תקיפת צוות ערוץ 20: "המפגינים באו במטרה לתקוף, ראיתי רוע בעיניים"

בועז גולן לאחר ההתפרצות האלימה לשידור: "האנשים שמוחים בשם ה'דמוקרטיה' הם האלימים וסותמי הפיות הכי גדולים"

"איומים וקללות מטורפות". העימות אמש בת"א | צילום מסך

"מעולם לא נתקלתי באירוע אלים כזה", כך אומר בועז גולן, מייסד ‘חדשות 0404’ ומגיש בערוץ 20, על התקיפה האלימה מצד מפגיני שמאל במהלך שידור חי של ערוץ 20 מתל-אביב אמש. כפי שנראה בתיעוד החי, במהלך תוכנית 'הפטריוטים' אמש הגיעה קבוצה ממפגיני 'הדגלים השחורים' סמוך לעמדת השידור של הערוץ ובמקום התפתחה מהומה אלימה בינה לבין כוחות המשטרה וחלק מצוות ההפקה.

גולן שהיה במקום לקראת שידור התוכנית שלו מספר בשיחה עם 'מידה' כי מיד עם הגעתו לאזור "שמעתי רעשים של תהלוכה מתקרבת והבנתי שהם מנסים להתקרב לעמדת השידור שבה היו באותה העת יריב אופנהיימר ועידית סלימן". לדבריו, "אני לא יודע אם ההתקפה הייתה מתוכננת אבל היה ברור שהמצעד סוטה מהמתווה שסוכם עם המשטרה שחסמה את הרחובות הסמוכים. גם השוטרים לא הבינו בהתחלה מה קורה ולמה כל המפגינים מתרכזים לידנו, ורצתי מיד לאחד מהם להסביר לו שיש כאן עמדת תקשורת וכדאי שיזעיק תגבורת".

ומשם העניינים התדרדרו במהירות. כפי שגולן מתאר, "כשהגעתי לעמדה עצמה ראיתי את עידית עומדת שם בפנים חיוורות אחרי שלקחו לה את המיקרופון ואת יריב מבוהל. מהר מאוד הבנתי שאנחנו עוברים פה תקיפה. תוך כמה שניות המפיק שלנו רונן התחיל לספוג מכות ובעיטות ואחד המפגינים שבר עליו מקל של דגל. הכל הפך להיות מטורף לגמרי. אני חייב לציין לטובה את עידית סלימן שעמדה שם בגבורה ולא ברחה, והמשיכה לנסות לשדר בתוך כל הטירוף הזה".

 

חשת איום פיזי של ממש מצד התוקפים?

"אני עצמי חטפתי אגרוף לבטן ובעיטות וניסיתי להתגונן. אני מזכיר לך שכל זה קורה בשידור חי, והמטרה שלנו הייתה לדחוק החוצה את מי שנכנס להפריע בתוך עמדת השידור ופשוט לנסות להמשיך לקיים אותו. גם בתוכנית שלי שהחלה לאחר מכן עדיין עמדה לידנו קבוצה שהשמיעה קריאות כמו "נאצים" וניסתה להרוס את השידור. למזלנו כל האירוע שודר בחי אז הפעם לא הצליחה להם השיטה הרגילה של פרסום קטעי סרטונים וניסיון להאשים באלימות דווקא את מי שנפגע ממנה".

הצלחת להבין מה בעצם הם רוצים?

"מחלק מהתוקפים הרחתי אדי אלכוהול. היה אפשר לראות שמדובר בחבורה שלא מחוברת למציאות, אנרכיסטים אלימים שצעקו קללות איומות לא רק כלפינו אלא גם לעבר השוטרים שניסו לשמור עלינו ובעצמם ספגו מכות. אני מודה מאוד למשטרת ישראל שהצילה את החיים של צוות השידור וההפקה. אחרי אירוע כזה אני מבין עוד יותר מה שעובר על השוטרים בימים האלה ועם איזה דברים הם נאלצים להתמודד".

בתור עיתונאי ותיק, זכור לך אירוע כזה?

"מעולם לא נתקלתי באופן אישי באירוע אלים כמו זה שהיה אמש, וגם לא זכור לי שראיתי בשום מקום אחר דבר כזה. אני לא מדבר על הפרעות וצעקות בשידור שזה דבר שאנחנו לצערנו כבר מכירים, אלא על קבוצת מתפרעים שהגיעה למקום במטרה לתקוף אותנו פיזית. אלה אותם האנשים שמוחים בשם "דמוקרטיה" ונגד אלימות, אבל בסוף מתברר שהם האלימים וסותמי הפיות הכי גדולים".

איך מגיבים בשטח להתקפה פתאומית כזו?

"זאת באמת סיטואציה שאתה לא יודע איך לנהוג בה. אתה מנסה לשמור על איפוק, אבל ישנה נקודה שבה אתה מבין שאם לא תעמוד מולם אז אתה עלול לסיים את הערב בבית החולים. ערוץ 20 הגיש עוד אתמול בלילה תלונה במשטרה והשוטרים בשטח גבו עדויות ממני ומהמפיק שלנו שספג מכות".

מה עבר במחשבתך באותם רגעים?

"רובנו אנשי משפחה עם ילדים ומולנו היו שם בעיקר חבר'ה צעירים שאצל חלקם ראיתי רוע אמיתי בעיניים. הם השמיעו כל הזמן איומים וקללות מטורפות ברמה שפשוט קשה לי להסביר. התחושה הייתה של חבורת רובוטים מכווני שנאה שהגיעו רק במטרה לאיים ולפגוע. זאת בוודאי לא התנהגות נורמלית שאמורה להיות מקובלת בשום חברה".

אתה מזהה מגמה של התגברות האלימות מצד שמאל?

"ראינו אתמול את הסרטון של נשות השמאל שתוקפות באופן מילולי מחפיר חייל שבסך הכל מנסה לשמור על הבריאות שלהן. אני חושב שאלו דברים שהיו קיימים תמיד והיום יש רשת חברתית שמעצימה יותר את האירועים. אני באמת חושש ממצב בו מחר בחור שתוי אחר מכוון את האגרוף שלו קצת יותר גבוה ואז אירוע כזה יכול להיגמר הרבה יותר רע. הבעיה היא שאני לא רואה מישהו אחראי בשמאל שקם ואומר – חבר'ה, תרגיעו. הקנאה והשנאה מוציאות אותם מדעתם, וכשהם מבינים שבדרך דמוקרטית הם לא יצליחו לשנות את המדינה אז הם פונים לאלימות והפחדה".

לדברי גולן, "הדבר זה חייב להיפסק ובלי קשר לימין או שמאל. יש כאן קבוצה קטנה שגורמת למחלוקות בעם ומטריפה מדינה שלמה בזמן משבר הקורונה. נתנו להם תחושה שהם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם ולהפר את הסדר גם בזמן סגר ומשבר בריאותי לאומי, ומה שראינו אתמול היא התוצאה של זה – קבוצה של אנרכיסטים שמבחינתם אין שום חוק ושום הנחיות".

אולי גם הימין צריך קצת להתעורר ולהכיר במציאות?

"במשך הרבה שנים הימין היה רדום והשמאל למעשה השתלט על כל מוקדי הכוח, והיום אנחנו קוצרים את הזרעים של המגמה הזאת. המזל שלנו שיש היום ערוצים כמו ערוץ 20 או גלי ישראל ואתרים אחרים שמביאים את התמונה המלאה. עידן השתיקה שלנו נגמר".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

19 תגובות למאמר

  1. כל רוצחי הסמול בטוחים שהם בעד "שלום" (=רצח ישראלים), אחווה (="גנין ג'נין") ואמת (=עדים ש"שוברים בשקיקה" המציאו).

    כך בדיוק, במאות השנים האחרונות – רצח הסמול, הרבה יותר אנשים מהנאצים, בשם האידאלים הגבוהים לכאורה, לעיל.

    הדרך הנכונה לטפל ברוצחי הסמול, אינה להיות כמוהם (עם ההבנה שלי לקרובנות הסמול), אלא למצות איתם את הדין ובדיוק לשם כך, אנו זקוקים לרשות שופטת אשר אינה מזכה את מוחמד בכרי, לדוגמא. אני יודע, אני יודע, הכנופיה בגלימות יצאה בהרגשה מאוד לא טובה, כדבריהם, מהדיון בעליון. לא ברור רק, ממה הם הרגישו כל כך לא טוב. הם הרי מוגנים באמצעות מאבטחים מאומנים, מהחולצות השחורות, כפי שצולמו ודוברו כאן, בכתבה – מפליאים בעיתונאים את דמוקרטיותם ומחאתם.

    1. אחמד המוסלמים רצחו ורוצחים מאז שהדת הזו קיימת לכן.אז ,אתה לא יכל ולבוא לשמאל בארצ , תעשה קודם כל בדק בית .

    2. בוודאי.

      זו הסיבה מדוע הסמול בארץ, רוצח ישראלים עבור מיצובישי מאוסלו וחולצות הסמול השחורות, כפי שצולמו ודוברו כאן, בכתבה – מפליאים בעיתונאים את דמוקרטיותם ומחאתם – זה בגלל מוסלמים. ברור 🙂

    3. א.ב.
      אחמד הוא מגיב ותיק כאן ותמיד הראה נטיות פרו-ישראליות.
      מצטער לפוצץ את הבועה הגזענית אבל יש ערבים ישראלים ידידותיים. אבל אתה צודק שזה כנראה מיעוט ללא השפעה על הנהגת המגזר(ממליץ לגגל ״מוחמד זועבי״ אתה תופתע ממה שתמצא).
      נקווה שאם נמשיך לעודד כאלה ולדחות את ההנהגה ותומכיה הרבים מספור, המתונים יתרבו והקיצונים יאלצו לברוח חזרה לתוניס או לכל מי שיסכים לקלוט אותם.

    4. "ברור שהאלימות היא חלק מהרפרטואר של השמאל הרדיקלי. חד־משמעית. ברגע שהכוח וההגמוניה אצלך, יש מנגנונים שאתה יכול להפעיל, ואתה אפילו לא צריך לפעמים את האלימות הפיזית, לפצוע אנשים ולהרוג אותם.
      מי זה אודי אדיב? הוא היה מוכן לסייע בעצמו לאנשים שטמנו מטעני חבלה בסופרמרקטים, ואנשים תמכו בו. היום הוא נחשב לאדם מן היישוב, להבדיל מיגאל עמיר למשל. לכן אני מתפלא על השכחה. לאורך ההיסטוריה היו אנשי שמאל שאולי לא ארגנו פעולות בעצמם, אבל הצטרפו ליוזמות קיימות. החל במיכאל ורשבסקי וחבריו מהשמאל שתמכו בחזית העממית לשחרור פלסטין, או עמוס קינן ושאלתיאל בן־יאיר שהניחו מטעני חבלה על הדלת של שר התחבורה.
      האלימות מקבלת בלי שום בעיה הצדקה בטרמינולוגיה השמאלנית".

    5. זה אלמנטרי 🙂

      דיקטטורי המקרופון, דאגו לא לדבר על אודי אדיב, ורשבסקי, קלינברג ושות'.

      אחרת, איך מגדלי האתרוגים יצליחו להמתיר הררי ארס על הימין בפסטיגל רבין, אם כולם יודעים כמה ישראלים נרצחו עבור מיצובישי מאוסלו.

  2. יש קו מחבר בין השמאל לביבי
    השמאל התחבר עם הערבים
    ולכן אינו מסוגל להלחם בהם.
    גם כשזה פוגע ביהודים
    וביבי שקורץ לשמאל
    עושה איתם קואליציות
    ואינו מסוגל להלחם בהם
    ג םכשזה פוגע ביהודים.
    מה המסקנה?

    1. המסקנה היא, שתרוץ מהר לאישתך – לפני שתדמיין שגם היא עם ביבי.

    2. ביבי מחניף לשמאל
      והשמאל מחניף לערבים
      לכן אין סיכוי לימין חזק
      כשביבי נמצא
      מאוד קל להבין

    3. המסקנה היא שהימין המתון צריך להפסיק להצביע למפלגות ש״שומרות״ על ביבי מהמרכז ומונעות ממשלת ימין.

  3. תמיד כשאני קורא את הטקסטים האלו בעיתנות ובשאר מקומות אני תמה לעצמי האמנם? האם יש באמת אנשים שמאמינים בסיסמאות הפופוליסטיות "הפיכה צבאית" ,צה"ל שלנו" משטרת ביבי וכו' שהאולפנים מטפטפים ללא הרף, וזה כוחה של תעמולה, לא משנה כמה טיפשיות הטיעונים שלך, אם תגיד את זה מספיק, זה פשוט יחדור לשיח, למי שזוכר גנץ התחיל כמפלגת מרכז, ואז הוציא ביבי את הסיסמא, הגאונית בעיניי, "שמאל חלש" וע"י זה גנץ הפך רשמית לשמאל,
    עכ"פ בסרטון אני רואה שתי נשים תמימות שאשכרה מאמינות, הם חיות את הרגע, הן בטוחות שהמדינה נמצאת ב "הפיכה השלטונית", הן רואות בעיניי רוחן את ההפגנות בבלפור משהו בסדר גודל של המהפכה הצרפתית, ושהן תופסות מקום חשוב בדברי ימי ההיסטורייה(חחח), מה אומר לכם, מוזר ביותר!

    1. אם ההפגנות הללו יצליחו להטות את המשפט, והאפשרות הזאת חיה וקיימת, מדובר בהפיכה, אולי לא מדממת כמו המהפכה הצרפתית אבל בהחלט אלימה. לגרור מנהיג נבחר לכלא זו פעולה אלימה ואני יכולה להבטיח לך שההפגנות שיבואו בעקבות פעולה כזאת ידוכאו ואף אחד לא ישמע על זה בדיוק כמו שהיה בתקופת ההתנתקות. לכן יכול להיות ששתי הנשים ה"תמימות" יודעות משהו שאתה תמים מדי לראות.

    2. ההפגנות נעשות תוך זלזול בוטה בנהלי הסגר. זו הפצת מחלה קטלנית כך שזו הפיכה רצחנית ככל הפיכה אחרת.

      אגב, הפצת נשק ביולוגי לצורך לחץ פוליטי זו בדיוק הגדרת הטרור אבל כנראה שאת ראשי המערכת המשפטית ותומכיהם זה לא מעניין.

  4. את שתי האלה היו צריכים להטיס עם דוח והעלבת שוטר וחייל בושה

  5. בYNET הכניסו שני משפטים מכובסים הייטב בתוך כתבה ענקית:
    "כמו כן, מוקדם יותר התגודדו חלק מהמפגינים בתל אביב סביב אולפן השטח של ערוץ 20 – שהוקף על-ידי שוטרים וגדרות – במטרה להפריע לשידור. יצוין כי אתמול, במהלך שידור חי, התפרצו מפגינים ועימותים נרשמו בינם לבין עובדי הערוץ"
    אלימות מרומזת ומיוחסת לשני הצדדים כמצוות שהשמאל מאז ומעולם. שמעתי שגם בליל הבדולח היו כמה יהודים שגילו התנגדות. אלימים שכמותם…

    1. וזו דוגמא נוספת, מדוע אין שום סיבה לקרוא את הפמפלט של מוזס. אם חשקה נפשך לדעת את חדשות העולם, אתה תמיד יכול לפתוח את المنار ולקרוא את המקור, ולא את החיקיים של שוקן או מוזס.

      נשאר את פמפלט של מוזס, למכחיש השואה המזדקן מרמאללה!

  6. הם השתלטו על ערוץ 11 . 12 .13 ומפיצים את השמאלנות שלהם ותוקפים את החוק הימין חייב להתעורר !!!

  7. השמאל משתמש ההפיכה שיפוטית
    כנגד הימין
    הם תמיד יתפרו תיקים לראשי ממשלה ימניים
    בסופו של דבר העם יקח יותר ימינה
    ולאחר ניקוי חברי הכנסת והשרים
    שהצביעו בעד ההתנתקות אז הימין ישלוט באמת
    יכופף את בגץ והפרקליטות וארגוני השמאל.
    לצורך כך יש להעיף את ביבי.רגב.העצני.ישראל כץ.
    וכל התימנים כביכול שתמכו בהתנתקות
    או שגורמים לשמאל.יריב לוין יכול להיות מנהיג ימני.