"בשמאל צריכים להבין שאי אפשר יותר להשתיק את הימין"

מייסדת פורום קפה שפירא דלית סוטר יוצאת בקמפיין גיוס המונים: "עד היום הימין היה ממלכתי מדי. באנו לשנות את השיח ולפוצץ את בלון היהירות של השמאל"

דלית סוטר | צילום מסך

כאשר דלית סוטר הקימה ב-2016 את 'פורום קפה שפירא' במפגש של כמה חברים בבית קפה בדרום תל-אביב, היא לא דמיינה שיגיע היום בו היא תוביל ארגון צומח ובועט שמקיים כנסים המוניים ומעורר הדים ברשתות ובתקשורת. היום, ארבע שנים וקצת אחרי, התוכניות שלה שאפתניות הרבה יותר.

"אני מזהה שאנחנו עומדים לפני צמיחה אדירה", אומרת סוטר בשיחה עם 'מידה' לרגל השקת קמפיין בזק של גיוס תרומות שיגיע לסיומו הערב (חמישי). "המטרה שלנו היא להגיע לסכום של מיליון שקלים שבעזרתו נקים סניפים בכל רחבי הארץ, נייסד מכון להיגיון שיציע ביקורת על טקסטים ונפרסם מוסף תרבות שיעודד יצירה יהודית וציונית".

אך עוד הרבה לפני שהפכה לקול בולט בימין המתחדש שחרט על דגלו את "השבת ההיגיון והציונות לשיח", סוטר צמחה דווקא בשמאל ומכירה אותו על בוריו. לדבריה, קיים בישראל הבדל תרבותי ממש בין שמאלנים וימנים. "בשמאל קיבלנו חינוך שטיפח אותנו להוביל ולהנהיג את ההמונים הנחשלים – הדתיים, המזרחיים, העניים", היא מספרת. "אותנו חינכו למשול מתוך תחושה של אני ואפסי עוד. בתור מי שהגיעה מהשמאל ועברה לימין, גם לי הייתה תחושה שאני אלמד את העם כשהקמתי את הפורום ואת קבוצת הפייסבוק. אחרי כמה חודשים אחד המנהלים בקבוצה הציע שכל אחד מהחברים יכתוב קצת על עצמו, ואז גיליתי המון אנשים בעלי תארים אקדמאיים, אנשים מצליחים ובעלי משפחות שבכל פרמטר יותר מצליחים וחכמים ממני אבל נשארו צנועים. גיליתי הון אנושי עצום באופן בלתי-נתפס".

קבוצת הפייסבוק צמחה וכוללת היום כ-9,000 חברים פעילים, ובהמשך הגיע צעד משמעותי יותר שהפך את הדיון הווירטואלי הנמרץ למציאות. "כדי לנצל את כל זה הקמנו קתדרה והתחלנו לארגן הרצאות בשלל נושאים. אני תמיד זרמתי עם האנשים ומצד שני היה אורי בן אמוץ שכל הזמן הפציר בי שנקים עמותה כדי שנוכל לקבל תרומות. מצאנו את הבניין ברמת גן ושם פתחנו אולם הרצאות אמיתי לפני כשנתיים, אבל לצערנו הרב אורי נפטר במפתיע דווקא כשהתחלנו ממש לגדול. היום אני שמחה לראות שהמורשת שלו ממשיכה כשהפורום ממשיך לעורר עניין עם יותר ויותר אנשים שמגיעים להרצאות".

מה המסר העיקרי שאתם מבקשים להעביר?

"יש לי ויכוח עם ד"ר גבריאל חזות שהוא מנכ"ל הפורום. הוא טוען שאנחנו צריכים לנסח אידיאולוגיה ולהגדיר בדיוק מה המוצר שלנו, ואני אומרת שאידאולוגיה היא פשע נגד האנושות. אני מאמינה שכל אדם בעצמו יודע איך הוא רוצה לחיות את חייו ומגיע עם רעיונות וערכים משלו. הוא לא צריך שמישהו אחר יגיד לו איך ראוי לחיות. הבעיה היא שיש אנשים שמנסים להשתיק את התוכן הזה שקיים בכל אחד מאתנו ולהחליף אותו בדעה אחת רדיקלית ואלימה".

אז מה ההבדל ביניכם לבין כל ארגון או פורום ימני אחר?

"אני טוענת שמה שנחוץ עכשיו זה לא עוד ארגון ימין, למרות שכולם עושים עבודה מצוינת, אלא מישהו שיבוא עם טמפרמנט שמאלני לוחמני, יסתכל לשמאל בפנים ויגיד לו שמה שקרה לו זה בגלל שכבר שלושים שנה הוא מדשדש באותה ביצה מעופשת. אני מאמינה שנצליח לעשות את זה כי אנחנו צודקים".

מאיפה מגיעה האמונה המוחלטת הזו בצדקת הדרך?

"היא מגיעה מהידיעה שהרעיונות שלנו, בניגוד לאלו של השמאל, לא בנויים על סתירות לוגיות ומשאלות לב של אוטופיה אותה מנסים לכפות על הציבור במקום לשכנע. אנחנו משתמשים בהיגיון ומתוכו יכולים לסתור את כל ההנחות של הצד השני. כך למשל אני יכולה לבוא לבית המשפט ולהצביע על פסיקות שלו שמראות שהוא למעשה באופן אמפירי משתמש בחוקי המדינה כדי לבטל את החוק בישראל".

אילו הנחות למשל זקוקות לסתירה?

"אחת ההונאות הכי גדולות שניסו למכור לנו היא ההגדרה של "דמוקרטיה מהותית", שטוענת למעשה שדמוקרטיה היא לא שיטת משטר אלא מעצם היותה מערכת ערכים כמו זכויות אדם, שאם לא נשמור עליהם נהפוך לטורקיה ושלל הפחדות דמגוגיות בסגנון. מנגד, דמוקרטיה במובנה הפורמלי מניחה שמי שנושא וקובע את הערכים בחברה הוא הפרט ולא המדינה ובטח לא קומץ שופטים מנותק. לכן הסיבה ההגיונית היחידה לטעון שישראל יכולה להיות טורקיה היא רק אם אתה שוכח שיש פה עם ותרבות שמורכבת מאנשים בעלי דעות ואישיות ותפיסת עולם. מה שאהרן ברק ניסה לעשות זה להעביר את ההחלטה על הערכים ועל מטרות המדינה לקבוצה של אנשים נישאים ועילאיים ובעצם להפוך את כל שאר האזרחים לכלי ריק. זאת תפיסה אנטי-ליברלית מובהקת".

לנפץ את הבועה

במהלך השיחה סוטר משתדלת שלא להגדיר פוליטית את קהל היעד וקהל אנשי הפורום, ואומרת כי "נמצאים אצלנו כל האנשים שבטווח ההצבעה למפלגות ימין". יחד עם זאת היא מזהה בשנים האחרונות גל הולך וגובר של נטישת מחנה השמאל ומעבר לימין. כאשר היא נשאלת כיצד ניתן להסביר את התופעה, סוטר משיבה: "ממש בקלות. הייתי רוצה להגיד שחלק מזה קשור לפעילות שלנו בפורום קפה שפירא, וחלק מההדהוד שאנחנו נותנים כולם לתקשורת הימין המצוינת. מהבחינה הזו גם אתר 'מידה' היה סוג של פורץ דרך שפקח עיניים להרבה אנשים. אבל הסיבה העיקרית היא שהשמאל בכללו הוא תנועה מרקסיסטית-מהפכנית".

לדבריה, "בכל פעם שבשמאל מזהים שהרגע בשל אז הם עושים עוד צעד לכיוון הקיצון. עם כל צעד כזה שמאלה יש את האנשים השפויים יחסית שהצליחו לסבול עד עכשיו, אבל פתאום מרגישים שהם לא יכולים יותר להישאר חלק ממחנה שהופך להיות אנטי-ציוני ואנטי-לאומי". היא מספרת למשל על מרצה שהגיע לשאת דברים בפני הפורום, ויחד איתו הגיעו כמה חברים המשתייכים לשמאל. "בפעם הראשונה מזה הרבה שנים הם פתאום חוו חוויה של חירות. פתאום אפשר לדבר ולהגיד דברים ללא אימת התקינות הפוליטית וההשתקה. רק כשהם באים אלינו הם נזכרים שפעם חיו בחברה חופשית".

אילו עוד תגובות את מקבלת?

"יש הרבה אנשים שמגיעים אלינו ואומרים לי שהם תמיד הרגישו לבד כמו ימנים בארון בתוך סביבה שכולה שמאלנית. אני זוכרת גם משנותיי באקדמיה שהייתה מוקד של שמאל קיצוני, שבכל פעם שאמרתי משהו קצת אחר היו הרבה אנשים שסימנו לי תמיכה מאחורי הגב של המרצה. ברגע שאתה עושה את הצעד הראשון ושובר את השתיקה אז מאוד קל להביס אותה. הבעיה היא שעד היום לא ניסו ממש לעשות את זה".

את טוענת שהימין ממלכתי מדי?

"התקשורת הימנית היא ממלכתית וטוב שכך. היא מכבדת ושומרת על איזון שלא קיים בצד השני. רק השבוע דן שילון הטיח בראיון אצל יותם זמרי ונועם פתחי שיש להם "ריח של ביביזם מהפה". זה עולם הדימויים שהשמאל מאמין בו אבל אנחנו בימין מנסים לענות להם בנעימות. בקטע הזה היה צריך לקרוע אותו בחזרה. חייבים לפרק את היהירות הבלתי-מתוקפת של האנשים האלה שבטוחים שכל החוכמה נמצאת רק אצלם. הימין לא הצליח להבין שבמשך כל השנים האלה השמאל רואה בו אויב".

האם זה בהכרח מאבק או שאפשר עוד לדבר ולשכנע?

"אנחנו באים ואומרים – יש דעה כזו ויש דעה כזו, עכשיו בוא תסתכלו בגובה העיניים ונדבר באמת. כל עוד השמאל מחזיק בדעה מופרזת כזו על עצמו אנחנו נתקשה מאוד להביע את הדעות שלנו. אני לא נגד שמאל ולא נגד שמאלנים. אני נאבקת נגד רעיונות גרועים שהתוצאות שלהם הוכחו כהרסניות".

אולי עדיף לעשות את השינוי הזה באופן הדרגתי ולא כמהפכה?

"ההבדל הוא שבשמאל יש תכנית סדורה ואידיאולוגיה. אני לא מחפשת דבר כזה ולא מחפשת להשמיד את הצד השני, אלא פשוט רוצה לשנות השיח כדי שנגיע למצב בו אנשים יוכלו לשמוע מה טוען כל אחד מהצדדים ולבחון את הדברים בהיגיון. אני לא רואה בעצמי "פעילה" שמחזיקה רק אצלה את כל האמת והצדק, אני פשוט רוצה שאנשים יקשיבו ויבינו רעיונות. בשביל המטרה הזו הכרחי שניצור תוכן ונפוצץ את בועת היהירות של השמאל".

אז מה הפתרון?

"הפתרון הוא שנצטרך באיזשהו אופן לאחד כוחות. יש היום אמצעי תקשורת חלופיים כמו אתר 'מידה', יש את הפודקאסט של ד"ר גדי טאוב ורשתות חברתיות, ויש את הפעילות שאנחנו עושים ומנסים להרחיב. אפשר לראות שגם מהדורות החדשות מתחילות לאזן קצת את הדיונים והפאנלים ולפתוח את השיח כי אין להן ברירה. אם בתוך שנה לא נראה איזון של ממש באולפנים אז אני ארגיש שנכשלתי. הם צריכים להבין שאי אפשר יותר להשתיק אותנו".


נותרו שעות אחרונות לתמיכה בפורום קפה שפירא – הכנסו עכשיו לקישור לכל הפרטים

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

53 תגובות למאמר

  1. איך זה שאנשי שמאל שעברו לימין
    הם לעיתים הלוחמים הטובים ביותר
    כמו הגב סוטר
    והגב שפי פז

    1. כי הם יודעים מי זה הסמאל. אחרי הגירוש מגוש קטיף כתבתי על זה שיש לנו ענין עם סמאל רשע וימין מטומטם ולך תבנה מדינה ככה…
      היחידים שמבינים כמה רשעות יש בסמאל אלה אנשים שהיו שם.

    2. היה צריך שיגיע מישהו (או מישהי) מהשמאל כדי להתחיל לארגן ולהזיז עניינים. מישהו שאין לו רגשי נחיתות מול השמאל כמו "נסיכי הליכוד", מישהו שמכיר את השמאל על בוריו ודובר "שמאלנית שוטפת.
      והכי חשוב, גלי מנפצת את הסטיגמה שעשרה קבין של חוכמה ירדו לעולם וכולם בשמאל.

    3. היום כולנו יודעים מי זה השמאל.
      הבעיה היא מורשת בגין. נכון לאיש יש המון זכויות אבל היתה לו גם נטיה להיכנע לשמאל עד כדי כך שהוא טען באוטוביוגרפיה שלו שההישג הכי גדול שלו זה שלא היתה תגובה לאלטלנה, והוא היה ראש הממשלה הראשון שהצליח לערער על חונטה שלטת ולהביא מהפך והראשון שהביא הסכם שלום.
      ומצד שני הוא התנכל וניסה להשתיק ולעשות דה-לגיטימציה לזרמים אחרים בימין(עיין ערך לח״י) בלי להבין את חשיבות הגוש ובלי להכיר טובה על תמיכתם בו ובאנשיו.
      לא פלא שהוא סיים בהסכם ופינוי ישובים שרבין ופרס היו מתים להשיג.

      לצערי, רבים מאוד בימין גדלו על זה ללא כל ביקורת וממשיכים באותה הדרך.

      אך ברוך ה׳ ישנם כאלה שגדלו בימין חזק או בשמאל ונותנים גישה פוליטית בריאה יותר לימין.

    4. נדמה שהגברת רק מחפשת סלון חברתי חדש לפטפטת אינטלקטואלית.
      כמעט כל פסקה שנייה מלאה בהערצה לשמאל.
      היא טוענת שהימין לא הבין שהשמאל מגדיר אותו כאויב, וזו הבעיה המרכזית ואז היא מודיעה שאינה רוצה להשמיד את האויב.
      אני רוצה להגיע למקום שבו השמאל יבין את חוסר ההגיון שבו.
      אידאולוגיה היא פשע נגד האנושות.
      נו באמת.
      גברת סוטר, מה לעזאזל מה באמת רוצה?

    5. הן גילו את הבלוף של השמאל, שרק מסית
      נגד מי שלא חושב כמוהם.
      בין הראשונים לקרוא לחרם על ישראל
      היית שולמית אלוני, שרת חינוך(בדיחה)

    6. ו
      הטעות העיקרית של הגברת הזו היא שהיא לא שמה לב לשינוי מהפכני שחל בעת האחרונה בזירה הפוליטית שהיא נלחמת בה עתה.
      זה כבר ממול לא אותו שמאל קיצוני של פעם. היום זה כבר גם המרכז – שבעבר היה די עוין לשמאל.
      מפלגה של 3 רמטכ"לים אי אפשרשלא לראותה כלב ליבה של ישראל. המדינה לא יכולה להצליח בלי התמיכה והמסירות של סוג האנשים שחברו לכחול-לבן (בגירסתה המקורית). הם האיכות שלה.
      בלי רצון להחשד בהתנשאות עדין אי אפשר שלא להבחין בפורומים השונים, שבקהל הנגדי, שפנאטי בתמיכה  בנתהיהו, מרכיב גדול של אנשים ברמה כללית פחותה בהרבה. יש כאלה שם שרואים בנתניהו מכשיר לחיסול חשבונות למתחים העדתיים ששררו פה בעבר הרחוק (ואינם עוד במציאות של היום) – מונעים ע"י איבה עיוורת ל"אליטות" למיניהן.
      וכמובן יש את החרדים שמהווים בסיס מרכזי לנתניהו ובעצם משחקים  בעיקר במגרש משלהם. מחד לא מתגייסים לצה"ל והם חלק קטן מהבנייה והעשייה במדינה ומאידך שואבים ממנה, תחת חסות נתניהו, תקציבים ומשאבים ניכרים, וגם זוכים עמדות כוח מרכזיות.
      איפה שארדוגן הצליח פה זה לא יכול לעבוד. כי ישראל תמיד תהיה מדינה קטנה במצב קיומי מסובך שאינה יכולה להרשות לעצמה לוותר על  הטובים שבבניה ולהפכם לעוינים לשלטון בלי להסתכן בעצם קיומה.

    7. כל הכבוד ישר כח השמאלנים צריכים להבין שבסוף זה יבוא להם כי לנו אנשי הימין נמאס וזה יהיה יכול להיט כואב מאוד

    8. למיכאל,
      תן לי לנסות להסביר לך:
      הגברת בסך הכל רוצה לחיות בדמוקרטיה. מדינה שבה לכל אחד יש זכות לדעותיו ולהבעתן בויכוח הוגן.
      כדמוקרטית אמיתית, היא יודעת להכיל גם את מי שחושב אחרת ממנה, אפילו אם הוא לא מכיל אותה. והיא רוצה לשמור על כל מרחב הדעות.
      והיא אכן צודקת, הבעיה של השמאל היא שרובו ככולו מנסה לאכוף עולם ערכים ספציפי גם על מי שחולק עליו וזה אנטי-דמוקרטי. ולצערי, יש גם הרבה בימין שבלי משים מתנהלים באותה הצורה. זכות כל אחד לאידיאולוגיה אבל זה פשע חמור לנסות לחוקק אותה או להכניס אותה לבית המשפט.

    9. פשוט מאד,הם לא צמחו על הרפיסות הנפשית והאידאולוגית של הימין

    1. מדהים איך הימין ממציא סיפורים דימיוניים על השמאל. תקשיבי שאלה אחרי שאלה התשובות שלך אשכרה לא אומרות כלווום, לא מה את מקדמת, לא במה אתם שונים, אידיאולוגיה של שנאת השמאל. יש סוג קטן שאולי השמאלנים שכדלת איתם לא סיפרו לך, השמאל מאמין שכל אדם יכול להאמין במה שבא לו, ואף אחד לא מונע ממך כלוווום. לעומת זאת הימין מאוד מונע, הוא רוצה למנוע חופש הידע, שיוויון מגדרי, ולמנוע זכויות אדם. אחד המסרים הכי פשוטים שהשמאל מקדם הוא להתייחס לכל אדם בכבוד וזכויות עצם היותו טדם. זה למה אני מעריך ומכבד את הדעות שלך למרות שאני חושב אחרת. לעומת זאת בימין אומרים על שמאלנים: גנבים, חתרנים, בוגדים.. נו באמת צריך להמשיך להסביר את האבסורד?

    2. לירושלמי:
      הערכים שאתה מתאר הם ערכים ליברלים, שאמנם שגורים בפי השמאל אך לא באמת מיושמים על ידו כאשר הוא משיג כוח. בוודאי לא השמאל הפרוגרסיבי.
      השמאל המדיני בישראל עדיין מדקלם מנטרות מאמצע שנות התשעים תוך התעלמות מוחלטת מעשרים השנה האחרונות. הימין לעומתו טוען שבפועל הפלשתינים הדגימו פעם אחר פעם שאינם מוכנים לנוסחא שטחים תמורת שלום, אינם באמת מכירים בזכות ישראל להתקיים, אינם מוותרים על זכות השיבה ואינם מאמינים במציאת פתרון שהינו קץ הסכסוך. לכן מי שעיניו בראשו מבין שגם אם הוא לא "ימין משיחי" והיה מוכן עקרונית לעשות וויתורים, פרקטית אין בכך תוחלתץ
      השמאל הכלכלי מדקלם סוציאליזם במסווה של מדינת רווחה, שואף להתערבות מירבית של המדינה בכלכלה. הימין הכלכלי מאמין בשוק חופשי, מינימום התערבות ממשלתית ומירב החופש לאזרח. ימין כלכלי מבין שקפיטליזם היא גם השיטה המוסרית ביותר (בניגוד לשקר המוסרי הסוציאליסטי) וגם שבפרקטיקה הקפיטליזם היא השיטה שמייצרת ערך מירבי לפרט וגם לחברה כולה.
      אפשר להמשיך …

    3. תגובת הירושלמי היא תיאור קצר ומדויק – איך השמאל מנכס לעצמו ביהירות אופיינית את כל הטוב ומוצא את כל הרע באחרים….

  2. בדיוק!! התקשורת הימנית חייבת להמשיך ולחשוף את פשעי המאפיה השמאלנית! לא לשתוק! להציף את מערכת המשפט בעתירות. עבר הזמן שנתנו לערוצי התעמולה של השמאל לשוף תמוח ולהפיץ שקרים!! הימין צריך לצאת לשטח ולהראות נוכחות בכל מקום! תם עידן השתיקה והפחד מהמאפיה!! לפטר את מנדלבליט ולהעמיד לדין! להקים בית משפט חלופי! לפרק את המאפיה הבגצ"ת!

    1. בימין יש ג'ובים. האידאולוגיה נעלמה עוד בימי לימור ליבנת, זוכרים את נאום הג'ובים? זוכרים מה השיבו חברי המרכז? אז זהו, מי שנמצא היום בימין, זה רק אנשים שמחפשים ג'ובים, ומי שעובר לימין זה מה שמחפש ג'וב.

    2. בסמול יש שקרים וקללות ורצח ישראלים.

      תודה שהדגמת זאת, שוטה (אתה קראת לעצמך ככה 🙂

  3. אתם בימין פאטתים.
    מלאי שנאה, רדופי רגשי נחיתות ורוע.
    תביטו על העולם שמאל וימין, או ימין ושמאל ותפסיקו עם הבכי והנהי.
    דעות לגיטימיןת יש בכל מקום.
    אפשר להתנגד.
    אפשר לא להסכים…אבל לרדת כ"כ נמוך?!
    נו באמת…

    1. אואה איזו תשפוכת עלובת נפש וחולנית. לי מפריע שהדוברת במאמר אינה מדברת על הפתרון האולטימטיבי שאינו דורש אמצעים נוספים, הפרטת התקשורת. להפוך את הכלי האלקטרוני כאילו המדובר בעתון כתוב , כל הרוצה יפתח ויקיים על חשבונו, ללא הגבלה וללא רגולציה תחנת רדיו, טלויזיה

    2. אנחנו עם בכי ונהי?? 😂 אנחנו צוחקים כל הדרך אל הקלפי, והכי מצחיק זה שאתם מביאים רמטכלים וחושבים שאנחנו ניפול מהכיגא.

    3. באמת?
      מדוע בפייסבוק נחסמים בעיקר אנשי ימין
      ודווקא אלה שאינם מתלהמים ואינם מקללים כמו חלק גדול מהשמאל?
      מתי הימין הביא להפגנה זין ענקי מתנפח עם קריאה לאונס?
      בהפגנות נגד ההתנתקות, נגד זריקת אנשים מבתיהם, הפגנות שלא בתקופת הקורונה, עצרו צעירים בדרכם להפגנה והיום עם הקורונה מרשים לאנרכיסטים לפרוע חוק.

  4. הכותבת חייה בעולם דמיוני הו הימין שומר על ממלכתיות. הייתי בנפגנה ועמדתי בגשר ובחים לא קבלתי עלבונות ואיומים כמו שקבלתי רק בגלל שעמדתי עם שלט ודכל ישראל. ואגב דמוקרטיה היא לא שלטון הרוב אלא שהרוב ידע לשמור על זכויות המיעוט ולא לדרס אותו.

    1. דמוקרטיה היא לא שלטון הרוב?
      דמוס
      קרטיה
      תבררי לבד מה הפירוש

    2. דמוקרטיה היא קודם כל שלטון הרוב. בהגדרה.
      את ושכמותך מסרבים לקבל את הכרעת הרוב ואתם ממציאים "דמוקרטיה מסוג חדש".

      קיבלת עלבונות ואיומים, אבל לא נגעו בך. ראית מה עשו לאנשי ימין שנקלעו להפגנה ?
      ראית מה עשו לקצין משטרה ?
      ראית איך ירקו על דינה דיין ? פעילת שמאל שכל עוונה מסתכם בזה שהיא דתיה.
      ראית מה עשו לאבישי בן חיים ?

      את חיה בעדר ומתנהגת וחושבת כמו העדר.

    3. אנחנו עם בכי ונהי?? 😂 אנחנו צוחקים כל הדרך אל הקלפי, והכי מצחיק זה שאתם מביאים רמטכלים וחושבים שאנחנו ניפול מהכיגא.

  5. 1. השמאל בארץ הוא שולי. הרוב הם מרכז.
    2. תפסיקי להתבכיין שמשתיקים את הימין. הימין משמיע את דברו בכל מקום והדבר היחיד שיש לו לומר אלו דברים נגד השמאל.

  6. מת על חסרי המודעות, גם בשילטון וגם כל הזמן מטיחים בשמאל בבית המשפט ובכל שילטון החוק, מעולם לא היה דבר כזה, גם בגין שהטיח בשמאל כל חייו הפך ממלכתי כשעלה לשילטון, איזו חוסר מודעות עצמית מדהים!

    1. גברת סוטר, זה שחשבת שבימין אין אקדמאים וכ"ו אומר שאת חשוכה ולא קשור לזה שהיית בשמאל. אם כך חינכו אותך, תאשימי רק את הוריך.

  7. הפוך אתר מידה הפוך..הימניים צריכים להבין שאי אפשר לסתום הפה לשמלאלנים הפ יצעקו..

  8. מי משתיק אותך? עוד אחת שמחפשת תשומת לב.

  9. אם יש מטרה אחת שבו הימין צריך להתאחד ולצופף שורות ע"מ להגן עליה זו הזכות לחופש ביטוי. יש כאן בעיה רצינית וכדי לטפל בה ביעילות, צריך להבין את המהות שלה, והיא שהסיבה לכך שהימין מושתק היא לא הפחד מהרעיונות והאידאולוגיה, אלא בעיקר הפחד שהם ידברו על העובדות שהשמאל כל כך טורח להסתיר.
    הבעיה העקרית של השמאל וה"דמוקרטיה המהותית" שלהם היא שבמציאות, האנשים שהמליכו את עצמם לקבוע את כללי המוסר לא באמת מסוגלים לקיים אותם. זאת הסיבה שהם נזקקים לכל כך הרבה חשאיות והסתרה, ולכן הדרך האמיתית להלחם בהם היא לחשוף את הצביעות. רק אתמול התברר שבעוד המנהיגים הדמוקרטים בארה"ב משתמשים בשופטים שמונו על ידם להכניס לכלא בעלי מספרות שמעזים לפתוח את העסקים שלהם, ננסי פולוסי צולמה בחשאי נכנסת למספרה. כריס קאומו מCNN, שלא מפסיק להטיף מוסר לצופים שלו, הוקלט מנבל את הפה על נשים בשיחה פרטית. בארץ יש את כל החשיפות על התנהלות המשטרה, הפרקליטות, השופטים ופוליטיקאים מהשמאל, שהקלטות, מסמכים ועדויות על התנהגות מחפירה או לא חוקית שלהם נגנזות ומועלמות.
    שינוי בהרכב הפאנלים הוא מטרה חשובה אבל קשה מאין כמוה כי על כל עיתונאי ימני שנוסף הם מפטרים שניים. הדרך היעילה להתמודד איתם היא לחנך דוקא את הימין וללמד את המרואיינים מהימין איך לפוצץ את הפרונקל השמאלני בשידור חי. צריך להתחיל להפנים את המובן מאליו, שההגנה הטובה ביותר היא להתקיף ברשימות של עובדות על שחיתות שמאלנית שהתקשורת מנסה לדחוק לשולי החדשות. מדברים על שחיתות? מייד להעלות את הנושאים שהם בחרו לקבור כמו המימד החמישי, ליאת בן ארי, הקלטות מנדלבליט, החומרים שהפרקליטות הסתירה מעורכי הדין, רות דויד… משמיצים את מירי רגב לעבור לעופר שלח. ממציאים מושגים חדשים כמו "ביביזם"?, להכריח אותם לתת את הפירוש המדוייק שלהם. האם לפצל דירה זה "ליאת בן אריזם"? לצעוק על עיתונאי זה "עופר שלחיזם"?. עם כל החשיפות האחרונות לא חסר על מה לדבר וגם אם המראיין אגרסיבי אסור להמשיך לתת להם להכתיב את סדר היום. הם חפרו את הבורות והימנים צריכים להבין שהתפקיד שלהם עכשיו זה לדחוף את השמאל לאותם בורות בדיוק.

  10. אני רואה את התגובות של אנשי השמאל שנכנסו לכתבה זו.
    שאפו דלית (גלי) !! מסתבר שהצלחת בגדול…

    יופיטר כועס, יופיטר לא צודק

  11. בית הילל ובית שמאי להבדיל מיליון הבדלות
    הלכה כבית הילל מכיון שבית הילל למדו והקשיבו לבית שמאי
    ובית שמאי לא למדו את שיטת בית הילל קודם לכן כל ההלכות למעת 9 כבית הילל
    הימין ינצח כי הוא מקשיב לשמאל
    השמאל רואה רק את עצמו השמאל יפסיד

  12. הייתה טעות בשיבוץ תגובתי. היא לא תגובה לתגובה – כפי שזה יצא פה – אלא תגובה עצמאית.
    תודה

  13. כשהיא מתוודה ואומרת שגילתה המון אנשים מוכשרים בימין שלא מהללים עצמם - זה מציג את השמאל כשטוף מוח - מה שהוא בעצם: שטוף מוח ומוגבל!!! הגיב:

    הימין מורכב מאנשים שרואים את המציאות והשמאל מאנשים שטופי מוח, צרי אופק ובעצם טיפשים מטופשים.

  14. גברת סוטר, זה שחשבת שבימין אין אקדמאים וכ"ו אומר שאת חשוכה ולא קשור לזה שהיית בשמאל. אם כך חינכו אותך, תאשימי רק את הוריך.

    1. זה ראש המוסד שאמר שלמצביעי הליכוד יש אינטליגנציה בגובה הדשא.

  15. קפה שפירא – גוף ללא רעיון מלכד אלא אוסף של אנשים טובים שנפלו בפח וחבל !!
    אנשים מתאגדים תחת גוף רעיוני שדרכו מוגדרת וידועה לכל !!! כך היה אפילו בימי המחתרות… !
    קפה שפירא – תחת הכותרת הזו… התאגדו אנשים טובים עם כוונות טובות אשר מתוסכלים ממצב המדינה והשלטון בה !! אך המסגרת הזו שאינה מגדירה את דרכה ! כנראה מהחשש שתחשף הכוונה ואו יעדי האמת…
    מה דרכם של מייסדי קפה שפירא ולאן הם מובילים את החברים ????
    מה יחס קפה שפירא לרעיונות כמו… שלמות המולדת וארץ ישראל השלמה ???
    מה עמדת קפה שפירא בנוגע למבנה החברתי – ליברליזם מול סוציאליזם ואו קפיטליזם ???
    או שמא כל מה שעומד מאחורי קפה שפירא הוא לטפח מקרב הציבור החושב ושואל השאלות עוד חבורת ביביסטים… ע"מ לקדם מישהו/י במעלה הפוליטיקה בליכוד ותו לא… ?????

    1. לא מכיר את פורום קפה שפירא אז אולי אני טועה אבל הרושם שלי הוא שהכוונה לקדם תרבות דיון ענוותנית שרק אחרי שהיא תהיה הנורמה אפשר יהיה באמת לדון ברצינות בשאלות שהעלית ושאלות אחרות ולהגיע לתשובות.
      נכון לעכשיו השמאל ורוב הימין בנויים מאנשים שמשוכנעים שהם יודעים מה נכון ושכל דרך אחרת היא אסון-לא פלא שהגענו לקרע בעם ולמצב שבו כל אחד מנסה לכפות את השקפת עולמו ומוסרו(בעזרת חקיקה ו/או פסיקות בג״ץ).

      מזל שעוד יש כמה אנשים נדירים שמנסים לקדם מדינה בה נוכל לחיות זה למד זה למרות חוסר ההסכמה ולהכיל ולדון בסוגיות עד להסכמה. ובינתים מודים שעוד אין להם תשובות כי עוד לא התנהל הדיון הראוי.

  16. נכון שאי אפשר לסתום לימין את הפה באופן הרמטי
    אבל סתימה פיות חלקית ומשמעותית קיימת בערוצים 11, 12 ו 13 וגם בפייסבוק.

    מאחר בפייסבוק היא חברה כלכלית, אולי ניתן לפנות למפרסמים בפייסבוק כדלקמן:

    מפרסם נכבד

    פייסבוק מפעילה צנזורה פוליטית
    שפוגעת בציבור שלם ואתה כמפרסם מממן את המשך הצנזורה.

    נודה לך באם תדרוש מפייסבוק
    לבטל את הצנזורה הפוליטית כתנאי להמשך הפירסום.

    המשך הפרסום בתנאים הנוכחיים יביא למפרסמים פירסום שלילי שיהפוך את הפירסום לבלתי משתלם.

    נודה לך על שיתוף הפעולה

    מטה המאבק בצנזורה הפוליטית

    מה דעתכם?

  17. דלית, כל הכבוד לך !!!
    אל תעצרי. לא לכל אחד יש כאלה כוחות.
    עם ישראל מודה לך!

  18. גלי בת חורין/דלית שוטר יקרה. לשמאל יש בעיה מעבר לדיקלומים ולמנטרות שהוא משמיע שלעיתים הם לא מסוגלים להסביר ולתווך, יש בעיה רצינית לשמוע את הימין- ההתמודדות שלהם עם הבעיה היא הורדת מסך ביום באוזן שלא מאפשר לדברי הימין מנומקים ככל שיהיו, לחדור אל תוך אוזנם , משם למוחם , עובר להבנת הנאמר

  19. ימין ושמאל זה מושג רוחני. לפיו השמאל נכלל בימין. ומדוע זה כך? כי תדמיינו שיד ימין לא תגרד לצד שמאל…זה טירוף…זה גם. צחוק. הגוף הוא שלם שבו מתקימים ימין ושמאל. זה אותו גוף. לכן…הימין תמיד שולט. השמאל קיים כדי לאזן את הגוף. הימין מפעיל את כל הגוף…ויש עוד המון מה להסביר בעניין . הקיום של השמאל נובע מהימין. וכשהשמאל ביהירות האדמה בולעת טותו ראה מקרה קורח וגתן ואבירם שהם 3 רמטכ"לים לשעבר