האיחוד האירופי נגד מדינת ישראל

האיחוד וחלק מן המדינות החברות בו מעבירים מדי שנה סכומי עתק לארגונים שכל תכליתם תקיעת מקלות משפטיים ומדיניים בגלגלי הממשלה

Karolina Grabowska

בבוקרו של ה 12 ביוני 2018 הרסו דחפורים את בתיהן של חמש עשרה משפחות בשכונת נתיב האבות ביישוב אלעזר בגוש עציון, בעקבות עתירת 'שלום עכשיו' לבית המשפט העליון; שנתיים מאוחר יותר אותו בית המשפט ביטל צו של אלוף פיקוד מרכז להרוס את בית מפקד החולייה שרצחה את דביר שורק הי"ד, בעקבות עתירת 'המוקד להגנת הפרט'; ביוני 2020 קיים בית המשפט דיון בהחלטת שר הפנים לשלול את אזרחותו של עלאא זיוד, מחבל שביצע פיגוע דריסה ודקירה בצומת גן שמואל בעקבות עתירה משותפת של 'האגודה לזכויות האזרח' ו'עדאלה'.

על פניו מדובר באירועים שונים, עתירות שונות וארגונים שונים, אולם בדיקה קצרה באתר רשם העמותות מגלה כי כל הארגונים הללו ממומנים כמעט בלעדית בידי מדינות אירופאיות ובראשן ממשלת נורבגיה והאיחוד האירופאי עצמו. רבים מאזרחי ישראל לא מודעים לעומק מעורבותן של מדינות אירופה ולהשפעתן הישירה על חיינו. האיחוד האירופי ואחריו מדינות כמו גרמניה, נורבגיה ושוויץ מממנות בסכומי עתק מדי שנה עשרות ארגונים ישראלים העומדים מאחורי קמפיינים ציבוריים, מחאות "ספונטניות" ושלל עתירות לבית המשפט העליון שתוצאתן המצטברת היא סיכול ממוקד של מדיניות ממשלת ישראל בסוגיות של מאבק בטרור, הריסת בתים, הסתננות מהגרים בלתי חוקיים, חקיקה לאומית וכדומה. צריך להבין כי אותם ארגונים פועלים במודע על מנת למנוע מישראל להגיע להכרעות בשדות הקרב השונים, וכן מסרסים את היכולת שלה לנצח, הכל בכוונה תחילה כמובן.

'המוקד להגנת הפרט' הנאבק למנוע הריסת בתי מחבלים מקבל 94% מתקציבו ממדינות אירופה, כאשר בשנת 2019 לבדה הוא זכה למענקים נדיבים של 1.3 מיליון ש"ח מממשלת נורבגיה, 1.2 מיליון ממשלת שוויץ ועוד מיליוני שקלים מגורמים אחרים דוגמת האיחוד האירופי. תמונה זהה מתקבלת גם מבחינת מקורות המימון של 'עדאלה', 'האגודה לזכויות האזרח' 'ושלום עכשיו' וזהו רק קצה קצהו של הקרחון. מחאת האתיופים או מחאת חוק הלאום נראו לאזרחי ישראל כמחאות אותנטיות, אולם מבט קרוב על ארגון 'עומדים ביחד' שבלט בארגונן והובלתן חושף כי למעשה מדובר בשלוחה של קרנות ממשלתיות גרמניות המממנות קרוב למחצית מתקציב הארגון.

רק בשבוע שעבר שיגר ארגון 'לוחמים לשלום' איגרת מחאה למועצת הביטחון של האו"ם נגד כוונת ישראל להחיל ריבונות על חלק משטחי יהודה ושומרון, צעד שלטענת הארגון הוא לא פחות מ"פשע מלחמה". לכאורה, עוד פעילות ספונטנית של אזרחים מודאגים, אך חשיפת מקורות המימון של הארגון מגלה שמרבית התרומות מתקבלות מקרנות ענק הנתמכות בידי ממשלת גרמניה ובראשן קרן הצדקה Bread for the world  המשקיעה סכום עתק של 12 מיליון אירו בשנה בארגונים שונים בישראל וברשות הפלסטינית.

כרזת תעמולה של OXFAM

חוליה נוספת בשיטת המתקפה המדינית על ישראל היא שיטת הדו"חות: קודם ממנו ארגון ישראלי אחר כך הזמינו דו"ח או מחקר ואז פרסמו את ממצאיו במסגרת מועצת זכויות האדם של האו"ם. לכל החגיגה הזו יצטרפו ארגוני האיחוד האירופי שיגנו בחריפות את מדינת ישראל וחוזר חלילה. כך היה למשל במקרה של דו"ח מועצת זכויות האדם לעניין מבצע 'צוק איתן', בו חלקים שלמים מושתתים על דו"חות 'בצלם' 'ושוברים שתיקה', שני ארגונים שרוב מוחלט של תקציבם מקורו במדינות אירופה וארגונים בינלאומיים (בצלם 97%, ש"ש 87%) בהם גם כאלה המובילים הטלת חרמות וסנקציות על מדינת ישראל. בין התורמים נמצא גם ארגון OXFAM העומד מאחורי חלק נכבד מתעמולת החרם נגד ישראל, לעתים על גבול האנטישמיות, והוביל בין להתפטרות השחקנית סקרלט ג'והנסון מתפקיד הפרזנטורית של חברת 'סודה סטרים' שהחזיקה מפעל במישור אדומים.

אלמלא תיקון מס' 11 לחוק העמותות משנת 2008 המחייב עמותה לדווח על תרומות של יותר מ-20 אלף ש"ח מישויות מדיניות זרות, לא היינו יודעים דבר וחצי דבר על מקורות המימון של כל אותם ארגונים מטעם, ועל כך יש לברך. זכותו המלאה של הציבור לדעת מי מארגן הפגנות ועצרות פוליטית בישראל, ומי באמת עומד מאחורי הניסיונות לסכל את שלילת מעמדם של מחבלים מורשעים או את הריסת בתיהם. אולם למרבה הצער – לנוכח ההיקפים המאסיביים של המימון האירופי לתכליות פוליטיות בעיקר בכל הנוגע לסוגיות מדיניות וביטחוניות – התיקון הזה חשוב אך לא מספק.

כהמלצה לפעולה ראשונית, אני סבור שיש לשלול מכל ארגון הממומן בידי ישות מדינית זרה (או בידי קרן הממומנת בידי ישות מדינית זרה) להיות צד בעתירה משפטית במדינת ישראל ככלל ובבית המשפט העליון בפרט. כמו כן, יש מקום לשקול בכלל את יכולתם של ארגונים בעלי מטרות פוליטיות מובהקות ליהנות מתקציבים ממשלתיים זרים ולכל הפחות להטיל על תמיכות מסוג זה מיסוי אינטנסיבי שיצמצם את המוטיבציה של האיחוד האירופי וחברותיו להתערב בתהליכים דמוקרטיים פנים-ישראלים, ויפה שעה אחת קודם.


עמיחי שיקלי הוא חבר 'פורום המזרח התיכון' – ישראל

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. צודק במאה אחוז. הגיע הזמן שמישהו יסיים את ההתערבות הבוטה הזאת. מעניין איך הם היו מגיבים אם ממשלת ישראל הייתה עושה אותו דבר בפוליטיקה האירופאית.

    1. בשביל מה בנאדם צריך 3 שמות משפחה?

  2. הליכוד רצה לחוקק לפחות לגילוי העמותות ומקור ממונם. מי שהתנגד וחיבל בכך הוא ה0מול במיוחד מר"צ ומפלגת העבודה (בעיניים) הרצוג אף כדרכו הרים קולו נגד "גל החקיקה".

    1. זה בדיוק מה שנתניהו לא מבין או מעדיף לשכוח. שאת מיקי זוהר ואמסלם הוא יכול להפעיל נגד גנץ אך לא מגד האירופאים ועתה גם כבר קושניר (שלא לדבר על הדמוקרטים).
      הם רואים בדיוק מה קורה פה ולמעשה מבחינת העולם החיצון גנץ ואשכנזי הם חבל הצלה לנתניהו. מקנים לממשלה איזושהי תדמית של איזון. בלעדיהם הוא ישאר לבד ובעולם של היום זה מצב שגם הוא מבין שיביא לאבדונו וגם לאבדוננו.

  3. צריך לפעול בתחכום.

    בדיוק (למרבה ההפתעה 🙂 כמו שמדינות אלה פועלות. קרי, בדרך לא ישירה. כך למשל, לא מומלץ "לשלול מכל ארגון הממומן בידי ישות מדינית זרה להיות צד בעתירה משפטית במדינת ישראל". זה בוטה וישיר מדי.

    צריך רק לרף את הממשלה הממנת כצד להליך באופן רשמי. באמצעות השגרירים המקומיים או עו"ד במימון ישיר של הממשלות. קרי, יופיעו לנו פסקי דין כמו "גדודי עז אדין אל קסאם וממשלת נורבגיה נגד מדינת ישראל" או "חזבאללה וממשלת גרמניה נגד צבא הגנה לישראל".

    כיצד זה אפשרי, נזעקים כל דוברי החמאס, אתם שואלים? אלמנטרי. כאשר גוף משפטי משלם לעו"ד להיות בא כוחו בהליך משפטי, זה לא משנה כלל את העובדה כי מי שעומד למשפט/צד להליך, זה לא עו"ד. זה באורח לא מפתיע, הצד שמשלם לעו"ד. כלומר, צריך להיות אהב*ל מושלם – כדי להגיד שאם אני שילמתי לעו"ד, אז אני עכשיו לא צד להליך. כך זה בדיוק עם תומכי המרצחים מאירופה. זה שהם משלמים לעו"ד מקומיים לתבוע את צה"ל/מדינת ישראל, כלל לא אומר שהם לא צד להליך. עצם העובדה שנוכלי הסמול מנסים להשתמש בטיעון אבסורדי זה, מסגיר כמה מטו*טמים סמולנינו (טוב, אף אחד אף פעם לא טען שהנרקסיסטים נבונים).

    בעצם, זה יישום אלמנטרי של הכלל המשפטי הידוע ביותר, אור השמש הינו המחטא הטוב ביותר. מממנים עו"ד ישראלים כדי לתבוע את צה"ל יחד עם החזבאללה, ממשלת גרמניה? אנא התמקמו על הספסל יחד עם עו"ד שאתם מממנים ומרצחי החזבאלה בשמם תבעתם. משפט נעים 🙂

    1. טוב ויפה אחמד הנחמד. אלא מה??? לצורך כך צריך בית משפט הוגן שאינו מופעל משיקולים זרים! בית משפט כזה אין לנו! צריך תחילה להחליף את הדם בעורכי בית המשפט! עלתה בי מחשבה עוד קודם תגובתך, אולי אפשר לתבוע אותם בבית משפט אחר למשל בארצות הברית.

    2. אין צורך 🙂

      קודם כל, החלטה על בית משפט רלוונטי הנו פשוט יחסית (גם בנושאים כמו סמכות עניינית או סמכות מקומית, אפשר למצוא מקרי קצה) ומגביל את הדיון לשופטינו ויועצינו (יש עדיין כמה המבדילים בין חוק לאג'נדה). אם כי, ארגונים כמו "שורת הדין", אכן מעדיפים בתי משפט אמריקאים, אך שם החוק (עניין הסמכות) מתיר זאת (וגם שם לא הכל ורוד).

      אך, אין ממש צורך. כיוון שגם פה, גם אם שמש העמים אהרון ברק אשר הכל נעשה בזכותו, יחליט שחזבאללה זה ארגון שלום ונסראללה צריך להיות ראש ממשלת ישראל – הכלל האלמנטרי פועל. צריך פשוט לפרסם את פסקי הדין של דיקטטורינו המשפטיים ולתרגם אותם מנרקסיסטית (שפה סמולנית ידועה, הנמכרת ע"י פוליטרוקים כ"שפה משפטית") לעברית. במשך שנים התחבא הדיקטטור המשפטי התורן, מאחורי פסקי דין באורכי אלפי עמודים (בהם בעמוד 2000, אין שום אפשרות שתזכור מה היה כתוב בעמוד 648) ובסוף היה הדיקטטור "קובע" שהנוכל הסמולני התורן, "צודק" (אחרי שהפך יום ללילה ולבן לשחור). הדרך לתיקון אלמנטרית – המשך חשיפה באתר זה ובכל מקום אפשרי, כיצד נוכלי המשפט מתאימים את ה"פסיקה" לאג'נדה, לפיה רצח ישראלים זו מטרת השלום.

      כך, אף נוכל סמולני לא יצייץ על חקירות ראש ממשלה, לאחר שנחקרו ע"י חוקר שהאשים את נתניהו בתקשורת (גם "גאון הדור", לכתוב על זה בעיתונות הכללית) עוד לפני שהוחלט, איזה תיק תופרים לראש ממשלה.

      אור השמש הנו מחטא נגד סמולנים, הטוב ביותר 🙂

    3. אתה חושב שעורכי דין אירופים פוחדים להיראות בתקשורת לצד מי שייוצגו כעו״ד-פעיל-זכויות-אדם וכלוחם-חופש?
      לא ברור לי מה תשיג חוץ מיותר הכרה בינלאומית בארגוני הטרור ובדרכם.

    4. הלכת רחוק מידיי, מדינות אירוה מחזיקות הרבה מאוד כוח, כלכלי ומשפטי, והן לא ייותרו עליו בכאת קלות, וגם האשמה שלהן כצד בתהליך לא יזיז את הוד נאורותם מהשמש שזורחת להם מהתחת.
      קרטל הטרור האיסלמי הוקם ע"י האו"ם, התשתית הארגונית, החינוכית, הכלכלית, המשפטית באמצעות אונר"א קיבלה עד היום מעל 100 מיליארד דולר כדי לשמר ולתח את התעשייה הזאת, תעשיית הפליטים, במילים אחרות – סחר בבני אדם ,במקרה הזה מוסלמים שמשועבדים לארגון בינלאומי שעשה כל מה שביכולתו למנוע מהם להתאזרח ולצאת ממצב הפליטות. אני יכול עוד לפרט, אך ממשלת ישראל צריכה להםסיק לחושב כמו גנרלים, הגיע הזמן להגדיר את אש"פ והחמאס כקרלים של טרור, ולהפעיל מולם את הפעילות שנועדה קודם כל לייבש את פעילותם הכלכלית, ואז לחוקק חוק שכל מי שמסייע לקרטלים הללו יואשם בעבירה פלילית, כמו כן תופעל סנקיה משפטית וכלכלית מגד כל מדינה שתפעללתמול בקרטל הטרור, וזה האישור להרוס כל מבנה של האיחוד, לסלק כל נציג שלהם שמסייע לארגונים הללו, לעקל את נכסיהם, לגרש שגרירים שהיו פעילים בתנועות החרם ואיסוף הכספים, להגיש תביעות נגד בנקים ועמותות שמסייעים להלבין את הכספים…ככה פועלים בחוכמה.

  4. רק הערה אחת:
    "יש לשלול מכל ארגון הממומן בידי ישות מדינית זרה (או בידי קרן הממומנת בידי ישות מדינית זרה) להיות צד בעתירה משפטית במדינת ישראל ככלל ובבית המשפט העליון בפרט" פירושו גם שלא ניתן לתבוע אותם(אאל"ט) וזה כמובן לא הגיוני.
    אבל הרעיון עצמו נכון ויפה שעה אחת קודם!

  5. רק יד קשה ! לא לאשר תביעות מצד מי שאינו צד ישיר לביעה ואת כל המתערבים ומשתפי הפעולה – להאשים בבגידה ולזרוק לכלא ולשלול אזרחות
    לא ניתן לבוגדים האלו לחיות בקרבנו..
    כמו כן יש לתבוע באופן סיטונאי כל דיווח שקר שלהם בתשקורת

  6. כל הכבוד אמיחי,
    כתבה זו חשובה מאוד.
    איך אפשר לעזרח פשוט כמוני, שאני מאוד עסוק עם החיים שלי, לעזור במאבק נגד ארגונים שמסיתים ומאודדים את הטרור?

  7. לבג"ץ אין שיקול דעת? הוא מקבל כל עצירה אנטי ישראלית, משתף פעולה עם כל אוהבי ישראל בעולם, בעיקר עם צאצאי הצדיקים ממרכז אירופה שהזרימו אוויר צח למקלחות.

    1. יש. להחזירנו לאותן מקלחות.

      ולנרקסיסטים סמולנים שנדדו לפה, בשביל להפיץ את זוהמת פולחן האישיות לכנופייה בגלימות, אומר – לא אמרתי את דעתי. ציטטתי את משמעות דבריו של מישאל חשין.

      לא שקיים בי החשש, שחולים בסמולנות, מסוגלים להבין ביקורת, במקום דת עיוורת בכנופיית הגלימות.

  8. אבל אם ביבי ב 15 שנות שלטונו היה עושה את העבודה, מחליף את השופטים, מחוקק פסקת התגברות או משנה את חוקי היסוד, מגביל זכות עמידה למי שאינו צד ישיר ומפעיל קצת יצירתיות, הכתבה הזאת.ברובה הייתה מתייתרת. סיכול עבודת הממשלה ברובו הינו עבודה של שופטי ישראל הממונים מכספי המסים הישראלי. תמשיכו להגיד שאין אלטרנטיבה ותמשיכו לקטר על השמאל האיום. שוטים צבועים

  9. זה בדיוק מה שנתניהו לא מבין או מעדיף לשכוח. שאת מיקי זוהר ואמסלם הוא יכול להפעיל נגד גנץ אך לא מגד האירופאים ועתה גם כבר קושניר (שלא לדבר על הדמוקרטים).
    הם רואים בדיוק מה קורה פה ולמעשה מבחינת העולם החיצון גנץ ואשכנזי הם חבל הצלה לנתניהו. מקנים לממשלה איזושהי תדמית של איזון. בלעדיהם הוא ישאר לבד ובעולם של היום זה מצב שגם הוא מבין שיביא לאבדונו וגם לאבדוננו.

  10. הבעייה זה לא האיחוד הארופאי אלא בית המשפט שרוקד לפי החליל שלהם

  11. הימין בשלטון כבר עשור ולא עשה כלום אז עכשיו יעשה?
    די ביבי נמושה והוכיח את זה בכניסתו לממשלה
    אני קורא לכולם בבחירות הבאות להצביע לבנט

  12. "עם ישראל אייכה?????"כקריאתו של חיים וייצמן ז"ל לעם ישראל בגולה בשנת 1917 למניינם,כאשר עם ישראל לא נהר לארץ ישראל,לאחר שחרורה מהכיבוש העות'מאני ע"י צבאה של האימפריה הבריטית.
    היכן עם ישראל היום,לנוכח מעללי צאצאי העומדים על דמו של עם ישראל בשואה????
    המימון של הקרוי"האיחוד האירופי"את הקמים נגד עם ישראל וארץ ישראל מתוכנו ומקרב רוצחינו שהובאו ע"י בני עוולה מתוכנו מתוניסיה לארץ ישראל ותוכניתו השטנית של"האיחוד האירופי" לעשות הכל כדי למנוע את החלת הריבונות בחבלי יהודה ושומרון ובבקעת הירדן!!!!!
    והיכן עם ישראל,לא ההנהגה המופקרת והמפקירה,שיסכל זממם של רוצחינו הנאצים דוברי הערבית ושל
    שותפיהם מ"האיחוד האירופי"?????
    דוד ווייסברג

  13. משטר הקפיטולציות בשלהי המשטר העות'מאני,שבו מדינות אירופיות עשו בארץ ישראל,ככל העולה על רוחן,נהוג כיום בחבלי יהודה ושומרון,בהם עושות מדינות האיחוד האירופי ככל העולה על רוחן,כאשר השליטה (תיאורטית)בידי מדינה ישראלית,באמצעות ממשל צבאי המתעמר בעיקר במתיישבים היהודיים.אותם בני העמים אשר עמדו על דמם של יהודי יבשת אירופה,כאשר נשלחו להשמדה ע"י גרמניה הנאצית ואף שיתפו פעולה,משתפות היום פעולה עם אויב העם היהודי,הנאצים דוברי הערבית שהובאו לארץ ישראל מתוניסיה.