"בפרקליטות ובמשטרה מצופפים שורות, התגובות שלהן רחוקות מהאמת"

פרשן חדשות 12 עמית סגל על חשיפת החשדות לטיוח מעשים פליליים בחקירות רה"מ: "מערכת החוק בקרב על חייה, מה שחמור לא פחות מהתקלות זה החיפוי הגורף שניתן להן"

"גישה מאוד בעייתית". עמית סגל | צילום מסך

טלטלה נוספת במערכת המשפט לאחר החשיפה של עמית סגל אמש בחדשות 12 על חשדות להסתרת מעשים פליליים מצד חוקרים בתיקי נתניהו, כולל טיוח חמור מצד בכירים במשטרה ובפרקליטות המעלה חשדות לאינטרסים פוליטיים בחקירות על חשבון הצורך להגיע לחקר האמת.

"במובן הבסיסי יש כאן פשוט ציפוף שורות", מספר סגל בשיחה הבוקר עם 'מידה'. לדבריו, "הפרקליטות והמשטרה אף פעם לא היו גופים סבלניים לביקורת, הרבה לפני תיקי נתניהו וכך זה ימשיך כנראה גם הרבה אחריהם ואחריו. אבל בהקשר של תיקי נתניהו הבאתי אתמול שתי הוכחות בהתכתבויות של המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר ופרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, שיש בהן מה שאפשר להגדיר כנסיבות חריגות עוד יותר מציפוף השורות הרגיל".

האם מדובר פה בתרבות ארגונית קלוקלת? איך אפשר להסביר התנהלות כזו של טיוח?

"מהמסמכים שחשפנו עולה כי התחושה הרווחת בפרקליטות ובמשטרה בשנים 2018-2017 וכמובן גם היום, היא שהם נמצאים בקרב על חייהם. מבחינת הבכירים במערכות האלה קריסת תיקי נתניהו משולה לקריסת מערכת שלטון החוק, כמו שאמר אז היועמ"ש למקורביו. לכן ציפוף השורות פה הוא חריג במיוחד ורואים אותו לא רק במקרה הנוכחי. ראינו אותו למשל בעובדה שמנדלבליט עדיין מסרב להודות שהיו כשלים בחקירות עדי המדינה כמו הפעלת אור אלוביץ' מול אביו בהקלטת סתר ובניסיון לשכנע אותו להחליף עורך דין, וכמובן בתרגיל החקירה שנעשה לניר חפץ והוכחש על ידי המשטרה שאמרה שלא היה דבר כזה. מנדלבליט אמר אז שמדובר בעוד ניסיון לפגוע בתיקי נתניהו".

גם אתמול מסרה הפרקליטות בתגובה הכחשה כמעט גורפת

"אחרי שמסננים מהטקסטים הנעלבים של הפרקליטות את העובדות, רואים שאפילו הם עצמם לא מכחישים שהייתה קיימת חוות דעת חמורה במח"ש לפיה יש לנקוט צעדים נגד חוקרים בתיקי נתניהו וגם נגד ראש אגף החקירות וראש להב 433 שהיו קשורים לפרשות האלה, דברים שנסגרו רק בגלל פרישתם מהמשטרה. בנוסף, כאשר הפרקליטות טוענת שראש מח"ש לשעבר לא תמך בפתיחת בדיקה כזו זה פשוט שקר שקל מאוד להפריך, כי המיילים והטקסטים נמצאים בידינו".

https://youtu.be/yPhpxUCC8to

כאשר מציבים את המסמכים שחשפת בכתבה מול התגובות של הפרקליטות, קשה מאוד להגדיר אותן כמשהו שקרוב לאמת

"צר לי אבל זה נכון. התגובות שלהם רחוקות מאוד מהאמת. בהקשר הזה התגובה המעניינת ביותר היא של שי ניצן. כשפניתי אליו ושאלתי האם הוא אכן כתב כי למרות שהמפכ"ל "פעל באופן שערורייתי" בפרשת אום אל-חיראן לא ינקוט נגדו בצעדים בגלל "אינטרסים של המדינה שצריך לשקול", הוא לא ידע שאנחנו מחזיקים בהודעת המייל שלו והכחיש שהתבטא כך. זה ממש שקר. שי ניצן בעצם מסרב להגיד את האמת על הריגתו בשוגג של יעקוב אבו אליקען כדי לא לתת לנתניהו נשק במאבק שלו נגד מפכ"ל המשטרה. לאן הגענו שמשקרים על מוות של אזרח ישראלי, בדואי מהפזורה, כדי לא לעזור לראש ממשלה חשוד?".

מה אפשר להסיק מהמקרים האלה על החקירות בכלל בעניין נתניהו?

"לא חייבים להיות בעד ראש הממשלה או לחשוב שהוא דרייפוס מודרני כדי להיות מאוד מוטרדים ממה שקורה. התפיסה שאומרת שצריך להלבין כל עוול שהתבצע בפרקליטות ובמשטרה בתירוץ של "שקט חוקרים את נתניהו" היא גישה מאוד בעייתית".

דיווחת שכעת הדברים נמצאים על שולחן מבקר המדינה. אתה חושב שיכולות להיות לבדיקת העניין השלכות על המשפט בתיק 2000?

"אני לא בטוח כמה המבקר או הבדיקה שלו בעניין יכולים להשפיע על משפט נתניהו, מכיוון שבמבחן התוצאה יהיה קשה לסנגורים לטעון כאן להגנה מן הצדק כאשר לא חל שינוי של ממש בחקירות. הסיפור עם רפ"ק רוטנברג וניגוד העניינים שלו אולי יכול להוביל למשפט חוזר בתיק המעונות, אבל לא בטוח שהפרשה הזאת כבר מעניינת מישהו היום. מה שכן בטוח זה שכל החשיפות מהחודשים האחרונים על כשלי החקירות מציבות את המשפט כולו בתנאי פתיחה קצת שונים מבחינה ציבורית".

ראינו הרבה תגובות חריפות של פוליטיקאים, בעיקר מימין, אבל דווקא שר המשפטים שאחראי על המערכת טען הבוקר שמדובר ב"מחזור של ידיעות"

"אני שמח שאחרי שאבי ניסנקורן פנה לאלוף בצבא נגד עיתונאים בגלי צה"ל, הוא משמש עכשיו גם כיו"ר מועצת העיתונות. ברור שהפרטים שחשפנו לא ממוחזרים וגם אבי ניסנקורן יודע את זה. היו ימים שדווקא היה אכפת לו מאוד בכשלים במשטרה, ויש משהו מטריד בהתנהלות שלו היום כשר המשפטים. אנחנו זוכרים שממש לפני כמה חודשים, בטרם כניסתו לתפקיד, פתאום נשלף איזה תיק לא סגור נגדו שאם בפרקליטות היו מחליטים לבדוק אותו שוב כמו במקרים אחרים, אז הוא לא היה שר המשפטים. לכל הפחות יש פה טעם לפגם אבל ניסנקורן ממשיך לשתוק כי הוא שבוי בקונספציה השגויה לטעמי שאם יגיד מילה רעה אחת על הפרקליטות הוא יחוסל פוליטית".

מהו לדעתך הפתרון לכשלים הארגוניים האלה במערכת החוק? ועדת חקירה? גוף ביקורת אמיתי?

"אני לא חושב שתופרים תיקים לראש ממשלה ולא חושב שאנשים בפרקליטות יצאו למשימת זדון להפיל ראש ממשלה מהימין. בכל מערכת קורות תקלות, אבל מה שחמור לא פחות מהתקלות זה החיפוי הגורף שניתן להן. זה הדבר הכי מטריד וראינו עדות נוספת לכך אתמול".

לשאלה מדוע החשיפה החשובה שודרה רק בשלהי מהדורת החדשות אמש ולא ממש עם פתיחתה, סגל אומר כי "המחשבה במערכת הייתה לפתוח קודם כל בענייני הקורונה שמטרידים הרבה מאוד ישראלים שיושבים בבית ולא יודעים אם יוטל עליהם סגר או לא". לדבריו, "ברגע שהחליטו לפתוח בעניין הזה היה גם שיקול טכני כי רצינו לשדר את הכתבה שלי במלואה ועם כל התגובות ללא הפסקת פרסומות שתקטע אותה. העדפנו שאנשים יראו את הכל ברצף אחד והעובדה שהרבה אכן צפו בסיפור והוא מעורר הדים".

גם שתיקת כתבי המשפט בערוצים השונים הייתה רועמת מאוד

"אני יכול להגיד שעמיתיי לערוץ כמו גיא פלג לא חוסכים ולא חסכו ביקורת משי ניצן או מנדלבליט למשל. לגבי כתבי משפט בערוצים מתחרים – כנראה שלא נוח להם עם המציאות שנחשפת. גם בעניין תרגילי החקירה לאלוביץ' וחפץ שחשפנו הם נזכרו לדווח רק כאשר היועמ"ש מנדלבליט הכחיש. אני לא תולה תקוות רבות בחלק מהם אבל זה בסדר. יש היום מספיק ערוצים וצינורות כדי שאנשים יחשפו למידע".

ההסתרה והטיוח

על פי החשיפה של סגל מאמש, רפ"ק אבי רוטנברג שעמד בראש חקירת פרשת מעונות ראש הממשלה ניהל במקביל קשר זוגי חשאי עם ג'ודי ניר מוזס, אחותו של מו"ל 'ידיעות אחרונות' ובעלת מניות בעיתון. רוטנברג אף נחשף בהמשך גם לחומרי החקירה בתיק 2000 והקלטת השיחות בין ראש הממשלה לבין נוני מוזס. אך הנקודה החמורה ביותר העולה מן הדברים הם ניסיונות הטיוח של הפרשה, החל מבכירי המשטרה שסגרו את הבדיקה בעניין ועד לבכירים במח"ש ופרקליטות שידעו עליה בזמן אמת אולם נמנעו מלחקור אותה.

על פי כתבתו של סגל, שרשרת הטיוח החלה אצל מפקד להב 433 דאז רוני ריטמן ש"הסתיר את המידע וסגר את הפרשה בתוך יממה בלי לדווח למח"ש". הפרשה נותרה במחשכים במשך כשנה וחצי, עד אשר אשתו של רוטנברג פנתה לראש אגף החקירות מני יצחקי ומסרה לו כי המידע עומד להתפרסם בתקשורת. ליצחקי לא נותרה ברירה והוא פנה למח"ש שם חיברו מסמך נוקב על החשדות נגד החוקר רוטנברג, אשר "היה מודע לעניין האישי של הגברת מוזס בתוצאות החקירה ובאופן ניהולה, והציב את עצמו בניגוד עניינים מובהק".

אך כאשר פנו במח"ש לפרקליטות בבקשה לחקור את הפרשה, ענה המשנה לפרקליט המדינה מומי למברגר כי "אני לא רואה מצב בו בעת הזאת מח"ש נכנסים לבדיקת חומרים בתיק 2000. מסיבות מובנות". בהמשך נכנסה לתפקיד ראש מח"ש קרן בר מנחם, אשר על פי סגל "אלשיך וניצן נלחמו לטובת מינויה בתקווה שתהיה נוחה בהרבה". בר מנחם עיכבה את הבדיקה בעניין במשך מספר חודשים ולבסוף החליטה לסגור את התיק למרות קביעה כי "יש תשתית לחשד שרפ"ק רוטנברג עבר עבירה פלילית של ניגוד עניינים" וגם "חשד ראשוני לביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה נגד ריטמן ויצחקי".

בנוסף חשף סגל התכתבות נוספת של פרקליט המדינה שי ניצן, בה הוא מטרפד לכאורה חקירה נגד המפכ"ל רוני אלשיך בפרשת אום אל-חיראן מחשש שהדבר יסייע לראש הממשלה במאבקו המשפטי. ניצן אמנם הודה כי "המפכ"ל אכן פעל פה באופן שערורייתי" אך הוסיף כי "יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול" וטען כי "להסלים כעת את המריבה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא".

תגובות סוערות

כבר אמש החלו לזרום התגובות החריפות במערכת הפוליטית. ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מזעזע! עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כתב: "כשר המשפטים הקמתי ועדת בדיקה ממשלתית למח"ש. היועמ"ש, המצוי בניגוד עניינים כמי  שממונה על מח"ש, קבע "יש מניעה". התעקשתי. אחרי 72 שנים בהן זה לא קרה, הממשלה הצביעה פעמיים נגד היועמ"ש בזמן כהונתי". לדברי אוחנה, ועדת הבדיקה קיימת. שר המשפטים חייב לחדש את פעילותה. אם לא יעשה זאת – אקרא לממשלה לפעול". אוחנה הוסיף כי "עצוב לראות את השחיתות במערכות אכיפת החוק לא רק בסדרות טלוויזיה, אלא גם בחיים עצמם. מערכות שהעמידו אג'נדות מעל חקר האמת. וד"ל. פעילות משולבת כנסת/ממשלה יכולה להביא לתיקון. לצערי, לא כל החברים בקואליציה מחויבים לתיקון זה, ויש הפועלים במסגרתה כיו"רי ועד העובדים של המערכות".

יו"ר הכנסת יריב לוין כתב: "הפרסום הערב אודות מפעל הטיוח שקם בהשראת שי ניצן במשטרה ובפרקליטות, תוך התנהלות פסולה, בחוסר תום לב ובכוונה לפגוע בראש הממשלה ולהדיחו באמצעות שימוש לרעה בסמכויות רשויות אכיפת החוק, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח בישראל". לדברי לוין, "בכוונתי להעלות בפני מבקר המדינה בפגישתי עימו מחר, את הדרישה החד משמעית והמתחייבת לפתוח ללא דיחוי בבדיקה מקיפה של התנהלות כל רשויות אכיפת החוק בתיקי ראש הממשלה".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי צייץ אמש: "כבר השבוע אגיש הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת התנהלות מערכת אכיפת החוק בעשור האחרון כולל סיפור מותו של יעקב אל קיאן. גם כי צריך צדק וגם כי הסיפור הזה, כפי שחושף עמית סגל, יגלה את כל מה שרע פה". לדבריו, "מערכת חוק מושחתת שאסור שתתקיים במדינה דמוקרטית. יש לפרקה מיידית ולבנותה מחדש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "הפרסום הזה של עמית סגל הוא רעידת אדמה. שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק תיק 2000 צריך להיסגר היום".

פנינו למשרד המשפטים ולמשטרת ישראל בבקשות תגובה והן תובאנה מיד עם קבלתן.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

30 תגובות למאמר

  1. מח"ש צריכה להיות יחידת ביקורת וחקירות הכפופה ישירות לממשלה, לא לשר המשפטים ובטח לא לפרקליט המדינה.
    בראש המחלקה יעמוד אדם שאינו ומעולם לא היה חלק ממערכת המשפט, כולל משטרה, פרקליטות צבאית או סנגוריה.

    בועז סנג'רו הוא מועמד מתאים.

    1. בקיצור…בקלפי לא מחליפים דיקטטורה…
      הגיע הזמן להתקוממות עממית יהודית ומהפכה אזרחית נגד הדיקטטורה הבולשביקית הזאת!
      הגיע הזמן לעצור טותם ולעמיד אותם לדין על בגידה בעם!

  2. יריב לוין, שלמה קרעי ואמיר אוחנה יכולים לצווח עד שפניהם יוריקו. בסופו של יום יתייצב, כהרגלו יש לומר, ראש הממשלה בנימין נתניהו לימין הפרקליטות והמשטרה ויסכל כל ניסיון לנקז את ביצת השחיתות. במקום להשחית זמן בניסיונות סרק לטפל בתופעה המבעיתה הזו, הימין צריך להתחיל לשאול את עצמו מה בדיוק עומד ביסוד הברית נתניהו-חיות-מנדלבליט ואיזה מטרות היא משרתת?

    1. בוט בולשביק. מקיים את מצוות הפוליטבירו לגרור לכל נושא את נתניהו להשמיץ ולהכפיש לשקר ככל יכולתך. והמצווה השניה, לעולם אל תציג עצמך כשמאלן.

  3. אנו, אנשי השמאל האמיתיים, זועקים שנים על עוולות מערכת אכיפת החוק. כנגד ערבים ואתיופים בעיקר, אך לא רק. את רוב הימין הדבר הזה כלל לא מעניין, ולא יעניין. מה שמעניין הוא רק נתניהו. עמית סגל, עקיבא ביגמן, ארז תדמור, אראל סג"ל, ריקלין, מגל, גלית דיסטל אטבריאן, יאיר נתניהו, חברי הליכוד, ברדוגו… כל אלו התחילו להתעניין במערכת אכיפת החוק רק ברגע שהתחילה הבדיקה כנגד נתניהו. לא שניה לפני, ובל נהיה תמימים: גם לא שניה אחרי (בעולם המשפט ימשיכו להתעניין, אך לא בכל הנוגע לזכויות עצורים וחשודים, אלא רק להפרדת ראשויות). מי שכן מדברים רבות על הפרקליטות הם שפטל וסמוטריץ' ביחד עם בן-גביר. הם כמובן צודקים, אך כל מה שמעניין אותם זה פעילי ימין. איש מהם לא יתייצב לצד פעילי שמאל, ערבים, ואתיופים. היחידים שהם באמת צדיקים וללא משוא פנים הם הוועד כנגד עינויים (ששיתף פעולה עם בן-גביר בכל הנוגע גם לפעילי ימין), ובועז סנג'רו, ששנים מתריע על כשלים בפרקליטות, ועכשיו הוא מעניין את תומכי הימין כי ביבי על הגריל, ואחרי ביבי סנג'רו ישכח.

    אין ספק שהפרקליטות, המשטרה, ובתי המשפט חייבים לעבור ניקוי. יש שם פושעים בערימות. אך, במאזן הצד הכללי, אני מפחד הרבה פחות מהם מאשר מנתניהו ותומכיו, שגם שם יש פושעים, מאעכרים, נותני ומקבלי שוחד, שקרנים ובריונים פוליטיים שכל מה שחשוב להם זה כוח כסף וכבוד. אני מאחל לפוליטיקאים נקיי כפיים (לא הביביסטים, שמאופיינים במשוא פנים ומוסר כפול) לעשות ניקוי ורפורמות במערכת המשפט (אני מתנגד לשקד ובנט, אך עליהם ניתן לסמוך בעוד שעל הליכודניקים לא), ולנתניהו אני מאחל לסיים במאסר ולהיעלם מהנוף הפוליטי. וכמאמר בגין: בהצלחה לשני הצדדים 🙂
    אגב, כמו שרוצים לשדר בלייב את דיוני המשפט, אני בעד שישדרו בלייב גם ישיבות פוליטיות של נתניהו. נראה אם יסכים 🙂

    כן לניקוי אורוות במערכת אכיפת החוק.
    כן לקיום משפט צדק לנתניהו, ובעזרת השם למאסרו.

    1. השמאל נלחם למען האתיופים ?
      בחייאת….
      אתם נלחמים למען הערבים בלי קשר
      למערכת המשפט. בגדול כי יש לכם רגשי אשמה
      על מלחמת השחרור וחבל שכך.

    2. אתה לא הוגן לגבי עו"ד שפטל. שפטל מפרט בהרחבה על הנושא שהוא מכנה: "בג"ץ – אויב החירות", ושם הוא מדבר על זכות השתיקה, על עינוי דין, על מעצרים מיותרים עד תום ההליכים, הרשעות שווא וכיו"ב. שם הוא לא מתייחס כלל לצד זה או אחר או לאדם זה או אחר – אלא סוקר את הסוגיות במבט כולל.

  4. את הזונות והמסוממים של התחנה המרכזית הישנה אני לא מכיר. רק יודע שהם המיץ של הזבל של החברה בישראל.
    את מערכת המשפט בישראל אני לא מכיר, ולא רוצה להכיר.
    אבל אם תשאלו אותי למי אתה מאמין ? למי יש לך הערכה והוקרה מבין השניים שלעיל ?
    אענה חד-משמעית.
    לזונות והמסוממים, אשר ברמה האנושית עולים על הקבוצה השניה.

  5. וכמו שאני מבין.
    אנחנו רק בתחילת הדרך.
    ישראל בר, קלמנוביץ ושאר חטיבות המחבלים ואירגוני טרור לא מגיעים לקרסולי החונטה הברדקיסטית מבית "חרק".

  6. כבר כשקרה האירוע היו סימני שאלה סביב התנהלות המשטרה.
    היה ברור, לפחות לי, שאלשיך וארדן משקרים.
    תומכי נתניהו, למשל עקיבא ביגמן, צידד במשטרה.
    זה היה אז, כשהוויכוח לא היה קשור לנתניהו בשום צורה.
    אנשי שמאל אמיתיים התנגדו למשטרה כבר אז. אנשי ימין חיפו עליה, משום שלא מדובר ביהודי שנפגע.
    ברגע שהתחילו ענייני נתניהו ואלשיך, התפתחה מוטיבציה לפגוע במשטרה.
    ביגמן החליף את עמדתו. הוא היה יכול לעשות זאת לפני כן בהוגנות, אך לא עשה.
    האם יש מישהו שמאמין שתומכי נתניהו מבקרים את מערכת אכיפת החוק ללא משוא פנים?
    ידוע שהמטרה היא לחלץ את נתניהו ממשפט. ידוע.
    האם המשטרה מושחתת? וודאי.
    האם תומכי נתניהו כמו ביגמן מדברים מפוזיציה? וודאי
    גם עמית סגל. בחיים לא היה מביא את החשיפה הזו בעיתוי אחר, אם כי לו לפחות יש הוגנות חלקית, בהיותו לא-ביביסט.

    אם יבוטל המשפט של נתניהו, המדינה תרעד כפי שלא רעדה מעולם.
    נתקן את מערכת אכיפת החוק, אך לא כדי להציל את נתניהו.

    1. נניח, אבל מה קשור ביגמן לעניין, לכתבה הזאת או לאתר שאתה מגיב בו? הוא כתב דווקא נגד המשטרה בקטע הזה

    2. ואם אנחנו רוצים בכל זאת להציל את נתניהו? מה הבעיה? אנחנו מעריכים אותו ומכבדים אותו חושבים שכתבי האשמה נגדו דומים לכתבי אשמת הרופאים בניסיון להרעיל את סטלין. בלוף מתחזה לכתב משפטי. וכן רוצים להציל את נתניהו מהתמנון

    3. עקיבא ביגמן קשור גם קשור למידה. אתה בכלל יודע מי זה? אתה כנראה חי בסרט. אני כבר שנים, מאז שהאתר הוקם. הוא נגד המשטרה רק מאז שיש חקירות נגד ביבי, כדי לנגח את המשטרה.

    4. ביגמן מזמן לא קשור למידה, בדיוק כמו שהתגובה שלך לא קשורה לכתבה
      תתעדכן

    5. ביגמן אולי לא כותב במידה, אבל הוא עדיין חלק מהחבורה הזו. מייצג את הלך הרוח שלה, והוא רק דוגמה. מה שחשוב הוא שאז כשיעקוב אל קעיאן היה צריך תמיכה רחבה מנתניהו ותומכיו, הוא לא קיבל, כי פוליטית זה לא השתלם. פוליטית מה שהיה נכון זה לגבות את אלשיך. עכשיו פוליטית נכון לנתניהו ותומכיו לתקוף את אלשיך ושי ניצן, ולכן מתנצלים בפני אל קעיאן. נתניהו צבוע, וזה שקוף וידוע. כולם יודעים זאת. גם תומכיו יודעים שזה מטעמים פוליטים, ושמחים על כך.
      אגב, מי שאינו קשור למידה, הוא כל מי שהיה כותב אך סטה משורת המקהלה, כמו גלעד אלפר שכתב כאן כל עוד לא יצא כנגד ביבי, אך מרגע שהתפצל מזהות של פייגלין ותקף את ביבי הוא אינו כותב כאן. גם ד"ר רפאל מינס עם אותו הסיפור. וגם ד"ר עמנואל נבון, שהינו ליברל שמרן ואיש ימין אשר בעוונותיו תומך באיחוד האירופי ומתנגד לברקזיט, ועל כן גם הוא אינו כותב כאן יותר.

      אני לא יודע כמה שנים אתם עוקבים אחרי האתר הזה, אך אני עושה זאת מאז שהוקם (!) ויודע טוב מאוד מי בברנז'ה ומי מוצא עצמו בחוץ. ומידה עוד מדברים על סתימת פיות. בהארץ יש פי 1000 גיוון, ושם כותבים יחדיו ימין ושמאל, ציונים ואנטי ציונים, ביביסטים ומתנחלים, מזרחים וערבים. אפילו במקור ראשון (שהעורך הקודם זיו מאור התלונן עליו כי הוא סותם פיות ולא מייצג את הימין החדש – שם קוד ל"ימין הביביסטי") יש גיוון, ובו כותב רן ברץ לצד ארי שביט ולצד יהודה יפרח. רק במידה יש שורה של כותבים וכולם חושבים אותו דבר. אף פעם אין כאן ויכוחים, וייצוג למי שמתנגד לקו הביביסטי. שממה. שכפולים אחד של השני. רן ברץ – עקיבא ביגמן – זיו מאור – אמיר לוי. ברנז'ה.

    6. כרגיל שום התייחסות עניינית מלבד קונספירציות הזויות, אז אנקוט באותו מטבע ואשיב שאין לך מושג על מה אתה מדבר

    7. בבקשה- התייחסות עניינית.
      עמית סגל צודק. מערכת אכיפת החוק מושחתת.
      יש צורך בניקוי אורוות.
      אך נתניהו צבוע. הוא עושה את מה שעושה ממניעים אישיים. זה שקוף. גם תומכיו יודעים זאת, ומתלוננים על זה.
      יש ברנז׳ה – אליוה ביביסטית. מידה היא חלק מזה. עליהם לומר ביושר: נתניהו צודק בטענותיו, אך כפיו אינן נקיות. גם התנהלותו הפוליטית אינה ראויה. עליו ללכת. את מירכת אכיפת החוק נתקן- אחריו.

    8. התחלת ענייני ושוב פעם חזרת ל"אבל ביבי רע". מצטער אבל זה לא נחשב כטיעון

    9. אני חושב שאני מפנים לאט לאט. התייחסות ענייני כוללת ביקורת על מנגנוני אכיפת החוק, בלי להתייחס להקשר הרחב ולמתוח ביקורת על ביבי. אז הנה אנסה.

      צודק עמית סגל. מנגנוני אכיפת החוק מושחתים ויש לטפל בהם.

      הופה ראית? שום ביקורת על ביבי. אפילו לא קצת! נראה לי אני קולט. אפילו מתחיל לחבב את הברנש.
      מה אומר? אני אחלה עכשיו? 🙂 זאת ענייניות!

  7. כיפה סרוגה מצביעה על התולעת המרקיבה מכולם "גילדת הכיפות הסרוגות והזרוקות" "המקצועית".
    כולם שם ניאו-נוצרים קתוליים נרקסיסטיים מטומטמים להפליא על גבול האנלפביתיות בפרט בכל הנוגע לקריאה וכתיבה לא לדיבור חקייני בלשון נמלצת מלאת פאתוס "מוסרי" נוצרי צדקני ונבוב. או בקיצור "רשעים שוטים וגסי-רוח"
    ואת כל המדמנה הזו הביא קינג ביבים מתוך אמונה בנוצרים אוונגליסטים גם אם הם סרוגי כיפות
    נו וכעת האפילוג מתחיל

    1. "האם מישהו יאמין ברצינות, שהיועץ מנדלבליט, שגדל על ברכי תנועת בית"ר ומנהל אורח חיים דתי; שהמפכ"ל לשעבר אלשיך, שחי חלק מחייו ביו"ש וגם הוא איש דתי;
      שהמשנה הפלילי לפרקליט המדינה מומי למברגר, שאף הוא איש דתי בוגר תנועת בני עקיבא;
      שאני, בוגר אותה תנועה ובוגר החינוך הדתי, "
      https://www.ynet.co.il/article/SkyOnCD4P#autoplay

      היישר "מפי הסוס"
      מסקנה ?

  8. רק אני שמתי לב שיש חכים ושרים שהם גיבורי מקלדת

    אין לי מושג אם ביבי באמת קוסם ויש לו שפנים בכובע אבל ההתנהלות הפחדנית שלו ושל שאר הממשלה לפחות זו מצד הליכוד היא חרפה.

    רק מראה כמה החכים מהליכוד רועדים מהמשטרה והפרקליטות. כנראה שישהסיבה.
    מושחתי הימין עושים נזק גדול אנשי השמאל

    1. הבוט הבולשביק התורן. לא קשור לכתבה. אבל השופכין הקבועים שלו נשפכים

  9. זה שהוא לא דע"ש
    זה היה די ברור מההתחלה
    עדיין לא ברור מדוע הרכב שלו
    נסע ישר לתוך השוטרים.

  10. צריך להביא מחו"ל, ארה"ב, קנדה, יפן ואוסטרליה כ- 20 שופטים ולתת להם את מנדט לחקירות והעמדה לדין במידת הצורך. זאת לצורך ניקוי מאורת הנחשים שהתפתחה למימדים מבהילים.
    הם יהיו כפופים לוועדה אזרחית שתיבחר באקראי מספר הטלפונים ! חבר מושבעים.
    בסיום מלאכת הניקיון יש לבצע:
    הפרדת הרשויות – איו יותר 'שיתוף פעולה' משטרה פרקליטות בתי משפט. לחוקק את כל החוקים הנחוצים, כולל ביטול חוקים (גן מימי הטורקים) במטרה להסדיר את המערכת.
    שום פעולה על ידי גוף כלשהו, משרד, יחיד, לא תבוצע, אלא מתוקף ובכפוף לחוק בלבד.
    יוקמו גופי בדיקה ואכיפה לכל אחד מהגופים האלה, עם שיניים חדות
    כל רשות תענה לפנייה של כל אזרח לקבל מידע, אחרת אפשר יהיה להגיש נגדה תלונה לוועדה האזרחית
    אשר תטפל בכל תלונה בצורה שקופה.

  11. עמית סגל ! איזה איש אדיר! לא יאמן איזו מקצועיות ואיזה סגנון. כל הכבוד. מגיע לו פרס ישראל על כל מה שהוא עושה למען האזרחים במדינה אפופת השקרים הזו! מצמיח אמת מן הארץ.

  12. נכון שתפרו תיק לנתניהו, אבל הוא לא הדרייפוס של דורנו
    הדרייפוס של דורנו זה עמירם בן אוליאל, שנגזר עליו להינמק כל חייו בכלא, וכל בר דעת שבודק את ההפרשה מבין שהוא חף מפשע
    1) הוא כביכול הודה אחרי עינויים שלא מביישים משטרים אפלים
    2) הוא מסר כמה גירסאות לבקשת השב"כ
    3) גם הגירסה הסופית שהתקבלה לא הגיונית וסותרת את ההיגיון ואת הממצאים בשטח ועדויות עדי ראייה
    4) עדי ראייה מדומא סותרים את טענות כתב האישום, אבל השופטים טוענים שכולם פסולים לעדות, ולעומת זאת אדם משים עצמו רשע
    5) הוא עשה 'שחזור', והסרטון קיים (חפשו בגוגל). רואים בבירור שהוא 'שחזר' רק בגלל שהתלווה אליו התליין שאיים בעינויים ורואים בבירור שאינו מכיר את המקום, ובמקום לשחזר הביאו אותו עד לבית המדובר והוא תיאר את מה שהוא ראה.
    מדוע כולם שותקים? כי הוא נער גבעות???? כי אמיל זולה כבר איננו?

    1. השאלה שכולם שואלים, האם העורך דין שלו טען שהוא לא הכיר את המקום, ושחזור אמיתי הוא רק אם הוא ביזמתו ניגש למקום. יתכן ששאלת הכרת המקום בכלל לא עמדה על הפרק. אלו ממצאים בשטח סותרים את הגירסה הסופית?

  13. מערכת מושחתת במיוחד אצל הבכירים שחלילה הורסים את הפרקליטים החדשים. מה יש לומאר על שי ניצן שיש אומרים כי סחט את מנדלבליט דרך הקלטות שנימצאות בכספת הפרקליטות ואשר יכולות למנוע את קדומו לעליון. אור השמש מחטה היו אומרים במערכת המשפט, אך כשזה קשור אליהם אור השמש הוא זרקור ענקי שהם מנסים לימנוע אותו