"הצביעות בשמאל מתקופת ההתנתקות רלוונטית גם להיום"

פרופ' אריה אלדד על הסיקור המוטה של מחאות ועל ההשתקה: "לא היה ערוץ אחד שנתן לנו ביטוי, מבחינת התקשורת הפגנה היא דבר נפלא כל עוד היא מהצד הנכון"

"רשעות מנוולת של השופטים". פרופ' אלדד על רקע הפינוי מנווה-דקלים | משה מילנר (לע"מ), צילום מסך

"מותר לאמיר השכל להפגין ומותר לו לחסום את הכביש, אבל הוא כמובן צריך לדעת שאם יעשה את זה אז יעצרו אותו ויפתחו נגדו תיק פלילי", כך אומר פרופ' אריה אלדד בעקבות סערת המעצר של תא"ל במיל' השכל בהפגנה מול בית ראש הממשלה בירושלים ביום שישי האחרון. לדברי אלדד, שהיה קצין רפואה ראשי בצה"ל ובעצמו תא"ל במיל', "המעצר ביום שישי היה מהלך טיפשי של המשטרה שלא הבינה שעומד מולה מפגין ותיק שמנסה לנצל את המעצר המתוקשר לטובתו, ולכן לא הסכים לקבל את צו ההרחקה ולא פחד משעות ארוכות בתא המעצר".

לפני פרסום התיעוד, הטענה הייתה שהופעל נגדו כוח פיזי

"משטרה יכולה ורשאית בנסיבות מסוימות ולהפעיל כוח סביר כדי לאכוף את החוק. אם יש לשוטרים הוראה למנוע חסימת כבישים אז בוודאי שהיא יכולה להפעיל כוח סביר כדי לפנות את הכביש החסום ולפתוח אותו לתנועת רכבים. הבעיה היא שיש מנגנון של איפה ואיפה שמחליט מתי ואיפה מותר לעצור ומתי ואת מי מותר להכות. אתמול למשל קראתי על הפגנת אמנים בתל-אביב במהלכה חסמו את גשר השלום, אבל משום מה אף אחד לא הוכה ואיש לא נעצר. מנגד, אני זוכר את הנערות בימי ההתנתקות שסירבו להזדהות ומעצרן הוארך עד תום ההליכים. ילדה בת 15 ישבה במעצר חמישה חודשים. אנשים ישבו במעצרים ונשפטו במשפטים שארכו שנים רק בגלל שהורידו רגל לכביש. זאת הייתה פשוט רשעות מנוולת של השופטים".

על פי פרופ' אלדד, "אם אדם חוסם את הכביש צריך לעצור אותו ולפתוח נגדו תיק פלילי, אבל בוודאי שאין טעם להחזיק אותו להמשך מעצר או לדרוש ממנו לחתום על צו הרחקה. זכותה של הממשלה להחליט שהיא רוצה לשמור על צירים פתוחים, אבל לא יכול להיות מצב של איפה ואיפה. לא יכול להיות שלאחד מותר להפגין ולחסום כבישים ולאחרים אסור".

איך לדעתך צריך להתנהל עם חסימות כבישים?

"אם המשטרה יודעת שהמפגינים עומדים לסגור את הכביש אז היא מציבה מראש חסימות ומפנה את התנועה לנתיבים חלופיים. אבל אם מדובר בהפגנה פראית שיוצאת משליטה והמפגינים פורצים לפתע לכביש וחוסמים אותו, יש כאן פשע אלים ולא משנה אם הוא מימין או שמאל. יחד עם זאת, גם התגובה חייבת להיות אחידה כלפי כולם, ולא משתנה לפי שיקול דעת של מפקד המחוז בירושלים שרוצה למצוא חן בעיני ראש הממשלה, או מפקד המחוז בתל-אביב שמרשה לאמנים לחסום כבישים".

למה דווקא במקרה של השכל נוצרה סערה תקשורתית כזו מול עשרות מקרים אחרים של מעצר אנשי ימין שעברו בשקט?

"זה מחזיר אותנו שוב לשאלה האם התקשורת שמאלנית. היא בוודאי פחות שמאלנית ממה שהכרנו לפני עשרים שנה, אבל עדיין יש מעוזי שמאל חזקים ברדיו ובטלוויזיה שם אנחנו מכירים היטב את הגמישות האינסופית של אנשי השמאל בכל מה שקשור לאתיקה ומצפון. גם התקשורת הימנית מוטה ומן הסתם שופטת לטובה את מפגיניה, אבל שם לפחות אין את גלגול העיניים הצדקני על "שלטון החוק" או "חופש הביטוי". מבחינת תקשורת השמאל הפגנה היא דבר נפלא כל עוד היא מהצד הנכון, אבל כשמישהו אחר מפגין זה מתכון לקץ הדמוקרטיה".

הרגשת ככה גם בתקופת המחאה נגד ההתנתקות?

"אני חושב ש'התנועה לזכויות האזרח' אכן הגישה אז מחאה על מעצר הקטינים ועל המעצרים הסיטונאיים של מפגינים, אבל הם היו הצדיקים הכמעט-יחידים באותה סדום. לימים צצו גם אנשי תקשורת כמו אילנה דיין שהכו על חטא ותהו איך היו אטומים כל כך ואיך אפשרו מצב שבו כל התקשורת התגייסה נגד המפגינים. אבל בשעתו לא היה ערוץ תקשורת אחד שבו היינו יכולים להתראיין ולהתבטא. זאת הייתה תחושת מחנק. אותה צביעות של השמאל רלוונטית גם להיום".

פרופ' אלדד מדבר כמובן גם מניסיון אישי, כמי שהשתתף כחבר כנסת מכהן במחאה נגד פינוי עמונה בשנת 2006, וספג שם אלימות קשה מצד כוחות הביטחון. סיפור עמונה חזר שוב לכותרות אמש בעקבת דבריו של מי שהיה אז מפקד הפינוי ח"כ יאיר גולן, שאמר בתוכנית הרדיו של אלדד ובן כספית ב-103FM כי הוא "גאה בזה שאריה אלדד חטף מכות, כנראה הגיע לו".

על כך אומר אלדד בשיחה עם 'מידה': "אני מכיר את הגרסה של כוחות הביטחון ומכיר את הגרסה של המתנחלים ומן הסתם לא יכול להיות אובייקטיבי, אבל הייתה ועדת חקירה פרלמנטרית שפסקה שאכן התרחשה אלימות קשה מצד המשטרה בפינוי עמונה. אמנם מסקנות הוועדה לא זכו להד מספיק כשהתפרסמו ממש לפני הבחירות ולא הצלחנו להוכיח את רוח המפקד מאחורי התנהלות המשטרה, אבל העובדה היא שנציגי מפלגות שונות קבעו שהייתה אלימות משטרתית קשה".

לדברי פרופ' אלדד, "גם התוצאה מדברת בעד עצמה: 250 מפגינים פצועים בחדרי מיון כולל אחד במצב קשה עם שברים בגולגולת. אני לא חושב שהייתה אי פעם בישראל הפגנה עם כמות נפגעים כזו. כל מי שהיה בשטח הרגיש וראה כוונה ברורה להשתמש באלימות בלתי-מרוסנת לחלוטין. הכוונה הייתה לפצח גולגולות", הוא משחזר את אירועי אותו היום. "עמדנו שורה של חברי כנסת ביניהם בני אלון ז"ל, אורי אריאל ואפי איתם. איש מאיתנו בוודאי לא הפגין אלימות או הרים יד, והמשטרה פשוט נכנסה בנו באלימות. היה שם גם אל"מ במיל' מוטי יוגב עוד בטרם נבחר לכנסת והוא ספג מכות קשות. במשך חודשים אחר כך הוא התהלך בעזרת קביים. הדבר האחרון שאני זוכר לפני שאיבדתי את ההכרה היה הכרוז המשטרתי שמורה ליס"מניקים 'להוריד את חבר הכנסת'".

מה היה המקור לאלימות הקשה הזו מצד כוחות הביטחון?

"אני יכול רק להניח שרוח המפקד זרמה מלמעלה למטה דרך דרג הפיקוד. כל האירוע התרחש בשלב שאריאל שרון היה בתרדמת ואהוד אולמרט מתמודד במערכת בחירות. הוא היה צריך להוכיח שהוא לא ראש ממשלה במקרה בגלל מה שקרה לשרון אלא מנהיג תקיף ולכן רצו להראות לנו".

גולן טוען שגם המפגינים נקטו באלימות קשה נגד השוטרים

"אני זוכר את הלילה של הפינוי כאשר בג"ץ הוציא צו ביניים להקפיא את המצב עד הבוקר בו יקבל החלטה. העירו אותי בצעקות שכוחות המשטרה והצבא זורמים למקום ובעצם מצפצפים על צו בית המשפט. הגעתי למפקד הכוח המשטרתי, הסברתי לו שיש הוראה מבג"ץ והוא אמר שהוא לא מכיר אותי ולא מכיר שום צו. גם כשהראיתי לו את הצו הוא פשוט השליך אותו בזלזול. זה השלב שבו חלק מהמפגינים שראו שהכוח המשטרתי זורם בניגוד לצו בית המשפט התחילו להשליך אבנים וחפצים לפני שהשוטרים עצרו. היה ברור שהשוטרים רק מחכים להיכנס והעיכוב המשפטי מעצבן אותם. לכן ברגע שנדחתה העתירה בבוקר וניתן האישור לפינוי, כל הזעם התפרץ והם נכנסו בנו בכל הכוח".

מה דעתך על קריאתו של ח"כ יאיר גולן להגיע להפגנה מול בית ראש הממשלה בגלל ש"גנבו לנו את המדינה"?

"קבוצת המפגינים הזאת מקיימת את המחאה מול מעון ראש הממשלה כבר תקופה ארוכה, ויאיר גולן פשוט זיהה את ההזדמנות וקפץ על העגלה כטרמפיסט. אני לא מזלזל באומץ ליבו כלוחם ובתכונות שהפגין בשירותו הצבאי, אבל נראה שהשתבשה עליו דעתו מהרגע שהשווה את מה שקורה בארץ לגרמניה בשנות השלושים. אני חושב שנעשה לנו נס שהוא לא הפך בסופו של דבר לרמטכ"ל".

אתה עדיין כועס על יאיר גולן בגלל מה שקרה בעמונה?

"אין לי בליבי שום דבר על יאיר גולן בנושא עמונה. אמרתי שהוא בסך הכל מילא פקודות".

***

ח"כ יאיר גולן מסר בתגובה: "אריה אלדד רחוק ממני בדעותיו כרחוק מזרח ממערב, אבל אני מכבד אותו כאיש מקצוע וכמפקד. אני מזמין את כולם להאזין לראיון שקיימנו ובו הוחלפו עקיצות הדדיות ברוח טובה. בנימה רצינית אני מוחה בתוקף על הניסיון למתוח קווי דמיון בין אירועי פינוי עמונה לבין ההפגנות בעד הדמוקרטיה בהם נעצר אמיר השכל.

בעמונה תכליתה של ההפגנה הייתה ערעור היסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל. המון רב הגיע לשם במטרה ברורה לפעול באלימות כנגד משטרת ישראל. התופעה של שימוש קיצוני באלימות מאפיינת רק צד אחד במפה הפוליטית בישראל. אני לא מתכוון לקחת חלק במכבסת התודעה שמנסה לייצר סימטריה בין חסימת כביש צדדי בירושלים לבין התבצרות על מבנים והתקפת כוחות הביטחון באבנים.

באתי להפגנה בבלפור לא כטרמפיסט אלא על בסיס אמונתי העמוקה שראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא יכול ולא צריך להמשיך בתפקידו. על אותו משקל אני יכול לומר כי נוכחות אריה אלדד בעמונה (כפוליטיקאי) היתה תפיסת טרמפ".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. הדברים שפרופ' אלדד מתאר פה חשובים ועצובים. אסור לנו לשכוח ולתת לאחרים להשכיח את מה שקרה אז.

    1. יאיר גולן הוא מכחיש שואה, וכך בהתאם צריך להתייחס אליו

    2. מה קרה אז ?
      הליכוד פינה ישובים ! זה מה שקרה
      אז בחיאת, אל תחרטט לי על התקשורת השמאלנית
      תתמקד בעיקר – הליכוד בגד בעקרונותיו
      ואם תרצה את זה יןתר ברור – מנהיג הליכוד מסר שטחי ארץ לאיוב כדי לחמוק מאימת הדין.
      נשמע מוכר ?!

    3. הפוך שמאל.

      כיוון שאם "מנהיג הליכוד מסר שטחי ארץ לאיוב כדי לחמוק מאימת הדין", אז זה דווקא מאוד מוכיח שאמנון אתרוגוביץ, לא במקרה פלט כמה דברים על אתרוגיו, בשידור חיי לכל האומה.

      עכשיו אתה יכול לספר באיזו מפלגה היה אריאל אתרוגוביץ וסמולה ממי, נמצאת מפלגת החמאס בתקשורת. תודה על מאמציך שמאל, להוכיח את כמה מדויקת התגובה, אותה באת "לסתור". ד"ש לשוקן החושב במקומך. מסור לו ששוב, השקרים שלך היו ברורים כשמש.

      🙂

    4. תיקון: הליכוד לא בגד בעקרונותיו, ראש הממשלה בגד בליכוד.
      מה שקרה זה שהוא ראה שרוב הליכוד מתנגדים כי מדובר על תנועה מספיק ערכית בשביל לשים קו אדום אז הוא וחבר מרעיו פשוט פרשו והקימו את קדימה(וכך העבירו קולות למפלגה חדשה שהמצביעים מעולם לא תמכו בה) שאינה מפלגת ימין. אבל הליכוד נשאר אז והיום בימין.
      חבל שהפירצה בחוק שמאפשרת לח״כ לגנוב קולות בזמן מעבר מפלגה עדיין קיימת.

  2. יאיר גולן חושב "גאה בזה שאריה אלדד חטף מכות, כנראה הגיע לו”?

    זה לא מפתיע. כבר זמן רב מאוד, מר גולן וחמאס חושבים זהה. אם כי, יש כמובן תוספת חשובה – עפ"י הדוגמא האחרונה, לפיה גולן גאה ב"מכות", יש להוסיף שהם (גולן והחמאס), גם פועלים זהה – אלימות.

    אם כי, תיקון חשוב לדבריו של אלדד (ואני אפילו לא מדבר על דבריו של הנוכל הנוכחי של הסמול, אמיר השכל, אשר אמר אתמול בחדשות "כאן" ש"אינני שופט ואני מאחל לנתניהו לצאת זכאי, אבל כיוון שהוא אשם…" – מתי נוכלי הסמול לא שיקרו לישראלים ולמממניהם מדמוקרטית חמאס?) – הסמול צבוע הרבה לפני ההתנתקות, אני בטוח שאלדד יודע – אין כל בעיה להגיד אמת היסטורית – הסמול צבוע כבר מתקופת הסזון. כבר מאז מוכרים לנו, לישראלים, נוכלי הסמול – שרצח ישראלים ע"י חמולת מרצחים שכוחת אל, זוהי קידמה ושלום ובכל דור, מבטיחים נוכלי הסמול, שהקידמה והשלום שהם הבטיחו – רק נמצאים מאחורי רצח הישראלים הבא.

  3. אני תוהה על המספר הרב של אנשי כוחות הביטחון, כדי לשנות מדיניות של ממשלה נבחרת, (מפקדים למען בטחון ישראל) מנסים להפיל שלטון בכוח מחאת חולצות שחורות (אהוד ברק),ואחרים שהגדילו לעשות והצטרפו לשוברים שתיקה כגון עמי איילון, ועוד אנשי צבא, כמוהם ראשי מוסד ושב"כ, וכמובן מי שהיה יושב ראש ההסתדרות הציונית, ועכשיו תומך במשותפת (אברהם בורג). התשובה תימצא, לדעתי, בחינוך ובשיבה נחושה למקורות. התועים הללו איבדו אמונה בצדקת הדרך, כפי שחזה נתן אלתרמן כבר בשנות הארבעים של המאה שעברה:"אז אמר השטן" אכהה את מוחו ושכח שהצדק איתו".

    1. זה מה שקורה כשארגוני שמאל במימון זר אחראים על ה"חינוך" של הקצינים וכנראה גם על הסינון שלהם באמצעות הפרקליטות הצבאית. בסופו של דבר הקצינים הבחירים והמוכשרים מהימין הורחקו בשלל טענות "משפטיות" או רצח אופי שיטתי בתקשורת, וקצינים "משלנו" יכלו לירות לזורק אבנים בגב או לשנות עדויות במשפט ולהמשיך קדימה בלי שום בעיה. כנראה שזה עובד שם בדיוק בדיוק כמו בפרקליטות המדינה. אותם קצינים יצאו בסופו של דבר לאזרחות ויקבלו שטיח אדום ומקהלת מעריצים מהתקשורת שיספרו לנו על גבורתם והקרבתם כל עוד, כמובן, הם ישארו בצד הנכון של המפה הפוליטית.

  4. הבגץ טוב על יהודים ממהר לפנות לפוצץ ראשים עקוב הדין את ההר אבל בנגב יש בגץ אחר יותר צדיקים מהאפפיור שמה אסור לפנות אפילו שזה קרקע של יהודים בטבוזה הבגץ הנאור ששופטר רק בצדק רחמנים בני רחמנים רק לא על היהודים

  5. אכן יאיר גולן רק מילא פקודות…
    המדים השחורים תאמו לו להפליא…

  6. ברור שהוראת ההתאכזרות באה מלמעלה: גנרל יאיר נווה אמר לסדיסטים: יש לכם אלות. אתם יודעים מה לעשות. ועוד רגע של עברית: האמירה של אלדד "רשעות מנוולת של השופטים” זהה לאמירה- שופטים רשעים ומנוולים. אני חפה מהנימוסים של פרופ' אלדד.

  7. "הגמישות האינסופית של אנשי השמאל בכל מה שקשור לאתיקה ומצפון" מר אלדר? באמת? ואיך אתה חי עם מצפונך ששולל זכויות בסיסיות של כמעט 4 מליון בני אדם? ואיך אתה מצדיק את יושרך ומצפונך בכל הקשור ליחס לשחורים בישראל? ומה אומר לך מצפונך על גזל אדמות ומניעת מים זורמים לכשליש מתושבי הגדה יחד עם בריכות ומיקוות פאר בהתנחלויות?
    הצביעות קורנת ממך ומכתותך מר אלדר. מדברים על יהדות ומתנהגים כאחרון הצוררים. מתהדרים במוסר הגבוה של התורה וכשליש ממצביע הימין בכלל ל עובדים וחיים על חשבון הקופה הציבורית…
    שלא נדבר על לוויות חיילים שרובן בצד השמאלי של המפה. תתבייש לך אדון זדון. תתביש בהיותך ימני עם מצפן מוסרי מקולקל וערכים שרחוקים שנות דור מהיהדות הטובה.

    1. אלמנטרי.

      כאשר תפסיק לשקר, גם אתה תבין שאתיקה ורצח ישראלים ע"י חמולתך, אינם "זכויות".

      זה שאתה בנוסף, מבדיל בין אנשים לפי צבע עור, זו סיבה נוספת מדוע חמולתך חמאס, נחשלת ורצחנית.

      שלא נדבר על כך, שהלוויה הינה במפה פוליטית, רק עבור שקרנים בשבילם רצח ישראלים זה שלום. לפיכך, הטפות "מוסר" אתה יכול להשאיר למממניך מדמוקרטיית חמאס. כל אחד מחוץ לחמולתך, כבר לא מזמן לא קונה רגשות אשם מומצאים ע"י שקרנים הנוטים "לשכוח" עובדות אלמנטריות כפי שכתבתי, בשביל להאשים את הישראלים בתוצאות רצח הישראלים, ע"י חמולתך.

  8. ולגבי יאיר גולן מציע שתתנצל בפניו. האיש משכמו ומעלה מכל אשר ידענו כאן. הלוואי והיו לנו עוד כמה מאות כאלה. להלן תגובתו לדבריך המנופחים :
    "… ובנימה רצינית אני מוחה בתוקף על הניסיון למתוח קווי דמיון בין אירועי פינוי עמונה לבין ההפגנות בעד הדמוקרטיה בהם נעצר אמיר השכל.
    בעמונה תכליתה של ההפגנה הייתה ערעור היסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל. המון רב הגיע לשם במטרה ברורה לפעול באלימות כנגד משטרת ישראל. התופעה של שימוש קיצוני באלימות מאפיינת רק צד אחד במפה הפוליטית בישראל. אני לא מתכוון לקחת חלק במכבסת התודעה שמנסה לייצר סימטריה בין חסימת כביש צדדי בירושלים לבין התבצרות על מבנים והתקפת כוחות הביטחון באבנים.
    באתי להפגנה בבלפור לא כטרמפיסט אלא על בסיס אמונתי העמוקה שראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא יכול ולא צריך להמשיך בתפקידו. על אותו משקל אני יכול לומר כי נוכחות אריה אלדד בעמונה (כפוליטיקאי) היתה תפיסת טרמפ”.
    הבנת זאת מר אלדר? הבנת את ההבדלים?

    1. נכון. רצח ישראלים ע"י חמולתך אינה אלימות. זה שלום.

      בוודאי 🙂

      זה לא מכבסת מילים. זה שקרים רגילים של השמאל. אתה צודק 🙂

    2. מציע שתתנצל בפני פרופ' אריה אלדד רופא מנתח קרפ"ר וחבר פרלמנט בעברו.
      האיש משכמו ומעלה מכל אשר ידענו כאן.
      הלוואי והיו לנו עוד כמה מאות כאלה.
      להלן תגובתי לדבריך המנופחים.

      בתגובה יש התייחסות לטענותיו של :
      – מר יאיר גולן מוכיח שהוא חבר בקהילת מאמינים ולא איש פוליטי שמכבד את כללי הדמוקרטיה
      – הוא מוכיח שהוא תועמלן המסלף עובדות לטובת נרטיב של הכפשה והסתה שפונה אל המכנה המשותף הנמוך ביותר של נמוכי המצח בקרב האספסוף השמאלני
      – הוא מוכיח שכמי שנמנה עם אליטת השמאל הפריבילגי הוא סבור שמותר לו לדרוך ולערער על אחד מעקרונות היסוד של הדמוקרטיה הליברלית, שאומר כי האדם איננו אשם עד שיוכח אחרת.
      – לאור כל שנאמר קודם המסקנה הבלתי נמנעת היא שיאיר גולן הוא בסה”כ חבר בכנופיית אנרכיסטים שפועלת להרס הדמוקרטיה באמצעות טרור
      הבנת זאת מר חנן גלבוע? הבנת את ההבדלים?

  9. הוא רק מילא פקודות.
    אהבתי את השנינות הסאטירית הזו.
    איך אלדר מתכתב עם הציטוטים של המפקד ששלח את השוטרים להרביץ ויוצר בשקט הקבלה בינו לבין המשטר החשוך ביותר שידעה האנושות.

  10. "ישראל היום" מנסה להיות מאוזן,
    "ערוץ 7" הפך לערוץ בנט,
    מה נשאר לימין?
    שום כלום !!!!
    ולכן תקשורת השמאל מכתיבה את סדר היום !!!!

  11. בושה שהיה אלוף בצה"ל לא יאמן שהוא כמעט היה רמטכ"ל לא פלא שצה"ל הפסיק לנצח.
    מפקד בצה"ל שלא מאמין בזכותנו על הארץ לאן עוד נתדרדר? יש לשפוט אותו על אפשרות בגידה.

  12. תפסיקו לדבר באופן כללי על התקשורת השמאלנית, והתחילו לציין שמות עורכים ועיתונאים כדי שהציבור ידע במי מדובר. האם אתם פוחדים מתביעות דיבה?

  13. יאיר גולן הוא אידיוט, וכשנותנים לאידיוט לנאום, למשל ביום השואה, הוא בהחלט עלול לפתוח את הפה הגדול שלו, ולפלוט דברי בלע מנוולים שצחנתם מורגשת למרחוק, כפי שאירע במקרה הנדון. מזל גדול שהאידיוט מנע במו פיו את אפשרות קידומו לרמטכ"ל.

  14. אמיר, אם אתה מדבר על צביעות אז בבקשה – אצל המתנחלים האידאולוגים (לא מדבר על שמרנים) כשנוח להם אם הם מאמצים תפסיסות מרכסיסטיות (בין גברים ונשים) כשלא נוח להם (יחסי יהודים-ערבים) הם דוחים את התפיסות המרכסיסטיות. השמאל לפחות עקבי

  15. יאיר גולן:
    "באתי להפגנה בבלפור לא כטרמפיסט אלא על בסיס אמונתי העמוקה שראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא יכול ולא צריך להמשיך בתפקידו".
    סליחה??
    1. הוא פועל על בסיס "אמונה עמוקה"?
    אז שיקים קהילת/כנסיית מאמינים חדשה ואם הוא כבר נמנה עם אחת כזו אזי מדוע הוא ושכמותו בשמאל לא מכירים בלגיטימיות של קהילות מאמינים אחרות כמו קהילות של חרדים למשל. מדוע אנשי מר"צ כמוהו נוהגים להשתלח בהם על בסיס קבוע? מדוע הוא ועמיתיו לא יוצאים נגד האלימות המשטרתית נגד החרדים?
    2. "ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום"??
    לא מר גולן. יש כתב אישום אחד עם שלוש פרשיות.
    יאיר גולן אמנם אוחז כנראה בתואר שני מקרן וקסנר אך מתעקש להוכיח אחד מהשתיים או שהוא מעדיף להדהד הסתה והכפשה וסילוף עובדות במסגרת פעילותו במר"צ או שהוא היה ונותר בור ועם הארץ במושגי יסוד משפטיים

    3. "ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום לא יכול ולא צריך להמשיך בתפקידו".
    שוב לא נכון. כי החוק קובע את ההפך: ראש ממשלה עם כתב אישום יכול ורשאי להמשיך בתפקידו עד שיהיה פסק דין חלוט בעניינו שקובע את אשמתו. על החוק הזה עמלו ח"כים מימין ומשמאל וביטלו אגב כך את "הלכת פינחסי-דרעי".
    ואם אדון יאיר גולן לא מבין מדוע המחוקקים קבעו זאת כך אזי הוא חושף שוב את חוסר הבנתו הבסיסית
    באשר לאחד מעקרונות יסוד של הדמוקרטיה והליברליזם, שאומר כי האדם איננו אשם עד שיוכח אחרת. וזה מאוד מטריד שיאיר גולן שמבקש לעסוק בפוליטיקה לא מבין כי כתבי אישום נגד פוליטיקאים יכולים לשמש ככלי נשק פוליטי קטלני בידי יריבים פוליטיים כמו שכבר קרה אצלנו: מיכאל בן יאיר כיועמ"ש הרס את הקריירה של יעקב נאמן כשר המשפטים כנקמה על כך שזה הודיע לו שהוא מפוטר.

    4. במדינה הדמוקרטית יש חוקים שעל פיהם מתנהלת המדינה. החוקים הללו לא לרוחו של מר יאיר גולן? אז בבקשה יתכבד ויפעל לשנות אותם במסגרת כללי המשחק הדמוקרטיים כלומר באמצעות הצבעה בבחירות הדמוקרטיות בקלפי ובאמצעות נציגיו בפרלמנט.
    אלא אם כן מר יאיר גולן מתעקש להוכיח שהוא בסה"כ חבר בכנופיית אנרכיסטים שפועלת להרס הדמוקרטיה

  16. יאיר גולן, זה ש"מזהה תהליכים" חי בשקר ואפילו לא יודע שהוא משקר.
    השאיפה להיות בעמדת הנהגה, כאשר הפלטפורמה היחידה האפשרית מבחינתו זה מחנה השמאל הקיצוני, שיבשה את דעתו ו\או עיוורה את עיניו, והוא יעשה כל מה שנחוץ לדעתו או לדעת יועציו על מנת למצוא חן בעיני אותה קבוצה הזויה שמתמסרת בהנאה מזוכיסטית לאוייבינו השפלים.
    התופעה הזאת של השמאל הקיצוני ההזוי היא תופעה לבדיקה על ידי פסיכיאטר, אין עוד דרך להבין זאת, איך קבוצה קיצונית רוצה למשוך אחריה עם שלם לאבדון.
    הרי מבחינת אוייבינו כל היהודים הם אותם יהודים (בין שמאל ובין ימין) והים זה אותו ים והפתרון שאליו הם שואפים הוא אותו פתרון.
    אולי יש להם איזה תסביך, אולי משהוא שקשור לגלותיות אצל יהודים, שעל מנת להיראות כסופר יפים בעיני עצמם הם מוכנים למות על ידי הצד שאין בו שום צדק, שום מוסר, שום רחמנות (וההוכחה המתמדת לכך היא מספר הנשים הערביות שנרצחות על רקע כבוד המשפחה).