אובדן הדרך של בוגי יעלון

דווקא בערב יום הזיכרון, בחר הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר לבזות את הנופלים ולהפוך את זכרם לעוד קרדום פוליטי

אנחנו אומרים ביום הזיכרון, במותם ציוו לנו החיים ושנהיה ראויים להקרבתם … השנה אני מרגיש שאנחנו לא ראויים להקרבתם"

כך קבע הרמטכ״ל ושר הביטחון לשעבר משה יעלון בראיון רדיופוני בגלי צה"ל ביום שני השבוע, אמירה שגם המראיין רזי ברקאי התקשה לעכל. משהו קרה לבוגי.

‎בשנת 2008 פרסם יעלון אוטוביוגרפיה בשם 'דרך ארוכה קצרה', בה פרש את משנתו הערכית והמדינית. לדברי יעלון לפני קצת יותר מעשור, לישראל ולציונות דרושה אסטרטגיה חדשה במאה ה-21, כזו המבוססת "על בהירות ולא על טשטוש, על הכרעה ולא על דשדוש… המפתח, בתמצית הוא במנהיגות המציבה חזון ודרך ובחינוך ערכי המחזק את האמונה בצדקת דרכה". מילים אלו נועדו בין השאר לסלול את דרכו מתפקיד הרמטכ"ל אל ההנהגה הלאומית הציונית. ואכן, ממועד פרסום הספר ועד לאחרונה, נראה היה כי המצפן הלאומי של בוגי מכויל ועקבי. אבל משהו קרה לבוגי.

‎על מפלגת 'יש עתיד' אמר יעלון רק לפני שש שנים בראיון ל'מעריב': "יש תנועות שיש בהן עליות וירידות אבל בסופו של דבר הן תנועות מרכזיות בפוליטיקה הישראלית, ויש תנועות שהן כמו גחליליות – מופיעות ונעלמות. מי זוכר את ד"ש, המרכז, שינוי וכן הלאה?". על מפלגת 'קדימה' אמר בוגי באותו ראיון:  "קדימה כתופעה היא תופעה רעה, כי היא הייתה מתחילת הדרך יציר של אופורטוניזם פוליטי ללא חוט שדרה אידיאולוגי, ולכן עתידה לשקוע. אפשר לעבוד על חלק מהציבור חלק מהזמן, אי אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן…"

‎מבחן הזמן מאפשר לנו לקבוע כי יעלון צדק לחלוטין, אך הנקודה המעניינת יותר היא שכוחם של דבריו יפה לא רק למפלגת 'קדימה' אלא גם למפלגת 'כחול לבן' שהיה מראשיה והתפרקה בטרם עת מאותן הסיבות ממש. ללא חוט שדרה אידיאולוגי וכשהאופורטוניזם והקטנוניות האישית הם הדבק המלכד היחיד, הכישלון ידוע מראש. ‎בוגי צדק גם בקביעתו כי "אי אפשר לעבוד על כל הציבור כל הזמן". אכן מסתבר שאי אפשר להציג מצג שווא של מפלגת מרכז-ימין במשך קמפיין שלם, להישבע שלא להישען על תמיכתם של תומכי טרור, ויום למחרת הבחירות להילחם על הקמת ממשלת מיעוט בחסות היבא יזבק ואחמד טיבי.

‎את המחיר הפוליטי על אובדן חוט השדרה האידיאולוגי, אבדן האמונה בצדקת הדרך והונאת אזרחי ישראל שילם בוגי במטבע קשה. שותפיו לרשימת תל"ם צבי האוזר ויועז הנדל שנותרו לבסוף נאמנים לעמדותיהם נטשו אותו בטריקת דלת, ונראה כי הכרעתו להתייצב דווקא לימין עפר שלח ואנשי 'יש עתיד' סוללת את דרכו אל הארכיון הפוליטי, ללא שום עוגן של תמיכה ציבורית. לא מדובר כאן על הפסד אלגנטי אלא בהתרסקות פוליטית מוחלטת.

‎ניתן להבין את תסכולו של יעלון, אולם גם בתנאים קשים כאלה אפשר היה לצפות מרמטכ"ל לשעבר לכבד את זכרם של חללי צה"ל בערב יום הזיכרון, או לכל הפחות להיות נאמן לדברים הקשים שהטיח רק לפני שבועות ספורים בפני משפחות שכולות אשר ביקשו למחות לנוכח חבירתו המסתמנת לרשימה המשותפת. אז טען יעלון כי הם “…לא מכבדים את כבוד החללים ועושים בהם שימוש פוליטי”. השבוע, כאשר הוא עצמו השתמש בזיכרון כקרדום פוליטי, כבר אפשר היה למצוא  הדים לדבריו בקרב מניפי 'הדגלים השחורים' שעטו על ההתבטאות ההרסנית הזו כמוצאי שלל רב.

‎כואב להודות בכך, אולם נראה כי האיש שקונן על הדור הצעיר נטול השורשים המזכיר לו 'גידולי מים', התגלה בעצמו כמי ששורשיו לא עמדו בעוצמות הזרימה של הנהר הפוליטי הגועש, וכמי שהקנאה, התאווה והכבוד הובילו אותו לקיצורי דרך ובסופו של יום גם לאובדן הדרך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

68 תגובות למאמר

  1. לכל אדם יש מחיר או הצעה שלא יוכל לסרב לה או שניהם כאחד ואז " כל אשר לאיש יתן בעד נפשו , אמרו חז"ל " אין ממנין פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים תלויה בו" היום זה עובד ככה , ואז תמיד אפשר לאיים על אותו פרנס ולהוציא ממנו את מה ש"הם " רוצים
    ואם אין לו קופה של שרצים ? אז מייצרים לו עיין ערך שרון, נתניהו(שעומד בזה יפה בינתיים ) ,ומי שבכל זאת מתעקש יש להם פתרונות עיין ערך רפול ( איזה גל מיוחד פגע בו) , גנדי נהרג ע"י " מחבלים" ואולי אפילו זה ששר את שיר השלום ואם לא מחסלים פיזית אז נפשית או משפטית וכו
    ואז הבן אדם עושה חשבון קר (הרי הוא למד בחייו לקבל החלטות ) ועובר צד

    1. בוגי שננו למדנו באותו בית ספר אחיך זל למד איתי עדיף לך לשחק בסרט איש המסכות עשיתה מישגה והחלפתה מסיכה לא מתאימה לך

  2. בוגי איבד עצמו לדעת לראות ככה אנשי צבא ולא להאמין את ברק. גולן. בוגי .ועוד עצוב שזו הרמה הם רגלים לקבל הכל בקלות וכאשר עומדים מולם מאבדים כוון ומקשקשים כמו ילדים ממש עצוב צריך לחפש נגדים שיתקנו את הרושם הרע שנוצר
    אם בוגי ירוץ לבד אולי 500 איש יבחרו בו
    עצוב עצוב

    1. בוגי צריך לנוח.
      קשה להאמין שבוגי היה רמטכ"ל ושר ביטחון .
      דבריו מחללים את כבודם של חללי צה"ל ,יש להעמידו לדין תקדימי על פגיעה בכבוד חללי צהל ובכבוד משפחותיהם . עליו לשלם 50,000 שח לכל אחד מ 23,800 חללי צהל.
      הייתי שולחת אותו להסתכלות ,אין ספק שאיבד את השפיות והוא עלול להיות מסוכן.

    2. אנונימי, את קובעת מי מסוכן ומי לא? אולי את מסוכנת? כן בוגי לא מושלם אבל להגיד שהוא פגע משפחות החללים ושהוא מסוכן זאת תקיפה. ובגדול, מי את בכלל שתשפטי אנשים אחרים אהה?

    3. אנשי צבא הם אנשים שלא מצאו את מקומם בעולם האזרחי ביגלל חוסר יכולת התמודדות עם האתגרים העומדים בפני אדם שצריך לבנות את עתידו.
      הם בחרו באפשרות של חיים בחממה שבה המשכורת ניכנסת כל חודש בכל מיקרה ועתידם בטוח
      ולכן מיטבע הדברים הם אנשים פחות חכמים והרבה יותר אנוכיים וטרוריסטים וזה הוא בדיוק בוגי יעלון

  3. לכן השמאל חייב להישאר נאמן לעקרונות שלו
    ולא כל פעם לקחת משהוא מהימין ולהפוך את עורו
    זה לא הולך

    1. השמאל הולך ונעלם…זו בדיוק הסיבה שהם מתחפשים לימין…

    2. השמאל לא היה במצב טוב יותר לולא היה מתחפש לימין. אולי היה מקבל מנדט או שניים שהולכים היום למשותפת. אני הצבעתי לשמאל-מרכז רוב חיי הבוגרים, אבל הגעתי למסקנה שדרך השמאל נכשלה כי היא נשענת על הנחות יסוד שגויות הן בנושא המדיני והן בנושא הכלכלי.

      לשמאל בעשורים האחרונים לא היתה נכונות לבחון מחדש הנחות יסוד או למצוא תשובות לשאלות הקשות. השאלות הקשות שלי אפילו לא נשאלו בתקשורת השמאל ורוב העובדות שסותרות את הנחות השמאל לא דווחו בה. נשארתי עם השאלות שלי בלי שום התייחסות משום מנהיג שמאל. חוסר הנכונות להתייחס למציאות הפכה את השמאל ללא רלוונטי בשבילי. במספר מערכות בחירות לא הצבעתי בכלל והשנה הצבעתי לראשונה לליכוד. הרבה אנשים עברו תהליך דומה לשלי. לכן השמאל איבד גובה. אם יום אחד השמאל יחליט להתייחס למציאות ולדון בכנות וברצינות במחלוקות האמיתיות במקום להעמיד פנים שהכל בגלל ביבי אולי הוא יחזור להיות רלוונטי שוב.

    3. לגבי המשפט האחרון שלך, ברגע שזה יקרה, כלומר השמאל יתייחס למציאות, זה כבר לא יהיה שמאל, אלא ימין. ההבדל המהותי בין שמאל לימין הוא העובדה שהדרך של הימין מתבססת על המציאות והטבע האנושי, ואילו השמאל מנסה להנדס את האדם ע"י שטיפת מוח ודיווח שיקרי של המציאות.

    4. תשובה למי שהשיב לי: תלוי איך מגדירים שמאל. יש סוגים שונים של שמאל וימין. לא הכל מנותק מהמציאות. למשל, ליברליזם כלכלי מזוהה עם הימין וליברליזם חברתי (נושאים כמו שוויון זכויות לנשים, זכויות להט"בים, חינוך דמוקרטי) מזוהה עם השמאל למרות שימין ליברלי גם תומך בערכים האלה. בתחום שוויון הנשים, למשל, מעט אנשים יטענו כיום שהרעיון שלנשים תהיה זכות בחירה, אפשרות ללמוד באוניברסיטה, לעבוד בכל מקצוע (להוציא מגבלות גופניות) ולשלוט ברכושן מנותק מהמציאות או מנוגד לטבע האנושי כפי ששמרנים טענו בעבר.

      בתחום המדיני העקרון של פשרה טריטוריאלית לסיום סכסוכים לא מנותק מהמציאות כשלעצמו. מה שמנותק מהמציאות זה ההנחה של השמאל שהפכה לאקסיומה שהצד השני מעוניין בכך. צריך להפריד בין המימד הערכי למימד העובדתי. אדם שמוכן לפשרה כזו באופן עקרוני יכול להשאר שמאלני גם אם הוא מכיר בכך שזה לא יכול לקרות היום. הכחשת המציאות היא לא תנאי הכרחי לשמאלנות, אבל השמאל כיום מתעקש להתאים את תפיסת המציאות שלו לערכים שלו במקום לעובדות ולכן המציאות שהשמאל מצייר הופכת ליותר ויותר הזויה מיום ליום, לא רק בתחום המדיני.

    5. הרבה מאד אנשים מרגישים כמוהו.
      יש ירידה חמורה באיכות השלטונית עתה. נתניהו הוא כבר לא נה שהיה. הפוליטיקה שאמורה לייצג את הציונות הדתית – שקבוצה טובה וחיובית בישראל – זה ממש לא סימפטי. והחרדים הם כמו תמיד עם האג'נדה הסקטוריאלית שלהם ועם הדיל הרגיל של מנדטים עבור תקציבים ומינויים.

  4. הקנאה והתאווה והכבוד מוציאים את האדם מן העולם.
    .
    קרה דבר נורא, ביבי פגע בכבוד של בוגי.
    .
    אז עכשיו זה כבר לא שכל ולא עקרונות רק נקמה

    1. איסה "פיו וליבו שווים" בראשך??? חשבת כך גם כשעמד ללכת עם חבריו לכחול לבן לשותפות עם המשותפת בניגוד למה שהבטיח לבוחריו??? ו ה ע י ק ר-רק לא ביבי!!!

  5. בוגי לא שולט על עצמו הוא מלא שנאה לא יכול לקבל את הפיטורים של ביבי מתפקד שר הביטחון הוא מוכן להוציא לעצמו את 2 העניים לעצמו ושירק ביבי יצא מהשילטון לא יעזור לך ואל תדבר על החיילים בכלל

    1. טוב. יעלון. ליברמן. וברק. יוכולים
      לפתוח חברה למשקאות חריפים
      לשתות מאט ואולי יעבור לאם
      הנקמנות לביבי אנשים שרוצים
      לפלג את העם יצר הנקמנות
      רודף אותם אין הווה עבר לעתיד

  6. אפשר לומר בודאות שגם מפלגת תלם שהקים יעלון עם היתה מתמודדת בבחירות בעצמה לא היתה עוברת את אחוז החסימה

  7. כשמישהו אומר מה שיש להם בלב ובראש נאמר בדיוק כמו שנאמר בלי חשבון

  8. טלו קורה מבין עיניכם. יעלון הוא בין היחידים שפיו וליבו שווים. אמר את הדברים נחוכה.
    אמנם אתם ימניים. אך שימרו על מעט יושרה

    1. מגוחך. אדם שלפני הבחירות אומר שלא תהיה ממשלה בחסות המשותפת ודקה אחרי הבחירות מפר את הבטחתו הוא אדם שפיו וליבו שווים? אדם שדוגל כביכול בערכי הימין, אבל מוכן למכור את כולם ובלבד שנבחר הימין לא יהיה ראש ממשלה הוא אדם שפיו וליבו שווים?

      ואני מבינה שלדעת שמאלנים כמוך מדינת ישראל לא ראויה להתקיים ואנחנו לא ראויים לחיות אלא אם כן נבחר בממשלה שמורכבת מהשמאל ומנציגי אש"ף בכנסת, אבל העובדה שאני לא מסכימה איתך לא קשורה ליושרה. הדיעה שלי פשוט שונה משלך. ושמאלנים הם האחרונים שיכולים להטיף על יושרה כי אין מומחים מכם בסטנדרט כפול והתקשורת שלכם מלאה בפייק ניוז אפילו יותר מתקשורת הימין.

    2. איסה "פיו וליבו שווים" בראשך??? חשבת כך גם כשעמד ללכת עם חבריו לכחול לבן לשותפות עם המשותפת בניגוד למה שהבטיח לבוחריו??? ו ה ע י ק ר-רק לא ביבי!!!

    3. קצת מביך שהתאמצת כאן להתנשא עם עברית משובחת, כביכול, ואפילו לאיית את המילה נכוחה אתה לא מסוגל. התגובה שלך היא תמצית ה"פייק" של השמאל…

  9. בוגי מזמן איבד את הדרך..על ברק אין מה לדבר זקן מסכן….לפי דעתי לבוגי לא היה
    דרך

  10. כמי שעוקב בהערכה גוברת אחר יעלון מימי היותו מח"ט צנחנים, אני מוצא את המשפט האחרון של המאמר מדוייק וממצה ביותר

  11. שנאה עיורת היא מאוד עוצמתית .
    יש גם קנאה ובעיקר תיסכול.
    בוגי התגלה ההפך לגמרי מהדימוי של אדם רציני מחושב .
    הפך לפוליטיקאי בזוי משמיצן ומיילל.
    אולי הגיל.
    ובעיקר שנאה עיורת .
    הוא באמת מנותק.
    בסהכ להשאר עם יזבק בלד ליברמן זה לא פשוט

  12. יעלון תופעה עגומה רדודה ופתטית עד לזרה !!
    בסוף זמנו הפוליטי נדבק בחיידק רק לא ביבי
    נטול אידיאולוגיה שמובילה אותו ללא כבוד לאשפת ההסטןריה הפוליטית ללא השארת חותם ! עצוב ועלוב עבורו !!!!

  13. בוגי מאז שביבי זרק אותו ממשרד הבטחון בוגי איבד את דרכו ואת שכלו מדבר שטויות הוא נדבק מיאיר לפיד שנזרק מהאוצר שניהם מה שמניע אותם זה רק נקמה ביבי עכשו נוסף להם עוד אדם בני גנץ אין להם בושה איך שהם מתנהגים אמי בז להם

  14. טוב עשה גנץ שנפרד מהם. האגנדה שלהם תשאיר אותם על ספסל האופוזיציה זמן רב. מה שלפיד ובוגי לא הפנימו ברגע שיש לך עסקה קח ושפר את התנאים שלה. אל תגיד לא כי המחר לא יביא הצעה יותר טובה ב80% מהמקרים

  15. אומר יעלון בעצם שהשנה רק ממשלת היבה יזבק הייתה ראויה לנופלים כאילו במותם ציוו לנו את ממשלת היבה יזבק…. דברים בלתי נסלחים

  16. בוגי יעלון צודק!
    הוא אדם ישר ערכי ומוסרי
    שעלינו להעריך ולהוקיר…
    מי שלא מבין את ערכו צר לי עליו..

    1. בוגי היה המח"ט 35 שאני הייתי חייל בצנחנים, מפקד לתפארת מדינת ישראל עם המון יכולות.
      חבל שנפל בלשנו, הוא צריך להתנצל על כך ולא על אימרה אחת ( לא ראויה ) לשפוט אותו.

    2. חחח הצחקת אותי, הוא נשא עיניים לכסא, וניווט לשם. משחר הצליח הכתבה מראה כמה פעמים זיגזג, כתב ספר מה צריך להיות נכון, ולא הלך לפי עצותיו.איבד את המוסריות להגיד לנו מה לעשות. כשל מספר פעמים, ובריאות הגדולה, לקחת קולות ימין,להתרעם על ביבי ששיקר, ובתום הבחירות להתחבק עם המחבל אחמד וחבריו. זה אדם ערכי ?? מוסרי?? חח

    3. בוגי (משה יעלון) איבד את השפיות ואת המצפון.
      אחראי על חוסר היכולת בתפקוד צה"ל במלחמת לבנון השניה (אחרי שהיה רמטכ"ל קודם לכן) לא ציוד, לא מחסנים, לא מוכנות.
      הפקרת לוחם – באופן מביש. ליאור עזריה. עוד לפני שידע מה קרה שם – ידע כבר את פסק הדין.
      פרשת דומה- הוא מיד ידע שהיהודים גרמו לשריפת הבית (כמו הנשיא שאמר"בני עמי בחרו בטרור" -לך דבר על טרור מושתק של הערבים: טרור יום יומי של השלכת בקבוקי תבערה. זריקת אבנים וגם ירי. כמה שנים עברו מאז ? תחת עינויים הוציאו הודעות שלא עומדות בסף הראיות של בית המשפט.
      בוגי – ברגע שנתניהו הראה לו את הדלת, הפך לרל"ב בכיר. "רק לא ביבי". "ביבי אשם עד שלא יוכח אחרת". אשתף פעולה עם השטן רק כדי לראות את ביבי על הקרשים. בוגי אדם קטן. נקמן, לא חכם. הכל אישי ושהמדינה תלך לכל הרוחות. לראות את שפת הגוף שלו תוך כדי ראיונות בתקשורת. אנשים עם הרבה פחות אשפזו במקום מתאים…

    1. אכן, לא נשכח לו את האמרה:
      עזריה הוא לא הילד שלנו. גם הוא לא אישיות רצוייה לנו!!!

  17. יעלון צריך לבדוק את עצמו כנראה התחלה של דמנציה
    עדיף שיעזוב את הפוליטיקה
    ויחזור לביתו כי הוא גמר את הסוס בפוליטיקה הוא יגיע מכסימום כמו שיאיר גולן יגיע

  18. יעלון סכסכן נקמן מאפיונר כעסן בושה וחרפה .יעלון כמו בלון. לא מפסיק להפריע הכל אגו מנופח וריק .

  19. בוגי,השתן עלה לך לראש!!! מי אתה בסך הכל שתאמר מילים חמורות כאלה?? אתה יכול לדבר בשם עצמך ב ל ב ד,מסכן שכמוך.

  20. אמא,לה הילדים שלנו היו תחת פיקודך.מסכן תפסיד בכבוד אתה לא ראוי ליחס גם לא לפיד דיקטטורה לא בארצנו,שמעתה !!!!!!!

  21. אדם שהוביל אנשים בקרב אדם שהיה רמטכ"ל המינימום שמצופה ממנו זה קור רוח ושיקול דעת לפני שהוא עושה פעולה כלשהי . עכשיו מתברר שהאיש איבד את עצביו והוא מונע מכעס ותיסכול אישי וומכך שהוא נוקם ונוטר , מבלי לחשוב על דברים לפני שהוא מוציא אותם מפיו . אבל ככל שמכירים אותו מבינים למה העזיבו אותו מתפקיד שר הביטחון . ולמה הוא עומד כעת בפני שוקת שבורה גם בפוליטיקה .

  22. מר בוגי יעלון… לצערי זקנתך מביישת את בחרותך.. אשכרה נדפק לך השכל.. אתה מתחיל להדמות לאהוד ברק.. עצוב…

  23. בוגי,אתה,ולפיד,הנוכל,נמאסתם,לכו,הביתה,לישון,כמו,אהוד,ברק,

  24. בוגי יעלון נסחף כמו ילד שלא קיבל את המתנה שהיה בטוח שיקבל על התנהגות טובה ולכן פירק את כל הבית האיש אינו מתאים לפוליטיקה הזוי וטיפש וקיבל החלטות ממש לא משקפות את הימין קיבל אצבע משולשת תמורת שנאה בוערת וצלל למצולות וטוב שכך

  25. ידידי היקר מר שיקלי.מאמר יפה אבל קוראים לזה בקצור: אגו

  26. מצער מה שנותר מהגנרל. קליפה ריקה.שום דבר להתפאר בו. כולו היה חשבונאות כיצד להגיע לכסא(ובמקרה שלו, הגיע לכסא הכבוד) אין לו חוט שידרה, זיגזג לכל כיוון.עלב בכל מי שניסה לעמת אותו, כגון ההורים השכולים, או כאשר מראיין שאלו האם ילך עם הרשימה המשוקצת.כעס וטען שאלה שקרים של נתניהו. אם נסכם את עמדותיו, יעלון אינו בשל לפוליטיקה, היא הוציאה ממנו פה ביובית והתנהגות של ילד סורר שלא הפנים את התבגרותו.ההיסטוריה תשפוט אותך, אתה אכן צמח מים ללא שורשים.

  27. מסכימה עם יעלון. הוא אמר בקול רם מה שרבים מאיתנו מרגישים. אנחנו ובעיקר המאפיה ששולטת לא ראויים למחיר שהם שילמו. כן זה עצוב. גם המציאות שלנו כואבת.

  28. כמו כל מי שמאמין בעליונות העם היהודי ובזכותו להשתלט על כל הארץ על תושביה הלא יהודים גם בוגי משפריץ סיסמאות ריקות מתוכן שמכוונות לתת לו קולות במחנה הימני. כאשר הוא רואה איך המחנה הזה הולך שבי אחרי מנהיג מושחת שמתעתע בחסידיו הוא מתבלבל ונבהל מהמצב. במקום להתעורר מהאשליה המשיחית הוא מאשים את האנשים במקום את הדרך השגויה. בנוסף

  29. עמיחי יקר תבורך על הדברים הכואבים והמדוייקים.עצוב מאד לשמוע ולראות אותו מבזה את עצמו.

  30. הרבה מאד אנשים מרגישים כמוהו.
    יש ירידה חמורה באיכות השלטונית עתה. נתניהו הוא כבר לא נה שהיה. הפוליטיקה שאמורה לייצג את הציונות הדתית – שקבוצה טובה וחיובית בישראל – זה ממש לא סימפטי. והחרדים הם כמו תמיד עם האג'נדה הסקטוריאלית שלהם ועם הדיל הרגיל של מנדטים עבור תקציבים ומינויים.

    1. הסקרים דווקא מראים שמעט מאוד אנשים חושבים כמוהו

  31. כחול-לבן, רמטכ"ל אחד עם אמות מידה מוסריות מול שני רמטכ"לים שמוכרים את המוסר (והאידאולוגיה) תמורת כסאות וכיבודים ואפילו דירת שרד. מעניין אם תפרסמו את התגובה הזאת?

  32. בוגי יעלון.אני חושב שאתה מאבד את הראש הרי אם לא ההיתה מתחבר לכחול לבן לא ההיתה זוכה ב1000 קולות אני גם רוצה לציין שאתה ההיתה הרמטכ"ל הגרוע מכול הזמנים אחרי תפקידך היתגלה שצה"ל והעורף לא היה מוכן ומזלנו שלא הופתענו לכן אני מציע לך תיתעסק בדברים שאתה יודע אם בכלל יש כזה אולי חייל ההיתה טוב חג עצמאות שמח.

  33. בוכי יעלון הרמטכ"ל הבכיין, לך לבד לא תשיג אפילו חצי מנדט. דברים שהשמעת כאן מעידים יותר על מי שאתה.

  34. צר לי להגיד על רמטכ"ל לשעבר עלוב נפש. אתה מבייש את הדרגה שלך. אני משוכנע שאם היית נשאר בתפקיד שר בטחון היית נשאר בליכוד ומשבח את נתניה. בוגי תתבייש לך. אתה גוויה פוליטית.

  35. הפוליטיקה היא ביצה טובענית. והנכנס אליה צריך לדעת את המכשולים שלפניו ולהבין שבלי 61 חברים נאמנים ויציבים שיצביעו עבורו הרי הוא צריך להתפשר ולאכולים לימונים על קליפתם אם ירצה לממש אפילו מקצת משאיפותיו.

  36. האמת,הוא חסר חוט שידרה זיקנתו מבזה את צעירותו ,סך הכל מסכן שאבד את הצפון.

  37. מה קרה לבוגי שהתהפך בדעותיו זה מה שקרה לכל הקצינים השמאלנים שישתחררו מהצבא. הם מלקקים לערבים .מדוע. התשובה קיבלנו אותה היום :התובעת מבית הדין הבילאומי בהאג.הם על הכוונת שלה.הם לטענתה פושעי מלחמה . זהו הם יפחדו לעלות על מטוס לאירופה. הם לא העלו על הדעת שתבוא מגיפת הקורונה.עכשיו הם יבזבזו את הפנסיות שלהם בטיולים ביבשת אפריקה .

  38. נו ועכשיו בתוכנית ש"ך כרמלה מנשה לא לתקופ לרגע ולשתות מים הוא איבד שפיות ולו אתם מקשיבים הזרים אתם