דוד רוזן נגד שי ניצן: המייל שנשלח לשופטים הוא "תקלה חמורה"

נציב תלונות הציבור מתח ביקורת קשה על התנהלות פרקליט המדינה היוצא: "סכנה אורבת, ולו למראית עין, כששופטים מכהנים נקראים להגנת הפרקליטות"

הנציב רוזן (מימין) ושי ניצן | צילום מסך

השופט בדימוס דוד רוזן, נציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, מותח ביקורת קשה על התנהלותו של שי ניצן בפרשת הודעות הדואר האלקטרוני ששלח לשופטים. כפי שדיווח יאיר אלטמן אתמול (שישי) ב'ישראל היום', בתשובה לתלונה שהגישה 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' לאחר שנחשפו ההתכתבויות בין פרקליט המדינה היוצא לשופטים, כתב הנציב רוזן כי מדובר ב"תקלה חמורה" והוסיף כי "טוב היה לו ההודעה האמורה לא הייתה נשלחת לשופטים מכהנים".

על פי רוזן, "עצמאות מוסדות השלטון בכלל ומערכת המשפט בפרט היא מאבני היסוד של השיטה הדמוקרטית", ולכן לדבריו "אין צורך להרחיב ולהכביר מילים באשר לסכנה האורבת, ולו למראית עין, כששופטים מכהנים הדנים בתיקים שבהם הפרקליטות מייצגת אחד הצדדים – נקראים במישרין או בעקיפין לטעון 'להגנתה' של הפרקליטות". יחד עם זאת כתב רוזן כי "בקשת פרקליט המדינה היוצא "להופיע בתקשורת" בעניינה של הפרקליטות כוונה למנהלי הפרקליטות לשעבר, עמם נפגש, ורק בשל שגגה הופצה ההודעה האמורה גם לארבעה שופטים מכהנים שהינם מנהלי פרקליטות לשעבר, שכתובת הדואר האלקטרוני שלהם נותרה ברשימת התפוצה". לסיכום כתב כי "משנתגלתה התקלה, תוקנה – וניתן להניח כי לא תישנה עוד".

בתגובתו של שי ניצן המובאת בהחלטה באמצעות עוזרו נטען כי "אין הפרקליטות מוצאת כל פגם בעדכונם ובשיתופם של יוצאי הפרקליטות באתגרים הברורים בימים אלה, כנהוג וכמקובל בארגונים רבים אחרים". ניצן הוסיף כי "הנהלת הפרקליטות נוהגת מזה שנים לשמור על קשר עם פורום יוצאי הנהלת הפרקליטות, ובמסגרת זו לקיים מפגשים וכן להעביר לידיהם מעת לעת עדכונים והודעות שמפרסמת הפרקליטות לציבור ולתקשורת, על מנת שיכירו את הדברים".

לדברי ניצן, הדואר האלקטרוני בגינו הוגשה התלונה היא "הודעת עדכון לכל יוצאי הנהלת הפרקליטות בעבר, המעדכנת אותם כי פרקליט המדינה נפגש עם כמה מנהלים לשעבר כדי להתייעץ עמם בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות שרבו לאחרונה, ומוסרת כי פרקליט המדינה ביקש ממשתתפי הישיבה כי יסכימו להופיע בתקשורת כאשר עולה נושא הפרקליטות". הוא מוסיף כי "הדואר האלקטרוני נשלח לרשימת תפוצה של כל המנהלים לשעבר, המונה כ-70 מנהלים. בכלל זאת, הופץ הדואר האלקטרוני בטעות גם לארבעה מנהלים לשעבר המכהנים כיום כשופטים, שנכללו ברשימת התפוצה הגנרית. במקור הוכנה הרשימה כדי להזמין את הפורשים לאירועים, ולכן נכללו בה גם פורשים שמונו לשופטים".

"חציית קו אדום"

כפי שחשפנו לראשונה ב'מידה' בחודש שעבר, בתלונה שהגישה 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' נטעו כי פנייתו של ניצן לשופטים מהווה פגיעה באמון הציבור ההולך ופוחת בימים אלה, וכמו כן מדובר ב”עבירה חמורה על החוק” ה”פוגעת בתדמיתו של שירות המדינה”. בנוסף נטען כי מעבר ל”התנהלות הבלתי-חוקית הברורה” שבעצם הפניה לשופטים מכהנים בנוגע להליכים משפטיים מתנהלים, יש לבחון גם “האם לא נפל פגם אתי חמור” בעובדה שפרקליט המדינה נמצא בקשר ישיר עם שופטים מכהנים לצורך העברת מסרים ועדכונים, וכנראה שלא בפעם הראשונה.

בתנועה למשילות ודמוקרטיה אמרו אז ל‘מידה’ כי “כאשר פרקליט המדינה מערב שופטים בתיקים שהם עשויים לדון בהם ומבקש לגייס אותם לשיח הציבורי שהוא יוזם, זו חציית קו אדום. עושה רושם כי מה שהגדיר שי ניצן כ”תקלה” נעשה בצורה עקבית בלי שאף אחד מהגורמים הצביע על הבעייתיות שבדבר. ולכן נכון ששר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה יבחנו לעומק את הקשרים הללו שהתקיימו בעבר ויבהירו את המובן מאליו ביחס לעתיד". תלונה דומה שנשלחה ליועמ"ש מנדלבליט נענתה בתשובה כי "פרקליט המדינה ניצן אישר כי הפנייה לשופטים מכהנים הייתה בגדר תקלה ותקלה זו תוקנה על מנת שלא תשנה בעתיד".

כזכור, בחודש שעבר חשף קלמן ליבסקינד ב'מעריב' הודעת דואר אלקטרוני ששלח פרקליט המדינה שי ניצן לבכירים במערכת המשפט, ובה עדכן אותם על סוגיות בהן נמצאת הפרקליטות תחת ביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, וביקש מהם להתגייס לטובת הפרקליטות ואנשיה בראיונות בתקשורת. ניצן אף צירף מסמכים וקישורים לחומרים משפטיים שעשויים לדעתו סייע להם בכך. בין המכותבים היו שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה אם יוגש נגדו כתב אישום. מכותבת נוספת הייתה נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש, שיום לאחר קבלת המכתב תקפה במילים קשות את שר המשפטים אמיר אוחנה בעקבות ביקורתו על התנהלות הפרקליטות.

במסמך המדובר כתב שי ניצן על פגישה שקיים ביום ראשון קיימתי פגישה "עם כמה מנהלים לשעבר", ובה התייעץ עימם "בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות, שרבו לצערנו לאחרונה, תוך שביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת כאשר עולה הנושא". עוד הוסיף ניצן כי "בהמשך להצעות שעלו בישיבה, בכוונתנו להעביר אליכם מידע רלוונטי בזמן אמת, הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות. עשינו זאת בעבר מעת לעת, אך בכוונתנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר". למכתב צורפו כמה מסמכים, בהם החלטת היועמ"ש בעניין רות דוד ומכתב מאת היועמ"ש הדוחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

בעקבות הסערה שהתעוררה, פנתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לניצן וביקשה ממנו ש"לא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות". בהודעה שפרסמה דוברות הרשות השופטת נכתב כי ניצן טען כי "מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. לא, זו לא תקלה. זה מעשה חבלה זדוני ומכוון. וגם מסוג העבירות שמעידה על התנהגות עבריינית שיטתית וממושכת. כזו שמזמינה חקירה פלילית דחופה.

  2. אז כשהעיתונות מזמינה ״מומחים״ משפטיים לחוות את דעתם הם למעשה מדבררים את הפרקליטות ע״פ הנחיות ברורות ומוגדרות שהם מקבלים. לא מדובר כאן על דעה עצמאית שהם מביעים כ״מומחים״ אלא תכתיב מגובש שמגיע אליהם מתוך הפרקליטות ו״מגוון הדעות״ שכביכול מציגים בתקשורת זה הכל הצגה. בעיני זה חמור לא פחות מהעובדה שהאימייל הגיע לשופטים מכהנים.

    1. הפרקליטות מקבלת ללא הרף כתבות אוהדות מאוד מאוד כי אחרת יבולע לכתבים! על בייניש פשוט אין מילים. היא תוקפת את מבקרי הפרקליטות. מובן הרי בין הפרקליטים היתה גם רות דוד שהיא משפטנית בשרות הציבורי ולה מותר הכל. כפי שגם לבעלה הוא חצקל בייניש מותר לגנוב לתקוף פיסית ואין פוצה פה ואין מצפצף. הרי בייניש עמדה בראש הפרקליטות ואחר כך מובן מאיליו עמדה בראש מהערכת המשפטית.

    2. אז מה אם יש כנסת וממשלה, מי הם בכלל, לעומת התקשורת שתכתיב את סדר היום הציבורי ותכפה על הממשלה את ההתנהלות. הגיב:

      אז מה אם יש כנסת וממשלה, מי הם בכלל, לעומת התקשורת שתכתיב את סדר היום הציבורי ותכפה על הממשלה את ההתנהלות.

      ברדיו ובטלוויזיה טופחו הכוחות "הנאורים" המתאימים שגם הם כמובן משובטים ולתוך פח האשפה הם השליכו את אחד החוקים הכי יסודיים, הכתובים והבלתי כתובים, שעל תקשורת ממלכתית להיות מאוזנת, ולשמור על ניטראליות.

      וכך הגילדה שהשתלטה הן על מערכת המשפט והן על התקשורת מחפות אחת על השנייה, נשיא ביהמ"ש הפך את התקשורת לפרה קדושה, והיא מצידה הפכה אותו לקיסר.

      אומנם אחת לארבע שנים עוצרים כאילו להצגה של בחירות, אנחנו הרי דמוקרטיה, לא?

      כך בכל אופן מסבירים לנו מדי יום, אז ילכו הנערים לבחור, ממילא אין לכך חשיבות, תמיד החונטה תמשיך ותשלוט.

      והיה ותתרחש תאונה פוליטית, ורה"מ לא יהיה חבר, הרי האנשים שנשתלו בתוך כל צמתי החברה, המדינה, הצבא, הכלכלה, ימשיכו להחזיק את כל מוסדות השלטון בידיהם, לפעול להפלת המתנגדים ולהעלות את אנשיהם לצמרת השלטונית ולצורך זה כל הדרכים כשרות.

      ברוב המקרים הם אוכפים בסופו של דבר את הרוב לרצונם, והיטיב כבר מישהו להתבטא- "מה שרואים מכאן לא רואים משם".

      גם כאלה שהיו בצד הנגדי מבינים כי כדאי לקבל כרטיס אתרוגי וברגע שמישהו ממגזר אחר מצליח להשתלב במערכת כמו חובשי כיפות בצבא, הם מיד מכניעים גם אותם לציות מוחלט.

      האימרות משתנות על-פי צרכים.

      ואם פעם בזמן הפלמ"ח היתה חשיבות לאחיזה בקרקע ושליטה בשטח, הרי משהופיע אליל השלום, נשלפות מייד מזרוע תמנונית אחת כל גנרלי החונטה כדי שיבהירו לנו מדוע צריך לחזור לגבולות 67 וכמה אין חשיבות לשטח.

      ראשי השב"כ שפרשו מהשרות מנהלים מו"מ עם בכירי הרוצחים ושותפים בבעלות בקזינו ביריחו וכשהערבים מכריזים פעם אחר פעם שאין להם עניין בהתנחלויות והם רוצים את זכות השיבה ואת שייך מוניס וקטמון, הם אינם שומעים דבר, אפילו לא כשהם יושבים בביתם בעין הוד במרחק שני קילומטר מבעלי הבית הקודמים, והם צורחים שכאן זה מותר, אבל חברון ובית- אל זה אסור, וכשהם יושבים כל היום ומברברים על כיבוש ושליטה על עם אחר, אתה שואל את עצמך, מה הם עושים פה בכלל? אולי היה יותר פשוט אם היו עוברים למקום אחר, למשל ליהופיץ?

  3. הפרדה מוחלטת בין התביעה לשפיטה
    במדינת ישראל קיימת תלות הדדית בין בית המשפט לפרקליטות. לכן חוסר ההגינות מצד שופטים שפסיקתם היא ברוב ככל המיקרים הרשעה. אם שופט מסויים מידי פעם מזכה הוא מכונה "שופט סנגורי" השופטים המרשיעים תמיד אינם נקראים "שופטים קטגורים" כיון שזהו המצב הרגיל. הכרחי כמו במדינות המתוקנות לבטל כל זיקה בין פרקליטות לבית המשפט. ולו רק מסיבה זו יש לעבור לשיטה בה מי שבוחר קריירה של תובע לעולם, כן לעולם אסור לו להיות שופט כך זה נהוג בעולם. יחסי התלות ההדדית בין בית המשפט לפרקליטות הם שנותנים לבית המשפט את הכוח לטרור המשפטי שלהם. דוגמאות לעריצות בג"ץ באמצעות הפרקליטות: הפרקליטת פיתחה דרכים לסיכול ממוקד של מינויים שאיננה חפצה בהם מבחינת ההשפקות הפוליטיות. בכך היא לחלוטין משבשת את הליכי המינויים לתפקידים ציבוריים. הפרקליטות מקיימת הליכים אשר במשך שנים היו סודיים והוסתרו אף מהממשלה שמטרתם היא אכיפת יתר כלפי מתישבי יהודה ושומרון ותת אכיפה כלפי גוזלי קרקעות בדואים. כוח כפייה זה מאפשר גם כוח כפייה מדיני מניגוד לחוק – שהרי אין מי שיותר פורע חוקים מבית המשפט העליון.

    שופטי העליון נשענים על כוח הטרור המשפטי. כיון שלא כפי שצריך להיות בדמוקרטיה, בישראל אין הפרדת רשויות. זה אומר שהתביעה שהיא מהרשות המבצעת והשפיטה שהיא מהרשות השופטת מקיימות בינהם יחסי גומלין הדוקים. הרי רוב השופטים באים מהתביעה. במדינה מתוקנת צריכה להיות הפרדה מוחלטת. מי שבחר בקריירה של תובע לעולם אך לעולם לא יוכל להיות שופט. כך לשופטים אין כוח על התביעה וזו לא מפתיעה בתביעות לרצון בתי המשפט. בישראל השופטים פוקדים על התביעה להוציא תביעות נגד מדינאים העושים דבר מה שאינו לרוחם! גם משרד היועץ המשפטי פועל לפי רצון בית המשפט!

    יש להפריד בין משרד היועץ המשפטי לממשלה לבין התביעה. היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות חלק מהממשלה וכשמו ליעץ לטובת העניין כיצד לתפקד חוקית. כפי שנהוג במדינות מתוקנות עליו להיות איש אמונה של הממשלה.. אלא שבזה אין די התביעה כולה צריכה להיות מופרדת מהשפיטה. המצב כיום הוא שהיועץ הוא בראש התביעה שאינה נפרדת מהשפטה. כל זמן שאלו אינם נעשים המשפטנים ימשיכו לרדות בנו.

    התנאי אחר הוא הוצאת מינוי שופטים מידי השופטים להם אסור שתהיה דריסת רגל במינוי ממשיכיהם משום שזה מקור הכוח העיקרי של השופטים על התביעה. כך כל מי ששייך לתביעה ושואף להיותר שופט באחד הימים, יעשה הכל לשאת חן בעיני השופטים. יכנע לנורמות שלהם.

    חייבים להפעיל את החוק נגד חברות בכנסת של מי ששולל קיומה של מדינה. לצורך כך חייבים לא להתחשב ואף לאסור מפורשות פסילות חוקים ששופטים מחליטים עליהם ללא סמכות. בעת הצורך אם יתמרדו יש להעיף חלק גדול משופטי בית המשפט העליון שאו אף בתי המשפט המחוזיים. כדי שזה יתאפשר ללא כתבי אישום על ימין ועל שמאל – למנוע טרור משפטי, חייבים להעיף חלק גדול מהפרקליטים שהם גייס חמישי, יוצאי הקרן להשמדת ישראל ויוצאי קרן וקסנר.

    1. כבוד הנציב ,זה קבלת שוחד מרמה והפרת אמונים.שי ניצן לא מעל החוק .המשטרה נדרשת לבדור אאת הטלפונים שלו כדי שלא יהיה אכיפה בררנית כמו שעשו לנווה.

    1. זו לא תקלה.
      כל דבר כל עבירה על החוק מנסים לגמד אותה ע"י אמירות קישקושיות. עבירה היא עבירה!
      אצל נתניהו שקיבל קצת או הרבה מתנות לעשות לחיים קוראים לזה כ"א חמור…אוייויואוי…
      ניצן ורות דוד
      קדימה לכלא. זה מקומם של פושעים שמדרדרים את השיח הציבורי לשפל

  4. זו ממש לא תקלה, זה שימוש באמצעים שעמדו לרשותו של ניצן וניצול מעמדו. ניצן פעל באופן כוחני ועברייני וערער את המערכת ואמון הציבור בה. חובה לחקור אותו במיידי ולהביאו לדין

  5. כמו כן, נשיא בית המשפט העליון והשופטים צריכים להיבחר ע''י הפרלמנט כמו ברוב מדינות המערב. הגיב:

    יש לצמצם את הסמכויות שבית המשפט לקח לעצמו שלא כחוק כגון: ביטול חוקי הכנסת, התערבות בנושאים ביטחוניים-צבאיים, מדיניים, כלכליים, חוץ, דת ומדינה ומינוי בכירים. כמו כן, נשיא בית המשפט העליון והשופטים צריכים להיבחר ע"י הפרלמנט כמו ברוב מדינות המערב.

  6. אהרן ברק מפציע עכשיו מתוך ההריסות של הדמוקרטיה הישראלית והעדר המשילות הממאיר בישראל, שהוא במו ידיו ובמו פיו יצר הגיב:

    אהרן ברק מפציע עכשיו מתוך ההריסות של הדמוקרטיה הישראלית והעדר המשילות הממאיר בישראל, שהוא במו ידיו ובמו פיו יצר.

    מאבקו הנוכחי הוא לסכל את כוונותיה של שרת המשפטים איילת שקד וקבוצה גדולה של חברי כנסת להחזיר לכנסת את סמכויותיה כמחוקקת, שנגזלו ממנה על ידו ועל ידי החונטה שאורגנה על ידו במסגרת שליטתו במערכת המשפטית.

    אהרן ברק, הצליח לעשות לתקשורת סיפוח זוחל.

    כשהמדיה מאמצת את דיברותיו, כאילו היה משה רבנו, אחת לאחת. האיש ששכנע את התקשורת לאמץ את תפיסתו המנפצת את התפיסה העקרונית של חלוקת הסמכויות במדינה, פתח עכשיו במערכה חדשה, הפעם נגד שרת המשפטים החדשה, על שום שהרהיבה עוז וכבר אמרה שתפעל לחיזוק הכנסת ולשיקום סמכויותיה כמחוקקת.

    http://www.haaretz.co.il/misc/1.1559062

    http://news.walla.co.il/item/1098406

    1. הפוך: ברק מעניק נשיקת הוקרה ל"שרת המשפטים החדשה"

      https://www.news1.co.il/uploadimages/NEWSY18-15102565288544.jpg

      המריונטה של החונטה לא רק נמנעה מלעשות רפורמה במערכת המשפט שתכפיף את השופטים לחוק ואת כת המשפטנים לרצון הבוחר, אלא סירסה רפורמות של אחרים ומסמסה אותן. כשהציע ח"כ אמיר אוחנה לאפשר לשר נבחר למנות יועץ משפטי כרצונו, ערכה שקד את החוק כך שהיועץ ימונה על ידי "ועדת איתור" בה יכהן רוב של פקידי מדינה, כך שהוועדה תיתן קדימות לעובדי מדינה, וכך שתקופת המינוי תעמוד על לא פחות מ-7 שנים. שקד מדברת ליכוד ועושה מרצ: בג"צ ממשיך לאשר חוקים על סמך מה שמתחשק לו, שופטים ממשיכים למנות אחד את השני, לשכת עורכי הדין ממשיכה להיות מונופול, הסחבת השיפוטית ממשיכה לגרום עינוי דין קשה, היועצים המשפטיים ממשיכים למשול, ההפיכה המשפטית של אהרון ברק נמשכת, ושקד נהנית מתקשורת מפרגנת של השמאל שמייחל לעוד קדנציה כזאת של נציגת מרצ בתחפושת ימנית.

      https://conspil.com/2018/10/shaked-fiktzia/

    2. כי לברק המלוכה,אהרון ברק עדיין לא רוצה לשחרר את הנתינים ,שזה העם עדיין שולט בפרקליטים והשופטים כמו בבות על חוט.החוט הזה עומד להיקרע הנתינים (העם) יתחיל להתמרד שזה יוביל לאנרכיה

  7. רש"י כתב עליהם כבר לפני אלף שנה בפרושו לפרשת בחוקותי. ורדו בכם שונאיכם: שאיני מעמיד שונאים אלא מכם ובכם. הגיב:

    לא היה אוייב גדול יותר לעם ישראל שגרם לו נזקים אדירים יותר מכהן הבעל אהרן ברק, וכוהנת העשתורת דורית בייניש ואותם משובטים בדמותם כצלמם, ששופטי סדום צדיקים לעומתם.

    הם היוו שנים חוד החנית במלחמה בכל זיק של יהדות, בכל זיק של לאומיות יהודית, בכל זיק של יחס של ערגה למולדת.

    רש"י כתב עליהם כבר לפני אלף שנה בפרושו לפרשת בחוקותי. ורדו בכם שונאיכם: שאיני מעמיד שונאים אלא מכם ובכם.

    שבשעה שאומות העולם עומדים על ישראל אינם מבקשים אלא מה שבגלוי, שנאמר (שופטים ו' ג' – ד') "והיה אם זרע ישראל ועלה מדין ועמלק ובני קדם ויחנו עליהם וישחיתו את יבול הארץ, אבל בשעה שאעמיד עליכם מכם ובכם, הם מחפשים אחר המטמוניות שלכם, וכן הוא אומר (מיכה ג' ג') ואשר אכלו שאר עמי ועורם מעליהם הפשיטו.

  8. מדובר בצביעות שלא תיאמן.

    כל שנה נעצרים למעלה מ- 20.000 אנשים בטרם נקבעה אשמתם ובברכת בג"צ.

    במדינת ישראל בברכת בג"צ ועל פי פסיקתו נשלחים 20.000 אזרחי ישראל (ולא מסתננים לא חוקיים) למעצר ללא קביעת אחריות פלילית, אבל זה מותר כי הם לא סודנים. שם בג"צ לא חושב שיש בכך פגיעה בחיי המשפחה ובצריכת חיי התרבות והפנאי שלהם. זה משמיעים לנו השופטים האלה בבג"צ רק כאשר מדובר בפולשים לא חוקיים מאפריקה.

    בג"צ הוא אוייב החרות בארץ בשל מדיניות המעצרים שלו ובשל פסיקותיו. הוא זה שמאפשר כליאתם של אלפים של נאשמים שמשפטם לא הסתיים בגלל השופטים שעוברים על החוק המחייבם לשפוט מיום ליום.

    לא בארה"ב ולא באוסטרליה ניתן לעצור עד תום ההליכים. הן מקדימות את שופטי בג"צ בשנות אור. אנחנו בחשיכה שאין כמותה בשום מדינה דמוקרטית בעולם.

    כאשר פרש מנהיג בג"צ ברק, הגענו למספר ההזוי של 99.9% הרשעות במשפטים פליליים. זו הירושה של הליברל הגדול לבית המשפט שלנו. חוקי אוסטרליה וארה"ב לעומת זאת מאפשרים מעצר לא מוגבל בזמן למסתננים ואפילו לפליטים.

    האם שופטי בג"צ חושבים ברצינות שרגישותם לחרות גדולה יותר מזו של שופטי ארה"ב ואוסטרליה? הם רחוקים שנות אור מהם וחשוכים ביחס אליהם.

    בג"ץ פסק: ישראל – מדינת כל מסתנניה

    http://103fm.maariv.co.il/programs/Media.aspx?ZrqvnVq=FLKFKE&c41t4nzVQ=EEJ

    1. איפה הקטע בו מדבר שפטל על הוראתו של מאיר שמגר להחזיק חשודים במעצר וגם לא ללקיים את הדיונים המשפטיים ברצף אולי תוכל להפנות אותי? אני רוצה לכתוב על זה.

  9. הגיע הזמן לגמור עם הדיקטטורה של ביהמ"ש העליון ולהחזיר את השלטון לעם. לגמור עם הדיקטטורה של אהרן ברק וממשיכי דרכו בבית המשפט העליון. במדינה דמוקרטית החוקים נקבעים ע"י העם ונציגיו בבית הנבחרים, ולא ע"י חבר אריסטוקרטים במינוי עצמי.

    1. אכן במדינה דמוקרטית שופטים נשפטים ולפעמים מרצים עונשי מאסר. לא בישראל כאן השופטים הם מעל לכל.

  10. בג"צ ביצע הפיכת חצר – יש מה לעשות!

    בג"צ הוא חוד החנית של השמאל הישראלי וזרוע הביצוע והפיקוח של הקרן החדשה לישמעאל והכל בגלל מסמר קטן – או אם תרצו סעיף קטן באופן בחירת השופטים – תקנו את הפגם והסדר ישוב לכנו:

    הרכב הוועדה למינוי שופטים:

    3 שופטים

    3 חברי איגוד משפטנים

    3 נבחרי ציבור

    כלומר רוב מוחלט ואוטומטי לציבור המשפטנים, כלומר כ 100 אלף משפטפטנים שהם מיעוט זניח, הם אלו שקובעים למעשה את גורל המדינה וחורצים דין בכל נושא העולה על דעתם! יש לשנות את הרכב הוועדה כך שכל חברי הוועדה יהיו נבחרי ציבור – בהתאם לתוצאות הבחירות כך שישקפו את רצון הבוחרים!

    אהרון ברק התייחס לנושא וטען כי ייצוגיות אינה תכונה הנדרשת מבג"צ. אז הוא אמר! הוא לא קובע.

    הכנסת שהיא בית המחוקקים והמוסד העליון במדינה היא זו שצריכה לקבוע והכנסת חייבת לשנות את הסעיף השגוי שהביא עלינו את שלטון המיעוט! ולוואי שנשוב לזכות בשופטים כמו שמגר בעלי השקפת עולם ציונית ואחראית!

  11. שלטון של השמאל הממאיר, האנטי-ציוני, האולטרא-ליברלי, תומך הערבים ואוהב ה"שלום" בכל מחיר הגיב:

    אחרי המהפך של 1977 ועלייתו של הליכוד לשלטון, השמאל השורשי, ששלט כאן 30 שנה, החל בטיפוח בג"צ כגוף שלטוני חליפי לקלפי. ברור שהוחדרו אליו בעיקר (ואולי רק…) האנשים ה"נכונים" ובעלי הדעות ה"נכונות".

    ובדרך קרתה להם תאונה – התהליך הפך את בג"צ לא לכלי שלטון חליפי עבור מפלגת ה"עבודה", אלא לכלי שלטון של השמאל הממאיר, האנטי-ציוני, האולטרא-ליברלי, תומך הערבים ואוהב ה"שלום" בכל מחיר (העיקר שיהיה גבוה למדינת ישראל).

    המפלצת אף קמה על יוצרה, בעודה מעיזה היום לבטל חוקים שנחקקו בידי אנשים הנבחרים בקלפי.

    בריסוק שלטונו הממאיר של הבג"צ והחזרת ערך הדמוקרטיה כערך עליון נביא את ישראל להיות מקום טוב יותר לחיות בו. לנו, הישראלים הפשוטים, אין עניין במהפכות חברתיות גלובליות, אנטי-לאומיות ואולטרא-ליברליות של השמאל הממאיר.

    אין לנו עניין להיות קורבנות ה"שלום", ואין לנו עניין להיפגע מפושעים שמסתובבים ברחובות רק כי לבג"צ חשוב "כבוד האדם וחירותו" אפילו שהוא עבריין, מחייהם ושלוותם של האזרחים הנורמטיביים.

    ובריסוק השמאל הממאיר – ננוחם.

  12. פרופ' דיסקין: שופטי העליון זו אוליגרכיה כוחנית של בורים ועמי ארצות תאבי שלטון, המשבטת את עצמה הגיב:

    בראיון לערוץ הכנסת, ביקר פרופ' אבי דיסקין, מהחוג למדע המדינה באוניברסיטה העברית את המתרחש במערכת המשפט.

    הוא דיבר בשקט ובנימוס, אבל הגדיר את שופטי העליון "בורים ועמי ארצות" כמו גם תאבי שלטון ואת ביהמ"ש העליון כ"אוליגרכיה כוחנית המשבטת את עצמה לדעת, כזו המחליפה ללא כל זכות חוקית את המחוקק ומתערבת בעניינים ציבוריים שאין לשופטיה כל מושג בהם".

    פרופ' דיסקין הביא דוגמאות לבורות של שופטי ביהמ"ש העליון, שמשעינים את פסקי הדין שלהם על ציטוטים ורעיונות של הוגי דעות ופילוסופים, אבל עיון קל במקורות מגלה שהללו כתבו בדיוק הפוך ממה שהשופטים העליונים שלנו ציטטו והביאו בשמם.

    היתה זו ביקורת אינטלקטואלית שכבר שנים לא ראינו על במותינו והיה בזה גם משהו עצוב, כאשר דיסקין סיפר כיצד בחוגים החברתיים שלו השופטים מקבלים תמיד גיבוי בלתי מותנה וכי הוא יודע שדבריו אינם ה"בון טון" המקובל בקרב מי שקובעים באקדמיה את תקציבי המחקר, המינויים ומסלולי הקידום.

    דיסקין בטח לא התכוון לכך, אבל אולי דווקא טוב שתהיה עכשיו הכרה בעוד אוניברסיטה. בשטחים. כי זו העברית, מהשטח המשוחרר שבהר הצופים, כבר שנים שלא החזירה לחברה הישראלית שום תמורה אינטלקטואלית אמיתית עבור הכסף האקדמי הרב הושקע בה.

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-44534-00.html

  13. וכאן עשתה גרסטל את הלא-ייאמן. היא קיבלה את הסברו של שי ניצן, שהוא לא התכוון, וסגרה את החקירה נגדו. הגיב:

    משדרשה הביקורת הסברים משי ניצן על סיבת רדיפתו את ד"ר פורמן ועל נסיונותיו לפטרה, הוא הבין שהפעם הוא נלכד בגלוי על מעשיו ושזה גלגל שעלול להיגמר בהדחתו ממשרתו. מיד ישב וכתב לשופטת גרסטל מנציבות התלונות שפתחה בחקירה נגדו, ש"לא הייתה לי כוונה במכתב זה להורות למנכ"ל שאסור לו לאשר את תחילת העסקתה (של ד"ר פורמן)… אם הובנתי אחרת, אבהיר כי לא זו הייתה כוונתי. בדיעבד, ייתכן שראוי היה לנסח את זאת בדרך אחרת".

    מה לא הובן, שי ניצן? איזו כוונה בדיוק הייתה לך שהיה ראוי לנסחה אחרת? הרי כשפורמן הלכה לבית הדין לעבודה על שלאור מכתבך מנעתם ממנה להיכנס לתפקיד, אתה, כעומד בראש הפרקליטות, היית מי שהובלת והנחית את הפרקליטות לטעון ולהשיב לבית הדין שאין לתת לה להיכנס לתפקיד כי היא העזה להעיד נגד עמדת הפרקליטות. אז על מי אתה צוחק? וכי לא אתה הוא מי שכתב למנכ"ל משרד הבריאות כי (ציטוט): "אני פונה אליך בבקשה שלא לאפשר את התחלת העסקתה במכון, או לחלופין להשעות את תחילת העסקתה ולבחון אותה אחרי שינתן על-ידי העליון פסק הדין בערעור שהגיש רומן זדורוב". מה לא הובן במכתבך? וכי לא כתבת שיש למנוע את כניסתה לתפקיד בכלל, או לפחות עד גמר ההליכים המשפטיים בהם היא הייתה עדה? אתה חושב שכולנו מטומטמים ולא מבינים עברית?

    אפשר, כמובן, להקל על שי ניצן ולטעון שאולי הוא דיסלקטי, ושכל מכתביו יוצאים לו הפוך ממה שהוא התכוון. זה קורה לו הרבה. עובדה: גם כשהוא הקריא ממסמך חסוי לבית המשפט העליון חלף זמן ואז נחשף המסמך והתגלה שהוא הקריא להם הכל הפוך לגמרי ממה שהיה כתוב שם. זה בהחלט קורה לו, למסכן. נכון שאי-אפשר לגנות אדם על דיסלקציה שיש לו, אבל בהחלט אפשר שלא למנות אחד כזה לפרקליט המדינה. כי אם זו לא דיסלקציה, אז תגובתו למבקרת היא פשוט היתממות, מצג שווא ושקר גס, וזה בהחלט מתאים אישית למי שעומד כיום בראש הפרקליטות וגם מתנגד שתהיה שם ביקורת.

    וכאן עשתה גרסטל את הלא-ייאמן. היא קיבלה את הסברו של שי ניצן, שהוא לא התכוון, וסגרה את החקירה נגדו. אתם חושבים שגרסטל מאמינה לו? שהיא חושבת שהוא דיסלקטי ולא יודע לכתוב בעברית? אתם חושבים שהיא לא מבינה מה מתרחש, ואינה יודעת שניצן משקר מכף רגל עד ראש?

    1. שי ניצן ועוד כמה בני טיפוחים של אהרון ברק הם הפרי ביאושים שנמצאים במערכת החוק ,נעשה פיגוע במערכת השפיטה שהם מעל החוק .ממנים את אנשי שלומם

  14. כך מסכם עו”ד יורם שפטל את הסכנה שמהווה בג”צ במתכונתו הנוכחית להמשך קיומה של מדינה יהודית: הגיב:

    השמאל השתלט על בג”צ ומערכת המשפט ומנהל משם את הפעילות הפוליטית שלו אחרי שאיבד את כוחו בכנסת.

    כך מסכם עו”ד יורם שפטל את הסכנה שמהווה בג”צ במתכונתו הנוכחית להמשך קיומה של מדינה יהודית:

    “ברק ובייניש שעמדו בראש בג”צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה.

    בג”צ חותר תחת הרוב היהודי במדינת ישראל!

    ישראל היא מדינה יהודית ומדינת הלאום של העם היהודי, אך רק רוב מוחלט ומאסיבי של יהודים באוכלוסיית ישראל הוא המבטיח את יהודיות המדינה.

    האוייב הערבי והשמאל הישראלי, בפועל ובשתיקה, בעזרת בג”צ פוסט ציוני עם פסיקות שחותרות תחת הרוב היהודי במדינת ישראל, עושים הכל כדי לבטל את יהדותה של המדינה באמצעות הכנסת לא יהודים רבים ככל האפשר לארץ.

    כמו כן פועל בג”צ באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש”.

    סידרת הכתבות באשכול תציג את הבעיה ובהמשך גם את הפתרונות.

    http://www.103.fm/programs/Media.aspx?ZrqvnV

  15. הלא ייאמן נעשה המושחת הזה עם תופר התיקים משפטים בושה עם המפכ"לחייבים לעמודלדין, כולל שר משפטים מושחת שתפוס בגרונו על כל מעלליו.
    איפה המימד הימישי המניות פרשת הרפז. העלמת היומן של ראש ממשלה חלופי חלול עם נוני מוזס ועוד פשעים של מאיר כהן שר הרווחה. הכל מתועד מובא לחקירה והופפפפפפ הצדיקים בסדום ועמורה נקיים. אויי לנו ליפול לידיהם. תיקי נתניהו צריכים להימחק ולהעמיד את כל צוות המתפרה והנילווים אליה לחקירה והעמדה לדין . אןויי ארצי היכן היושרה המוסר ההגינות. האתיקה שהפכה לפוליטיקה סרוחה מלאה רפש וצחנה. פרשת פרקליטות בושה וכלימה