בחסות התקשורת, טיבי ואלהרר משפילים את ההורים השכולים

במסע ההתגייסות הכללי להלבנת ממשלה בתמיכת המשותפת, עיתונאים וחברי כנסת לא מהססים לשתף פעולה כדי לשחוט כל פרה קדושה

חברי הכנסת טיבי ואלהרר | צילום מסך

לפני שלוש שנים בדיוק, כאשר חברי הכנסת מיקי זוהר ודוד ביטן מהליכוד נקלעו לעימות קולני עם הורים שכולים בוועדה לביקורת המדינה שדנה במבצע 'צוק איתן', כותרות כל העיתונים רעשו. מהדורות החדשות בטלוויזיה זעקו על האירוע "המביש והמצער", וחברי הכנסת מהאופוזיציה תקפו את הממשלה בחמת זעם. מי שניהלה את אותו דיון כיו"ר הוועדה הייתה ח"כ קארין אלהרר מ'יש עתיד', כיום 'כחול לבן', אותה אלהרר שטענה אתמול בראיון בגלי צה"ל כי ההורים השכולים הם "שכירי חרב" של הליכוד, בעקבות המחאה בה פתחו חלק מהם נגד הכוונה של מפלגתה להקים ממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת.

אלהרר התנצלה בהמשך בחצי-פה על דבריה, אך מאין שאבה רעיון מופרך כל כך? ממש באותו בוקר התפרסמה באתר 'הארץ' כתבה מופרכת לא פחות מאת חיים לוינסון, אשר קבעה בכותרתה כי "בליכוד עומדים מאחורי קמפיין המשפחות השכולות", וזאת במטרה "ללחוץ על ליברמן לא להיכנס לממשלת גנץ". ועל סמך מה קובע לוינסון את הקביעה החד-משמעית הזו? לפחות בכתבה שחיבר אין שום רמז לכך, מלבד אמירה סתומה על כך שתנועת 'אם תרצו' "שלחה את משפחת חג'אג' להפגין אתמול מול הבית הנשיא".

משפחת חג'אג', אגב, הם הרצל ומירב, הוריה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב לפני כשלוש שנים, ומאז הם פעילים במסגרת פורום 'בוחרים בחיים'. בשיחה עם 'מידה' בשבוע שעבר סיפרה מירב על תחושת הבושה שהיא והורים אחרים חשים כאשר הם מביטים באפשרות של הקמת ממשלה בתמיכת טיבי ועודה, אך מבחינת לוינסון וחבריו שמיהרו להפיץ את העלילה שפרסם כל זה לא משנה ולכן כנראה הוא גם לא טרח לפנות למשפחות כדי לקבל תגובה. ברגע שמישהו מפגין נגד השמאל, הוא מייד מתויג כתומך ליכוד ובוודאי יש לו מניעים חשודים שצריך לחשוף.

גם הסיקור שניתן להפגנה המדוברת מול בית הנשיא הוכיח שוב את המגמה הבררנית הזו. בתיעוד שפרסמו ההורים המפגינים נראה ח"כ טיבי כאשר הוא מסמן לעברם "וי" באצבעות בהתרסה ברורה לאחר שיצא מהפגישה עם ריבלין. אך כיצד בחרו בתקשורת להציג את האירוע המטריד הזה? על ידי פרסום של סרטון אותו צילם טיבי תחת הכותרת הטוענת כי הוא "הותקף" על ידי המפגינים. וכך, מחאה ציבורית שזכתה להתעלמות מוחלטת מצד התקשורת שאוהבת כל כך להבליט כל מכתב קצינים או מחאת רופאים כל עוד היא נגד הימין, הפך ברגע ל"קמפיין" ממומן ומתוכנן כאשר הוא מביע מחאה נגד השמאל.

מנגד, פוסטים דומים שכתבו הורים ואחים שכולים זכו לתפוצה רחבה מאוד ברשתות החברתיות, שנראות כמתקיימות בעולם אחר לחלוטין מזה המוצג לכם בתקשורת, שם העורכים והכתבים מסננים את החדשות עבורכם כראות עיניהם. וזה, אם תרצו, סיכום עצוב נוסף לשבוע הזה, שבוע בו עיתונאים שוב מתגייסים כאיש אחד להלבין מהלך של הונאת בחירות ברורה, ומנסים להשתיק בכוח כל קול אחר שעלול לקלקל את החגיגה.


עומר עמוס זנקו הוא סטודנט לממשל, חברה ותקשורת פוליטית במכללה האקדמית תל-אביב יפו

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

16 תגובות למאמר

    1. בושה שזו תהיה בפרלמנט של

    2. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

      המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(השמאל הוא חולי נפש).

      התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הבולשביקי השמאלני בדרך!

    1. כוונתך נכונה אך בחרת את המטרה הלא נכונה.
      פוליטיקאי צריך לדעת שהוא ייענש בקלפי זה מספק מספיק הרתעה.
      אבל אנשי התקשורת-מדהים עם מה החוק מאפשר להם להתחמק. ללא ספק יש כמה וכמה עורכים, פובלציסטים ו״עיתונאים״ במדינה שצריכים לאבד את רשיונם העיתונאי, לשלם פיצויים במיליונים ו/או ללכת לכלא לזמן ממושך.
      ומשפטנים הם לא שונים.

  1. צבועה כשהעליבו אותך יקראו לך נכה נעלבת וצרחת כמו משוגעת.עכשיו כשאת מעליבה את המתים ואת משפחתון זה בסדר? אז מפה אני לומד שאת נכה רגשית וכנראה החיצוניות מעידה אצלך על הפנימיות

  2. לגרש כל ערבי תומך טרור המבזה את המשפחות השכולות (חללי צהל, ונפגעי הפושעים הפלסטינים) -> לעזה.

  3. אם חשוד בשוחד לא יכול לכהן וכאילו שמסיתים נגד הורים שקולים כן יכולים להסית ולכהן המצב גרוע ביותר להוציא אותם מהחוק ושיאסרו עליהם להיות בכנסת

  4. אין ספק שלא תקבלו את הדעה. הרשימה המשותפת מייצגת חלק מאזרחי המדינה בדיוק כמו שהרשימות החרדיות מייצגות חלק אחר. אם יש למישהו טענות על אי כיבוד חוק הוא יכול להגיש תלונה במשטרה.
    בדימוקרטיה פרלמנטרית מקימים קואלציות ולכל אחד זכות לדעה משלו.
    אין סיבה להדיר כ 22% מאזרחי המדינה. כמו שלא אוהבים את נציגיהם כך ישנם שלא אוהבים את ליצמן ושות'.
    כולם כאן כדי להשאר.

    1. הבעיה ב-22 אחוז זה שהם רוצים להרוג אותנו אחד התנאים שלהם להיכנס לממשלה זה לתת לחצים ירושלים סליחה מה נציגים של מדינה אחרת או של המדינה שלנו?
      ואין מה לעשות הם נציגים של הטרור ואם הם יהיו בעמדות מפתח הלך על המדינה שלנו

    2. היטלר ייצג שיעור גדול יותר של אזרחי גרמניה. כשפאנץ-וון-פאפן, הינדנבורג והתעשיינים בגרמניה הינדסו את בחירתו לקאנצלר ב 30 לינואר (בניגוד לאמונה הפופולארית הנפוצה בקרב בורי ארצות, כמו לדוגמא גנרלים בדימוס של צה"ל , במידה ולא עסוקים בלהתעשר מסחר בנשק) הם אמרו בדיוק את אותו הדבר.

    1. בושה שזו תייצג בפרלמנט שלנן אוכלי חינם

  5. במצב שבו 3 רמטכלים לשעבר מוכנים לעשות הכל על מנת לקבל את תמיכת המשותפת למרות שחברי המשותפת לא מסתירים בכלל שמטרתם למחוק את המילה "יהודית" ממגילת העצמאות, הם נותנים רוח גבית לאוייבינו מבפנים ומבחוץ על ידי זה שהם נותנים להם תקווה שאולי ינצחו במלחמה נגדינו מבלי לירות אפילו יריה אחת.
    נראה לי שזה עניין לפסיכיאטר.

  6. איפה היו אז בשמאל המתחסד? אופס: שאלה רטורית – שתקו במקרה הטוב – ותמכו בחזי ובנחשה במקרה הרע – והמבין יבין – זבלים!