סערת השתקת שכני מנדלבליט: "יום אחד אתה מגלה שאתה חי בדיקטטורה"

תושבים המתגוררים סמוך ליועמ"ש חוו מסכת תלאות לאחר שיחה מקרית ברחוב: "שבעה חודשים תיק פתוח בגלל בדיחה? אין יותר חופש ביטוי? כנראה שלא כולם שווים בפני החוק"

התנהלות כוחנית. היועמ"ש מנדלבליט | צילום מסך

ביום חמישי בשבוע שעבר חשפה אילה חסון בחדשות 13 את סיפורה של עורכת דין מפתח תקווה המתגוררת בשכנות ליועמ"ש מנדלבליט, ונעצרה לחקירה לפני מספר חודשים בגלל שקראה לעברו ברחוב "פרשת משפטים בושה". לאחר הסערה הגדולה שהתעוררה בעקבות הסיפור, נחשפו בימים שלאחר מכן לפחות עוד שני מקרים דומים בהם אזרחים עוכבו לחקירה בגלל אמירה ביקורתית כלפי היועמ"ש או בני משפחתו.

הסערה התקשורתית הובילה לבסוף גם לפרסום תגובה מצד הפרקליטות ביום רביעי השבוע, בה נטען בין השאר כי למנדלבליט עצמו לא היה קשר לחקירות וכמו כן דווח כי שניים מתוך התיקים הקשורים לפרשה נסגרו. אחד מאלו שנקרא לחקירה והתבשר השבוע על סגירת התיק נגדו לאחר שבעה חודשים הוא תושב פתח תקווה ירון רז, המספר בשיחה עם 'מידה' על השתלשלות העניינים.

"חיכיתי לחבר מחוץ לבניין בשבת בבוקר, כשראיתי את גברת מנדלבליט יוצאת לריצה והשומר מלווה אותה", הוא נזכר. "אמרתי לו בבדיחות שהוא צריך לרוץ ביחד איתה, כדי שתרגיש כמו מלאניה טראמפ, והוא הודיע לי שאני מעוכב ודרש שאזדהה בפניו. סירבתי לעשות את זה והוא הזמין שני שוטרים שהסבירו לי שרק קצין יכול לבוא ולשחרר אותי. חיכיתי איתם כעשרים דקות עד שהגיע הקצין והסברתי לו מה בדיוק קרה ושאין פה שום עניין פוליטי, וחשבתי שבכך נגמר הסיפור".

אלא שהסתבר שהסיפור רק התחיל. "ב-11 בלילה פתאום שמעתי דפיקות חזקות בדלת ושוב הגיעו שוטרים שאמרו לי שאני צריך לבוא מיד לחקירה", מספר רז. "הייתי בשוק. אני חשוד ברצח שאתם צריכים להתפרץ לבית שלי באמצע הלילה? לא יכולתם להתקשר או לחכות לבוקר? הם אפילו לא הסכימו שאשתמש ברכב שלי והייתי צריך לנסוע איתם בניידת".

בתחנה הודיעו לרז שהוא נחקר בעילה של הטרדה, וכאמור רק ביום רביעי השבוע, שבעה חודשים לאחר האירוע ובעקבות הפרסומים האחרונים בתקשורת, הוא קיבל הודעה שהתיק נסגר. בנוגע לטענת הפרקליטות לפיה הוא נקט באיומים כלפי המאבטח, רז אומר באופן חד-משמעי: "לא היו איומים מצדי, זה הכל המצאות. מה שקרה פה לדעתי זה שהיועמ"ש הרים טלפון למשטרת פתח תקווה והיא פשוט קפצה לדום. כנראה שהכוח שלו משפיע והדג מסריח מהראש. אני בהחלט שוקל כעת צעדים משפטיים בעניין".

עם אילו תחושות אתה יוצא מכל הסיפור הזה?

"התחושות הן קשות. למה בתור אזרח שומר חוק אני צריך לשבת בתא מעצר? מה עשיתי? לא היה פה שום ניסיון לתקיפה או איום, אז כל הרעש הזה ושבעה חודשים של תיק פתוח רק בגלל בדיחה שזרקתי למאבטח? אין יותר חופש ביטוי במדינה? כל הסיפור יצא לגמרי מפרופורציה וזה רק מראה שאצלנו לא כולם שווים בפני החוק".

שכן נוסף אשר נתקל בתגובה קשה ושרירותית לאחר מפגש מקרי ברחוב עם מנדלבליט הוא ארז נסימי, אב לארבעה ועובד היי-טק. בשיחה עם 'מידה' הוא מספר על ערב שבת בחודש פברואר. "הלכתי עם בתי בדרך חזרה מבית הכנסת כמו בכל שבוע, ודרכנו הצטלבה עם מנדלבליט והמאבטחים. לא הבחנתי בהם מרחוק ורק כשהתקרבו ראיתי מי זה, ופשוט אמרתי לו בקול רגוע ובלי להתלהם: 'לפני חמש שנים תפרו לך תיק והיום הם הגונים'".

לדברי נסימי, "כל המפגש הזה ארך כמה שניות וכל אחד המשיך הלאה בדרכו. מעבר לזה לא היה שום דבר. כולם יודעים שאני ימני למרות שמעולם לא הצבעתי ליכוד, אבל לא הייתה בדברים שלי כוונה פוליטית. פתאום ראיתי שאחד המאבטחים רודף אחרי. הוא קרא לשוטר בניידת שנסעה אחריהם והשוטר טען שהמאבטח שמע אותי מקלל. הוא אמר שצריך לעכב אותי ולקחת אותי לתחנה אבל הסברתי לו שאני לא עולה לרכב בשבת".

גם במקרה הזה המשטרה הפגינה נחישות יוצאת דופן מול האזרח הקטן. "השוטר טען שהוא בדק עם מפקד התחנה והסביר שחייבים לקחת אותי עכשיו. ביקשתי שלפחות יאפשרו לי להחזיר את הילדה הביתה והיא לא הבינה למה השוטר מתעקש ללוות אותנו. אפילו לא הספקתי לקדש עם המשפחה והייתי צריך ללכת יחד עם השוטר לתחנה".

לא נראה לך מוזר שגוררים אותך לתחנה בשבת?

"זה היה נראה מוזר מאוד אבל לא הייתה לי ממש ברירה. החוקר בתחנה רצה לקחת ממני טביעות אצבעות אבל לזה לא הסכמתי בשבת ואמרתי שאני מוכן לחזור ביום ראשון".

סיפרו לך באיזו עילה אתה נחקר?

"כששאלתי את החוקר איזה פשע ביצעתי הוא השיב שמפקד המחוז הוציא הוראה שאסור לדבר עם היועמ"ש. באותו הרגע רק רציתי לסיים את הסיפור והבטחתי שלא אדבר איתו יותר, ובנוסף קיבלתי צו הרחקה של שבועיים מהרחוב שליד הבית שלי. הכל היה נראה כל כך מופרך שאפילו לא חשבתי להתייעץ עם עורך-דין".

מאז אותו אירוע מישהו מהמשטרה דיבר איתך?

"אף אחד לא עדכן אותי ואין לי מושג מה קורה. שמעתי שסגרו לאחרים את התיק אבל ממה שאני מבין התיק שלי עדיין פתוח".

בתגובת הפרקליטות טענו שלמנדלבליט אין שום קשר לחקירות.

"קשה לי להאמין לזה. הוא היה ממש שם והיה מודע לכל מה שקורה. אם הוא היה אומר לשוטרים לעזוב אותי אז מן הסתם הם היו מקשיבים לו וכל הסיפור הזה לא היה מתרחש בכלל. אבל הוא בחר שלא לעשות את זה".

איך הרגשת ששמעת על מקרים דומים שעברו על אחרים?

"התחושה שלי היא בעיקר של גועל. אני נולדתי באיראן וחייתי שם עד גיל 21 לפני שברחתי ועברתי מסע של חודשיים עד שהגעתי לישראל. לא היה חסר לנו שם כלום אבל היה חסר לי החופש. אני מרצה על הסיפור שלי בצה"ל ובבתי-ספר ואני ציוני בכל נימי נפשי. באיראן האנשים לפחות יודעים שהם חיים בדיקטטורה אז אין להם אשליות, ופה אתה מגלה יום אחד שהמדינה שחלמת עליה וחשבת שהיא דמוקרטיה לא ממש שונה. זה מאוד מתסכל וקשה להאמין שדברים כאלה קורים במדינה נורמטיבית והעולם ממשיך כאילו כלום".

"המשטרה מטרידה את האזרח"

עו"ד איתמר ברקאי המתמחה במשפט פלילי התייחס בשיחה עם 'מידה' לאירועים והסביר כי ישנן כמה בעיות שחוזרות על עצמן בכל הסיפורים סביב מנדלבליט והשכנים. "הבעיה הראשונה היא במישור הפלילי. על פי הפרסומים, לא הייתה כאן הטרדה במובן הפלילי ולא היה בדברים איום כלשהו ולכן לא הייתה עילה חוקית לחקירה מלכתחילה. החוק מאפשר לכל אדם שחש מוטרד לפנות לבית המשפט ולבקש צו מניעה, ואין שום צורך לגרור אנשים לתחנת משטרה בשבת בגלל איזה משפט סתמי שאמרו ברחוב. זו התנהלות עקומה ופסולה של כל מי שהיה מעורב בעניין, ואין פלא שהתיקים נסגרו בסופו של דבר".

לדבריו, בעיה נוספת ולא פחות חשובה היא במישור החוקתי. "ההתנהלות שמתוארת במקרים שהתפרסמו מעלה תחושה של דיקטטורה, שמי ששולט בה הם פקידים שמנסים לקבוע לאזרחים מה לחשוב ומה להגיד. ראינו התנהגות דומה של המערכת גם במקרים אחרים שקשורים למנדלבליט וליאת בן ארי, שם ניסו לסתום את הפה לכל שמעביר ביקורת על הפרקליטות או משרד המשפטים".

אולי עובדי ציבור צריכים לקבל הגנה משמעותית יותר בחוק?

"להפך. מעצם העובדה שאתה עובד ציבור אתה צריך לקבל את זה שאתה חשוף יותר לביקורת מאשר אדם רגיל, וגם הפסיקה קובעת מתחם רחב של חופש ביטוי כלפי איש ציבור כאשר זה טוען שלכאורה הוצאה דיבתו. אבל כאן התהפכו היוצרות ועובדי הציבור הפכו לאלים שאסור לבקר אותם, ומי שרק מעז לומר מילה נחקר ונרדף ללא שום סמכות. זה אבסורד".

עו"ד איתמר ברקאי

איך אף אחד לא עצר את הסיפור הזה בשום שלב בדרך?

"לכאורה נראה שההתנהלות הייתה בעייתית לאורך כל השרשרת. החל ממנדלבליט והמאבטחים ועד השוטרים שהגיעו למקום ומפקדיהם, כולם אנשים שאמורים להבין את החוק אבל נראה שהתעלמו ממנו לגמרי. מישהו במשטרה היה חייב לומר – אין לנו סמכות לעכב או לעצור אף אחד אם אין חשד סביר לביצוע עבירה, ובטח לא לגרום לפגיעה במי ששומר שבת באופן שגורם לו לחלל אותה. ממילא יכלו לזמן לחקירה ביום חול כי אין פה דחיפות מיוחדת. אם הייתה כאן הטרדה היא הייתה מצד המשטרה שמטרידה את האזרח ומנצלת את החשש והפחד שלו. זה מחדל מטורף והכל סובב סביב הניסיון להשתיק דעות שלא נוחות".

הנקודה השלישית אותה מציין עו"ד ברקאי כמטרידה היא האכיפה הבררנית אשר לדבריו "זועקת לשמים". הוא מסביר: "כשהיו הפגנות של גורמי שמאל אנרכיסטיים מול הבית של מנדלבליט, וכשפעילים רדפו אחריו לבית הכנסת ולמכולת, הטרידו ואיימו באמת, אני לא זוכר שהיו מאבטחים ולא זוכר שראינו מעצרים ופתיחת תיקי חקירה למרות שכל המקרים מתועדים".

מדוע כל המחדלים האלה קורים שוב ושוב דווקא במערכת החוק?

"מצד אחד זה נראה שהחשש של חלק מהבכירים במערכת המשפט מביקורת וחשיפתם בקלקלתם גורם להם לעשות דברים הזויים, ומצד שני אנחנו כציבור מאפשרים להם את זה כשאנחנו אדישים לכל מה שקורה ולהשתלטות הפקידות ומערכת המשפט על ניהול המדינה. כל שבוע נחשפת פרשה חדשה ושיאים חדשים של אבסורד וכל פעם מטייחים אותה בזריזות: שוטרים שסותמים את הפה לאנשים ברחוב, שופטים מוציאים צווים למנוע גילוי הקלטות, יועמ"ש שממונה כאשר לא עומד בתנאי הסף למינוי ובהמשך משתלט גם על תפקיד פרקליט המדינה. זאת התנהלות בעייתית מאוד, ובמיוחד כשהיא מגיעה ממי שאמורים להיות שומרי הסף של הדמוקרטיה".

פנינו למשרד המשפטים ולמשטרת ישראל בבקשות תגובה והן תובאנה מיד עם קבלתן.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

72 תגובות למאמר

  1. "שומרי הסף של הדמוקרטיה" זהו מיתוס שקרי יותר תעמולה מתוכן. וכשמיתוס שקרי משתלט על המרחב הציבורי מתפתחת מפלצת

    1. בארה"ב, שוטרים מכבדים יהודים שומרי שבת ומלווים אותם לתחנה ברגל.

  2. צריך לארגן מאה אנשים
    שכל פעם יעצר אחד
    בכל שלוש שעות יגיע בודד
    ויצעק סתם משפט
    ואז הוא יעצר
    ככה עד שזה יגיע למאה מעצרים
    כמובן שזה יגיע לתקשורת
    ויהיה קצת שמח

    1. אתה באמת חושב שיהיה קשה לתקשורת להתעלם ממה שלא נוח לה?
      תזכור שלא חסרים תקדימים.

    2. בושה למדינה כזאת לאן הגענו אנשים לא יכולים לדבר בקיצור מאפייה

  3. מנדלבלוף חילל שבת שיקר רימה גרם למעצר שוא ולכל השוטרים גם לחלל שבת ועכשיו מכחיש ומטייח.מנדלפליץ תוריד את הזקן והכיפה אתה עושה חילול השם ובושה וחרפה שאין כמותה.תתפטר כבר

    1. אנו במדינת משטרה אין הגדרה אחרת ואולי משום שמנדלבליט הינו דתי שמרני שמטבעו נגד חירויות הפרט והמשחק שלו כאילו הוא בעד דמוקרטיה אמיתית שקר וצביעות

  4. בגידה במובנה הרחב וההיסטורי היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיועו לאויב (המוסלמי) במאבקו כנגד מדינת האם של הבוגד, בימי מלחמה או בעת עימות קשה בימי שלום, או בעת סכסוך מזוין ופעולות איבה שאינם בגדר מלחמה מלאה.

    הסיוע המהווה בגידה עשוי להיות בגילוי סודות צבאיים, סודות מדינה וסודות מדעיים, בהשתתפות בתעמולת האויב נגד מדינת האם, בעריקה לשורות האויב ולחימה במסגרת כוחותיו, ובשיתוף פעולה עם צבא כובש.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב(תומכי טרור שמאלנים), דרך בצע כסף (מושחתים שמאלנים) וכלה ברגשות נקם על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש (שמאלנים = חולי נפש).

    [[[אוליגרכיה היא צורת ממשל שבה רוב הכוח הפוליטי מצוי אצל חלק קטן מהאוכלוסייה (שהוא לרוב החזק ביותר גם במובנים אחרים – כלכלית או צבאית). ]]]

  5. הימין אשם.
    11 שנים רצופות שהוא בשלטון ולא נעשה דבר בעניין.
    למעט בודדים, מרבית חברי הכנסת מהימין מחרישים, כאשר חברי הכנסת מהימין הינם היחידים שיכולים היו למנוע את הדיקטטורה הזו.

  6. עצם העובדה שמשרד המשפטים והמשטרה בחרו שלא להגיב, זה מוכיח שהם יודעים שהם עבריינים.

    וכיוון שעבריינים אינם יכולים לאכוף את החוק, אין שום סיבה מעתה להאמין לדיקטטורה משפטית ולמשטרה. לא היה גם קודם אבל עכשיו הם הוכיחו מעל כל ספק סביר, שאין קשר בינם לבין החוק.

    תזכרו את זה, כאשר המאבטח של דיקטטור מנלבליט, טוען ששמע אתכם מודים ברצח ארלוזורוב.

  7. זה לא יעזור …..לא מאה לא אלף ולא עשרת אלפים……אם לא יצאו לרחוב מליונים!!!! לא ישתנה כלום ושום דבר וכל השיח הזה וקללות נגד מערכת המשפט והיועמש ו או בקשה מהקב"ה לא יעזרו…עובדה!
    רק כאשר ניקח את ה עתיד שלנו בידנו נקבל עזרה !! ככה היה תמיד …וככה יהיה

  8. אני לא מאשים את המשטרה המטורפת הזאת משטרת הגיסטפו אני מאשים את שר המשטרה אוחנה שלא מונע לחקור אנשים על שטות שפולטים

  9. לא ידעתי שהפרקליטות הם נביאים. הם בנבואה ראו את העו"ד אומרת למנדלבלוף פרשת משפטים בושה. אולי תנבאו לנו למי עוד מהשכנים תפתחו בחכירה ?

  10. לצערי מי שאמור לקבוע אמת מידה לשימור זכות האזרח זה שר המשטרה..כל שר משטרה שבא מהימין מפשל.ארדן לא טרח להשליך את רוני אלשייך לאחר ראיון מתלהם עם אילנה דיין שהדליף באופן מרושע על תיקי נתניהו .. ( אוחנה ככה גם אתה תהפוך לשגריר בקוטב) עכשיו אוחנה לא פוצה פה ששוטריו רומסים זכויות אזרח .אותם חוקרי או קציני משטרה לא ננזפים על ידיו בדיוק ליתר דיוק אותה אמפוטניציה תכליתית של ארדן הישנון ..אוחנה לא טורח גם להזהיר את שוטריו על אלימות של חלק מהשוטרים נגד מפגיני בלפור ומאה שערים ..מנדלבליץ אחסוך כרגע להציב קווים לדמותו הוא ידוע כאדם מושחת אבל אם מנדלבליט " לא מעורב ולא ידע" על המעצרים ופתיחת התיקים ההזויים אוחנה כן יודע ולא פועל בשום דרך לנסות וליישר את שוטריו הסרוחים ( האלימים בניהם רובם נאמנים שעושים מלאכתם ) אם זה שר בממשלת ימין שמתנהג בהפקרות זו לא שאבחר ימין שר מהצד השמאלי של המפה יפעל הרבה יותר טוב
    אוחנה תתנורר בקרוב יהיו בחירות אנחנו אומנם אנשי ימין אבל בהתיחסות של פגיעה בחופש הביטוי ללא מענה מצידך לא נהיה שם בבחירות ..על מנדלבליט לא ארחיב את הדיבור מקווה שהאיש יחקר על עבירות והדלפות ..הגיע הזמן שאחרי הבחירות הוא יועמד לדין וישלם על מעשיו …כרגע הוא מסתתר כעכבר תחת סינורו של ניסנקורן שחא יאריך חיים פוליטים כשר משפטים ניסנקורן מנסה להגן על האינטרסים של כחול לבן מול מערכת המשפט ובצדק רב מבחינתו לא ישנה את הפגמים אדרבא הוא יוסיף נופך בדמות חיזוק האליטות ..ניסנקורן לא מעוניין לראות פגמים במערכת שעוזרת למפלגתו להגשים מהפך

  11. הכח הבלתי מוגבל ליועמ"ש מחליא.מעניין לו מנדלבליט לא היה מגיש כתבי אישום נגד נתניהו ! הפרקליטות שבתוך הפרקליטות היית נוהגת איתו באותה מידה?? תפסו אותו בגרון ,לקח לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה. וקבר את הקלטות עמוק.

  12. הפרקליטות הפכה להיות ארגון טרור ! אני לא אתפלא לשמוע שהם גם מחסלים או מעלימים אנשים כמו משמרות המהפכה באירן ! צריך ומהר להפעיל את כוחות הביטחון שיטפלו בחבורת שופטים האלו

  13. איזה עקביות. ממשיכים להכפיש את אנשי המשפט. עבר יש האשמות על חריגות בניה לא רק לליאת בן ארי אלא גם לנשיאת העליון אסתר חיות.
    ומנדלבליט  מומחים המוקד דרך קבע. מחפשים dirt  בחריצות תהומית. יש 'חשיפות' חדשות לבקרים ו'תחקירים' על ניגודי אינטרסים של שופטים.
    ה"פרלמנטר החרוץ", כפי שהוא מכונה ע"י תומכיו, כבר  תהיה ודת חקירה של הכנסת של שופטים על כך.
    וגם כבר מדברים חל על דיקטטורה אולי כדאי לחפש בכיוונים אחרים? אופן התנהגות היס"מ כלפי מפגינים בת"א. הפלירטוט של ביבי ע "סמכויות חירום". וסגרים  שמעורבים בהם שיקולים פוליטייים

    1. סלט נחמד עשית פה רק בשביל לומר שאתה בעצם בסדר עם זה שעוצרים אזרחים בגלל שאמרו משהו ליועמש ברחוב. מאוד נאור וליברלי מצידך

    2. הנקודה היא, משתתף אנונימי, הסלקטיביות. מתמקדים רק עח מה שנוח. ש איומים אמיתיים על הדמוקרטיה פה מצד ביבי ובאופנים שונים וחמורים ומה בוחרים כדוגמה? ענין צדדי ופעוט יחסית כמו זה פה.
      כך גם ביחס למערכת משפט. האשמות שהן זוטות, ככחריגות בניה, זוכות למרכזיות בעוד שמערכת מרכזית בדמוקרטיה כמערכת המשפט היא בסכנה של פוליטיזציה. כלומר זה כבר גם לא רק סלקטיביות אלא גם דיספרופורציה זועקת לעין.

    3. זהירות גדולה מהיצור הבולשביקי, שהוא עברי בערך כמו ולדימיר לנין, ועוד יורד על מישהו אחר שמגיב באנונימיות.
      זהירות מהיצור הזה, שמשנה נושא, לפי הוראות הפוליטביורו, לערב את נתניהו בכל דבר.
      זהירות מהיצור הבולשביקי הנאלח והאוטוריטרי, שבשבילו מעצר שווא של אזרחים ברחוב הוא "ענין צדדי ופעוט יחסית".
      שימו לב היטב לאויב מבפנים והישמרו מפניו.

    4. אתה מגיב בכתבה המספרת שיועמ"ש לא מקפיד לפעול על פי החוק ומנצל את המשטרע כדי להפחיד ולרדות בשכניו, אבל הטענה היחידה שלך זה "ביבי זאב זאב דמוקרטיה יאהוד".

      דיספרופורציה של פוליטיזציה למערכת משפט. ברור 🙂

    5. סלקטיביות?
      לא זכורות לי תלונות דומות מצד שכני ראש הממשלה?!

  14. להכריח יהודים דתיים לחלל שבת בגלל שטות כזאת???

    טירוף. פשוט אין מילים. כפיה חילונית ואלימות שלטונית פרועה!

  15. מנדלבליט,
    הדבר הטוב היחיד מכל ההתנהלות שלך, זה שאני משוכנע שלא ימנו אותך לעליון.
    לא הייתי רוצה שאיש כמוך יהיה השופט שלי, אם חלילה הייתי צריך להגיע לבית המשפט

  16. למה להפגין מול ביתו של ראש הממשלה ורעייתו זה בסדר ???ולמה פעם אחת לכעוס על מנדלבליט זה אסור???אפשר הסבר???למה יש חוסר שיויון???

  17. מטריד מאוד. זו התנהלות שיטתית, שבניגוד לדבריו איתמר ברקאי לחלוטין הופנתה גם כלפי המפגינים נגד מנדלבליט. רק בשבוע שעבר המשטרה חויבה בתשלום פיצויים של 30,000 ש"ח על מעצר מפגין נגדו, שלא לדבר על כמויות השוטרים שהיו שם כדי להגן מפני מפגינים בני 60+.

  18. מספיק עם הקשקושים. לא התכוונתי סתם צחקתי
    התפקיד של היועץ מאוד רציני. ביחוד בתקופה הזאת. וכל נסיון לבלבל את המוח. עם בדיחות . זה ברור לא המקום והזמן. ברור שיש רגישות יתר. וטוב שכך. כל אחד ילמד את מקומו. בלי בדיחות..ושכך יראו ויראו גם אחרים. תפקידו של היועץ גם כך קשה וכל נסיון להכפיש את שמו כדאי שיבדק.. ואולי אין ברירה וראש הממשלה יהיה חייב ללכת לנבצרות כי אחרת . אין לשיבוש מהלכי המשפט סוף

  19. מעניין מה היה אומר הנשיא לשעבר ברק שהגן על מנדבליט בתוכנית רדיו מה ניראה לו שאנחנו נאמין למנדבליט אחרי כל מה שמתפרסם ולא מתפרסם רק אלוהים יודע באמת בושה

  20. ועדיין אף אחד לא עושה (והדגש על עושה, ולפי החוק!!!!!) שום דבר חוץ מלילל.
    לא יכול להיות שאין מה לעשות, ושוב הדגש על לעשות.
    במצב זה ברור שהדיקטטורה תמשיך לחגוג
    אנחנו מיללים ומרכבת הדיקטטורה עוברת. כך היה וכך כנראה יהיה, הרבה יותר גרוע.

  21. ממש בושה, רק תביעות כספיות על מליונים יעזרו פה

  22. איפה הייתם כשנעצרו עשרות מפגיני שמאל בפתח תקווה? לא ליד הבית אלא בככר גורן וככר העיזות?
    אחרי שמנדלבליט יירצח תגידו שהיה מחדל? כל הכבוד לשבכ ולמשטרה שעוצרים כל חשוד מימין ומשמאל.

    1. אם כבר מישהו ינסה לפגוע ביועמש הוא כנראה יגיע מחבורת האנרכיסטים השמאלנים המטורללים של חיים שדמי ושות', בדיוק אלו שהטרידו אותו בסופר ובמכולת כפי שמפורט בכתבה הזו (שכנראה לא קראת עד הסוף) אך לא נעשה נגדם דבר.

      https://www.youtube.com/watch?v=IYvEuSNaNNQ

    2. תשובה הזויה ותלושה מהמציאות . מחופש הביטוי ועד כוונה לרצח יש מרחק תהומי ..

    3. היינו באותו מקום – טוענים שהיועץ פועל ללא קשר לחוק.

      האם את רוצה לרצוח עוד ישראלים תמורת פרסים מאוסלו? איפה תהייה כאשר מנלדבליט יאפשר למרצחים הערבים שוב לרצוח ישראלים באוטובוסים?

      רואה? להאשים פועל ב-2 הכיוונים. רוצה להמשיך להאשים במה שמתחשק לך? גם אני יכול או שאת באמת עושה את זה בשביל לאפשר למרצחי החמאס לרצוח ישראלים ברחובות ובאוטובוסים?

  23. מה אתם נבהלים? פשוט תרכינו ראש ואם אתם נתקלים במנדלבליט ברחוב אל תיישירו מבט, ועדיף שתעברו לצד השני של הרחוב. אתם הרי לא רוצים להטריד את הקיסר האמיתי במדינה חס ושלום. אל תשכחו שבישראל אין דרגה גבוהה יותר מזו של היועמ״ש. האדם היחיד שאי אפשר לבקר ולבדוק את התנהלותו, הבוס הגדול.

  24. כפייה אנטי דתית בכוונה תחילה לרמיסת כבודה לעיני ילדיה. המנוול חסר מעצורים- וזוכה להגנת המערכת המושחתת כולל האשמאי זקן ברק שבראשה בפועל, ורוחו מהלכת אימים נגדם.
    חובה שמערכת הבחירות הבאה תקדם רק אנשים שיתחייבו מראש לתקן המערכת, כגון הקמת בימ'ש לחוקה!!
    דחוףףףףף

  25. כפייה אנטי דתית בכוונה תחילה לרמיסת כבודה לעיני ילדיה. המנוול חסר מעצורים- וזוכה להגנת המערכת המושחתת כולל האשמאי זקן ברק שבראשה בפועל, ורוחו מהלכת אימים נגדם.
    חובה שמערכת הבחירות הבאה תקדם רק אנשים שיתחייבו מראש לתקן המערכת, כגון הקמת בימ'ש לחוקה!!
    דחוףףףףף

  26. מנדלבלוף הביתה ומהר . אין שום סיבה שנמשיך לשלם בלוף משכורת בזמן שהוא צריך לשבת מאחורי סורג ובריח

  27. מענין פתאם חכם התעוררו עם ספורים שונים מה שנעשה להם איפוא הייתם עד עכשיו זה לא היה מענין עד עכשיו רק עכשיו אפשר לרכב על הגל. בושה וחרפה.

  28. ללמדכם ציבור יקר, חופש הביטוי מצוי רק בידי השמאל !!!
    שמאלנים פשיסטים ואנרכיסטיים – מדינת ישראל שבויה בידי צמרת החונטה המשפטית השמאלנית , למי שחשב אחרת
    ביום הבחירות קחו את זה בחשבון !!!

  29. אני גר בשכונה עם מנדלבליט ומתבייש שאלו השכנים שלי ועוד יותר מתבייש שהם דתיים. עלק דתיים.
    זה שהוא יועץ משפטי לא אומר שהוא לא אזרח פרטי. ועל כך לכל הדתיים מהשכונה אני מזכיר את הכתוב מוטב ישליך עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים.

    1. תתבייש קודם כל שאינך יודע לנמק.

      כאשר תלמד לנמק במקום "להתבייש", הגיגייך אולי יעניינו מישהו.

    2. דתיים או לא. זה לא מעניין. אם אסור לדבר אל מנדלבליט ברחוב, ומי שמדבר נעצר, אז תפרסמו מראש את החוק החדש. שנדע. לעצור ולטפול עבירה שלא קיימת בחוק, זו סתימת פיות מהסוג הדיקטטורי הגרוע

  30. מעניין למה התגובה שלי לא תוצג, האם אמרתי משהו שאסור, דיקטטורה

    1. מעניין למה אני לא יכול להיכנס לבית שלך ולרסס על הקירות את דעותי בלי רשותך, אתה פשוט דיקטטור!

      או שאולי יש הבדל בין בית או אתר בבעלות פרטית למדינה ששיכת לכל אזרחיה.

  31. והימין בשלטון. אז יוצא שהימין משליט כאן דיקטטורה. יופי. השמאל נהנה מכל העולמות. אתה מבין זאת מר נתניהו ועוד 35 גמדי הליכוד. מנדלבליט עושה מה שאתם מאפשרים לו כלומר הכל. והבושה כולה שלכם.

    1. להזכירך, בכל ממשלת ימין עד היום היתה מפלגה משמאל לליכוד שדאגה לקשור את ידי הקואליציה.
      הליכוד עושים מה שהם יכולים. חבל על הזמן של העלאת הצבעה בכנסת כשאין לה סיכוי לעבור. בעיקר כשזה עלול לגרום לפירוק הקואליציה.

    2. להזכירך, בכל קואליציית ימין היתה מפלגה משמאל לליכוד שהקפידה לקשור את ידי הקואליציה.
      הליכוד עושים מה שהם יכולים. אתה לא מצפה מהם להעלות הצבעה בכנסת שגם לא יהיה לה רוב וגם תגרום לפירוק הקואליציה.

  32. מנדלבליט מתנהל ממש כמו פושע קומניסטי… אני לא מבין, אין מי שיעצור את ההתנהגות המאפיונרית שלו, אין מי שישים קץ למסכת השקרים שלו??? חזרנו לימי סטאלין… פחד מהנדלבליט !!!

  33. הדיקטטור הגדול מנדלפליץ, לא נח ולא זע עד שכל מבקריו יגיעו לחדר חקירות.כל פעם הוא משקר שהוא אינו מעורב. אז מי מזמין את המשטרה ? האם היא מגיעה מן השמים משום מקום ? עכשיו אני יודע כמה מזלי שפר עלי. בערב יום הכיפורים בבית הכנסת בפתח תקווה,כאשר בתפילת "כל נדרי" החזן הכריז : "אנו מתירין להתפלל עם העבריינים", הצבעתי לכוון מנדלפליץ שישב לא רחוק ממני כאשר כל הקהל רואה זאת ובפרהסיה. כנראה שהדיקטטור לא הבין את כל המראות שהופנו אליו, אחרת הייתי עד היום "יושב" בגולאג לכמה שנים.

    1. ולחשוב שרצית להגיע לעליון?
      בושה.
      במחשבה שניה, הלוואי שתגיע לשם, אף ישראלי לא מאמין בבית המשפט הזה ולמזוזים הזויים

  34. אני מרגישה גועל למנדלבליט…ולאנשי חוק ומשפט…שוחרי ומשחירי צדק..ואוהבי דמוקרטיה חד סתרית…בושה לאנשים ובושה לנו .שהם הראשים שלנו…העולם עגול ויש דין ודיין לנו ולעולם..אולי עוד יתפקחו עוד לפני שהכל יהפך

  35. לא להאמין!! אם הדיקטטור עושה כך לאזרח הפשוט מה הוא עושה לביבי?
    וואוו על כל שנייה שהאזרחית חיללה שבת אלוקים יתחשבן עמכם!

  36. כל המציל נפש כאילו הציל עולם ומלאו .. מעניין מה ההיפך מזה כל המלבין פני חברו מה דינו ?? זכור את יום השבת .. האחד והיחיד שקובע הוא הקב״ה ..

  37. ומה עם הרשע עם, שבמעשיו גורם לחילול שבת לא בצדק. מה התגובה שלו?

  38. אנו במדינת משטרה אין הגדרה אחרת ואולי משום שמנדלבליט הינו דתי שמרני שמטבעו נגד חירויות הפרט והמשחק שלו כאילו הוא בעד דמוקרטיה אמיתית שקר וצביעות