אני ערבי-ישראלי, ומאמין במנהיגות שלא מחבקת רוצחים ומחבלים

ערביי ישראל ראויים להנהגה אמיתית המבקשת חיבור ושילוב, ומבינה שאי אפשר לתמוך בטרוריסטים מחד ולשאוף ליחס שווה ומטפח מנגד

מי שרואה במדינת ישראל וסמליה כאויב, אין לנו חלק עימו. נאיל זועבי | פייסבוק

הציבור הערבי בישראל הדמוקרטית מבקש להשתלב, להוביל, להיות בעמדות מפתח, להתערות ולהיות חלק מהתהליכים החשובים המתרחשים במדינה. הציבור הערבי בישראל הדמוקרטית יודע שמדינת ישראל מעניקה שוויון זכויות לאזרחיה, יהודים כערבים, שמדינת ישראל היא אי של יציבות, של פריחה, שגשוג, קידמה וביטחון.

הציבור הערבי בישראל הדמוקרטית הטריח את עצמו, מעבר למאמץ הפיזי, והחליט להצטרף לעשייה ולפיתוח מדינת ישראל. זהו תהליך מבורך, תהליך אותו מובילים עוד משנת 1948, הוריי, סביי וסבתותיי, כשקיבלנו את מדינת ישראל כמדינת העם היהודי, כשקיבלנו את ההמנון ואת הדגל, כשקיבלנו בגאווה את עובדת היותנו ערבים-ישראלים, חלק מהתמהיל והפסיפס המרכיב את מדינת ישראל הדמוקרטית.

אני ערבי ישראלי גאה. אני מקדש את החיים ולא את המוות. את החופש ולא את הדיכוי, את האהבה ולא את השנאה. אני מאמין בקוראן הקדוש ובו אין רוע, אין מדון, אין שנאה. אני מייחל ומתפלל למנהיגים שייצגו אותי בלי שנאה, בלי חמלה על טרוריסטים, עם הרבה אהבה למדינה שלנו, מדינת ישראל. ולכן אני מאמין בהנהגה שפויה שמתחשבת ובמינה את המציאות במדינת ישראל ובמזרח התיכון, ויודעת להיות עמוד תווך לחברה שהיא מייצגת ולמדינה כולה.

ולכן אני מאמין בחברה המובלת על ידי מנהיגים שמובילים אותנו לחזק את הטוב ולהוקיע את הרע, ושבעת אמת יהיה להם את העוז לגנות טרור ואלימות. ולכן אני מאמין שצריך לפעול לחיזוק היישובים וביטחונם הפיזי והאורבני, לפעול לקליטתם של זוגות צעירים, ולא להוליך את הציבור שולל לאשליית החזרתם ליישובי 48'.

ולכן אני מאמין ברוח התרומה למדינה ולקהילה, ורואה בשירות הלאומי חובה וזכות לכל צעיר. ולכן אני מאמין בהיותי חלק מכל מנגנוני המדינה ומוסדותיה, רואה בשוטרי משטרת ישראל מגן לעמי ובחיילי צה"ל חומה ומגן לי ולילדיי, ולא כ'מצורעים' בלשונם של מחרחרי השנאה. ולכן אני מאמין באנשים, במנהיגות שתדע להתחבק עם אנשי שלום ולא עם מרצחים ושולחיהם.

ולכן אני מאמין בהנהגה שפיה וליבה הם שווים ורואה עצמה כחלק מהאינטרס הישראלי על כל הפסיפס שבו. ולכן אני מאמין שאנו, ערביי ישראל, ראויים להנהגה אמיתית, אותנטית, בחיי היום-יום, בשכונה, ברחוב, במסגד ובכנסייה, בבית הספר ובמגרש, בכנסת ובממשלה. מנהיגות המבקשת חיבור, שילוב, מבינה שאי-אפשר להיות תומך נסראללה מחד ואזרח ישראלי מאידך. אי-אפשר לחבק ולהתנשק עם פורעי חוק וקוטלי חיי אדם ולשאוף ליחס שווה ומטפח.

רובם המכריע של ערביי ישראל חפצי קיום משותף, שילוב וחיים אזרחיים נורמליים. אני לא מאמין שמדינת ישראל מסוגלת לפעול לקידומם וחיזוקים של אזרחים אשר אינם מכבדים את הדגל, בזים למוסכמות ומתעלמים מקדושת חיי האדם. מי שרואה במדינת ישראל וסמליה כאויב, אין לנו חלק עימו.


נאיל זועבי הוא תושב כפר נין, מנהל בית ספר, מחנך ואיש שלום

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

89 תגובות למאמר

  1. סוף סוף מישהו שפוי מדבר, אנשים כמוך צריכים לייצג את החברה הערבית בכנסת , אנשים שרוצים ודואגים לאזרחיה מבית ולא מייצגים תנועות טרור ואוייבים מחוץ. הערבים הישראלים הינם חלק בלתי נפרד מהמדינה מגיע להם הנהגה טובה וראויה שתדאג לזכויותיהם וצרכם !!!

    1. אני חי בגליל התחתון עם רבים מערביי ישראל, אני מאמין בדו הקיום על בסיס מה שנאמר כאן. ערביי ישראל חייבים להתנער מההנהגה המפלגת שלהם ולבחור בישראל כדרך חיים של שלום ואחווה בין העמים.

    2. ישנו לקח גדול ממאמר דעה זה. אז, כימי רבין כמו היום, אצה לו דרך לשמאל לחתור לשלום תוך מתן הכשר לטרוריסטים שונאי ישראל ולתומכיהם. ברבות השנים, הסכמי אוסלו התגלו כמשגה אסטרטגי, אשר בפועל השריש (לא שירש) את השנאה ודרך הטרור בלבה של האוכלוסייה הערבית היושבת ביהודה ושומרון ועזה, והבטיח את המשכיותו של הסכסוך. מאחורי קול אמיץ והגיוני זה, הרואה בטובתה של המדינה היהודית ובשגשוגה את טובתו ושגשוגו, יש ציבור רחב בחברה הערבית המחפש הנהגה. מתן לגיטימציה לרשימה המשותפת הנה כסטירה לקולות אלו, לאותם ניצני תקווה של דו קיום וריפוי החברה בישראל. מפלצת זללנית זו (המשותפת), בהזנתו של השמאל הישראלי בעיוורונו, תלך ותגדל ותוביל לבדלנות לאומנית בחברה הערבית שתאפיל על כל סיכוי אמתי לדו קיום ושלום. לקח נוסף שנלמד מימי אוסלו, הם כי עם ההנהגה הנכונה, הזמן והסבלנות עומדים לצידה של ישראל, זאת הודות להתעצמותה המדינית, צבאית, טכנולוגית-כלכלית מחד וההתדרדרות במצבו של העולם הערבי הסובב, מאידך. אלו שינו את מיצובה האסטרטגי של ישראל גם אל מול מדינות ערב הסוניות ולירידה בקרנו של "הסכסוך" כפתרון קסם ושיקרי לבעיות המזרח התיכון. כיום, ניתן לראות כי דווקא ניתוק הרשות הקרויה פלסטינאית ממקורות כוחה (כמי שיכולה להבעיר את העולם הערבי, והזרמת כספי סיוע) יובילוה לבסוף להכנעה. די לראות בתגובה הרפה של העולם הערבי לעסקת המאה מחד, והאדישות שהתקבלה בקרב הערבים היושבים ביהודה ושומרון בכדי להבין שנרטיב הסכסוך הפלסטיני עומד בפני תבוסה. אני מאמין כי החורף הערבי ומיליוני הפליטים באירופה אשר בעטיו, הובילו לפיכחון גם בחברה הערבית הישראלית, להכרת הטוב, ולרצון אמתי להשתלב וליהנות מפירות שגשוגה של ישראל. מי שלומד את ראשית דרכן של תנועות חמאס וחיזבאללה יגלה כי אלו החלו כתנועות סעד אשר בעקבותיו נזרעה אידיאולוגיה הרסנית. בידי ישראל הלחם לרעב, המרפא לשסעי העבר, והמפתח להשתלבות/בדלנות החברה הערבית הישראלית. טוב תעשה אם תיתנם בידי מלאך ולא בידי השטן…

    3. אל תיתלהב מהם הם כולם שקרנים נוכלים משחקים כאן מישחק כפול
      גם אני האמנתי להם פעם
      הרוב קובע ו90% הצביעולמהללי מחבלים רוצחי תינוקות

  2. רוץ לכנסת. אני יהודיה ימנית אך דבריך ראויים להערצה! כן ירבו כמוך ידידי

    1. לצערי,ישנם רק מעטים מהציבור הערבי שחושבים כך.העובדה היא: ששמונים אחוז מציבור זה הצביע וממשיך להצביע למפלגות ששוללות את כול הכתוב פה.ובנוסף,מי שכן מעוניין בהשתלבות שיוויונית בחברה ומכיר בישראל כמדינה יהודית,פוחד מלהביע את דעתו שמה יפגעו בו ובמשפחתו

    2. בתוך הקוראן זה כתוב…."אללה נתן ליהודים את ארץ ישראל

    1. נאיל זועבי, אתה מייצג את הערבים שאני מכיר וחושבים כמוך ואומרים במפורש שאין ערבי אמיץ שיעז לעמוד בראש רשימה שתחרוט על דגלה את המטרות והשאיפות כפי שאתה העלית בכתבה לעיל הראויה לכל השבחים.

      על פי מחשבותיהם ודבריהם של הערבים הרוצים לחיות בשלום ולהשתלב בחיים עם יהודים במדינת היהודים, הפחד לעמוד בראש רשימה מעמיד את חייהם בסכנה שכל ערבי ״לאומני״ שחיי אדם כזה בעינו אינם גדולים וחשובים יותר מקליפת השום ירצח אותו כשם שרוצחים כל אדם על ״עבירות״ קטנות ״מבגידה בעם הפלסטיני״.

      זו החינוך והתרבות לרצח שמקורו בדת האיסלאם המחייב השלטת הדת בחרב.

    2. אדם חכם שהבין את ממשלת ישראל וגם את המדיניות של ממשלת ישראל.
      ישנם ח"כ ערבים שדואגים לפלסטין בעזה בשטחים ויתרה מזאת:מחרחרים שנאת העם היהודי בארץ ובעולם,מציגים גם את חיילי צה"ל ששומרים בגופם על ארץ ישראל רוצחי ועוד…
      אני אישית ממליץ מאוד מאוד לכל ערבי ישראל לחיות נכון עם העם היהודי ולהתקדם ולישאוף להגיע למקום טוב יותר ,מאשר להתעסק באלימות, בהסתה,במלחמת מילים הפוגענייות בציבור הישראלי ובממשלת ישראל.
      ועוד משפט לענייני החברים הערביים שבכנסת,תנו יחס לערבי ישראל שהצביעו עבורכם ותנו להם שקט לחיים ,ולא להשמיע קול של שינאה,לחץ פוליטי שכאילו ישראל עומדים לתקוף אותם ולפגוע בהם.
      אני מסתובב מדי פעם בכפרים הערבים, ורואה את מצב הסוציואקונומי הנמוך ומזעזע ,ואני אומר לאן כל הכספים שמקבלים נעלם,איפה עובדות סוציאליות בעיניין לטפל בהם.
      זה נראה על פניו שהח"כים מהרשימה המשותפת לא עושה מספיק ,ומשמיעים את קולם של הנאבקים ממש על כל ערבי ישראל.
      בהצלחה בחיים לאנשים שרוצים לחיות טוב עם בני ישראל.

  3. "רובם המכריע של ערביי ישראל…" מעניין מאד. אז למה המשותפת זכתה בכ"כ הרבה קולות?
    המציאות מראה שרובם המכריע של ערביי ישראל בחרו במפלגה המשותפת כנציגתם בכנסת.

    1. אולי זה בגלל שבג"צ מתעקש לאפשר לתומכי טרור נתעבים זכות להבחר לכנסת?

  4. הלוואי שנשמע עוד קולות כמוך מהמגזר הערבי המוסלמי והנוצרי .
    אנו בימין אוהבים את כל בני אדם באשר הם אין לנו חלילה שנאה לאף אדם מאף לאום ומאף גזע.
    אנחנו נגד טרור, נגד שנאה ונגד מפלגה שחותרת במוצהר נגד מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ותומכת במאבק מזוין נגד תושבי המדינה וחייליה.
    חלקים בשמאל שונא את מי שהוא לא הוא וזה כולל ערבים .

    1. יש הרבה אנט חאסכיה ששלושת ילדיה שירתו בקרבי בת ושני בנים שיהיו בריאים,הבנים התגיירו ,והיא אנט תומכת בישראל וסמליה, שרה זועבי שעושה הסברות בארץ ובחול למען ישראל ,יוסף.חדאד שכרגע נמצט בחול למסע הסברות למען ישראל, מוחמד כאבעיה שגם מאמין במדינתנו ומעריך עושה הסברות יש קול שפוי ,שמרצ שכביכול היא מפלגה "שמעוניינת בשלום" לא פנתה לאף אחד מהם מעניין למה ופונים רק לתומכי ומהללי השהידים ואני פניתי למרצ לא פעם עם הנושא אך הפלא ופלא התעלמו. מרצ לא מעוניינים בשלום ודו קיום הם רק רוצים להראות נאורים השלום לא מעניין אותם והלוואי והיו אוהבים את המדינה כמו שהשמות שציינתי וגם נאיל אוהבים את המדינה,המדינה לא מעניינת את.מרצ לכן הם תומכים בהם

  5. נכון מאוד. אתם צריכים להקים מפלגה, ויש הרבה שיצטרפו. כי זאת האמת צריך להמשיך להשתלב בחברה. להפסיק את האלימות. שהנוער יעשה שנת שרות לטובת הישובים של הערבים. זה יהיה נוער טוב יותר ופחות אלים. חשוב להקים מהר מפלגה כזאת. למה שלא תהיו כמו הדרוזים, כמו הצ'רקסים. נשים הן אמי
    צות מאוד ויודעות מה שהן רוצות.

  6. אורי בורובסקי - ראש מועצת ביר אל מכסור ויועץ ראש הממשלה לענייני ערבים 0523700400 הגיב:

    שלום מר נאיל זועבי,
    לצערי הרב העובדות שציינת נכונות אחת לאחת אך בממשלתנו עד היום לא הופקו הלקחים וכתוצאה מכך גם תרמו ל"משותפת" לפחות 3 מנדטים.בהרצאות שאני נותן, נושא ההרצאה הוא: "מערכת היחסים העכורה בין יהודים וערבים במדינת ישראל האם זו גזירת גורל או ניתן לשינוי" וכמובן שהתשובה היא שניתן לשינוי, חיובי כמובן.והגיע הזמן (כבר מזמן) להתחיל לפעול.
    מעבר להצעות שיש לי אני פתוח לכל הצעה ואשמח להיפגש.

    1. אבוי שאדם כמוך עם חוסר הבנה טוטאלית של המציאות הוא יועץ לראש הממשלה. האופטימיות ואהבת אדם שלך – לא צריכה לעוור מהבטה במציאות כפי שהיא, ולא כפי שאתה חושב שראוי שתהיה.

      כמות המצביעים הגדולה לרשימה המשותפת – שגרפה את מרבית בעלי זכות הבחירה מקרב המצביעים הערבים – מעידה שרשימה זו מיצגת היטב את המגזר הערבי, ואין די בוחרים לרשימה ערבית נוספת (צריך לפחות 3.25% בוחרים ערבים שלא הצביעו לרשימה המשותפת).

      כפי שאמר ז'בוטינסקי באחד מכתביו – הערבים עם גאה שלא יוותר על הבכורה תמורת כסף. שום טיפוח ושיוויון הזדמנויות אמיתי לא יסיר מהם את תחושת העוול שהם חשים כלפי העם היהודי ש(להשקפתם) השתלט על ארצם ותפש את הבכורה. הם לא תופשים את עצמם כמיעוט קטן וחלש אלא כחלק מעם ערבי גדול וחזק, והם לא יוותרו.

      לא למדת כלום מהתפרקות יגוסלביה? זה היה הניסוי אולי הכי הוגן בהיסטוריה בשיוויון בן לאומים שונים – לאומים שונים עבדו ביחד וגרו באותן שכונות וגם רבים התחתנו בינהם, והצביעו למפלגות עם יצוג שיוויוני מכל הסוגים, וגם כל לאום קיבל טריטוריה אוטונומית משלו, ולמרות זאת כשהתפרק השילטון המרכזי (בתמיכת גרמניה בעיקר) איבה היסטורית שנדמה שכבתה לאחר ארבעים שנה התפרצה במלחמת אזרחים נוראה והלאומים נפרדו אלו מאלו. אני אפילו לא רוצה לדבר על מה קרה במדינות הרב-לאומיות שנקראות סוריה ועיראק. גם איראן היא מדינה רב לאומית שמתיחסת יחסית בהגינות למיעוטים הלאומיים שבה – ויש בה מחתרות לאומיות אלימות (המדוכאות ביד ברזל) שדורשות היפרדות ועצמאות.

  7. הבעיה היא ש-15 המנדטים לרשימת המחבלים אומרים את דברם. אפילו אם 3 מתוכם שייכים ליהודים מטורללים זה משאיר 12.

    1. זה לא שיש להם למישהו אחר להצביע.

  8. ישנו לקח גדול ממאמר דעה זה. אז, כימי רבין כמו היום, אצה לו דרך לשמאל לחתור לשלום תוך מתן הכשר לטרוריסטים שונאי ישראל ולתומכיהם. ברבות השנים, הסכמי אוסלו התגלו כמשגה אסטרטגי, אשר בפועל השריש (לא שירש) את השנאה ודרך הטרור בלבה של האוכלוסייה הערבית היושבת ביהודה ושומרון ועזה, והבטיח את המשכיותו של הסכסוך. מאחורי קול אמיץ והגיוני זה, הרואה בטובתה של המדינה היהודית ובשגשוגה את טובתו ושגשוגו, יש ציבור רחב בחברה הערבית המחפש הנהגה. מתן לגיטימציה לרשימה המשותפת הנה כסטירה לקולות אלו, לאותם ניצני תקווה של דו קיום וריפוי החברה בישראל. מפלצת זללנית זו (המשותפת), בהזנתו של השמאל הישראלי בעיוורונו, תלך ותגדל ותוביל לבדלנות לאומנית בחברה הערבית שתאפיל על כל סיכוי אמתי לדו קיום ושלום. לקח נוסף שנלמד מימי אוסלו, הם כי עם ההנהגה הנכונה, הזמן והסבלנות עומדים לצידה של ישראל, זאת הודות להתעצמותה המדינית, צבאית, טכנולוגית-כלכלית מחד וההתדרדרות במצבו של העולם הערבי הסובב, מאידך. אלו שינו את מיצובה האסטרטגי של ישראל גם אל מול מדינות ערב הסוניות ולירידה בקרנו של "הסכסוך" כפתרון קסם ושיקרי לבעיות המזרח התיכון. כיום, ניתן לראות כי דווקא ניתוק הרשות הקרויה פלסטינאית ממקורות כוחה (כמי שיכולה להבעיר את העולם הערבי, והזרמת כספי סיוע) יובילוה לבסוף להכנעה. די לראות בתגובה הרפה של העולם הערבי לעסקת המאה מחד, והאדישות שהתקבלה בקרב הערבים היושבים ביהודה ושומרון בכדי להבין שנרטיב הסכסוך הפלסטיני עומד בפני תבוסה. אני מאמין כי החורף הערבי ומיליוני הפליטים באירופה אשר בעטיו, הובילו לפיכחון גם בחברה הערבית הישראלית, להכרת הטוב, ולרצון אמתי להשתלב וליהנות מפירות שגשוגה של ישראל. מי שלומד את ראשית דרכן של תנועות חמאס וחיזבאללה יגלה כי אלו החלו כתנועות סעד אשר בעקבותיו נזרעה אידיאולוגיה הרסנית. בידי ישראל הלחם לרעב, המרפא לשסעי העבר, והמפתח להשתלבות/בדלנות החברה הערבית הישראלית. טוב תעשה אם תיתנם בידי מלאך ולא בידי השטן…

  9. אמן ואמן , כן ירבו כמוך איש יקר, הרי זה ברור שההנהגה הניבחרת לא באמת מייצגת את האינטרסים של בוחריהם הציבור הערבי, ולכן ניבחרי הציבור מהרשימה המשותפת לא ראויים לשבת בכנסת ישראל ובו בזמן לתמוך בטרוריסטים .

    1. מי מחליט מה האינטרסים של הציבור הערבי? הערבים הם אלה שמחליטים מה האינטרסים שלהם. אנחנו לא יכולים להגיד להם מה טוב להם, הם יודעים מה הם רוצים כמו שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים. אם הם מצביעים בהמוניהם למשותפת סימן שהם סבורים שהמשותפת מייצגת אותם היטב. יתר על כן המשותפת מורכבת מפוליטיקאים ופוליטיקאים מטבעם רוצים לעלות גבוה ברשימה ולהבחר, לכן הם לא נוטים לומר דברים המנוגדים לדעתם של רוב האלקטורט שלהם. חברי המשותפת מתחרים ביניהם מי יותר קיצוני, מה שאומר שעמדות קיצוניות הן העמדות הפופולריות בציבור הערבי.

      ברור שיש גם אנשים שחושבים כמו נאיל זועבי שאני מאד מכבדת, אבל הם מיעוט שאין לו יצוג, בין אם מחמת מספרם או מחמת הפחד שיאונה להם רע אם יעזו לבטא דיעות כאלה ולהנהיג מפלגה כזו.

      יכול להיות שפתרון אפשרי הוא להקים תא ערבי במפלגות הקיימות כמו שיש תא להט"בי בליכוד. כשערבים, או כל קבוצה אחרת, מצטרפים למפלגה כיחידים יש להם פחות כוח מאשר כשהם מקימים קבוצה בתוך המפלגה שיכולה להביא מנדטים ולכן כדאי ללכת לקראתם. התא הלהט"בי בליכוד הצליח מאד. אמיר אוחנה נסק מהר ממעמד של ח"כ זוטר לשר בממשלה ואחד האנשים הכי פופולריים בליכוד. גם מבחינת תקציבים הם השיגו הרבה. אולי זה מודל שכדאי לנסות לחקות.

  10. רובם המכריע של ערביי ישראל חפצי קיום משותף, שילוב וחיים אזרחיים נורמליים????

    אז למה 15 מנדטים למפלגת המחבלים? מי הצביע להם אם לא הרוב הערבי? למה שנאמין לכם אם הצבעתם בהמוניכם למשותפת האכזרית , הגזענית, האנטישמית והאלימה?

    1. כן,"רובם המכריע,,,,"אולי לא רובם המכריע אבל רבים מהערבים חפצי חיים,קיום משותף,זכויות שוות(יכולים לעשות שירות לאומי,כמו שהזכירו כאן,,בישובים ערביים וכ"ו)בהחלט ,ונביל מייצג את הרבים האלה,תזכור שלפחות 3 עד 4 מנדטים קיבלו המשותפת מיהודים הזויים!ונחלק את השאר באופן הזה,,חלק גדול מהשאר אכן מאמין בדרכה של המשותפת לצערנו,מעדיפים אינטרסים של הפלסטינים על האינטרסים שלהם ולחלק הנותר אין כתובת,,אם העבודה מרצ וגשר(עם פנים לימין)התחברו,אתה לא מצפה שזו תהיה הבחירה שלהם,אם אנשים דוגמת נביל ירוצו לכנסת כדי לייצג את המגזר הערבי המתון והנאמן,הם רק ירוויחו,אני מציעה לו לרוץ לכנסת,הצעה שבאה מבוחרת ימין שחיה לצד ערבים כל חייה

  11. מרוקאי סכין, טוניסאי קמצן, רומני גנב, רוסיה זונה, ערבי מחבל וכו'..
    סטיגמות זה דרך רעה להכיר עדה או מוצא.
    אם יש משהו גרוע יותר מלהכפיף מוצא עדתי לסטיגמה זה להתנות קיומה של עדה בקיומה של הסטיגמה.
    דוגמאות: אם אתה לא גנב, אז אתה לא באמת רומני. אם אתה לא עצבני עם סכין אז אתה לא באמת מרוקאי, אם אתה לא תומך במחבלים רוצחים ומרוצצי גולגלות של תינוקות…. אז אתה לא באמת ערבי.

    אבל ככה זה בשמאל הישראלי.
    הם מבקשים מאיתנו להכיר בקבוצה של תומכי טרור שניבחרו לכנסת כנציגיהם הבלעדיים של הערבים כולם ואי קבלתם הינה גזענות נגד ערבים ומה שערבים מייצגים.
    אם לא נקבל את מהללי השהידים, אז אנחנו נגד ערבים.
    אם לא נקבל את זו שמעריצה את סמיר קונטאר שרוצץ גולגולת של תינוקת, אז אנחנו נגד הרופא הערבי באיכילוב, כי כמובן שזה מה שהוא מאמין בו, ריצוץ גולגלות, כי הוא ערבי וזה מה שערבים אוהבים, נכון??

    אז אני שואל אתכם שאלה רטורית. מי פה הגזען?
    מי זה שמייחס לערבים תכונות של צימאון דם מובנה ובלתי ניפרד מאישיותם? מי שמקבל את זה ש"ככה זה ערבים", צמאי דם בלילה ורוקחים חביבים ביום.

    מי שמכיר אותי יודע היטב שאני מתנגד חריף לגזענות ולהדרת ערבים. להפך, אני חושב שיש לשני הצדדים המון להרוויח משיתוף פעולה וחיים משותפים בדו קיום אמיתי.
    כל חיי עסקתי בזה ולמדתי להכיר חלקים נרחבים ממה שקרוי "החברה הערבית" במקביל לתמיכתי הלא מתנצלת בציונות.
    גדלתי עם חברים ערבים, למדתי ועדיין הנני לומד את השפה ואני מערב את חיי בתוך מה שנראה לי חלק טיבעי מהיותי ישראלי.
    לכן אני המום בכל פעם מחדש כשיהודי שמאלני מבקש ממני לקבל את תומכי הטרור כנציגי הערבים ודובריהם. זו הגזענות האמיתית.

    באתם ללמד אותי "מיהו ערבי", חידלו. זה מעליב. יזבק, טיבי, איימן עודה, תומא ושאר מריעין בישין. אלה ה"ערבים" בשבילכם?
    מזל שאני מכיר אחרים. אני צועד איתם.

    1. אם כך למה הצביעו למחבלים?

  12. בבחירות האחרונות ההמון הערבי, ואני מאמין שרוב ערביי ישראל אינם נאמנים וניתן לתייג אותם כאויבי המדינה כפי שזה מתבטא בהפגנות בערים הערביות שבהם משתתפים המונים בהנפת דגלי הרשות הפלסטינית עם קריאות הסתה כמו מוות לישראל וכדומה.
    אין באמור לעיל אי הכרה במיעוט ערבי שלרוב הם חיים ועובדים בסביבה יהודית וחפצים בשילוב מלא והכרה במדינה היהודית אך אין ולא היתה להם שום דרך להביע את רצונם.
    לדעתי היה חסר בהסברה לציבור זה שאף אם לא חשב להצביע לרשימה יהודית יכול היה לשלשל פתק לבן. והרבה פתקים לבנים היו מצביעים על הסתייגותם של הערבים אזרחי ישראל מההתנכרות למדינה והתמיכה באויביה וזה הי יכול להצביע על השנוי שמתחולל בהם. ולצערי וגם לדאבונם המציאות כיום אינה כזו. רוב בערבים תומכים במנהיגות הרשימה המשותפת שעל פי כל אמות מידת החוק לא היתה זכאית להשתתף בבחירות להיות מיוצגת בכנסת ואילו בית המשפט העליון פסק בניגוד לחוק ועל השופטים חל אות קין.

  13. מר נאיל זועבי שלום.
    קראתי את המאמר הנ"ל כולו .
    כולי תקווה שיהיו עוד מאות ואלפים כמוך במגזר.
    אשמח אם תקימו מפלגה שדוגלת בכל מה שכתבתה
    והיתי מוסיף גם שירות בני עמך מתוך הממשלה
    וגיוס הצעירים שבניכם לצה"ל שהוא צבא העם
    ואתם חלק ממנו.
    לאור העובדה שאנו עדים למה שקורה לאזרחים תמימים
    במדינות סביבנו .

    1. אדון זועבי
      התרגשתי מאד לקרוא את מה שכתבת ואני יודעת שזה נכון אבל לצערינו עם ההנהגה של המשותפת אי אפשר לשתף פעולה בגלל ההערצה שלהם לטרוריסטים

  14. נאיל זועבי, אתה אדם טוב, חכם ורואה קדימה.
    הבעיה שלי היא עם נציגיך בכנסת.
    הם מבזים אותך ואת אחיך.
    אנחנו זקוקים לרבים כמוך שיחליפו את ההנהגה המסיתה שלכם בהנהגה שפויה !

  15. למר זועבי היקר, אני שמח לשמוע שיש עוד הרבה בציבור הערבי שחושבים כמוך אבל עצוב לראות שהקול שלהם לא נשמע. אני בטוח שאתה ממש לא היחיד שמתבטא ככה לגבי התמיכה במדינת ישראל אבל אתה בין היחידים לצערי שעושים את זה בצורה פומבית.

    אם כמו שאתה אומר, יש עוד הרבה כמוך, כדאי שתתאגדו כתנועה פוליטית, תנסו להוביל רפורמה מחשבתית בציבור הערבי ותנו קול שפוי לאנשים שמוכנים לתרום למדינה ושמחים להיות חלק ממנה. צריך להסתכל בזוית רחבה על המזרח התיכון ולהבין שזו זכות גדולה להיות אזרח ערבי מדינת ישראל בהשוואה לחיים האזרחיים של הערבים במדינות מסביבנו, שממש לא מלקקים דבש בלשון המעטה.

  16. יפה כתבת ! מדוע לא רואים אנשים כמוך בפוליטיקה? שיובילו מהלכים בתוך החברה הערבית.

  17. למר זועבי היקר, אני שמח לשמוע שיש עוד הרבה בציבור הערבי שחושבים כמוך אבל עצוב לראות שהקול שלהם לא נשמע. אני בטוח שאתה ממש לא היחיד שמתבטא ככה לגבי התמיכה במדינת ישראל אבל אתה בין היחידים לצערי שעושים את זה בצורה פומבית.

    אם כמו שאתה אומר, יש עוד הרבה כמוך, כדאי שתתאגדו כתנועה פוליטית, תנסו להוביל רפורמה מחשבתית בציבור הערבי ותנו קול שפוי לאנשים שמוכנים לתרום למדינה ושמחים להיות חלק ממנה. צריך להסתכל בזוית רחבה על המזרח התיכון ולהבין שזו זכות גדולה להיות אזרח ערבי מדינת ישראל בהשוואה לחיים האזרחיים של הערבים במדינות מסביבנו, שממש לא מלקקים דבש בלשון המעטה.

  18. כל הכבוד. סוף סוף רואה בעדר של עוורים. מקווה שתהייה גם רועה ותציל את העדר מהתהום אליו הוא צועד.

  19. אני חונכתי לכבד כל אדם ללא הבדל דת גזע ומין.
    צריך לעודד ולתמוךבקולות השפויים .כך גם ערביי ישראל ירגישו חלק שווה במדינה.
    מספיק עם הצביעות של כחול לבן ושלושה רמטכלים ויהיר אחד שמעודדים את הטרור כשהם מחבקים את המשותפת .
    הדבר יחזור אליהם כבומרנג.
    חשוב לחבק את ערביי ישראל במעשים ולהוקיע את המשותפת שפועלת בחסות הדמוקרטיה עלק ומטרתה להשמיד את מדינת ישראל ולעודד טרור כנגד מדינת ישראל.

  20. די לקשקש הוא בודד כשהרוב בוחרים במפלגת המחבלים אז דייי לספר לי שרוב הערבים רוצים דו קיום ממש לא רוב הערבים רוצים בהשמדת מדינת היהודים

  21. ארבע פעמים כתוב במאמר "ישראל הדמוקרטית". כותב המאמר מתעלם ממה שכתוב במגילת העצמאות של מדינת ישראל – "מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".
    כותב המאמר מציין גם "כשקיבלנו את מדינת ישראל כמדינת העם היהודי". אף זכר להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית. חוץ מזה, "כשקיבלנו" זה לא אומר "הסכמנו".
    כותב המאמר מציין "שוויון זכויות לאזרחיה, יהודים כערבים", אולם מה עם שוויון חובות? מה עם הנוצרים (שחלק מהם רואה את עצמו כארמים) והדרוזים במדינת ישראל, שכותב המאמר מחליט עבורם שהם ערבים?
    לפחות קרובת משפחתו, חנין זועבי, לא מוליכה בכחש את היהודים במדינת ישראל, ולא מסתירה את דעתה וכוונתה לגבי מדינת ישראל והיהודים שבה.

  22. אתה אומר המון אבל לא אומר כלום. לא נכנסת לנושאי הליבה, שהם הגדרת הלאום ה"פלסטיני", מהן מטרות האוכלוסיה הערבית במעגל שלך וכולי. חרף זאת, אני מאמין באינטגרציה. יש מקום למפלגה ערבית "אזרחית" ולא לאומנית, וכמו כן יש מקום בשילוב ערבים במפלגת העם – הליכוד. אני בטוח שאם יתפקדו אותם אזרחים שפויים שדורשים זכויות פרט ולא לאום, גוש הימין יגדל בעוד 3 מנדטים. תודה על המאמר.

  23. לא חשבתי שתפיסת השמאל תחדור כה עמוק למעוז האינטליגנציה הימנית. הפחד מגזענות משתק כל תא מוח צלול. ״רוב יהודי מוצק״. זו ססמת השמאל הציוני. בוקר ליום הבחירות לאחר שרוב יהודי מוצק בחר בדרך הימין ומנהיגו, מסתבר שהמנדט ניתן לשמאל. קול דממה משורות הימין. במדינת היהודים לרוב יהודי אין שליטה על אופי ההנהגה, סוגיות של מלחמה ושלום, גבולות ובטחון, עתיד ילדנו וקיומנו. דממה משורות הימין. כלום. חיים במדינה דו לאומית בפועל, בשושו…לא מדברים מילה. אתר מידה מפרסם כתבה על ערבי שגאה בזכויות הלאום שלו. שרות לאומי….בחירת מנהיגות פרו פלסטינית למדינת היהודים..טרפוד תכנית המאה קידום אוסלו…. לא ידעתי שרן בראץ בעד זכויות לאום לפלסטינים. שיוכיח לקוראיו שבוקר לאחר הבחירות לא קמנו למציאות של מדינה דו לאומית. מציאות שזחלה לתוכנו אט אט מבלי שנרגיש. בחסות התקינות הפוליטית, לרוב היהודי אין סיכוי להכריע בחירות. 15 מנדטים למשותפת…ועוד הזרוע נטויה…20 מנדטים ואפשר לחזור לאירופה. חובה להגיד גלויות למיעוט הערבי…את זכויות הלאום שלכם תממשו בראשות, בעזה, בירדן. אף אחד לא שולל זאת ממכם, אתם מסרבים משום מה לממש אותם בחילופי שטחים ודבקים לממש אותם במסגרת מדינת האווילים.

  24. מהתגובות שיהיו וישנם של אנשי ימין על הכתבה
    הערבים והשמאל יכולים להתרשם שהימין לא גזען
    אלא שומר על הלאומיות שלו ובעד מתן שיוויון מלא
    לכל האזרחים
    והשמאל מחרחר מלחמה וגורם לשנאה לפילוג העם
    ולהחרבת המדינה
    כי בסופו של דבר מה שמעניין אותם זה חיים של הפקר
    לא ערבים ולא בטיח
    הערבים צריכים להבין שהשמאל יהרוס גם אותם
    כרגע נח לערבים שהמדינה לא תהיה יהודית
    אבל עד שהיא תהיה מוסלמית כמו דמיונם
    הגברים שלהם יהפכו להומוהים
    הנשים שלהם לפימנסטיות
    ורובם לאתאיסתים
    אז תחשבו על זה

  25. אין ערבי אחד בעולם שיאשר שמדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ואם כן מייד ירצח.כך שהערבי התורן התומך במדינה לא אמין.הרשימה המשותפת מיצגת את כל תנועות השמאל במיגזר הערבי חוץ מחדש שהיא מיפלגת שמאל יהודית ערבית.המשותפת מיצגת כיום לא רק ערבים אלא גם יהודים.זאת לידיעת כולם

  26. חבל שרק מיעוט חושב כמוך. מפלגה ערבית עם דיעות כאלה היתה יכולה להיות חברה בממשלה ולהשיג יותר. זה גם היה תורם להפחתת הפחד והשנאה וקידום ההשתלבות והקיום המשותף אם היהודים היו רואים שלא כל הערבים נגדנו.

  27. נאיל זועבי,
    יישר כוח! התרגשתי לקרוא את דבריך.
    מי יתן ומנהיגי הרשימה המשותפת יפנימו את דבריך וילכו בעקבותיך. כל החברה בישראל תרוויח מכך, יהודים וערבים.

    1. מסכימה עם התגובה של מיכל. נאיל זועבי הלוואי והצבור הערבי היה חושב כמוך, ובמיוחד הרשימה המשותפת, שלא מוכנה להכיר בישראל כבמדינת היהודים, ורוצים זכות שיבה, ולבטל את חוק הלאום, רוצים זכויות מלאות בלי חובות, תומכים בטרור.היהודים בכל העולם כמיעוט יהודי נאמנים למדינה שבה הם חיים.

  28. יאיר לפיד אתה מדבר על מחריבי דמוקרטיה ולא לחשוב כעת על פוליטיקה ולשנס כתף עד שתעבורהמגפה הזאת אתה מדבר מתוך נקמה ולא מתוך שאיפה לעם אתה היית שר אוצר שנכשלת כמו שכלית כך תצנח יש פתגם התפוח לא נופל רחוק מהעץ תחשוב טוב

  29. בג"ץ הוא הסיבה להנהגה ערבית תומכת טרור. בג"ץ הפך את החלטות ועדות הכנסת ואישר הישתתפות תומכי טרור במערכת השלטון.זו הסיבה לכאוס הפוליטי . ערביי ישראל ממש לא קשורים לסיפור.

  30. אדם חכם שהבין את ממשלת ישראל וגם את המדיניות של ממשלת ישראל.
    ישנם ח"כ ערבים שדואגים לפלסטין בעזה בשטחים ויתרה מזאת:מחרחרים שנאת העם היהודי בארץ ובעולם,מציגים גם את חיילי צה"ל ששומרים בגופם על ארץ ישראל רוצחי ועוד…
    אני אישית ממליץ מאוד מאוד לכל ערבי ישראל לחיות נכון עם העם היהודי ולהתקדם ולישאוף להגיע למקום טוב יותר ,מאשר להתעסק באלימות, בהסתה,במלחמת מילים הפוגענייות בציבור הישראלי ובממשלת ישראל.
    ועוד משפט לענייני החברים הערביים שבכנסת,תנו יחס לערבי ישראל שהצביעו עבורכם ותנו להם שקט לחיים ,ולא להשמיע קול של שינאה,לחץ פוליטי שכאילו ישראל עומדים לתקוף אותם ולפגוע בהם.
    אני מסתובב מדי פעם בכפרים הערבים, ורואה את מצב הסוציואקונומי הנמוך ומזעזע ,ואני אומר לאן כל הכספים שמקבלים נעלם,איפה עובדות סוציאליות בעיניין לטפל בהם.
    זה נראה על פניו שהח"כים מהרשימה המשותפת לא עושה מספיק ,ומשמיעים את קולם של הנאבקים ממש על כל ערבי ישראל.
    בהצלחה בחיים לאנשים שרוצים לחיות טוב עם בני ישראל.

  31. אם לערביי ישראל ההגונים והטובים היו נציגים שמייצגים את האינטרסים שלהם בחינוך בתשתיות ובכיוב… אין לי שום בעייה שישבו בממשלה עם בבי גנץ או מה שביניהם. חבל שהם חייבים להשתייך לטרוריסטים האלה שונאי ישראל .
    זה גם פוגע באינטרסים שלהם, וגם יוצר חוסר נעימוץ ומקלקל את מערכת היחסים מול המושג יהודי ערבי .
    לרוב רובם של אזרחי ישראל אין בעייה עם ערביי ישראל שאוהבים את המדינה וחיים בה מאהבה.
    יש לנו בעייה עם אלו שגרים במדינת ישראל אבל חותרים להרוס אותה. לכן הגיע הזמן שתהיה מפלגה שראוייה לשבת בכנסת

  32. חבל שאתה המיעוט, כי החברים הערבים שלך, הכפויי טובה, שעובדים איתנו ולומדים אצלינו בחרו בטרוריסטים מהרשימה המשותפת. לערבים מנטליות של כפיות טובה, כל הזמן שונאים ומקנאים

  33. איש חכם הרוצה חיים דמוקרטיים וטובים לו ולמשפחתו.
    קול חשוב מאד

  34. סוף סוף.
    מי ייתן ובאמת תקים מפלגה וסחוף אחריך את אלה מקרב ערביי ישראל שחושבים כמוך.
    בהצלחה

  35. ערביי ישראל צריכים להקים לעצמם מנהיגות שתוביל לשילובם ולא מנהיגות שתוביל לשנאתם ולבידול

  36. וואו. כמה שחסרים קולות כאלה בכנסת! הפערים בין המגזר הערבי ליהודי עצומים וכואבים, אבל כל אלו שאמורים לייצג את האינטרסים שלהם לא זוכים לשיתוף פעולה כי הם תומכים בטרור, או לכל הפחות בשלילת מעמדה היהודי של מדינת ישראל.

  37. ביבי בראיון שלו אמר לא פוסל את הערבים הישראלים אלא פוסל את הטרוריסטים שלא מקבלים את קיומה של ישראל.

  38. מרגש מאוד ונותן קצת תקוה שיש גם אנשים שחושבים אחרת מהרשימה המשותפת

  39. כל הכבוד לך!!!גאה בך ובשכמותך.עובדת עם חבריי הערבים בעבודה.אנשים שמצהירים בגאוה על כך שנפל בזכותם לחיות במדינה מתקדמת ודמוקרטית ולא במדינה מוסלמית דיקטטורית .גם שונאי ישראל לא ירצו לעבור לחיות באותן מדינות.דוגמא?ראש התנועה האיסלמית באום אל פאחם שהתנגד להעברת ואדי ערה לרשות.
    הרם את הכפפה.קח את חבריך החושבים כמוך וחוללו שינוי.העיפו את כל הטרוריסטים מהכנסת.
    רק עם שכמותכם אפשר לשבת לדבר לכבד ולהתקדם ולא עם מחרחרי ריב מדון ורצח.רוצים את כל ההטבות אך מנגד תומכים בטרור כלפינו.רוצים זכויות אך אפס תרומה.מתבכיינים עד אין קץ על כמה הם מסכנים.
    גם מי שלא יודה בגלוי יודע בדיוק איך היו נראים חייו במדינות השכנות לנו.קומו,תרמו בשרות לאומי לקהילתכם ולקהילתינו.הכירו בנו ובזכותינו.
    חבל שהקולות השפויים ,כמו שנאמרים ל ידי הכותב,לא נשמעים על ידי נוספים.

  40. לרגע אחד נחשוב הצורה אובייקטיבית מבלי לסחוב על גבינו מטענים מהעבר, הדברים הללו מאוד נכונים. מי שמצפה לשיוויון חייב לנהוג כך.
    ואת הדברים היפים הללו אני משליך עם הרבה אהבה גם לחרדים שעל מנת לקבל שיוויון צריכים לתת מעצמם בצורה שוויונית.
    ואין חובה לגייס אותם ליחידות בצבא, אלא שירות לאומי במאות מקומות, כגון : בתי חולים, ישיבות, בתי כנסת, כבישים וכו'.
    כל הכבוד על הדברים.

  41. חבל שערביי ישראל, עדין זקוקים לרשימה סקטוריאלית. כאזרחי המדינה יצביעו למפלגה שמתיחסת אליהם, דואגת להם ומקדמת את מעורבתם בחברה, כך צריך לנהוג כל אזרח.
    כמובן שכל המפלגות הסקטוריאליות, גורמות נזק לחברה, לסולידריות וליכולת של ההנהגה לדאוג לכלל האוכלוסיה לפי קריטריונים ולא לפי מידת הסחטנות.

  42. סוף סוף ערבי אמיץ שמביע את דעתו בגילוי לב,
    בטוחה אני שאדם זה יכול להנהיג , לייצג ולהוביל את הציבור שלו נאמנה,
    מי שמקדש את החיים ולא את המוות ראוי בהחלט להנהיג.
    והפחדן מי שלובש חליפה ויושב במשרד ושולח ילדים של אחרים להיות שהידים , לא את שלו חלילה…ראוי לגנאי, ובטח שלא להנהיג

  43. נאיל זועבי כפי הנראה שאתה מן הבודדים כי מה לעשות שרובו המוחץ של הערבים שגרים כאן חושב ההפך ממך!!!!!

  44. כל המחבלים והאויבים של ביבי וישראל ילכו כפרה אמן ואמן וגם הם לא צריכים להיות בממשלה
    הם צריכים להיות מחוץ הממשלה
    הם אויבים של ביבי וישראל וגם של חיילנו

  45. צודק יפה דיברת בתור ערבי יהודי אני מרגיש קירבה תרבותית גדולה יותר לשכני הערבים מאשר לשכני האשכנזים ולצערנו המדינה שלנו היא עדיין אפרטהייד לבן נגד כולנו בני התרבות הערבית לצערי כחול לבן חשה בוז לתרבות שלנו אני לא מבין איך אפשר לתמוך בממשלה ברשות מפלגה גיזענית .

  46. חבל שרק כוכבים בודדים יש בשמי הארץ הזאת. נוכל רק לאחל לנו ולהם בברכתכן ירבו

  47. כל הכבוד
    הערבים הישראלים כמעט כולם רוצים לחיות איתנו בשלום, המנהיגים שהם בחרו מעדיפים מחבלים,
    ולכן למה הצבעתם להם?

  48. אז למה לא להקים מפלגה, לרוץ להביא אלטרניטבה.
    מה שאתה אומר זה מה שגם רובנו מאמינים.
    אך כל עוד אין אלטרנטיבה התפלגות הקולות מאלצת מציאות אחרת.

  49. "רובם המכריע של ערביי ישראל חפצי קיום משותף" – לא, זה לא נכון. בסקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה, 77% מערביי ישראל התנגדו לקיומה של ישראל בתור מדינת העם היהודי. כמו כן, למעלה מ-60% מהנשאלים ציינו שהמשותפת מייצגת את המגזר נאמנה.

    עם כל הכבוד לכותב המאמר, הרשימה המשותפת היא בבואה מדויקת של המגזר הערבי שמעולם לא הצטיין בנאמנותו למדינת ישראל ובשמירתו על החוקים של אותה המדינה.

  50. בג"ץ דאגו לך למנהיגים תומכי טרור לאחר שוועדת הכנסת פסלה אותם. אחרת אנשים כמוך היו מתחילים להשמע ולא הייתה שום בעיה שערבי יהיה גם שר בכיר .

  51. אם אתה טוען שערביי ישראל רוצים שילוב ורואים עצמם כאזרחי ישראל איך זה שרובם הגדול מצביע למשותפת שמצהירה כי אינה מכירה במדינת ישראל העכשוית ואף תומכת באויביה.

  52. נעים לקרוא. מקווה שמקומך יכירנו בשדרות השלטון המקומי או הממשלתי. בהקשר זה, נכון להזכיר כי הקריאות נגד ערבים הינם מעשה רע וחסר-אחריות, שאינו מותיר לערבים ברירה באשר למקומם במערכת הישראלית. יש להוקיע תומכי מחבלים ואויבי המדינה, ולא ערבים, כך שבידי כל פרט בציבור הערבי תיוותר הברירה בין אויב לאוהב.

  53. המפלגה המשותפת לא קמה מהאוויר-היא מייצגת את האוכלוסיה הערבית כי בה בחרו מרבית הערבים היושבים בארץ -והיא מייצגת את דעותיהם.נכון שישנו מיעוט בתוך האוכלוסיה הערבית שחושב כמו כותב הפוסט למעלה ,אבל הוא עדין מיעוט שגם דרך אגב גם משרת בכוחות הבטחון אבל הוא מיעוט.עד אשר האוכלוסיה ואני מתכוון בתוך הגרעין המשפחתי של האבא והאמא הערבים יפסיקו לחנך את ילדהם לשינאת היהודים -פוסטים כאלו יהיו רחוקים מהאמת הכואבת ,ואני מבין לליבו של כותב המאמר כי אני מאמין לו באמת ובתמים ,אבל זו האמת הכואבת בשלב זה.נמתין ונקווה לימים טובים יותר.

  54. אתה איש יקר וחכם חבל שאין אנשים כמוך בהנהגה של ערבי ישראל

  55. אני מכיר ועובד עם הרבה עובדים מערבי ישראל. על רובם יש לי רק מילים טובות כמו גם על עובדים יהודים.בעני אין הבדל בן ערבי ליהודי.אלא אם הם מחבלים ביחסים בן אדם לאדם ובן אדם למדינה.
    אני מקווה ומיחל שביבי או גנץ יחבקו את ערבי ישראל כי רובם רוצים לחיות בשלום ובשקד. אני היתתי ממנה שרת בריאות ערביה ומאמין ומאמין שהי תהייה סיפור הצלחה.ונאמר שלוםלרשימה המשותפת

  56. כאילו דעה זו נכתבה עבורי – תמיכה בדעתי בעניין שיפור בשיטת הבחירות במדינת ישראל: "אפשרות להזדמנות שנייה" וביטול "אחוז החסימה".
    אחוז החסימה הגבוה יחסית נקבע כדי למנוע הקמת מפלגות "מצב-רוח" או מפלגות לצורך מסוים של אוכלוסיות שיש להן אינטרסים משותפים. כדי להכניס מפלגה לכנסת דרושים כ – 140,000 קולות כשרים, שהם 3.25% מכל הקולות הכשרים. זה רף די גבוה, שיוזמי החוק חשבו שהוא יגרום ליצירת מפלגות גדולות.
    כדי להתגבר על מכשול זה, מתאחדות המפלגות הקטנות לסיעות, שקובעות אישיות אחת שתוביל אותן. זה סיפור מודרני של משל יותם (בן גדעון השופט, לפני כ- 3,200 שנים) – "הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך. ….". הבחירות לכנסות 21, 22 ו- 23 הן הוכחה לכישלון חוק אחוז החסימה. חוק האגו הנפוח גדול מכל חוק שפסיכולוגים מכירים. התרסקות הסופרמרקט "כחול לבן", שעדיין לא רואים את השפעתה המלאה, היא הוכחה לנפסדות החוק.
    לפני 11 שנים, לקראת הבחירות לכנסת ה- 18, הצעתי, שתהיה "אפשרות להזדמנות שנייה", שמונעת בזבוז קולות של מצביעים שהמפלגה שנתנו לה את קולם לא הגיעה לאחוז החסימה. ההצעה, בקליפת אגוז:
    פתק ההצבעה של מפלגה חדשה ומפלגה קיימת שיש לה עד 6 חברי כנסת, יהיה מחולק לשני חלקים. בחלק העליון יופיעו הפרטים של המפלגה. החלק התחתון של הפתק, מתחת לקו, יהיה ריק. המצביע יוכל לרשום בו את הסימן של המפלגה שהוא רוצה בייקרה, אם המפלגה שבבחירה הראשית שלו (שבחלק העליון בפתק) לא תגיע לאחוז החסימה. יש בזה הסכם עודפים שהאזרח מכתיב, או צעד הדומה לסיבוב שני בבחירות אישיות.
    על ידי כך לא יאבדו קולות, והתוצאות הסופיות של הבחירות יהיו יותר נכונות ויגרמו להיווצרות מפלגות עיקריות גדולות יותר. גם בוחרי המפלגות הקטנות לא יתנגדו לשינוי, למשל – במקרה הקיצוני – הערבים: בס"ה הם יקבלו את אותו מספר חברי כנסת שהיו מקבלים אם היה אחוז חסימה 4% או 0%, בהנחה שרובם מצביעים למפלגות הערביות.
    השיא היה בבחירות לכנסת ה- 21: היו לגוש הימין עוד 10 מנדטים, אך הם נשארו על רצפת ועדת הבחירות המרכזית בגלל אחוז החסימה, כי לא קיבלו את הצעת החוק שלי. ואז הגענו למועד ב', למועד ג', ואפשר להתכונן למועד ד' – בחירות לכנסת ה- 24.
    אם יתקבלו הצעותיי הנ"ל: כל קבוצה בעלת בסיס משותף תקים מפלגה שבראשה יעמוד האדמו"ר שלה. לא יהיה צורך בהתלכדות לסיעות לצורך עקיפת אחוז החסימה. לא תהיה חסימת פיות לשום קבוצת אזרחים. הם גם יקבלו מימון הוגן לפעילותם. זה יוכיח את יתרון המפלגות האמיתיות, היציבות, לעומת המרכולים הנוכחיים, שרק מבושה המרכיבים שלהם לא עורקים מהם. האשימו את ח"כ גדי ירבקן שערק לליכוד. שטויות, הוא כאילו קרא את מה שכתבתי. הוא היה יכול להיות דוגמה: בחר מפלגה שבוגי יעלון בראשה וקיבל מפלגה שגנץ בראשה, וח"כ היבא יזבק היא המשקל הנגדי שלו באותו גוש-קואליציה.
    גם בציבור הערבי ה"אפשרות להזדמנות שנייה" היא לברכה, בכל אחוז חסימה: כל מצביע ערבי שחושש להרגיש "בגידה" בלאום שלו יוכל לתת את קולו למפלגה מגזרית קטנה, אך הבחירה השנייה שלו תהיה המפלגה שהוא מאמין שתקרב אותו להשתלבות טובה יותר בחברה הישראלית, במדינה. אפשר ללמוד מהבחירות לרשויות המקומיות על אופן ההצבעה בחברה הערבית: המשפחה קודמת למפלגה ולמדינה. זו לא גזענות מצדי, להיפך. זה כך גם לגבי המצב אצל הישראלים, שלכל אחד יש אדמו"ר משלו, בין אם הוא עם שטריימל או עם טוריה (א"ד גורדון – דת העבודה), או מאיר יערי – האדמו"ר ממרחביה, או אלה שסוגדים לעגל הזהב. זה עשוי לעזור גם לבוחרים של הצאר אביגדור פוטין, אם יפרקו את ישראל ביתנו למפלגות נישה, שכל אחת מתאימה לתקופה אחרת של דעת הצאר, או מצב הרוח שלו.
    התוכנית לניהול יום הבחירות מוכנה. הקולות שניתנים ב"הזדמנות השנייה" הם כמו בחירה במעטפה כפולה: אי אפשר ליחס אותה לקלפי מסוימת, כך שבמטות המפלגות אי אפשר לזהות מה באמת קרה בכל קלפי ובכל ישוב. יראו רק את כמויות הפתקים הכשרים שקיבלה כל מפלגה ומספר המעטפות הפסולות.
    לדעתי, אם יבוטל אחוז החסימה ויהיה מבחר גדול של מפלגות קטנות, לראש המפלגה הגדולה, שירכיב את הממשלה, יהיה קל יותר לתמרן בין הרבה "גופים קטנים", שלכל אחד מהם אין כוח מיקוח יוצא מן הכלל. לכולם ביחד יהיה כוח במליאת הכנסת ובוועדות, כי סביר שלא תהיה משמעת קואליציונית חריפה כמו עד היום. בכל מקרה, זה עדיף על שלטון מיעטוקרטי – עריצות המיעוט. לליכוד יש יתרון, שהוא מצליח להיות יחידה הומוגנית גדולה, ודי פלורליסטית, כך שרבים יכולים לראות בה "הזדמנות שנייה" טובה.
    גם אם יהיה מועד ד' או ח', כדאי שהכנסת תתכנס מייד ותחליט שאין במציאות "ממשלת מעבר". ממשלה תמשיך במלוא כוחה עד שתושבע ממשלה חדשה. המגבלה היחידה שלה תהיה התקציב, שיהיה האחרון שאישרה אותו הכנסת, כשבכל חודש אפשר לנצל רק 1/12 שלו.
    אני משוכנע שמר נאיל זועבי ימצא שההצעה תביא לקידום המגזר הערבי: כל אחד ימצא את המפלגה שתייצג את דעתו האמיתית, המפלגה של נאיל זועבי, למשל. ואם הבוחר חושש שהיא לא תגיע אפילו לח"כ אחד (פחות מכ- 35,000 יצביעו עבורה) – הוא יוכל לבחור מי תהיה ה"הזדמנות השנייה" שלו, שהוא מאמין שתקרב אותו להשתלבות טובה בחברה הישראלית / במדינת ישראל, בלי חשש לסודיות הצבעתו.

  57. מדהים אני מאחל לכם שהקול שלכם ישמע יותר מזק ותוכלו להחליף את המנהיגות הקיימת

  58. אז למה למען השם אתם מצביעים למשותפת אם אתם רומים להשתלב תפסיקו להצביע למהללי רוצחי תינוקות

  59. תרימו מיפלגות ערביות שפיות כדבריך
    יש לך 4 שנים עד 2024 לשכנע את הדור הצעיר
    את דבריך ותיצאו מהחזות שלכם רבים מימכם
    אני פלשטיני ערבי. אני פלשטיני ערבי נוצרי
    תפסיקו לבלבל במוח
    כמו שאני ישראלי יהודי כך אצלכם צריך להיות
    ישראלי מוסלמי או שאתה ישראלי נוצרי
    או ישראלי דרוזי. חברה לציון גואל