המסתננים בדרום תל-אביב הם פצצת קורונה מתקתקת

אחרי כשלון המשטרה באכיפת תקנות ההתקהלות, סגר מוחלט על השכונות הוא הפתרון היחיד למניעת אסון בריאותי נרחב

מסתננים בשכונת נווה שאנן השבוע

שמי גלעד הלחמי. אני מתגורר בשכונת שפירא בתל-אביב מזה שבע שנים ופעיל במאבק התושבים מול תופעת המסתננים ובתנועת 'דרום תל-אביב בעד הגירוש'. לפני ימי הקורונה, עיקר העיסוק שלנו בנושא היה בהנגשת מידע לכלל הציבור, במיוחד לאור קמפיינים שקריים ואגרסיביים מצד עמותות שמאל.

הרגשנו מחויבות להביא עובדות ונתונים שרוב הציבור לא היה חשוף אליהם, ובנוסף היה חשוב לנו לתעד מהשטח את המתרחש בדרום העיר. לצערנו הרב, בתקשורת של היום מה שלא מתועד לא באמת קיים, ועוד יותר לצערנו – מה שמתועד לא מגיע לחשיפה בערוצים המרכזיים. מגפת הקורונה הציפה מחדש את כל הדברים שאנו טוענים כבר שנים וביתר שאת, גם מבחינת חוסר האכיפה על אוכלוסיית הזרים בדרום העיר וגם את צביעות גופי התקשורת המרכזיים ביחס לסוגיית המסתננים.

למען האמת, כאשר אני נוסע במרכז תל-אביב או צפונה בימים אלו, אני אפילו קצת שמח על השממה בעיר. השקט ברחובות, השלווה שמזכירה את יום כיפור, האוויר הנקי: כל אלו הם הצד החיובי של הקורונה. אבל בדרום העיר אין שקט ואין שלווה. אין תחושה של הסגר וחמור מכך: יש מתחת לפני השטח פצצה מתקתקת שמאיימת על כולנו.

האזור ההומה אדם ביותר בתל-אביב בימים אלו הוא אזור התחנה מרכזית בכלל ושכונת נווה-שאנן הסמוכה בפרט. מי שיבקר שם לא ירגיש הבדל מהותי בין ימי הקורונה לימים שלפני: בגינות הציבוריות בשכונה ניתן לראות מסתננים יושבים על הדשא, אם בבודדים ואם בחבורות של ארבעה או חמישה אנשים; ברחובות נרשמת תנועה ערה של אנשים שלא "יצאו רק לקניות", ויש אפילו מגרש כדורגל שכעשרים אריתריאים משחקים בו ללא הפרעה.

מדי פעם אפשר לגלות איזו "חאמרה" פתוחה בה יושבים מסתננים לשתות אלכוהול. התריס סגור מבחוץ והכניסה היא בדרך כלל מדלת צדדית או באמצעות קוד. המשטרה מסתובבת בשטח, מדי פעם כורזת לאנשים להישאר בבתים ולפעמים מפזרת איזו התקהלות מקרית, אך ללא שום קנס וללא שום מעצר גם במקרים של אלימות.

אז למה זה קורה? מסתבר שוב כי דין אזרח ישראלי ויהודי שונה מדין מסתנן. אזרח ישראלי שרכב על אופניו בפארק הירקון זכה למרדף משטרתי ואזרחית שיצאה מעל מאה מטר מביתה נעצרה, אבל מסתננים שמבלים בחבורות בשכונות דרום תל-אביב יודעים שהמשטרה לא תעצור אותם ושהקנס שאולי יקבלו שווה כקליפת השום. את השוטרים עצמם אינני מאשים. הם יודעים שכל מעצר של מסתנן ייגמר בשחרורו למחרת בבוקר על ידי בית המשפט, אז למה המאמץ?

שימו לב לנתון הבא: כמחצית מהתיקים הפליליים שנפתחו בשנת 2018 למסתננים בגין עבירות רכוש ואלימות נמחקו. הסיבה? הנאשמים לא התייצבו למשפט בעניינם. אין פלא אפוא שבמצב כזה מסתנן לא מפחד מהמשטרה או מבתי המשפט, ובוודאי שלא מורתע מקנס של 500 ש"ח שאין למדינה שום דרך לאכוף. בדיוק מהסיבות האלו הפשיעה משתוללת בדרום תל-אביב והן גם חלק גדול מכך ששיעור הפשיעה החמורה בקרב מסתננים גבוה פי כמה מחלקם היחסי באוכלוסייה.

משטרת ישראל לא עוצרת מסתנן עם סלע ביד שבא לנפץ לנו את השמשה. אותנו הם רצו לקנוס..צילומים מהיום אחרי שההנחיות החדשות נכנסו לתוקף.

Posted by ‎דרום תל אביב בעד הגירוש‎ on Tuesday, March 31, 2020

המלחמה שלנו היא בעיקר כדי שהציבור יבין את האפליה באכיפה שמתרחשת כאן ואת הרגשת חוסר הביטחון בה אנו חיים ומתעצמת עוד יותר בימי  משבר הקורונה. הנפגעים העיקריים מחוסר הריבונות והאכיפה מול הזרים בדרום תל-אביב הם תושבי השכונות הוותיקים בנווה שאנן, שכונת התקווה, שפירא וקריית שלום. גברים ונשים שמרקם החיים שלהם נהרס עם הפלישה המסיבית של אוכלוסייה זרה, וכעת נמצאים בסכנה בריאותית חמורה בשל חוסר אחריות של חלק מהמסתננים שלא נשמעים להוראות. אל תשכחו שאנחנו קונים באותן מכולות וחנויות, נוסעים באותם אוטובוסים וחולקים את אותה סביבה אורבנית צפופה. התפרצות של הקורונה בדרום תל-אביב היא רק עניין של זמן, וקשה לראות איך מערכת הבריאות העמוסה בעיר תעמוד בפרץ של אלפי חולים חדשים.

לאור המצב ולאור חוסר האונים המתמשך של המשטרה בשמירה על בריאות הציבור, אסכם את דבריי בדרישה משר הבריאות ומראש הממשלה להטיל עוצר מוחלט ומיידי על אוכלוסיית המסתננים בדרום תל-אביב, לפחות עד לשיפור במשבר הקורונה. זה הפתרון היחיד למנוע התפרצות נרחבת שעשויה לגרור את כולנו למצב של אסון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. שימו להם כיפה וציצית. ישדרו את זה בלופים ויגידו סגר כל שני מילים.

  2. לי רעיון אחר: להשיג תלבושת הגנה לשוטרים ושאלה יקחו את אותם מסתננים וישפכו אותם במעונה של אסתר חיות בצהלה קודם כל. אחר כך יחזרו על המעשה בשאר מעונות של שופטים 0מולנים.

  3. תעלה סרטונים ליוטיוב של מה שקורה בדרום תא. אולי סוף סוף יועיל השמאל הקיצוני לרדת לנו מהווריד ויאפשרו את גירוש המסתננים.

    1. תושבי דרום תל אביב .תפסיקו להשכיר להם דירות וחניות .

  4. לא יעסור כלום אלה באו לפה לעשות חיים ,להתעשר יש להם מלא כסף בבנק לכל אחד ,וזה בוודאות,הם לא מפחדים מכלום כי הם יודעחם שאף אחד לא יעשה להם כלום,פשוט טינופות שמסכנים אותנו

  5. ידי השוטרים כבולות שר הפנים כבול ול"שופטי" בג"ץ אין חשיבות לערך החיים וזכויות אזרח .כי מבחינתם מי שלא אזרח הוא שווה זכויות מעצם היותו אדם. הבנתם?אין ערך בעצם למדינה ואזרחיה.גם פולש מהגר עבודה שווה זכויות לאזרח.

  6. הכתבה של גלעד מייצגת מצב עגום, שלא המסתננים גרמו לו. בעלי עסקים, קבלנים, ניצלו את הפירצה במשך שנים , בטרם הגדר בנגב, ותוך ניצול כוח אדם זול (העבדים של ישראל), ותוך כדי הבנה שאין לם חלופה- בארצות שלהם. כך זה התפתח בדרום תל אביב, כשהממשלה לא מתערבת, וכולם שמחים שאפשר להעסיק שוטפי כלים בזיל הזול ללא זכויות. ככה זה היה בגרמניה, 8 מיליון טורקים. הגרמנים לא רצו ולא רוצים לעבוד. ככה זה היה בצרפת. לחלק נתנו בסוף זכויות.
    אבל להדביק עליהם את הקורונה? מוקדי הקורונה הינם אזרחי ישראל, תושבים בבני ברק, מודיעין עילית, שכונות חרדים שרבניהם עמדו מהצד- כי הוראות ממשלה לא שייכות להם. שם הקורונה. ומשם היא תגיע גם לדרום תל אביב.

    1. בעוד התקשורת אוהבת להציג את החרדים בתור האשמים(כי זה קל) האמת היא שאין מספיק נתונים על המסתננים ועל הערבים, 2 קבוצות אוכלוסיה שידועות כעוד פחות צייתניות ומכבדות כלפי המדינה.
      יצא לי לדבר בשבת עם רופא בכיר בהדסה בירושלים ושמעתי ממנו שדווקא כ-80% מהחולים בקורונה בירושלים(העיר השניה בכמות החולים אחרי בני-ברק ובהפרש זעום) הם ממזרח העיר.

      אגב, המספרים בציבור החרדי הם גבוהים פר ישוב אבל לא ביחס לגודל האוכלוסיה. החרדים נוטים לגור בערים ולכן גם כמות נמוכה של חולים פר אלף איש היא מספר חולים גבוה בעוד מגזרים אחרים גרים יותר בישובים קטנים ולכן שם יכול להיות כמות גדולה של חולים פר אלף איש אך כשהתשקורת משחקת עם המספרים זה יוצג ככמות נמוכה בכללי.

  7. בשביל זה צריך מהפכה. בכירים שיוצאים לעבוד בבניין במלצרות ורואים בזה גאווה גדולה אפילו איזה שנה שנתיים ויותר . מיתגאים .על שום מה. קוראים לזה רעיית צאן. החלפת האליטות באנשים שלא רואים בעבודות הקשות אניני. אלא סוד הכשרה ותעצומות נפש. להקים את רעיית הצאן ולהוציא כל מי שרוצה להנהיג אותנו למסעות נבואה והכשרה. מסלול מכשולים שיכשיר אותם למנהיגות. בימינו אלה עצוב וכואב. צריך מנהיגות בהתאם. נאמנה מוסרית יצאה היישר מספר הנבואה התנך. חייבים לאמץ את מושגי הנבואה דחוף להקים את התנך לתחייה ברוח הנבואה. הנבואה היא ההכשרה שלנו במאה 21 .היא ישומית ניפלאה מעשית ואטראקטיבית. כל כך מוזר לחיות היום כה משונה. יש מיצוי הכל פה במדינה מוצה. אני רואה בנבואה את ההתחלה שלנו כי היא תעודת הזהות שלנו. הנה ראיתי את הכותל ריק כי זה מיצוי. זה שדרוג. החלפת המטריקס הקיים במטריקס היתחדשותי מטריקס הנבואה. שבוע טוב.

  8. הפתרון היחיד זה לארגן קבוצה שתגיע
    ותקנה דירות בזה אחר זה
    ולהקים קהילה חדשה של זוגות צעירים
    חילונים.דתיים.חרדים.
    טאז השכונה לאט לאט תהפוך לישראלית
    מכיוון והמחירים סבירים בדרום תא
    אז יש כדאיות להקים קהילה חדשה

  9. ישראל הוּצפה במהגרים לא מוּרשים רק מעליית הימין לשלטוֹן.

  10. לפי אתר עיריית תל אביב בשכונת שפירא יש עכשיו 25 מאומתים, בעוד בלב תל אביב למשל יש 37.
    אז על מה אתם מדברים?