״תיק 4,000 תפור ברשלנות ולמעשה כבר נפרם״

אלי ציפורי מסביר כיצד שלושת התיקים שנסגרו השבוע, שלא זכו ליותר מדי יחס בתקשורת, ממוטטים סופית את תיק 4,000

צילום מסך

מוקדם יותר השבוע התפרסם כי היועץ המשפטי לממשלה הודיע לתאגידים בזק, וואלה וידיעות אחרונות כי שוקל להגיש אף כנגדם כתבי אישום במסגרת תיק 4,000. זאת בדומה לעמדת הפרקליטות הממליצה על כך.

בעיני העיתונאי אלי ציפורי מדובר במהלך אותו מגדיר בתור: “סוג של הסחת דעת של הפרקליטות”. בשיחה עם ׳מידה׳, מסביר ציפורי כי: “זה לא מפתיע. כשיש תשתית, לתפיסתם, להגשת כתבי אישום בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים נגד בכירים בוואלה, בבזק ובידיעות אחרונות, לפי הרציונל המשפטי צריך להעמיד לדין גם את התאגידים. כך זה עובד וכבר עבד בתיקים רבים, והם אכן הולכים להיתבע”. ציפורי מוסיף כי: “לא באמת הייתה לו ברירה. אם הוא לא היה מעמיד את התאגידים לדין זה היה משחק לטובת פרקליטי נתניהו שהיו טוענים, ובצדק, לאכיפה בררנית”.

אלא שלדעת ציפורי הסיפור המרכזי כאן הוא לא החלטת מנדלבליט. “הנושא המרכזי כאן הוא התשתית להגשת כתב אישום נגד הבכירים בתאגידים. השאלה היא האם התשתית הייתה מספקת, והתשובה היא שלא”. ציפורי מדגיש כי: “ההחלטה הדרמטית ביותר השבוע בכלל לא הייתה התאגידים, זה נושא שולי יחסית לתיק 4,000. ההחלטה הדרמטית שניתנה על-ידי הפרקליטות בתיק הזה היא סגירת התיק של זאב רובינשטיין”.

“זה שם לא מוכר כל כך בתיק״, מציין ציפורי, “אבל היה לו חלק נכבד ביותר בכתב האישום שהוגש נגד נתניהו ואלוביץ׳. למעשה, הוא היה החוליה המתווכת בין משפחת נתניהו לאלוביץ׳ ואתר וואלה. על-פי כתב האישום, הוא נשלח על-ידי נתניהו ובני ממשפחות, ובפרט על-ידי שרה נתניהו, כדי להטות את הסיקור כביכול לטובת בני משפחת נתניהו. הפרקליטות החליטה השבוע לסגור את התיק נגד זאב רובינשטיין, והמשמעות היא שאין חוליית מתווכת לשוחד, אז אין גם מן הסתם שוחד”.

במסגרת תכניתו ב׳גלי ישראל׳, ראיין השבוע ציפורי את עו״ד פנינת ינאי המייצגת את זאב רובינשטיין בבית המשפט. בעדותו של רובינשטיין, כפי שהוצגה על-ידי עו״ד ינאי בפני ציפורי, הוא קובע באופן חד משמעי כי לא קיבל אף הנחיה מנתניהו. לדבריו הוא עשה זאת בתור אקט חברי, שאף עשה בעבר לחברים רבים נוספים שאינם נתניהו, ואף העיד כי אילן ישועה סינן את פניותיו האחרות. “ולכן, כשבכתב האישום כתוב שזאב רובינשטיין פעל בהנחיית בנימין ושרה נתניהו, וחלק גדול מכתב האישום מורכב מדוגמאות בהן רובינשטיין פונה לאלוביץ׳ ולאילן לישועה לכאורה בהנחיית נתניהו, מדובר במצג שקרי”, קובע ציפורי.

“כשהפרקליטות סוגרת את התיק לרובינשטיין ומזכה אותו מהחשדות נגדו היא למעשה אומרת שאין לה את החוליה המתווכת לשוחד, שהוא גם מלכתחילה שוחד תקדימי, והתיק הרעוע ממילא מופרך מן היסוד. החוליה המרכזית הנוספת בתיק היא ניר חפץ, אז זהו בדיוק תפקידו כדובר, הוא אמור לפנות לכלי תקשורת בעניין לקוחותיו״.

כליאת שווא

בשבועות האחרונים אנו עדים ליותר ויותר מחדלים בתיקי נתניהו. ״המחדל הזה מצטרף להוראת בית המשפט לתקן את כתב האישום וזה מצטרף לחקירות הלא-חוקיות שכבר נחשפו. וזה מתחבר לשני תיקים נוספים שנסגרו השבוע, נגד אלי קמיר, היועץ לשעבר של בזק, ונגד סטלה הנדלר מנכ״לית בזק לשעבר. אמנם בהסדר מותנה, אך מדובר בעניין מנהלתי-אזרחי”.

לדידו של ציפורי ההשלכות לכך הן מרעישות. “בשני המקרים החשד נגדם היה ששיתפו פעולה בערוץ חשאי כלשהו עם שלמה פילבר, שזו הייתה למעשה גם האשמה העיקרית נגד שלמה פילבר. ברגע ששניהם מנוקים מהחשדות כמעט באופן מוחלט, זה גם אומר שלא היה כלום ושום דבר נגד פילבר. המשמעות היא שפילבר הפך לעד מדינה על בסיס חשדות נגדו שלא היה בהן דבר. כלומר, שלמה פילבר, אלי קמיר וסטלה הנדלר נזרקו לכלא, לתקופות שהן לא יום-יומיים אלא לדעתי משישה עד 15 ימים, לריק, כדי ללחוץ עליהם לתת עדות שמשרתת את הנרטיב הידוע שאנחנו צריכים את ראשו של נתניהו”.

“מספרים לנו בפרקליטות שפילבר פתח ערוץ חשאי עם בזק ושרובינשטיין תיווך את השוחד שהעניק אלוביץ׳ לכאורה לנתניהו, אך זה פשוט לא קיים. אני מחכה בכיליון עיניים לתיקון כתב האישום כדי לראות עם מה הם יישארו אחרי התיקון של קרוב ל-50 סעיפים, כמעט מחצית מכתב האישום, שבית המשפט הורה להם לתקן. הם יצטרכו שם לוליינות משפטית ואקרובטיקה גמישה כדי להצליח לצייר מצג שווא של שוחד”.

ציפורי מסכם כי: “ההתנהלות של הפרקליטות היא אפילו לא מוזרה, היא זדונית, אין לי מילה אחרת להגיד את זה. תיק 4,000 במשפט: תיק תפור שנתפר בצורה מרושלת וגסה ונפרם בימים אלו”.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. נראה שמהלך מתבקש של הסנגורים יהיה אחרי הגשת כתב האישום המתוקן,דרישה לתיקון כתב האישום שוב ולסילוק כל ההתייחסויות לזאב רובינשטיין כמתווך לשוחד,אחרי שהוא נוקה ע"י הפרקליטות עצמה. אני לא מעלה על דעתי שהשופטים לא יקבלו דרישה צודקת כזאת.

    1. לא אתפלא אם הפרקליטות באיוולתה,לא תסלק כל התייחסות לזאב רובינשטיין מכתב האישום המתוקן וישתמשו בתירוץ האהוב עליהם "טעות",או יגוונו עם "שגגה",או יגדילו לעשות ע"י "לא רלבנטי",אם תחשף ערוותה ע"י הסנגורים. אולי יאמרו שניסו בשיטת "מצליח"…

  2. לא רק תיק 4000 תפור. גם 1000. 2000.הכל תפור למידותיו של נתניהו..הם חשבו שנתניהו ירים ידיים. ויגיע איתם לעסקה כזו שיפרוש מהחיים הפוליטים תמורת מחיקת כתבי האישום התפורים.. אבל נתניהו יודע שלא עבר שום עבירה..לכן הפרקליטות כבר בפרנוייה.. אין ספק שתצטרך וועדת חקירה על מחדלי הפרקליטות. עם מסקנות אישיות נגד שי ניצן.דינה זילבר.ליאת בן ארי.. מנדלבלוף. וכול שותפי הפשע..

    1. עם שלמה פילבר זה עבד לפרקליטות. הוא הרים ידיים למרות שלא היה כלום נגדו.
      אז הם קיוו שגם נתניהו יישבר . מנדלבליט אפילו "המליץ" לנתניהו לבקש עסקת טיעון.
      לאחרונה בתקשורת המיין סטריט וליבסקינד בתוכם, העלו רעיון: נתניהו יתפטר בתמורה לסגירת התיקים…
      הם נפלו על האיש הלא נכון.

  3. באם טיעוניו של עו"ד עמית חדד יתבררו כנכונים האשמת ומשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו הינם אחת מהשערוריות הגדולות בתולדות מדינת ישראל.

    1. זו אחת מהשערוריות הגדולות בתולד' המדינה אך היא לא עומדת לבדה הגיב:

      מעטים היום זוכרים את פרשת "כנופיית המע"צ" ב-1978. פרשה שבה טפלו האשמות שווא על שורה של אזרחים חפים מפשע שהודאותיהם הוצאו מהם בעינויים ע"י חוקרי המשטרה. הכול היה בלוף. אלא שהרקע היה פוליטי. הרעיון ההזוי היה להעליל על ימין בכלל ובמיוחד על בגין שזכה אז בבחירות שבהנחייתו כביכול תוכננה הפיכה. האנשים שישבו בכלא שנים זוכו לבסוף והמדינה שילמה להם מיליונים כפיצוי. האחראים לביזיון הזה מבכירי המשטרה מעולם לא נענשו. להפך סאנדו מזור זכה למינוי של שגריר ישראל ברומניה. עם זאת נראה ששערוריית תיקי נתניהו אכן עולה על כולן. נראה שאין חוק שהפרקליטות לא דרסה בדרך להשגת המטרה הפוליטית של הדחת ראש ממשלה מכהן באמצעות תיקי אווירה ואכיפה בררנית

  4. היועץ המשפטי והפרקליטות צריכים למשוך את תיק 4000 אחרת הביזוי כלפיהם מהציבור יגבר…שהם בתיק חמור זה פעלו בזדון להפיל ראש ממשלה בישראל…ושי ניצן כנראה צריך לתת הסבר למעשיו…ולתקדים שרצה לקבוע…כל הסיפור נראה לי לאור מה שקורה בתיק זה רשעות…שגרר את המדינה למערבולת קשה ולקרע…וצריך למצוא את האשם שגרם לכך…!!!

  5. מישהו מבין מדוע עורכי הדין הכושלים של נתניהו במקום לארוב לכתב האישום הפגום ולרסק אתו באמצע ההליך מבקשים את תקונו כדי לשפר אותו?

    1. רבי מרקוס, לא פרקליטי נתניהו ביקשו, בית המשפט דרש מהפרקליטות.
      כשיהיה "המתוקן" הם יחסלו אותו.

    2. מרדכי אתה מטעה ביודעין . פרקליטי נתניהו בקשו ובית המשפט נענה לבקשתם

    3. שכחת?
      ההרכב נבחר בקפידה.

      זה אותו הרכב שהיה אמור למחוק את כתבי האישום כבר מספר פעמים בעבר ולכן הפרקליטים פועלים בחוכמה וחושפים את מסכת השקרים צעד אחר צעד.

    4. שאלת השאלות היא אכן שאלת החוכמה. לא מגלים את הקלפים לפני המשפט. זה שסיכויו של נתניהו נמוכים וכי המשחק מכור זה די ברור, אבל אם מחליטים להאבק יש לעשות זאת בחכמה, כבר בהליכה לשימוע חשפו עורכי הדין את חולשתם, לנתניהו לא היה סיכוי בשימוע, וטענות עורכי הדין רק גרמו לשכלול כתב האישום, זה כל כך ברור היה מראש, שההתמכרות לאשלית השימוע היא חולשה בסיסית ושורשית. בעיני זה כשלון טקטי מן המדרגה הראשונה מה שעשו עורכי הדין עכשיו, וזה מצטרף לכשלון השימוע, אותו סוג של שגיאה. את הקלפים חושפים בשעת הדיון עצמו כאשר מאוחר לתקן את כתב האישום, על כל פנים כאשר תקון כתב האישום הוא בעייתי הרבה יותר מאשר עכשיו. לא יודע כיצד היה נוהג וינרוט כי גם למחדליו התוועדתי בעבר, אבל אני הייתי נוהג אחרת

    5. מרקוס היקר, למה החלטת שאני מטעה ביודעין ? אז שתדע שזה לא ביודעין.
      ויפה ענה לך אנונימי, שהפרקליטים פועלים בחוכמה, אחרי ש"כבוד בית במשפט" פסק שכתב התביעה רשלני,והסכימו עם הפרליטים של נתניהו שצריך לעשות רמונט בתביעה, הרי שקיבלנו הודאה של בית משפט שהפרקליטות הם כנופיה של ליצנים רשלנים.
      אחלה בור כרו פרקליטי נתניהו לבית המשפט ולחונטא.
      אני מאמין שמדאגתך הרבה לנתניהו יצאה לך ביקורת על הפרקליטים, אבל על דאגה, הכל כבר מתפורר לחונטא.

  6. איך נאמר? צדק צדק תרדוף….
    וכאן אנו רואים כיצד הסדק אחר סדק תרדוף כדי להגיע בע"ה לצדק האמיתי.

  7. מה נשאר מ"שלושה כתבי אישום חמורים"?
    ניסיון להפיכה שלטונית !!!!

    חלק גדול בציבור ניזון משופרות הפרקליטות ואינו מודע כלל לעובדות שנחשפות. מבחינתם נתניהו מושחת ולכן אינו ראוי.

    כל כלי התקשורת ממעטים לדווח על החשיפות ועל משמעותן.

    1. למרות מה שהתקשורת ומפגיני בלפור מהדהדים בכוונת המכוון אין שלושה כתבי אישום. יש כתב אישום אחד עם שלוש פרשיות. מעולם התקשורת לא שיתפה פעולה באופן בוטה כל כך עם שקרים של הספינולוגים הפוליטיים כדי להנדס את התודעה להמונים על מנת לשתול במוחם את המנטרה של השחיתות אצל נתניהו

  8. אחד הלקחים שצריך להילמד מכל הסיפור הזה הוא שצריך לאסור בחוק על שינוי כתבי אישום לאחר הגשתם.
    לא יתכן שגם אחרי שהוכחו בעיות בתיק כזה או אחר, התביעה תוכל להמשיך לשנות כתב אישום שוב ושוב עד שהיא תצליח להדביק משהו לנאשם.

    1. אבל הסנגורים הלא חכמים והלא מנוסים בקשו את התיקון במקום לארוב בפינה למועד בתוך המשפט עצמו. בכתב ההגנה הרי אין צורך להתייחס לפרטים, די לאמר באופן כללי סעיף אחר סעיף, לא מודה וזהו

    2. הסנגורים של נתניהו בקשו. אז מה אתה רוצה שיעשה בית המשפט?

    3. צוות ההגנה של נתניהו ביקשו לבטל את כתב האישום. פעם ראשונה בטענה מן הצדק. פעם השנייה בטענה שהחקירות בוצעו תוך הפרת חוק יסוד ללא אישור בכתב של היועמ"ש.

  9. הבזיונות של הפרקליטות מצטברים בערימה ענקית!!! כבר ברור שנתניהו הפך מטרה הרבה לפני שבכלל היה נגדו רסיס אשם כלשהו….הדיג היקר שעלה מיליונים רבים ואולי חלק מן הכסף חולק בין החברים…. החוקרים…. היה מרושע וחסר בסיס. מי יעניש את הפושעים האמיתיחים???? הם חייבים לעמוד לדין על תפירת תיקים שקרית. הם חייבים לעוף בבושת פנים ובלי שטום זכויות לבית הכלא. הם לא מעל החוק!!!!! הם חייבים בזהירות וביושרה מקצועית. מה שמתגלה לנגד עינינו זו תמונה מזעזעת של חונטת פשע בפעולה.

    1. על איזה מיליונים אתה מדבר ? עלה עשרות מיליארדים בנזק מתמשך למדינה של 3 מערכות בחירות שהיו נמנעות והרביעית בדרך.