הפקרות בחסות 'כחול לבן'

ברגע המבחן עבורו נכנסו לממשלת האחדות, אנשי 'כחול לבן' זנחו את האחריות ושיקול הדעת לטובת שיקול פוליטי צר ומעורפל

חסרי אחריות. השרים גנץ וניסנקורן וח"כ חיימוביץ' | דוברות הכנסת, צילום מסך

מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר בריאותי חסר תקדים, מספרי הקורונה נערמים לשיאים חדשים מדי יום, אך יש שתי קבוצות שנראה שכל זה לא מטריד אותם במיוחד, ומסיבות מרתיחות במיוחד. הראשונה מורכבת מקומץ מפגיני 'הדגלים השחורים' שממשיכים במטרתם של הטרלת כל מערכת אפשרית החל מהתקשורת דרך בתי המשפט והמשטרה ועד לכנסת. בקבוצה האנרכיסטית וחסרת האחריות הזו דובר כבר רבות בשאר כלי התקשורת ולא ארחיב עליה עוד כאן.

אבל ישנה קבוצה חסרת אחריות לא פחות, כזו שלמרבה הצער מחזיקה גם בחלק מסמכויות הרשות המבצעת שכושלת כל כך בהתמודדות עם המגפה. על פי הדיווחים מישיבת הממשלה אמש, שרי 'כחול לבן' ובראשם ניסנקורן ואשכנזי התנו את הגבלת ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בהטלת סגר כולל על המשק. עמדה זו מגיעה בהמשך לשבועות ארוכים של התנגדות מצד המפלגה לכל שינוי או הגבלת ההפגנות, גם כאשר צרכי הבריאות הובילו את המדינה כולה לסף סגר נוסף.

בהמשך חשף עמית סגל התכתבות מתוך קבוצת הווטסאפ של 'כחול לבן' בה שר הספורט חילי טרופר מפציר בחבריו לנהוג בהיגיון ולרדת מאובססיית ההפגנות, וחברת הכנסת מיקי חיימוביץ' משיבה לו כי הדבר יהווה הפרת הבטחה לבוחרים יחד עם התנגדות של שרים אחרים לביטול ההפגנות. במילים אחרות, חלקים נכבדים מהנהגת המפלגה מוכנים להקריב עשרות מיליארדי שקלים בנזק כלכלי ומי יודע כמה עוד מתים רק מתוך שיקול פוליטי צר שבצרים. העמדה הזו שערורייתית אף יותר מול ההבנה שחלחלה בשבוע האחרון לרוב החלקים בשמאל על הסכנה שבהתקהלות המונית, וממילא ברור שאותו קומץ שמתעקש להפגין עד המוות אינו שייך למצביעי 'כחול לבן' ואף רחוק מכך.

ממש עד לא מזמן, בתקופת הבחירות האינסופית שעברה על כולנו, הרמטכ”לים לשעבר של ‘כחול לבן’ הדגישו והטיפו על “ממלכתיות” ו”ישראל לפני הכל” וטענו כי נתניהו “דואג רק לעצמו”. כעת כל הסיסמאות היפות הושלכו סופית לפח האשפה ונותרו רק נקמנות אישית ופוליטיקה קטנונית. דווקא ברגע המבחן האמיתי שלשמו למעשה נכנסו לממשלת האחדות שהוגדרה כממשלת חירום לאומית לטיפול בקורונה, אנשי 'כחול לבן' גילו אפס אחריות ושיקול דעת והראו כי הם מוכנים להתאבד בשם מוסר מזויף ולא ברור.

התנהלות זו מגיעה בהמשך לשתי מגמות שאפיינו את הממשלה הזו מתחילתה. הראשונה היא הסרבנות ולעתים החתרנות של גנץ, אשכנזי, ניסנקורן ושות' בנושאים פוליטיים ומדיניים, והשנייה היא התגברות השליטה של היועמ"ש מנדלבליט על כל צעד ושעל של הממשלה בתירוצים משפטיים שונים, גם בנושאים קריטיים של הצלת חיים. מנגד חייבים להודות כי נראה שנתניהו עצמו היה עסוק בנושאים ברומו של עולם ולא הקפיד די הצורך לשמור את האצבע על דופק הקורונה. לאחר הביזיון בו חזה כל עם ישראל אתמול ולאור הסכנה האדירה שעומדת בפנינו, הגיע הזמן שמישהו יפגין מנהיגות אמיתית וינווט סוף סוף את הספינה התועה הזו לחוף מבטחים.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

25 תגובות למאמר

  1. הסיטואציה היא
    שחצי עם לא מאמין לאף מילה של ביבי
    אי אפשר לנהל מצב חירום בצורה כזאת
    ובנוסף הממשלה פישלה בגדול ,
    מה היה כל כך קשה לביבי , לומר לעוזרים שלו
    חברה תקפידו על הבידוד , מחפשים אותנו על כל פיפס.
    אין מה לעשות
    ביבי צריך להתפטר לטובת המדינה

    1. אה, זה פשוט.

      כיוון שהשמש זורחת רק בגלל ביבי ואנחנו לא רוצים שהוא יגיד לה להפסיק לזרוח.

      מה קשה לך להבין שגם את זה הוא יכול לעשות.

      שוקן צריך להפסיק לשלם לך כי אתה משתמש בשקרים שהיאהוד כבר שמעו ממך.

    2. כי הוא יודע שזה לא יעזור לו-
      כשמסתכלים על רמת הדרישות וההאשמות שנערמו מול משפחת נתניהו ברור לכל בר-דעת שמדובר על דרישה לא אנושית, אז גם אם הוא ינסה להקפיד, הם כבר ימצאו משהון אחר להיכנס בו. לכן חבל לבזבז אנרגיה, כח אדם, כסף וזמן על נושא כזה. בדיוק כמו שנתניהו כבר לא דואג למשפט שלו, כי עם ההגבלות על המימון ועם כמות הפוליטיקה המעורבת-אין לו באמת סיכוי.
      מצד שני, להיכנע פירושו לתת ניצחון לכוחות שפועלים כנגד המדינה ונתניהו לעולם לא יבחר באפשרות שהולכת כנגד האינטרס הלאומי.
      כל מה שנשאר לו זה להתעלם, להפוך את עצמו למרטיר ולעשות את המקסימום שהוא יכול לטובת המדינה בזמן השאול שנותר לו.

      שלא תבין לא נכון, אני לא חושב שהתפקוד שלו מול הקורונה היה הכי טוב שאפשר(אם כי קשה להכריע בדיוק כמה מההחלטות השגויות הן שלו וכמה נובעות מחברי קואליציה/יועצים/פקידים בעיתיים) אבל האצבע המאשימה צריכה להיות מכוונת לגנץ, הוא זה שיכול לעזור בנושא חוסר האמון ומעדיף לתמוך במנדלבליט.

    3. לפני ביבי, למשל בתקופת בגין, העם היה מלוכד כי בגין היה מקובל על כולם?
      כך כתוב בהיסטוריה המשוכתבת של השמאל
      אבל במציאות השמאל אותו השמאל, השינאה אותה השינאה והרדיפה אותה הרדיפה.
      אבל בכל זאת יש שינוי:
      היום העליון, היועמ"ש והפרקליטות משתינים מהמקפצה
      והשופרות טוענים שמדובר בגשם !!!!
      נתניהו מסמל את הימין החזק והבלתי שביר
      ולכן אסור לו להשבר וחובה לשבור את המאפייה שמנסה לשבור אותו.

    4. הבהרה:
      כשאני אומר שנתניהו לא יבחר ללכת כנגד האינטרס הלאומי זה בגלל שהליכוד ישלמו על זה בקלפי והוא מאמין בערכי המפלגה ולכן רוצה בניצחונה גם אחריו-לא בגלל שהוא (בעיני) איזה צדיק מיוחד.

    5. השמאלנים עדיין תקועים וטוענים שאין בכלל קורונה.והם פשוט לא מאמינים לביבי כי הכל פוליטי.נוסף לכל הטיפשים לא יודעים מתמטיקה פשוטה.השמאלנים הם סרח עלוב של אחוזים בודדים ולא חצי מהעם.

    6. חצי ? לדעתי לפחות 80%.
      בברכת רפואה שלמה ליתר 20%

    7. זה החצי שהתקשורת חושב שיש לה ? כי על פי מה שקורה ברחוב יותר מחצי מאמין לביבי ולא ל כחול לבן ויש עתיד.. ביבי לא הולך לשום מקום נקודה. מצידי תהיה מלחמת אחים

  2. כתבה חסרת אמינות שאינה מזכירה כלל תעמולה תקשורתית שנועדה לבלבל את הציבור ולזרוע אנרכיה.
    במסגרת התעמולה פורסמו ראיונות רבים עם פרופסורים פוליטיקאים ועם אינטרסנטים שהביאו להתנהלות ציבורית מופקרת.
    וכמובן שאין שום אזכור לחברי האופוזיציה שכולם קראו לציבור שלא להשמע כולל בנט ושקד.
    ואין אזכור להפגנות האנרכיסטיות בחסות העליון, היועמ"ש והפרקליטות.
    כל הכתבה מתמצתת בכחול לבן אבל מתעלמת מכל שאר ה"חוגגים".

    1. אולי כי זה טור שעוסק בכחול לבן ולא בשאר הדברים שתיארת?

    2. מה שאתה לא מבין ( אתה וכל הביביססטים ) , זה שהמציאות בה התקשורת נגד ביבי ( וזה נכון, התקשורת באמת נגד ביבי), ומערכת המשפט הפרקליטות ובגץ גם הם נגד ביבי ( וגם זה נכון ) – מה שאתה לא מבין זה שהמציאות הזו נוצרה ומתוחזקת ע"י ביבי !!!
      למה?
      פשוט מאוד – זה גורם לציבור לראות אותו כקורבן ( והוא אכן קורבן ) ובכך מושגות 2 מטרות : 1. התמיכה בו עולה , 2. השנאה וההתנגדות ליריבים הפוליטיים עולה.
      מה שאתם , ציבור הביביסטים צריכים לשאול את עצמכם זה : איך זה שלמעלה מעשור ביבי לא שינה, לא ניסה לשנות ואפילו שמר והגן על המציאות הזו ?
      קחו כדוגמה את בג"ץ – ביבי ותומכיו לא מפסיקים לזעוק ולילל על פסיקותיו החד צדדיות של בג"ץ נגד ביבי והימין, הטענה אכן נכונה, אבל…יש באינטרנט וביוטיוב הרבה חומר וסרטים בהם ביבי נראה אומר בקולו שהוא יגן על בג"ץ ולא ייתן יד לפגיעה בו !
      הטענה כאילו כחלון מנע את תיקון הבג"ץ היא לפיכך שקרית ! כחלון במקרה הזה רק שרת את מטרותיו האפלות של ביבי !
      הגיע הזמן שכולנו – גם הביביסיסטים, נכיר בכך שמדובר בפוליטיקאי קטן, נכלולי, חסר כישורי ניהול בסיסיים ( כמו שהופגן במשבר הקורונה ), נקמני, קטנוני שחוץ מאינטריגות ותעלולים פוליטים לא עושה דבר.

    3. מה שאתה ושאר החמאס, לא מבינים – זה שאצל היאהוד, צריך רוב חברי כנסת, על מנת לקבל החלטה (אני יודע, אצלך בחמאס מספיק שהשייח אומר).

      בדיוק בזה עוסקת הכתבה – חברי כנסת שאינם בעד השינוי הנדרש (כמו שאתה אומר בעצמך, יוסוף).

      ולכן, צודק נתניהו כאשר להבדיל מחמולתך, אינו מכריז שהוא הולך לבצע משהו, אשר אין לכך את הרוב הנדרש. זו האסטרטגיה הנכונה יוסוף, קודם להקים את האמצעים לכך ולאחר מכן, לבצע את ההחלטות.

      לדוגמא, כך בדיוק חתמנו על הסכמי שלום עם מדינות ערב – קודם כל, דואגים להסכמה וכל מה שנדרש ורק לאחר מכן, יוצאים בהצהרות. אני יודע, זה שונה מחמולתך, אשר בכל יום אתם מתחייבים, שאתם כובשים את הקוסמוס.

  3. בדיוק הפוך!
    נתניהו סגר את כל המשק כדי שלא יהיו הפגנות!
    אם באמת כפי שאתה כותב נתניהו לא רצה לסגור, אז למה התעקש לסגור?
    מה עוד שהיום מנדלבליט באופן מפורש אמר שאין קשר בין הגבלת הפגנות לסגירת עסקים. במקום תקנות ברורות, מבוססות מדע, סייכויי הדבקות וניהול סיכונים קיבלנו אוסף החלטות פוליטיות ומגזריות. כל המאבק על התפילות היה חסר טעם – אם המפגינים חסרי אחריות ומוכנים לסכן ולהסתכן, גם למתפללים מגיע?

    פשוט לא ברור לי מה קורה פה. אבל אם כבר עושים סגר, לפחות במהלכו הפעם יתכוננו ליום שאחרי?

    1. ולמה אתה רוצה הפגנות? מה המטרה הנעלה העומדת מול עיניך?

  4. אני רק שאלה :
    איך זה שתמיד, אבל תמיד אדון נתניהו נעדר ממאמרי הביקורת האלה ?
    גנץ אשם…כחול לבן אשמה…כחלון אשם….הגץ אשם…שאשא ביטון אשמה…כולם אשמים חוץ מנתניהו !
    לא שמעתם את הפתגם " הדג מסריח מהראש" ?

    1. פשוט מאוד יוסוף:

      "אמש, שרי ‘כחול לבן’ ובראשם ניסנקורן ואשכנזי התנו את הגבלת ההפגנות מול מעון ראש הממשלה בהטלת סגר כולל על המשק."

      אני יודע, בחמולתך זה מקובל להאשים את נתניהו במעשיך אבל אצל היאהוד, אם אתה רוצה לסגור מדינה בשביל כנופייה עם שלטים – אתה לא יכול להיות שר.

    2. יוסוף, אז אולי לא צריך להגביל את ההפגנות, חשבת על זה ?
      שמת לב שהסגר בגל הראשון עבד מעולה בלי שום הגבלה על הפגנות ?

    3. בסגר הראשון לא היו הפגנות

  5. "כחול- לבן הצטרפה לממשלת נתניהו בגלל שתי סיבות:
    האחת – למנוע את החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן ע"פ תוכנית טראמפ
    השניה – להבטיח שפרשת המימד החמישי תתמסמס ב"בדיקה" של היעומ"ש ולא תפתח חקירה נגד גנץ.

    כל הדיבורים על אחדות, מניעת מערכת בחירות נוספת, משבר הקורונה וכו' הם קשקוש אחד גדול. גנץ יודע שביום שהוא ישמיע ציוץ אחד נגד המערכת המשפטית, והוא לא רוצה להיות בנעליים של נתניהו.

  6. ספין גאוני של כחול לבן:
    ביבי דואג לתחלואה במדינה = ביבי רק דואג לעצמו על ידי ביטול ההפגנות בבלפור…
    משוואה מבריקה!
    מה שבאמת היה צריך לקרות, זה שהיו צריכים להקפיד קלה כחמורה על איסור התקהלויות וחיוב חבישת מסיכות ללא משוא פנים: תפילות, הפגנות וחתונות! הוירוס לא מבדיל ביניהן!
    במקום זה הסיתו את החילוניים נגד אחיהם הדתיים "מפיצי הקורונה". בושה שיהודי מדבר על על יהודי. למי שלא יודע יש תחלואה גבוהה מאוד בחלק מהקיבוצים. הצעירים נדבקים באוטובוסים לבלפור, חוזרים ומדביקים את ההורים שלהם. אם ביבי ידאג להם הם יאשימו אותו שדאג לעצמו… מילכוד 22

  7. לא תהיה ברירה בקרוב הולכים לבחירות..
    כחול.לבן.מתנהגת כאילו יש להם 30 מנדטים..
    והם נוטים לשמאל
    .

  8. 'נתניהו עצמו היה עסוק בנושאים ברומו של עולם' – לא אני לא חושב שנתניהו היה עסוק בדבריו של היושב במרומים, קצת צניעות לא תזיק

    1. רומו של עולם זה שלום ועוד שלום ועוד כמה בדרך… איראן, סוריה וכו', רומו של עולם

  9. הם בכלל לא מעיינים! אבל הבעיה המרכזית היא עדיין ביבי. עדיף כל ליכונדיק אחר על פניו! הוא הורס לנו את הימין!