צביעות התקשורת האמריקנית בסיקור ההפגנות האלימות שוברת שיאים

לאחר ארבע שנות עידוד מחאות אלימות וסיקור מלטף של הפרעות והביזה בהפגנות Black Lives Matter, התקשורת האמריקנית והדמוקרטים נזכרו לפתע שהפגנה אלימה היא דבר רע

צילום מסך

ב-2018, התקשורת האמריקנית הדהדה סיפורים על מאוד חברות ׳צעדת הנשים׳ שנקטו “פעולה ישירה” בניסיון לשבש ולפגוע בשימוע של שופט העליון קאבאנו שנערך בסנאט. מאות חברי שמאל רדיקלי פלשו לשימוע ונעצרו. הוצאות הנסיעה שלהם ועלות שחרורם בערבות לאור התפרעותם שולמו על-ידי צעדת הנשים. פעילי ופעילות הצעדה וחברים בקבוצות שמאליות נוספות חסמו את המסדרונות, תקפו חברי סנאט בצעקות ותלו שלטי מחאה מהמרפסות. הדמוקרטים עודדו אותם.

כשהמון של מפגיני שמאל שעטו אל עבר בית המשפט העליון והלמו על דלתותיו, ברשת MSNBC כינו את האירוע “רגע יוצא מן הכלל”, ושיבחו את ההמון על כך ש”מטילים מצור את בית המשפט העליון” ועל כך ש”מתעמתים עם סנאטורים”.

“אם אתם רואים מישהו מהקבינט הזה במסעדה, בחנות כל-בו או בתחנת דלק, אתם הולכים ומייצרים קהל, ואתם מתקהלים עליהם”, הפצירה מוקדם יותר באותה שנה מקסין ווטרס, חברת בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית. לאחר מכן, אמרה נבחרת הציבור לרשת MSNBC כי “הם הולכים להטריד אותם לחלוטין”.

בשנת 2020, מפגיני מחאת ״חיי שחורים חשובים״ (Black Lives Matter) השחיתו את אנדרטת לינקולן ואת אנדרטת מלחמת העולם השנייה, וכן את פסלי גנדי, הגנרל תדיאוש קושצ׳ושקו ואנדרו ג׳קסון. הפורעים צעדו ברחבי העיר כשהם מציתים שריפות, כולל בכנסייה היסטורית, וניסו להטיל מצור על הבית הלבן. באופן שקרי, ניסיונות בלימת הטרור של מפגיני BLM על-ידי גורמי אכיפת החוק הממשלתיים הוקעו בתור מתקפה ברוטלית נגד “מוחים שלווים” ובתור “מיליטריזם” ואף “פאשיזם”.

חברי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים העלו מצדם הצעות חוק להגנת ההמון הפורע מפני אכיפת החוק. בינתיים, הטילו מפגיני BLM מצור על הבית הלבן ונאבקו באנשי השירות החשאי, וכפו לכאורה על פינוי הנשיא טראמפ ומשפחתו אל תוך בונקר. זו הייתה הנורמה החדשה שנתמכה בהתלהבות על-ידי התקשורת ועל-ידי המפלגה הדמוקרטית.

קרן למימון שחרור בערבות, שקיבלה את תמיכתה של הסנאטורית קמלה האריס ואת זו של אנשי קמפיין ביידן, התמקדה בסיוע הוצאת המתפרעים והבוזזים מהכלא, יחד עם פושעים נוספים שהצטרפו להזדמנות הסיוע הנדירה.

במהלך ארבע השנים האחרונות, מפגינים אלימים, כולל אלו שהשחיתו רכוש ושתקפו נבחרי ציבור וגופי חקיקה, זכו לנרמול ואף לתמיכה מצד התקשורת והדמוקרטים. כעת, בעוד שהשלטון צפוי לעבור לדמוקרטים, הם החליטו פתאום שלהתפרע זה דבר רע.

הפעם זה שונה, כמובן

לפני שמחאת ״להציל את אמריקה״ (Save America) החלה, אותן רשויות בוושינגטון הבירה שתמכו במהומות BLM והגנו עליהן, נערכו למאבק עיקש. כשמפגיני BLM תקפו את האנדרטאות הלאומיות ואת הבית הלבן, ראש העיר וושינגטון, מיוריאל באוזר, הכריזה כי: “אנו רוצים את הצבא ואת הכוחות מחוץ למדינה ומחוץ לוושינגטון הבירה”.

“אנחנו לא נאפשר לאנשים להסית לאלימות, להפחיד את תושבינו או לגרום להרס בעיר שלנו”, התעקשה באוזר, ודרשה כי המשמר הלאומי יגיע על מנת לעצור את המפגינים. אלא אם כן הם דמוקרטים, היא שכחה לציין.

תגובתו של התובע הכללי של וושינגטון הבירה קארל רסין לאלימות של מפגיני BLM הייתה לגנות את גורמי אכיפת החוק. הוא פרסם הצהרה המאשימה בשקריות את הנשיא טראמפ ב”מתן מענה לפעולות לא אלימות על-ידי טקטיקות דמויות-מלחמה”.

“אנחנו – ראש העיר, המועצה, הפרקליטות והמשטרה – חייב להתחייב לעמידה בין הקהילה שלנו ובין מגף העריצות. ועלינו לפעול בהתאם להתחייבות זו. עלינו להתחיל בכך שנבטיח להגן על תושבינו מכל פגע בעת שהם מוחים בצורה שלווה ולא אלימה”. אלא שלפני מחאת ״להציל את אמריקה״ של תומכי טראמפ, רסין אמר לתקשורת כי: “רמת החרדה שלי היא גבוהה, ורמת ההכנה שלי היא אפילו יותר אינטנסיבית מכך”.

הסטנדרט הכפול היה גם וברור. התקשורת והדמוקרטים הריעו למפגיני BLM האלימים, לקחו חלק בפלישות הקודמות לקונגרס ובהטרדת נבחרי הציבור, אך כעת הם רצו מחאה אלימה שהם יוכלו לגנות. מחאה שכזאת תסתום את הגולל על כל דיון עתידי בנוגע לשאלת הבחירות המכורות.

לאחר מחאה שלווה מאסיבית של מפגיני ״להציל את אמריקה״, אליה אף התייחס הנשיא טראמפ, צעדה קבוצה קטנה יותר אל עבר הקונגרס. אלא שכוחות המשטרה הגיבו בצורה שונה מאוד מאופן תוגבתם למחאות קודמות של BLM ולמחאות שמאל אחרות בארבע השנים האחרונות.

בעימות שנוצר כתוצאה מכך, מספר גורמי קיצון, שכללו נאו-נאציים, חברי ׳גרויפר׳ (Groypers) ו׳בוגאלו בויז׳ (Boogaloo Bois) וקבוצת אנרכיסטים ליברטריאניים-שמאנלים ששיתפה פעולה עם ׳אנטיפה׳ ו-BLM, ניצלו את ההזדמנות להסבת נזק ולביים תצלומים לתקשורת. למרבה הצער, חלק מהמפגינים השמרנים הלגיטימיים שנכנסו לבניין נקלעו ללב האלימות. אך ״כוכבי״ התקשורת של העימות לא היו שמרנים, אלא אנשי אנטי-טראמפ.

תמונה אחת הראתה את ניק פואנטס, מנהיג ארגון הימין האלטרנטיבי (alt-right) ׳גרויפר׳ (Groyper) שארגונו האנטישמי אף שיתק אירוע של TPUSA (Turning Point USA) על-ידי קריאות גנאי ובוז שהשמיעו אנשיו נגד בנו של הנשיא – דונלד טראמפ ג׳וניור, מה שגרם לירידתו מהבמה. יחד עם פואנטס הופיע בתמונה טים גיונט, תומך BLM לשעבר ועובד אתר BuzzFeed המחזיק בהיסטוריית הלוך ושוב בין הימין האלטרנטיבי והשמאל.

תמונה אחרת הראתה את מתיו היימבאך, שהשתייך בעבר לתנועה הנציונל-סוציאליסטית ונחשב לכאורה למנהיג נאו-נאצי, שאף טען בבית משפט שמעשיו היו באשמת הנשיא טראמפ וכי על החוק להאשים את הנשיא טראמפ. בדומה מבחינות רבות לשארלוטסוויל, דמויות שוליות עוינות לנשיא טראמפ, לרפובליקנים ולשמרנים, הועלו על-ידי התקשורת למרכז הבמה. מטרתו של הקרקס כולו הייתה לספק הזדמנות תעמולה לשמאל.

הפארסה היא שהזעזוע מהמפגינים מגיע מתנועה פוליטית שתמכה בהטלת אימה על נבחרי ציבור רפובליקנים, סייעה לפלישות לקונגרס ותמכה במתפרעים מתנועת BLM, שחוץ מהשלטת טרור בוושינגטון הבירה אף השליטה אותו ברחבי ארה״ב.

מדוע זכוכית שבורה בגבעת הקפיטול יקרה כל כך יותר מזכוכית שבורה שניפצה את חלומותיהם של בעלי חנויות בקנושה שבוויסקונסין? היכן היה כל הזעם והדמעות על ארצנו כשבריוני BLM פלשו לחנויות ברחבי המדינה, בזזו אותן ותקפו את בעליהן בהיקף כה רחב עד כי הנזקים הסתכמו בשווי מרקיע השחקים של שני מיליארד דולר?

“בבקשה, תראו לי איפה כתוב שמפגינים אמורים להיות מנומסים ושלווים”, קרא כריס קואומו מרשת CNN בעוד שערוצו שידר את המהומות והביזה בניו-יורק.

מהומות אלימות הם כמובן דבר שגוי. אלא שהתקשורת והדמוקרטים החליטו שאין הדבר כך.

ציטוטו הידוע לשמצה של מרטין לותר קינג: “התפרעות היא שפתם של הבלתי נשמעים”, הועלה מחדש ב׳טיים׳, USA Today ו-CNN. “האלימות הייתה קריטית להצלחה של תנועת זכויות האזרח בשנות ה-60”, נטען בוושינגטון פוסט. סוכנות הידיעות AP הפצירה בכתבים לעשות שימוש במונח ״התקוממות״ במקום ב״מהומה״ בתיאורם את האלימות, והסבירה כי מפגינים יכולים להיות אלימים וכי על הסיקור להמנע מהתמקדות ב”הרס רכוש” ולהתמקד ב”תלונה הבסיסית” של המפגינים. חברת בת של אחד מחמשת המו״לים הגדולים, אף הוציאה ספר שכותרתו: “In Defense of Looting” (להגנת הביזה).

אי אפשר לנרמל אלימות פוליטית ולצפות שזה יהיה עניין של צד אחד בלבד. לאחר חודשים ארוכים שבמהלכם כנופיות BLM תקפו בית משפט פדרלי בפורטלנד, הדליקו זיקוקים, סנוורו את עיניהם של מאבטחים בלייזר מסוכן, מוטטו פסלים בכל רחבי המדינה ופצעו מאות שוטרים – כעת, לפתי פתאום, הדמוקרטים והתקשורת נזעמים. בעיצומן של המהומות הללו, כיצד ניתן היה להעלות על הדעת שלהתפרע זה בסדר?

חוקים עובדים רק כאשר הם תקפים לכולם באופן שווה. אם אלימות מותרת לחלק מהציבור ולא לכולו, אזי יתפתח מאבק עקוב מדם עד אשר יושג מונופול טוטליטרי על האלימות. או עד שנתעשת.

יש מעט מאוד ספק בשאלה איזה צד במפה הפוליטי דגל ותמך באלימות ואף הכניס אותה למיינסטרים במהלך המאה האחרונה. הגורל השונה לו זכו חברי ארגון ה-KKK (קו קלוקס קלאן) לעומת זה שזכו חברי ארגון ה- Weathermen(מחתרת של סטודנטים סוציאליסטים), כאשר הראשונים נרקבו בשכונות קרוואנים בעוד האחרונים זכו לקריירות אקדמאיות משגשגות, מדגים היטב באיזה צד של המפה הפוליטית האלימות היא לא רק קבילה אלא אף ראויה לשבח. והמקרה שלנו אינו שונה.

בניגוד גמור לספין התקשורתי, רפובליקנים מעולם לא נרמלו אלימות, וכוח פוליטי רפובליקני אינו נשען על טרור פוליטי ואלימות. אך כוח שמאלני מושתת על אלה, ובקביעות. השמאל פצח בעידן חדש של אלימות פוליטית בשנת 2016, והוא יכול לכבות אותה בכל רגע שהוא חפץ. הבעיה היא שהוא לא חפץ בכך, ותקשורת מפלגתית בלתי ליברלית, בתוספת ממסד תרבותי נלווה, לעולם לא יעזו להציע האם ראוי שיהיו פחות מהומות ואיומים.

משמעות הדבר היא שהאלימות תסלים. אופורטוניסטים ינצלו את הרגע וימלאו את תפקיד הסוכנים הפרובוקטורים כדי לייצר עבור אנשי תעמולת התקשורת תמונות בלתי נשכחות, שנועדו להצדקת פעולות המחץ נגד האזרחים.

ההתרעמות של המפגינים בוושינגטון הייתה לגיטימית, ועדיין הינה כזו. הזעם בעקבות בחירות ״גנובות״ לא ייעלם בדרך הזו. התנועה המאסיבית בוושינגטון היא ההתנגדות האמיתית. יש הרבה אירוניות בלצטט את ה-“התפרעות היא שפתם של הבלתי נשמעים” לתיאור המחאות של תנועה בעלת גיבוי פוליטי וממסדי בלתי מוגבל שמסריו נשמעים כל הזמן, ולא בתיאור תנועה שבכנות אינה נשמעת. לפני שפרצה האלימות, כמעט ולא היה כיסוי תקשורתי לנאום הנשיא טראמפ בעצרת. מסיבות עיתונאים שמזכירות את זיופי הקולות בבחירות לא משודרות. מאמרים וסרטונים ששואלים שאלות בנוגע לתוצאות הבחירות מצונזרים. זהו הקול האמיתי של הבלתי נשמעים, שכעת הדבר נכון לגביהם יותר מאי פעם.

התקשורת והדמוקרטים נירמלו אלימות כשהיו באופוזיציה, וכעת רוצים לנרמל את הדיכוי של מפגינים פוליטיים ושל נאומים כשהם צפויים לעלות לשלטון. אולם, ספינים תקשורתיים הם לא החיים האמיתיים. לפרק את המדינה זה קל בהרבה מאשר לבנות אותה בחזרה.


דניאל גרינפילד הוא סופר ועיתונאי אמריקני, פובליציסט ועמית במרכז החירות של דייוויד הורוביץ. את המאמר המקורי באנגלית ניתן למצוא כאן.
מאמרים נוספים שלו אפשר לקרוא בבלוג ‘סולטן קניש’ בעברית –http://danielgreenfieldhebrew.blogspot.com
ובאנגלית – http://sultanknish.blogspot.com

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

50 תגובות למאמר

  1. מלחמת האזרחים השנייה נפתחה. השמאל הפרוגרסיבי הצליח לדרדר את ארה"ב אל עברי פי פחת תוך שהוא כמובן מאשים
    את הימין בפשעים שלו עצמו. זו תחילת נפילתה של האימפריה. המרוויחה הגדולה תהיה כמובן סין.

    לגבי המזה"ת ניתן רק לקוות שהברית של ישראל עם המדינות הסוניות תהיה מספיק חזקה כדי להתמודד עם איראן שתקבל זריקת עידוד מביידן.
    ימים קשים לפנינו.

    1. אבל השמאל אצלנו כבר ניצח בבחירות. מפני שהם מוכנים להפעיל אלימות ולזייף קלפיות. אין משטרה והם יודעים שאחרי הנצחון לא יבטלו אותו בגלל זוטות כמו זיופים ואלימות. את האידיאולוגיה הזאת הנחיל להם מנהיגם הגמד הפדופיל. אהוד ברק הפעיל עמותות קש אליהם הוזרם כסף ממקורות זרים הוא הפעיל טרור ברחובות, קריעת מודעות של הליכוד, הכאה של פעילי ליכוד, אחרי הנצחון, הבריונים שמרו על זכות השתיקה, התיקים נסגרו וזהו הנצחון נשאר אצל ברק.
      הנה להיכן נעלם פעיל הליכוד רן כרמי בוזגלו? היכו אותו, שברו לו את האף, וכך השתיקו אותו. הוא הבין את הרמז ושותק. זו השיטה וזה עובד.

  2. מה שמדהים יותר מכל הוא מה שקורה למימסד הרפובליקני שהפך לחיל מילואים של ה'דמוקרטים' וחיבל במערכת הבחירות של טראמפ. בלי הגייס ה-5 ה'רפובליקני' המכונה שם RINO – קיצור של REPUBLICANS IN NAME ONLY – ארבעת הגייסות האחרים של כוחות הרשע בארה"ב (אנטיפה, BLM, הערבו-איסלאמים וצבא משרתיהם הלבנים ובייחוד ה'יהודים הפרוגרסיביים', ושקי הכסף הגדול המממנים אותם) לא היו מצליחים להוריד את טראמפ. רובם של משתפי הפעולה האלה החרימו את הקמפיין של טראמפ ורבים מהם חיבלו בו ממש, בש"פ עם הגנגסטרים ה'דמוקרטים'. הקרשצ'נדו היה אתמול בקפיטול כש'סגן הנשיא' מייקל פנס, שאלמלא טראמפ אף אחד כמעט לא היה יודע על קיומו, נעץ סכין בגבו של נשיאו ומסר לאויבי העולם החופשי – הסמאל האמריקאי, משטר האייתולות האיראני והקומוניסטים הסינים – את השלטון באמריקה על מגש של כסף המוכתם בדם.

    1. אין שום דבר מדהים בזה.
      בכל מדינה שתבחר(כולל ישראל!) , הימין המתון תמיד מעדיף לשחק לידי השמאל ולירות בתוך נגמ"ש הימין מאשר לתת לזרמים אחרים בימין ניצחונות.ן ואח"כ מופתעים ומאוכזבים כשהימין לא מצליח לשלוט.
      ועוד יותר מדהים: אנשים כאלה אפילו לא מסוגלים להשאיר למחנה השמאל את הביקורת על חבריהם למחנה הימין! לך תבין.
      האם התנהגותו של סגן הנשיא פנס שונה באמת מפרישתו של סער מהליכוד? מסופקני.

      בניגוד אליהם השמאל כבר מזמן הבין את חשיבות האחדות וזו הסיבה שנשיא מתון מוכן לקחת סגנית קיצונית כמו קמלה האריס-בשבילו כל זמן שהמתון בראש, אפשר לתת גם לקולות החיצונים מקום מסביבו והוא צודק.

      נקווה שיום אחד הימין המתון יתעורר.

  3. החוקה בארהב לעם האמריקאי= התורה לעם היהודי!
    התקוממות עממית אלימה / מלחמת אזרחים בדרך!
    מי שחושב שזה נגמר….חי בסרט!

    1. חחחחחח לא.
      התורה היא נייר הטואלט שלי.
      עוד פעם אשמע ממך הצהרה על כפיית התורה שלך עלי ואני ארד נמוך יותר.
      החוק היחיד שתקף לגבי הוא החוק של מדינת ישראל שהתקבל בצורה דמוקרטית, ובצורה דמוקרטית ניתן לבטלו.

    2. ל "חחחח" שבטוח שהוא מאור האנושות –

      תרד נמוך יותר? לאיפה? בכל בית זונות, בית כלא או ביוב ניתן למצוא רמות אנושיות ושפיות גבוהות יותר בהרבה משלך.

    3. נמוך יותר?

      ערפאת יודע שאתה מגיע אליו?

    4. תחליף את המילה "תורה" ב-"קוראן"
      האם גם אז תכתוב באיזה שהוא מקום במערב: "הקוראן הוא נייר הטואלט שלי"?
      בניסוח הפילוסוף פייר-אנדרה טאגייף:
      בימים אלו מונף במערב דגל הטריקולור החדש בצבעי ירוק אדום וחום.
      [הירוק של האסלאם, האדום של השמאל המרקסיסטי והחום של החולצות השחורות/חומות של ימינו אנו.]
      אתה בחברה טובה
      חחחח….

  4. זאת לא הייתה סתם הפגנה. זאת היית התקפה על לב הדמוקרטיה האמריקאית.

    1. גם ספירת קולות של מצביעים במעמד צד אחד, כלומר ללא נוכחות מפקחים מהמפלגה הרפובליקנית, היא מתקפה על לב הדמוקרטיה האמריקנית. אולם משום מה זה מפריע לתקשורת הממסדית ולך הרבה פחות.

    2. האשמת טראמפ שהוא סוכן רוסי ששיתף פעולה עם פוטין כדי לגנוב את הבחירות היא לא "מתקפה על הדמוקרטיה"
      מצור על הבית הלבן של פעילי BLM ואנטיפה כולל שריפת כנסייה ממול היא לא "מתקפה על הדמוקרטיה".
      ניסיונות הדחה של הנשיא (לכל אורך כהונתו) בטענות שקריות, הדלפות של שיחות מסווגות לתקשורת, הדלפת סודות מדינה, קשירת קשר להפללה של קמפיין הנשיא הן לא מתקפה על הדמוקרטיה.
      תמיכה בפורעים ששורפים בניינים ומכוניות, מנתצים פסלים ואנדרטאות, בוזזים בתי עסק, עורכים פוגרומים, מעשי לינץ' ורצח, שורפים דגלים, משתלטים על שכונות שלמות ובנייני ממשל ומכריזים על "אוטונומיה" (CHAZ) הן לא מתקפה על הדמוקרטיה כמובן.
      עריכת בחירות לא חופשיות (דואר), ללא שקיפות, עם אי-סדרים רבים, עם ספירה מפוקפקת, כאשר חצי עם לא מאמין לתוצאות זה לא מתקפה על הדמוקרטיה האמריקאית כמובן משום…..
      שהדמוקרטים "ניצחו".

      עבור הסמול והתקשורת פרעות והפגנות, גם אלימות תלויות ב:
      1. מי מבצע אותן
      2. כנגד מי הן מכוונות

    3. לטנגו, כל מילה בסלע. הבעייה העיקרית שקולנו כבר צרוד וחלש ואף אחד לא רוצה לשמוע. אנשים פשוט התעייפו ולכן אני צופה תקופה ארוכה מאוד שבה האנושות תצעד אחורה מכל הבחינות. זה כנראה בלתי נמנע מכיוון ששגשוג אנושי תלוי בחופש אבל גם בסדר ואלו שני כוחות מנוגדים שנלחמים אחד בשני. אנחנו חיים בקונפליקט מתמיד ובאיזון שברירי שכל כמה שנים או שהאנטרופיה משתלטת עליו ואז יש מלחמה נוראה או כוחות מדכאים כמו בתקופת ימי הביניים והאינקוויזיציה ואז יש נסיגה. כרגע, אין לי שום תקווה. צריך לחנך את הילדים והנכדים שלנו לשרוד.

  5. המאמר לגמרי מתעלם מההקשר של הנסיון של טראמפ לבטל את תוצאת הבחירות באמצעות מהומות בקונגרס. אז בקשר לרצון העם שמשתקף בקלפיות הימין תמיד מזדעק אבל כשהשמאל זוכה הן לא תופסות? הדמוקרטיה באמת הכי חשובה וטוב שפנס המשיך בתהליך התקין. טראמפ יצא אידיוט מה הוא חשב שיקרה?

    1. כשהשמאל זוכה? האם השמאל אמנם זכה? הלא זו כל השאלה.

    2. חשבת על תוצאות הבחירות, כאשר גירשת את משקיפי הבחירות והוצאת ארגזים לא מסומנים עם פתקי הצבעה מתחת לשולחן (הוכחות מצולמות מועדת הבחירות של מדינת ג'ורג'יה)?

      או שאינך מסוגל להודות בשקריך אלא רק לשקר ולהאשים אחרים?

  6. השמאל בארה"ב ( וה"ימין" המתון) משרת בעיקר את החברות הבינלאומיות ( לא סתם התורמים של ה"דמוקרטים" הם סורוס , חבריו הבנקאים מניו יורק וכמו האוליגרכים ההיפר מסוכנים מעמק הסיליקון כמו צוקרבורגר והרשתות החברתיות שלהם ) .
    הם לא סתם ממנים את האקדמיה השמאלנית קיצונית ששוטפת לדור הצעיר את המוח ( בטרלול כמו ה 'Critical Race Theory' וכת ה"מגדר" למשל ) .

  7. מלחמת אזרחים 2.0 יהיה יותר רצחני מהראשון. BLM & Antifa הם הפורצים למשרדים של פלוסי אבל לא תשמעו את זה אצל התקשורת הקומוניסטית הישראלית/אמריקאית. לא לשכוח שרוב הצבא בארהב הם ימין ולא ילדי שמנת של האויב הבולשביקי. גם באירופה/בארץ -אם יהיה מלחמת אזרחים – השמאל יפסיד בגדול.

  8. טראמפ צייץ בטוויטר כי השמרנים צריכים להישאר שלווים מכיוון שאנחנו המפלגה של "חוק וסדר". זה לא מדויק ומטעה. אנו לא סוגדים באופן עיוור לחוק או לאכיפת החוק, אנו מכבדים את החוק כל עוד הוא נעוץ בעקרונות היסוד שלנו. מה שאנו מעריכים הוא חירויותינו הטבועות ומגילת הזכויות, וכאשר הדברים הללו נתונים לאיום, זה מוצדק לחלוטין לפעול, ואם צעדים שלווים אינם פועלים אז צעדים שאינם שלווים הם כל שנותר.

    אין לנו עוד את המותרות לדאוג לנרטיב המיינסטרים. התעמולה אומרת לנו "להישאר במסלול שלנו", לשתוק, לשבת ולראות את אמריקה מפורקת חלק אחר חלק. הכלל שלי הוא, שלא משנה מה הממסד רוצה שנעשה בבירור, עלינו לעשות את ההפך. הנרטיב סביב האירועים בקפיטול מבהיר שהם אינם רוצים ששמרנים יעזבו את בתנו וייקחו את העניינים לידיים שלנו. אבל לקחת את העניינים לידיים זה הדבר היחיד הגיוני.

    הדמוקרטים הם האויב של כל פטריוט אמרקאי והסוף שלהם יהיה מר!

    1. שכחת לציין עוד עקרון שחשוב לימין ומוצקף משמאל: הגינות.
      מה שמותר לאנטיפה וblm מותר גם לארגוני הימין!

      הימין(מתון וקיצוני כאחד) מראה שוב ושוב מוכנות ללמוד את החוקים ולהתאים את עצמו אבל השמאל מתעקש להתייחס אלינו כאזרחים סוג ב׳ ולקשור את ידינו! לא משנה אם זה אלימות בהפגנות או אפליה על רקע מוצא-השמאל תמיד היה הראשון לרופף את הכללים. ואחרי שזה נכשל והימין משתחרר קצת, השמאל פשוט מתיר יותר למי שהוא רוצה שיהיו אזרחים סוג א׳ וכך הולך והורס את המדינה.

  9. שלום
    1) היה כאן ניסיון אלים של אספסוף (נשק ובקבוקי תבערה ) שקבלו מה שמגיע להם אותו הדבר צריך לעשות כלפי כל מפגין חמוש בנשק חם .
    2) לאיש היה מספיק אפשריות לערער על הבחירות ב63 תביעות שנזרקו לפח. הוא ניסה לעוות את שלטון החוק ואת החוקה בלחץ על בכירים כולל סגנו שהבהירו לו שזה לא חוקי .
    ברוך שארהב נפטרה ממנו (יתכן רק ל4 שנים)

    1. אבל לא עושים זאת כנגד כל מפגין חמוש ומתפרע. זו בדיוק הבעיה.

    2. מי ששמח לפני תריסר שנים על בחירת אובמה, קיבל לפני ארבע שנים את טראמפ.
      מי שמתמוגג כעת בשמחה לאיד על תבוסת טראמפ ובחירת ביידן, מוטב שיתחיל לחשוש מן האיש שייבחר עוד ארבע שנים.

    3. להתראות.

      1) אכן מתרחש כאן ניסיון אלים ורצחני, ע"י חמולתך, להשתיק כל ביקורת על זיוף הבחירות. טרור חמולתך גרם לאינספור הרוגים ונכים. תקפת אנשים ברחובות, כיוון שחשדת שהם מצביעים שונה ממך, כבר החל מ-4 שנים לפני הבחירות. להבדיל ממך – אני חושב שהדרך לטפל בחמולתך הרצחנית היא בקלפי. זה שאתה רוצה לירות בכל אחד שחשף את שקריך – מוכיח שאתה טרוריסט.
      2) בתי המשפט דחו את התביעות, בלי לשמוע את הראיות! המעטים ששמעו את הראיות, עשו זאת על סמך עדויות שאספו אזרחים – בעוד שזיוף תוצאות הבחירות, הן פשע פדרלי אך חמולתך הרצחנית אכן זרקה לפח את חובתה לחקור.

      ברוך שחשפת את הטרור והרצח, שבולשביקים מסוגך תמיד הציעו במסווה של קידמה (כבר ב-150 שנים האחרונות).

    4. תגובה
      1)בתי המשפט דחו את התביעות כי הצוות שלו לא הביא ראיות חותכות לזיוף
      2) מי שמפיץ טענות שקר זה הנשיא שנוהג כמר גבלס
      3) כאשר תדבר או תביא הוכחות אמיתות ולא סיפורי הבדים נדבר

    5. להתראות.

      לפני שבית משפט יכול לדחות משהו – צריכה להתקיים חקירת FBI (זיוף בחירות הוא פשע פדרלי). לא מתקיימת ולא התקיימה חקירה על גירוש משקיפי הבחירות והוצאת מתחת לשולחן של ארגזים לא מסומנים עם פתקי הצבעה שצצו מתחת לשולחן (דוגמא לעדות מצולמת אחת). אז "אתה צודק" – אם לא חוקרים, נוכלי הסמול יכולים לדחות ככל שמתחשק. בשלב הבא תבקש מהנרצחים בארץ להגיש תלונה על הירצחם למשטרה אחרת המשטרה לא צריכה לחקור רצח? או שלא לחקור זה הסטנדרט אצל נוכלי הסמול? דרך נהדרת להוריד את אחוזי הפשיעה. איך לא חשבו על זה בסמול קודם.

      כאשר לנוכל הסמולני נגמרים הנימוקים – הוא מתחיל לקלל. אז תודה לך, מר גלבס, שהוכחת שאין לך נימוקים מלבד קללות. יש מגוון עדויות שצריכות להיחקר אך אינן נחקרות. ה-FBI אינו צריך זכייה של טראמפ בביהמ"ש, כדי להתחיל בחקירה. בדיוק כמו ס' 59 לחסד"פ הישראלי מתחיל במילים: "נודע למשטרה על ביצוע עבירה, אם על פי תלונה ואם בכל דרך אחרת, תפתח בחקירה". שלא נדבר על כך, שלא רק שלא נחקר – אינך יודע מר גלבס, שכמה החלטות ניתנו "על הסף", קרי – ללא שמיעת הראיות כלל.

      אז כמו כל אזרח, אני הצגתי מספיק הוכחות שיש לפתוח בחקירה. כאשר תחליט לחקור את נוכלי הסמול – דבר איתנו 🙂

    6. לאחמד
      קודם כל שמור על תרבות דיבור אני יודע שקשה לכם קיצונים שלי (ימין ושמאל) להתנהג אבל זה יעזור לכם להעביר את טענותיכם .
      אתה טוען שהfbi לא חקר אז איך תסביר את מינוי חוקר מיוחד בידי וילאם בר? גם הוא מהקושרים

    7. על איזו תרבות דיבור אתה מדבר? אתה קורא לאנשים "גבלס" ודורש תרבות דיבור?

      אני מדבר על עדויות שלא נחקרות. ה-FBI בוטל ו-AG מחלק את סמכויותיו למינויים לבחירתו? הודעות לתקשורת גם על מינויי אל השמש – אהרון ברק – אינן חקירה.

  10. בשנה האחרונה גרמו כוחות טרור שמאלניים למותם של לפחות 25 אמריקאים תוך שהם תוקפים מבנים פדרליים, עסקים פרטיים ובתים ופצעו מאות שוטרים – נזקי התפרעויות של השמאלנים המחבלים, שעלותם עולה על מיליארד דולר. אלימות הנתמכת על ידי התקשורת השמאלנית והדמוקרטים הסוציאליסטים שתייגו את הקטל הזה כ"מחאה שלווה ". חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז פרסמה הודעה על האלימות הטרור השמאלנית וההרס: "כל העניין של הפגנה הוא לגרום לאנשים להיות לא נוחים … פעילים לוקחים את האי-נוחות הזאת בסטטוס קוו ומצדדים בשינויים מדיניים קונקרטיים … תמיכה פופולרית לעיתים קרובות מתחיל בקטן וגדל … לאנשים שמתלוננים בדרישות מחאה גורמים לאחרים להיות לא נוחים … זה העניין ". כאשר התבקשה לגנות את האלימות הזו, הסנאטור הסוציאליסטית קמלה האריס סירבה לעשות זאת ואמרה: "הם לא יעזבו והם לא צריכים".

  11. האם השמאל האמריקאי פעל בצורה צינית ומקלה מדי לגבי ההתפרעויות בקיץ (שרובן פגעו בשכונות מיעוטים)? כן. עדיין, יש הבדל גדול בין התפרעויות אלימות ככל שיהיו לבין נסיון הפיכה או הפרעה לסיום הבחירות. ההתפרעויות של BLM ושות' הן מקבוצה הראשונה ואילו ההפיכה אתמול היה מהקבוצה השניה.

    במדינה שמנסה להכיל קבוצות שממש לא אוהבות אחת את השנייה, אין תחליף לתהליך הדמוקרטי. ההפיכה היתה לא לגיטימית ויכלה להוביל לתסריטים איומים של מלחמת אזרחים. השגיאה היחידה של ההתייחסות התקשורתית למרד שלשום היא אצל מגזין 'מידה' – שמתבכיין על דברים לא רלוונטיים שקורים לתנועות אחרות שנקראות משום מה 'ימין', בניגוד לאינטרסים האמיתיים של הימין הישראלי. אנחנו הרוב המכריע והדבר האחרון שאנו רוצים להכשיר הוא נסיונות הפיכה!

    הגיע הזמן ש'מידה' יפסיקו לייבא שטויות של ה'ימין' האמריקאי לארץ שביגוד לאמריקה לא יכולה להסתכן באופנות אידאולוגיות ובהתעלמות מהמציאות.

    1. אל חשש. אין צורך לעודד את השמאלנים החביבים שלנו לבצע הפיכה. לו רק יכלו, היו עושים זאת מזמן. הרי אדמו"ר השמאל אהרן ברק כבר אמר שאם תהיה מחלוקת בלתי פתירה אז "הטנקים יכריעו". גם גבי אשכנזי טען ש -"גנבו לנו את המדינה וצריך לעשות משהו בקשר לזה."
      הסיבה היחידה שזה לא מתבצע היא מפני שגם אנשי השמאל הכי חסרי מודעות יודעים שזה בלתי אפשרי מבחינתם. טוב, אולי יאיר גולן עוד לא הפנים זאת. יש להם את הגנרלים, אך לא את הטנקים, ובוודאי שלא את החיילים. לא עוד. ואתה יכול להיות בטוח שהם יודעים זאת היטב. משום כך הם נאלצים להסתפק בתפירת תיקים ובהפגנות אלימות. למזלם, התקשורת מלבינה את הפגנותיהם, בדיוק כשם שהיא עורכת כעת דמוניזציה משולחת רסן להפגנה בקפיטול. (ואני מתכוון בפירוש להפגנתם השלווה של מאות האלפים, לא להתפרעותם האלימה של האלפים. מה עוד שחלק מן המתפרעים הם מתנגדי טראמפ שתפסו טרמפ על ההפגנה, כמו שצוין גם במאמר.)

    2. תיקון: יש הבדל בין הרס חייהם של אזרחים שלא פגעו בך באלימות לבין התקפה אלימה מתוך תסכול עקב השתקה, על מי שפגע בך(המערכת הפוליטית) ויכול לספוג את זה.
      מישהוא באמת חושב שכמה מאות(ואולי פחות) מפגינים יצליחו לבצע הפיכה?! ברור שזו רק הפגנה למען תשומת לב לקולם.

    3. הבעיות של אמריקה מסובכות מדי כדי לתאר בתגובה אחת ב'מידה'. אולי יתרגמו מתישהו את המאמר המצוין של לינד בtablet שמתייחס לכל הנושאים האלו* ומטיל הרבה אשמה על כולם, ומזכיר גם את ההתפרעויות מצד שמאל.

      העניין הוא שאין לנו שום אינטרס לקחת צדדים, וזו מלחמה גדולה מדי עבורנו בכל מקרה. ההזדהות עם ה'ימין' שם (שבמקרים רבים יש לו עמדות שונות מלימין כאן) ממש לא באינטרסים שלנו, והם פשוט לא תמיד צודקים. אנו צריכים לפעול למען האינטרסים שלנו, ויש מקרים שבהם הגישה של ה'שמאל' האמריקאי מתאימה יותר.

      עכשיו, למשל, הם יפעלו נגד רוב שמרני בבתי המשפט, וימין חכם אצלנו יעתיק וינצל את הטיעונים שלהם כדי להחזיר את המאזן מול בתי המשפט שלנו, במקום להתבכיין שזה לא הוגן לאנשים אחרים.

      נ.ב. @ימני כולם שם חשים מושתקים כולל בשמאל, וכולם צודקים. קרא את המאמר הזה:

      *
      https://www.tabletmag.com/sections/news/articles/american-crises-capitol-assault

  12. ברגע ההיסטורי הזה דניאל גרינפילד טועה בגדול. אתר מידה שגה קשות כשבחר לפרסם דווקא את המאמר הזה.

    1. אתר מידה שגה קשות בכך שפרסם את המאמר? אולי. אבל לא יזיק אם תאמר לנו גם מדוע זאת שגיאה, אם יש לך טיעונים של ממש.

    2. כל רגע אצל נוכל סמולני הוא "היסטורי".

      כי בכל רגע נוכל סמולני בטוח, שהשמש תשקע אם הנרקסיסט הסמולני יגיד שזה לא רגע היסטורי.

      יש נימוקים סמולניקו? תפסיק לקלל וקדימה נמק 🙂

  13. שום דבר לא יהיה זהה אחרי האירועים בגבעת הקפיטול. אין דרך חזרה. זה ברור.

    ההלם מאותם אירועים לא היה טראמפ שקרא לעצרת תומכיו לקפיטול או שהם רותחים מכעס על מה שברור שהוא בחירות גנובות.

    ההלם היה שהם "כיוונו להתנהג בצורה לא נכונה" לאחר שהבינו שהאמריקה שהם חשבו שהם חיים בה כבר לא קיימת.

    אמרתי פעמים רבות בשנת 2020 שהבחירות הללו היו הסיכוי האחרון לשמור על מכסה על כעסם. זו הייתה, במוחם, הדרך הלא אלימה האחרונה שלהם לבחור את הכללים שהם חיו תחתיהם.

    כל עוד התוצאות נראו הוגנות אפילו מרחוק, הן היו מוכנות לקבל אותן ולהפיק את המיטב מזה.

    אבל הם לא היו מקבלים הונאה.
    כי הונאה היא גניבה. וגניבה היא כוח. וגניבה היא בסופו של דבר אלימות.

    כוח הוצג במלואו בקפיטול אבל הוא לא הגיע מהאנשים. זה הגיע מהקונגרס שאישר ביודעין בחירות מרמה שהסתתרו מאחורי הפחדנות והשחיתות שלהם.

    אזרחים שונאים שחיתות.

    עכשיו אלימות היא בלתי נמנעת. והיריות הראשונות נורו. לא על ידי העם אלא על ידי אותם סוכני הכוח עצמם, הממשלה.

    אם אתה רוצה להישמע על ידי אנשים שלא מקשיבים אז אתה צריך לעשות הרבה רעש כדי למשוך את תשומת ליבם.

    לכן, הרעיון שמאות אלפי שמרנים חסרי זכויות אינם צריכים להתקבץ ולהגיד לא להונאה בוטה הוא מצחיק.

    לקרוא לזה 'התקוממות', כנטען במאמרי ההאשמה נגד טראמפ, מצחיקים באותה מידה.

    האנשים שהגיעו לוושינגטון כדי למחות ידעו בדיוק מי הם אויביהם – הקונגרס, התקשורת והמשטרה שהפנו להם עורף.

    פריצה לקפיטול ושוטטות זה לא ממש כל כך מסוכן.

    האם זה היה קצת מביך? כן.

    האם זה הצדיק בשלב מסוים כוח קטלני? לא.

    אם כן, השוטרים בבניין לא היו עומדים לרוב ומפטפטים בחביבות עם 'המתקוממים'.

  14. ארהב היא מדינה מורכבת מדי מכדי
    להיות מדינה שלווה ומתפקדת.
    כנראה שארהב הגיעה לנקודת אל חזור
    יש בארהב 55 מליון שחורים.ו55 מליון היספאנים.
    כ180 מליון לבנים.ששה מליון מוסלמים.ועוד ששה מליון יהודים.וכמה מליוני אסיאתים.
    השחורים הם כח עצום שמבעבע אצלו רצון להיבדלות.
    ההיספאנים נעים בין ימין לשמאל.הרוב כנראה לשמאל.
    הלבנים מאבדים כל שנה אחוזים לטובת שאר המיעוטים.המדינה מפולגת.וכנראה שהרפובליקנים לא יחזרו לשלוט.מה שאומר שהמרמור והפילוג יגבר.אין מצב שעשרות מליונים יקבלו בהכנעה מציאות של מחיקת זהותם.לכן המרמור יגבר ויעלה השמיימה.
    לכן אני חושב שארהב תגיע לצומת מאוד קריטית.
    זה יקרה בתהליך איטי של כרסום פנימי.
    איני יודע בוודאות לומר האם ארהב תישאר אותו דבר.

    1. 1. הוא לא שקרן. פשוט קשה לך להתמודד עם דעה ששונה משלך.
      2. אתה סותם פיות.
      3. החששות שעלים פה מהפורום אכן מפחידים ולדעתי אם השמאל לא ידע לקבל דעות שונות משלו, בהחלט עלול להיווצר בארהב שבר שלא יהיה בר תיקון.נקווה שאנחנו נהיה חכמים יותר.

    2. תודה שהוכחת שכל טרוריסט סמולני, מסוגל רק לרצוח. כאשר צריך לנמק את דעתך – אתה מסוגל רק לקלל.

      נפגש בקלפי, טרוריסט סמולני 🙂

    3. זה מה שהסמול יודע לעשות ,כאשר אין לו מה לענות ,כי הדברים אמת, או כי אין לו די אמצעים לענות באותה רמה ,הוא תוקף את האיש שאמר את הדברים משמיץ אותו תופר לו תיקים או מחסל אותו פיזית מה לעשות

  15. שמע, אם אתה מאמין במה שאתה כותב אז מצבך לא משהו. אתה חי בלהלהלנד של הבלים שאינם קשורים למציאות. אתה מן הסתם גם מאמין ששלומו של נתניהו היה בסכנה בשל " המתפרעים בבלפור".

    1. תודה לך إسماعيل , אבל מה אתם חושבים בחמאס, לא מעניין אף אחד.

  16. הכל נכון, אבל את המילה "דמוקרטים" צריך לשים במרכאות כפולות, עכשיו יותר מתמיד.

  17. מה עושים כשהצד שלך עושה משהו מביש?
    אדם הגון- מתנצל ומחפש איך להשתפר
    דמגוג- מסיט את הדיון, נניח ל-״מבקרים אותי יותר מאת יריביי על מעשים דומים״ או ל-״מוקדם לומר שזו לא פרובוקציה של יריביי״.

    לגיטימי. אבל לדמגוגיה יש את פייסבוק, לא צריך את אתר מידה.

  18. לצערי קבעתם שיא. מאמר כזה קונספירטיבי לא מתאים אפילו לאתר מידה, אם אתם רוצים שיקחו אתכם ברצינות. לא כל הגיג של ימני קיצוני צריך לקבל במה, אתם פשוט תהכפו להיות מזוהים עם הטראמפיסטים ולא רק עם טייקונים שרוצים לשלוט במסווה אידאולוגי (שזו גם צרה בפני עצמה).