איימן עודה ממשיך לעשות צחוק מהחוק

למרות היסטוריה של השתתפות באירועי תמיכה בטרור ואמירות העוברות על חוק יסוד הכנסת, יו"ר הרשימה המשותפת ממשיך לכהן ללא הפרעה

היסטוריה של תמיכה בטרור. ח"כ עודה | צילום מסך

בשבוע שעבר קיבלנו הוכחה נוספת לעובדה כי בכנסת ישראל מכהנים חברים בעלי זכויות יתר החסינים מפני החוק הישראלי.
ביום חמישי האחרון השתתף ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, במסיבת העיתונאים המשותפת לחמאס ולפת"ח נגד "כוונות הסיפוח של ישראל". האירוע נוהל באמצעות שיחת וידאו, שעה שנציג החמאס מדבר מבירת לבנון ו"חברו הטוב" ג'יבריל רג'וב מדבר מרמאללה כשלידו מיודענו ח"כ עודה.

שוב הוכיחו חברי הכנסת הערבים שביכולתם להתבטא בחופשיות ולפעול כאוות נפשם, תוך התעלמות מתוקשרת ובוטה מהחוק, כאילו הכתוב בו הוא לא יותר מבקשה טרחנית ומטרידה של מדינה קטנה וזניחה, אותה הם משמיצים בשיא החוצפה מעל לכל במה.

חוקים מיותרים?

חוק יסוד הכנסת מציין בסעיף 7א את העילות בגינן לא ישתתפו רשימת מועמדים או מועמד בבחירות לכנסת, "אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לרבות בהתבטאויותיו, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה: (1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית; (2) הסתה לגזענות; (3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל". סבורני כי אין להתכחש לעובדה לפיה ח"כ עודה, בדומה לחלק מחבריו למפלגה, שולל את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, שעה שהוא קורא לכינון מדינת כל אזרחיה לצד מדינת פלסטין, שתהיה עוד אחת ברשימת המדינות הערביות החופשיות מנוכחות יהודים.

לא זו אף זו, נוכחותו של עודה באירוע ברמאללה עונה ללא ספק על סעיף התמיכה במאבק מזויין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, שהרי היה מדובר במעמד מיוחד בו נשמעו הצהרות לוחמניות מצד בכירי הפת"ח והחמאס. כך למשל קרא רג'וב לכל הפלגים הפלסטיניים לראות את שיתוף הפעולה הזה כהזדמנות היסטורית למאבק משותף במטרה להקים מדינה פלסטינית ולהתנגד לכיבוש הישראלי: "אין לנו אף אויב מלבד ישראל". בכיר חמאס סאלח אל-עארורי הודה בדבריו לעודה ולערביי ישראל על כך שהם מנהלים "מערכה דומה לזו שהפלסטינים בגדה וברצועה מנהלים נגד הסיפוח", והזהיר כי סיפוח משמעותו הכרזת מלחמה: "אנחנו נשתמש בכל האמצעים המדיניים ובכל הכוח שמעניקות לנו מדינות ערב והקהילה הבינלאומית כדי להתנגד לתוכנית…אנחנו מוכנים להיאבק בכיבוש הישראלי גם בשטח – בכפרים ובערים. המסר שלנו לישראל הוא שתוכנית הסיפוח לא תעבור". בכיר החמאס מחמוד א-זהאר הביע תמיכה בהשתתפות עודה בכנס, וטען כי זו הוכחה לכך שערביי ישראל "מוכנים לפעול למען שחרור פלסטין".

אם אין די במעבר על לפחות שניים מתתי-הסעיפים המוזכרים בחוק יסוד הכנסת, דאג הפעם ח"כ עודה לעבור גם על חוק המאבק בטרור. בסעיף 23 לחוק נקבע כי: "הנותן לארגון טרור שירות או המעמיד לרשותו אמצעים, ויש במתן השירות או בהעמדת האמצעים כדי לסייע לפעילות הארגון או לקדמה, דינו – מאסר חמש שנים". בסעיף 24(א) נכתב כי "העושה מעשה של הזדהות עם ארגון טרור, לרבות בדרך של פרסום דברי שבח, תמיכה או אהדה…באחד מאלה, דינו – מאסר שלוש שנים: (1) בפומבי, במטרה להזדהות עם ארגון הטרור; (2) בנסיבות שבהן יש אפשרות ממשית שהדבר יביא לביצוע מעשה טרור או עבירה". בהמשך סעיף 24(ב)(2) נקבע כי "העושה אחד מאלה, דינו – מאסר חמש שנים: מפרסם דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות עמו". את הסעיף חותם תת-סעיף (ה) ולפיו: "לא יוגש כתב אישום לפי סעיף זה אלא באישור היועץ המשפטי לממשלה".

עודה עצמו טען לאחר הכנס כי "פיוס בין הפלגים הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש והשגת שלום צודק. המשך הפילוג משרת רק את אלה שרוצים בהמשך הכיבוש ובכינון אפרטהייד". בדבריו, הלכאורה מתונים ונעימים לאוזן המתרפסת, לא רק שלא הסתייג מהאיומים נגד ישראל אלא ליבה את האש, קרא ועודד את מנהיגי הארגונים להתאחד ולפעול בתאום מלא כנגד מדינת ישראל. האם יתפנה כבוד היועמ"ש מעיסוק בתיקיו הרבים של ראש הממשלה נתניהו, שלמיטב ידיעתי פעל, עושה ועודנו תורם קצת יותר מעודה וחבריו לביטחון המדינה? האין בהופעתו של ח"כ עודה בכנס המחבלים שמץ של עילה לחקירה?

היסטוריה של תמיכה בטרור

אם סברתם שהיה זה אירוע חד פעמי, חשוב להזכיר כי כבר בנאום הבכורה שלו בכנסת לפני כחמש שנים, עודה עצמו העיד כי בצעירותו השתתף בהפגנות אלימות וזומן לחקירת שב״כ בעקבותיהן, האין בכך רמז לדרך בה בחר לפעול? האין בכך שמץ של דוגמא אישית לקהל בוחריו ותומכיו?

לפני כשנתיים, בהיותו יו״ר הרשימה המשותפת, השתתף עודה בכנס אסור של ארגוני טרור במזרח ירושלים בו אמר: ״הללו יובסו וירושלים תישאר לנצח הבירה של העם שלה, של פלסטין״. מיותר לציין כי זכה הוא גם שם לאהדה רבה ולמחיאות כפיים שלוו בקריאות הקהל ״מיליוני שהידים לירושלים הולכים״. בשנה שעברה התעמת עודה באופן חריף עם שוטרים בחיפה והטיח בהם גידופים, אך הורחק לשבוע בלבד מן הכנסת.

איימן עודה: "לא יכול להגיד שאני נגד פגיעה בחייל"

"אני לא יכול להגיד שאני יוצא נגד פגיעה בחייל, אני תומך במאבק העם הפלסטיני נגד הכיבוש" – יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, בראיון לקלמן-ליברמןAyman Odeh – أيمن عودة#קלמן_ליברמן

Posted by ‎כאן ב‎ on Sunday, October 15, 2017

בראיון רדיו שהעניק רשת ב' באוקטובר 2017, סרב עודה לגנות פגיעה בחיילים בפיגועי טרור וטען: "אני לא יכול להגיד שאני יוצא נגד פגיעה בחייל, חייל לא צריך להיות שם וזה הדבר העיקרי. האנשים שנמצאים בשטחים הכבושים הם כובשים ולעם הפלסטיני יש זכות להיאבק נגד הכיבוש… אני תומך במאבק העם הפלסטיני נגד הכיבוש. אני לא קורא לו איך להתנגד לכיבוש, הקו האדום הוא פגיעה באזרחים… אני לא אבחר במה לגיטימי ומה לא, העם הפלסטיני יבחר".

סגנית יו״ר הכנסת דאז, ח"כ נאוה בוקר, הכריזה שתפעל ליישם את חוק ההדחה כנגד יו״ר הרשימה המשותפת ואמרה כי דבריו של עודה מצטרפים "לשורה ארוכה של התבטאויות בזויות מצד חברי כנסת ערבים שמסיתות נגד חיילי צה״ל ואזרחי ישראל ומתירות את דמם". היא הוסיפה וקראה לשאר חברי הכנסת לתמוך בהדחת עודה "בשם סעיף 7א׳ בחוק יסוד הכנסת".

נאוה בוקר אינה מכהנת עוד, בעוד איימן עודה ממשיך להיות מחוזר על ידי שותפים ממפלגות "רק-לא-ביבי" ולכהן באין מפריע כחבר כנסת "לתפארת" מדינת ישראל. האם חברי הכנסת הנוכחית יעמדו סוף סוף על קיום החוק?


אל”מ במיל’ טל בראון הוא יועץ אסטרטגי ובעל תואר שני בלימודי צבא וביטחון

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

    1. עוזי דיין פעם אלוף בצהל והיום חבר כנסת, הודיע שייקח את החרפה הזו לטיפולו. נחכה. להזכיר לכולנו. באוקטובר 2000 היה מרד ערבי בישראל. המרד טופל בנחישות וברגישות על ידי המחוז הצפוני של משטרת ישראל בראשות ניצב אליק רון, בן כיתה של עוזי דיין בבית הספר החקלאי בעפולה. עכשיו על עוזי דיין למנוע את המרד הבא כדי שלא נראה כוח משוריין פורץ את וואדי ערה הנצורה

  1. איימן עודה או אסתר חיות?
    מי יצליח להרוס את המדינה קודם?
    אף אחד מהם.

    1. עובדה אני כי ערבי לא רוצה שאחד כמוך ייצג אותנו אם לא טוב לך תהיה מול החמס את תרקוד בשתי חתונות

  2. עמדותיו של עודה ידועות. הוא אומר אותן פומבית. טוב מאוד שהוא מגבה אותן במעשים.

    שיעור ההצבעה ביישובים הערביים והדרוזיים עומד על 64.7%. מתוכם, 88.3% הצביעו לרשימה המשותפת. כלומר, יותר ממחצית ערביי ישראל, רוצים בחיסולה של מדינת ישראל ובעלי דעות קרובות לחמאס.

    עכשיו, נוכלי הסמול יכול לזמר על פרטנרים. מי שכספי הקרן לגרמניה הישנה לא מונעים ממנו, חשיבה ללא אישור הפוליטרוק שוקן – מבין את העובדות היבשות לעיל ומבין שהסמול ומרבית ערביי ישראל, מעוניינים ברצח ישראלים.

    תודה לעודה שכל פעם מוכיח את רצונות הלא גלוי לרצוח ישראלים, בין גניחותיו של שוקן "זאב זאב דמוקרטיה יאהוד". כל רוצח, צריך פוליטרוק שימציא תירוצים לרצחנותו.

  3. אימן עודה בסדר גמור ועושה את הדבר הנכון. המנהיגים בישראל והחלק הפשיסטי שבעם עושים צחוק מהמוסר מהצדק ומההגיון הפשוט. בין ביבי והימין לבין עודה ופלסטינים אני מעדיף את עודה.

    1. כאשר תפסיק לרצוח ישראלים ולקרוא לזה שלום – אנחנו (הישראלים), נחשוב אם להתייחס לשקרים הרגילים שלך על הגיון הרצח וצדק הכבוד הערבי הרצחני, של חמולתך הנחשלת.

  4. נו בחייך, איימן עודה לא אמר דבר ששופטי הבג"ץ חושבים אסור לו לומר.

    1. לא נדחוף את עודה איימן לבור, הוא יפול לשם לבד, בעזרת אללא ובעזרת נביא מוחמד

  5. בבקשה אל תציגו אותו כחבר כנסת באמצעי התקשורת מגיע לו התואר של סייען התומך בטרור כן .
    איימן עודה ערבי סייען התומך בטרור

  6. בג"צ נמצא בצד של הרשימה המחבלת והחמאס.
    אין סיכוי שהוא יועמד לדין.

  7. איימן עודה כנציג של אוייבי מדינת ישראל בכנסת עושה כל מה שביכולתו כדי לקדם את מטרתו.
    אי אפשר לבוא אליו בטענות על דבקותו במשימה.
    כן אפשר וצריך לבוא בטענות לכנסת כגוף, לכאילו בית המשפט הקרוי בטעות בגץ, וכמובן לאותם פוליטיקאים שמכרו את נשמתם לשטן ועל מנת לקבל את השילטון מוכנים לבסס קואליציה על מפלגות שמייצגות את אוייבי המדינה.
    עצוב שהציבור הערבי השפוי שרוצה לחיות בשלום במדינה לא מצא את הדרך לשלוח לכנסת נציגות משלו ולהוכיח על ידי כך שאיימן עודה וחבריו הם לא נציגים של כל הציבור הערבי.

  8. השותף של לפיד, יעלון ושלח. איתו הם רצו להקים ממשלה. לא נשכח זאת.

    1. מרב לרשות ההפלשתינית!
      (תנתן אפשרות בחירה בין מגורים בעזה למגורים בחאן יונס).

  9. אזז הכול מותר להעיף אתמול את כול הבג"צ את המדינה שלנו גיס חמישי ןאסון לתושבי ישראל נמאסתם

  10. איימן עודה צודק לגמרי.
    אם אנחנו לא מכבדים את עצמנו,
    למה שהוא יכבד אותנו?!