דרישה מניסנקורן: השעה את דינה זילבר מתפקידה

התנועה למשילות פנתה לשר המשפטים בבקשה לנקוט הליכים נגד המשנה ליועמ"ש בשל דבריה אמש: "הפרה את תקנון שירות המדינה ומשדרת מסר של זלזול בחוק"

המשנה ליועמ"ש זילבר והשר ניסנקורן | צילום מסך

התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה הערב (שני) לשר המשפטים ניסנקורן, ליועמ"ש מנדלבליט ולנציב שירות המדינה, בבקשה להשעות את דינה זילבר מתפקידה כמשנה ליועמ"ש וכן לנקוט בהליכים משמעתיים כנגדה בשל דבריה אמש בכנס 'המכון הישראלי לדמוקרטיה'.

על פי מכתב הפנייה שנשלח מטעם התנועה, "דבריה של עו"ד זילבר נאמרו תוך חריגה מהוראות תקנון שירות המדינה ואין זו הפעם הראשונה בה היא חורגת מההוראות". עוד נכתב בפנייה כי "בדבריה של זילבר יש ביקורת ברורה על ראש הממשלה, שרי הממשלה ומדיניותם ועל חברי כנסת, נבחרי ציבור, המקדמים את המשילות בישראל". לטענת התנועה למשילות, התבטאויות אלה עומדות בניגוד בעוד לתקנון שירות המדינה לפיו "חל איסור על עובד בדרגתה של עו"ד זילבר לבקר את הממשלה, וכך קבע גם בית המשפט העליון". עוד מפורט במכתב כי זילבר ננזפה בעבר "על דברים שאמרה בשנת 2018 בדיוני ועדת החינוך של הכנסת כאשר מתחה ביקורת על הצעת חוק ממשלתית, ועוד קודם לכן בשתי הזדמנויות שונות אמרה עו"ד זילבר דברים שעובד ציבור מנוע מלהגיד".

עו"ד שמחה רוטמן, היועץ המשפטי של התנועה למשילות, אמר כי "חוק שירות המדינה ותקנון שירות המדינה ברורים ביותר. הפרתם על ידי עובדת מדינה בכירה שכזו במשרד המשפטים משדרת מסר של זלזול בחוק ואין להשלים עם כך". מנהל הפעילות של התנועה דני סימן ציין כי "ידוע שעו"ד זילבר נמצאת בשלהי כהונתה אך לנוכח מעמדה הבכיר ובשים לב לכך שזו התנהגות חוזרת ונשנית אצלה, לא ניתן להבליג על דבריה ויש להשעותה לאלתר".

כאמור, זילבר עוררה סערה אמש כאשר נשאה נאום בכנס 'המכון הישראלי לדמוקרטיה' ובו אמרה בין השאר כי "לפעמים, כדי לא להודות באמת המצערת של היעדר מנהיגות, מפעילים את הוונטילטור המפזר את האשמה לכל עבר … במקום להסתכל פנימה – מסיטים את המבט ומכוונים אצבע מאשימה החוצה… מייצרים מציאות מדומיינת של פרקליטות שבתוך הפרקליטות, או של מדינת פקידים חורשי רע במחשכים המתכננים הפיכה שלטונית".

עוד טענה זילבר כי "המשילות היא אותה כסות מרהיבה שאמורה להתהוות ממיטב הבדים ועל ידי מיטב החייטים ולאפשר לשלוט ולקדם מדיניות, לו רק לא יפריעו לכך השופטים; או היועצים המשפטיים; או נערי האוצר; או התקשורת המוטה והמגויסת; או האקדמיה האנטי-פטריוטיות…  שיח המשילות הוא המכבסה הכי אפקטיבית לחיפוי על כשלי המנהיגות. 'הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל', אמר סמואל ג'ונסון ב-1774, ושיח המשילות הוא לפעמים מפלטו של הפייק מנהיג".

במערכת הפוליטית נרשמה תגובה פושרת יחסית, כאשר מרבית חברי הכנסת של הליכוד טרם התייחסו לדברים. מנגד, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ('ימינה') כתב בתגובה כי "הנאום המרשים של דינה זילבר הוא ההוכחה הטובה ביותר לפוליטיזציה של מערכת המשפט הישראלית". לדבריו, "זילבר תהיה ללא כל ספק פוליטיקאית מרשימה ותכבוש מקום של כבוד בצמרת הנהגת השמאל. אין לי בעיה עם דעותיה, יש לי בעיה קשה עם העובדה שהיא כפתה אותן בשנים האחרונות על החברה הישראלית בכסות משפטית".

זו אינה הפעם הראשונה בה נאומים של המשנה ליועמ"ש מעוררים סערה פוליטית ותקשורתית, כך למשל היה בנאומה בדיוק לפני שנתיים כאשר תקפה בחריפות את הממשלה במהלך דיון בכנסת על חוק "נאמנות בתרבות", ופעם נוספת לפני כמעט שנה בנאומה בכנס 'העמותה למשפט ציבורי' בו יצאה בתקיפות נגד הביקורת המושמעת על מערכת המשפט.

פנינו למשרד המשפטים, לשר ניסנקורן ולנציבות שירות המדינה בבקשות תגובה, והן תובאנה מיד עם קבלתן.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. הנה מה שכותבת דינה זילבר, זו שמלגלגת על אלה שטוענים שהפקידים והמשפטנים רוצים להפוך את עצמם לקובעי המדיניות, בספרה "ביורוקרטיה כפוליטיקה":

    "טענתי היא שבמדינה המינהלית, חשיבותו של המינהל הציבורי ראשונה במעלה. לפיכך, חשוב שהדרג הפקידותי יכיר בכוחו לעצב מדיניות בנושאים קרדינליים" …"המגמה החשובה היא העתקת מרכז הכוח השלטוני ויכולת ההכרעה המעשית בשאלות של מדיניות מהדרג הפוליטי הנבחר לדרג הפקידותי הממונה. תהליכים אלו מתרחשים במסווה של ניטרליות [ושל] מומחיות אובייקטיווית, תוך עקיפת ההליך הדמוקרטי וסיכונו, מבלי ליתן דין וחשבון לציבור הרחב שגורלו נקבע בדרג הפקידותי."

    "התחום המשפטי הוא דוגמה לתחום בו שולטת שפה משלו, ההופכת נפוצה ומובנת יותר בחברה הממושפטת שלנו. השיח השורר בו הוא שיח פנימי של מומחיות. מונחים כמו סבירות ומידתיות הם חלק משיח פנימי של גילדה מקצועית. לאדם מן היישוב שאינו בעל השכלה משפטית אין אפשרות אמיתית לפצחו. באופן הזה מתאפשר המשכה של שליטת המומחים המרכזיים באופן קבלת ההחלטות. קבוצות אינטרס אחרות, הנעדרות את הכרת הקודים הנדרשים, אינן יכולות אפילו להתחרות בתנאים שווים על אפשרות עיצוב המדיניות".

    והמביא דברים בשם אומרם כאילו הביא גאולה לעולם.

    1. בקיצור, השמאל עוסק במרמה, בהונאה, בנוכלות, בשרלטנות, במעשי נבלה, בעיוות, בסילוף העובדות, בהטעיה, בגניבת דעת, בסטנדרטים כפולים, באיפה ואיפה, בצביעות, ובהסתה…

      רשימה חלקית ממרכיבי סט הערכים של "הציבור הנאור" אליו מתכוונן אהרן ברק.

      אבל, רק לעתים נדירות הוא גם מודה בכל אלה.

      הספר “ביורוקרטיה כפוליטיקה” (2006) של דינה זילבר הוא דוגמא לכך:
      כאן לפנינו רגע נדיר שבו היא חושפת ללא כחל וסרק את פרצופה של "כנופיית שלטון החוק" (כהגדרת רובי ריבלין בשעתו). מדובר בקבוצת אינטרסים המתאווה לכוח השלטון וחומסת אותו מנבחרי העם במסווה של מומחיות.

  2. חחחח
    נסנקורן ישעה את התאומה שלו?
    זה בוודאי לא יקרה, כי:
    כי מייד ניסנקורן יועמד לדין על התיקים שעומדים נגדו, ע"ל ידי חבריה של המרשעת.
    ואז החברים של ניסנקורן יעשו…… ואז החברים של שי ניצן יעשו,,, וחוזר חלילה. אבל זה לא יקרה.
    זה מזכיר סיום של משחק דמקה, 'המלכים' רצים מעלה ומטה, העיקר לא 'ליפול'

  3. עצם ההופעה שלה במכון השמאלני קיצוני היא הצהרה שמערכת המפח נשלטת ע"י הקרן החדשה

  4. "ניסנקורן" ו"זילבר" הם רק ייצוגים שונים של אותו אדם – בנימין נתניהו. הוא "מינה" אותם והוא "שומר" עליהם מכל משמר. רק לפני שלושה חודשים הוא האריך את כהונתה של "זילבר" ללא שום צורך נראה לעיין.
    כל זמן שהוא בשלטון, לא תפגע שערה משערות ראשם. רק כאשר יבינו בימין כי בנימין נתניהו הוא הבעייה של ישראל ולא הפתרון, ימצא מזור למחלה הסופנית הקרוייה "מערכת המשפט".

    1. מה נתניהו קשור לעניין? הנושא הוא זילבר. אנחנו מבינים שהוראת הפוליטבירו אומרת גרור את נתניהו לכל נושא והכפש אישית כמה שיותר נמוך. אבל זה כל כך שקוף וממש דוחה. ובכלל התגובה מטומטת אופיינית לבוט דמבציל, נתניהו מינה את זילבר? ואם כן וזילבר גנבה הוא אחראי על זה?
      מיקי זוהר נחקר על ידי המשטרה בחשד לאיומים על הרועץ. מצא את ההבדלים בין מה שנאמר על ידי זוהר לבין הנאמר לעו"ד טלי נג'רי מהפרקליטות ע"י עו"ד רוזנטל ובאזניה של ליאת בן ארי שהחרתה אחריו, כך נאמר לנג'רי הנרדפת, אם לא תתפטרי מרצונך מהפרקליטות, "תצאי מוכה וחבולה"
      ומה אמר על זה הרועץ, איש לא איים על נג'רי, רק הסבירו לה מה יהיו התוצאות הלא רצויות. הבנתם?

    2. והינה הראיה:
      ציטוט מתוך ספר "הכללים לרדיקלים" מאת הקומוניסט היהודי סול אלינסקי:
      "בחר את המטרה למתקפה שלך, הקפא אותה, הפוך אותה לאישית וקטב אותה: חתוך את רשת התמיכה ובודד את המטרה מכל אהדה. רדוף אנשים ולא מוסדות…."
      וכל המוסיף גורע

    3. .נתניהו זה ששמר עליהם.יש שופטים בירושלים.אבל הם התחילו לנהל את המדינה.שטוף שנאה כמוך דמוקרט עאלק.הבחירות בשבילך אם הצד שלך או מפלגתך מנצחת.גם אם יהיה לך תואר שלישי שכל זה לא יביא לך.

  5. הדרישה האמתית צריכה להיות מופנית לנתניהו, והיא :
    תתחיל למשול סוף סוף !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. רק כדאי שתבין שהשבת המשילות עוברת דרך חקיקה בכנסת. לשם כך יש צורך שלליכוד יהיו 61 מנדטים שיתמכו בחקיקה זו.
      וזה כל הסיפור

  6. אין לחשוב לפטר אותה על סמך דבריה.
    חופש הביטוי הוא ערך עליון.
    לעומת זאת, אם הביאה לביטוי את הדברים שאמרה, צריך להעיף אותה מייד.
    אבל זה מצריך עבודה וחברי הכנסת והממשלה לא רוצים לעבוד.
    חבל.

    1. כלומר פקידה שהחליטה להתנגד להחלטות הממשלה כי היא חושבת שצריך לעשות אחרת ובתור דרג הביצוע, היא יכולה לעשות את מה שהיא רוצה ולא את מה שהרשות הנבחרת החליטה – זה חופש הביטוי?

      ובנוסף מבחן הנסמך על קריאת מחשבות כדי לאמת מדוע עשתה דבר מה?

      זה שהרשות הנבחרת אינה עושה דבר, כדי להעיף פקידים שהחליטו להוציא לפועל מדיניות שהם החליטו ולא הממשלה – מוסכם, אך הגדרת ערך מסוים כעליון על אחרים, זו הגדרה קצת "ייחודית" של חופש הביטוי.

    2. מי שבוחר להיות עובד מדינה בכיר יודע (במיוחד אם הוא עו"ד) כי קיים חוק שירות המדינה האוסר במפורש על פקידים בכירים ברמה ובדרג של זילבר "לבקר את המדיניות של משרדיהם, של משרדים אחרים, או של הממשלה, במסיבת עיתונאים, בראיון עיתונאי, בנאום במקום פומבי, בשידור, בעיתון או בספר".
      רוצה חופש ביטוי מלא ? תתפטר משרות המדינה ותגיד מה שאתה רוצה.
      "איש חופשי" שכתב את השטות הזו הוא טיפש או סתם טרול או שניהם.

  7. בגידה במובנה הרחב וההיסטורי היא הפרת חובת האמונים של אדם לעמו, למולדתו ולמדינתו וסיועו לאויב (המוסלמי) במאבקו כנגד מדינת האם של הבוגד, בימי מלחמה או בעת עימות קשה בימי שלום, או בעת סכסוך מזוין ופעולות איבה שאינם בגדר מלחמה מלאה.

    הסיוע המהווה בגידה עשוי להיות בגילוי סודות צבאיים, סודות מדינה וסודות מדעיים, בהשתתפות בתעמולת האויב נגד מדינת האם, בעריקה לשורות האויב ולחימה במסגרת כוחותיו, ובשיתוף פעולה עם צבא כובש.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב(תומכי טרור שמאלנים), דרך בצע כסף (מושחתים שמאלנים) וכלה ברגשות נקם על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש (שמאלנים = חולי נפש).

    [[[אוליגרכיה היא צורת ממשל שבה רוב הכוח הפוליטי מצוי אצל חלק קטן מהאוכלוסייה (שהוא לרוב החזק ביותר גם במובנים אחרים – כלכלית או צבאית). ]]]

  8. הגיע הזמן להתקוממות עממית יהודית פטריוטית נגד הדיקטטורה הבולשביקית הפקידותית!!!
    דיקטטורה בולשביקית לא מחליפים בקלפי……….רק ברחוב!!!
    חייבים לנקות את המדינה מכל הפקידים האנטישמים(כמו דינה זילבר), הסוכנים הזרים של סורוס(George Soros) ולעמיד אותם לדין על בגידה!!!

    1. אתם גם אנטישמיים וגם זרים?

  9. ויש מישהו שבאמת מאמין שההסתדרותניק שמשמש יו"ר ועד עובדי משרד המשפטים באמת יקום וישעה את זילבר ?

  10. נציב שרות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, לשעבר שר מטעם המפד"ל, משתף פעולה באופן מעורר תמיהה עם צמרת משרד המשפטים. יש שתי אפשרויות : א. הם סוחטים גם אותו ב. גם הוא "מכר נפשו לשטן".

  11. כל הכבוד.כל מילה נכונה-ואמת לאמיתה.זה הרגיז את ביבי המושחת?

  12. כשהייתי צעיר השמאלניות היו יפיפיות. ממש פצצות שבא לבכות.

    היום הן נראות זוועה. אפילו בלילה רואים עד כמה הן מכוערות

    1. אם חושבים על זה, אז זה בעצם אותן בנות. גם הן התבגרו.

      כנראה, הפנים השפיע על החוץ 🙂