום יישום של הדברים בפרקטיקה.
    כפי שאמר לו כחלון באחת מישיבות הממשלה לפני כשנה (כשהיה עדיין עצמאי במלא כוחו): "10 שנים אתה ראש ממשלה ולא עשית דבר, וגם אם תהיה עוד 10 שנים לא תעשה דבר. אתה רק לוקח קרדיטים מהדברים שאנחנו השרים עושים."
    על מנת ליישם את מדיניות הימין, צריך להחליף את נתניהו מהר ככל האפשר, ללא קשר למצבו המשפטי.

    1. אריה אלדד ימני? רק כשהוא בתפקיד "הימני" המקנה לו זכות דיבור בתקשורת. אחרי שהוא חשף את פעילותו האמיתית של איתמר בן גביר ואוים על ידי מפעיליו של בן גביר הוא הבין שזה מסוכן להגיד את האמת והסכים לעסקה שאיש כמעט אינו יכול לסרב לה – לדבר כמה שהוא רוצה על "ארץ ישראל השלמה" בתנאי שבנשימה אחת אומרים גם "רק לא ביבי":

      https://rotter.net/forum/gil/6643.shtml

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/044/214.html

      נדב העצני ימני? כל משפחת העצני (אליקים, נדב, שרה) מועסקת על ידי השמאל כסוסים טרויאנים בימין: לדבר בשבחי ארץ ישראל השלמה אבל תמיד לקטול את מנהיגי הימין האפקטיביים, כדי לחזק את השמאל: אבא של נדב -אליקים העצני, יחד עם בני קצובר וישראל הראל הם אנשי ה"ימין" שבעזרתם הגשים השמאל את אסון אוסלו. התייצבותן של רשימות הימין הקיצוני – "התחייה" (עם אליקים העצני), "מולדת" ורשימת הרב משה לוינגר בבחירות 1992 מול הליכוד בראשות יצחק שמיר, גרמה לליכוד איבוד של 8 מנדטים ולהעברת השלטון למפלגת העבודה שקידמה את הסכם אוסלו (על אלפי ההרוגים והפצועים שהביא איתו) וסללה את הדרך להקמת מדינה פלסטינית. בתקופת שלטונו של ראש הממשלה יצחק שמיר סיפרו לציבור אנשי "הימין האידיאולוגי" (כמו שכינו את עצמם העצני וחבריו) שבהליכתו לוועידת מדריד שמיר "מוכר את מדינת ישראל" ומתכנן ויתורים מסוכנים ונסיגות, למרות שוועידת מדריד לא דרשה מישראל שום ויתורים וישראל לא הציעה בה שום נסיגות (אלא רק מו"מ ישיר בין הצדדים), ואילו ארה"ב התחייבה רשמית "לא לתמוך בהקמת מדינה פלסטינית נפרדת" ולא הזכירה כלל את ירושלים אלא דווקא את מכתבו החיובי של הנשיא פורד בעניין רמת הגולן. יתרה מזאת, בדיונים עם האמריקנים לפני ואחרי זימון הוועידה, שמיר לא ויתר על אף אחת מעמדותיו, כולל בעניין ההתנחלויות. ובכל זאת, ה"ימין" הפועל בשירות השמאל החליט להעניש את שמיר – וסלל את הדרך ל"אוסלו" ולהקמת מדינה פלסטינית.
      התרחיש הזה חזר על עצמו אחרי "ועידת וואי" בשנת 1998: אליקים העצני וחבריו פעלו להפלת ממשלת נתניהו הראשונה – ובכך פתחו את הדרך להצעות מרחיקות לכת לפלסטינים מצד ברק, אולמרט ולבני, אשר רק "בזכות" סרבנותה של ההנהגה הפלסטינית לא התגשמו.

      https://megafon-news.co.il/asys/archives/275190

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/360211

      https://mida.org.il/2017/12/17/ההיסטוריה-חוזרת-הימנים-שחוברים-לשמאל/

      בנט ושקד? כבר הבנו למה הם חותרים ותחת מי הם חותרים:

      https://conspil.com/2018/12/benedictus-and-shaked-are-the-ones-who-tried-to-incriminate-netanyahu-in-accepting-bribes

      https://conspil.com/2019/01/yair-netanyahu-maashim-et-benet-veshaked

  18. השמאל למי שעדיין לא מעקל…
    שמאל זה קודם כל מחלת נפש
    שמאל זה שנאה
    שמאל זה בגידה
    שמאל זה הזדהות עם מטרות האויב
    שמאל זה שקרים
    שמאל זה העמדת פנים
    שמאל זה תועבה
    שמאל זה אנטי יהדות
    שמאל זה אנטישמיות
    שמאל זה אויבי השם
    שמאל זה ערב רב
    שמאל זה עמלק
    שמאל זה סמאל = מלאך המות.

    אסור להסתכל על הפרצוף שלהם
    אסור להחניף להם
    ובוודאי לא לתמוך בהם.

    שומר נפשו ירחק מתועבה.

    1. תגיד אתה נורמלי ? זה לא נראה ככה, איפה גדלת? מי לימד אותך לשנוא כל כך ?
      אני שמאל, בת לניצולי שואה אשה אם ועובדת לתפארת מדינת ישראל.
      תתבייש לך.

  19. זו קבוצת אדונו הארץ שמעולם לא התאמצה להשיגדבר וכל זאת על חשבון אזרחי ישראל.זו הקבוצה שארבעת חבריה בעלי כתם שחור של עבריינות ציבורית אבל הם מוגנים משום שהם שייכים לשבט הנכון. זו הקבוצה תסיים כפי שקדימה סיימה משום שהם עסוקים מבוקר עד ערב באני אני ועוד אני.

  20. גנץ איננו אסטרטג גדול. אם יצליח להעביר את החוק הזה הרי כשיהיה ראש ממשלה יהיה תלוי ברצונה של ליאת בן ארי או ממלאי מקומה.