"ג'פרי אפשטיין": חושפת טפח מזעזע, נמנעת מהסיפור המלא

הסדרה מתעדת את חייו הפרוורטיים של איש העסקים ואת הטרגדיה של הנערות שניצל, אבל מותירה בצל את שאר השותפים ברשת הפשע

ג'פרי אפשטיין | צילום מסך מתוך הסדרה

בהשוואה לאירועים ההיסטוריים שמאפיינים את שנת 2020, הסאגה השפלה אודות איש העסקים העשיר והמפוקפק ג'פרי אפשטיין ומשפטו באשמת סחר בנשים למטרות מין שכיכבה בכותרות עד לפני מספר חודשים נראית כעת רחוקה וחסרת חשיבות. התאבדותו לכאורה בבית המעצר הולידה שורה של תיאוריות קונספירציה ובדיחות רשת, אך דווקא החשיפה המצופה לגבי שאר המשתתפים המפורסמים ברשת הפשע של אפשטיין נעלמה לפתע כמו אל תוך חור שחור, וכל מהדורות החדשות חזרו לשנוא את הנשיא טראמפ.

לכן הציפיה מהסדרה התיעודית החדשה בת ארבעת הפרקים שעלתה לאחרונה לשידור בנטפליקס הייתה לפחות לספק כמה גילויים חדשים על אנשי המסתורין ושאר מכריו של אפשטיין, שיאלצו סוף סוף להיחשף לאור השמש. אך במקום זאת, הסדרה המבוססת על ספר משנת 2016 מאת העיתונאי ג'יימס פטרסון בוחרת להתמקד שוב באורח החיים הדוחה של אפשטיין עצמו, ולא מציעה לצופים שום תובנה או גילוי חדש לגבי האיש או חבריו המפוקפקים בחלונות הגבוהים.

הייתי סקרן במיוחד לראות איך הסדרה תתייחס לחלקו של ביל קלינטון בשערורייה, גם משום שהנשיא לשעבר וחברו של אפשטיין לא הופיע כלל בקדימונים שפורסמו טרם עליית הסדרה לשידור, וגם משום שמחבר הספר פטרסון שיתף פעולה בעבר עם קלינטון בשניים מספריו. בסדרה עצמה קלינטון אכן מוצג כחבר של אפשטיין שטס במטוסו הפרטי מעל תריסר פעמים, אך את המידע הזה הכרנו כבר בעבר. באחד הפרקים בסדרה, עובד לשעבר של אפשטיין טוען כי הוא ראה את קלינטון באי הפרטי אותו הפעיל הבוס, ואחת מן הנערות אותן שידל אפשטיין מאשרת את העדות אך מוסיפה: "ביל היה שם אך לא מעולם לא ראיתי אותו עושה משהו בלתי-נאות". דובר מטעם קלינטון עצמו פרסם הכחשה גורפת  לטענה שביל השתתף אי-פעם בפעילות הנלוזה של אפשטיין או ביקר באחד מבתיו: "זה היה שקר בפעם הראשונה בה סופר וזה אינו נכון כיום, לא משנה כמה פעמים יחזרו על כך". הילרי קלינטון לא מופיעה כלל בסדרה, שמעבר להתייחסות הקצרה הזו אינה מתעמקת יותר בקשר בין אפשטיין לקלינטון.

אדם אשר למעורבותו בפרשה מוקדש זמן רב יותר בסדרה הוא הנסיך הבריטי אנדרו, כולל קטעים מן הראיון המפורסם ב-BBC בו טען כי לא יתכן שהוא ה"איש המזיע" שתואר בידי אחת הנערות מכיוון שהוא סובל מבעיה רפואית שמונעת ממנו להזיע. הוא גם טען כי אינו זוכר את שם הנערה עימה צולם מחובק על האי של אפשטיין. בסדרה של נטפליקס, אחד מעובדי האי מספר כי ראה בשנת 2004 את הנסיך משתעשע בבריכה עם אותה נערה בעירום חלקי, אך עבור אנדרו הפרט המזוויע הזה הוא לא יותר ממסמר נוסף בארון הקריירה הציבורית שלו שנקברה מזמן.

בהמשך עוסקת הסדרה בקצרה בכמה דמויות אחרות שנקשר לפרשת אפשטיין או הואשמו בשיתוף פעולה עם מה שאחד התובעים מתאר כ"מזימת פירמידה של תקיפות מיניות". תמונות של אפשטיין יחד דונלד טראמפ מופיעות שוב ושוב במהלך הפרקים, למרות שאף אחת מן הקורבנות המתראיינות לא הזכירה מעולם שלטראמפ היה חלק כלשהו בסיפור. דמות אחרת שזוכה לתשומת לב הוא המשפטן הנודע אלן דרשוביץ, שייצג את אפשטיין במשפט השידול לזנות בשנת 2008 והשיג עבורו "עסקה נהדרת" למאסר של 18 חודשים בלבד, מתוכם ריצה אפשטיין 13 חודשים במתקן אבטחה מינימלית לפני ששוחרר למעצר בית רופף במיוחד.

בין הדוברות בסדרה נמצאת וירג'יניה רוברטס, אחת ממספר נשים שפנו לרשויות החוק לעזרה אך היו חסרות אונים מול הכוח וההשפעה של אפשטיין, שבזכות קשריו וכספו הצליח להימנע מתחקירים חושפניים מדי בתקשורת ומחקירות משטרה. בין השאר היא מאשימה את דרשוביץ כי קיים איתה יחסי מין "מספר רב של פעמים" באי הפרטי של אפשטיין בהיותה קטינה. דרשוביץ מצדו מכחיש בתוקף מול המצלמה את גרסתה של רוברטס, בגינה תבע אותה דיבה ולאחר שהיא עצמה הגישה תביעה נגדו. דרשוביץ אף פרסם בשנה שעברה ספר בשם 'Guilt by Accusation' בו טען כי ההאשמות שהטיחה בו רוברטס היו חלק ממזימה שהגתה כאיום על המתעללים האמיתיים לעשות להם את מה שעשתה לו אם לא ישלמו לה סכום פיצוי גבוה. נראה כי ההליך המשפטי בין השניים פגע קשות באמינות של רוברטס, מה שמטיל גם צל לפחות על החלק שלה בסדרה בה היא מוצגת כקורבן העיקרי.

הפרק האחרון בסדרה מתמקד בשאלה כיצד תנועת MeToo ומעצרו של אפשטיין העניקו אומץ לכמה מן הקורבנות שלו לחשוף את סיפורן, אך הדרך למשפט צדק נקטע כאשר אפשטיין התאבד לכאורה בתאו. יוצרי הסדרה עוסקים גם בנסיבות החשודות של מותו, ומציגים פרטים מן הנתיחה שלאחר המוות המתאימים יותר לרצח מאשר להתאבדות. גם כאן אין מסקנה חד-משמעית או חידוש משמעותי.

בסופו של דבר הסדרה על ג'פרי אפשטיין מספקת מבט מעניין מספיק על חייו הפרוורטיים של איש העסקים, אך לצד פריסת הטרגדיה הנוראה על חייהן ההרוסים של מאות ואלפי נערות היא נמנעת מלהעניק לצופה את החשיפות המצופות על הפוליטיקאים, הנסיכים ושאר הידוענים שסבבו סביב אפשטיין. וזו אולי טרגדיה נוספת בפני עצמה: ג'פרי אפשטיין עמד במרכז רשת סחר מיני עבור העשירים והמפורסמים, אך הנתיב שהיה אמור להוביל לחשיפתם הגיע לדרך ללא מוצא על רצפת תא הכלא, ביחד עם חייו.


הטור התפרסם לראשונה באתר ‘Front Page Magazine‘.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. נערות? סחר בנערות?
    הוא היה פדופיל!!! סחר בילדים…!!!!!

  2. אהוד ברק היה חברו של אפשטיין וגם זכה לסכום נאה של 10 מיליון ש"ח עבור "המחקר" העלום מקרן וקסנר שאפשטיין היה הנציג שלה.
    מן הסתם "המחקר" שלו בחן את האפשרות לביצוע הפיכה שלטונית בישראל באמצעות הקמת תשתיות ארגוניות ופעילים הנקנים בכסף מלא לביצוע המשימה… זו לא תהיה הפעם הראשונה שחונטת גנרלים מתכננת הפיכה שלטונית
    גם אצלנו אנשי התקשורת מהמיין סטרים יודעים שאל להם להתעסק בברק, בפרוורסיות שלו ובעסקיו המפוקפקים כמו בעוד שורה ארוכה ארוכה של דמויות מן המילייה הזה דוגמת הילרי קלינטון ובעלה שעוטים חזות של שמאל אידאולוגי בעוד שהאמת הפוכה.
    שכן מדובר במושחתים הדוניסטים שעושים שימוש אינסטרומנטלי וציני בטרמינולוגיות שמאליות מוסרניות ככלי לחפור בו כבתקווה לשטות ולטמטם את הנבערים מדעת בשיטות שפותחו ע"י הסובייטים

    ואצלנו לדוגמא שמעון פרס ז"ל "הסוציאליסט" שבחיים שלו לא הוציא שקל אחד מכיסו:
    פרס נכנס לתפקיד הנשיא באמצע 2007 ופרש בסוף יולי 2014
    תקציב הביצוע של משכן הנשיא גדל בתקופת כהונתו של שמעון פרס, מ-24.7 מיליון שקל בשנת 2007 ועד ל-56 מיליון שקל בשנת 2014ו
    תקציב הטיסות של הנשיא בשנים 2007 ועד 2014 גדל ב-124% מ-0.5 מיליון שקל בשנת 2007 עד ל-6.2 מיליון שקל בשנת 2014. (כאמור פרס פרש בסוף יולי 2014).
    תקציב הוצאות השכר במשכן הנשיא גדל בתקופת פרס מ-15.5 מיליון שקל בשנת 2007 ל-29.3 מיליון שקל בשנת 2014.
    https://www.themarker.com/news/politics/1.2662461

    1. שמעון פרס תרם בעילום שם מכספו מזגן והתקנה לניצולת שואה כשקיבל פנייה לבית הנשיא שנשלחה ע"י שכנים שלה שרצו לעזור
      שמעון פרס תרם בסתר מכיסו להרבה מטרות טובות (שהרבה לא יודעים והוכ התעקש שלא יידעו)

      עם כל הכבוד לא לערבב את שמעון פרס יחד עם קלינטון ושאר סוטי השמאל