סיפור האהבה הפורח בין חמאס לארגוני "זכויות אדם"

Human Rights Watch פרסם עוד דו"ח מוטה וחלקי על מצוקת הדיור של ערביי ישראל, ובארגון הטרור העזתי משבחים: "גורלה של הישות הציונית להיחרב"

מראשי חמאס אסמעיל הנייה ומנכ"ל HRW קנת' רות' | Karimgamil, Kuhlmann / MSC

לעתים נדירות מאוד ניתן לראות ארגון טרור אסלאמי קיצוני משבח ארגון הקשור למערב או לארה"ב ואמור לעסוק בזכויות אדם. אך יש גם יוצאים מן הכלל הזה והם בולטים במיוחד, כפי שקרה בשבוע שעבר כאשר ארגון הטרור חמאס, המוקדש כולו להרס מדינת ישראל, פרסם הצהרה המשבחת את ארגון 'Human Rights Watch' עבור התקפתו השיטתית והמוטה נגד ישראל.

ומה הוביל את חמאס לבטא כך את הערכתו ל-HRW? עוד דו"ח אנטי-ישראלי שהפיק הארגון, ובו נטען הפעם כי אזרחי ישראל הערבים עומדים בפני "משבר דיור". הדו"ח של HRW מתמקד בשלושה ישובים ערביים בלבד (ג'סר א-זרקא, קלנסווה ועין מאהל) בעלי אוכלוסייה כוללת של כ-50 אלף איש, ומתעלם בכוונה משאר מאות אלפי האזרחים הערביים בישראל, שלא לדבר על מיליוני היהודים המושפעים גם הם מן הבעיות בשוק הדיור. בעיית הדיור נמצאת מזה שנים במוקד השיח הכלכלי והחברתי בישראל, והממשלות האחרונות השקיעו מאמצים רבים כדי לפתור אותה עבור כל אזרחי המדינה – יהודים וערבים גם אחד. יתרה מכך, בשנת 2015 הכריזה הממשלה על תכנית פיתוח כלכלי רב-שנתית בסך עשרות מיליארדי שקלים המתמקדת בנושאי תכנון, תעסוקה, תחבורה וחינוך במגזר הערבי, וזאת בנוסף להשקעות נרחבות אחרות בחברה הערבית בישראל.

מנהל התכנון הישראלי הגיב לדו"ח של HRW וכתב כי הממשלה אישרה או מכינה כיום תוכניות אב ל-119 מתוך 132 היישובים הערביים בישראל. בהתבסס על תוכניות אלה, "הרשויות אישרו בין השנים 2012 ו-2019 את הקמתן של 160,000 יחידות דיור באזורים אלה, ובכלל זה 42,000 בשנת 2019, והן מסדירות אלפי יחידות דיור קיימות בפועל". עוד ייחסו במנהל את אתגרי התכנון ביישובים אלה, ובכללם מובלעות חקלאיות רבות שאינן ממומשות, בעיקר לשיעור הגבוה של קרקעות בבעלות פרטית. לפי הערכת הממשלה, כ-20 אחוזים מהאוכלוסייה באותם ישובים מחזיקים בכ-80% מהאדמות.

מנגד, חמאס לא נקף אצבע אחת בניסיון לפתור את משבר הדיור החמור בעזה, בה חיים כשני מיליון פלסטינים תחת שלטונו. מאז ההשתלטות האלימה על הרצועה בשנת 2007, ארגון הטרור הפך את חיי התושבים בעזה לאומללים במיוחד, והותיר אותם ללא מקורות הכנסה, אספקת חשמל תקינה או מי שתיה נקיים. רק בשנה שעברה, חלק מאנשי עזה אזרו סוף סוף אומץ להפגין נגד שלטון חמאס המושחת, במחאה שדוכאה באכזריות.

בפן הכלכלי, חמאס מטיל מיסים כמעט על כל סחורה ופעילות, ואנשיו גונבים ממשלוחי הסיוע ההומניטרי וממשיכים להשקיע בטרור במקום להקים בתי ספר ובתי חולים. בנוסף, חמאס משתמש בחלק גדול מן המלט שמועבר לרצועה למטרת בניית בתים עבור הפלסטינים כדי להמשיך ולחפור את מנהרות הטרור, שמטרתן חטיפה ורצח של ישראלים. זהו כאמור אותו ארגון שכעת מנצל את הדו"ח של HRW כדי להזיל דמעות תנין על בעיות הדיור מהן סובלים לכאורה ערביי ישראל. לאחר שהכזיב את בני עמו וחירב את חייהם, כעת הוא מעמיד פנים שהוא מודאג ממצבם של ערביי ישראל. האמת היא שארגון החמאס לא באמת דואג לערבים החיים בעזה, וגם לא לערבים החיים בישראל. לחמאס וראשיו יש דאגה אחת ויחידה: קידום המטרה של הרס מדינת ישראל ורצח יהודים.

ברית לא-קדושה

הדו"ח שפרסם HRW מתעלם כמובן בנוחות מן הזוועות שמבצע חמאס נגד בני עמו, וכעת בארגון הטרור מנצלים את הדו"ח המוטה ומציגים אותו כ"ראיה" מדוע יש להחריב את ישראל ולהקים במקומה מדינה אסלאמית. בהצהרה שפרסם הארגון ב-12 במאי נכתב כי "חמאס מברך על הדו"ח שמציג את המדיניות הגזענית של ישראל. ערב יום השנה ה-72 לאסון של בני עמנו, אנחנו מצהירים כי גורלה של הישות הפשיסטית הזו להיחרב".

זהו המשך ישיר להצהרות באמנת החמאס הנאמנה לדבריו של הנביא מוחמד לפיהם "לא תגיע השעה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים". במקום אחר באמנה נכתב: "אדמת פלסטין היא אדמת הקדש אסלאמי לדורות של מוסלמים עד תחיית המתים. אסור להפקיר אותה או חלק ממנה או לוותר עליה או על חלק ממנה", ולכן "ויתור על חלק כלשהו מפלסטין כמוהו כזניחת חלק מן הדת; שהרי שהלאומיות הפרטיקולארית של תנועת ההתנגדות האסלאמית היא חלק מדתה, ועל זאת היא מחנכת את אנשיה, ו[הם] נלחמים מלחמת קודש למען הנפת דגל אללה במולדתם".

רוברט ברנשטיין, 2011 | NGO Monitor

עבור חמאס, פרסומים כאלה המגיעים מארגונים לא-מוסלמיים מהווים הוכחה שאפילו הכופרים במערב חולקים את המאבק הנצחי נגד ישראל והיהודים. במילים אחרות, חמאס חוגג את הדו"ח של HRW משום שהוא רואה בו כחלק מן המאמצים להשיג את מטרתו ובמחבריו כאידיוטים שימושיים במיוחד.

בשנת 2009, מייסד HRW המנוח רוברט ברנשטיין כתב בטור ב'ניו-יורק טיימס' על הארגון שהקים ובראשו עמד במשך שני עשורים כי הוא "מסייע לאלו המבקשים להפוך ישראל למצורעת". ברנשטיין המפוכח והכועס הוסיף אז כי "המזרח התיכון מלא במשטרים רודניים בעלי מאזן מזעזע בכל הקשור לזכויות אדם, אך למרות זאת ארגון HRW חיבר הרבה יותר דו"חות מגנים נגד ישראל מאשר נגד כל מדינה אחרת באזור".

המקרה האחרון מוכיח שוב כי ברנשטיין, שהכיר טוב מכולם את מהות ארגוני "זכויות האדם", צדק שוב. חמאס ומשטרים רודניים אחרים יכולים תמיד לסמוך על אותם ארגונים מערביים שיהיו עסוקים מדי באובססיה נגד ישראל מכדי להשמיע גינוי כאשר היא עצמה סופגת מתקפות טרור. המלחמה של חמאס נגד ישראל נעשית באמצעות טילים ומחבלים מתאבדים, וארגונים כמו HRW מנהלים מלחמה דומה באמצעות תעמולה המיועדת לפרק את המדינה היהודית ולהפוך אותה לחסרת יכולת הגנה עצמית. זוהי הברית הלא-קדושה בין טרוריסטים מוסלמים לבין פעילים וארגונים אנטי-ישראלים במערב.


גרסה מלאה של הטור התפרסמה לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אין מה להתרגש. שיכתבו. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. צריך פשוט לא לתת להם להיכנס לארץ. אז הם יקרקרו עוד קצת בקול וזהו

    1. צודק לחלוטין. בארץ יש מי שאין להתיחס גם אליהם, טיפשים הפוחדים ונותנים לעוכרים את זכות השיפוט שיש להתנצל ולהסביר בפניהם. כך לדוגמא את העיתונאי המטומטם ויהיר שחושב שהוא אינטליגנט – אורן נהרי שחושב שיש לאפשר לחברות הקונגרס המוסלמיות העוכרות להכנס לארץ לסקור ולתת להם לשפוט. הוא אינו העתונאי היחיד בולט עוד אחד בטלביזיה ששכחתי את שמו.

  2. רק בקשר לפסקה האחרונה
    אתם רוצים שימדדו את ישראל באותו סרגל שבו מודדים את אסד והחמאס?

    בקשר לשאר הטענות – אני שמח שיש לי עבודה
    אבל זה אומר שאין לי זמן לבדוק ולעוות לעניין
    אז זה יחכה לפעם אחרת

    1. איזו טענה – כלפינו יש דרישות אחרות. רק שכחת להזכיר שבגלל הסרגל השונה כלשונך, הערבים זוכים לכל האהדה ואז שוכחים שהסרגל שונה! זו גם כדרך ה0מול טענתו של נחמן שי. הוא בגאוה מרובה ומטומטמת אמר שכלפינו הדרישות אחרות. טוב אז בגאוה אנו נקבל את כל העוינות כלפינו וכל הדרישות הבלתי אפשריות מאיתנו בעוד שהערבים זוכים להכל – שכל.

    2. מה לעשות, ככה זה – כשעסוקים בעבודה אין זמן "לעוות לעניין". מזל שגם בעבודה אתה מעביר את מרבית זמנך בעיוותים שונים ומשונים. הרי זה מה שהנשמות הטובות בארגון שלך עושים – מעוותים נתונים ומעוותים עובדות, והכל למען הפלסטינים, שהם עצמם אנשים בעלי אידיאולוגיה מעוותת ונפש מעוותת עוד יותר. בקיצור, אין ספק שממש כיף לך בחיים. השקרים זורמים, הדם נשפך ואתה נהנה ומבסוט עד הגג. באמת כל הכבוד.

    3. ברור שאתה שמח שיש לך עבודה. שתיהרס המדינה, שיישרף כל העולם. העיקר שלך יש עבודה. סביר להניח שזה בדיוק קו המחשבה של כל סרסור וסוחר סמים: "שימותו כולם, העיקר שלי יש עבודה." אכן, אין ספק שאתה מצוי בחברה טובה.

    4. תגובתך היא וריאציה על עמדת השמאל האוטו-אנטישמי
      העמדה כגון: "ישראל היא דמוקרטיה לכן היא נדרשת באמות מידה אחרות מאשר משטרים ערביים לא דמוקרטיים…"
      או: בגלל שאנו יהודים אז נדרוש מעצמנו יותר..

      אז ככה,
      א. אם אתה ושכמותך בשמאל סבורים שאילו ישראל הייתה דיקטטורה בנוסח המשטרים העריצים הערביים אזי היחס כלפיה היה סלחני בדומה ליחס אל הערבים, אז תחשוב עוד פעם…
      ב. הפעלת סטנדרט כפול ביחס לישראל והעם היהודי כמו שעושה השמאל הוא אקט אנטישמי קלאסי שהבחין תדיר בין העם היהודי לבין אומות העולם.

      בסופו של יום, מה שקובע בעולם הוא שלטון הכוח והעוצמה.
      למשל, ברית המועצות שהייתה המעצמה האימפריאליסטית וקולוניאליסטית היחידה במערב, שנציגיה ישבו במועצת הביטחון של האו"ם והטיפו מוסר לכל מדינה שלא נמנתה עם המחנה שלה ועם בני חסותה
      או איראן של האייטולות ששלחה נערים מצויידים במפתחות לגן עדן, להתפוצץ בשדות המוקשים כדי לפנות דרך לחייליה במלחמה מול עיראק ומוציאה להורג הומוסקסואלים ומתנגדי השלטון.
      האם זה גרם לפדריקה מוגריני לגנות את ממלכת האייטולות? האם ברק אובמה גינה אותם?

      בסין הקומוניסטית, עוד חברה במועצת הביטחון של האו"ם, האויגורים נשלחים למחנות לחינוך מחדש, חלקם מעולם לא חוזר משם. השלטון הסיני הורס מסגדים עתיקים ומונע את השימוש בשפתם של המקומיים. אנשי פאלון גונג נכלאים מוצאים להורג ללא משפט והאיברים שלהם נקצרים כדי להימכר לכל המרבה במחיר…
      וזה רק כמה דוגמאות בלבד
      מישהו בבית הדין הפלילי בהאג ירהיב עוז בנפשו להתעסק עם הסינים? או עם האיראנים?
      אולי אתה כמומחה לסרגלים תציע להם אחד כזה…

  3. כל הדיקטטורים ורוצחי עמם כבר משחר האנושות, קראו לעצמם "מגינים" ו"עוזרים".

    זה שהיית תקופה של כ-30 עד 40 שנים במאה הקודמת, שבעולם *המערבי* (!!! לא בחולות רוצחי החמאס) קמו כמה ארגונים שבאמת דאגו לזכויות אניברסליות, אומר שהיה ונגמר (לדוגמא, היום צאצאי אותם ארגונים בארה"ב – מתנגדים לגירוש רוצחים מורשעים שהסתננו באופן לא חוקי לארה"ב – בוודאי שזה מה שמרטין לותר קינג רצה, כמובן 🙂 והעולם חזר למצב, בו כל מתרצי הרוצחים ועוזריהם, פועלים בשם "זכויות אדם", הגינות ושאר המילים הפומפוזיות מהמילון לסמולן השקרן.

    בדיוק כמו שמלימודי פיסיקה, אנו יודעים לדוגמא, כיצד מתנהג זרם חשמלי, בדיוק כך אנו צריכים לדעת מלימודי ההיסטוריה, שכל פעיל זכויות אדם = הדיקטטור הרצחני, שהקשר בינו לבין זכויות אדם זהה לקשר בין מחבלי Hamas Rights Watch, לאמת.

  4. אני לא מבין למה אנחנו צריכים להעלות טיעונים שמצדיקים את עצם היותנו פה? למה לא מכריזים על ארגוני שמאל מוטים באופן חד צדדי כארגוני טרור?, למה ישראל כל הזמן מתנצלת? , למה הכתב מצתדק ומוכיח שארגוני זכויות אדם כביכול, הם בעצם ארגונים תעמולתיים בשירות הטרור? …, לא עדיף שמפלגות הימין יכריזו על ארגונים כאלה כארגוני טרור? מה מדינת ישראל עשתה עד עכשיו נגד ארגוני טרור של שמאל קיצוני?