הבעיה עם בוגי

שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר נטש את כל עמדותיו העקרוניות והונה את מצביעיו בשם מסע נקמה אישי וקטנוני

מי משקר עכשיו? ח"כ משה יעלון | משה מילנר (לע"מ)

על פי דיווח של יוסי ורטר ב'הארץ' בערב יום חמישי האחרון, ח"כ משה יעלון מראשי רשימת 'כחול לבן' "תומך בהקמת ממשלת מיעוט" בתמיכת חברי הכנסת של הרשימה הערבית המשותפת, אם כי אינו מכליל בכך את שלושת חברי הכנסת של מפלגת בל"ד. לדברי ורטר, מדובר ב"שינוי עמדה משמעותי" מצד יעלון, שהגיע לאחר דיונים פנימיים שהתקיימו בצמרת 'כחול לבן' בימים האחרונים. בנוסף, אתמול דווח במקומות שונים כי יעלון לוחץ על חברי רשימתו יועז הנדל וצבי האוזר להסכים לממשלה בתמיכת המשותפת, כולל שיחה ביניהם "שעלתה לטונים גבוהים".

אם מסתמכים על דבריו של יעלון בעבר הרחוק וגם הקרוב מאוד, זהו אכן שינוי עמדה משמעותי עבור שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר שנחשב לנץ ביטחוני והתבטא פעמים רבות נגד מהלך כזה בדיוק. רק לפני כעשרה ימים טען יעלון בכנס 'בשבע' כי כל השמועות על שיתוף פעולה עם הערבים הן "מתקפה של שקרים" והוסיף: "הרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין בהאג כפושעי מלחמה, אנחנו נשתף איתם פעולה? לא נכניס אותם לקואליציה ולא נסתמך עליהם!".

והוא כמובן לא היה היחיד. גם חבריו למפלגת תל"ם הביעו בעבר התנגדות חריפה לחבירה לרשימה הערבית. רק לפני שלושה שבועות טען האוזר בנחרצות כי ‏"לא הייתה ולא תהיה" ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, והדגיש כי ב'כחול לבן' יקימו ממשלה "רק עם מפלגות שמכירות בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", וימנעו משיתוף פעולה עם "מפלגות שתומכות בטרור או נמנעות מגינוי טרור". חברו הנדל טען לא מזמן כי "לא נסתמך", על המפלגות הערביות והוסיף כי "שותפות פוליטית עושים רק עם מי שמקבל את ישראל כיהודית ודמוקרטית". מאז יום הבחירות בשבוע שעבר שניהם לא התבטאו בנושא באופן פומבי עד כה, ונראה כאמור כי המתחים מאחורי הקלעים בתל"ם עולים לגבהים חדשים סביב המחלוקת.

ומה חושבים בעניין המצביעים ליעלון וחבורתו? סקר של גלי צה”ל שהתפרסם בחודש נובמבר העלה כי 44 אחוזים ממצביעי ‘כחול לבן’ מתנגדים להקמת ממשלת מיעוט עם הרשימה המשותפת, ובציבור הרחב כולו רק 34 אחוזים תומכים באפשרות של ממשלה כזו. סקר נוסף של חברת 'דיירקט פולס' מאתמול העלה נתונים דומים לפיהם רק כמחצית מבוחרי 'כחול לבן' תומכים במהלך להקמת ממשלת מיעוט אליו דוחף כעת יעלון בשיא הכוח, ושלושים אחוזים בלבד מן הציבור הכללי.

כתם לדורות

כמעט ארבע שנים חלפו מאז התפטר יעלון מתפקיד שר הביטחון ונטש את הכנסת ואת תנועת הליכוד בה היה חבר במשך שנים ארוכות, זמן קצר לאחר התפוצצות פרשת אלאור אזריה בה לקח חלק מרכזי והותירה עליו כתם מוסרי כאשר מיהר לצאת בפומבי נגד הלוחם בטרם התבררו כל הפרטים. לאחר ההתפטרות היה נראה כי תמה דרכו הפוליטית, ויעלון הופיע מדי פעם באולפנים בעיקר בהקשר ל"פרשת הצוללות" ובהתקפות אישיות על ראש הממשלה, אך במהלך פוליטי חכם הוא הצליח לחבר את מפלגת תל"ם החדשה שהקים והייתה חסרת כל בסיס אלקטורלי אל תוך השעטנז של 'כחול לבן', תוך שהוא מציג את עצמו כ"ימין ממלכתי" אך למעשה חובר להקמת גוש שמאל גדול מול נתניהו.

כבר לקראת בחירות אפריל התברר כי על פי תמונת הגושים הנוכחית (שלא השתנתה בהרבה מאז) לבני גנץ אין שום אפשרות מתמטית להקים ממשלה ללא תמיכה מבפנים או מבחוץ של הרשימות הערביות, ואם תקום לבסוף ממשלה כזו היא תהיה ממשלת מיעוט רעועה הנשענת על גחמותיהם של אחמד טיבי ואיימן עודה. וזו בדיוק הנקודה הכואבת אותה ניסו ב'כחול לבן' להסתיר מבוחריהם בשנה האחרונה: בנסיבות הקיימות, גנץ ולפיד לא יכולים להקים ממשלה מתפקדת ובוודאי לא לקדם מהלך משמעותי כלשהוא, ללא תמיכת הרשימה המשותפת אשר מחזיקה בידה את המפתח לכל קואליציית שמאל אפשרית.

איך ממשלה כזו תוכל לצאת למבצע צבאי בדרום? כיצד ראש הממשלה גנץ ושר הביטחון המיועד שלו גבי אשכנזי יהיו יכולים להמשיך את התקיפות נגד איראן בסוריה? לאיזה הסכמות יגיעו השותפים החדשים בעניינים כמו ריבונות והתהליך המדיני? כיצד יקבלו את רשימת הדרישות של המשותפת הכוללת את ביטול חוק הלאום? כל הסימנים מראים שזו תהיה ממשלה מבולבלת ומקרטעת בדיוק כמו המסרים היומיים המתחלפים של ראשיה, וזה עוד לפני שהזכרנו את אביגדור ליברמן שכאשר נכנס לתפקיד שר הביטחון, קודמו הממורמר יעלון סירב לחפוף אותו או אפילו להצטלם עמו.

זו המציאות העגומה אותה שואף משה יעלון להגשים כעת, ועומדת בניגוד מוחלט לכל מה שהאמין בו בעבר, לכל מה שמכר לבוחריו ואפילו בניגוד למה שהבטיח לחלק מחבריו כמו סגן ראש השב"כ לשעבר יצחק אילן שהודח מהמפלגה ערב הגשת הרשימות לכנסת. בסופו של דבר התברר כי גם עבור הביטחוניסט הערכי והממלכתי, בבואו לבחור בין פוליטיקה אישית וקטנונית לבין טובתה של מדינת ישראל, הראשונה תמיד תגבר. זה יהיה אולי מהלך שניתן להצדיק אותו כלגיטימי במסגרת המשחק הפוליטי, אבל הוא ידביק על יעלון עוד כתם שלא ימחה בקלות.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

65 תגובות למאמר

    1. צריך רק להיזהר שהם לא יעשו לביבי עכשיו מה שהם עשו לרבין ב-1995. מציע לו לאכול רק אוכל שהכינו אנשים טובים ונאמנים.

  1. הנזק של "החייל שסרח" הנו כאין וכאפס לנזק של "רמטכ"ל שסרח". במקרה שלפנינו הוא נזק כפול שלוש.

  2. השמאל 2020 – הוא האויב!
    השמאל הציוני של פעם מת!
    השמאל של היום הם תומכי טרור שרוצים בחיסול מדינת ישראל.. והקמת מדינת כל אזרחיה.
    הם פוסט-ציונים, אנטישמים, בולשביקים עם מטרה אחד… חיסול העם היהודי.
    אם בן-גורין היה חי היום…השמאל הבולשביקי האנטישמי היו קוראים לו פשיסט ורוצח.
    מלחמת אזרחים בדרך….הימין היהודי שרוצה מדינה יהודית נגד השמאל הבוגדני שרוצה מדינת כל אזרחיה…עניין של זמן.
    הגיע הזמן להוציא את הקרן לישראל חדשה מחוץ לחוק, לא לתת לערבים לבחור(רק זכויות אזרחים) ולעמיד לדין את כל הסוכנים הזרים האירופים שממנמים אותם.

  3. יעלון קיבוצניק לשעבר
    יש בקיבוצים שמאלנים
    נראה שבוגי אחד מהם

  4. לא יהיה צורך במבצע בעזה.
    כי הערבים פחות טיפשים מ 3 הרמטכלי"ם: הם יתנו תקופת שקט שבמהלכה יקבלו ביטול חוק קמיניץ והכרה בבנייה לא חוקית + 64 מיליארד (או חלק מזה) לביסוס אוטונומיות ערביות בנגב ובגליל.
    3 הרמטכלי"ם יקבלו את מבוקשם : סילוקו של נתניהו. ואחריהם המבול.
    יש מצב שהם יהיו מטומטמים יותר ואז תקופת השקט תתקצר והעם יגלה את האמת הקשה מוקדם יותר.
    אך ייתכן שהבכייה לדורות תתגלה רק לדור הבא, שיאשים את נתניהו, לאחר שכל ההיסטוריה תשוכתב.

  5. כשאני מיסתכלת על שוגי בוגי אני רואה את השמאל כולו בפריזמת עשרות שנים. והסימן שאלה כה ענק ואיתם התהיות. שלטתם עשרות שנים גם המיזרחים למה לא שיניתם. הם שולטים בכל חור לוחמנים ברוח הנבואה הכהונתית אגב גם החרדית. איפה הנבואה המקבילה בלאומית שהימין אמור לייצג. זה רוח לחימה זה מילחמות וזה מאבקי שליטה.
    הכהונה האשכנזית מלאה לוחמנות בעיקר השמאלית. מולה מציבים את הימין האמיתי -הנבואה. יש הבדל בין כהונה לוחמנית לנבואה הנבואה פי מיליון עוד יותר. היא תגלית ענקית שהייתה צריכה לשלוט כבר ליפני הרבה זמן. היא הימין וכל הסופרלטיבים המושגיים שמיוחסים לצד הימין. מיפה צריך לחקור כי אז מבינים הרבה. הגמרא היא שמונעת מהנבואה ליצמוח היא הרוח החיה האדיר בכנפי אהרון ברק ושיבטו החיילי. זה קיבעון ענק שקשור בגלות בעיקר האשכנזית. אתם תילחמו ואנחנו נשב בישיבות. ועדות המיזרח. הם במילכוד 22 כל הזמן בתסביכי נחיתות. אבל עשרות שנים הצד הימני שולט הליכוד הדתיים . כמו מפאי. איפה עשייה לאומית רק היא תנצח. עשייה בליסוף בלי לישקוט. הימין למעשה אימץ את החשיבה של אהרון ברק במלואה והיא אף היתנפחה עצומות ורבות. אז מה אומר השמאל סימן שאנחנו צודקים.

  6. שניים הוכיחו בימים אלה את אפסותם: ליברמן, וביתר שאת, יעלון. אלה שני אנשים קטנים, שהעלו על דעתם שיש ביכולתם ובכישוריהם להיות ראש ממשלה. בושה וחרפה. עוד על ליברמן אפשר להאמין, כי הרי אין לו כל עיקרון, מלבד הוא עצמו. אבל על יעלון – לא האמנתי. בושה וכלימה!

  7. בוגי חזור הביתה ותפסיק להצטרף אל הערב רב, אתה ימני ותשאר ימני בתוך תוכך,חבירינו יעקב גיסך ואחותך לא היו מסכימים לדרכך הנוכחית,מה קרה לך , נפלת על הראש??????

  8. רק גירוש ערביי ישראל יביא שקט ושיגשוג!
    מתי יבינו שערבים לעולם לא יסכימו להגדרת המדינה שזה יהודית??

    1. בוגי תמשיך לקדם ממשלה ברשות כחול לבן ותנו בעיטה לראש ממשלה שנאשם בפלילים אוזנר והנדל ביבי לא יסכים להיות שני כי הוא יודע שפסק דינו אשם ולבית הסוהר הוא ראש ממשלה שלפני שנים הצביע על סילוק אולמרט מרשות הממשלה וזה עונשו אל תיתנו יד לבחירות נוספות העם לא יעמוד בגזרה ואל תיתנו יד לחוק הצרפתי או לחוק שימלט את ראש הממשלה לעמוד לדין לפעמים צריך לדעת לבלוע את הגלולה גם עם היא לא טעימה כדי להגיע למטרה כל הדרכים כשרות כי זה סגנונו של ראש ממשלתנו לצערי .בוגי חזק ואמץ רוב העם איתך

    2. בוגי יעלוןבחר "רק לא ביבי".
      למכור את ערכיו שהיו פעם,להרס מדינת
      ישראל.
      בושה וחרפה,שישנם "מנהיגים" כאלה.

    3. אז בוא נפריד בין העובדות לבין תעמולת ההסתה שלך:

      א. נתניהו הצביע על חוק טרומי בלבד שנזנח בסופו של דבר.

      ב. התפטרות אולמרט לא הייתה בגלל נתניהו.
      הוא אולץ להתפטר מראשות הממשלה ע"י שותפיו לממשלה אהוד ברק וציפי לבני שאיימו עליו שאם לא יעשה כן, הם מפילים את הממשלה.

      ג. עצם הגשת כתב האישום לא מוכיחה דבר:
      הוגשו כתבי אשום בעבר נגד שר האוצר יעקב נאמן, ונגד קהלני וכו' והם זוכו. הפרקליטות הגישה 47 כתבי אישום (רובם ע"י שי ניצן) נגד בן גביר שמכולם יצא זכאי לחלוטין.
      ברור שבמקרים רבים מדובר ברדיפה פוליטית.

      לכן לא סתם המחוקק קבע שמי שמכהן כראש ממשלה או ח"כ שעומד בראש מפלגה שזכתה בבחירות ויש כתב אישום נגדו לא יתפטר אלא רק וכאשר יש פסק דין חלוט שמצא אותו אשם בעברה שיש עמה קלון. אחרת הגשת כתב אישום הופכת לנשק פוליטי.
      ויש לנו, הרוב של הציבור במדינה, יסוד סביר להאמין שזהו בדיוק המצב היום

      ד. היועמ"ש מנדלבליט מצוי בניגוד עניינים מובהק כמי שהגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו.
      מנדלבליט בהיותו פצ"ר הועלה ע"י אשכנזי הרמטכ"ל של אז, לדרגת אלוף ללא שום צורך מה שגרם לנזק תקציבי לצה"ל ולקופה הציבורית אך הטבה משמעותית מאוד למנדלבליט.
      ככה נוצרה מחויבות מיוחדת מצד מנדלבליט כלפי אשכנזי. מרגע זה הוא התנהל כבר כעורך הדין הפרטי של אשכנזי הרמטכ"ל ולא כפצ"ר של צה"ל.
      ולכן בפרשת המסמך המזוייף אשכנזי-הרפז חיפה על מעשיו הפליליים של אשכנזי ואף שיקר למענו. הוא גם אמר שחל כאן חיסיון עו"ד-לקוח.
      היועמ"ש ויינשטיין התייחס לכך בחומרה רבה. כך גם מי שהחליף את מנדלבליט בתפקיד הפצ"ר.
      מנדלבליט הסתיר דברים אלה בבואו להתמודד על תפקיד היועמ"ש בפני חברי וועדת האיתור.
      הוא גם נפגש עם דן מרגלית בביתו של האחרון והתחנן שלא יכתוב על כך ובתמורה, כך כתב דן מרגלית ב"הארץ", הוא יפעל להדחת נתניהו.
      בכל מקרה היום כיומ"ש בהגשת כתב אישום נגד נתניהו הוא משרת את טובתו הפוליטית של אשכנזי כאחד מראשי מפלגת כחול לבן. וזה ניגוד עניינים מובהק.
      ה. החוק הצרפתי לא נועד למלט אף אחד מלעמוד לדין. החוק הצרפתי פועל רק להשהיית התהליך המשפטי עד שראש הממשלה יסיים את הקדנציה שלו בתפקיד. ככה גם נהוג ברוב המדינות הדמוקרטיות בעולם המערבי.

      ו. אתה חופשי כמובן לאחל מה שאתה רוצה ליעלון, הרמטכ"ל הכושל בעברו, שר הביטחון הכושל בעברו, והיום הפוליטיקאי המזגזג והשקרן והכושל…
      אפילו לתועמלן פוליטי של השמאל צריכים לכאורה להיות קווים אדומים. אבל לא במקרה שלך:
      רוב העם מעולם מעולם לא תמך בו. למעשה הוא כבר היה גוויה פוליטית ואז תפס טרמפ על "כחול לבן". אך הרבה לא השתנה כיוון שאין לו תמיכה ולו מינימלית בקרב הציבור הישראלי. אם היה רץ לבדו ללא חגורת ההצלה של כחול לבן לא היה עובר את אחוז החסימה…

      ז. אם כבר מדברים על השחיתות הרי שברור כבר מעל לכל ספק שראשי מפלגת כחול לבן שקועים בה עד הצוואר.
      למעשה מדובר בחבורה של עבריינים שהקימו להם מפלגה ובכך הפכו את הכנסת למקלט לעבריינים. כל הססמאות שלהם של פוליטיקה נקייה ומאבק בשחיתות מתבררים כזריית חול בעיני ציבור הבוחרים

  9. רבים חושבים כמוני שלבוגי יש בעיה נפשית של שינאה יוקדת לביבי

    1. לא רק לבוגי אלא לכל שאר חברי החבורה הבינונית שמרכיבה את מחנה ״רק לא ביבי״. הכישרון הבולט שלהם הוא להלך בפנים נפוחות מחשיבות עצמית בעזרה לא מעטה של צלמי וכתבי התקשורת שדואגים להם לזוויות מחמיאות במיוחד. יש להם בעיה אם אדם שמוכיח להם שוב ושוב מה הם שווים באמת.

  10. המשפט האחרון ממחיש עד כמה הימין חלש. עד כמה תמיכה במשחרר מחבלים שמוכן לדבר עם החמאס על הפסקות אש, להעביר להם כספים ונמנע מלהגיב על פגיעה בבטחונם של תושבי הדרום הפכה את הימין ללא רלוונטי בהגנה על אזרחי ישראל. אבל אפשר כנראה להצדיק את תמיכתם בביבי במשחק הפוליטי למרות שהם מכתימים את עצמם בכתם שלא ירד בקלות.

    1. שקרן 3 רמטכלים משחור לבן העבירו גם כספים ,וגם ליברמן ביבי פועל באחריות לא לסכן חיילים שללא צורך

  11. יעלון נפל על הראש..
    שונא את ביבי יותר מסמיר קונטר רוצח התינוקות.
    וכל זה רק בגלל שהוזז מכסאו…-* ישראל-לפני-הכל*.
    כלכך חבל,- היית יכול להיות דמות מופת ליד הגה המדינה, אך תרשם בהסטוריה כשקרן שבגד במצפונו ובדרכו.

  12. משבר עולמי עקב הקורונה שגורר מצב חירום בבריאות הכלכלה תיירות חינוך תעסוקה ועוד תוכנית המאה עזה והעוטף גרעון בתקציב חוסר תקציב ושיתוק עקב 3 מערכות בחירות ושאר הבעיות והם רוצים להקים ממשלת מיעוט של 40 חכים ……השנאה שלהם של השמאל לביבי תוביל אותנו לתהום

  13. אם כל מה שהיה מניע את יעלון היא שינאה לנתניהו-
    תל״ם היו פורשים מכחולבן וחוברים לישראל ביתנו.
    כך הוא גם לא נכנע לערבים וגם לא עוזר לנתניהו.
    ברור שיש פה יותר מזה: עולם ערכים מעוות שהוסתר מאחורי מסיכה עד לחשיפתו עכשיו.
    וזה נכון לכל ח״כ מכחולבן שלא מנסה לדבר עם ליברמן, כולל הנדל והאוזר.

  14. עכשיו אתם מבינים למה ביבי זרק ממשרד הביטחון את בוגי האיש שקרן , לא יציב , הוזה ובעיקר תומך בטרוריסטים

  15. החשבון של גאנץ ושאר נוכלי ירוק-לבן הוא כלהלן:
    הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת אויבי ישראל.
    בשעת משבר, שיבוא מהר מאד כי אויבי ישראל מבית ומחוץ ימהרו לנצל את המצב, יזעקו הנוכלים מירוק-לבן הצילו ויפנו לאנשי ליכוד שונים לתמוך בבטחון ישראל. זאת בתקווה שחלק מהליכוד יערוק לאור המצב.
    אכן תוכנית גאונית.

    1. וכל מיני ליכודניקים ואפילו הליכוד כולו עלולים לעשות זאת. בכך הם יתגמלו את השמאל על תכסיסיו ויבטיחו עוד הרבה תרגילים כאלה בעתיד. במידה שהליכוד יעשה זאת אני לא אראה עוד טעם להצביע ליכוד. מה הטעם במפלגה שנותנת למפלגות אחרות לקבוע מי יעמוד או לא יעמוד בראשה ומשתפת פעולה עם תרגילי האופוזיציה נגד בוחריה ומתפקדיה?

  16. החשבון של גאנץ ושאר נוכלי ירוק-לבן הוא כלהלן:
    הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת אויבי ישראל.
    בשעת משבר, שיבוא מהר מאד כי אויבי ישראל מבית ומחוץ ימהרו לנצל את המצב, יזעקו הנוכלים מירוק-לבן הצילו ויפנו לאנשי ליכוד שונים לתמוך בבטחון ישראל. זאת בתקווה שחלק מהליכוד יערוק לאור המצב.
    אכן תוכנית גאונית.

  17. אתם אינכם דוברי אמת: המשותפת לא תהיה בממשלה אלא תתמוך בה מבחוץ, ובכך כחולבן תגשים אחת ממטרותיה: לחלץ את ישראל מחשכת נתניהו, הנאשם בפלילים, המקעקע יסודות המשפט והאכיפה כדי להתרחק מריח הליזול, המסית אח באחיו, והמשקר בפרהסיה. ואל דאגה : הממשלה תוכל להחליט על "מבצע בדרום", אם יעלה הצורך (אולי דרך אחרת תמנע הצורך???); לכל היותר הדבר יגיע להצבעה בכנסת ושם – אל דאגה: הליכוד, כתמיד, יצביע בעד פעולה צבאית, ועימו החרדים-שאינם- מסכנים את חיי בניהם.

    1. ברור שדרך אחרת "תמנע הצורך" במבצע צבאי. כמו שהסכם אוסלו וההתנתקות "מנעו הצורך".

    2. מתגובתך נראה שאתה אובססיבי עד טירוף. חשכת נתניהו המדומה, מדאיגה אותך עד כדי כך שטחו עיניך מלראות את חשכת המוות האמיתית של הפרטנרים כביכול מהרשימה המשותפת. וכצפוי, אתה גם מפספס את הנקודה העיקרית – כשהח"כים הערבים יסירו את תמיכתם עקב מבצע צבאי, בדרום או בצפון, זה לא יהיה מהלך חד פעמי. הם לא יוכלו להצדיק בפני בוחריהם את המשך תמיכתם בממשלה של "רוצחי ילדים ופושעי מלחמה", כפי שהם יגדירו זאת. ממשלה, בניגוד למה שאתה ובני גנץ חושבים, היא לא משחק פתטי של כסאות מוזיקליים. ברגע שהחבילה מתפרקת, היא מפורקת. וזה בדיוק מה שיקרה לממשלת הקקמייקה של גנץ את טיבי בע"מ. וזה יקרה תוך זמן קצר ביותר. אחר כך גנץ וחבורת ליצניו יוכלו ללכת לבחירות עם רקורד "מפואר" של אלו שנכנעו לכל דרישותיהם של איימן עודה, טיבי וכו', רק כדי שיוכלו לסלק את ביבי מהשלטון לכמה חודשים. נראה איך המצביעים יגיבו על כך. הניחוש הפרוע שלי – הם לא יגיבו כל כך טוב.

    3. אתה קראת לא נכון. במאמר לא נטען שהמשותפת תכנס לממשלה, אלא שתתמוך בה מבחוץ כפי שכתבת, אז קרא שוב לפני שאתה מאשים אנשים בשקר.

    4. לתמיכה מבחוץ יש מחיר ותמיכה מבחוץ כל עוד תומכים.
      על כל מהלך הם יאיימו שיפסיקו לתמוך וגנץ הטמבל הופך בובה של אחמד טיבי . יש הבנה?

    5. נניח שתקום ממשלה של 47 ח"כים בתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת…
      נניח היא תרצה לקדם חוק או תקציב או פעולה צבאית או פעולה כלשהי – יש לה 47 ח"כים. איך היא תעשה את זה?
      איך היא תשרוד הצבעת אי אמון?

  18. יעלון : אנחנו לא נקים ממשלה עם הרשימה המשותפת – אם המשותפת תרצה להמליץ על גנץ, לא נתנגד
    https://rotter.net/forum/scoops1/609684.shtml

    ככה הוא מנסה להסביר לציבור בוחריו המטומטם את הסתירה בדבריו איתם הוא עומת [ראו בקישור-צפיה בראיון טרי עם החידלון בוגי]

    מסקנה :
    המשכורות והפנסיות לרמטכ"לים ולקצינים בכירים [גנץ למשל מקבל מעל 100 אלף לחודש !…] מוגזמת מאוד בהשוואה לכישוריהם הדלים והמוכחים
    יש לדרוש קיצוץ משכורתם הרטרואקטיבי

  19. פרשת עזריה היא קו פרשת המים של ״שומרי הסף״ ושל טיפשים כמו יעלון שלא הבינו את המשמעות של מה שקרה שם ושל מה שעמד לקרות אחר כך. הם לקחו, במודע או שלא, את הפניה הלא נכונה ומצאו את עצמם במדבר פוליטי, מוסרי וערכי. החבורה הזאת הרסה ביד גסה את הזכות של היחיד למשפט צדק. השופטים, התובעים, הרמטכ״ל, העיתונאים והפוליטיקאים היו צריכים לבחור בין הליך הוגן לבין משפט פוליטי ובמודע או שלא, הם עשו את הבחירה הלא נכונה ובכך הרסו סופית את המוצב האחרון של הדמוקרטיה בישראל.
    בוגי יעלון נסחף להצהרות מכיוון שכמו ראש הממשלה, הוא קיבל מהצבא מידע לא בדוק. אבל בניגוד לנתניהו שחזר בו מייד כשהבין את הספין, יעלון בחר להשאר ״צודק״ ועל הטעות הזאת הוא הוא לעולם לא יסלח לנתניהו. בזאת הוא גזר על עצמו גלות נצח במחנה ״רק לא ביבי״ ומכאן ועד חבירה למשותפת הדרך קצרה…

  20. 23.741 חללי צהל + אלפי נרצחי טרור +עשרות אלפי נפגעי גופנפש מפעילות טרור + עשרות אלפי נפגעי גופנפש מפעילות צה"ל + מאות אלפי משפחות חללים ונפגעים.
    כל אלה בזים ולועגים ורוגזים על אותם יצורים עלובים נושאי הדרגות שהולכים למכור את הציונות, את המדינה, את הארץ, את העם.
    ההיסטוריה לא תסלח להם. והם יזכרו לדראון עולם.
    לגנץ אני ממליץ להיות קאדי/אימם ולקרוא קדיש על חללי החמאס "הקדושים". נקים לך מסגד מיוחד בכפר-עזה.

    1. מפלגת כחול לבן מזכירה את מפלגת דש.
      מדשדשים, מדשדשים, ושוב מדשדשים.
      התחילו ברעש גדול ויסיימו בקול ענות חלושה.

  21. בוגי נתפסת עם התחתונים למטה ,ודעתך השתבשה עליך .מה לא תעשה כדי לנקום בביבי על זה שהייתה שר ביטחון כושל ואימפוטנט אתה מוכן לצרף את המשותפת לקואליציה והונאתה את המצביעים שאמרת לפני הבחירות שלא תשב איתם.תמיד הייתה ללא חוט שידרה גם בבגידה שלך אזרייה בוש והיכלם לך במועד ד' לא יספרו אותך.

  22. מכירת המדינה היהודית לערבים שרק מחכים לרגע לזה להתחבר עם יהודים שמוכרים להם את המדינה תמורת כסא. זה הפשע. פושעים!!!!
    הערבים הם קליפה שיושבת לנו בכנסת ולוקחת את אור . הכוח. מהיהודים. כשלא נותנים להם כח . אין להם. ראו מדינות ערביות מה קורה להם עכשיו.
    בוגי אשכנזי וגנץ הלא יוצלח. מקבלים כח מהקליפה והפרקליטות ואנשי השמאל והקרן החדשה. שכל מגמתם נגד מדינה יהודית . זה הפשע הגדול ביותר. ועדיין לא פתחו בחקירה נגד גנץ ואשכנזי. מעניין מי שומר עליהם. גונבים ליהודים את המדינה. פושעים!!!

  23. אף אחד מהמגיבים כאן אינו מקרב את האחדות שהיא צו השעה יותר מאי-פעם.

  24. הדיון שלפנינו חייב להתעלות מעל הדיון של ביבי ורק לא ביבי ולזכות למענה יהודי הולם במונחים אפיים של גלות ותקומה, אבל תחילה שני דגשים – לא לגזענות ולא לאלימות. מעבר לעניין המהותי והמוסרי בשלילתם, שני האחרונים משמשים מזה עשורים להוקעת ציבור שלם. אחת ההצלחות הגדולות של מעצבי דעת הקהל משמאל, או מהנדסי התודעה, היא הדימוי הכללי של ציבור גדול בימין כרדוד ומתלהם. אינני מסכים עם כך כמובן, אולם לצערי, יש מי שדואג תמיד שהצבעה לימין לא תיראה אטרקטיבית, ובחוגים מסוימים המחסום התודעתי כה גדול שהוא מונע כל שיח תרבותי ושוויוני.
    לא לגזענות: הכללת אזרחי ישראל הערבים כאויבים היא גזענית ויש לשלול אותה מכל וכל. אני גר בגליל היום ומקיים דו קיום נפלא עם כל התושבים שמסביבי. מעריך תרומת כל אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל שידם מושטת לדו קיום אמתי מתוך שותפות גורל (גם נגד אויבים מבית ומחוץ), כולל הרופא הערבי שניתח את אמא שלי וזה שמקבל את פניי בסופר. יש לי בעיה אמתית עם ההנהגה הערבית האנטי יהודית שעושה יד עם אויבנו ויש לי ביקורת קשה על אלו שמצביעים לה. ערביי ישראל צריכים לעשות כברת דרך ולהצמיח הנהגה המושיטה ידה לדו קיום ושמה את טובת המדינה לפני הכל ולהכיר בחשיבות מדינת הלאום היהודי (כן, ממש כך). צריך להסתכל על מצבן של המדינות השכנות לנו כיום ועל מצבה של הרשות הפלסטינאית אל מול התנאים פה בישראל. ערביי ישראל צריכים היו מזמן להכיר ביושר, לו היינו ניגפים בפני מדינות ערב ב48 הם אינם היו זוכים במדינה עצמאית. במקרה הטוב ארץ ישראל הייתה מחולקת בין המדינות השכנות שמן הסתם היו ממשיכות להילחם על השלל. שארית הפליטה הערבית הייתה מתגוררת בשוליהן של מדינות ערב וסביר שלאחר האביב הערבי היו רבים מהם פליטים באירופה. גאולת ישראל הייתה גאולתם (לא נכבה!!!) וגורלם כרוך בגורלנו. נכון, עדיין יש פערים מול החברה היהודית, אך שיפור מצבם נתון בעיקר בידם או בשינוי תפיסתם. אני מציע לכם ולערביי ישראל ללכת ולהקדיש זמן ולקרוא ברשת את המצע של הרשימה המשותפת בכדי להבין כי הפער האידיאולוגי בין יהודי השב לארצו ובין אלו ביננו השואפים על פי מצעם למוטט את ישראל כמדינה יהודית ובכלל (פירוז ישראל מהגרעין) אינו בר גישור ואין כאן עניין של גזענות כל עיקר. עד כמה שאני כיהודי אשמח לשתף פעולה עם ערביי ישראל בבניינה של המדינה (כן, גם בממשלה), אנו רחוקים שנות אור מחזון אחרית הימים ו"גר זאב עם כבש" או מהיום בו ערבי ישמש כשר ביטחון. לצערי, כיום שיתוף ההנהגה הערבית בנושאי ליבה של מלחמה ושלום ומשילות לנוכח אויבנו מבחוץ, כשעודה המזדהה עם חיזבאללה כארגון לגיטימי ויזבק המהללת מחבל שרוצץ גולגולות של תינוקות יהודיים וטיבי היועץ של ערפאת הנה סכנה ברורה לעם ישראל. כאמור, ציבור גדול בחברה הערבית בחר במצע ובאנשים אלו וזו זכותו, אך לא חושב שיש לתת לכך הכשר. הניסיון להבדיל בין בלד ואחרים עקר משום שההצבעה הנה לפתק אחד. לא הייתי מצביע למי שמעודד רצח יהודים או רואה בהם שהידים וכך מצופה מכל אזרח ערבי הרוצה בדו קיום (ובעניין זה הרף המוסרי שלי מחמיר יותר מזה של בגץ). תארו בנפשכם מה היו אומרים משמאל אם במקום ה37 בליכוד היה נכלל מישהו שתומך ברוצח ברוך גולדשטיין?
    לא לאלימות, לא להסטה: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל. בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות, אך ההכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות" (מנאומו האחרון של רבין ז"ל). אכן, על אף המחלוקות הקשות עם רבין, בנוגע לאלימות אני מסכים עם כל מילה, על הרצח הנתעב של יצחק רבין להיות מוקע לעד. למצער, במקום להוביל לפיוס הרצח הנורא הזה משמש עד היום להשתקה ולמסע דה-לגיטימציה של ציבור גדול בישראל ודעותיו הפוליטיות. מעבר לאמות מידה לקויות וסרות טעם, הצגת ראשי כחול לבן ואחרים חובשים כפייה משרתת בעיקר את נרטיב השמאל של רדיפה והסטה. העברת מסרים בדרך מתורבתת שתכוון באופן ממוקד לקהלים שונים ממצביעי כחול לבן תוביל לשינוי המיוחל. הסטה הנה חרב פיפיות, כך למשל השנאה לביבי ולמצביעיו שלובתה לאורך השנים (הסטה בעניבה) הייתה רק כלי שרת וכוונה בדיוק לרגע זה בו יצליח השמאל הקיצוני לפורר סולידריות יהודית ולהנחיל בליבותם של רבים רעיון מדינת כל אזרחיה וממילא שטחים תמורת שלום. מחאות שקטות ולא אלימות חודרות טוב יותר לתודעת הציבור (מהטמה גנדי…). יש לחזור לאתוס יהודי ולדבר במונחים של קירוב לבבות ואהבת חינם. הפגנה עם רמקולים מול ח"כים אלו ואחרים לא תניב תוצאות מרובות, אך לקונן מול ביתם בלבישת שק ועפר על הראש אולי תזכיר לנבחרינו מדוע אבדה מלכות ישראל וגלינו מארצנו ותפרוט היטב על מיתרי לב שהתרופפו מעט בקרב הציבור.
    תקשורת: מזה שנים איני צופה בחדשות הערב בערוצי הטלוויזיה כלל. בערב הבחירות חרגתי ממנהגי, הצצתי ונפגעתי. נגע ללבי עמית סגל שניהל קרב מאסף אל מול עדת מנחים מונחיי מטרה ומתוזמרים היטב. מהנדסי התודעה עושים לילות כימים, כמו עמוד ענן, מקהלה מתוזמרת זו אינה משה מהציבור – יום, וכמו עמוד האש – לילה, להכשיר כל מהלך של השמאל הישראלי. לשריון זה של השמאל בקיעים (ישראל היום ועיתונאים חשובים), אך הגיע הזמן שהציבור הלאומי בישראל יפנה את גבו לעדה זו ולמרכולתה ולהשאירה מול אולם ריק. יש לתעל כוחות במרץ להקמת חלופות ראויות לאיזון השיח ובינתיים לשמור על תקשורת חיה ברשתות החברתיות. דבר נוסף, מימין ומשמאל שמעתי רבות על בנימין נתניהו הקמפיינר, הקוסם, המאחז, הפונה לבייס, המסיט… לאמור – הכל אחיזת עיניים, אין אידיאולוגיה, אין כלום כי לא היה כלום. אני מציע לכם לבחון סרטי תעודה וראיונות עם בנימין נתניהו בתקשורת (למשל BIBI AT WAR), לבושתנו, אלו מגיעים בעיקר משמאל המפה הפוליטית העולמית, שאינה מאוהביו, אך לפחות דנה מעט במקורות אישיותו ובמניעיו האידיאולוגיים. איני טוען שהוא מושלם, אבל יש בו הרבה מעבר למה שמציגים (דיון אחר).
    מדינה יהודית ודמוקרטית: "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית", למי שמחפש הצדקה לצורך במדינה יהודית ריבונית שיחזור ויקרא את מגילת העצמאות ממנה לקוח הציטוט. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם יהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים ששרו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. לנוכח החתירה של מיעוט יהודי לכפות ריבונות בתמיכת אלו הרוצים לערער את יסוד קיומנו כמדינה יהודית, כדאי שנזכור כיום חסד אחרון ליצחק רבין שחתר לרוב יהודי לאישור הסכמי אוסלו. טענות הסרק שממעיטות בחשיבות המהלך כשלב ביניים עולבות בציבור הבוחרים. אם המהלך יצלח, כבר כיום ניתן לומר כי נמנעו הזדמנויות היסטוריות מעם ישראל המבטיחות את גבולותיו לדורות ואם זו לא ריבונות מלאה אז מה כן? העיסוק האובססיבי בבנימין נתניהו ובתיקיו המשפטיים המוצג כמשענת ריקה בכל דיון הינו מסך עשן. טשטוש השיח בבחירות האחרונות סביב נושאי ריבונות, מדיניות חוץ ופנים, מלחמה ושלום, לנוכח עסקת המאה, רק העצים עובדה זו. אלו שהעלו את נס הממלכתיות וטוהר המידות על ראש שמחתם, הובילו בכחש למעלה ממיליון בוחרי כחול לבן תחת הסיסמאות הריקות של "רק לא ביבי" ושל "רוב יהודי". ובכן, הפרגוד נפל, מטרתם של בכירי כחול לבן נועדו למנוע את מימוש עסקת המאה בכל מחיר ובטווח הארוך לממש המשך הסכמי אוסלו. איני מוצא דרך אחרת להסביר את המהלך ההתאבדותי האלקטורלי כאילו לא יהיו בחירות נוספות, ולא רוצה להאמין שכל זה מונע מתאוות שלטון גרידא. אני מאמין לאלו ביננו הרואים בראש ממשלה מכהן נשפט פגיעה ערכית, אולם האם יוכלו לשאת בחרפתם של שלושה רמטכ"לים שנגד כל הבטחה שניתנה לבוחר מרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים, ומובילים כיום לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו? היכן המידתיות?
    אין לחשוד במניעיהם של חברי כחול לבן, הרוצים בטובתה של המדינה. אז, כמו היום המחלוקות סביב פתרון הסכסוך ודמותה של המדינה לגיטימיים, ואלו ואלו אינם "עוכרי ישראל". אך השגת שלטון תוך דריסת כל קו אדום אינה הדרך. שמעו את התבטאויותיו של חיים רמון לאחרונה על מנת להבין איזו הקצנה עבר השמאל בישראל במהלך שני העשורים האחרונים. מי מכם המבטל את השימוש הציני ברשימה המשותפת כמהלך נקודתי משלה את עצמו. חברי כחול לבן הנוקטים בגישה זו עלולים לשלם מחירים הולכים וגוברים לרשימה המשותפת לצורך גיבוש רוב בבחינת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" על מנת לממש את חזונם האידיאולוגי. לאן הלאה יובילנו מר גנץ בתמיכת המשותפת לקול הדהוד תופי התקשורת המגמתית, לאחר שנפרץ הסכר והוכשר השרץ? פינוי ישובים ביו"ש? שרטוט גבולות ישראל עם טיבי ואבו מאזן? יציאה למלחמה בחמאס? באיראן? או אולי יעביר את זכות השיבה, יהיה רוב גדול יותר… מהאטד הזה שבמשל יותם תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. תסריט בלהות? לא בדיוק. די לבחון את הסיקור האוהד והמצדיק של פינוי התושבים מגוש קטיף ומנגד היד הקשה של מערכת בתי המשפט לנוכח מחאה מוצדקת בכדי להבין את כוחה של התקשורת בהכשרת דעת הקהל (ובל נשכח את אתרוגו של שרון). לבסוף ישחק עד דק חזון העם היהודי בארצו והמהלכים שלנגד עינינו הם תקיעת יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי, לא פחות.
    מעולם לא עמדה שאלת המדינה היהודית אל מול זו הדמוקרטית למבחן כמו עתה. אם יצלח המהלך יעמוד גנץ כראש הממשלה במדינה הדמוקרטית ואילו מנהיגו של העם היהודי היושב בציון, מר בנימין נתניהו מולו באופוזיציה. ההתפרקות האידיאולוגית, שלא לומר הפיכת עורם של חברי כחול לבן בנוגע לנושאים כה מהותיים, המעידה על תאוות שלטון חסרת מעצורים תוך זלזול בהליך הדמוקרטי, מדאיגה. הצנחת ראשי כחול לבן הביטחוניסטים, בהם שלושה רמטכ"לים לשעבר לראש הפירמידה השלטונית האזרחית, ללא כל ניסיון אזרחי מהותי ותאוות השלטון שבידם יובילו לבסוף אולי לא רק לקריסתה של המדינה היהודית אלא גם לזו הדמוקרטית. רבות דובר על משפטים כגון "יש צורך להחליף את העם", ו"העם מטומטם" או "לא מבין את גודל השעה", לנוכח הפסדי הבחירות משמאל. לאמירות שכאלו יש שוליים רחבים ברשות השופטת ובחוגים נרחבים אחרים. החלפת "העם" החלה ואילו יתר המשפטים מעידים על מגמה להרחבת כוחה של הפקידות או גרוע מכך. יותר מכל מעידים משפטים אלו על כך שהשמאל נואש מהשגת השלטון בבחירות במדינה היהודית והדמוקרטית.
    בנימה פורימית: בפניה אישית לחברינו בכחול לבן המתנועעים באי נוחות על כיסאם, לנוכח מציאות בלתי אפשרית זו. גם אם אינכם מסוגלים לראות בראש ממשלה מכהן נשפט, אנא מנעו מאתנו את חרפתם של שלושה רמטכלים לשעבר המרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים ולפחות החזירו את המנדט לבוחר. מעוזו האחרון של העם היהודי לאחר אלפיים שנות גלות ורדיפות אינו קלף פוליטי. אל נא תובילו בכחש לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו. אל נא תתקעו יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי בעוד אחרוני ניצולי השואה ביננו. רוב רובו של העם היהודי היושב בציון החוגג פורים בימים אלו אבל ומבכה "כי נמכרו עמי ומולדתי" ומבקש "כי אם החרש תחרישון בעת הזאת רוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר…ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות". ליתר אחינו מכחול לבן וישראל ביתנו אני אומר, נכשלתם בהנהגת העם היהודי, נקרעה מלכות ישראל מידכם, רדו לנו מהבמה ומודה ועוזב ירוחם.

    1. מילים כדורבנות.

      נקעה נפשנו מאוחזי המוסר נביאי השקר.

    2. נראה שאתה נוקט בשיטה: לכתוב ססמה ואז להפריך אותה…
      או קיי.
      שיהיה.
      במקרה של ראשי "כחול לבן" נראה שמדובר ב-3 רמטכ"לים כושלים שנשלפו ע"י מקימי כחול לבן הסמויים מן העין, כדי שישמשו נערי הפוסטר במכירת המוצר ששמו "כחול לבן" להמונים.
      כל זאת בסיוע פעיל מצד מפלגת התקשורת מחד המתווכת אותם להמונים ומהללת אותם, ובסיוע פעיל של מפלגת הפרקליטות מאידך שמגוננת עליהם.
      שכן, הפרקליטות נמנעה מלחקור את מעשי השחיתות של גנץ כיו"ר "המימד החמישי" ושל רם בן ברק (סגן ראש המוסד לשעבר) ששימש כנשיא או שמא כמנכ"ל החברה .
      יש לשים לב לעובדה ששניהם התגייסו לעבוד בחברה של עבריין רוסי שכניסתו לארה"ב נאסרה. . גם ל"המימד החמישי" הם גויסו כ"פותחי הדלתות" וזה בדיוק מה שהם עשו כאשר הצטיידו בבנצי סאו בכיר המשטרה לשעבר, בבואם למכור למשטרת ישראל מוצר שלא היה להם תוך השגת פטור ממכרז וסגרו חוזה בגובה של כ-50 מיליון ש"ח מכספי המסים שלנו שמתוכם קיבלו 4 מיליון שהתאדו. הם גם הונו משקיעים קודמים בסכום של 50 מיליון שגם הם התאדו, ועל הדרך לקחו את מאגר הנתונים של אזרחי המדינה שהיה במשטרה ומסרו אותו לגורמים לא ברורים…
      כל זה לא הביא את מפלגת הפרקליטות לפתוח בחקירה למרות דו"ח קשה מאוד של מבקר המדינה…

      חבר אחר ב"כחול לבן" הוא אדון סגלוביץ'. בהיותו ניצב במשטרה וכמי שעמד בראש יחידת 433 הגיע יחד עם המפכ"ל דודי כהן בהיחבא לתדרך את מר גבי אשכנזי רמטכ"ל דאז כדי ללמד אותו מה עליו להגיד לכשיתייצב לחקירת המשטרה בפרשת מסמך הרפז שבבישולו הוא עצמו היה שותף מלא.
      למה שביצעו סגלוביץ' ודודי כהן יש הגדרה בחוק הפלילי של מדינת ישראל: קוראים לזה שיבוש חקירה והפרת אימונים… סגלוביץ' היום ח"כ ב"כחול לבן תחת מנהיגותו של אשכנזי.
      מפלגת הפרקליטות מסרבת לפתוח בחקירה…
      שימו לב, אשכנזי בהיותו רמטכ"ל חשף מסמך סודי ביותר בנוגע לביטחון המדינה. כשענת קם עשתה דבר דומה היא נשפטה וישבה בכלא. אשכנזי לא רק יצא בלא כלום הוא הובא להיות נער פוסטר של "כחול לבן" והפך לח"כ.
      אשכנזי כאזרח הובא לחברת "שמן" לתפקיד היו"ר בשל היותו הרמטכ"ל לשעבר כלומר כנער הפוסטר שיודע גם לפתוח דלתות כשצריך. בתפקידו כיו"ר חברת שמן אשכנזי הונה את המשקיעים במיליוני שקלים כפי שקבע בית המשפט. מה שלא מפריע לו להתייצב איתן בשורת מנהיגיה של "כחול לבן" המתחרזת להפליא עם "שלום עכשיו" …

      היועמ"ש מנדלבליט ממשיך לחפות על אשכנזי ומעלליו כשביקש והשיג צו איסור פירסום על החקירה והקלטות המפלילות בפרשת הרפז. זאת שוב בסיוע הנדיב של מפלגת הפרקליטות . התנהלות זו היא עלבון לאינטליגנציה של הציבור שכן אם התיק נסגר לפני שנים הרי שאין שם מה להסתיר. אם לכאורה יש שם עניינים אינטימיים ניתן להמנע מלחשוף אותם אך אין כל צורך להסתיר את היתר.
      אלא אם כן יש להם מה להסתיר מן הציבור ברמה עבריינית -פלילית

      בשורה התחתונה:
      אכן יש מקום לחשוד במניעיהם של חברי "כחול לבן".
      מפלגה ששמה מתחרז עם "שלום עכשיו" המונהגת ע"י מי שאמר שאת התנתקות מעזה יש ליישם במקומות אחרים (גנץ). מפלגה שמערפלת ומסתירה מהציבור את מטרותיה לבד מהססמה "רק לא ביבי" היא מפלגה חשודה מאוד…

    3. למגיב מספר 3, בכחול לבן יש גם הרבה אנשים ישרים שאני מעריך. לא כל מי שאינו הולך בדרכי הוא בוודאי טועה או "עוכר ישראל". מאז שכתבתי את דבריי, וללא שום קשר לדבריי, שאני בספק אם הובאו לידיעת נבחרי הציבור, נודע כי ישנם כאלה אמיצים בכחול לבן ובמפלגות אחרות (אורלי לוי) שמתנגדים למהלך. אותם נבחרי ציבור מכחול לבן ומשמאל שבליבם מבינים את הנעשה נמצאים בעמדה מאוד לא פשוטה. יש לחזק אותם ולחבק אותם על מנת שיוכלו להרגיש את אהבת העם הנתונה להם, ולא כבוגדים במחנם. שיח מתלהם כאמור לא ישרת את המטרה הכוללת.

  25. הבעיה אינה של בוגי, הבעיה היא שלנו !
    הנה הבעיה :
    איך אנשים כמו יעלון, גנץ, אשכנזי ועוד מגיעים לצמרת הצבא ? איך ?
    איך מכל האנשים הטובים, המוכשרים והמצוינים שיש בקרבנו – דווקא הירודים ביותר, העלובים ביותר,הטיפשים ביותר ,הנחותים ביותר דווקא הם מגיעים לצמרת ?
    וכמה חיילים ואזרחים שילמו בחייהם בגלל חבורת הזבל הזו ?
    ומזהה התהליכים של יום השואה – יאיר גולן אמרנו ?

    1. על השאלות שלך עונה בהרחבה בספרים שלו ד"ר אורי מילשטיין היסטוריון צבאי.
      אלא שהקליקה הביטחונית ובהם וותיקי הפלמ"ח יודעת למשוך בחוטים הנכונים במטרה ברורה להשתיק אותו.
      הם אמנם הביאו לפיטוריו וסילוקו ממשרת המרצה באוניברסיטת בר אילן לאחר שאיימו מי שאיימו שקציני צה"ל לא יישלחו עוד ללימודים אקדמיים (על חשבון צה"ל) בבר-אילן אם אורי מילשטיין ימשיך ללמד בה. ובכך ייגרם נזק כספי גדול לבר-אילן.
      אולם מילשטיין לא וויתר הוא ייסד את "פורום אלפרדו" ומרצה שם וממשיך לכתוב את מחקריו על צה"ל ועל מלחמות ישראל ומוציא אותם בהוצאה עצמית…
      מומלץ בחום לקרוא את ספריו.

  26. אכזבה רבה מבוגי יעלון. מי שקורה את ספרו רואה שרובו ככולו קוטריי, לקחו לי שתו לי, ובעיקר כעס רב כאשר לא קיבלו את עמדותיו שאין בילתן. בספר אין חזון מדיני אסטרטגי שהיה מצופה מאיש עם נסיון כה רב בוגי היה ונשאר חייל ולא מדינאי וחבל.

    1. ממש לא.
      מלכתחילה היה מדובר בתרגיל שקוף של הצבת 3 נערי פוסטר בחזית מפלגת "כחול לבן", המתחרזת עם "שלום עכשיו", כדי שייקלו על "מכירת" הסחורה המשומשת הזאת לציבור… ותוך הסתרתה מאחורי הססמה "רק לא ביבי!"

      מה אתם יודעים,
      שלושה רמטכ"לים!
      לא אחד!
      לא שניים!!
      אלא שלושה!!

      שהרי אם הציבור בישראל בוטח בבכירי הצמרת הביטחונית, אז קבלו, אותם. לא אחד, לא שניים, אלא שלושה גנרלים. שלושה רבי אלופים.
      וואו..
      ככה "מכרו" לנו את יצחק רבין תחת הכינוי "מר ביטחון" לעת החתימה על הסכמי אוסלו .

      ובהמשך לפולחן הזה של סביב האלופים שדרנית באחד מאולפני הטלוויזיה נזפה במתראיין איך הוא מעז לדבר על מי שהיה רמטכ"ל שהרי הוא חירף נפשו בקרב עבור כולנו וכו' וכו'.
      רק להזכירכם הרמטכ"לים לא מחרפים את נפשם בקרב. אבל למה להתעקש על פרטים אם המומחים ליחצ"נות טוענים שזה מה שעוזר להנדס את התודעה בקרב הבוחרים…
      וככה צצו לנו כאן כל ערב בחירות כל מיני ארגונים או שמא עמותות כמו "מפקדים למען ביטחון ישראל" עם שלל "לשעברים" ושלל בכירים בדימוס מתוך מערכת הביטחון. אם זה צה"ל או שב"כ, ו/או "המוסד", ו/או משטרת ישראל .
      כי הרי ברור מאליו שכל מי שהצליח לטפס ולהגיע לתפקיד בכיר במערכת בוודאי ובוודאי שהוא ניחן גם בהבנה עמוקה ובפרספקטיבה רחבה בתחום המדיני…
      וככה צצו להם מומחים רבים שהתגייסו לשכנע את הבוחרים שאין לנו צורך למשל בבקעת הירדן לשם ביטחונה של מדינת ישראל.
      ואין בכך אלא מקריות צרופה שהם כולם תומכי "כחול לבן" המתחרזת עם "שלום עכשיו" ושמאלה משם.
      ואין בכך אלא מקריות צרופה שהרש"פ והעומד בראשה דורשים לקבל את השטח הזה לידיים שלהם…

  27. קיימות שתי ברירות.
    להקים ממשלה בתמיכה מוכחת של אויבי הציונות והתיישבות בארץ ישראל ומעודדי טרור .
    או מנגד הקמת ממשלה בראדות אוהדי ישראל שהוכילו נאמנות ומדיניות חוץ וכלכלה מוכחים אך בעלי כתבי אישום שטרם הןכחו ולא נשפטו.
    חומר למחשבה.

  28. לא מצליח להבין
    שביבי שיתף פעולה עם הרשימה המשותפת להביא בחערות מספר 2 רק לא להעביר מנדט לגנץ זה היה בסדר.
    שביבי שיתף פעולה עם הרשימה המשותפת להביא את מבקר המדינה שהוא רצה זה בסדר

    שביבי משתף פעולה וממנה שרים מיהדות התורה שבאופן מוצהר הם מפלגה אנטי ציונית זה בסדר

    שכל אדם שעובד / עבד עם ביבי או שרה יוצא בסוף כנגדם כולם אשמים נכון ? רק לא ביבי או שרה ?

    1. ביבי מעולם לא היה תלוי המשותפת לעצם קיום ממשלתו ולכן לא נדרש לשלם להם מחירים המנוגדים לאינטרס של ישראל. ההשוואה בין המשותפת לחרדים היא סתם דמגוגיה. יהדות התורה מתנגדת נומינלית לציונות מסיבות תיאולוגיות, אך אינה אנטי-ישראלית, אינה מזדהה עם אויבי ישראל ולעולם לא תשתף פעולה איתם נגד ישראל. מי שלא מכיר בהבדל הזה – או שהוא עיוור או שהוא שקרן.

  29. כן, כל צמרת כחול לבן שקרנים, שיקרו את רוב בוחריהם, כשביבי זעק הם חוברים לרשימה המשותפת, כולם זעקו שהוא סתם מסית , שאין סיכוי שישבו או יסתמכו עליהם , שקרנים, נוכלים, מתאבדים , כבר אמרנו

  30. למה אתם מניחים שעובדת היותו רמטכ"ל ושר ביטחון, אוטומטי הופכת אותו לאיש עם עקרונות?
    אולי נכון יותר להגיד שאנדים מבריקים כמוהו, פועלים בכל נקודת זמן והיכן שנמצאים, להפיק טובות לעצמן ולא בגלל היותם פטריותים.בצבא, רצו אחרי דרגות שהביא להם משכורות שמנות, בפוליטיקה שיחקו אותה איש ימן על מנת להתברג בין משפיעם ומקבחי משרות הגבוהות וכש השקר שלהם התגלה, גילו בעל כורחם את עמדותיהם האמיתיות.תקנו אותי היכן שאני טועה.

  31. גנץ הוא טירון פוליטי והפודל של לפיד ,הוא לא מבין דברים בסיסיים ,לכן אני מציע לכל המקטרגים עליו להפסיק. תנו לו להקים ממשלה עם המשותפת. תוך חודש או פחות הוא יפול לבד, ואז יפסיקו להצביע לו וללפיד וליעלון. זאת ההזדמנות להפיל אותו סופית כולל ליברמן.

  32. אין הבדל בין בוגי וליברמן. שניהם שקרנים פתלוגיים. אפסים שלא עשו כלום בעבור המדינה וחושבים רק על האינטרסים שלהם.
    שניהם מוכנים לשרוף את המדינה כדי לזכות בכיסא וליברמן אף מונע מנקמה אישית. הוא הוליך שולל את הבוחרים המסכנים שלו ובסוף הודה כי האידיאולוגיה שלו היא נקמה בנתניהו. שניהם יעלמו בקרוב מאוד מהמפה הפוליטית ויוזכרו המיאוס כפסולת אנוש.

  33. בוגי רמטכל ושר ביטחון כושל שתקע סכין בחייליו .מונע משנאה משינאה לביבי מכר את נשמתו ליזבק .צריך להתבייש .היום זה פורים ונהפוך על השונאים העיוורים לביבי יוליכו את ביבי המלך על סוס " ,ויומרו ככה יעשה לאיש אשר ה' חפץ ביקרו"

  34. יעלון יצא הטמבל המושלם, הרבה יותר מגנץ, אשכנזי, לפיד, שלח וליברמן. נניח שעל אי נאמנות עוד ניתן היה לסלוח (ולא ניתן), על טיפשות וחמורות כזו – חובבנות, העדר הבנה, העדר הכנה, הסתמכות על ניסים, על אלה לא רק שלא ניתן לסלוח, אלא אלה מלמדים אותנו מי האיש ומי חבריו: חבורת חובבנים, אנשים קטנים, שלא מסוגלים אפילו לתכנן מהלך קטן, שאין בו כל סיכון, שאין בו כל לחץ…. בקיצור, גובה דשא. הבעיה היא במחשבה לאחור, להיזכר ששלושה מבין השישה הללו היו רמטכ"לים, ושניים מהם היו שרי ביטחון… מפחיד!!