"אין מקום בכנסת למי שמביע תמיכה במחבלים ומרגלים"

ח"כ אופיר כץ יגיש השבוע בקשה לפסול את התמודדותה בבחירות של היבא יזבק: "מאמין שבג"ץ יאשר". ישי פרידמן, 'מקור ראשון': "יש בבל"ד דפוס קבוע של הזדהות עם טרור"

חברי הכנסת אופיר כץ (מימין) והיבא יזבק | צילום מסך

"להיבא יַזְבַּק אין מקום בכנסת ואני אעשה הכל כדי למנוע ממנה התמודדות בבחירות", כך אומר ל'מידה' ח"כ אופיר כץ מהליכוד לקראת הבקשה שתוגש השבוע לוועדת הבחירות במטרה לפסול את חברת הכנסת מבל"ד. לדברי ח"כ כץ, לאחר שנחשף לחלק מהתבטאויותיה של יזבק בחודשים האחרונים, הוא החל לבדוק את הדברים לעומק והגיע למסקנה ש"אסור שיזבק תהיה חברה בכנסת ישראל. פשוט נחרדתי מחלק מהדברים שראיתי".

איזה דברים למשל?

"באופן עקבי ובמשך שנים יזבק פרסמה דברי תמיכה במחבלים רוצחי ילדים ובמרגלים לטובת חיזבאללה. סמיר קונטאר רצח באכזריות את בני משפחת הרן בפיגוע בנהריה ב-1979 כאשר ירה בגבו של אב המשפחה דני ז"ל ורוצץ בקת הרובה את גולגולתה של ביתו עינת ז"ל בת הארבע, ויום לאחר שחוסל ב-2015 פרסמה יזבק פוסט בפייסבוק שמהלל אותו כשאהיד. במקרים אחרים היא הביעה תמיכה במחבל ראווי סולטני שריגל אחרי גבי אשכנזי ותכנן לרצוח אותו כאשר היה רמטכ"ל, וכתבה למשל שיום שחרורו של המחבל סאמר אל-עיסאווי שנידון ל-26 שנות מאסר בשל תכנון פיגועי ירי הוא 'יום ניצחון'. אחרי השחרור של המרגל אמיר מח'ול שהעביר מידע לחיזבאללה על מטרות ישראליות היא השתתפה במסיבת השחרור שלו".

חברי הרשימה המשותפת טענו להגנתה שאלו פוסטים שפורסמו הרבה לפני שהייתה חברת כנסת

"זה נכון שחלק מהפוסטים מגיעים עד 2013, אבל אותו דפוס חוזר על עצמו כל הזמן וגם בשנים האחרונות. רק לפני כמה שבועות יזבק ביקרה בביתו של ראאד סאלח, ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שהוצא מחוץ לחוק. אנחנו מדברים פה על אדם הורשע מספר פעמים בעבירות הסתה ותמיכה בטרור וגם ישב בכלא. ההתבטאויות האנטי-ישראליות האלה הן לא משהו חד-פעמי והמשמעות ברורה: אלה הדעות האמיתיות של יזבק".

הודעת תמיכה של יזבק במחבלת דלאל מוגרבי

בעבר ראינו בקשות פסילה שהתקבלו בוועדת הבחירות אבל בוטלו בהמשך בבג"ץ

"לצערי יש בכל מערכת בחירות בקשות כאלה שבסופו של דבר נופלות בבית המשפט ולא בצדק. זה מרגיז במיוחד אם אנחנו זוכרים שגם מייסד מפלגת בל"ד עזמי בשארה נפסל בוועדת הבחירות אבל אושר בבג"ץ, ואחרי כמה שנים נמלט מהארץ אחרי שנחשד בריגול לטובת חיזבאללה. כמובן שכולם זוכרים את המקרה של ח"כ באסל גאטס מבל"ד שהבריח טלפונים למחבלים בכלא, או סעיד נפאע שהורשע במגע עם סוכנים זרים. ההיסטוריה של בל"ד ידועה וגם בבחירות האחרונות הייתה בקשה לפסילת הרשימה. כאשר הציגו לנשיאת העליון חיות את כל הראיות לגבי היבא יזבק היא אמרה שדבריה יכולים להתפרש כהזדהות עם גורמי טרור שמהווה עילה לפסילה, אבל מכיוון שהבקשה הייתה לגבי כל הרשימה לא ניתן היה לפסול רק אותה. כעת אני מגיש בקשה ספציפית לגבי יזבק ואני מאמין שעם כמות הראיות שאספנו והתוכן שלהן אפשר לגלות אופטימיות זהירה".

קיבלתם תמיכה ממפלגות אחרות למהלך?

"הבית יהודי, 'ימינה' ו'ישראל ביתנו' חתמו ביחד איתנו וזה נותן לנו מספיק חברים בוועדת הבחירות כדי להגיש את הבקשה. אני מצפה גם מחברי הכנסת של 'כחול לבן' לתמול בפסילה של יזבק כפי שחלק מהם הצהירו, למרות שאני יודע שהם די נזהרים מהרשימה המשותפת ובמיוחד מאחמד טיבי".

"הזדהות עמוקה עם טרור"

מי שעוקב במשך תקופה ארוכה אחרי פרסומיה של מפלגת בל"ד בכלל והיבא יזבק בפרט הוא כתב 'מקור ראשון' ישי פרידמן, שאומר בשיחה עם 'מידה' כי נושא התמיכה במחבלים הוא חלק מדפוס פעולה קבוע וחוזר. "גם יזבק, גם בכירים אחרים במפלגה וגם הדפים של המפלגה עצמה פרסמו הודעות תמיכה והזדהות עם מחבלים כמו קונטאר ודלאל מוגרבי. לכן להגיד שזה פוסט בודד שהוצא מהקשרו זה ניסיון לטייח ולא להתמודד עם הבעיה. אתה רואה שזה חלק ממשהו גדול יותר, ושיש פה דפוס שטבוע עמוק בתרבות של בל"ד. זה משותף לכל המפלגות הערביות אבל אצל בל"ד זה בוטה יותר".

בין הפרסומים שחשף פרידמן לאחרונה היו כאמור דברי שבח למחבל סמיר קונטאר, יחד עם הודעה רשמית של המפלגה שהגדירה אותו כ"לוחם חופש" ושאהיד, ופוסט של יזבק שהילל את דלאל מוגרבי, מי שהנהיגה את חוליית המחבלים שביצעה את פיגוע כביש החוף ב-1978, בו נרצחו 35 ישראלים בהם 12 ילדים, ופוסטים לתמיכה במתנקש שירה ביהודה גליק. "יזבק כתבה שהיא מצדיעה למוגרבי כסמל של פמיניזם כביכול", מספר פרידמן ומוסיף כי גם נושא התמיכה במחבלים ערבים ישראלים הוא מאפיןן בולט אצל בל"ד: "ראינו הפגנות והודעות תמיכה של אנשי המפלגה בבני משפחת בכרי שהשתתפו בפיגוע ההתאבדות בצומת מירון ותמונות של ג'מאל זחאלקה ביחד איתם, ועוד פעילות למען מחבלים אחרים שרצחו חיילים. מדובר בהזדהות עמוקה עם כל נושא הטרור".

ובינתיים חבריה לרשימה של יזבק מגבים אותה

"יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה כבר הוציא הודעה בה נאמר שהם מחזקים אותה ועומדים מאחוריה כקול אותנטי של הציבור הערבי, והודעה של מפלגת חד"ש טענה שיזבק היא בכלל כוח של שלום ושוויון ורודפים אותה בגלל גזענות. הרטוריקה בהודעות של הח"כים הערביים היא לאומנית קיצונית וברור של הרשימה המשותפת עומדת לצד יזבק בסיפור הזה".

הודעת תמיכה של יזבק במחבל סמיר קונטאר

מדוע חוץ ממספר מצומצם של כתבים אף אחד לא מכסה את הפרסומים של המפלגות הערביות ברשתות?

"התקשורת בוחרת לאתרג את מי שנוח לה ולא שואלת שאלות קשות. כאילו לח"כים הערביים מותר להיות קיצוניים ואנחנו בעצם אלה שאשמים בסיפור וצריכים להכיל אותם".

ישנה טענה שפסילה של חבר כנסת יכולה דווקא לחזק מפלגה

"ראינו בעבר שכן פוסלים בהתאם לחוק אנשים בעלי עמדות קיצוניות שחורגות מחופש הביטוי. אני לא רואה סיבה מדוע אפשר לפסול אדם אחד ואי-אפשר לפסול מישהו אחר. אם בית המשפט מאמין שצריך לפסול קיצוניים אז אין שום ספק שצריך לפסול גם את בל"ד וחבריה".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. ״מאמין שבג״צ יאשר״?! בג״צ הוא הבעיה, בל״ד ותומכי הטרור הם בסה״כ הסימפטום, טפלו בבג״צ!

    1. הלאומנות הערבו פלסטינו מרימה ראש ודגל. הם זוכרים את אוקטובר 2000 ואת התגובה ההיסטרית של רוה" מ אהוד ברק. ולכן הם מותחים ומותחים את החבל.

  2. זו לא הזדהות עם הטרור. זו גזענות. הדם היהודי זול ונחות גזע

  3. תודה רבה!
    אם יכנס במקומה מישהו מרע״ם תע״ל או חד״ש(והסיכוי לא רע בכלל) זה עוד קול שימליץ עליי ויהפוך את התמיכה החיצונית של הרשימה המשותפת בקואליציית כחול-לבן לקלה יותר למכירה למצביעים.

  4. מדובר בצביעות. כל חברי הרשימה המאוחדת הם תומכי טרור החולמים על החרבת ישראל כולה ולא על שטחי 67 בלבד. מה הטעם להוציא את יזבק ולקבל במקומה טרוריסטית חדשה ברשימה? אותו הדבר טענתי לגבי חנין זועבי שרבים מתו להעיף אותה. בושה שהרשימה הזו קיימת. אין לי בעיה עם הערבים, יש לי בעיה עם תומכי טרור שאינם מכירים בזכות שלנו אפילו על גרגר אדמה אחד. כנראה שהערבים החיוביים מפחדים להקים מפלגה משלהם כי אולי ירצחו אותם. בליכוד חייבים להלחם על הקול הערבי השפוי. באתר האינטרנט: "מקור ראשון" תחת המאמר: "מה ממשלת נתניהו עשתה למען המגזר הערבי" צוין כי ממשלת הליכוד פעלה למען הערבים בתקציבים של מליוני שקלים בתחומי הבינוי, התשתיות, החינוך, המשפט וההשכלה הגבוהה. כמו כן היא טיפלה בהעצמת הרשויות המקומיות, בהגדלת התעסוקה ובטיפול בבעיות הפשיעה ואפילו אחמד טיבי הודה בכך. צריך לפנות לבוחרים הערבים עם ההישגים הללו וגם להבטיח להם שר ערבי. הגיע הזמן שדווקא השמאל יחשוש מהערבים הנוהרים לקלפיות.

    1. ספק אם תמצא ערבי שיסכים להיות שר מטעם הליכוד. פשוט בגלל הפחד מהתנכלויות אליו ולמשפחתו מסביבתם.
      יש סיבה שלמרות שיש הרבה ערבים מתונים, אין להם אומץ להקים תנועה פוליטית כזו.

    2. שנער הוא יחצן של איתמר בן גביר – אותו ימין שמנסה לשכנע אותנו שאפשר להשמיד את החמאס, חיזבאללה ואירן ביומיים, לגרש את הערבים בשבוע ולהקים את בית המקדש בחודש הבא. זהו הימין שמופעל על ידי השמאל כדי לערער את בטחוננו בימין הריאלי ולשרוף קולות ימניים בבחירות על מפלגות "ימין אמיתי" שכל מטרתן היא להקטין את הימין האפקטיבי ולהחזיר את השמאל לשלטון.

  5. נכון..אין מקום בכנסת למי שפגע במדינה היחידה של היהודים לכן גם ביבי צריך לעוף.הוא עשה נזק ששום צבא לא יוכל לתקן

    1. את מתכוונת לשיפור אדיר ביחסי החוץ?
      לירידה באבטלה?
      להצלחה הכלכלית של שוק האנרגיה?

      אפילו האשמות הכי חמורות נגדו(בהן הוא לא הורשה ויש לו חזקת חפות) מדברות על קבלת סיגריות וסיקור תקשורתי-לא משהו שמזיק למדינה ועל עיגול פינות בדרך לחיזוק היכולת התת ימית של צה״ל-דבר שדווקא תרם למדינה.

  6. עוד לא הבנתם יהוד מפגרים.משקרים אותכם.אין דבר כזה עם פלישתני.זה המצאה של שניים צרפתי ובריטי בסוף השלטון של התורקי.לכו תלמדו היסטוריה.כל העולם המוסלמי צוחק עליכם אהבלים.