השקרים, המיליונים והטיוח: עשרה חורים בפרשת 'המימד החמישי'

מצג השווא והפטור ממכרז, פגישת גנץ ואלשיך, הגישה למידע רגיש והסחבת של מנדלבליט בפתיחת חקירה: התהיות שהציבור חייב לקבל עליהן תשובות

הולכים ומסתבכים? רוני אלשיך, בני גנץ ואביחי מנדלבליט | צילום מסך

פרשת המימד החמישי הולכת ומסתבכת, ועלולה לסבך את כל המעורבים בה מזוויות שונות. כזכור, ביום חמישי השבוע דווח בחדשות 13 כי פרקליטות המדינה הנחתה לפתוח בחקירה פלילית של ההתקשרות בין חברת 'המימד החמישי' בראשה עמד גנץ לבין משטרת ישראל, במסגרתה קיבלה החברה סכומי כסף גבוהים ללא מכרז. בדיווחים שונים שעלו מאז הפרסום על פתיחת החקירה עלו שאלות קשות נוספות לא רק על הפרשה החמורה כשלעצמה, אלא גם על אופן הטיפול בחשדות מצד מערכת המשפט.

1. מדוע קיבלה 'המימד החמישי' פטור ממכרז?

הפרשה החלה בשנת 2016, אז פנתה החברה בראשה עמד בני גנץ למשטרה בהצעה לרכוש מערכת טכנולוגית מתקדמת שהיא מפתחת. על פי דו"ח מבקר המדינה שפורסם במרץ בשנה שעברה, הורה המפכ"ל דאז רוני אלשיך למנהל הטכנולוגיות במשטרה לבצע בדיקה של התאמת המערכת ובהמשך לנהל משא ומתן עם החברה לחוזה דו-שלבי: השלב הראשון היה פיילוט לבחינת היכולות הרחבות של החברה בסכום של ארבעה מיליון שקלים, ובמקרה של הצלחת הפיילוט התחייבה המשטרה לרכש מלא של המערכת בסכום של 50 מיליון שקלים. באוקטובר 2016 החליטה ועדת המכרזים במשטרה לאשר את הפיילוט בפטור ממכרז, והוא בוצע במחצית השנייה של 2017.

2. מדוע לא נעשתה פנייה לספקים נוספים?

על פי בדיקת מבקר המדינה, בכל הליך אישור ההתקשרות עם החברה של גנץ "לא בוצעה כל פנייה רשמית לחברות אחרות בתחום לצורך ביצוע תיחור", ולא בוצעה כל פנייה לקבל מידע על יכולות של חברות אחרות בתחום. עוד מצא המבקר כי לאחר שאנשי המנ"ט ביצעו "בדיקה באינטרנט" לאיתור חברות נוספות, המדור הרלוונטי במחלקת רכישות ומכירות במשטרה הסתפק בבדיקה זו, ובניגוד לנהלים לא ביצע סקר שוק לאיתור ספקים פוטנציאליים ולא התייעץ עם גורמים  רלוונטיים במשרד האוצר. על פי המבקר, בצעדים אלו העניקה המשטרה "יתרון בולט" ל'מימד החמישי' על כל יתר החברות, באופן "שאינו מבטיח למשטרה את מירב היתרונות" בניהול משא ומתן על עלויות.

3. מדוע לא נבדק מצג השווא שהציגה המימד החמישי?

ההחלטה להעניק לחברה של גנץ פטור ממכרז הסתמכה על חוות דעת של המנהל הטכנולוגי במשטרה, שהציגה מידע עסקי אודות 'המימד החמישי' על בסיס נתונים שהחברה עצמה מסרה והתבררו בהמשך ככוזבים. כך למשל, נכתב בחוות הדעת כי החברה קיימת כבר משנת 2012 למרות שנוסדה רק ב-2014; עוד נכתב כי לחברה קיים מוצר מוכן למרות שבפועל היה עדיין בשלבי פיתוח, ונטען כי לחברה "חמישה לקוחות ביטחוניים" למרות שעד אז לא ביצעה כלל מכירות. על פי מבקר המדינה, התשתית העובדתית שהוצגה לוועדת המכרזים "לא הייתה נכונה", למרות שמדובר ב"עובדות משמעותיות ורלוונטיות" לקבלת החלטה על פטור ממכרז.

4. מה קרה בפגישה בין גנץ לאלשיך?

על פי דו"ח המבקר, ביום ה-30 באוגוסט 2016 התקיים דיון בנושא ההתקשרות בין המשטרה ל'מימד החמישי', בו השתתפו בין השאר המפכ"ל אלשיך ובכירים אחרים במשטרה, יחד עם יו"ר החברה בני גנץ והמנכ"ל דורון כהן. על פי פרוטוקול הישיבה, הדיון עסק ב"נושאים מהותיים" כמו צורת ההתקשרות, תקנות הפטור ושילוב המערכת במשטרה, ובסיכומו הנחה אלשיך לבצע את ההתקשרות בפטור ממכרז. מבקר המדינה קבע לגבי דיון זה כי "יש טעם לפגם" בהשתתפות נציגי החברה במסגרת דיון מקצועי בו דנו במסלול ההתקשרות עמה. בנוסף, על פי דיווח אמש מחדשות 13, במסגרת החקירה שוקלים במשטרה "אפשרות לבקש צו חיפוש בניידים של גנץ ואלשיך".

5. מה היה תפקידם של בכירי המשטרה לשעבר בחברה?

על פי פרסומים שונים, בין היועצים החיצוניים שגייסה חברת 'המימד החמישי' היו מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן, וכמו כן הניצב בדימוס בני סאו שכיהן כממלא מקום המפכ"ל ב-2015 וניצב משנה בדימוס גדי אשד. בנוסף, נשיא החברה היה בכיר המוסד לשעבר רם בן ברק, אשר כיום מכהן כחבר כנסת מטעם 'כחול לבן'. מנכ"ל החברה דורון כהן אשר צפוי להיחקר באזהרה היה גם הוא בכיר במוסד.

6. מדוע קיבלו אנשי המימד החמישי גישה למידע משטרתי?

על פי דיווח מאמש של מאור צור בחדשות 13, במסגרת פיתוח תוכנת הריגול של 'המימד החמישי', קיבלה החברה בראשות גנץ גישה ל"מידע המשטרתי הכי רגיש". על פי הדיווח של צור, "אנשי החברה היו מגיעים לאגפים השונים במשטרה ומתחברים למאגרים הכי רגישים, כולל מידע מודיעיני", דבר הנעשה "ללא פיקוח רציני" ומבלי שהעובדים עברו בידוק ביטחוני ראוי. כעת החשש במשטרה הוא כי חלק ממאגר המידע הרגיש דלף ועלול "להגיע לידיים לא רצויות".

7. האם בחברה יידעו את המשטרה לגבי זהות המשקיע הראשי בה?

על פי דיווחים שונים, בין הסיבות לסגירתה הסופית של 'המימד החמישי' הייתה הסתבכות של אחד ממשקיעיה העיקריים, האוליגרך המקורב לפוטין ויקטור וקסלברג, עליו הוטלו סנקציות מצד הממשל האמריקני במסגרת חקירת המעורבות הרוסית בבחירות בארה”ב ובעבר שמו נקשר לכאורה לפרשות שונות של גניבת והדלפת מידע חסוי.

מעבר להתנהלות המשטרה וראשי 'המימד החמישי' בכל הנוגע להתקשרות בין הצדדים, עולות שאלות קשות גם בנוגע לטיפול מערכת המשפט בפרשה מאז פרסום הדו"ח החמור של מבקר המדינה בחודש מרץ בשנה שבעברה.

8. מדוע התעכבה פתיחת החקירה בעניין 'המימד החמישי'?

כאמור, דו"ח מבקר המדינה שעסק בהתקשרות המשטרה עם החברה של גנץ פורסם בחודש מרץ 2018, כמעט שנה לפני ההחלטה השבוע לפתוח בחקירה. על פי עו"ד יצחק בם שהגיש עתירה לבג"ץ בעניין מטעם ארגון 'לביא', רק בחודש יוני בשנה שעברה ביקשו בפרקליטות את החומרים מהמבקר, שהגיעו רק באוקטובר לאחר עתירה לבג”ץ, ועוד ארבעה חודשים חלפו בטרם ההחלטה על פתיחה בחקירה. לדברי עו"ד בם, "התחושה היא שליועץ המשפטי לממשלה יש שני הילוכים – הילוך אחד לנתניהו שהוא הילוך מהיר שמנותק מלוח הזמנים הפוליטי ולכן אפשר לפרסם כתב חשדות ולהגיש כתב אישום לפני בחירות, והילוך האיטי, למשל ביחס ל’מימד החמישי’ ואנשי הציבור שקשורים לחברה".

9. מדוע התעלם מנדלבליט מפניות השר ארדן בנושא?

על פי פרסום של מתי טוכפלד ב'ישראל היום' בחודש שעבר, השר לביטחון פנים פנה ליועמ"ש כבר בחודש דצמבר בדרישה לקבל החלטה על חקירה פלילית בפרשת 'המימד החמישי',  או לחלופין לאפשר לו כשר הממונה לבדוק את מכרזי המשטרה ולטפל בכשלים שהתגלו בהם. לאחר שלא נענה, שיגר ארדן פנייה נוספת למנדלבליט בראשית חודש ינואר. על פי המכתב ששלח השר ארדן, משרדו ניסה לקבל את החומרים הרלוונטיים אך "נדחה על ידי היועצת המשפטית של המשטרה בטענה כי נבחנת פתיחת חקירה פלילית". לדברי השר ארדן, מנדלבליט עצמו "אישר למשטרה לא להעביר את החומרים למשרדו".

10. מדוע התעלם מנדלבליט מפניות המשנה לפרקליט המדינה בעניין?

בדיווח אמש של צח שפיצן בחדשות 'כאן', נמסר כי המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר שלח מאז חודש אוקטובר מיילים חריפים ליועמ"ש ו"הפציר בו לקבל החלטה" בנוגע לפרשת המימד החמישי, בה לדעתו "יש היבטים פליליים". על פי הדיווח, כאשר למברגר לא קיבל מענה ממנדלבליט, "הטונים במיילים החריפו". בנוסף, לדברי שפיצן בפרקליטות "שקלו לפנות למשטרה כדי לקבל מסמכים שמבקר המדינה התעכב במסירתם לאורך חודשים רבים".

מכל האמור לעיל עולה תמונה ברורה לפיה בשלב מסוים בחקירה היה ברור לגורמים בכירים בפרקליטות כי ישנים היבטים פליליים חמורים בפרשת 'המימד החמישי' אותם יש לבדוק לעומק, היבטים שהובאו גם לידיעת היועמ"ש מנדלבליט במספר רב של הזדמנויות. למרות זאת, הסחבת בפתיחת החקירה נמשכה גם לאחר חוות הדעת של למברגר על החשד הפלילי הברור בפרשה, כאשר מנדלבליט נמנע מקבלת החלטה בעניין. שאלות אלו מעלות תהיות קשות מאוד לגבי התנהלות מערכת החוק בסיפור, במיוחד לאור זריזותה ונחישותה לחקור ולהאשים במקרים אחרים.

פנינו למשטרת ישראל, משרד המשפטים ו'כחול לבן' בבקשות תגובה, והן תובאנה מיד עם קבלתן.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

41 תגובות למאמר

  1. מנדלבליט עבד בשביל המיזם=רק לא ביבי=כחול-לבן.
    לא לעולם חוסן –
    מאז לכתו של שי ניצן,תודה לאל, נראה שמתחילים לעשות צדק –
    שרק ימשיכו כך.

    1. נא לא לשכוח, שהמרוויח המרכזי בפרשת המסמך, הוא לא אחר מאשר – בני גנץ !…

  2. מה לא ברור? לא צריך להיות משפטן. כל אחד יכול להבין בקלות.
    המשטרה , הפרקליטות וכל השאר עובדים לפי כלל א.1.1 בספר התקנות . זהו כלל ברור ופשוט הקובע מפורשות כי:
    "יש נתניהו – יש חקירה.
    אין נתניהו – לא מעניין"
    זה ברור פשוט וקל, לא?

  3. חסרה לך חוליה מרכזית חשובה בתחקיר שלך.
    בשנת 2011, גנץ החליף את אשכנזי בתפקיד רמטכ"ל, לאחר שאשכנזי + מנדנבליט הצליחו לסלק את גלנט מהתפקיד שהיה מיועד לגלנט, ע"י מסמך הרפז.
    אבל, המרוויח הגדול ממסמך הרפז היה – בני גנץ !!!…
    זה הגיוני לחקור מה חלקו של בני גנץ בפרשה זאת !!!!!!!!!!!!!

    תחקור את הרפז, מה חלקו של גנץ בפרשת "מסמך הרפז", שכבר היום הפך ל- "מסמך אשכנזי+מנדנבליט", ואולי הגיע הזמן לחקור האם זה בעצם "מסמך אשכנזי+מנדנבליט+גנץ" ?…
    בתקשורת כבר נרמז, שהרפז טען בפני מי מהעיתונאים, ש- גנץ הוא המרוויח הגדול בפרשת המסמך הנ"ל.

    1. מה עם חקירת המניות של ביבי

    2. גנץ נדחף כלפי מעלה כשטובים וראויים ממנו סולקו מפני שכל הבוחשים במינויים במדינת ישראל מעוניינים שבצמרת יהיו אנשים שקל לכופף אותם במיוחד כאלה שתיק פילי עומד כחרב מעל לראשם. צריך להתחיל לשים על השולחן את המעורבות של קרנות זרות ובעיקר גורמי מודיעין זרים על התהליכים פוליטיים במדינת ישראל, ממידע שמגיע למשטרה, דרך קרנות, ועד למימון של הפגנות, נסיעות לחו"ל של בחירים ועתירות לבג"ץ.

    3. ולמי תודה על הסיוע בסילוק גלנט מדרכו של גנץ בדרך לרמטכ"לות? הגיב:

      לקלמן ליבסקינד – העיתונאי שעושה קולות של ימין אבל מקבל הוראות ממפקדת השמאל. הוא עזר לסכל את מינויו של גלנט בפרסום נמהר ובלתי בדוק כאילו גלנט השתלט על קרקע שאינה שלו, אבל מילא פיו מים בעניין דומה אצל גנץ:

      https://www.maariv.co.il/journalists/Article-680401

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART2/209/295.html

      להזכירנו: בתאריך 19.12.12 אישרה הוועדה המקומית במקום מגוריו של גלנט כי מדובר באי הבנה שביצע ועד המושב בעבר, כשחילק את האדמות בין התושבים – ושייך בטעות שטח ציבורי לשטח הבית של גלנט.

  4. תנועת אומ״ץ פנתה ליועמ״ש כבר במרץ 2019 בבקשה לבדוק את הנושא

    1. תנועת אומץ ללא אריה אבנרי ז"ל לא מצדיקה את קיומה.

  5. איך מנדלבליט עושה.אקרובטיקה רק כדי לא לפגוע בכחול לבן ,לא לפגוע באשכנזי ובסגלוביץ שהיום הם ביחד באותה מפלגה ,ויש להם מה להסתיר בקלטות שהחומר בהן עברייני לפי מי ששמע אותם !
    גם אהוד ברק טוען כי נקלטות מראות שאשכנסי שיקר וכמו עבריין
    מנגלבליט חלש פחדן מדקלם מה שכתב לו בזמנו שי ניצן ןהיום ליאת בן ארי מנהלת אותו ,מקימה קבוצת וואציאפ ללא ממ פרקליט
    ממאנת לאפדר לפרקליט המדינה
    לבדוק את המחלקות בפרקליטות
    ומנדבליט לא מאפשר לפתוח בחקירה נגדה שהיא הגישה תצהיר כוזב לבית למשפט.
    מנדלבליט התגלה כחסר עמוד שדרה כמדליף לעיתונאים על מנת שיתנו לו גיבוי ,הגיש כתבי אישום הזויים כדי שלא יבדקו אותו
    המבקר וינשטיין קבע כי מנדלבליט שקרן
    וכעת נחשפו כם הכזבים של גנץ עם החברה הכושלת.שלו

  6. על פניו הדברים חמורים ביותר, הרבה מעבר להפסד הכספי של 4 מיליון. התהליך עצמו היה נגוע ומעלה תמיהות לגבי התנהלות המשטרה בתחומים אחרים. מוסדות ציבור בישראל עורכים בדיקות ממושכות לפני התקשרות בהיקפים קטנים בהרבה, וכאן – בתחום שהוא גם רחב, וגם רגיש מבחינת ביטחון פנים, נעשו הדברים בשיטת "חבר מביא חבר" ו"יהיה בסדר". יש לצפות שהריחות הרעים ימשיכו לעלות, ויהיו לכך השלכות פוליטיות. אשר למעורבותו של גנץ אשר בינתיים "לא נחשד בפלילים". אם הוא ידע על הדיווח הכוזב זה חמור ביותר, ואם לא ידע – זה חמור שבעתיים. הרי מדובר כאן בעיסקה החשובה ביותר (וכנראה היחידה) של החברה.

  7. עכשיו כל אנשי השמאל המאורגן: במערכת האכיפה ובתשקורת קופצים על פרקליט המדינה דן אלדד, כאילו ביצע החלטה פוליטית בזמן שההפך הוא הנכון. עיכוב פתיחת החקירה היה צעד פוליטי בררני זועק לשמיים. כל עיתונאי/כתב/אדם ישר באשר הוא צריך כעת – לצאת ולחזק את ידיו של פרקליט המדינה החדש.

  8. מר נתניהו העם מבין את חוסר ההגינות השפל במערכת המשפט הם ממשיכים להסתיר את כל החשדות ולבטלם כל עוד זה לא נוגע כביכול בבנימין נתניהו ראש ממשלה דגול העושה הכל למען מדינת ישראל איך אפשר לתת לכח המרושע הזה להמשיך לתפקד ללא בדיקה חקירה ולהפסיק את תיאטרון האבסורד הנורא הזה אני מודאגת

    1. אכן צריך לחקור את המימד החמישי אבל זה אינו הופך את בנימין נתניהו לצדיק !
      נתניהו קיבל הנחה בתיק הכבד ביותר דהיינו פרשת הצוללות – אם המקורבים אליו
      קיבלו שוחד והוא לא ידע אזי אומר איזה מן חצר ביזנטית זו ? אם הוא קיבל שוחד
      גרוע מאוד. מה יותר גרוע תחליטו אתם.
      ודווקא בפרשה זו לא נפתחה חקירה בנימוק של "סודות מדינה", יש דרכים לנהל
      את הדיונים בסודיות.

    2. .כולם זכאים עד החלטת בית המשפט גם ביבי וגם גנץ ואשכנזי.

  9. עכשיו הבנתם מי זה גנץ וחבורתו נו
    עקף את כל החוקים הוא ואלשייך וכל זה למה לשדוד כספי העם ומדינה
    שמאלנים תתפכחו הם כחול ולא כלום רוצים רק את כספנו מעבר אין להם כלום אה סליחה עוד חקירות של לפיד ואשכנזי ביום שפתח התיק תיהיה רועדת אדמה הוזהרתם טיבי ומעודה הולכים להיות בהנהגת המדינה

  10. כעוסק קטן ובעל טכנולוגיות מוכחות הסיכויים שלי לקבל תנאים כאלו כמו גנץ הם רק בחלומות.
    בכלל שאקבל הזדמנות כלשהי היא אפסית.
    כי אני פשוט ישר וללא מקורבים.

    1. כחול לבן הם טוענים שיש להם דם כחול כאילו מורמים מהעם
      לבן הם כאילו השבט הלבן המתנשא .
      המיזרחי אצלם בתנועה, הם מיזרחים מחמד הווסלים של כחול לבן.

      גיזענים,גיזענים,גיזענים.

  11. סתם מיזם שלא צלח. אחד מרבים כאלה בעולם העסקים.

  12. לא צריך להיות המחדד הכי חד בקלמר כדי להבין שבנוסף להכול כנראה השתמשו בו הרוסים לצורך ריגול מי יודע איזה מידע שאבו מהמחשבים של משטרת ישראל.ואך שאבו לו את המידע מהטלפון האם זה קשור לפרשה הזו או אדון בני פשוט גבינה שוויצרית בכול מה שקשור לשמירה על סודות מדינה

  13. מי שהיה צריך שוב הוכחה שמנדבליט מושחת יבין מה קורה כשהוא מעכב פתיחת חקירה מטעמים פוליטיים וזאת כדי לא להזיק לגנץ ושו"ת בבחירות אם זה לא שחיתות מהי שחיתות ולחשוב שזה מאשים את נתניהו במרמה והפרת אימון

  14. בלגנץ אינו ראוי
    בלגנץ שילם סיכום של 2,455,499 על מסע בחירות ברשתות החברתיות מכספי הציבור. ארבעת ראשי המפלגה הוציאו יחדיו על מסע הבחירות סכום של 6,139,907 . זה אמור לגבי הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, אך אינו כולל את הטוויטר ורשתות נוספות. בנוסף לראשי המפלגה גם , כמעט כל חברי המפלגה העלו פרסומים בתשלום בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם באלפי שקלים. עבור ראשי המפלגה שלמה המפלגה מכספי הציבור כנראה שכך נראה אצלם "ישראל לפני הכל".

    בלגנץ אדם שאינו ראוי. הוא לא היה ראוי להיות רמטכ”ל אלא מונה לרמטכ"ל במקום יואב גלנט שהפרקליטות מצאה אצל האחרון חריגות בניה. משכך גנץ מיהר להרוס את חריגות הבניה אצלו שם הפרקליטות לא חיפשה. בתור רמטכ"ל התנגד לבניית הגדר החוסמת הצפתנו באפריקאים. בתור רמטכ"ל השאיר את המינהרות על כנן כי לטעמו הן לא היו מספיק איום. בתור מפקד על מבצעים גרם למות מיותר. נזכיר גם את מדחת יוסף שדימם למות בעוד גנץ מביט בו דרך המשקפת. גנץ אינו ראוי להיות מועמד לראשות ממשלה ולא רק שאינו ראוי להיות ראש ממשלה בפועל. במשך שנה תמימה לא הציג שום תכנית, זולת מה שהממשלה כבר החליטה עליו: לקים בתי חולים חדשים אחד בבאר שבע ושני בקרית אתא. את זה הבלנץ מציג כאילו זו תכניתו. אינו מבהיר את עמדתו המדינית מלבד מזה הוא צורח בקול רווי שנאה שהוא לא יקדם שנאה! הדבר היחיד שהוא ראוי לו הוא כתב אישום. בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם.

    ממצאי מבקר המדינה: בשנת 2016 חברת המימד החמישי בניהולו של בנימין גנץ הציעה למשטרה לרכוש מערכת ש"פיתחה" תוך הצגת עובדות לא נכונות על מוצר שלמעשה לא קיים. היה צורך לבצע בדיקת יכולות המערכת לכך צריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז. לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של המשטרה שכללה פרטים כוזבים אודות החברה., על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014 ונאמר שלחברה חמישה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וקיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף – מבדיקת המבקר עלה כי מדובר בפרטים כוזבים, לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני.

    בעקבות הצגת נתונים כוזבת מצד החברה, המשטרה הסכימה ללא מכרז ושילמה מקדמה של 4 ארבעה מליון שקל ואף התכוונה להתחייב מראש במקרה של הצלחה על רכישה בסכום של 50 מליון שקל גם כן ללא מכרז. כאן התנגדה ועדה המכרזים. המשטרה התכוונה להרחיב את ההתקשרות אך באוצר סיכלו זאת. בניגוד לחוק מבקר המדינה לא הפנה את ממצאיו המחשידים בפלילים ליועץ המשפטי לממשלה. לכן ליכוד ועמותת לביא דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את גנץ את נסיון לקחת במרמה 50 מליון שקל. מאחר שהלה לא החל לחקור, עתרה לביא לבג"ץ. הפרקליטות הודיעה שקבלה ממבקר המדינה חומרים בעלי היבטים פליליים ושבודקים. חברת המימד החמישי בראשותו של גנץ גרמה למשטרה הפסד של 4 ארבעה מליון שקל שיכל לגדול לעוד 50 חמישים מליון אילולי נסגרה החברה.———בראיון שבו בלגנץ טוען שהוא אדם ישר אפילו פיו מתעקם כמו אופיו העקום.

    1. היתכן????
      שאתה מטיל ספק ביושרו של היועמש
      אוי לנו
      מערער את אימון הציבור במערכת המשפט.
      חובה הוא עלינו להאמין בהם בלב שלם.
      חזור בך! חזור בך!

  15. גנץ רימה ג ם את מבקר המדינה. הנה ההסבר:
    המבקר חשד שגנץ וחבורתו נכחו בחלק מן הישיבה של בכירי המשטרה שנועדה להיות *סגורה בפניהם*, כי עסקה בתנאי ההתקשרות.
    המבקר הפנה שאלה למשטרה ולגנץ בעניין.
    המשטרה מסרה שגנץ *לא נכח* בדיון שנגע לאופן ההתקשרות.
    גנץ טען *שלא נכח* בדיון הנ"ל.
    א ב ל המבקר קבע שפרוטוקול הדיון מלמד *שגנץ כן נכח* באותו חלק של הדיון שבו נדון אופן ההתקשרות (עמ' 119 – 120 לדוח המבקר מ-27.3.2019).
    מסקנה: גנץ רימה את המבקר כשטען שלא נכח בחלק הזה של הדיון. מי יעז לא יחקור את גנץ על הונאת מבקר המדינה?!

  16. גנץ רימה ג ם את מבקר המדינה. הנה ההסבר:
    המבקר חשד שגנץ וחבורתו נכחו בחלק מן הישיבה של בכירי המשטרה שנועדה להיות *סגורה בפניהם*, כי עסקה בתנאי ההתקשרות.
    המבקר הפנה שאלה למשטרה ולגנץ בעניין.
    המשטרה מסרה שגנץ *לא נכח* בדיון שנגע לאופן ההתקשרות.
    גנץ טען *שלא נכח* בדיון הנ"ל.
    א ב ל המבקר קבע שפרוטוקול הדיון מלמד *שגנץ כן נכח* באותו חלק של הדיון שבו נדון אופן ההתקשרות (עמ' 119 – 120 לדוח המבקר מ-27.3.2019).
    מסקנה: גנץ רימה את המבקר כשטען שלא נכח בחלק הזה של הדיון. מי יעז לא יחקור את גנץ על הונאת מבקר המדינה?!

  17. מגיע לנו ממשלה נאורה יעילה מקצועית ,שיודעת להתנהל מול טייקונים לחרדים,היא לא יכולה להיות כזו עם כל המפלגות המרכיבות היום את הממשלה.

  18. מנדלבלית לא היה אובייקטיבי ומטרתו לפגוע בנתניהו. לכן החלטתו (כתב האישום) היא פסולה – מרצון זדוני מכתחילה.
    האם אפשר לבטל את כתב האישום נגד נתניהו ולחקור שוב את העניין באופן אובייקטיבי?
    אם כן, אז יש לעשות זאת עוד בטרם הבחירות.
    לפי דעתי יש גם לאלתר להדיח את מנדלבליט מתפקידו. לכך מספיק רק חשד והאמת היא עגומה מאוד.

    1. מוריד את הכובע בפני בני הזוג נתניהו שחרף השיגעון ממשיכים להנהיג אותנו בכבוד. מאשימים אותם בפרוטות כשברור כי מה שנתניהו הרוויח בכל שנותיו בפוליטיקה הוא עושה בחצי שנה כמרצה מבוקש בעולם, בתעריף של 300 אלף עד מיליון דולר להרצאה. אם הוא החליט שהוא מוכן לקבל שכר חודשי של 20,000 שקל, כנראה שהוא לא זקוק לחליפות, שמפניה או סיגרים מתורמים ומוכן להפסיד כל שנה 100-50 מיליון דולר בתפקיד ראש ממשלת ישראל.
      אילו לא הקדיש את חייו לקידום ולביצור המדינה היהודית היה יכול לקנות לעצמו כמה מפעלים לסיגרים ולשמפניות ולהקים מפעל למחזור בקבוקים בכספי התגמולים על הרצאותיו. עובד 22 שעות ביממה ומתמודד ללא הפסק עם כל הצרות של המדינה הזאת. בן אדם עם תואר שני במנהל עסקים מ-MIT שמשכורת התחלתית שלו בכל משרה בארצות הברית היתה 0.5-1 מיליון $ בשנה עובד פה בשביל כמה גרושים. מזוכיזם כזה מגיע רק מתוך תחושת שליחות עמוקה.
      לפעמים אני לא מבין איך הוא מסוגל להמשיך חרף המערכה המחושבת של רצח אופי שמתנהלת נגדו ללא הרף על ידי אנשים קטנים ומרושעים, ואז אני מבין שמדובר במנהיג אמיתי. לא מגיע לכם ביבי. מגיע לכם נמושות מסוג אדריכלי אוסלו – מיזם הרצח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה.

    2. בתור מי שגידלה שני ילדים בארה"ב ומכירה כמה שהגיעו להתמחויות במוקדי הכוח של הממשל, אני יכולה להעיד כאן בלי היסוס שהאנשים הללו יגרסו כל אחד ואחד מהמועמדים של כחול לבן. אנשים בארץ פשוט לא מבינים עם איזה תחכום, מורכבות ומניפולטיביות ראש ממשלה ישראלי צריך להתמודד. נתניהו צמח בתוכם והוא הוכיח שהוא טוב כמוהם לפחות אם לא יותר. זאת הסיבה שממשל אובמה לא הצליח לכופף אותו ומי שלא תופס את המשמעות של הדברים הללו פשוט לא מבין כלום!
      מסכימה עם הכותב מעלי, נתניהו הוא לא רק חכם מאוד אלא גם איש של חזון ושליחות והוא בהחלט הקריב את עצמו ואת משפחתו ועומד במבחן קשה שכולם נכשלו בו, עד האחרון שבהם. כל האחרים לפניו פינו את הדרך למרות שהם ידעו שהם חפים מפשע ונתפרו להם תיקי כזב. הפסד של נתניהו במאבק הזה יהיה הסוף של הדמוקרטיה בישראל.

  19. שנתיים אומרים בתגובות שצריך לחקור את המימד החמישי בניהול גנץ, ואף אחד לא פוצה פה, ניראה פה שרוצים ליגנוב שילטון במירמה ולחסל את ארץ ישראל תמורת בצע כסף.

  20. מנדלבליט , ואלשייך וגנץ , ולפיד , וסגלוביץ ,ובג"ץ זה חבורת מאפיונרים , עבריינים שאין מי שיחקור אותם , אם זה לא מפחיד את השמאל אז כדאי שיתחילו לפחד , כי הדמוקרטיה שלנו הולכת לשלטון ארגוני פשע בחסות בג"ץ.

  21. הייתי מוסיף שלישייה ..כאנץ אלשייך ומנדבלופ גם את השר שהיה ממונה על נמשטרע סיפור על כאלה סכומים היה חייב לעבור את הסכמתו של השר ..אם ידע ואישר או אם שתק בכל מקרה זה היה מחייב חקירה ..גם התנהלותו בהמשך בחקירות המשטרה להתעללות בידי מדינת. ובבני משפחתם והלאה כשנעלם כמו ירד למחתרת במשך תקופה על כך ארוכה מעלה סימני שאלה וגם התפקיד שלקח לעצמו עכשיו שגריר לברוח מהרדיוס
    חומר למחשבה

  22. ממצא , נותן תמונה מדויקת לקורא ..ישנם בעלי אינטרס לא לפתוח בחקירת הממד החמישי ….