אני אמשיך לצעוק ולא משנה מה יהיה המחיר

בזמן שהמסתננים עושים ככל העולה על רוחם, מדינת ישראל פוגעת בחופש הביטוי והמחאה של פעילי דרום ת"א. שפי פז בטור אישי במיוחד

חוק אחד לכולם? שפי פז בהפגנה | צילום: קרלוס ביגיו

15.9.19: אני, מירב חג׳אג׳ וצלם אלמוני מגיעים למשרדי האיחוד האירופי ברמת גן ומרססים על הדלת ועל הקיר את המשפטים ״EU GET OUT!״ ו״כסף גרמני הורג יהודים״. המשטרה מזהה אותנו ועוד באותו ערב אני מסגירה את עצמי. שלושתנו נחקרים. כעבור ארבעה חודשים, בלחץ שגריר האיחוד ומשרד החוץ, מוגש נגדנו כתב אישום באשמת השחתת מקרקעין וקשירת קשר.

7.7.20: המשפט נפתח בבית משפט השלום בתל-אביב. אני לא מגיעה לדיון ההקראה ומבקשת מעורך הדין שלי איתמר ברקאי להקריא לפרוטוקול את המסר הבא:

כבוד השופט, תמהני. על פי איזה חוק המדינה מעמידה אותי למשפט היום – החוק הנהוג במדינת ישראל או החוק הנהוג במובלעת האפריקנית של דרום תל-אביב? אני לא אגיע לדיון ההקראה מרצוני החופשי.

כחמישים אחוז מהתיקים הפליליים שנפתחים למסתננים ולשב״חים בתל אביב נסגרים משום שהנאשמים לא מגיעים לדיון. ברומא, כך למדתי, התנהג כרומאי. בדרום תל-אביב, התנהג כמסתנן. אי לכן, כתושבת דרום תל-אביב אני מרגישה פטורה מהוראות החוק ומבקשת ממך למחוק את כתב האישום.

מדינת ישראל, שוויתרה מרצונה החופשי על ריבונותה בשכונת מגוריי, הפרה את ההסכם הבסיסי שלה איתי – להגן על חיי, כבודי וחירותי – ולפיכך איבדה את הזכות לדרוש ממני לקיים את ההסכם שלי איתה, דהיינו לציית לחוקיה. בית המשפט, שהדאגה לתחביביו של המסתנן מידתית בעיניו יותר מהדאגה לחיי משפחתי, ושמסרב להתמודד עם ההפקרות בשכונות ומשחרר עבריינים מועדים לרחובות, איבד את זכותו לשפוט אותי כשאני משתמשת בזכותי הדמוקרטית למחות נגד העוול.

אין לכם סמכות לאכוף עלי את החוק או להעמיד אותי לדין"

השופט קובע שזהו מסר חמור ומסוכן במדינת חוק ומוציא לי צו מעצר ללא שחרור.

בליל יום חמישי האחרון, במהלך ריסוס כתובות על גדר מתכת זמנית באתר בניה מול ביתה של נשיאת העליון אסתר חיות, שוב מעכבים אותי ועוד שני פעילים לחקירה בתחנה. העילה: שוב השחתת פני מקרקעין. בהמשך הלילה מופעל צו המעצר מבית המשפט.

אני מועברת לנווה-תרצה ובבוקר מגיעה לדיון באולם המעצרים. בתום שלושה דיונים, כולל ערעור חסר תקדים וקטנוני של המדינה למחוזי על כמה מאות שקלים בסכום הערבות, ושעות ארוכות של שהייה בתאי המעצר במרתפי בית המשפט, הסאגה מסתיימת בהתחייבות להגיע לדיונים ״שלא מרצוני החופשי״ וחתימה על ערבויות. ביום שישי בחמש אחר הצהריים אני חוזרת הביתה.

לא משנה כמה אצעק שמערכת אכיפת החוק היא בררנית, שהחוק לא חל עלי בתור נתינה של מושבה אפריקנית במדינת ישראל, שזכותי להפגין ולמחות על הפקרתי לשלטון עוין – בסופו של דבר, וכצפוי מראש, המערכת חזקה ממני.

למערכת אין בעיה להפעיל אכיפה בררנית, גם בהשוואה למסתננים וגם בהשוואה לפעילי מחאות אחרים. למערכת אין בעיה להפחיד פעילים צעירים, לעצור שוב ושוב על אותם סעיפי סל קבועים (הפרעה לסדר, אי ציות לשוטר, התפרעות במקום ציבורי וכן הלאה), להגיש כתבי אישום מופרכים על ריסוס גרפיטי במקום בו מרחפים צלליו של מלאך המוות, לתת לך להרגיש באינספור דרכים שונות שאת עבריינית בזמן שהמסתננים עושים ככל העולה על רוחם ומצפצפים על החוק ועל המשטרה.

אבל בדרך בין כל המעצרים, בהפגנות בכיכרות ובאולמות הדיונים בבית המשפט, עייפה, אזוקה, מוקפת בטבעת של שוטרים, המסר עובר: מדינת ישראל איבדה את הזכות לדרוש ממני לציית לחוקיה ובית המשפט איבד את הזכות לשפוט אותי כשאני מוחה על העוול. כי במקום שאין בו חוק, אין חוק לכולם. כמה כואבת הבגידה של המדינה כאשר שערי הכלא נסגרים אחרייך? כואבת מאוד. אבל אם הברירה שלי היא בין לשתוק או לצעוק, אני אמשיך לצעוק ולא משנה מה יהיה המחיר. בתקווה שמתישהו תבין הממשלה ויבינו בתי המשפט ויבינו כוחות המשטרה שאני לא האויב אלא הידיד. לא האויב אלא השומרת בשער.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

    1. שפי פז מלכה .אני מחכה שהמסתננים יגיעו לכל חלקי ת"א.בקצב הילודה שלהם לא ירחק היום.ואז נראה את הגזענותשל הצפונים יוצאת החוצה.

  1. שפי האגדית דמות ראויה להערצה
    חנה סנש המודרנית של ישראל
    אל יפול רוחך אבירת זכויות אדם האגדית

  2. כל הכבוד שפי.

    רק תיקן חשוב/הצעה (ברשותך). מערכת המשפט, אינה מדינת ישראל. זו לא אלגוריה. מערכת עקיפת ה"חוק", כבר מזמן מדינה משל עצמה, שאינה קשורה למדינת ישראל.

    1. מדינה ישראל צריכה לאפעיל חוקים חזקים נגד כל המיסתננים להוציא אותם בכוח מהמדינה לישלוח אותם למדינה שלהם ללא דיחוי אן מה לעשות פוא נא לאפעיל כוח סביר אנחנו לא בביצתר של העולם בבי איבדתה את הדרך לךהביתה זנחתה את הקששים שאן להם מה לאכול עים קיצבה עלובה שמקבלים

  3. כל הכבוד לך, חזקי ואמצי!

    שָׂרַיִךְ סוֹרְרִים וְחַבְרֵי גַּנָּבִים כֻּלּוֹ אֹהֵב שֹׁחַד וְרֹדֵף שַׁלְמֹנִים יָתוֹם לֹא יִשְׁפֹּטוּ וְרִיב אַלְמָנָה לֹא יָבוֹא אֲלֵיהֶם

  4. כל הכבוד לך שפי. כל שופטי העליון לא שווים את הזרת הקטנה שלך בהפגנת אזרחות טובה אמיתית. מאחל לך ניצחון.

  5. מעולם לא הייתה לנו פעילה חברתית כזאת. אמיצה, נוקבת, חריפה. לא סתם תומכי המסתננים מאבדים כל רסן כשהם מדברים עליה. אינם מסוגלים להתמודד איתה בדיבייט הגון

  6. חסר לי כאן מסר.
    מה מפריע לך?
    בבקשה תסבירי מה רע במציאות של היום.
    מה את מציע?
    תסברי מה צריך לשנות כדי שיהיה טוב יותר.

    1. היא מציעה שחוקי המדינה יאכפו באופן שווה בכל מקום

  7. שפי יקרה.
    המדינה הפכה למדון.
    הדין הפך לדנידין מעופפים באויר.
    החוק היה למרמס.
    את לא בצד הנכון של ברק אובמה/אהרון/חוסנימו/ ושאר הברקים הממיתים ומכלים כל תקווה וסדר.
    עצוב,כיצד חונטה משפטית הורסת מדינה.
    למרות שרותי בצנחנים, איני בעל אומץ כמוך. אני מסוגל לעמוד מול אויב, לכוון, לירות לקלוע ולשלוח את האויב לאבות אבותיו. בחזית הגנתי על המדינה. לא ידעתי שהסרטן יפרוץ וישים לבוז את הקורבנות שניסו להקים מדינה.

  8. שפי פז הגיעה מהשמאל. כנראה שרק אנשי שמאל (בהווה ולשעבר) מסוגלים להילחם באמת על האמת שלהם. לא יודע למה זה (תרבות?), אבל זו עובדה. תראו איך השמאל נלחם על כל פיפס, ואיך הם מנהלים באופן מוחלט את השיח, קובעים בלעדית את סדר היום ובעצם מנהלים את כל המערכות במדינה.

    כל הימנים מדורי דורות הם כבשים פועות. לא יוצאים מאיזור הנוחות. ואפילו עושים הכל כדי למצוא חן בעיני הצד השני מתוך תחושת נחיתות (ריבלין, מרידור ועוד ועוד נסיכים).

    גם נתניהו הוכיח השבוע שהוא נמנה עם הכבשים. מפחד למשול, ומתרפס לחונטה. עצוב.

    ולסיכום, מתחת למעטה האנונימיות האופיינית לי כימני, אני רוצה להגיד כל הכבוד לשפי פז.

  9. הפלא הגדול הוא שהנגיף הזה של הגנת המאפיה על מסתננים ושיסוי שלהם באוכלוסיה הוא נגיף כלל מערבי .
    זו לא רק אנטישמיות פשוטה , יש פה כוח אחד עם שיטה מסודרת שמטרתו להרוס את כל העולם המערבי , אחד מהכלים שלו הוא מהגרים, מסתננים , ופורעים למיניהם , שיהיו מוגנים על ידי המאפיה בשם שלטון החוק ובינתיים להם מותר הכל , עד שיגמרו להשתמש בהם … , תראו מה הפורעים עושים לשוטרים בגרמניה ( הייתם מאמינים שמישהו יכול להתפרע מול המשטרה בגרמניה? משהו פה מאד מוזר) ומה קורה בשודיה , צרפת אנגליה וגם ארצות הברית , לפורעים הכל מותר , ולאזרח שאינו שייך לאליטה הכל אסור
    זה המצב תחזיקו מעמד

  10. חזקי ואמצי , גם בצפון ת"א יש רבים שחושבים כמוך ולא מעיזים להודות בכך.
    אנחנו מזמן מפקירים את משמעות היות המדינה שלנו מדינה יהודית !!!בראש ובראשונה !

  11. כל הכבוד שפי פז. החזרת השפיות למדינה תבוא רק מלמטה, מהשטח. נציגי הצבור מזמן לא מסוגלים לייצג נאמנה את שולחיהם, השטח הופקר לכל דאלים. פעילותך יקרה מפז וכך בכל החזיתות במדינה שהשתלטו עליה גורמים שלא נבחרו, צריך השטח לעשות את העבודה ולהחזיר את הדמוקרטיה היהודית למציאות חיינו ולא את מדינת כל אזרחיה.

  12. במקום שמנהיגנו כושלים צומחים פה ושם עם אומץ אלמונים ודורשים צדק מזכיר לי את המהפכה הצרפתית במשהו. כה עצוב לי על דרום תל אביב אני גרה ליד. למה מה הם לא העם שלנו. למה לעשות ככה להם מלא שכונות שם. האכזריות לא יאומנת חסרת רגש. וזה היתפשט לכל חור וכולם אשמים להזכיר הסו קול ימין בשילטון והמון זמן. במה הוא יותר טוב מהשמאל. יש פה תחרות טורפת אכזרית נוראה .וולקם למכונה ציון. לכו לראות את הטריאלוגיה מטריקס רילודד אנחנו נימצאים בסרט מככבים אני חושבת בפרק השלישי. אכן כן המכונה ציון האנטי ציונית. נישאבנו למטריקס עולמי אפל במיסתרים והנפש כולה דהומה לא מעכלת. זה הרי נימצא בכל מקום לא רק בדרום תל אביב המיסכנה. הנגע של ההפקרות בכל חור למה. כי הם כולם שם למעלה עסוקים לביתם לשרת זרים לא אותנו. זו המציאות. אין חזון כלום שום. אז הפרע בא. תיכנות שבבים… הנה עוד טרילוגיה- לכו לראות אותה טרילוגיית נשות סטאנפורד. יש עוד סרטים אבל 2 זאנרים אלה העיקריים. על עיירה, שהנשים בה בעיקר מתוכנתות כולם באיזה עיוות משלי מדהים. סרטים שחזו את העתיד כי נעשו בעבר. אנחנו מכונה ציון בלי נשמה. הוציאו לנו צלם אלוהים. כל הכבוד לאתר שמביא זאת. אוי אוי עמי מה עשו לך .העגל חזר בחזרה זה מישם מקדם וכולו בעתה ואופל. ושוב המנגינה חוזרת זאת . שוב הכהונה לסוגיה. מה קרה לה צריך לשאול. ובכן היא הייתה טובה עד לאחרונה אבל כבר לא. להזכיר אהרון הכהן מה סיבת כשלונו. מול המיבחן הראשון קרס כשל לא היה מסוגל להנהיג. אבל היית ראית יפעה כה גדולה. ניצמדת לאחיך משה וכמה ראית. איפה הגבורה איפה הרוחות. איפה האומץ. אז זהו שלא הוא עסקן. אין התאמה. לבד הוא כלום נמס. ואז באה הערכה למשה הנביא על האומץ על עילית הנבואה. שם ביציאת מיצרים בסיפור הזה שקם לתחיה מחדש היום בצורה מוזרה כל כך נימצא הפיתרון. אנחנו חייבים להחיות את הנבואה דחוף. היא מתאימה פרפקט להיום המאה 21. בול פשוט. היא פנטסטית כמוה מישתווה לה ויכולה לה. החלפת מטריקס הכהונה במטריקס הנבואה. כל התנך חי זאת -מה היה בילעדיה. כל התנך מלא בה- מה היה נישאר לולא היא. בכולם בכולם היא שכנה. אפילו דוד המלך היה בו מימנה . בוודאי אברהם ושרה וכל עם ישראל. אז איך זה לחיות איתה. אני כולי סקרנית מתה להיתחדש. רוצה לדעת ולדעת עוד ועוד.