תושבי רחביה לבג"ץ: "המחאה הפכה את חיינו לאסון, השכונה זירת מלחמה"

עשרות תושבים מבקשים להעתיק את מיקום ההפגנות המתמשכות אשר לטענתם פוגעות בחיים בשכונה: "האנרכיה משתוללת והמשטרה לא אוכפת את הסדר"

מפגינים בירושלים | אם תרצו

קבוצה של תושבי שכונת רחביה בירושלים פנתה הבוקר לבית המשפט העליון בבקשה לקיים דיון דחוף בעתירה נגד המשך קיום ההפגנות באזור מגוריהם והעתקתן למיקום אחר. לדברי העותרים, ההפגנות המתמשכות פגעו פגיעה קשה באיכות חייהם והגיעו "עד לכדי מצב בלתי נסבל" ו"מצוקה אדירה". עוד נטען בבקשה כי "הזכות להפגין איננה זכות להפר את החוק" ונכתב כי ההפגנות המתמשכות הפכו את חיי התושבים ל"אסון".

בא כוח העותרים עו"ד חור אוריאל ניזרי מספר בשיחה עם 'מידה' כי הדרישה הבסיסית של התושבים היא "קודם כל לאכוף את החוק הבסיסי והמינימלי". לדבריו, "במצב כיום משטרת ישראל פשוט פועלת בניגוד לחוק: גם החוקים הספציפיים לבריאות הציבור שנקבעו בעקבות משבר הקורונה, וגם החוקים הרגילים שכוללים הגבלות על רעש והפרעה לסביבה. יש חוסר איזון מוחלט בכל מה שקשור לאישור הפגנות לבין זכות התושבים להמשיך ולחיות את חייהם, והעדר גורף של אכיפה בכל מה שקשור לסדר הציבורי והגבלת ההפגנות בזמן ובמקום. לשיטתנו מצב כזה מחייב את התערבות בג"ץ ולכן פנינו גם הבוקר בבקשה לקיים דיון בהול".

אך הפגיעה בחיי התושבים מתבטאת בפועל?

"הזעקה של התושבים מתרכזת בכמה מישורים. ראשית כל הרעש הבלתי-נסבל במשך שעות הערב והלילה, וזאת בנוסף להגבלות תנועה בלתי סבירות וחסימת רחובות. אנשים לא יכולים לצאת או לחזור מהעבודה, וגם לעבוד בבית קשה מאוד במצב הזה. המדרכות בשכונה חסומות עם אוהלים ושקי שינה ויש גם את סוגיית בריאות הציבור. יש לא מעט תושבים מבוגרים שחוששים מהדבקות בגלל ההתקהלות ההמונית הזאת".

עו"ד חור אוריאל ניזרי

מה לגבי הזכות לקיים הפגנה או מחאה?

"אנחנו לא מבקשים לפגוע בזכות ההפגנה אלא מבקשים שההפגנות יתנהלו באופן סביר ומסודר ולא באנרכיה מוחלטת שיצרה זירת מלחמה על גב התושבים. לכל הפגנה אמורות להיות הגדרות ברורות מבחינת השעות והסדר, אופן ההתאספות וכמות הרעש שאפשר להשמיע, אבל כאן שום דבר מזה לא נאכף. לא טענו שיש לבטל את הזכות להפגין. אנחנו תומכים בכל הפגנה וחושבים שמדובר בזכות יסוד, אבל מה שקורה בירושלים זו לא הפגנה אלא אנרכיה".

הפגנות מתקיימות מול מעון ראש הממשלה כל הזמן. למה דווקא עכשיו התושבים החליטו לפנות לבית המשפט?

"זה נכון שמדובר במוקד קבוע של מחאות, אבל אם בעבר נשמר בהן סדר מסוים היום הכל פרוץ ולא דומה בכלל לשום הפגנה קודמת. העניין הוא לא ההפגנה עצמה או התוכן שלה. תושבי השכונה ראו בעבר גם הפגנות גדולות מאלה שהיו מאורגנות ונערכו תוך שמירה על הסדר ולא היה שום צורך בשום התערבות. המצב כרגע הוא שונה מאוד והוא מצב של אנרכיה. זה בא לידי ביטוי בכך שאין שום ארגון מסודר שמנהל אותה, ומנגד משטרה שלא אוכפת את החוק והסדר. זה מצב הזוי שאיבד כל פרופורציה".

סוגיה נוספת אותה מעלה כאמור עו"ד ניזרי היא היד הרכה לדבריו שנוקטת המשטרה מול מפגיני השמאל לעומת הגישה הקשוחה בהפגנות אחרות. "החשש שלי הוא שבכירי המשטרה נוקטים עמדה פוליטית וזה כמובן דבר חמור. אין לי הסבר אחר להתנהלות הזו. אני מרגיש שהמשטרה הפכה עצמה לגוף פוליטי בכל מה שקשור להפגנות, ואני רואה אוזלת יד מוחלטת".

בהקשר הזה יש לציין את הדיווחים בתקשורת מן השבוע שעבר על פגישה שנערכה בין התושבים לצמרת המשטרה והשר לביטחון פנים, בה התגלעו מחלוקות חריפות בקשר לאופן ההתנהלות מול ההפגנות. בין השאר דווח כי השר אוחנה מתח ביקורת על טיפול המשטרה בהפגנות ליד מעון ראש הממשלה ואמר כי אילו היה מדובר בהפגנות של ערבים או חרדים, "המשטרה הייתה נוהגת אחרת". ממלא מקום המפכ"ל מוטי כהן השיב לו כי המשטרה פועלת "על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה".

שכונה תחת מצור

עו"ד יוסף זינגר, אחד מתושבי השכונה שהצטרפו לעתירה, מספר בשיחה עם 'מידה' על החוויה שלו מול המחאה המתמשכת. "אני מתגורר בדיוק על כיכר פריז שהיא המוקד להפגנות ובשבועות האחרונים אין לנו יום ואין לנו לילה. אי אפשר לישון, ילדים קטנים פוחדים. יש רעש איום בכל שעות הערב והלילה והמפגינים פשוט עושים ככל העולה על רוחם וגורמים גם נזק לרכוש. אי אפשר להיכנס ולצאת עם רכב פרטי או עם תחבורה ציבורית והתחושה היא שאנחנו נמצאים במצור אבל זה לא רק אנחנו. ההפגנה חוסמת צירים מרכזיים ופוגעת בכל תושבי ירושלים".

אתה רואה הבדל בין המחאה הזו לבין מחאות קודמות במקום?

"ברור. חווינו פה בשכונה הרבה הפגנות מכל הסוגים והכיוונים, אבל תמיד הן היו מסתיימות בשעה שקבועה בחוק והיית יכול לישון בשקט. ההפגנות בעבר נגד רבין או שרון היו נמשכות כמה ימים ואז מסתיימות. המחאה הזאת נמשכת כבר חודש וחצי, גם בימי שישי ושבת, והדציבלים ועוצמת הרעש לא דומה לשום דבר אחר מן העבר. אפילו בשבת אתה לא יכול לנוח קצת. זה פשוט לא הגיוני שאנחנו חיים במצב שבשעות הקטנות של הלילה אתה לא מצליח לישון בגלל צעקות מהרחוב".

יש הבדל גם בהתנהלות המשטרה?

"בוודאי. אתה רואה מאות שוטרים שעומדים מנגד ומביטים במפגינים, לא מפנים אותם ולא מנסים להנמיך את עוצמת הרעש. המשטרה פשוט לא מבצעת את התפקיד שלה שהוא לשמור על הסדר הציבורי. כשאתה מתקשר למוקד 100 אומרים לך לפנות לקצין בשטח והקצין בשטח אומר לך להתקשר למוקד. אין עם מי לדבר. גם כל הפניות לעירייה לא הועילו בכלום".

היה לך קשר כלשהוא עם המפגינים?

"אתמול בשעות הערב חזרתי הביתה וראיתי כמה מפגינים עושים צרכים בחצר הבית. אמרתי להם שזה שטח פרטי ושאלתי איך הם היו מרגישים אם הייתי עושה את אותו הדבר בחצר שלהם. הם ענו לי שהמטרה מקדשת את האמצעים".

אתמול בערב דווח על מכתב ששלחו חלק מתושבי השכונה והביעו תמיכה בהפגנות

"אני לא חושב שהם מייצגים את רוב תושבי השכונה. ממה שאני מכיר ויודע רוב האנשים שבאמת גרים ברחביה מתנגדים להמשך האנרכיה הזאת ומתחיל להימאס להם מחוסר הטיפול של הרשויות. אני אפילו שומע מחלק מהשכנים שהם כבר מחפשים דירה במקומות אחרים ורוצים לעזוב".

איזה פתרון היית מציע?

"במדינת ישראל יש זכות להפגין ולמחות, אבל גם היא חייבת להיות מאוזנת ואי אפשר להשתמש בה כדי לפגוע בזכויות של אנשים אחרים. אין בעיה שתפגינו על מה שתרצו אבל אל תעשו את זה בלב שכונת מגורים אלא מול משרד ראש הממשלה או בפארק ציבורי, ושם תצעקו כמה שבא לכם".

***

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "המשטרה פועלת לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אזרח באשר הוא, בירושלים ובכל מקום אחר, בשוויוניות מלאה וללא משוא פנים, וללא כל קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. מתוקף תפקידה עפ״י חוק, המשטרה מבצעת כל העת איזון בין חופש הביטוי והמחאה לבין שמירה על איכות חייהם של התושבים, הכל בהתאם לחוק ולפסיקות בית המשפט בנושא. אנו פועלים ככל שניתן לצמצם את הפגיעה בשגרת חייהם של התושבים המתגוררים באזור המחאה ובמשתמשי הדרך וכל ניסיון לשייך למשטרה הטיות כאלו ואחרות – מעוות ומופרך מיסודו. נמשיך לפעול למען הציבור כולו, למימוש זכויותיו האזרחיות של כל אזרח מכל קצוות קשת של החברה בישראל, תוך שמירה על שלום הציבור וצמצום הפגיעה באיכות חייו ככל שניתן".

מלשכת השר לביטחון פנים אמיר אוחנה נמסר בתגובה: "לא מתייחסים לדיונים סגורים".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. אם המטרה מקדשת את האמצעים אז מותר לפרק לאנרכיסטים את הצורה ולשבור להם ידים ורגלים

    1. יש 62 מנדטים שהצביעו רק לא נתניהו. זה המון עבודה לשבור לכולם את הידיים והרגליים. איך יש לך זמן פנוי לכתוב טוקבקים ?

    2. זה קל. אלה שהשכל שלהם לא מספיק, כדי לחשוב על מועמד משלהם, אלא כמו שאמרת – רק לא נתניהו – כבר ישברו בעצמם.

  2. לתושבי המקום.
    מצטער על סיבלכם.
    אבל האנארכיה היא חלק מהעניין.
    אין עניין לעצור אותה, או אפילו להגביל אותה.
    לאחר שהחליפו את יצחק רבין ללא בחירות, השמאל מנסה זאת שוב.

  3. מטריד אותי הדמיון בין תגובת הרשויות להפגנות-השתוללויות הללו, לבין תגובת הרשויות בארה"ב לאנרכיה שמשתוללת ברחובות (כפי שמפורסם מפעם לפעם כאן באתר).
    בשני המקרים מדובר בגורמי שמאל-קיצוני שמכופפים את החוק כדי להרוס כל חלקה טובה.

    1. לפי תגובת המשטרה, או שהדובר שלה הוא בוגר תואר שני בעיוות המציאות ובמצח נחושה, או שהוא חושב שכולם מטומטמים, או שני הדברים גם יחד. מה שקורה בככר פריז הוא רמיסת כל חוק ואזרחים נורמלים צופים במתרחש בדאגה ובייאוש. אין למה שקורה שם שום קשר אם זכויות אדם או דמוקרטיה. זאת אנארכיה חוגגת.

  4. לא שמאל ולא נעליים. ההפגנה איננה נגד הימין או הליכוד, לא נגד השטחים. היא נגד ביבי. ברור שיש שם שמאלנים, אך יש שם גם ימנים (אני לדוגמא). אני בעד סיפוח, לא חושב שהפלסטינאים פרטנר, והייתי מהלא פופולרים שהתנגדו לעסקת שליט. תחליפו דיסקט ותפנימו: ביבי מנהל את משבר הקורונה ממניעים פוליטיים ונמצא בניגוד עניינים מובנה עם מדינת ישראל. כמו שהימין הוא לא לה פמיליה, כך ההפגנה איננה חד"ש, גם אם אנשיהם שם.

    1. חח הרבה זמן לא ביקרת פה, ברוך השב.
      פעם היית "ירושלמית", אחר כך היית "מוטי" ו"חייל". נראה שלליכודניקים החדשים מתחיל להיות פיצול אישיות אמיתי מרוב שקרים

    2. לא ימין ולא חזיות. ההפגנה אינה נגד ביבי, לא נגד ישראל. היא נגד היאהוד. ברור שיש שם ישראלים וחמאסניקים (אני לדוגמא). אני בעד קורבנות עם שלום. לא חושבת שאפשר לעשות סאלאם עם היאהוד והייתי מאוד פופולרית בכפר. תחליף CD ותפנים: ההפגנות פוליטיות והמפגינים בהן, לא יודעים לנמק את עמדותיהם, בדיוק כמו אנשי חד"ש, כיוון שאנשיהם שם.

    3. ככל הידוע לי האינטרס הרלבנטי היחידי שיש לו זה להיבחר שוב וזה דורש להיות הגיבור שניצח את הקורונה, בעיקר כשהתשקורת מפילה עליו את כל האחריות על כל הדרדרות למרות שיש לזה המון גורמים(ובראשם חוסר ההקפדה של אזרחים על הכללים) מה שגורם כבר עכשיו לירידה בסקרים.

    4. אם אתה כזה צדיק (או לא כל כך) אז מה בכלל איכפת לך הרי לדעתך " סיפוח " טוב לישראל , והעם המומצא אינו שותף , אז תן לנתניהו לעשות לך את העבודה , ( הלואי שיעשה אותה ) נראה לי שאתה בכלל לא הולך לשום הפגנות כי יותר משתלם לך לשבת ולכתוב את התגובות הכאילו ימניות האלה , כמה משלמים ? אולי גם אני אצטרף

    5. לתל-אביבי חבר מפא"י: כי אני פורמליסט. יש לי עמדות פוליטיות שהן במובהק ימניות, מדיניות וכלכליות. אך אני גם ליברל ודמוקרט: אמות על מנת להגן על זכות הדיבור שלך ואצא להפגין כנגד ביבי כאשר הוא הפך את ישראל לדיקטטורה רכה ומושחתת המסרסת את נבחרי הציבור שלה לעושי דברו. האסון הגדול של הימין שהוא קשר את גורלו עם נתניהו, עם שחיתות ועם גזענות יהודית. ז'בוטינסקי לא היה גזעני, וזה לא פוגע כהוא זה בזכויות של העם היהודי לארצו.

      ולמי שחושב שאני נושא כובעים שונים, אז לא, אני ירושלמי, לא ירושלמית.

    6. אז אם היית שם בטח ראית את דגלי אשף שנמצאים שם בכל פינה. מעניין אם אתה מזדהה עם זה…

    7. אילו הייתה ליברל ודמוקרט כפי שאתה מכריז היה עליך לכבד את החוק הקיים ואת עקרונות היסוד של כל דמוקרטיה ליברלית:
      1) עיקרון כיבוד החוק, 2) עיקרון השוויון בפני החוק 3) עיקרון הקובע כי העם הוא הריבון והוא בוחר את נציגיו בבחירות חופשיות ואת בחירתו יש לכבד 4) עיקרון חזקת החפות העומדת לכל אזרח במדינה דמוקרטית וזאת כדי שעצם הגשת כתב האישום לערכאות המשפטיות לא תשמש כלי נשק בידי יריבים בכלל ויריבים פוליטיים בפרט.
      במשטר דמוקרטי ליברלי האדם זכאי עד שיוכח אחרת: כל עוד אין פסק דין חלוט הקובע את אשמתו.
      במשטרים חשוכים המצב הפוך: האדם אשם מרגע שהוגש נגדו כתב אישום עד שיוכח אחרת בבית המשפט.

      ומי שמצהיר כמוך שהוא ליברל ודמוקרט ובאותה נשימה מתעלם מהחוק (שחוקק ב-2001 ע"י רוב מובהק של חברי הכנסת מימין ומשמאל שאומר כי ראש ממשלה או ח"כ המועמד לראשות הממשלה ימשיך בתפקידו עד פסק דין חלוט הקובע את אשמתו) בכך הנך מוחק את עיקרון השוויון בפני החוק ואת עיקרון חזקת החפות. ובכך אתה חושף את עצמך כשותף במאבק לריסוק הדמוקרטיה.
      כל זאת תוך השמעת הצהרות הפוכות שכל כולן שקר וכזב.

      השמאל לשם השגת מטרותיו מעולם לא נרתע מהשימוש במרמה בהונאה בנוכלות בתעמולת הסתה בסילוף העובדות ועיוותן וגנבת הדעת. הרי השגת המטרה "הטובה" מקדשת את האמצעים, לא?.

      ומכיוון שכך, יכולים אצלנו לדבר על קדושת עיקרון "שלטון החוק" ומנגד גם לרמוס את החוק ולשים אותו ללעג ולקלס. כמוכם בהפגנה בבלפור. או כאשר השופט מזוז אומר בראיון בתקשורת שבעצם "החוק זה לא הכל!" (הרי השופטים עצמם כידוע לכול הם מעל החוק.)
      ולכן יכולים לפתוח בחקירות פליליות בלהב 433 בחשד ל"ניגוד עניינים" של נבחרי ציבור מסוימים בלבד ומנגד להתעלם מחשדות לניגודי עניינים בקרב שופטי ביהמ"ש העליון למשל. שכן אצלנו עיקרון השוויון בפני החוק לא קיים: יש שוום ויש שווים יותר…

      ולכן, ניתן לנהל דיונים לוהטים באולפני התקשורת על החשדות לכאורה לשחיתות נתניהו ולהתעלם מחשדות לשחיתות של פוליטיקאים מהצד האחר של המתרס הפוליטי:
      – גנץ – פרשת "הממד החמישי",
      – אשכנזי -מסמך הרפז, חברת "שמן"
      – לפיד – שיקר בפרשת מילצ'ן, פרשת העברת פירסומי משרד האוצר והחינוך ל"ידיעות אחרונות" (שם הועסקה גם רעייתו) במיליונים מכספי משלם המסים ובתמורה קיבל כתבות מלטפות
      – ליברמן – פרשת השוחד במשפט פאינה קירשנבאום /גודובסקי, (הוא אפילו לא זומן לעדות למרות שפאינה קירשנבאום העידה שכל מה שעשתה היה בידיעת הבוס שלה )
      – אהוד ברק – קיבל מיליונים מקרן וקסנר באמצעות הפדופיל ג'פרי אפשטיין, תמורת מחקר שאיש לא טוען שהוא ביצע ולא יודעים מהו. קיבל חצי מיליון ד' ממרטין שלאף לסיבוב שני של בחירות ב-1999 שלא היו אך לא טרח להשיבם. הקים עשרות עמותות קש שדרכם הועברו אליו כספי תורמים האסורים עפ"י החוק. שכר ביריונים שהרביצו לפעילים פוליטיים יריבים ערב הבחירות וקנה שלטון בכסף כפי שקבע מבקר המדינה כל זה לא מרתיע את חברי מר"צ לחבק אותו כחבר מפלגתם. זה גם לא מפריע לאיש במחנה השמאל להקשיב להטפותיו ה"מוסריות" לעבר נתניהו
      – איתן כבל – העברת חוק "ישראל היום" לטובת נוני מוזס ובתמורה לכך קבלת כתבות אוהדות
      -ציפי לבני -כנ"ל

      ובאותו האופן ניתן להתעלם מחשדות לשחיתות בקרב בכירי מערכת אכיפת החוק כמו:
      – רות דוד- פרקליטת מחוז המרכז מישהו בפרקליטות דאג לשרוף את הראיות המפלילות נגדה
      ואילו מנדלבליט בכובעו כתובע הראשי מיהר להצהיר לתקשורת בערך ש"אין כלום כי לא היה כלום" וכי בעצם אין מניעה לסגור את התיק זאת בלי להורות על חקירה מעמיקה.
      – שי ניצן – בתפקידו כפרקליט הראשי שיבש את החקירה בפרשת דנינו והקצינה צ', עסק בהסתרת הקלטות של מנדלבליט בפרשת אשכנזי, שיקר לתקשורת פעם אחר פעם. תפר מכרז לליאת בן ארי…
      – אלשייך – בתפקידו כמפכ"ל ביצע חתימת חוזה עם חברת המימד החמישי ללא מכרז, העביר תשלום קדימה של מיליוני ש"ח, וכן, העביר מאגר נתונים עם מידע רגיש לאותה חברה שאיש לא יודע לאן ולידי מי הגיעו פרטי המאגר
      – מנדלבליט – בתפקידו כפצ"ר היה לכאורה שותף לדבר עבירה בניסיון להסתיר מהפרקליטות את העובדה שמסמך הרפז מצוי מזה זמן בידי אשכנזי הרמטכ"ל דאז, הדליף לאשכנזי מידע סודי בעניינו מהחקירה שיקר והחליף גרסאות בחקירתו במשטרה, ואח"כ עסק בהסתרת הקלטות המעידות על חלקו בפרשת מסמך הרפז והעלמת המידע המפליל לכאורה מידיעת חברי ועדת האיתור לתפקיד היועמ"ש כדי לזכות בתפקיד הנחשק. טען טענת שקר בבג"ץ ובתקשורת שהתיק נגדו נסגר מחוסר אשמה בעוד שהתיק נגדו נסגר מחוסר ראיות. אח"כ לחץ על עובדי הפרקליטות הנתונים למרותו לסגור לו את התיק ככזה שנסגר מחוסר אשמה.
      – ליאת בן -ארי-שוייקי – המשנה ליועמ"ש לעבירות כלכליות שהגיעה לתפקיד בעקבות המכרז שנתפר עבורה ע"י שי ניצן. היא מסרה תצהירים שיקריים בבית המשפט, שימוש בדוברות הפרקליטות לצרכיה האישיים, השמעת טענות כזב להסתרת עבריינות כלכלית בפרשת הנכס הפרטי בראש העין

      ובהמשך לכך, ניתן לנהוג בהתעלמות מוחלטת מקבלת טובות הנאה/מתנות האסורות עפ"י החוק הקיים ע"י שורה ארוכה של אנשי השירות הציבורי הבכירים, אנשי פרקליטות, שופטים, קציני משטרה וקציני צה"ל בדמות קבלתם לתוכנית הלימודים היוקרתית בהרווארד לרבות דמי כלכלה ומימון מלא לכל זמן שהותם בחו"ל בלוויית בני המשפחה וכלכלתם המוענקת חינם אין כסף ע"י קרן זרה שלא רשומה כלל בישראל קרן וקסנר וכל זאת תוך שמישרתם נשמרת להם והמשכורת החודשית על חשבון משלם המסים מועברת לחשבונם בכל אותה תקופה של ההיעדרות מעבודתם בישראל…

      ולכן, אפשר היה להתעלם מהעובדה שעם כניסת שמעון פרס למשכן הנשיא הוצאות הבית קפצו מ-40 מיליון לשנה ל-60 מיליון לשנה בעוד הוא מתגורר במקום בגפו אבל מנגד להתעמק בחמגשיות, שכנראה הוזמנו ע"י מני נפתלי על דעתו בלבד עבורו ועבור חבריו (החקירה תפתח כעת מחדש) להתעמק בריהוט הגן, ובפרשת הבקבוקים של שרה נתניהו.
      אפשר היה להתעלם ממיליוני דולרים ששילמו חבריו המיליארדרים של שמעון פרס למימון (בין היתר) חגיגת יום הולדתו (לקלינטון שולמו חצי מיליון ד' כדי שיגיע, לברברה סטרייסנד שולמו מיליון ד' כדי שתשיר) אבל לאסור על נתניהו לקבל הלוואה מבן דודו לניהול משפטו…

      אז במחילה ממך, מי שהופך את ישראל לדיקטטורה רכה (בינתיים רכה) זה לא נתניהו אלא אותם חברי האוליגרכיה המשפטית, יד ביד עם התקשורת, המשטרה, האקדמיה, ואגף התקציבים של משרד האוצר … חבורה המייצגת את המיעוט שהפך למעמד עליון פריבילגי ובו זמנית הוא צדקני ומתחסד שלא מצליח לכבוש את השלטון בקלפי ועושה כל שביכולתו במטרה לבצע הפיכה ולתפוס את השלטון בכוח

  5. דוגמא מדוע אני מעדיף את المنار על החיקויים הישראלים, כתבת שער כרגע באתר של "כאן":

    https://www.kan.org.il/item/?itemId=74951

    בכותרת: " הקלטות בלעדיות: כך ניסה השר אוחנה ללחוץ על מפקד המחוז לשים סוף למחאה בבלפור". בכתורת משנה: " … את פסיקת בג"ץ ותוהה "למה אנחנו לא אוסרים את הדבר הזה?"

    רק בתוך גוף הכתבה, מובא הציטוט המלא: " … אני לא יודע להסביר לציבור מדוע אנחנו אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, ולא אוסרים על הדבר הזה. הם משתלטים על המדרכות עם שקי שינה, מזרנים ודוכנים שלמים…"

    אז כן, פוליטרוק מיכאל שמש (ה"כתב"). אי אפשר להסביר מדוע אוסרים על תפילה ומופעי תרבות, בשעה שלא אוסרים על מי שאתה מעניק לו שירותי דוברות (אני יודע, אני יודע, אתה כתב א פוליטי 🙂 🙂 🙂 ) לקלל את ראש הממשלה של היאהוד.

  6. הדיירים צריכים לצלם את אלה שמחרבנים בחצרות שלהם ולהפיץ ברשת

    1. או להעביר את בית ראש הממשלה למזרח העיר, זה גם ירושליים, לא?

  7. המשטרה שם היא לב ליבה של האנרכיה. בפרט לאור מה שעיריית ירושלים טוענת שהיא בפירוש לא אישרה את האנדרלמוסיה הזאת, רק אינה רוצה להתכתש עם המשטרה.

  8. מנדלבליט פושע שמסתתר מאחורי הכספת עם הקלטת, מגולומן סכנה לדמוקרטיה יש לפעול באופן מיידי להדיח אותו מתפקידו.

  9. ממלא מקום המפכ"ל משתף פעולה אם מנדבליט וכך נראית אנרכיה במיטבה לא מפנים את ההפגנה מעצרים של מראית עין נגד הפגנות החרדים ידעו להביא את הפרשים אבל נגד האנרכיסטים השמאל והמוזרים השארו את הסוסים לרעות באחו

  10. נראה לי שטוב יעשו תושבי רחביה אם יתמכו בהעברת נתניהו מרחוב בלפור לקיסריה.
    זה גם יותר חכם, גם יותר צודק, גם יהנה ממנו כל עם ישראל, והכי חשוב – גם יותר מעשי.
    והרי אם הוא לא יגור בשכונה, יחזור הכל על מכונו בשלום ובשלווה…