מה הם מסתירים? הטלפונים של חוקרי טראמפ "נמחקו בטעות"

המידע מעשרות מכשירים של בכירים בצוות החקירה של מולר הושמד בטרם נמסרו למשרד המשפטים. הסנאטור גארסלי: "מקום לתהות האם מדובר במאמץ מכוון"

רוברט מולר והנשיא טראמפ | Shealah Craighead, ויקיפדה

המידע מעשרות מכשירי טלפון נייד שהיו שייכים לחברי צוות החקירה המיוחד של רוברט מולר נמחק כליל בטרם נמסר לבדיקת המפקח במשרד המשפטים, כך עולה ממסמכים שפורסמו ביום חמישי האחרון.

על פי המסמכים החדשים, לפחות 27 טלפונים נמחקו, חלקם אופסו להגדרות היצרן בעוד אחרים נמחקו "בשוגג" לאחר ניסיונות חוזרים לפתוח אותם בעזרת סיסמה שגויה. אם מוסיפים לכך מכשירים נוספים ש"הוצבו מחדש", המספר הכולל של טלפונים שנמחקו מטעם צוות החקירה של מולר עומד על 31.

בין המקרים המפורטים בדו"ח היה מכשיר הטלפון השייך לג'יימס קוראלס, עוזרו של מולר, אשר "מחק את עצמו ללא התערבות". אנדרו וייזמן, בכיר אחר בצוות החקירה, "מחק בטעות" את מכשיר הטלפון שלו וגרם למחיקת כל המידע שהיה בו, יחד עם חברים אחרים בצוות שמכשירם "נמחק בטעות". מכשירי הטלפון של שלושה תובעים נוספים בצוות – קייל פריני, ראש אטקינסון והתבוע הבכיר גרג אנדרס – נמחקו גם הם.

בנוסף, מכשיר הטלפון של סוכנת ה-FBI ליסה פייג' שהיה בידי צוות החקירה אבד ומיקומו אינו ידוע. המכשיר אותר לבסוף על ידי המפקח במשרד המשפטים, אך הוא שוחזר להגדרותיו המקוריות וכל המידע שהיה בו נמחק. המפקח השיג גם את מכשיר הטלפון של סוכן ה-FBI פיטר סטרוק, שלא הכיל "הודעות משמעותיות". כפי שנחשף בעבר, צמד הסוכנים\מאהבים החליפו ביניהם מאות הודעות בהן הביעו את סלידתם מדונלד טראמפ במהלך הבחירות לנשיאות בשנת 2016. בין השאר כינו השניים את טראמפ "אידיוט" וכתבו כי יש צורך ב"פוליסת ביטוח" למקרה בו ינצח בבחירות.

בחודש מרץ בשנה שעברה, רוברט מולר הגיש לשר המשפטים ויליאם בר את הדו"ח הסופי על חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. על פי מסקנות החקירה, טראמפ ואנשי הקמפיין שלו לא קשרו קשר עם הרוסים כדי להשפיע על הבחירות. יחד עם זאת מולר הוסיף כי החוקרים לא הצליחו להגיע למסקנה חד-משמעית בשאלה האם טראמפ ביצע שיבוש חקירה. מספר שבועות לאחר מכן מולר טען כי "לא הייתה אפשרות" להגשת כתב אישום פלילי נגד טראמפ, בהתאם להנחיית משרד המשפטים כי לא ניתן להאשים נשיא מכהן.

בהמשך לחשיפת מסמכי משרד המשפטים, הסנאטור צ'אק גראסלי דורש לקבל פרטים נוספים על מכשירי הטלפון שהיו בשימוש צוות החקירה של מולר ונמחקו בטרם נבחן המידע שהיה עליהם. במכתב ששלח ביום שישי האחרון לשר המשפטים ויליאם בר ולראש ה-FBI כריסטופר ריי, הסנאטור מאיווה כתב:

נראה כי צוות החקירה של מולר מחק רישומים פדרליים שהיו עשויים לסייע להבנת תהליך קבלת ההחלטות במהלך החקירה וכתיבת הדו"ח. עוד נראה כי חברים רבים בצוות מחקו את המידע לאחר שמשרד המשפטים פתח בבדיקת האופן בו נוהלה חקירת מולר ברשלנות. יתרה מכך, בהתבסס על המידע החדש, מספר הפעמים והסיבות שניתנו למחיקת הטלפונים, יש מקום לתהות האם היה מדובר במאמץ מכוון ונרחב"

עוד דרש גראסלי, העומד בין השאר בראש ועדת הכלכלה של הסנאט, כי משרד המשפטים יספק לוועדה את הרישומים בנוגע למכשירי הטלפון, כולל כל הודעת טקסט אשר שוחזרה והסברים מדוע חברי הצוות מחקו את המידע.


הידיעה התפרסמה לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. וכך הסביר ג'וגאשווילי הגדול

    "בתנאים מסוימים, האינטליגנציה הטכנית יכולה לחולל נסים ולהועיל רבות לאנושות. אך היא גם יכולה להסב נזק רב.
    לנו, הסובייטים, יש לא מעט ניסיון עם שכבת האינטליגנציה הטכנית. אחרי מהפכת אוקטובר, מגזר מסוים בשכבה הזאת סירב ליטול חלק בהקמת החברה החדשה; הם התנגדו למאמץ הזה וחיבלו בו. עשינו כל שיכולנו כדי להשיב את שכבת האינטליגנציה הטכנית לעבודת ההקמה, ניסינו דרכים שונות. חלף זמן רב עד שהאינטליגנציה הטכנית הסכימה לסייע באופן פעיל למערכת החדשה. כיום עומד החלק המובחר של אותה אינטליגנציה טכנית בשורות הקדמיות של בוני החברה הסוציאליסטית. בעקבות ניסיון זה אנו מעריכים היטב את הצדדים הטובים והרעים של האינטליגנציה הטכנית, ויודעים שמצד אחד היא יכולה לגרום נזק, ומצד שני היא יכולה לחולל "נסים".
    מובן שהדברים היו שונים לו אפשר היה לנתק רוחנית את האינטליגנציה הטכנית מן העולם הקפיטליסטי. אולם זוהי אוטופיה. מעטים בלבד היו מסכימים להתנתק לגמרי ממעסיקיהם ולהתחיל לבנות את העולם מחדש.

    כמו כן, האם ביכולתנו להתעלם מכך שכדי לשנות את העולם אנו חייבים כוח פוליטי ? נראה לי, מר וולס, שאינך מעריך מספיק את שאלת הכוח הפוליטי, שנשמטה לגמרי מתפיסתך. מה יכולים בעלי הכוונות הטובות ביותר בעולם לעשות אם אין באפשרותם להעלות את שאלת תפיסת הכוח, ואם אין בידיהם כוח ? לכל היותר הם יכולים לעזור למעמד התופס את הכוח, אולם אין ביכולתם לשנות את העולם בעצמם.

    מובן שיש לקבל סיוע מהאינטליגנציה הטכנית; ובתמורה, אנו חייבים לסייע לשכבה זו. אולם אין להניח כי ביכולתה של האינטליגנציה הטכנית לשחק תפקיד היסטורי עצמאי. שינוי העולם הוא תהליך ארוך, מורכב וכואב. למשימה זו נדרש מעמד כביר. למסעות ארוכים יוצאות ספינות גדולות.

    כן, אבל למסעות רחוקים יש צורך ברב חובל ובנווט.

    זה נכון, אולם הדבר הראשון שנדרש לצורך מסע ארוך הוא ספינה גדולה. מהו נווט בלי ספינה ? הולך בטֵל.

    הספינה הגדולה הזו היא האנושות כולה, לא מעמד.

    אתה, מר וולס, יוצא ללא ספק מנקודת הנחה שכל בני האדם טובים. אני, לעומת זאת, איני שוכח שיש גם הרבה אנשים רעים. איני מאמין בטוּב לבה של הבורגנות…"

    https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3632522,00.html

    אין ספק שג'וגאשווילי היה מהמדינאים הבודדים החכמים-באמת שהיו במאה ה-20

    1. כוונתך ברורה, ואין ספק שברמה האינטלקטואלית בלבד ונחישות הביצוע, מדובר בתופעה ראויה לציון, ויחד עם זאת במקומך הייתי נזהר, נזהר מאוד, מאיזכור של שבח ואפילו ברמיזא כלפי אחד הנבלים הגדולים ביותר שהאנושות ידעה אי פעם. זהו מדרון חלקלק. שום מטרה אינה שווה את המחיר שהאיש הזה היה מוכן לשלם עבור האוטופיה שלו, ואנחנו רואים את זה עולה עכשיו מחדש.
      ובפראפראזה על ניטשה – אם תנעץ מבטך מספיק זמן אל תוך התהום, התהום ינעץ מבטו בחזרה בך.

    2. ג'וגאשווילי לא היה נבל [אלא בסופו כשהפך לניהליסט מאוכזב ומנופץ חלומות]. הוא התחיל כאחד מגדולי ההומאניסטים של המאה ה-20. במובן זה ששאף ליצוק תוכן [שגוי אולי] לתוך התואר "אדם"
      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%9E%D7%94_%D7%A1%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D%3F

      http://www.emetaheret.org.il/2011/03/03/%D7%9C%D7%9E%D7%94-%D7%A1%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%96%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9E%D7%90%D7%AA-%D7%90%D7%9C%D7%91%D7%A8%D7%98-%D7%90%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%A9%D7%98%D7%99%D7%99/

      אבל מרוב אכזבה ותסכול מהמוני הפרימאטים השיכורים שהקיפוהו הפך לניהליסט ערל לב וחסר מצפון ולא איכפתי שהתחיל לראות תועלת מעצם "ביעור הפרימאטים" שעלו לגדולה מאז המהפכה הצרפתית הבאושה אלא שהם כבר היו הרבה מדי ושיטתו לבערם הייתה קפריזית כוללנית וחסרת אבחנה מדי.
      https://www.textologia.net/?p=22369

      הבעיה היא שההומאניטריות הנוצרית החולנית והמכלה החליפה את ההומאניזם הרנסנסי הבריא ועתיר התקווה ורצון החיים
      אם הרנסנס שאף להיות אדם וראה בכל יצור על שתיים כבעל פוטנציאל ללכת במסלול זה ולהגיע לזכות להקרא אדם
      הנצרות ראתה בכל הולך על שתיים ירוד ככל שיהיה אדם טבעי בעל זכויות הומאניטריות ובכך חיסלה את השאיפה להיות אדם
      הרנסנס הוא אבי ההומו סאפיינס הנצרות הינה אם ההומו שרצח את הסאפיינס

      זו הסיבה מדוע ניטשה תיאר את ההומאניטריות הנוצרית בזו הלשון :
      "להכריז על אהבה אוניברסלית של האנושות משמעו להעדיף את כל מי שסובל, את המתנוון ואת מי שאין הצדקה לקיומו. דבר זה מצדיק את הישרדותו של החלש ושל המתנוון."
      https://he.wikisource.org/wiki/%D7%A7%D7%98%D7%92%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%94:%D7%9E%D7%A9%D7%9C%D7%99_%D7%99%D7%92_%D7%9B%D7%93

    3. אוריאל, מה לעשות שהמציאות מורכבת.
      אמת שהאיש היה מהגרועים בהיסטוריה אבל זה לא אומר שאין בו צדדים טובים שניתן ללמוד מהם, החוכמה היא לדעת להבדיל.
      דווקא הגישה שלך היא המדרון החלקלק, מתחילים בהסתכלות ילדותית על אנשים כלגמרי שחור או לבן(מה שמוביל לקושי בזיהוי ספציפי של הפגם והסקת מסקנות) אך היות ובכל אחד יש צד בעייתי-גומרים בכך שגם לינקולן וצ׳רצ׳יל נפסלים(לשניהם זה קרה בתקופה האחרונה).

  2. המורים שלהם נמצאים כאן, בישראל: בפרקליטות, משטרה, בתי ההמשפט
    מהם למדו שיבוש חקירה, ופני פוקר, אני?
    ממש מסכנים.

  3. גם הטלפונים של הילרי קלינטון, שבקו חיים, כאשר נדרשו לצורך חקירתה.

    איזה צירוף מקרים מפתיע 🙂

  4. יום הדין קרב. גדול בחשיבותו כהשגת חיסון מנגיף הקורונה הגיב:

    ביום שתקום וועדת חקירה לבירור תפירת תיקים על ידי החונטה החותרת להפיל את שילטון הימין דבר שאינו עולה בידו להשגה בבחירות דמוקרטיות, ואלה גופים במשטרה בפרקליטות השיתוף הרועץ המשפטי לממשלה וכן גם על התנהלות ופסיקות מוזרות וצפויות של שופטים בבג״צ.
    שלא תתפלאו שהטלפונים שלהם יושמדו ואו יעלמו, ואם יהיו כאלה שימצאו לא ישאר בהם זכר מהתוכן שימחק על ידי מומחים ושותפים לפשיעות כשיגיעו לידי וועדת החקירה.
    וועדת החקירה תחקור לא רק את תפירת התיק לנתניהו אלא גם לכל אלה שקדמו לו והרשימה ארוכה.
    ובין התגובות לעיל היתה האמירה סדנא דארעא חד הוא. בכל המקרים הסמול הוא הפועל בשיטות הסטליניסטיות.