"יש מצב של אכיפה בררנית כלפי נתניהו שמגיעה ממוטיבציה נגדו במערכת"

ח"כ מתן כהנא מ'ימינה' בראיון מיוחד לקראת הבחירות: "תומכים בראש הממשלה בצעד הנכון של החלת ריבונות. בכחול לבן מציעים רק בריחות ונסיגות"

ח"כ מתן כהנא (צילום: Arielinson)

שלושה שבועות לבחירות 2020, מטה 'ימינה' השוכן בקומות הגבוהות של מגדל משרדים באזור המרכז רוחש פעילות גם בשעות הערב המאוחרות. אנשי דיגיטל, עורכי וידאו, עוזרים ודוברים באים והולכים, עוצרים לרגע רק כדי לחטוף פרי מהמגש הצנוע שהונח בכניסה לכבוד ט"ו בשבט. באולם הסמוך מתכנסת הנהגת צעירי המפלגה, וחברי וחברות כנסת עורכים שיחות טלפון ארוכות והתייעצויות. בין ראיון לרדיו לישיבת צוות, ח"כ מתן כהנא נראה דרוך מתמיד, כאילו אנחנו לא נמצאים אחרי כמעט שנה של קמפיין מתמיד ומתיש. האירועים האקטואליים הם שמכתיבים את הקצב, וביתר שאת בשבועות האחרונים של הישורת הסופית לקראת יום ההצבעה.

מטבע הדברים, הסוגיות המדיניות והפוליטיות תופסות חלקים נכבדים מהשיחה, כאשר שיח הריבונות עומד במוקד לאחר פרסום עסקת טראמפ לפני כשבועיים והתקוות הגדולות ממנה שנראה כי התרסקו על קרקע המציאות. "אנחנו מסתכלים על תכנית טראמפ כנקודת פתיחה", אומר ח"כ כהנא בראיון מיוחד ל'מידה'. לדבריו, "מהנקודה הזו ישראל צריכה להחיל באופן מיידי ריבונות על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, יחד עם דחייה בתוקף של כל אפשרות להקמת מדינת טרור פלסטינית בלב ארץ ישראל. לכן אנחנו מתייצבים לימינו של ראש הממשלה נתניהו ותומכים בו, כדי שיעשה את הצעד המנהיגותי הנכון של החלת ריבונות".

בינתיים נראה שזה לא מתקדם לכיוון הזה בקרוב

"אני חושש שמה שלא יקרה עכשיו עלול לא לקרות גם בעוד חמישים שנה. מי יודע לערוב לנו שאחרי הבחירות המצב פוליטי יהיה דומה? היום יש רוב לריבונות גם בממשלה וגם בכנסת, יש ממשל אמריקני אוהד, וזה המעשה הנכון לעשות. קודם כל להחיל ריבונות כדי למנוע הקמת מדינת טרור פלסטינית שתהיה אסון לישראל. אנחנו נמצאים כאן כדי לגרום לזה לקרות".

כרגיל במחוזותינו, הסוגייה המדינית כרוכה גם בסוגייה הביטחונית, אשר בגזרתה נרשמה לאחרונה התחממות מדאיגה עם גל ניסיונות פיגוע ביהודה ושומרון, בנוסף למתיחות המתמדת מול עזה. לדברי כהנא, "בחודשים בהם נפתלי בנט נמצא בתפקיד שר הביטחון, הוא עשה יותר ממה ששרים לפניו עשו בשנים, וכל מי שמבין בתחום מודה בזה. מאז ומעולם בנט טען שאת המצב מול עזה לא נפתור בלחיצת כפתור או אבחת חרב. השבוע הוא אמר, וגם זכה לגיבוי מראש הממשלה בעניין, שחמאס מקרב את עצמו ליום שבו נאלץ לעשות מבצע צבאי משמעותי, שיהיה שונה מהמבצעים הקודמים ויכאיב מאוד לחמאס. אנחנו לא ששים אלי קרב ולא מחרחרים מלחמה, אבל חמאס בפעולותיו חסרות האחריות דוחף אתנו למצב הזה".

ההנחה הרווחת היא שצריך לשאוף להסדרה בדרום כי חזית הצפון מאיימת יותר כרגע

"נפתלי בנט ממשיך בגישה ההתקפית כלפי ההתבססות האיראנית בסוריה והוא מתכוון לגרום להם לצאת משם. צה"ל הוא צבא חזק ויהיה מסוגל לבצע כל משימה שהדרג המדיני יטיל עליו".

אנחנו מדברים ביום בו חברי 'כחול לבן' החליטו לנטוש הדיון הביטחוני שיזמו במליאת הכנסת כאשר שר הביטחון בנט עלה לדוכן לנאום, וח"כ כהנא לא חוסך מילים מן הצעד מעורר המחלוקת. "זאת פשוט בושה וחרפה", הוא אומר ומוסיף: "כמו שיעלון וגנץ ברחו מטיפול במנהרות חמאס ב'צוק איתן', ככה הם ברחו מהמליאה. זו ההתנהגות הצבועה הרגילה של 'כחול לבן' – קודם מזמנים דיון מיוחד בכנסת ואז נוטשים את המליאה כאשר שר הביטחון עולה לדבר. ל'כחול לבן' אין מה להציע מלבד בריחה ונסיגה, ואסור לתת למי שתומכים בהקמת מדינת טרור בלב ישראל להנהיג את המדינה".

לצד דאגות הביטחון, גם סדר היום הפוליטי תופס חלק ניכר מן השיח, כאשר המפלגות מימין ומשמאל מגבירות את עוצמת ההתכתשות ביניהן, ובתוך כל אחד מהמחנות פנימה. אני שואל את ח"כ כהנא על ההאשמות שנשמעו בימים האחרונים מצד הליכוד לפיהן 'ימינה' עלולה להיכנס לממשלה בראשות גנץ, והוא משיב בנחרצות: "אנחנו נמליץ על בנימין נתניהו לראשות ממשלת ימין, וזו הממשלה שאנחנו שואפים להקים. אם נקלע לסיטואציה פוליטית נוספת של מבוי סתום, יתכן שניכנס לממשלת אחדות, אבל רק כזו שתהיה ביחד עם הליכוד בראשות נתניהו. כל שאר הדיבורים בעניין הם ספינים נלוזים".

גם אם נתניהו יצטרך לנהל במקביל את המשפט שלו?

"אני אמנם איש ימין ממלכתי אבל אני מודה שרמת האמון שלי במערכת המשפט לא גבוהה. אנחנו נמצאים בסיטואציה של אכיפה בררנית כלפי נתניהו, שמגיעה ממוטיבציה נגדו בתוך המערכת. לכן נכון להיום אני מעדיף להיצמד לחוק היבש שאומר שראש ממשלה יכול לכהן גם תחת כתב אישום. מעבר לחוק, אני חושב שהוא המועמד המתאים להיות ראש הממשלה וככה גם רוב העם סבור".

איחודים ופירודים

צירף המילים "ימין ממלכתי" נשמע שוב ושוב במהלך השיחה עם ח"כ כהנא, והוא מגדיר את המושג כ"ימין שיודע לחיות בשלום ואחווה גם עם השמאל. אנחנו יכולים להתווכח ולהיות חלוקים, אבל בסוף כולם חברים. מבחינת מערבת המשפט למשל, יש לנו ביקורת חריפה עליה אבל אנחנו יודעים שאין מערכת משפט אחרת וצריכים לציית לה, יחד עם הרצון לתקן את מה שדרוש".

בערב הגשת הרשימות לכנסת לא הייתה תחושה ממלכתית עם כל הסערות, האיחודים והפירודים

"פוליטיקה היא לא בית מרקחת, וזה נכון שתהליך הגשת הרשימות לא היה אלגנטי. אבל היום בהסתכלות קדימה יש לנו את אחת הרשימות המוצלחות ביותר שהעמידו בימין הממלכתי, רשימה שמייצגת את כלל חלקי הציונות הדתית החל מחילונים, דרך דתיים לאומיים מזרמים שונים ועד לאגף הדתי התורני יותר. כל מי שהוא ימין ממלכתי, 'ימינה' צריכה להיות הבית שלו".

אולי דווקא הצבעה למפלגות קטנות מגדילה את הסיכוי שנלך לעוד בחירות

"הציבור מבין שאין שום משמעות לזהות המפלגה הגדולה אלא רק לגודל הגוש. אם נסתכל על כל המרכיבים העיקריים בשיח שמוביל את הימין כיום, אפשר לראות שהם הגיעו מהמפלגה שלנו – בנט ושקד היו הראשונים לדבר על החלת ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון כאשר נכנסו לפוליטיקה, ועכשיו זה הפך ל'תכנית המאה' של טראמפ; בעבר ישראל הייתה משחררת מחבלים ואחרי שבנט ושקד הגיעו זה נפסק; הם גם היו הראשונים לדבר על הבעייתיות ביחסים בין מערכת המשפט לרשויות המחוקקת והמבצעת, והיום כולם מבינים את הבעיה. כל הימין מיישר קו עם תפיסת העולם של 'ימינה', ולכן מי שרוצה ימין אמיתי צריך להצביע ל'ימינה'".

יש עדיין ערך למפלגה מגזרית?

"בוודאי שיש, בגלל שהמפלגות האחרות הוכיחו שהן לא דואגות לדברים שיקרים ללב הציונות הדתית. כשאביגדור ליברמן יצא למלחמת חורמה נגד המכינות הקדם-צבאיות, או ביקש לפגוע בישיבות הסדר, מי שהציל אותם היה נפתלי בנט. כדי שזה לא יקרה שוב אין מנוס ממפלגה שתדאג לאינטרסים שלנו".

ב'כחול לבן' טוענים עכשיו שהם הבית של הציונות הדתית

"לאורך כל השנים שלהם בפוליטיקה, אנשי 'כחול לבן' נלחמו בכל מה שיקר לציונות הדתית: הם פעלו נגד ישיבות הסדר ונגד שירות לאומי, וחלק מהם כמו יאיר לפיד ויעל גרמן מצדדים בגלוי בפינוי ישובים. הם אנשים טובים ויקרים אבל אנשי שמאל מובהקים, והמפלגה שלהם פוגעת בציונות הדתית. כל המפלגות היום מנסות למשוך את הקהל הציוני-דתי כי הן הבינו שאנחנו לא יושבים יותר בקרון האחורי ומתכוונים לקחת את הגה ההובלה. הם היו מעדיפים אותנו קטנים וצייתנים, אבל הדבר הזה נגמר. בדיוק בגלל זה צריך את 'ימינה' גדולה וחזקה כדי שנוכל להגיע לרמות הכי גבוהות של ההנהגה".

זאת הכלכלה

כאשר כהנא הוצג לראשונה כמועמד 'הימין החדש' בבחירות אפריל 2019, מודעות הקמפיין שמו דגש בעיקר על הפן הביטחוני של דמותו, כמי ששירת שנים ארוכות כטייס קרב ומפקד טייסת בחיל האוויר והשתחרר בדרגת אלוף משנה. למרות זאת, בחודשים האחרונים הפך כהנא לסוג של כוכב ברשתות החברתיות דווקא בגלל סרטונים בהם הוא מדבר בנחרצות על בעיות הכלכלה בישראל. "עם כל הניסון הצבאי שלי, אני לא חושב שמפלגת 'ימינה' הייתה צריכה חיזוק בתחום הביטחון ויש לנו כבר שני שרים שישבו במשך תקופה ארוכה בקבינט", הוא מסביר את המפנה המפתיע. "זה נכון שגם לי יש ניסיון ביטחוני ואני בוודאי יכול לעזור בתחום, אבל זה לא הדבר היחיד שאני מביא. תפיסת העולם שלי היא של ימין שמרני, ולכן גם הנושא הכלכלי מדבר אליי כי הוא מבטא את התפיסה שאני מאמין בה".

בין המטרות העיקריות אותן סימן נמצאת ההסתדרות, אשר לדבריו "נלחמת לכאורה בשביל כלל העובדים אבל בפועל נלחמת רק עבור המקורבים". ח"כ כהנא אומר עוד כי כיום הוא "אחד האנשים הבודדים במערכת הפוליטית שיכול להרשות לעצמו להיאבק בגופים דרקוניים כמו ההסתדרות ובוועדים הגדולים שיושבים על השאלטר. חברי הכנסת של הליכוד לא יכולים להיאבק עד הסוף כי הם צריכים את הקולות של מפקדי הארגזים של ההסתדרות, וחלקם כנראה פשוט חוששים להתעסק עם תיבת הפנדורה הזאת. אנחנו ב'ימינה' לא תלויים בדברים האלה".

כבר נשמעו טענות שאתה מנסה לפגוע בעובדים הפשוטים

"אני לא נלחם נגד העבודה המאורגנת, אלא נגד וועדי השאלטר שדואגים רק למקורבים. יש להם פטיש ענק ביד, ובגלל זה הם יודעים שבסופו של דבר הם יצליחו לסחוט כל מה שירצו, בדיוק כמו שפנחס עידן שנבחר למקום ה-19 בליכוד אמר פעם. בחברות כמו נמל חיפה או חברת החשמל יש מאות משרות מיותרות, ופערים של עשרות אחוזים בשכר לעומת הממוצע במשק. אלה מצבים לא-פרופורציונליים שרק כוח לא-פרופורציונלי מאפשר".

מה לעזאזל ההסתדרות עושה עם מעל 500,000,000 ש"ח שהיא גובה מהעובדים מידי שנה??

מה לעזאזל ההסתדרות עושה עם מעל 500,000,000 ש"ח שהיא גובה מהעובדים מידי שנה??ובכן,אין לה סיבה וכוונה לספר לכם. אם אתם רוצים להבין למה ולקבל מידע "מבפנים" לאן הכסף הולך, צפו בסרטון:

Posted by ‎מתן כהנא – Matan Kahana‎ on Saturday, November 23, 2019

איך הכוח הזה מתבטא?

"ההסתדרות גובה כל שנה מאות מיליוני שקלים מהעובדים בדמי חבר בתור תשלום חובה בלי בחירה בכלל, וכל הארגון הזה פועל בלי שום שקיפות. יש להסתדרות יותר מ-3000 נכסים ברחבי המדינה, אבל אף אחד לא יודע מה קורה איתם. בפעמים הבודדות שמשהו מתגלה פה ושם אז נחשפות שחיתויות מטורפות. תוסיף לזה מקרים כמו הפיצויים השערורייתיים של יותר מ-500 מיליון שקלים ששילמו לפורשים מנמל חיפה רק כדי שיוכלו להקים נמל מתחרה. בכסף הזה היה אפשר להקים מאות כיתות או לקנות עשרות קרונות רכבת חדשים. זה משפיע על יוקר המחייה של כולנו ועל החיים שלנו באופן ישיר, וזה דבר שאני מתכוון להילחם בו".

איך אתה מתכנן להצליח איפה שרבים אחרים נכשלו?

"הגשתי הצעת חוק שאמורה להסדיר את כל נושא העבודה המאורגנת בישראל. הדבר הראשון והחשוב ביותר זה לאסור שביתה בשירותים חיוניים. ברגע שניקח מהוועדים הגדולים את הפטיש הכי גדול שלהם, כל השיח מולם יראה אחרת. אני חושב גם שצירך לבטל את הכלל שקובע שאם שליש מהעובדים מתאגדים זה מחייב את כל השאר, זה פשוט אבסורד".

סוגיה כלכלית נוספת בה מתכוון כהנא לטפל היא סוגיית הרגולציה. לדבריו, "באופן כללי אני מעדיף שעוד ארבע שנים ישאלו אותי כמה חוקים ביטלתי ולא כמה חוקים חוקקתי. בכנסת ה-21 שבקושי הספיקה לפעול כמה חודשים הוגשו אלפי הצעות חוק שרובן מן הסתם לא התקבלו. זה בזבוז מיותר של זמן, כסף ואנרגיה. אני מאמין שהמדינה צריכה להתערב כמה שפחות בחיי האזרח, וזה תופס גם לעסקים קטנים למשל. פחות רגולציה שתכביד עליהם, ויותר הקלות במיוחד בשלבי ההקמה. עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע צמיחה חשוב שצריך לעודד אותו".

להעיר את השטח

כזכור, מפלגת 'הימין החדש' שקמה לקראת הבחירות באפריל נכשלה להיכנס לכנסת, ועברה מאז כמה גלגולים של איחודים ופירודים. לדברי כהנא, הוא אמנם הצטרף ל'ימין החדש' לאחר הקמתה ולא היה מעורב בהחלטה להיפרד אז מ'הבית היהודי' ולצאת לדרך חדשה, אך חשב באותה העת שזה היה מהלך נכון. "כמו רוב הקצינים בדרגתי שמשתחררים מהצבא אחרי הרבה שנים, חיפשתי איך אפשר להמשיך לתרום ולנצל בצורה הכי טובה את הכישורים שלי. כשהגיע הטלפון מנפתלי בנט שהציע לי להצטרף למפלגה החדשה שהוא מקים יחד עם איילת שקד חשבתי שזאת הזדמנות טובה לעשות את זה".

מה השתבש בבחירות באפריל?

"חשבנו אז שאנחנו מביאים בשורה גדולה שתגדיל את סכום המצביעים לימין, גם מהציונות הדתית-הליברלית וגם מהימין הממלכתי החילוני. הבעיה הייתה שבאפריל רצו הרבה מפלגות נוספות כמו 'זהות' שטרפה את הקלפים. אם חלק מהמצביעים שלהם היו מצביעים לנו היינו כבר אז בכנסת עם חמישה מנדטים".

מאיפה היו אמורים להגיע הקולות?

"לא הצלחנו מספיק להביא את הבשורה של ימין ממלכתי-ליברלי משותף לדתיים ולחילוניים. להערכתנו לפחות שלושה מהמנדטים שהצביעו לנו באפריל הגיעו מהציונות הדתית ופשוט לא הגיעו מספיק מהמקומות האחרים. לא לזה התכוונו".

יכול להיות שריצה משותפת עם בן-גביר הייתה מפחיתה את הסיכויים לאיבוד קולות בבחירות הקרובות?

"מעבר לעניין הערכי, אני חושב שגם מבחינה פוליטית טהורה זאת הייתה טעות ללכת עם בן גביר ו'עוצמה יהודית' מכיוון שהוא מבריח לפחות את כמות המצביעים שהוא מסוגל להביא, אם לא יותר. לדעתי כיום איתמר בן-גביר לא שווה יותר ממנדט אחד, ורוב האנשים שהצביעו לו בבחירות הקודמות היו כאלה שקנו את הקמפיין והתפתו להציל את הימין. אם הוא היה רץ איתנו היום הוא היה גורם לכך שלפחות מנדט אחד שלנו יעבור להצביע ל'כחול לבן'. אני מקווה שאנשים התפכחו מהסיפור של 'עוצמה יהודית' ויצביעו הפעם למפלגות אחרות בימין כדי לחזק את הגוש. איש ימין אמיתי שרוצה ממשלת ימין לא צריך להצביע ל'עוצמה'".

בתור מי שנמצא ומסתובב המון בשטח ומדבר עם הציבור, במיוחד בשבועות האחרונים לקראת הבחירות, ח"כ כהנא אומר כי הוא מזהה סימנים לשאננות מסוכנת בקרב מצביעי הימין. "אני חושש שאם אנשי הימין לא יצאו להצביע בהמוניהם או יצביעו בטעות ל'עוצמה יהודית' או לליברמן אנחנו נקלע שוב למבוי סתום, ואז הכדור יהיה שוב במגרש של 'כחול לבן'. גנץ ולפיד יצטרכו להחליט אם הם ממשיכים לנהוג באופן לא-דמוקרטי ולפסול אישית את נתניהו, או שהם מתעשתים ומבינים שלפחות חצי מהעם רוצה את נתניהו כמנהיג הימין. אם ב'כחול לבן' רוצים להימנע ממערכת בחירות רביעית הם יצטרכו לקבל את העובדה הזאת".

למה אתם לא מצליחים להעיר את השטח?

"אני מרגיש שהשטח בכל המפלגות קצת רדום. הייתי לא מזמן בפאנל פוליטי באוניברסיטה העברית יחד עם חברי כנסת מכל המפלגות, והאולם היה חצי ריק דווקא במקום שבו אתה חושב שתהיה מעורבות והתעניינות גדולה של סטודנטים. אני מצפה מכל אנשי הימין לא להפקיר את השטח, לעשות הכל ולנסות להביא כמה שיותר מצביעים לקלפיות, כי החלופה האחרת תהיה ממשלת שמאל בראשות גנץ יחד עם הרשימה המשותפת".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. הוא יוצא נגד חיוב תשלום לוועד העובדים ? צמצום הקשר שבין מדינה ואזרח? אשמח מאוד לדעת אם יש לו הסבר למה בנט בעצמו תומך בזה שיחייבו אותי לשלם לדבר הזה שנקרא 'רשות השידור'? למה המדינה צריכה לקחת ממני כסף ולהחליט עבורי מה אפשר לראות ומה לא עם אותו כסף? למה אני צריך לשלם קמפיין תעמולתי של משפחות חד מניות או מצעד השרמוטות או כל גוון אידיאולוגי אחר. מצטער.. לזה לא קוראים ימין,

  2. ״-יש עדיין ערך למלפגה מגזרית?
    -בוודאי שיש!״

    באיזה עולם הימין החדש היא מפלגה מגזרית? באיזה יקום בנט ושקד שייכים לאותו מגזר?
    שלא תבינו לא נכון, אני תומך בהם. אבל אני לא מבין בשביל מה הוא טורח להעמיד פנים שהוא מה שהוא לא.
    (והאירוניה במיטבה: דווקא אנשי הבית היהודי טוענים כבר שנים שמגזריות היא דבר רע וצריך לחשוב במונח של ׳כלל עם ישראל במקום׳ אבל מתנהגים כמו אחרונת המפלגות המגזריות).

  3. ״הציבור מבין שאין שום משמעות לזהות המפלגה הגדולה אלא רק לגודל הגוש״-
    אז למה ראשי הימין החדש לזרוק 2 מנדטים של עוצמה יהודית(שגוש הימין צריך) ואולי עוד אחד של זהות, אל מתחת לאחוז החסימה על פני כך שהליכוד יגנבו להם כמה מנדטים?
    העיקר גודל הגוש, לא?

    1. ליכוד גדול זה אינטרס לאומי. ליכוד חלש זה אסון לימין. ליכוד חלש יצטרך לבנות קואליציית 64-61 עם 8 רשימות שבנויות מ-11 מפלגות כשהמפלגות הפחות ימניות ביניהן יוכלו לאיים בפיצוץ הממשלה ובהעלאת השמאל לשלטון ומפלגות הימין תמיד יישרו איתן קו "כדי לא להעלות את השמאל לשלטון". לכן, צריך שרוב מוחלט של הכוח בממשלה ובקואליציה יהיה אצל הליכוד.
      מפלגות ה"בוטיק" של הימין אינן מפלגות אותנטיות אלא מפלגות פח שהשמאל מקים מאחורי הקלעים כדי לחבל בכוחו הפוליטי של הימין. מנהיגי מפלגות הפח האלה אמורים להפיל מבפנים קואליציות ימין עתידיות (בטענה שמפלגת הימין הגדולה, הליכוד, מתכננת מהלכים מדיניים המנוגדים לאג'נדה של הימין), אבל גם אם מפלגותיהם אינן עוברות את אחוז החסימה – הם כבר הועילו לשמאל: מפלגות הפח שלהם גורמות לבזבוז אלפי קולות ימניים, להקטנת מפלגת הימין האפקטיבית ולסלילת דרכו של השמאל לשלטון.
      אנשים כמו פייגלין, בן גביר, בן ארי ומרזל לא כל כך תמימים לחשוב שהמפלגות שלהם באמת יוכלו לנגוס בכוחם של הליכוד ושל הבית היהודי עד כדי כך שהם עצמם ייקראו להקים ממשלה. ואם הליכוד אינו גדול מספיק כדי להקים ממשלה, יש רק אפשרות אחת: השמאל מקים ממשלה. זה לא מקרה שבבחירות אפריל 2019 פייגלין לא חתם הסכם עודפים עם אף מפלגה ימנית (שמא הימין יהנה מקולות האידיוטים השימושיים שהצביעו לו) ואילו בבחירות ספטמבר 2019 בן גביר חתם הסכם עודפים עם מפלגת "נועם" – עוד מפלגת פח (הפעם של הכת הטאואיסטית שכל רבניה תמכו באריק שרון בעת פינוי היהודים מגוש קטיף) שפעלה בשירות השמאל, ש"מישהו" מטעמו דאג להשאיר פתקים שלה בקלפיות, למרות שהיא הודיעה על פרישתה מהמירוץ.
      אנו חיים במשטר קואליציוני, לא נשיאותי – לא הכל נתניהו יכול לעשות בעצמו, הוא יכול רק להשתמש בקלפים שאנחנו נותנים לו בבחירות. אי אפשר לתת לו קלפים גרועים ואז להתלונן שהוא לא עושה מספיק. אם הליכוד לא תהיה המפלגה הגדולה ביותר, חס וחלילה נתעורר לחלום בלהות שבו יאיר לפיד (הבובה של נוני מוזס) ועופר שלח ובני גנץ הסקלרוטי ("אני אממש את האג'נדה של המחנה הדמוקרטי") יהיו ראשי ממשלה ברוטציה ואבי ניסנקורן יהיה שר האוצר, שימוטט את כלכלת ישראל ויביא אותנו למצב של ונצואלה. מבחינה מדינית יעמדו בראש המדינה בובות שיפלו כפרי בשל לידיהם של בעלי הכוח של הסדר העולמי החדש מבית מדרשם של סורוס והקרן לישראל חד"שה, יהרסו את הלאומיות הישראלית היהודית ויגרמו לנזקים מדיניים בלתי הפיכים בזירה ה"פלשתינית".

      https://rotter.net/forum/politics/18173.shtml

      https://rotter.net/forum/gil/6643.shtml

    2. לא הבנתי,
      אם ימינה היו סוגגרים דיל עם עוצמה(והם לא יכולים לטעון שהם ניסו) הם גם היו מצילים את 2 המנדטים של עוצמה וגם לחזק את הליכוד(מכיוון שהוא היה גונב את הקולות המתונים שהיו בורחים מהימין החדש)-איפה בהסבר שלך יש נימוק למה שימינה לא יעשו את זה?
      אגב, עוצמה וזהות לא טיפשים. הם כבר הבינו שדרך אחוז החסימה, שיריונים, מרכז מפלגה, משמעת מפלגתית ומשמעת קואליציונית נוצר מצב שבפועל רוב הח״כים הם חותמות גומי של ראשי המפלגות ולכן למעשה הכנסת רחוקה מלייצג את מגוון הדעות בעם. המסקנה היא שהם לא יצליחו לקדם את מה שהם מאמינים בו דרך המפלגות הקיימות(בעיקר כשחלק משמעותי מהימין המתון מעדיף לבגוד לידי לשמאל מלהכיל אותם) אלא ע״י סליטה באמצעות אחוז החסימה(לדוגמה פייגלין וחוק הקנאביס). זו הסיבה שהם מתנהלים בצורה שהם מתנהלים.

    3. למגיב מס' 2: אין כאן הרבה מה להבין.
      בנט ושקד זה לא ימין, בנט ושקד זה שמאל שמעמיד פנים שהוא ימין. כיוון שהשמאל מבין שאין לאג'נדה שלו רוב בציבור הוא מנסה להגיע לשלטון בעזרת אנשי שמאל שמתחזים לאנשי ימין.
      מי היה ה"אחוק" של בנט?
      רמז: החבר של נוני מוזס.
      מי איפשר לשמאלנים להשתלט על מערכת החינוך?
      רמז: זה שמאגף מימין.
      מי תמך בפרקליטות המושחתת?
      רמז: זו שמבטיחה רפורמה מעמיקה.
      זוג נוכלים שגנבו את המפלגה הדתית לאומית מאחורי הגב של בוחריה והוליכו אותה למחוזות הקרן החדשה: להט"בים, פמיניסטיות ורק-לא-ביבי.

      https://www.inn.co.il/News/News.aspx/381740

      https://www.davar1.co.il/47011/

      https://conspil.com/2018/10/shaked-fiktzia/

      https://conspil.com/2018/12/benedictus-and-shaked-are-the-ones-who-tried-to-incriminate-netanyahu-in-accepting-bribes/

  4. לכבוד ח"כ אל"מ מתן כהנא היקר מאד ! אני מציע לעשות גם אסיפת בחירות בבתי אבות כדי לקבל קולות מהם,כי כזכור מפלגת הגמלאים בראשות רפי איתן קיבלו 7 מנדטים!!!!!!
    כמו שאומרים חז"ל דין פרוטה כדין מאה פרוטה- אותו דבר כל קול שווה !!
    אסור לזלזל!!!
    איך כלכלן אמר – מה ההבדל בין צייד לדייג? דייג מחכה להזדמנות ,צייד מחפש הזדמנות!
    יאללה לחפש לאסוף קולות קולות מחוץ לרשת!
    אגב אני מעריך את מה שהנך מדבר על העושק של ההיסתדרות מהמדינה! זה גזל גמור!!!! אין ברכה בכסף זה כמו בעסק שפתוח בשבת אין לו ברכה!

  5. חייב להגיד שהשינוי שמתן כהנא עשה גרם לי להתהפך ביחסי אליו ב-180 מעלות

    לפני זה ראיתי אותו כרפי פרץ – טייס, כלומר חכם ברמה הטכנית, אבל טיפש ברמה המעשית של הפוליטיקה, אדם שאוהב לדבר הרבה על הזמן שהוא העיף קופסאות באוויר ולכן כל מה שהוא אומר נכון. שחושב שאם הוא יודע להחזיק מעמד 5 דקות עם F16 זה אומר שהוא מוסמך לטפל בכל בעיה במדינה.

    עכשיו הוא מדבר איתי בגובה העיניים, זה הרבה הרבה יותר טוב.

  6. מתי כבר תבינו שאין אכיפה בררנית ואין עודף מוטיבציה של אנשיםהבפרקליטות.
    יש נסיון הפיכה מתוכנן של אנשים מסויימים מהמערכת המשפטית המשטרה והתקשורת להפיל את נתניהו ואם צריך אז להכניסו לכלא ובכך לסיים את הסיפור שלו.