הנוטשים ברינה, בדמעה יקצורו

הריקנות של הלאומיים לשעבר כגון אולמרט, לבני, מרידור וריבלין, חוזרת כעת אצל סער. בניגוד למה שטוען, הימין, הוא הדבר האחרון שמעניין אותו

צילום מסך

מעניין מה היה חושב הבישוף של שנגחאי שמואל שרשבסקי על המלחין גוסטב מאהלר. שניהם התבלטו, האחד בתרגום התנ״ך לסינית והשני בדייקנות ההרמונית. שניהם נולדו בבתים יהודים באמצע המאה ה-19 וחוו אסונות, לרבות טבילה נוצרית. אולם שונים היו זה מזה ביחס למניע להמרת דתם. בעוד שהבישוף האמין שהאל בחר בו כמיסיונר, הצטנעה אמונת מאהלר והצטמצמה לרצונו לנצח על האופרה הווינאית, משרה שהייתה פתוחה לנוצרים בלבד.

מאהלר השווה חיש מהר בין דת אבותיו לבין מימושו העצמי במוסיקה. שיקולים ועדיפויות כאלה בלבלו לא מעט מבני עמו דאז. כרבע מיליון מהם אכן נטבלו, רוב רובם מסיבות חברתיות גרידא. אחד מהם אפילו לגלג בנימת שנאה עצמית שהיהדות היא “פגם לידה שמתקנים בכירורגיה של טבילה”.

בצרפת התמעטו המרות הדת מפני שהשלטונות שם לא התנו את המינויים בהתנצרות המועמד. בגרמניה ובאוסטריה פרו ורבו מאהלרים אופורטוניסטים למיניהם, לעומת הבישוף שרשבסקי איש העקרונות, שהיה רק אחד.

גם בארץ ישראל של ימינו נעדר המרכיב האמוני אצל המהגרים אל תקוות חדשות. כמה מהם נוטשים את התנועה הלאומית שבה התחנכו ועוברים למפלגות רגעיות בתמורה לשריונים או לתשומת לב ציבורית לאחר הזנחה תקשורתית. התגמול הזה איננו מבוטל, אפילו אם איננו שווה כמו ניצוח באופרה.

הצגת העזיבה כהמשך טבעי

הנוטשים המקומיים שונים ממאהלר לא רק בשל חוסר הגאוניות המוסיקלית. הרי המלחין של ״השיר על הארץ״ מעולם לא טען שהמרתו נבעה מכך שהיהדות היא זאת שסטתה ולכן עליו היה לנוד לאופק רענן בו יורשה לו להגשים אידיאלים ישנים. מאהלר דווקא זלזל בהתנצרותו המלאכותית, אם כי ראה בה תעודת מעבר יעילה לעולם התרבות.

בניגוד אליו, בארץ מסבירים את הנטישה ביומרנות ומתרצים שהם הם המייצגים האמיתיים של הדרך המקורית שלדאבונם התנוונה. כרגיל, האשמה מוטלת על המטורף שכמובן אסור לשבת איתו. אבל מה לעשות, ישנה הגדרה פשוטה וקולעת של מיהו ימני, והיא: כל מי שרוצה ממשלת ימין.

גוסטב מאהלר, 1909 (קרדיט: ספריית הקונגרס האמריקני)

אחרי הכול, ימיני איננו מי שהוּמׇן כהלכה, ובוודאי לא מי שמתנגד לחוק הלאום או שמפגין אדישות מול ניסיון ההפיכה השלטונית שהפרקליטות מבצעת לנגד עינינו. ימני הוא מי שרוצה שהממשלה הבאה תהיה אשכרה ימנית, ולא שעטנז מכשיל או שער לסיבוב חמישי.

ימני איננו מי שזוכר בעל פה מאמר מאת ז׳בוטינסקי משנת 1921, אלא בעיקר מי שמאה שנים לאחר פרסום המאמר ההוא, עודנו רוצה ממשלה לאומית. כל דבר אחר מהווה פרישה מהדרך, אפילו אם תלווה בניגון ״שתי גדות לירדן״ או לחן מאת מאהלר.

היוצאים מהמפלגה הלאומית אינם מצטדקים בהצעת מדיניות חלופית ממשית אלא בביקורת על צעדים שננקטו – ושעל חסרונם הם מעולם לא התריעו לפני שננקטו – או לחלופין הם חוזרים על האשמות אישיות שקשה לתחקר. אפשר לצפות שבשבועות הקרובים ימשיכו המומרים בטקסי תמיכה בסער חולף במקום ביציבות שתבוא אחריו.

לא קל למצוא בין העריקים אנשים מאמינים כגון הבישוף שרשבסקי, מכיוון שהתמורות האידיאולוגיות בימינו מתרחשות רק בכיוון אחד, והוא מהשמאל לימין. מבחינה רעיונית כבר אין לאן לפנות שמאלה. בתקופתנו קובע אברהם אבינו מסר שונה: כָל הָאָרֶץ לפנינו, אִם הַשְּׂמֹאל וְאֵימִנָה וְאִם הַיָּמִין… גם אֵימִנָה.

כך מתפכחים אינטלקטואלים ואנשי רוח רבים מן השקר הבוער בשמאל ופוגשים את הקרקע הפורייה של השגשוג, הלאומיות, ושלום האמת. אמנון לורד ועירית לינור, גדי טאוב ובני ציפר, אברי גלעד ועוד, כולם הצטרפו בחוכמתם הרבה אלינו, האספסוף של שופרות נבערים. במסלול הנגדי נעלמו כל הרעיונות ונשארה רק יהירות רגזנית ועקשנית.

הסיבות לעריקה

על הרקע שתואר לעיל, מה שדוחף את עוזבי הימין כפי שהגדרנו אותם הוא אותו מניע מ-1593 של אנרי הרביעי מלך צרפת: “פריז מצדיקה אפילו מיסה”. זאת אומרת שכדי להבטיח שררה, שווה להחליף את הפרוטסטנטיות בקתוליות. לא האמונה באפיפיור הניעה את המלך, אלא חיבת הכתר. כאן יהדהדו תפיסות ״השריוּן מצדיק אפילו פירוק המחנה״.

היה עוזב את הליכוד? | זאב ז'בוטינסקי בשנות ה-30

בעצם, ליהודים שהמירו את דתם במאה ה-19 לא הייתה לפני כן דת יהודית ממשית אלא רק נישה חברתית. עבורם, הטבילה נתפסה כטקס בירוקרטי ותו לא. ריקנות דומה קפצה על הלאומיים לשעבר כגון אהוד אולמרט, ציפי לבני, דן מרידור, ראובן ריבלין, מאיר שטרית ודומיהם.

זמן רב לפני פרישתם הם נטשו את העמדה הימנית, והסתפקו בהצגת אילן יוחסין לאומי, וזאת כדי לתקוף את אלה שנשארו נאמנים לדרך: ״מי אתם בכלל כדי ללמד לאומיות את הצאצאים הטהורים של המשפחה הלוחמת״. עוד הוסיפו בביטול שאם ז׳בוטינסקי היה חי, הוא היה עוזב את ׳הליכוד׳. שאלת אילו ז'בוטינסקי חי שייכת לספרות היפה, ולא למדינאות.

ראש בית״ר אכן התמודד היטב עם חולשת עמנו בשתי מלחמות עולם. אך הוא לא ידע מה זאת התגרענות איראנית או מה זה מחשב. למנחם בגין היו בזמנו אתגרים גדולים עוד יותר, וכמובן שבימינו אנו הפך העולם לעוד יותר מסובך.

ייתכן ששני המנהיגים הלאומיים שנזכרו היו מרוצים מאוד בראותם כיום מחנה לאומי שולט ומוצלח, בדרך העקבית והעיקשת שהעלתה את מדינת ישראל אשתקד לתקופת הזהב של תולדותיה.

בחזרה לשאלת הפתיחה, ובניסוח אחר: מה חושב בעל דעות ברורות על ה״טרמפיסטים״ הסרים מהדרך למצליחנות? סביר להניח שהוא בז להם, וממשיך בעוז אל הניצחון.


ד”ר גוסטבו פרדניק הוא חוקר בתחום הפילוסופיה היהודית והאנטישמיות ומחברם של מספר ספרים בנושא. ספרו האחרון עסק בטבעה של היודו-פוביה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

45 תגובות למאמר

  1. למה סתם ?
    לסער נמאס מביבי מדרכו ומהאיש
    ולכן הלך בדרך שונה.
    זוהיא זכותו – אולי הוא יותר טוב מביבי ואולי פחות.
    אבל למה להשמיץ ולפגוע ?
    גם ביבי הלך עם גנץ ואפילו עם אמיר פרץ.
    להשוות את סער – למתנצרים ? לאן הגענו.

    1. אתה באמת משווה את ההתפשרות של נתניהו בשם אחדות העם והצורך בקואליציה יציבה לחוסר ההתפשרות של סער וסירובו לקבל את תוצאות הפריימריז?
      מה גם שאתה מתעלם משיקול המחיר: נתניהו נכנס לקואליציה שלא תצליח לקדם הרבה מימין אבל רוב מוחלט של מצביעי הימין יודעים בדיוק מי מכשיל את הקואליציה מבפנים ולכן לא יעזבו את הליכוד(שמת לב שבסקרים סער שותה בעיקר קולות מגנץ?) ואילו סער מחליש את אחדות גוש הימין ויציבותו.

    2. בדמוקרטיה – אם נמאס לך ממישהו, אתה מתמודד מולו בבחירות.

      חוסר רצונו של סער להתמודד מול נתניהו בבחירות, מצביעה עובדתית על חוסר אמונתו לנצח אותו בבחירות (חשבון אלמנטרי – מי שהצביע לנתניהו עד כה, יצביע לו – בין אם בפריימריז ואם בבחירות ישירות – מה שמתיר את סער להתחלק עם שאר המפלגות. מה שבהכרח ינמיך את המנדטים האפשריים שלו עוד יותר). זוהי מסקנה לוגית אלמנטרית.

      מעבר לכך, לכל קוראי המאמר ברור שמדובר באנלוגיה ציורית. כלומר, זו המשווה את היחס בין הדברים – לא (!) את הדברים עצמם או כאשר אומרים לך שדבריך דומים לירי מתותח על זבובים. אתה מאשים שבמקום דבריך, אנשים שמעו אותך יורה מתותח?

    3. מיהו ומה הוא סער ומה עשה אי פעם הוא וכל אוסף הכלומיקים סביבו כולל את השמאלן ההזוי בגין הגיב:

      יש לו שתי עניים שחורות עכבריות מלאות שינאה ופה קפוץ מלא רוע.

      איש דוחה וחסר אישיות. סתם קרטון צבוע שמנסה להוליך שולל.

  2. מאמר מעמיק, יפה, ומביא דעות מקוריות . המחבר גם מביא דוגמאות הסטוריות מאלפות. המאמר הקודם שלו באתר על מערכת המשפט, 'הדרקון הענק בחדר'. הראשון שראיתי של המחבר היה מפתיע במקוריותו.
    אוסיף לעקוב אחר מאמרים של גוסטבו פרדניק.

    1. סער , ליבני, מאיר שטרית,אולמרט,מרידור,בני בגין,רוני מילוא, ראובן רבלין,מה המשותף לכולם? 2 דברים..
      1…היותם אשכנזים מישראל הראשונה וגם עשירים מאוד..לצערנו גם שונאים מזרחים..
      2.. הנסיכים המוזכרים לא קיבלו את דין תנועת הליכוד, שבחר שוב ושוב בנתניהו, זה היה יותר מידיי בשבילם..

      לכן מה עושים הלוזרים הללו? פשוט חוברים לשמאל..השמאל אכן מקבל אותם אם הם נגד המנהיג הבלתי מוערער
      נתניהו..השמאל מחבק חיבוק חם מאוד..כי המטרה מקדשת את כל האמצעים, בסילוקו של נתניהו..אם הימניים האלו שבגדו בערכי תנועת הליכוד, ומוכנים לשבת עם אנשים שרוצים מדינה פלשתינאית..ורוצים לשמור על דיקטטורה המשפטית..הכל ממניעים אישיים..פוסלים מליון וחצי בוחרי הליכוד..אכן הכותב מדייק במאמרו..ואנו מחנה הלאומי נמשיך לבחור בליכוד בראשות נתניהו..לא בגלל שאנו עדר, אלה בזכות השגיו של נתניהו לאורך 12 שנות שילטונו..לא משנה איך תקראו לנו..עדר,מנשקי קמיעות, טפשים, וכו’..רק מחל זו תשובתנו..

    2. יהודה,
      א. איך מאיר *שטרית* הוא אשכנזי???
      ב. ביבי נתניהו, נשמע לך יותר מזרחי???
      ג. מה לעשות, התרבות המזרחית לא מתאימים להנהגה ובכלל לא לקיום מכובד. עליית המזרחיות בינתיים משפיעה מאוד לרעה על התרבות בארץ. אני כמובן לא מדבר על מזרחיים שזה רק מוצא, אלא על הלך החשיבה וסגנון ההתנהגות שבבסיס התרבות המזרחית.

  3. "השווה חיש מהר בין דת אבותיו לבין מימושו העצמי בפאשיזם [לאומנות]. שיקולים ועדיפויות כאלה בלבלו לא מעט מבני עמו דהיום."

    מה אתה מציע ? להחליף את היהדות בפאשיזם לאומני ימני ? ולראות בכל מי שאינם מסכימים לכך "כופרים" ?

    לא מצליחים להבין היכן העורך באתר הזה
    ומי "המוסד האקדמי" שהעניקה לנ"ל החתום מעלה תואר ד"ר

    1. אדוני הגמל, אני אסביר לך מה הכותב רוצה:
      הוא רוצה שמי שמגדיר עצמו כימני יוכיח זאת בכך שהוא רוצה ממשלה ימנית. מי שמדבר על ימין וחותר להקים ממשלת שמאל ("רק לא ביבי!"), כנראה שאינו מצוי באמת בימין.
      זהו. זה פשוט וגם גמל יכול להבין את זה.

    2. כל מה שאמרת נכון, אבל לא זה מה שהנ"ל כתב, הנ"ל השווה זאת ל"דת" !
      יש מבין ?
      וה"דת" היחידה הבאה בחשבון במקרה כזה הינה לאומנות-פאשיסטית
      והמוזר הוא שהוא מבקר באתו עניין "הדתה" מקבילה שמוצאה בריקנות שניסתה להתמלאות.
      יש מבין ??

    3. המשפט:

      “השווה חיש מהר בין דת אבותיו לבין מימושו העצמי בפאשיזם [לאומנות]. שיקולים ועדיפויות כאלה בלבלו לא מעט מבני עמו דהיום.”

      לא כתוב בשום מקום, חוץ מ"תגובתך"! אפילו חיפוש במנוע החיפוש גוגל, מראה רק תוצאה אחת – את "תגובתך" כאן. אז ההצעה היחידה שתיתכן, היא שתפסיק לשקר, מר נוכל סמולני.

      ברור לחלוטין, מדוע רוצחי הישראלים תמורת פרסים מאוסלו משקרים ב"תגובה". מעולם לא דיברתם אמת.

    4. קמפיינר של סער יקר, איזה יופי שנמנעת מהתקפות אישיות. לגבי התוכן, פאשיזם ולאומנות לא מוזכרים במאמר אפילו ברמז, מכיוון שהוא דן במאה ה-19. והנותר מדבריך הוא פטפטת מסורבלת.

    5. "השווה חיש מהר בין דת אבותיו לבין מימושו העצמי במוסיקה. שיקולים ועדיפויות כאלה בלבלו לא מעט מבני עמו דאז."
      המילה "במוסיקה" הוחלפה ל"בפאשיזם [לאומנות]". והמילה "דאז" הוחלפה ל"דהיום".
      כל השאר נותר כשהיה
      ומוסבר ברור בתגובה
      המצביעה על כך שכותב המאמר במומו פוסל…

    6. נא לא לבלבל בין לאומנות (נציונליזם) ללאומיות (פטריוטיזם).

      מי שמבלבל בין המושגים מטרתו להכפיש ולא לנהל דיון ענייני.

  4. באופן כללי הכותב צודק אבל הוא מפספס את הנקודה העיקרית. אכן מי שחושב שסער יותר טוב מנתניהו טועה בגדול. מי שחושב שסער מאידאולוגיה גדולה יקדיש עצמו לשינוי מהותי במערכת המשפט טועה. ובדיוק אותו דבר טועה מי שחושב שלנתניהו יש שאיפות גדולות לתיקון מערכת המשפט והוא יעשה זאת. אף אחד משניהם לא יעשה זאת אלא אם כן הבוחרים יכריחו אותו. המצב כעת שנתניהו היה הרבה זמן בשילטון ולא עשה שינוי במערכת המשפט. אם הציבור הימני לא יעניש את נתניהו על כך אז נתניהו יהיה ראש ממשלה ולא יעשה שום שינוי במערכת המשפט ואחרי עידן נתניהו הבא אחריו גם לא יעשה שינוי במערכת המשפט כי הציבור בימין לא מעניש מנהיג שלא עושה שינוי במערכת המשפט. אם ציבור הימין יעניש את נתניהו בצורה ברורה על שלא עשה רפורמה יש סיכוי שסער יעשה זאת ואם הוא לא יעשה זאת אז הציבור יעניש אותו והבא אחריו יעשה זאת. אם אם הציבור הימני לא יעניש מנהיג שלא מתקן – הדבר לעולם לא יתוקן

    1. א. ישנם עוד נושאים שבגינם אנחנו בוחרים בנתניהו.
      ב. נתניהו אינו צריך ליזום שינוי במערכת המשפט. זה מתפקידו של שר המשפטים האחרונה הייתה שקד שלא עשתה כלום, ושל חברי כנסת, די שנתניהו לא יעמוד בדרכם.
      ג. בקדנציה האחרונה התרחש שינוי של ממש, שהדעת לא ניתנה עליו. לראשונה נציגי הימין בוועדה למינוי שופטים, סירבו לעסקאות עם הנשיאה חיות, לראשונה הן הלכו מולה ראש בראש, לראשונה הוועדה מינתה שופטים במנוגד לדעת המייצגים לפחות את חצי העם. לראשונה נחשף שיתוף הפעולה המלא של הגוף המושחת לשכת עורכי הדין עם חיות נגד נציגי הימין בוודעה.
      ד. אז נכון שחיות ניצחה בקרב אבל היא הפסידה במלחמה. הנצחון הזה הבהיר בצורה מוחשית את הצורך בשינוי שיטת הבחירה של השופטים, כפי שח"כ לוין פירט בנאומו בכנסת. צעד ענק נעשה לקראת היום בו יתרחש שינוי שיטת הבחירה לעליון.
      ה. סער הוא בכלל לא אלטרנטיבה לכלום.

    2. לנתניהו מעולם לא היה הגיבוי הציבורי לרפורמות בנידון.

    3. קודם כל – לאט לך עם הדיבור בשם ציבורים שלמים.
      שנית, אמנם נושא המשבר הנורא שעומד בפנינו בדמות מערכת המשפט הוא עצום ומרכזי, אך יש גם נושאים נוספים. ואפילו אם היה זה הנושא המרכזי בשיח (ויתכן שהוא אכן כזה), עדיין יש נושאים נוספים. כלומר, העובדה שנתניהו עושה או לא עושה בנושא זה, אינו מבטל את עשייתו בתחומים אחרים, חשובים גם כן. אז מכאן ועד לומר "כי הציבור בימין לא מעניש מנהיג שלא עושה שינוי במערכת המשפט", כאילו שאין שום דבר אחר חוץ מזה – יש מרחק רב.
      שלישית, אנחנו רואים (אם עיניים בראשינו) שנתניהו אינו מהפכן, אלא מביא שינויים בצורה איטית והדרגתית (הדוגמאות רבות). באופן עקרוני, אני מתנגד לרפורמות ומהפכות כי אני שמרן ונראה שכך גם נתניהו. אני לגמרי בעד שינוי איטי שמחזיק מעמד לאורך זמן. אפשר להתווכח על המהירות הרצויה, אבל אני לא חושב שצריך להטיף למהפכה. זה דיבור של השמאל. אז אם אנחנו רוצים לזרז קצת את הקצב, אפשר לנסות להעלות את הנושא לדרגה גבוהה יותר בדיון הציבורי. אבל הקצנה בד"כ לא עוזרת לאף אחד. זה לא זבנג וגמרנו, או שנשרוף את המועדון.

  5. נו באמת…
    מה בדיוק "ימין" בליכוד ?
    פינוי אלאחמר ?
    תשלומי השוחד ומדיניות הכניעה לחמאס ?
    ההפקרות בדרום ?
    ההפקרות של מערכת המשפט ?
    נטישת הסיפוח ?
    אני יכול להמשיך כך עוד שבוע, מחכה לתשובה.

    1. הכל יחסי.
      סער נחשב לאחד הסמנים השמאליים בליכוד וזה אומר משהו עליו.

    2. תמשיך, ותמתין עוד שבוע ועוד שנה, כי עם דמוגוגים לא מתווכחים.
      ביום שהסמול יביא ביקורת עניינית, רצינית, יתייחס לגופו של עניין, ישיב לביקורת על עצמו ועוד שאר ביטויי התנהגות של אדם מן השורה, בוגר, לוקח אחריות, שפוי ועם רצון טוב – אז תחזור לכאן עם ההערות הריקות שלך. אז גם נפסיק לקרוא לו "סמול".
      מצטדק בשקל וחצי.

  6. 4 חברי ליכוד שמאלנים מטרפדים בועדה הצעות חוק לאומיות: בני בגין, דן מרידור, גדעון סער, מיכאל איתן... הגיב:

    כתבתו של זאב קם על ועדת השרים לעיניני חקיקה בראשות: בני בגין,דן מרידור,גדעון סער, מיכאל איתן ונאמן שמטרפדת וממסמסת בשיטות פסולות הצעות חוק, שעשויות להיטיב עם הימין הלאומי-ציוני.
    ממשלת נתניהו אינה מצליחה לקדם חקיקה לאומית ציונית.

    שורה ארוכה של הצעות חוק נתקעות בוועדת השרים לחקיקה.

    תחקיר ׳מקור ראשון׳ חושף מי הם השרים שתוקעים את הצעות החוק
    של הימין.

    זאב קם – מקור ראשון, 1.4.11

    …הצעת חוק נוספת שנדחתה על ידי ועדת השרים לחקיקה ביקשה לתת מענק של נקודות זכות אקדמיות לסטודנטים שמשרתים שירות קרבי במילואים מעל ל-60 יום בשנה.

    יוזם ההצעה, ח״כ דני דנון מהליכוד, סיפר ששר החינוך גדעון סער הודיע לו מראש שהוא מתנגד להצעת החוק.

    לדברי דנון, נציגי האוניברסיטאות הטילו על ההצעה וטו. לטענתם, יש סכנה שלא תינתן הכרה לתארים שמוענקים במדינת ישראל, מכיוון שניתנות נקודות זכות עבור שירות צבאי.

    גם השרים מרידור, בגין ואיתן התנגדו להצעת החוק. "באים אלי שרים ממפלגות אחרות ואומרים לי: החוק שלך לא עבר בגלל השרים שלך", אומר דנון בכעס. "הם פועלים ממש במודע כדי לתקוע אותן".

    השרים בני בגין ומיכאל איתן הסבירו כי אינם מתנגדים להטבות כלכליות לחיילי מילואים.

    התנגדותם להצעה נובעת מרצון שלא לתת לסטודנטים מסוימים יתרון אקדמי במהלך רכישת התואר, ולא מתוך כוונה שלא לתגמל את חיילי המילואים…

    1. כן. זה באמת חוק מפגר. מה הקשר בין שירות צבאי לידע אקדמי???!!!
      בוודאי אם אכן יש חשש שזה יגרום לאי-הכרה בתארים ישראלים.

      דווקא ממש הגיוני להתנגד לחוקים מטומטמים. ימני לא חייב להיות דביל.

  7. בני בגין שותפו של סער קורא ל''עיר עמים'' אירגון זכויות אדם. לדברי "עיר עמים", מדינת ישראל היא מדינת פושעים ארורים הגיב:

    בני בגין קורא ל"עיר עמים" אירגון זכויות אדם, ולוחם כדי שהיא תמשיך לחסל את ישראל.

    לדברי "עיר עמים", מדינת ישראל היא מדינת פושעים ארורים שמחסלת פיזית את כל מי שחושף את זוועותיה. "חיסול פיזי של מי שחושף את זוועותיה – זה כל מה שנשאר למדינה הפושעת, הארורה הזאת, לעשות. רצח בדם קר של פעילי זכויות אדם, זאת המשימה בשמה שולחים הורים את ילדיהם למכונת ההרג שנקראת צבא הגנה לישראל, ובאיזו חדווה.

    מתוך התחקיר של מעריב: כל האמת מאחורי עמותת השמאל "עיר עמים"

    "עיר עמים" הוקמה כ"עמותה למען ירושלים על שם רונלד סטורס", מושל ירושלים בראשית ימי המנדט הבריטי. המקים היה עו"ד דני זיידמן, פעיל שמאל ודמות פוליטית מוכרת בעיר ירושלים.

    …המדיניות האמריקאית בנושא ירושלים כיום היא כולה פרי יצירתו לפני 15 שנה. ואכן, ל"עיר עמים" קשרים חזקים מאוד עם הממשל האמריקאי ועם גורמים באיחוד האירופי.

    …"עיר עמים" מדריכה כל מי שיש לו משמעות לגבי העתיד הפוליטי של ירושלים: מקבלי החלטות ישראלים, צוערי משרד החוץ הישראלי, נציגים זרים, ראשי משלחות, שגרירים זרים, גורמי ביטחון לאומי מארצות הברית, עובדי שגרירויות, נציגים אירופיים ברשות הפלסטינית, משלחות משא ומתן, והרשימה לא נגמרת כאן.

    …עד לא מזמן "עיר עמים" הדריכה גם את חיילי צה"ל, אולם החיילים נדרשו להוריד מדים בסיור. דוברת "עיר עמים" אורלי נוי הסבירה שמדי צה"ל הם התגרות בתושבים הפלסטינים.

    בחודשים האחרונים פנה ח"כ ישראל חסון לשר הביטחון אהוד ברק, והסב את תשומת לבו להתבטאויות של אורלי נוי, תוך דרישה להפסיק את הסיורים שמעבירה העמותה שהיא עובדת בה, לחיילים.

    שר הביטחון השיב שלא היה מודע לדברים, ולאחר שהם נבחנו הוחלט לפסול את העמותה מהעברת סיורים לחיילי צה"ל.

    עוצמתה של "עיר עמים" בכל הנוגע לירושלים בזירה הבין-לאומית כמעט בלתי נתפסת. אפשר לומר במידה גדולה של ביטחון שהעמותה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בעיצוב דעתם של מקבלי ההחלטות באירופה ובארצות הברית בעניין עתיד ירושלים.

    כמעט כל דו"ח של האיחוד האירופי לגבי ירושלים ומעמדה הבין-לאומי מהשנים האחרונות מעוצב על פי הנתונים שמספקת "עיר עמים", וגם תואם את האג'נדה שלה לחלוקת העיר. לא פלא אם כן שהאיחוד מממן את "עיר עמים" בנדיבות יחסית.

    'עיר עמים' הוא ארגון "מוצלח". למעשה הוא ארגון הדגל של 'הקרן החדשה לישראל' בכל הנוגע לירושלים.

    …אורלי נוי (38), דוברת הארגון: "הדרך היחידה לסיום הכיבוש תהיה הפעלת לחץ בין-לאומי ומאסיבי על ישראל דרך חרם חד-משמעי – לא רק על מוצרי ההתנחלויות אלא על ישראל כישות גזענית. רק כשהאזרח הישראלי הקטן יתחיל לשלם מחיר על הכיבוש, יש סיכוי לסיים את הזוועה הזאת".

    …לגבי עתיד המדינה אין לנוי איחולים לבביים במיוחד. רק תפילות בסגנון נבואי: "התעלינו על סדום ונינווה גם יחד. מתי יגיע קיצה של ממלכת הרשע הזאת?". למרדכי וענונו היא מקדישה תפילה מיוחדת: "אלוהים ישמור על מי שהופך מטרה לנקמנות של הפסיכוזה הציונית".

    …הסגנון הקיצוני איננו נחלתה של נוי בלבד. גם איילה גרינברג -"מנהלת פיתוח המשאבים" בתפקידה הרשמי והגיגנית בשעות הפנאי – אין יותר מדי מילים טובות על ה"מדינה הפאשיסטית", וגם לא יותר מדי ברכות לראש הממשלה ולשרים. כלומר, מלבד האיחול לנתניהו, ליברמן, ברק ולבני לחלוק יחד תא בכלא. לפחות היא לא מתעקשת לשים אותם בבידוד. בכל זאת, צריך לשמור על זכויות אדם.

    שאלות כתב מעריב ל"עיר עמים" ולאורלי נוי:

    1. האם נכון ש"עיר עמים" דרשה מחיילי צה"ל בסיורים שהעבירה להם לא להופיע במדים בעת הסיור?

    2. יש פער בין החזות שמציגה "עיר עמים" בעברית, באתר הבית שלה למשל, ובין הצורה שהיא מתבטאת כלפי קהלים אחרים, באנגלית בעיקר. בבלוג העמותה ב"האפינגטון פוסט" למשל שכונת גילה מוגדרת כ"התנחלות", ואילו באתר הבית בעברית מוסבר שעיר עמים מכנה "התנחלויות" רק "בנייה יהודית בלב מרחב פלסטיני" – וזה לא המצב בגילה.

    3. בכירי העמותה, ובהם את עצמך, מתבטאים בחריפות רבה כלפי המדינה ושלוחותיה בבמות לא רשמיות. בין השאר את מכנה את מדינת ישראל "ממלכת רשע", ו"מדינה פושעת, ארורה". את צה"ל את מכנה "מכונת ההרג", ואת "מחזיקה אצבעות" למרגל מרדכי וענונו. את גם מציעה להטיל חרם בלתי מתפשר על ישראל, ואלה רק חלק מהציטוטים. אם אלה עמדותיך ועמדות ארגונך, מדוע לא תחשפי אותן בגלוי גם בתגובות הרשמיות של "עיר עמים"? ראוי שהציבור ייחשף אליהן, ככלות הכול.

    4. האם אין זה שוחד לשכור את איש המנהל הקהילתי חוסאם וותד כדי שיגייס עותרים כנגד המדינה, מפעילתו?

    5. האם אין משהו לא תקין בעובדה שבעלה של יו"ר העמותה (עד 2002) דורית זיידמן, עו"ד דניאל זיידמן, הועסק על ידי העמותה ואף קיבל על כך תשלום גבוה מאוד, שהגיע לעיתים עד קרוב ל-40 אחוז ממחזור הפעילות הכספית של העמותה?

    6. בזמן האחרון, כך דווח, רשם העמותות בודק חשדות לאי סדרים כספיים בעמותה. מהי תגובתך?

    תגובת אורלי נוי, דוברת "עיר עמים":

    "1. 'עיר עמים' לא דרשה ולא יכולה לדרוש מחיילים לא להופיע במדים לסיורים. כך, בהזדמנויות שהדרכתי אני את צוערי קורס הכתבים של גל"צ בסילוואן המשתתפים היו במדים, ולא היתה כל בעיה.

    2. עמדת 'עיר עמים' ביחס לגילה, כמו גם ליתר הבנייה הישראלית מעבר לקו הירוק בירושלים המזרחית, היא שעתידה צריך להיקבע סביב שולחן המשא ומתן, ולא על ידי מהלכים חד-צדדיים והכתבת עובדות בשטח. את זאת אומרת 'עיר עמים' בכל השפות ובכל הפלטפורמות שהיא מתבטאת בהן.

    3. 'עיר עמים' איננה אחראית להתבטאויות שלא נאמרו על דעתה ובשמה.

    4. 'עיר עמים' מקיימת פרויקטים עם שותפים שונים, ביניהם 'פי-די-אף' וחוסאם וותד, מנהל המנהל הקהילתי בבית חנינא, ונוטלת חלק גם במימון פרויקטים אלה. לא ברור מאיפה וכיצד עולה החשד לגבי שוחד. מדובר בהשערה מופרכת, מקוממת ותמוהה.

    5. כעמותה האמונה על החוק וכללי המינהל התקין, 'עיר עמים' מגישה את דו"חותיה הכספיים לרשם העמותות בהתאם להוראות החוק, ואלה גלויים ופתוחים בפני הקהל הרחב. חקירת הרשם נולדה בעקבות פנייה מצד גורמים אשר אין כל ספק כי לא סוגיות של מנהל תקין עמדו לנגד עיניהם, כי אם התנגדותם האידיאולוגית לפעילותה של 'עיר עמים', תוך ניצול לרעה של ההליכים הנהוגים אצל רשם העמותות.

    6. בעניין העסקתו של עו"ד זיידמן, ראה תשובתו של זיידמן".

    ממשרד הביטחון נמסר בתגובה:

    "ח"כ ישראל חסון אכן פנה לשר הביטחון, ונענה כי ראש ענף חינוך והסברה בחנה את הסיור ש'עיר עמים' מציעה. נוסף לכך, לפני כחודש התקיימה ישיבה עם יו"ר 'עיר עמים' ובה הובהר שהפעילות אינה מתאימה לחיילי צה"ל. במקרים שנמצא לנכון לשלב את עמותת 'עיר עמים' בסדרות למפקדים בכירים, נעשה זאת באופן מבוקר".

    http://www.nrg.co.il/online/54/ART2/241/008.html?hp=54&cat=869&loc=17

    תגוביות:

    1.העמותה הזו מובילה לאסון לאומי של כולנו.

    2.בושה למדינת ישראל שלא סגרה את העמותה הזאת והוציאה אותה אל מחוץ לחוק.

    3.השמאל חותר בגלוי תחת אושיות ושלטון המדינה.

    4.איך ייתכן שבן אדם אחד וקומץ של אנשים מטורפים מכתיב מדיניות בנושא של ירושלים לנשיא של אומה שלמה, איך ייתכן שקובץ קטן של אנשים גורם למדינה שלמה לפרפר מסביבם להקשיב לשקרים שלהם.
    עכשיו אני מבין למה כל עמותות שמאל רעדו מפני בדיקת מקור מימון העמותות.

    5.עמותות השמאל הממומנות בהון עתק אירופי הן איום קשה על ביטחון המדינה, והכוח המניע החזק ביותר בתהליך הדה-לגיטימציה כנגד ישראל. הם מקור ה"מידע", הם צוות הקריאייטיב, הם הסוכנים בשטח, הם המדווחים על כל פיפס של ישראל, והעושים מאמצים כבירים להנחיל את הלכי הרוח והשקפות העולם הפוסט-ציוניות לציבור הישראלי בכלל ולצה"ל ומפקדיו בפרט.

    6. עיר עמים הדריכו חיילים וקראו לצה"ל מכונת הרג.

    7.אורלי נוי וחבריה חיים בפנטזיית הקשת המזרחית המדומיינת.אם תשאלו אותם, ליהודים בארצות ערב היה נהדר ומדהים, ודמשק שקקה בתי קפה דוברי צרפתית, ועל שפת הים עם בירות השתוללו יהודים וערביות בביקיני, האיסלאם הקיצוני לא היה קיים, והציונות גזלה מהם את גן העדן הזה באמצעות שקרים…הם לא נותנים להיסטוריה לבלבל אותם, ותור זהב שרובו דמיון מחק אצלם היסטוריה שלמה.נו, מי לא נותן לתסביכים שלו להשתלט עליו?

    8.לא רחוק היום שהציבור הציוני ידרוש בכוח, הגנה מפני השמאל הבוגדני המגוייס והמשתף פעולה. רבותי! הריבון מפקיר את המדינה בידי אספסוף ממון רדיקאלי, פוסט יהודי, פוסט ציוני ופוסט ישראלי.
    פרט לשפה אין לנו ולהם שום דבר משותף.

    9.כל השמאל האשכנזי והמפונק לא מכיר את הערבים ולא גדל איתם
    ולא מכיר את הקוראן. אך מי שגדל איתם מכיר את החדית' על העצים המדברים והאבנים. ולכל הסיפורים של השמאלנים על דו-קיום אנחנו אומרים : "רוחו בלט אלבחר". לכו תרצפו את הים.

    10.איך כל זה גדל תחת אפם ועיניהם של מנהיגי העיר והמדינה?

    11.לא לתת להם להדריך אף חייל, לא זוטר ולא בכיר!

    12.We must hunt them in tel aviv, Jerusalem and all over Israel! the left wing fanatical kapos must be hunted down and beaten to a pulp!

    13.וְהָיְתָה יְרוּשָׁלִַם קֹדֶשׁ, וְזָרִים לֹא-יַעַבְרוּ-בָהּ עוֹד.

    14.חייבים לסגור את העמותה הזאת, איפה משרד המשפטים? העמותה הזאת היא גייס חמישי שמשתף פעולה עם אוייבי המדינה. הגיעה העת לנדות ולהחרים אנטי ציונים ארסיים ומנוולים.

    15.השמאל אוהב כסף בניחוח אירופאי ורצוי שיהיה הרבה !!! אם לביבי היה אומץ, הכלבים הללו המכונים : עיר עמים, לא היו מעיזים לשפוך את דם מדינת ישראל בראש חוצות. מן הסתם החשבון בסוף יגיע.

    16.מעניין שהגברת נוי מתחמקת מהשאלות הנוקבות.סביבון סוב סוב סוב-אותנו לא מסובבים.

    17.העמותה ממומנת ע"י האיחוד האירופי ואנשיה הם סוכנים זרים לכל דבר.

    18.לא ברור איך אהוד ברק משאיר לו פתח לאפשר סיור עם עמותה שקוראת לחיילינו רוצחים.

    19.מיסוי של 95% על כספי תרומות זרות יתקן את הבעיה.

    20. למה ביבי לא נותן ל"אגף לסיכול חתרנות מדינית" בשב"כ לעשות את עבודתו?

    21. הפטנט החדש להתעשרות מהירה: הקמת עמותת שמאל שממומנת ע"י "ידידי ישראל", הכל כדי לחנך מחדש את הציבור הישראלי
    ששוב ושוב לא שם בקלפי את הפתק הנכון!

    22.להגיש תלונה במשטרה נגד "עיר עמים".

    23.על שכמותכם הוסיפו תפילה ביהדות -" למינים ולמלשינים אל תהי תקווה".

    24.בכל מדינה מתוקנת היו מגישים תלונות על לשון הרע או האשמה בבגידה נגד העמותה ומנהליה.הקרן האמריקנית לישראל חדשה NIF.

  8. איני יודע מי עומד מאחורי גדעון סער , שחביב עלי כאדם, אבל עצתי אליו שירד מזה כי חבל על הכוחות שלו ועל הכבוד שלו ועל הקולות הימניים שיאבדו , ראינו כבר את "קדימה""" כולנו , שלומציון , אבשלום , הושע בן אלה , וכו וכו, היחיד שנראה כרגע שיכול לקבל את ההנהגה למדינה , חוץ מהמשיח, הוא נתניהו, , זה לא שאני אוהב אותו , לא מחליפים סוסים בעליה , אין לנו אפשרות להמר כרגע, ובינתיים האיש עמד נגד אובמה ועם טראמפ וערבים משחרים לפתחו לחתום על הסכמי שלום תמורת שלום , ולא הייתי רוצה להיות במקומו במשבר הקורונה ,שבו כל צעד שתעשה יהיה נתון לביקורת ,האמת , אני לא יודע למה הוא מוכן לעבוד כל כך קשה עם כל הביזיונות והצרות שעושים לו אישית ,אולי בשביל הכבוד ,, לא נראה לי כי אתזה הוא כמעט לא מקבל

    1. נתניהו כשמו כן הוא: נתן ה' בן ימין. הוא עושה זאת כשליחות עמוקה עבור העם היהודי. כדאי שתיקרא את הראיון עם אביו: הגיב:

      ההשפעה שלי על ביבי

      האם אתה שבע רצון מהממשלה הנוכחית? האם, מבחינתך, הממשלה הזאת היא ממשלה רוויזיוניסטית אמיתית?

      "במידה מסוימת כן. יש כאן חידוש של הרוויזיוניזם, מעין ניאו-רוויזיוניזם. אני חושב שזוהי גם אחת הסיבות לשנאה הגדולה כלפי ביבי, שהיא גלגול של השנאה כלפי הרוויזיוניזם עוד מתקופת רצח ארלוזורוב.

      "אבל מצד שני ברור גם שבנימין לא מוציא אל הפועל את ההשקפות של הציונות המדינית בשלמות. הוא לא עושה זאת כי הוא חושב שהמצב איננו מאפשר זאת. ואולי הוא צודק. הרי הוא נאלץ לתמרן בתוך עולם עוין, בין אנשים שברובם אינם מבינים כלל את המושגים המדיניים הבסיסיים ביותר, אנשים שאין לו עמם לשון משותפת.

      "לי אין זכות לשפוט בעניינים אלו. אני הלא איני נפגש עם קלינטון ועושי דברו. על כן אין לי די נתונים כדי לומר מה ביבי עושה נכון ואם אפשר היה לעשות יותר. לעתים אני חושב בלבי שלו ז'בוטינסקי או נורדאו היו מנהלים את העניינים היו נוהגים אחרת. אבל האמת היא שז'בוטינסקי לא היה טקטיקן כלל. הוא הצטיין כמורה דרך וכאדם שנתן דיאגנוזות מדיניות מרחיקות לכת, אבל בחיים הפוליטיים לא זכה להשיג אלא חלק ממה ששאף אליו ולא פעם אחת הפסיד את המערכה. ואילו עכשיו אסור לנו להפסיד. בשום פנים ואופן אסור לנו להפסיד".

      האם אתה חש שהמורשת שקיבל ממך היא המנחה את בנך?

      "לא ממני רכש ביבי את סגולותיו כפוליטיקאי. לי אין את הנדרש לעבודה מסוג זה. אני חסר את התכונות הדרושות למאמץ כה רב. אבל מבחינה אידיאולוגית הוא רכש במידה מסוימת מן הבית. הוא הושפע ודאי מאמו, מאחיו ובמידה ידועה אולי גם ממני.

      הרבה מאוד למד בעצמו מתוך קריאה. יכול היה להשקיע ימים ארוכים בקריאת תוקידידס וטאציטוס, למשל. בכלל, אהב לקרוא הרבה מאוד בהיסטוריה יוונית והיסטוריה רומית. התעניין מאוד בימי הביניים.

      כמובן הושפע גם מהספרות הציונית שהפניתי אותו אליה. וכל זה השפיע, זה ברור. הוא קרא הרבה ספרים טובים אותם מצא בבית.

      "יחד עם זאת ביבי סלל לעצמו דרך משלו לבעיות מסוימות וספרויות מסוימות.

      אין זה דבר של מה בכך ללמוד בעיות כלכלה ב-MIT ומדעי המדינה בהרווארד ולסיים בכל המקצועות בהצטיינות. החינוך שקיבל באמריקה ודאי השפיע עליו. הוא העניק לו תרבות דיבור ויכולת ביטוי ודרכי טיעון והסברה.

      לימודיו בארצות הברית גם סייעו לו להכיר היטב את כוחם של האמריקאים, את חולשותיהם ואת גינוניהם. אבל יש גם חסרונות בכך שלמד שם ולא פה. החינוך העברי שקיבל אינו מספיק, יש דברים שעליו עדיין להשלים. גם העברית שלו אינה אידיומטית כפי שיכולה היתה להיות.

      "הדברים הנשמעים לפעמים על כך שאני כביכול מדריך את בני אינם נכונים.

      לכל היותר אני רואה אותו לפעמים לרבע שעה או חצי שעה, כי הוא טרוד כל כך. לכן לי אין כל השפעה על ההחלטות היומיומיות שלו. לפעמים הוא מסביר לי איזו נקודה לגבי מדיניותו או עונה לשאלתי. לפעמים אנחנו משוחחים מעט על מהלך זה או אחר. לא יותר מכך.

      "בעבר, כשהיה סטודנט, היו לנו שיחות ארוכות. הוא שאל שאלות רבות ואני עניתי. ייתכן שאז היתה לי השפעה מסוימת על עיצוב דרכו והשקפת עולמו. אבל כעת הוא שוחה במים העכורים של הפוליטיקה הישראלית, מים שלי אין כל נגיעה בהם".

      אתה דואג לפעמים שבנך אולי התרחק, שלבו כבר אינו במקום הנכון?

      "הוא לא התרחק. הוא קבע לעצמו מגבלות, זה ברור.

      הוא קבע לעצמו קוים אדומים שהוא ישתדל לעמוד בהם.

      באיזו מידה יצליח איני יודע.

      הנטל המוטל עליו כבד מנשוא. אני רואה זאת באופן מוחש בכל פעם שאני נפגש עמו.

      עבודה בלי הפסקה, ללא מנוחה, ללא עזרה מספקת.

      יש ביטוי קולע באיוב: האם כוח אבנים כוחי?

      וכשאני רואה אותו בהתמודדותו עם כל האינטריגות הללו, עם כל השקרים וההשמצות, אני באמת נדהם.

      אבל הוא סבלני מאוד.

      אינו מתרגש לא מהשקרים ולא מהביקורת. הוא מתייחס אל כל זה במעין אדישות סטואית, פילוסופית.

      אני מצדי איני מבין כיצד הוא מצליח לעמוד באווירה הציבורית הרעה הזאת".

      האם אהבת את הספר שכתב, "מקום תחת השמש"?

      "כן, בעיני זה ספר חשוב, אפילו חשוב מאוד. קראתי אותו באנגלית, כמובן, כי כוחו של ביבי הוא באנגלית, לשון שהוא שולט בה שלטון גמור. בשלוש הזדמנויות שונות גם שמעתי אותו נואם נאומים שלמים באנגלית, ומאוד התפעלתי.

      יש לו יכולת ניתוח טובה, הוא מסוגל להבין ולתאר מצב מורכב באופן ביקורתי וריאלי וכל זה בלי להחזיק פיסת נייר בידו.

      בתחום זה הוא בלי ספק בעל כישרון גדול. יש לו גם כישרון דיפלומטי ויכולת של השפעה מדינית, וייתכן שהיה מתאים יותר להיות שר חוץ מלהיות ראש מדינה. אבל ברגע זה איני רואה אחר שיהיה טוב ממנו.

      "המשימה המוטלת עליו היום היא קשה ביותר. קשה ביותר.

      למרות החולשות הגדולות של העם הזה, ביבי מנסה לחלץ אותנו מהמלכודת של אוסלו, הוא מנסה לצמצם את הסכנות שהסכם זה הכניס אותנו לתוכן ולמנוע הקמתה של מדינה ערבית.

      כי הוא יודע שאם מדינה כזו תוקם מצבנו יהיה חמור. לכן יום ולילה הוא חושב על עניין זה. על עניין זה ועל האיום הבליסטי. כשיש לו חמישה רגעים לדבר אתי, הוא מדבר אך ורק על שני הנושאים האלה".

      האם חשבת שבחירתו היא הסיכוי האחרון של ישראל?

      "כשהחליט להתמודד לא יעצתי לו לרוץ לראשות הממשלה. ראיתי את הכוחות שעמדו מולו וכיצד הוא בעצם צריך להיאבק לבדו נגדם וחשבתי שהסיכוי שלו לא טוב. אבל הוא אמר לי בביטחון שייבחר. אמר שהוא הולך בעם ושומע את האנשים ויודע שהרוב על צדו. והוא באמת צדק. זה שנבחר בעיני זה ממש נס. וזה ששרד עד היום – פלא. ואם יחזיק מעמד עד סוף הקדנציה – פלאי פלאים ממש.

      "כך שאני רואה שהוא עושה כאן דבר שאני לא הייתי יכול לעשות. דבר שאיני אם רבים אחרים היו מסוגלים לעשות.

      אני גם רואה שהוא נאבק על עמדותיו באומץ לב ובעקשנות מופתיים.

      הוא גם מאוד עקבי.

      הולך בדיוק בדרך שאותה קבע לעצמו. גם כשאיני תמים דעות אתו הוא מוכיח לי שהדבר אותו אמר אתמול הוא הדבר שאותו הוא עושה היום".

      אלה המעלות. ומה החסרונות?

      "בהחלט יש לו קשיים ויש לו חסרונות. הוא למשל אינו יודע לטפח גינונים הכובשים בני אדם על ידי דברי שבח ויחסי חינניות. זה אין בו. וזה חיסרון, אולי אפילו חיסרון גדול. הוא ישר מאוד. אינו מתחנף ואינו מחניף. אינו נותן דברי שבח שאינו מאמין בהם רק לשם רכישת תמיכה. ונראה לי שבחיים הפוליטיים זו מגרעת.

      "ויש לו עוד מגרעות: לא תמיד הוא מצליח לבחור באנשים המתאימים ביותר. כשמצביעים לפניו על חולשותיהם של אנשים מסוימים הוא טוען שדברים אלה ידועים לו, אלא שאנשים טובים מאלה לא יכול היה למצוא. ואילו אני בטוח שיש בארץ הרבה אנשים מעולים שהיו רוצים לעבוד עמו אלא שהוא אינו מקרבם. מבחינה זו הוא דומה לז'בוטינסקי".

      באמת יש דמיון ביניהם?

      "אני מוכרח לומר שיש דמיון רב. בניגוד לחיים ויצמן, שהיה בעל השפעה מגנטית על אנשים, ושיכול היה ממש לשעבד אותם למרותו, ז'בוטינסקי לא היה ניתן לרכישה ידידותית. אצל ביבי תכונה דומה. זה מין מבנה אישי-נפשי כזה. הוא אינו מעליב אף אחד, אינו מראה יחס של ביטול. הוא מתנהג בצורה מאוד אדיבה, תרבותית. אבל אדיבות אינה כובשת אנשים. ולכן מעריצים יש לו בכל העולם, אבל הייתי שמח לראות בסביבתו יותר אנשים הקרובים אליו קירבת נפש.

      "אני מקווה שבעוד חמש שנים יעריכו אותו בהערכה יותר רמה ממה שמעריכים אותו היום. כך אני מקווה. לא בשבילו אני מקווה, אלא בשביל הקיום הלאומי שלנו. הרבה מאוד מונח כעת על כפות המאזניים. שנות שלטונו הן שנים הרות גורל".

      נדמה שאחד ההבדלים ביניכם הוא בכך שאצלו יש איזו אופטימיות כלכלית שאותה אינני שומע אצלך.

      "אני לא כלכלן. אינני בר-סמכא בדברים הללו. ביבי, לעומת זה, שולט בתחום הזה שאותו למד במוסדות האמריקאים המצוינים ביותר. והוא באמת גם יותר אופטימי ממני.

      לדעתו אפשר יהיה להרגיע את העם הזה וליצור בסיס חזק מבחינת היכולת המדינית והצבאית שלו אם תהיה כאן כלכלה בריאה.

      והוא חושב שקיימים סיכויים חזקים לכך.

      הוא מאמין שלארץ ישראל יש פוטנציאל כלכלי עצום.

      הוא אומר לי שאין לרובו של עמנו מושג על כל האפשרויות שהוא מגלה כאן מבחינה כלכלית.

      הרבה מאוד כישרונות, הרבה התחלות של מפעלים חדשים, רעיונות חדשים. והוא מאמין שהם יכולים להניב דברים גדולים מאוד. בתחום זה הוא מלא אמונה".

      לראיון המלא והמדהים:

      https://www.haaretz.co.il/news/education/1.1694581

  9. השר בני בגין התייחס היום (רביעי) ליישום דו"ח גולדברג לטיפול בבעיית הבדואים בנגב…

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/221616

    תגוביות:

    1.ממר בגין יקבלו הערבים את הארץ דרך אמונתו ה"מוסרית" המוזרה, שהערבים הם הקבוצה האומללה בעולם שאנחנו היהודים חייבים להם, מן הסתם, כי אנחנו אשמים באומללות והמקופחות שלהם.

    ועוד דבר מוזר. מיסטר שמירה על החוק והמוסר, (כי "יש שופטים בירושלים"), מסכים לתת לבדואים את כל מה שגנבו מהמדינה בניגוד לחוק.

  10. מדוע גדעון סער היה זה שפנה לביבי ועצר את מהלך אישור ההצעה להקמת ועדת בדיקה לחקירת מקורות הכסף הזר הגיב:

    מדוע גדעון סער היה זה שפנה לביבי ועצר את מהלך אישור ההצעה להקמת ועדת בדיקה לחקירת מקורות הכסף הזר שחותר תחת יסודות המדינה היהודית?

  11. שותפו של סער: בני בגין מתנגד לחקיקה שתקבע שישראל מדינה יהודית. השר בני בגין מטיל ספק בהיותה של תל אביב עיר יהודית הגיב:

    בגין יבנאם את תל אביב

    "לפעמים שאלתי, האם תל אביב היא עיר יהודית", אמר השר בדיון שעסק בהגדרת ישראל. "כמה טון גפילטע פיש צריך לאכול כדי שתהיה יהודית"

    השר בני בגין מטיל ספק בהיותה של תל אביב עיר יהודית, כך מדווח הבוקר מקור ראשון, מתוך הקלטות של דיון שנערך במכון הרטמן לפני כשבוע וחצי ועסק בהגדרת ישראל כמדינה יהודית.

    "לפעמים שאלתי אנשים, האם תל אביב היא עיר יהודית"? אומר השר בדיון. "כמה טון גפילטע פיש צריך לאכול בתל אביב כדי שבכל זאת היא תהיה יהודית? לפני שנתיים הייתי במקרה בחול המועד פסח בעיר ודי נדהמתי – חמץ, חמץ, חמץ וחמץ. היא יהודית? היא יהודית"?

    מכיוון שהדברים האלה נאמרו בדיון שמלכתחילה הציב את שאלת הגדרתה של מדינה – וברמה המוניציפלית של העיר – כיהודית. מה זה אומר, להיות או לא להיות "עיר יהודית"? באווירה פוליטית שמאופיינת בידי הצעת חוק כשל ח"כ אבי דיכטר להכפיף את הגדרתה הדמוקרטית של ישראל להגדרתה כמדינה יהודית, לומר שתל אביב אינה יהודית משול ללומר שאינה ישראלית עוד, שאינה חלק מאיתנו.
    אלא שלפי ההקלטות של מקור ראשון, בגין עצמו מתנגד להצעת החוק של דיכטר בנימוק שהיא מציבה את היהדות גבוה יותר מהיררכיה מעל הדמוקרטיה. "אודה ואומר שכאשר אני שומע אזרחים ערבים שהביטוי מדינה יהודית נתפס מבחינתם כאיום, אז אני אומר למה אני צריך להקשות"? אמר בגין באותו דיון…

    https://www.haaretz.co.il/news/politi/1.1731838

  12. האם החוק שיזם השר גדעון סער לחייב רוב מיוחס בוועדה לבחירת שופטים הוא טוב ליהודים או לא?

    שוב ושוב הוא צץ, איש הימין גדעון סער, במקומות המוזרים ביותר.

    באחרונה זכינו לנס קטן: הימין הגדיל את כוחו בוועדה למינוי שופטים. חמישה מתוך תשעה חברי הוועדה הם היום אנשים המזוהים עם קו ימני ו/או דתי: נציגי הממשלה יעקב נאמן וגלעד ארדן, נציגי הכנסת אורי אריאל ודוד רותם, ונציג לשכת עורכי הדין פנחס מרינסקי הנחשב מקורב לבנימין נתניהו. הוסיפו לאלה את השופט אדמונד לוי ויש אפילו ששה אנשי ימין בוועדה.

    פריצת הדרך הזו היתה יכולה להיות גדולה עוד יותר אילמלא העביר גדעון סער חוק בשלהי הכנסת הקודמת, על פיו יידרש רוב של שבעה מתוך תשעה בוועדה בכדי למנות שופטים לבית המשפט העליון, ולא רוב רגיל כפי שהיה קודם, במשך כ-60 שנות קיום המדינה.

    אילמלא החוק הזה, אפשר היה להתחיל כבר בעתיד הקרוב למנות שופטים בעלי השקפה לאומית-ציונית ופרו-צה"לית לבית המשפט העליון ולהציל את עם ישראל ואת צבא ההגנה לישראל מהדיקטטורה של דורית בייניש. אולם החוק נחקק, כך נראה, בכדי לאפשר גם ל"סיעה" קטנה של שלושה להטיל וטו על כל מינוי. הוא נחקק בדיוק בזמן, כאילו לפי הזמנה של מי שצפה כי הוא, או היא, עלול להימצא לאחר הבחירות במצב של מיעוט בוועדה, ורצה להבטיח שגם אז לא יאבד את כוחו.

    גדעון סער, כך נחשף כבר מזמן אצל יואב יצחק ובמקומות אחרים, הוא מקורב-קרוב-מאוד של השופטות בייניש ועדנה ארבל, ושימש כעוזר של שתיהן. הוא גם מקורב-קרוב-מאוד, מזה הרבה שנים, של ח"כ שלי יחימוביץ', שהיא חברתן-הקרובה-מאוד של שתי השופטות הנ"ל.

    כבר כתבנו על הפגישה הלילית המסתורית שנערכה בביתו של סער לקראת ההתנתקות, בהשתתפות ארבל ויחימוביץ', ואשר מעולם לא קיבלנו אודותיה הסבר.

    והנה, לגמרי במקרה, גדעון סער הוא זה שחוקק את החוק שמאפשר לטריאומוויראט הבלתי-נבחר הזה, בייניש-ארבל-יחימוביץ', לשלוט במדינה שלנו עוד כמה שנים, או לפחות למנוע ממישהו אחר לשלוט בה. בייניש, השופטת איילה פרוקצ'יה ועו"ד רחל בן-ארי, שלוש הנציגות של השמאל הפציפיסטי בוועדה, הרי יפעלו "כאשה אחת" ויסכלו כל מינוי ראוי לבית המשפט העליון. רק שופטים לערכאות הנמוכות יותר ניתן עדיין למנות ברוב רגיל.

    תגידו בבקשה את האמת: לא משונה? לא קצת מוזר?

    רק בזכות עיקשותו ותחכומו הפוליטי של אביגדור ליברמן נמנע מינויו של סער לשר המשפטים. אם סער היה מגיע לכס הזה, שהוא חותר אליו במשך שנים, היינו עומדים בפני אסון של ממש.

    הגיע הזמן שאנשים בליכוד ובימין יתחילו להתפכח ולהבין שבכל הקשור לשר סער, משהו לא בסדר. משהו לא מסתדר. כשרונו הפוליטי רב, הוא "קילר" אמיתי, הדעות שלו הן הדעות הנכונות, אבל משהו, אולי משהו באישיות, הופך אותו לבובה בידיהן של בייניש, ארבל ויחימוביץ'. יש לו, כנראה, חולשה כלשהי שהן מנצלות, אבל הסיבה להתנהגותו לא חשובה. מה שחשוב הוא להרחיק את האדון סער מכל מוקד החלטה פוליטי ולהשגיח בשבע עיניים על יוזמותיו השונות והמשונות. כבדהו חשדהו. חשדהו מאוד.

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/8319

    1. ברור מה לא מסתדר. הדעות שלו במקום הלא נכון. הוא פשוט לא אומר את מה שהוא חושב אלא את מה שמצביעיו רוצים לשמוע אבל כשזה מגיע למעשים(דבר משמעותי בהרבה כי זה מה שקובע בפועל ושקשה יותר לשנות חזרה) הוא חושף את פרצופו האמיתי ומוכיח שהוא אחד האנדים הכי פחות אמינים בכנסת כיום.

      ״עתידנו לא יקבע לפי מה שיאמרו…אלא לפי מה שיעשו…״(בן גוריון בשכתוב קל).

  13. גדעון סער התנגד באופן נחרץ לחקיקת חוק המיסיון בישראל והוביל את ההתנגדות בכנסת הגיב:

    בועדת השרים לענייני חקיקה נדחתה אתמול הצעת החוק של חבר הכנסת אברהם מיכאלי (ש"ס) שנועדה לאסור בחוק שידול להמרת דת, מה שקרוי בפינו – פעילות מיסיון. ביומן ערוץ 7 מספר חבר הכנסת מיכאלי על נחיצות התיקון לחוק ועל אכזבתו משרי הליכוד, ובראשם שר החינוך גדעון סער, שהובילו את ההתנגדות להצעה.

    "את ההצעה הזו אנחנו מנסים להעביר כבר כמה קדנציות ומשום מה בכל פעם שהיא מגיעה לועדת שרים לענייני חקיקה הם לא מבינים את חשיבותה ומסירים אותה", אומר מיכאלי. "כיום החוק מתייחס רק לקטינים ואוסר להעביר קטין על דתו ללא הסכמת הוריו או האפוטרופוס שלו, ויש לכך עונשים בחוק. כעת אנחנו מנסים להעביר את החוק שיכלול גם מבוגרים".

    "מדובר באנשים שמסתובבים בארץ ופועלים בעורמה, מחלקים חומרים ומפתים אותם להמיר דת, כולל הצעות חומריות מפתות. מדובר באנשים קשי יום, עולים חדשים שלא מבינים את השפה, שנמצאים במצוקה ולכן קל לפתות אותם".

    מיכאלי מציין כי מדבור במספר רב מאוד של יהודים שדתם הומרה בשנים האחרונות בישראל, אם כי נתונים מדויקים אין בנמצא. לדבריו על פי נתוני ארגון 'יד לאחים' בעשרים השנים האחרונות הומרה דתם בישראל של יותר יהודים מאשר בעשרים הדורות האחרונים. "זה נתון מפחיד".

    …שר החינוך גדעון סער הוא שהוביל את ההתנגדות מאשר מיכאלי את הדברים: "הוא היה אחד השמות שהתנגדו באופן נחרץ", הוא אומר ומוסיף שאינו רוצה להתעמת איתו באופן ישיר…

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/206765

  14. יש ריב דמים בין נתניהו לסער מאז שלפני 6.5 שנים סער הביא לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא הגיב:

    חנן קריסטל ברשת ב':

    אריה גולן: מה הסיבה להתייצבות של גדעון סער מול ראש הממשלה ומנהיג הליכוד נתניהו?

    חנן קריסטל: בין משפחת נתניהו לבין משפחת סער יש ריב דמים מאז שלפני 6.5 שנים סער הביא לבחירתו של ראובן ריבלין לנשיא בסיבוב השני, כשהוא שיכנע את סיעת ש"ס.

    עכשיו יוצא סער כדי לא להתייבש עוד 4 שנים בכנסת וכדי להדיח את נתניהו מראשות הממשלה, נקודה!

    כדי למנוע מנתניהו חוק צרפתי, נקודה!

    כדי למנוע את הדחת מנדלבליט, נקודה!

    כדי למנוע את כירסום מערכת אכיפת החוק, נקודה!

    וכדי להקים אלטרנטיבה של ליכודניקים ימנים כמוהו, ניצים כמוהו, שמתנגדים לכל המהלכים של נתניהו נגד שומרי הסף.

    סער לא ילך בשום מצב לממשלה עם נתניהו. סער לא היה מצביע בכנסת הזאת בעד חוק צרפתי.

    סער הוא תוצר שלטון מערכת המשפט. סער נולד בפרקליטות אצל עדנה ארבל.

    סער הוא בגיניסט. כמו בני בגין, כמו לימור ליבנת ולכן הם ודאי יושיטו לו יד. מבחינה אידיאולוגית זה בדיוק הליכוד של בגין. ימין קיצוני. ימין ניצי. ארץ ישראל השלמה יותר מנתניהו אבל – ישנם שופטים בירושלים, ישנה משטרה, ישנה פרקליטות, ישנה תקשורת.

    סער יוצא נגד כל המלחמה של נתניהו נגד המערכת הדמוקרטית בגלל משפטו.

    וזה כמו שאמרתי ריב דמים בין שתי משפחות – לא קודקודים.

    מעכשיו צפויה לסער שחיקה.

    אין מותגים יותר חזקים במערכת הפוליטית הישראלית מאשר בנימין נתניהו – ליכוד – מח"ל. לצאת נגדם זה לא פשוט. זה לא פשוט. עזר ויצמן ניסה לעשות את זה. יצחק מרדכי ניסה להפיל את שני המותגים האלה וזה קשה מאד.

    אבל גדעון סער יצא לדרך אתמול כמעט כמו סכינאי מדופלם.

    תוכנית הבוקר הזה עם אריה גולן

    9.12.2020

    החל משעה 7:00

    https://www.kan.org.il/radio/player.aspx?ItemId=180891

  15. שפטל: גדעון סער התגלה כאוויל פוליטי מוחלט ולא הבין שמיליונים יצביעו דווקא לליכוד ולנתניהו. לכן הוא גידי סכינאי הגיב:

    קודם כל אני רוצה להסביר את התואר "גידי סכינאי" שהענקתי לגדעון סער והוא מרוויח אותו ביושר.
    הכיצד?

    זמן קצר ביותר לאחר הפוטש הפוליטי במסווה משפטי חסר תוקף, חסר יסוד כלשהו וחסר תקדים שהוגש נגד נתניהו, במקום להתייצב שכם אל שכם עם נתניהו, כדי להדוף את השערוריה הזאת – כשכנופיית שלטון החוק פועלת להדיח ראש ממשלה נבחר באמצעות כתב אישום ששניים משלושת מרכיביו, כמותם לא הוגשו בשום מקום ב- 244 שנות דמוקרטיה מאז ייסודה של ארה"ב בשנת 1776, הוא תקע סכין בגבו של נתניהו וסובב אותה הלוך וסבוב באמצעות ההתמודדות שלו על ראשות הליכוד.

    ועכשיו אני רוצה מיד לומר שאין דבר יותר לגיטימי.

    דרך אגב, הבולשביקים הפאשיסטים שמנהלים את המפלגות שלהם בדיוק כמו שפרנקו וסטלין ניהלו את המפלגות שלהם, רק בלי הרציחות כמובן, הם שבאים ותוקפים למרבה הלעג את נתניהו והליכוד ומאשימים אותם בדיקטטורה.

    ובכן בא גדעון סער, כשכל העולם מחוץ לליכוד מתנפל על הליכוד ובראש ובראשונה על נתניהו, בגלל אותו כתב אישום משוקץ ורק בגללו וכשצריך לייצב את השורות ולא ללכת פתאום להתמודדות שממילא היא חסרת כל סיכוי והכריז שהוא מתמודד מול נתניהו, למרות שהיה ברור שגדעון סער יובס בהתמודדות הזאת ושאין לו שום סיכוי לנצח את נתניהו.

    אבל מעז יצא מתוק.

    הודות לכך נפל לנתניהו האסימון שהוא חייב לצאת לשטח ולא לסמוך על הרשתות החברתיות וכך הוא עשה וכך הוא זכה לנצחון הגדול ביותר שלו מאז שהוא נעשה יושב ראש הליכוד. הוא חרש את השטח והביס את גדעון סער שוק על ירך 72.5% לעומת 27.5%.

    בבחירות האחרונות קיבל נתניהו 1.350.000 קולות שזה 370.000 קולות יותר מאשר בפעם האחרונה שרץ נתניהו לבחירות בלי שום ענן של חקירות.

    זו הסכין הראשונה שגידי סכינאי תקע בגבו של נתניהו.

    אך הסכין השניה שהוא תקע עכשיו, הרבה יותר גרועה.

    באותו סיבוב בחירות של גדעון סער על ראשות הליכוד התברר בנוסף שאין לו פשוט מושג מהם הלכי הרוח האמיתיים בקרב המוני בית ישראל מהמחנה הלאומי.

    התגלה שגדעון סער הוא אוויל פוליטי מוחלט כפי שאמרתי ולכן הוא סכינאי.

    במקום להתייצב לצידו של נתניהו, הוא התמודד מולו, כאשר מה שהריץ אותו להתמודד היה כתב האישום של נתניהו.

    הוא חשב שמזה נתניהו לא יכול להתאושש, מזה הוא לא יכול לקום ולכן יבחרו בו, כי איך אפשר להצביע בבחירות על מי שמועמד לראשות הממשלה עם כתב אישום.

    אבל הוא לא הבין את מה שאני, הקטן והדל באלפי ישראל הבין ואמר את זה לפני הבחירות, שאנחנו עומדים בבחירות הבאות, כלומר הבחירות במועד ג' שהיו, לצפות במרד עממי רב היקף של מיליונים של המחנה הלאומי שדווקא יצביעו בהיקפים שלא היו כמותם מעולם עבור הליכוד ונתניהו, בגלל כתב האישום. כי הם לא מאמינים בו. כי הם חושבים ובצדק שזה כתב אישום שיקרי וחסר תקדים.

    את זה לא תפס ולא הבין בכלל גדעון סער ולא התחיל להבין גדעון סער.

    הוא רצה לנצל לטובתו את כתב האישום.

    ומה הוא אמר?

    אם אנחנו נבחר שוב בנתניהו, ממילא לא נבחר בו להיות ראש ממשלה, נבחר בו להיות ראש האופוזיציה.

    האמנם? האמנם גדעון סער?! ככה אתה מבין? ככה אתה מסוגל להבחין במה שקורה בדעת הציבור והקהל בישראל? בעיקר בקרב המחנה הלאומי?!

    עד כדי כך בוחן המציאות שלך הוא תת אפס?!

    אז נשוב לסכין השניה שגידי סכינאי תקע בגבו של נתניהו.

    כמו כל נוכל פוליטי גם גדעון סער, גידי סכינאי, מציג את עצמו שרק טובת הציבור לנגד עיניו ושיש ממשלה נוראה ואיומה ואי אפשר להמשיך כך כשהוא טוען שהוא ורק הוא יכול להביא לסילוקו של נתניהו מכס ראשות הממשלה ושכל רגע שהוא נמצא שם זה אסון, כי הוא הפך את הליכוד לדיקטטורה. לדיקטטורה, לאומרי הן, למלחכי פינכה ומה לא. כל מה שאתם רוצים.

    חוצפה. השקר והחוצפה.

    אבל מה שבאמת קרה זה שהמוני חברי הליכוד, 130.000 במספר, לאור סיבוב גידי סכינאי א' שזה עתה דיברתי עליו, קצה נפשם בו. מאסו בו וסקרים פנימיים הראו שאו שהוא יהיה בתחתית העשיריה השניה או מתחת לזה ואם מתחת לזה הוא לא בכנסת הבאה.

    ולכן ורק משום כך הוא עשה את המהלך הציני והבוגדני שהוא עשה השבוע. שום דבר אחר. כלום.

    רק העובדה שלכל היותר הוא יהיה במקום 18 או 19 או 20 ברשימת הליכוד הבאה לכנסת, או שהוא לא יהיה בכנסת בכלל, כי הוא יכול להתמודד רק ברשימה הארצית.

    הוא מאד חשש שהוא לא ייבחר ב- 20 המקומות הראשונים. כלומר חסל סדר הקריירה הפוליטית שלו. זה הסיפור. אין שום דבר אחר. כל השאר זה זריית חול בעיניים, אסופה של שקרים, בוחן מציאות אפס, ציניות ללא גבולות בכלל.

    זה מה שגדעון סער עולל השבוע.

    גידי סכינאי תקע את הסכין לא רק בגב של נתניהו, אלא גם בגב של הליכוד ושל המחנה הלאומי כולו.

    כי הליכוד זה המחנה הלאומי. רק הליכוד זה המחנה הלאומי. שום דבר אחר לא.

    והנה ראינו כבר מיד איך גדעון סער איחר מסכן להצבעה בכנסת. הוא כבר השבוע לא הצביע בעד עצירת הנסיון לעקר את חוק הלאום מתוכנו. עכשיו, כבר על ההתחלה.

    תארו לעצמכם מה יקרה אם וכאשר הוא יהיה בעל אפשרויות הכרעה בשאלות גורליות של האומה.

    לאו דווקא כראש ממשלה, אלא כמי שנניח יהיו לו 8 מושבים בכנסת.

    צריך לזכור את זה היטב היטב ובמשקפיים האלה לראות כל צעד של גדעון סער מכאן ועד סוף דרכו הפוליטית שהיא די קרובה.

    כל מי שעזב את הליכוד הפך לגוויה פוליטית. אולמרט, ציפקה פייגה שפיצרקה, כחלון, ליברמן ועוד ועוד ועוד. הרשימה ארוכה…

    כל מי שעזב את הליכוד והקים מפלגה כדי להילחם בו, הפך במוקדם או במאוחר לגוויה פוליטית וזה מה שצפוי לגידי סכינאי ולא ירחק היום עד שזה גם יתממש.

    https://www.youtube.com/watch?v=JG6DjRslrDM&ab_channel=%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%9C%D7%9C%D7%9C%D7%90%D7%9B%D7%97%D7%9C%D7%95%D7%A9%D7%A8%D7%A7

    החל מדקה 26

    https://rotter.net/forum/gil/20264.shtml#295

  16. אלקין, משהו באמת קרה לנתניהו? גיא זוהר בדק מה הוא אמר על נתניהו בשנה האחרונה לעומת דבריו כשעזב את הליכוד הגיב:

    זאב אלקין טען שבשנה האחרונה "קרה לנתניהו משהו". גיא זוהר בדק מה הוא אמר על נתניהו בשנה האחרונה לעומת דבריו כשעזב את הליכוד.

    https://mobile.twitter.com/kann_news/status/1343252806703214598

    https://mobile.twitter.com/fucktheleft_/status/1343253518648549377

    תגוביות:

    1.פעם אחר פעם גיא זוהר, זוהר בשמי העיתונאות הישראלית, כאחד מהיחידים עם יושר ויושרה. נכון. בלי מוזיקה דרמטית ברקע. בלי דרמה מלאכותית. פשוט עיתונאות אמיצה שלא חוששת לבקר הן לכיוון ימין והן לשמאל והן לכיוון מרכז.

    מסתבר שבעולם של נארטיב אפשר גם להציג עובדות.

    2.רגע לפני שישווקו לכם את אלקין האפור בתור שחמטאי-מתימטיקאי-אנליטיקן, תנו מבט בוידאו הנ״ל ותחשבו האם קיים שם מוח או שזו רק תיבת תהודה לא אקוסטית במיוחד. מזכיר לכם שהלוזר הזה הגיע שלישי במירוץ לעיריית ירושלים אחרי ברקוביץ ואדון ליאון. תצאו מסרטי הבורקס שלכם.

    3.אלקין יצאת ליצן. יובל המבולבל קטן לידך. גיא זוהר, כל הכבוד.

    4.אמת לשעתה. כמה אלקין לוזר.

    5.סוף ימיו הפוליטים של החמור הזה. אפילו לדבר כמו בן אדם לא למד.

    6.איך אנשים מצליחים להרוס לעצמם. מדהים.

    7.גדעון סער עוד יצטער על זה שחזר לפוליטיקה. הגיבנת עדיין קיימת. מה שהיה, יתחיל להיות בקול גדול. בכל מקרה בנימין נתניהו ימשיך להיות ראש ממשלה ויהיו עוד הפתעות עם הפרקליטות ועולם המשפט במדינת היהודים. היכונו ל"ונהפוך הוא". הכל זה מלמעלה ואומרים עד כאן.

    8.אלקין גנב הדעת.

    9.זאב אלקין השקרן.

    10.לאלקין ולבוס שלו החדש גידי יש כריזמה של נעל קרועה.

    11.רמת אמינות: זאב אלקין.

    12.אלקין הזוי.

    13.הניסיון של אלקין לדבר ישירות אל נתניהו מזכיר את הטריק של ״תסתכל לי בעיניים״ של איציק מרדכי. הביצוע – עלוב בקושי.

    14.פוליטיקאים נאלחים שחושבים ובטוחים שכולנו טיפשים.

    15.רואים לו לדביל.

    16.ולדימיר אלקין גמר את התפקיד שלו בליכוד. כשמפלגת גדעון סער תתפרק, אלקין יראה את הכנסת מהטלויזיה והוא יתרפק על הימים בהם היה שר. אני מקווה רק שיחול שינוי וחברי כנסת לשעבר לא יקבלו פנסיות שערורייתיות.

    17.למד מליברמן, גנץ וההוא בלי השפם. תלמיד גרוע…

    18.יש לי הרגשה שמישהו מאיים על כל הימין שאם ילכו עם נתניהו יפתחו להם תיקי חקירה כבדים. אחרת אין הסבר אחר למה כל אלה שהיו מאחורי נתניהו בהתחלה, אלה הם שנהיו "רק לא ביבי". אלה דווקא האנשים שיודעים שתפרו לראש הממשלה תיקים ולא רוצים שיתפרו להם תיקים כאלה וברחו. הכול בגלל מפלגת בג"צ!!!

    19.בקיצור תקווה חדשה של בוגדים ושקרנים. סער אמר אני רק בליכוד. שאשא המורה אמרה שלא תשב עם ראש ממשלה עם כתב אישום. הנזל וגרטל העריקים ואלקין זה כבר בדיחה של שקרים.

    20.רואים שאלקין מחפש רק כיסא. לא יותר. אך יש עוד טריקים ושטיקים לאלקין. המשך יבוא.

    21.אלקין כמו זונה. היה אצל שרון, עבר לנתניהו, עכשיו לגדעון .בלאט.

    22.חושב שהעם מטומטם. אל – קין.

    23.כשאני רואה אותו מקריא מהטלפרומפטר, זה מרגיש בני גנץ רק עם מבטא קל.

    24.יצא פיתה. ממש ממש מביך.

    25.פופוליסט בגרוש אלקין.

    26.כנראה שהמים עלו לו לראש.

    27.נהיה הרוק סטאר של תקשורת המיינסטרים, עם כריזמה ששואפת לעציץ.

    28.עוד מפלגת אווירה קמה ולעזאזל עם הפרטים הקטנים.

    29.גיא התותח אחלה תוכנית עובדתית!!!

    30.אופורטוניסט וכיסאולוג בכיר. מהמר על הקמת ממשלה בראשות סער על בסיס הסקרים וקפץ על העגלה שניתנה לו…

    31.אלקין פתטי.

    32.אלקין בסה"כ עשה העתק – הדבק למה שאומרים באולפנים ומה שהוא יודע שכל ה-״רק לא ביבי״ רוצים לשמוע! פופוליסט ואופורטוניסט!

    33.הבלון מתפוצץ. חבורה של טריקים ושטיקים.

    34.אנשים חייבים להבין שהמצלמה זוכרת הכל…מביך.

    35.מפלגת הבוגדים "האידאולוגים".

    36.ישראל דיקטטורה הודות לבג"צ. הזויים.

  17. הייתי מתומכיו של גדעון סער. אבל לא עוד / ערן רוזנצויג הגיב:

    פסל קולות של יותר ממיליון ליכודניקים, משך בחוטים כדי להקדים בחירות ועמעם מסרים כדי למשוך מצביעי שמאל.

    15 שנה הייתי בעדו, אבל בשבועות האחרונים זה לא אותו גדעון סער

    גילוי נאות: הייתי תומך של גדעון סער יותר מ-15 שנה ובעבר אף ערכתי לו כנס בבית הוריי. אבל כשראיתי אותו בשבועות האחרונים – משטה בציבור, מפלג, גורר את ישראל לבחירות תוך שהוא מדבר בשם האחדות והתקווה – לא יכולתי שלא להתמלא באכזבה. האדם שרוממות הדמוקרטיה בגרונו גורס בהתנהלותו את הפתקים של הליכודניקים בקלפיות.

    סער מסתער על הבחירות ומצפה שתדמיתו כפוליטיקאי המחזיק בערכים דמוקרטיים תסייע לו להביא מצביעים מימין ומשמאל. אבל מאז שחזר לפוליטיקה הוא הוכיח למעשה שלא ערכים דמוקרטיים ולא טובת הציבור מובילים אותו אלא אמביציה אישית. זה לא אותו גדעון סער.

    שקיפות היא ערך חשוב בדמוקרטיה אבל עד עתה הוא בוחר לטשטש את עמדותיו (ויש לו עמדות, אני יודע) על מנת להגדיל את מספר הבוחרים משמאל. את הקמפיין שהשיק למפלגתו החדשה הוא מילא במילים ריקות מתוכן, שחוקות, לעיתים מעליבות את האינטליגנציה; מילים ששמענו מפוליטיקאים אחרים שהבטיחו הכול והועזבו בלי כלום.

    עמעום עמדותיו בעייתי במיוחד משום שהוא מכוון לפלח בוחרים שלא מחזיק בעמדותיו בסוגיות כגון המסתננים, התנחלויות ודת ומדינה, והנושאים הללו יעלו לסדר היום הציבורי בקרוב, ככל שהחיסונים יפוגגו את משבר הקורונה.

    שימו לב שסער לא פסל אף מפלגה או אישיות פוליטית אחרת. האם יאיר לפיד ויש עתיד, תמר זנדברג ומר"צ, שלא לדבר על הרשימה המשותפת, ראויים בעיניו יותר מנתניהו והליכוד? אם כן, שיגיד.

    מכאן מגיעה גם הפסילה שלו את בנימין נתניהו, מהלך שלא נובע מטעמים דמוקרטיים או אידיאולוגים אלא פרסונליים גרידא.

    מדובר דה-פקטו בפסילה של יותר ממיליון ליכודניקים שחושבים שראש הממשלה הביא הישגים רבים. אתם מכירים את הרשימה: הטיפול במגפה, מבצע החיסונים, בלימת ההתבססות של איראן, שיפור מעמדה הבינלאומי שלי ישראל, סיפוח הגולן, ההכרה בירושלים, עצירת המסתננים, שימור מעמדה של כלכלת ישראל בדירוגים הבינלאומיים ועוד.

    "סוס מנצח לא מחליפים", אומרים בעולם העסקים וגם בליכוד.

    בהצהרה שלו שלפיה לא יישב עם נתניהו פוסל סער לא סתם ציבור ענק שחושב שראש הממשלה הוא עדיין האיש הנכון, אלא את אותו ציבור שעד עתה תמך גם בו.

    איזו כפיות טובה.

    אגב, שימו לב שהוא לא פסל אף מפלגה או אישיות פוליטית אחרת. האם יאיר לפיד ויש עתיד, תמר זנדברג ומר"צ, שלא לדבר על הרשימה המשותפת, ראויים בעיניו יותר מנתניהו והליכוד? אם כן, שיגיד זאת באופן מפורש.

    מהלכיו הציניים של סער לפיזור הכנסת, באמצעות שלוחיו, נוגדת את דעת הקהל ואת רצון הבוחר, שאינו מעוניין בבחירות מיותרות.

    חרף כל הסערות והדרמות, לפי כל הסקרים הציבור עדיין רוצה את נתניהו כראש ממשלה.

    הפתקים שהכניסו את מיכל שיר ושרן השכל לכנסת לא רצו בחירות מיותרות. במקום להצביע על פיזור הכנסת היה עליהן להתפטר ברגע שבחרו לעזוב את הליכוד. אבל הן ניצלו את כוחן לרעה באופן לא דמוקרטי – בשליחותו או לטובתו של סער.

    סער תמיד התגאה בשיטת הפריימריז הדמוקרטית בליכוד, אבל שנה אחרי שהפסיד בהתמודדות על ראשות המפלגה, הוא הגיע לפתע למסקנה אחרת והקים מפלגה שלא יהיו בה בחירות דמוקרטיות לרשימה.

    כמו אצל לפיד ואביגדור ליברמן, את רשימת המועמדים לכנסת במפלגתו הוא יקבע בעצמו.

    כך, קבוצות מתפקדים כמו "הליברלים בליכוד" לא יוכלו להשפיע והמועמדים לכנסת יימדדו בהתאם לנאמנות לסער. אז מה בעצם הוא עשה כאן?

    https://www.ynet.co.il/news/article/SkviIAHpv

    תגוביות:

    1.גדעון סער? ראשי תיבות= גס.

    2.אמיתי לחלוטין.

    3.מי אתה מר סער ומה תועיל לנו? עוד אחד "רק לא ביבי"? יש לך 80 יום להראות שאתה חדשן ופורץ דרך! פוליטיקאים קטנים יש לנו בשפע! כי עוד עו"ד צנון יבש לא נראה שהציבור צריך!

    4.מפלגת מאוכזבי הג׳ובים של מר גדעון סער. כל מי שיצביע לגדעון סער הם אנשים שהגיעו מהליכוד היות שלא קיבלו תפקיד בכיר. כל אלו שיצביעו למפלגה הזו כולל אנשים שיגיעו מכחול לבן, בנט, יש עתיד ויכול להיות שיגיעו גם מישראל ביתנו בגלל גאולה אבן דוברת הרוסית. לכן לגדעון סער אין שום בשורה חדשה לבשר לציבור חוץ מאשר שהוא לא ישב עם נתניהו וזהו. אז למה שאנשים לא יצביעו ליש עתיד או מפלגת העבודה? לסיום צודק הכתב שכותב שכל מטרתו של סער זה לפלג את הימין ולפגוע בליכוד אבל נקווה שזה לא יקרה.

    5.אני לא מתעב ולא מתלהב מגדעון סער – הדבר הראשון שאגיד: זאב אלקין הרבה יותר חכם, רגיש, מתוחכם, מנוסה ובעל חזון מגדעון סער. הדבר השני שאגיד: שניהם לא מגיעים לקרסוליים של נתניהו. הדבר השלישי שאגיד: כולכם צמודים לנקודת הזמן של היום. תחשבו קדימה: האם יש לפקיד אפור ונעדר כריזמה (לחלוטין!!!) כמו סער יכולת להחזיק מפלגה בקנה מידה של מעל 5 מנדטים? לדעתי – לא. ראו מקרי: גנץ, יגאל ידין, לפידון הדחליל, עמיר פרץ, כחלון ועוד. חבל על זמנכם. הדבר הרביעי שאגיד: נתניהו וגנץ יסחבו את הבחירות על לתחילת הקיץ. חצי עם ישראל יהיה בחו"ל. לפחות 33 מנדטים לליכוד. הדבר החמישי: עוד תהיה רעידת אדמה ו\או מלחמה לפני שיסתיים משפטו של נתניהו (אם בכלל יתחיל).

    6.רק ביבי המלך.

    7.גדעון אבן. במקום שגאולה תהיה גאולה סער הוא נהיה גדעון אבן. כנראה שהיא הגבר בבית.

    8.סער ואלקין יגידו הכל כדאי לקדם את עצמם. ידרכו על כל מה שיהיה בדרכם. יחתרו ולא בירקון תחת כל מי שלא יתמוך בהם. התרוצים יבואו כמו של השמאלנים, ממגלומניות, שנאה ואגו. לא תצליחו לשקר לציבור. חצופים.

    9.העמדות של סער כמו של הנשיא שלו – ריבלין.

    10.ערן מנומק וצודק. גדעון סוכן כאוס. יגרור את ישראל לבחירות שוב ושוב ושוב. הוא מדבר על אחדות אבל פוסל את הליכודניקים. איך ימין אומר שהוא לא ישב עם המפלגה הימנית הגדולה ביותר שהציבור בחר? אז שיגיד שהוא מעדיף לשבת עם השמאל באופוזציה ושהוא שמאל.

    11.כמה כיף לקרוא כתבה על דברים אמיתיים ולא שקרים ודברי בלע. רק ביבי.

    12.גדעון אסון למדינת ישראל.

    13.כל מילה בסלע. צודק בהחלט. מצד אחד סער התפטר, מצד שני השאיר את השכל ושיר, 2 פטריות רעל שפנו נגד האינטרסים של הליכוד ובוחריו, שלא לדבר על פסילה גורפת של נתניהו.

    14.רק ביבי יהיה ראש ממשלה. גדעון סער עשה טעות של מתלמד.

    15.גדעון סער – אנמי, חסר כריזמה.

    16.מילים כדורבנות – מי שרוצה לעצור את האמביציונרים ורודפי הכבוד, חייב להצביע לליכוד ולביבי – ממש רק ביבי. המערכת הפוליטית תתייצב, כולם יבינו את המקום שלהם, ואז אפשר יהיה להתחיל לדבר עניינית על ערכים ואידאולוגיה. כל הצבעה למפלגות אוויר חם, אוירה או אידאולוגיות לא סימפטיות (כגון הרשימה המשותפת או מר"צ) וחלילה מפלגות דיקטטוריות חסרות כל הצדקה אמיתית (ליברמן) תמשיך את התקיעות.

    17.עוד ליצן חצר – סער. רק לא ביבי. מיליון וחצי אזרחים נתנו לביבי את קולם. מי אתם חבורות ליצנים עם סיסמה מטומטמת רק לא ביבי. בבחירות הקרובות ביבי יתחזק בעוד מנדטים, בניגוד לסקרים המדומים שלכם…

    18.כל מילה בסלע. כל הכבוד לניתוח הנכון שלך ערן. סוף סוף התגלה הילד שחשף את בגדי ״מלך״ הערום. גדעון סער רוכב על שנאת השמאל לנתניהו ומנסה לעשות לעצמו נפשות בלא שהוא משכנע שיש לו יכולת ביצוע טובה ממנו. כל זאת תוך חנופה לשמאל ובלא כל הדר ביתרי.

    19.כל מצביעי השמאל תומכים בסער מפלג הימין.

    20.סער הקים מפלגה ממניעים אישיים. מה הוא מחדש? גנץ 2 להתרסקות. לא היתה לו ברירה. אלא שסער איבד את קולות הימין כשיצא מהליכוד ובשמאל יתקשו להבין את המסרים הימניים שלו. בקיצור – סער סיים את הקריירה הפוליטית שלו.

    21.סער בגד בנו, הוא לא תקווה. פעם הערכתי אותו – היום כבר לא. שיקר ורימה. פגע בתנועת הליכוד.

    22.השינאה מעוורת ולא מחמיאה לך גדעון סער. כל מילה בסלע – ממש נכון. פעמיים נטש את הליכוד. הפעם בכדי להקים מפלגה ולעמוד בראשה נגד ביבי. כל כך איכפת לו מהציבור ומכספי הציבור…נו באמת. השינאה והרצון להדיח את ביבי מעוור. חבל. עושה רושם שגם אתה מר גדעון סער מחפש כיסא מטיל ביצי זהב ולא כ"כ אידיאולוגיה, אהבת הארץ וכו'.

    23.מי שגררו לבחירות הם…שי ניצן, מנדלבליט ובן ארי, שהמציאו כתבי פייק אישומי שוחד של כתבות אוהדות ושיגעו לנו את השכל. זכותו המלאה של ביבי לא לתת את גרונו לרוצחי נשמתו ולמנותקי המשפט.

    24.סער מוכיח שביבי צדק. יושבים סביב ראש הממשלה מיני מנופחי אגו, רואים איך ביבי מנצח על התזמורת בכל החזיתות והם חושבים לתומם כמה זה קל. בדיוק כמו אותו אוהד ביציע שמבקר את השחקנים במגרש. סער לא מגיע לעשירית מפעילותו הנדרשת של מנהיג כדי לקרוא תיגר על מנהיגותו של נתניהו. לפני סער יש בליכוד אנשים עם עשייה מוכחת ומנהיגות. סער רוצה לתפוס מקפצה על המותג "רק לא ביבי". פלא שיש עוד אנשים שלא נפלו שדודים לשטיפת המוח. מי שיחליף את נתניהו זה יוסי כהן. תתרגלו.

    25.יש יותר ממיליון ליכודניקים. זו עובדה וביבי לא מושחת. גם זו עובדה.

    26.בז לגדעון סער. חשב שיצליח להתרומם בגלל השינאה לנתניהו. לא אצביע לו לעולם. הוא חסר חוט שידרה שחיפש נקם בנתניהו וחושב שיצליח להתלות על גלי השינאה נגדו. אבל לאנשים כמוהו לא תיצלח הדרך. הוא זבוב ללא כנפיים. רובוטריק עלוב.

    27.סער הוא הכחלון החדש.

    28.סער לוזר. סער עוד אחד שבגד בתנועת הליכוד. רק לפני שנה התמודד מול נתניהו. הוא הובס. עכשיו הצטרף למקהלת רק לא ביבי. אסור בשום אופן להצביע עבור סער. אין שום תקווה רק שנאה מבעבעת.

  18. דעה: תיקוני סער במערכת המשפט הן הבטחות ללא כיסוי / מידה הגיב:

    גדעון סער מתעדף את הפלת נתניהו מעל הכול – ולכן להבטחותיו על מערכת המשפט אין סיכוי להתממש

    גדעון סער הקים את מפלגת ׳תקווה חדשה׳ עם סיסמה מרכזית: ״רק לא ביבי״.

    בימים אלה הוא מוסיף לה גם תכנים. ארבעה תיקונים מציע גדעון סער למערכת המשפט: פיצול תפקיד היועמ״ש, ביקורת אפקטיבית על הפרקליטות, שימוע פומבי לשופטי העליון ושמירה על זכויות נחקרים.

    הצעת החוק הראשונה שהגשתי היתה לפצל את תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, ולכן אני כמובן שמח שגדעון סער שותף עתה ליוזמה זו. את נושא הביקורת האפקטיבית על מערכות האכיפה אני מקדם בשלל דיונים ויוזמות. חשוב ביותר שהנציבות תהיה מנותקת ממערכת המשפט ושיהיו לה סמכויות של חקירה והעמדה לדין. לגבי שימוע לשופטי העליון – זהו נושא חשוב ואני שמח שגדעון סער שינה את עמדתו, שהרי בעבר הוא היה מאלה שטרפדו יוזמה זו.

    אולם כל זה מעט מדי. יש לשנות את השיטה לבחירת שופטים. השיטה כרגע, לה אחראי גדעון סער, מאפשרת וטו של שופטי העליון על כל מועמד. כך, אנחנו נשארים למעשה עם שיטת ״חבר מביא חבר״ ההרסנית. שימוע בלבד, הוא במקרה הזה לא יותר מכוסות רוח למת.

    שינויים נוספים שנדרשים הם שינוי ׳חוק יסוד: השפיטה׳ ואף להגדיר במפורש את סמכויות המערכת. הכרחי גם להגדיר בצורה ברורה את זכות העמידה ולבטל את ההרחבות שניתנו לה באמצעות דוקטרינת ״הכל שפיט״, שבאמצעותה גנב בית המשפט את המדינה מהעם.

    בנוגע לשמירה על זכויות נחקרים, אני מברך את גדעון סער על היוזמה וגם על נושאים שהוביל בעבר. להצעותיו אני מצרף גם את הצעת החוק שיזמתי לצורך באישור שופט לחיפוש בטלפונים ניידים, בדומה לחיפוש בבתים.

    רק לא תיקון

    תוכניות יש למכביר. אני וחברי בליכוד, בגיבוי ראש הממשלה, נחושים להוביל אותן בכנסת הקרובה. זה מבורך כמובן שלמפלגה יהיו גם תכנים חיוביים ולא רק שלילה פרסונלית. אבל מה שיותר חשוב מכתיבת תוכניות, הוא סדר העדיפויות של מפלגת ׳תקווה חדשה׳. כי אם סדר העדיפויות הוא קודם כל הדחת נתניהו, המשמעות היא שגדעון סער יקים ממשלה עם לפיד, ניסנקורן ו׳מרצ׳. ואז כל ההבטחות לרפורמות במערכת המשפט, ייזרקו לפח.

    אולם אם התוכן זה מה שחשוב, המשמעות היא שעל סער לזנוח לאלתר את הרטוריקה המחרימה את נתניהו ולהתמקד בתכנים ובדרישות שיציג במשא ומתן הקואליציוני העתידי. כרגע נראה שהמסר המרכזי הוא: ׳רק לא נתניהו׳, וכל שאר המסרים הם עטיפה. עם מסר כזה, כל שאר האמירות ה״ימניות״ אינן אלא מניפולציה, כדי לקושש קולות של אנשי ימין תמימים. זו לא ׳תקווה חדשה׳, זו פוליטיקה פרסונלית מאוסה.

    מניפולציה דומה ראינו כשראשי ׳כחול-לבן׳ הבטיחו גם שלא יישבו עם נתניהו וגם שלא יקימו ממשלה בתמיכת המשותפת. לא עברו 24 שעות ממערכת הבחירות הקודמת וכבר הופרה ההבטחה להקמת ממשלה עם המשותפת. ׳רק לא נתניהו׳ היה בשבילם מעל הכל.

    ומה באשר למה שמכנה גדעון סער ״חקיקה פרסונלית״? תמוה בעיני, שמי שמבין את הבעייתיות בהיעדר האיזונים והבלמים על הפרקליטות, לא מבין שלא החקיקה בענייני נתניהו היא הפרסונלית כאן. האכיפה הבררנית הזדונית כנגדו, על-ידי מערכות שיצאו מכל איזון, הן הפרסונליות.

    מי שמבין שיש כאן מערכת שמטילה אימה על נבחרי הציבור, לא יכול להחריש נוכח התיקים התקדימיים כנגד ראש הממשלה מהימין. ומי שמעדיף להחריש, מוטב שלא יתהדר בנוצות של ״תיקון״ המערכת ושל ״תקווה חדשה״.

    https://mida.org.il/2021/01/03/%d7%93%d7%a2%d7%94-%d7%aa%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a0%d7%99-%d7%a1%d7%a2%d7%a8-%d7%91%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%94%d7%9f-%d7%94%d7%91%d7%98%d7%97%d7%95%d7%aa-%d7%9c/

    תגוביות:

    1.לגדעון סער. ארבע ההצעות שלך לשינוי פני החונטה, מבורכות. אבל, בג"צ לא יתן לך. אתי חיות תתנגד במלוא המרץ והפיראט המשפטי יעמוד על רגליו האחוריות כדי שזה לא יתבצע.

    בית המשפט ה”עליון” גנב את המדינה מהעם הריבון והרס את הדמוקרטיה.

    אם אתה תכריז שאתה בעד מדינת כל אזרחיה, אהרון ברק יתן לך חיבוק אינסופי.

    ובכלל אם אתה מכיר מוסד גזעני יותר מבג"צ במדינה, אנא עדכן אותי. אתה עם ניסיונך הפוליטי המבורך, הסבר לי כיצד יתכן שבמשך 73 שנים, לא נמצאה משפטנית מזרחית אחת, ולו אחת, שתיבחר לבית המשפט העליון.

    צפון קוריאה זה כאן.

    ועוד דבר לתועלתך ולהצלחתך.

    כל מי שיצא עם הסיסמה “רק לא ביבי “, נכשל. אנא לטובתך אל תחזור על הטעות הזאת.

    האיש נתניהו עשה עבור המדינה מעל ומעבר למה שעשה כל ראש ממשלה אחר וגם בעצם הימים האלה ואין צורך לפרט. הכל ידוע לך.

    2.רק טראמפ יהודי יכול לעשות סדר במדינה הקומוניסטית הזאת…כל שאר הפוליטיקאים/המפלגות הם חיילים של הפקידים/הדיקטטורה הבולשביקית!

    אם לעם היה אומץ היינו עושים מהפכה.

    3.גדעון סער רק אומר ומתהדר בנוצות ימין, אבל הוא הולך להיות עלה התאנה של השמאל.

    4.אם בדרך נס תורכב ממשלה ללא הליכוד ונתניהו כמנהיגו, הסיכוי שמפלגות לפיד, מר”צ, חולדאי ודומיהן, שהוא יהיה חייב אותן בקואליציה שלו, יאפשרו לסער להעביר אפילו שינוי יחיד כרצונו, קטן מהסיכוי שישראל תנחית אסטרונאוטים על השמש.

  19. גדעון סער ראוי לתיעוב והמאוס רק על אמירתו שהתנאי הראשוני שלו הוא ״רק בלי ביבי״ על אף ולמרות ובידיעה שביבי יזכה במספר הגדול ביותר של הבוחרים ומעמידה את סער כמחבל בתנועה הימנית.
    ומכאן כל ההוכחה לאמיתות קביעתו של גוסטבנו פרדניק שהסיבה לעריקה היא החיבה לכתר.

  20. גדעון סער ,מטיפוחיה של המערכת המשפטית , ויקיר גדול של שאר המערכות הציבוריות והשדולה הפמיניסטית.

    הקים מפלגה שמטרה מלחמה כנגד איש אחד , ולא למען שום אישיו אחר.

    ממקד את תשומת ליבו בתיקון קל בתחום המשפט והממשל בישראל שלא ידועה מה גודל תועלתה תהיה, במקום לעשות שינוי מערכתי יותר גדול בתחום הבירוקרטיה הארצית והמקומית בכל שלטון הרשויות.

    לא נותן שום סיבה אחת טובה למה כן לתמוך בו, כי אין לו אסטרטגיה ארוכת טווח , רק טקטיקה פוליטית עכשווית , סופה של מפלגה פוליטית זו תהיה ידועה בהינתן עזיבת בוחרים!!!

  21. יהודים נמצאים במבוי סתום,
    כי במשך דורות תקעו להם במוח כאילו מוטלת עליהם החובה
    לדאוג למיליוני ערבים בארץ ישראל.

    ערבים לעולם לא יעזבו לבד כל עוד –
    היהודים מספקים כל התנאים לריבוי ושיגשוג לעם זר בתוך ארץ ישראל.
    לכן צעד ראשון והכרחי על מנת להשתחרר מן הנטל הערבי הוא –
    לשנות אזרחות אצל 2 מיליון ערבים.

    מה גם , כיום ממערב לירדן יש לערבים נשיא, פרלמנט, תקציב, תעודות זהות, משטרה, בתי משפט, נוכחות באו"ם …
    זאת אומרת יש להם מדינה, מינוס צבא ויהודים.

    דחוף! ליזום משאל עם בנושא:
    הפרדת היהודים מן הערבים על בסיס אזרחות.
    המפלגה אשר רק תרמוז על משאל עם – תכפיל את נוכחותה בכנסת .

    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בירושלים, חיפה ויפו
    לזכויות יהודים ברמאללה, שכם ועזה.
    די לכפות אזרחות (או תושבות) ישראלית על לאום עוין !
    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️, אבו-דיס ושועפאט – לערבים ,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !

  22. נתניהו זה ימין?

    12 שנה של הקפאת הבנייה בהתיישבות.

    פינוי גוש קטיף שנתניהו הצביע בעד ורגב דיבררה.

    שיחרור 1000 מחבלים עבור גלעד שליט.

    התנצלות על המרמרה ותשלום פיצויים.

    טורקיש טסה לישראל למרות שאלעל מנועה מלטוס לתורכיה

    מאות פעמים אחרי כל פיגוע מבטיחים לקדם את אותן 300 יח"ד בבית אל.

    עשרות אלפי קסאמים מעזה ואנחנו מעבירים להם דמי חסות.

    את חאן אל אחמר למרות פסיקת בג"צ לא מפנים 10 שנים.

    הערבים עושים מה שבא להם על אדמות מדינה בשטחים ובפזורה הבדואית.

    כל העסקים בדרום ואתרי הבנייה והחקלאים משלמים פרוטקשן.

    התחייבות להימנע אפילו מקידום יוזמת טראמפ על 15% מהשטחים תמורת עאלק נורמאליזציה עם 4 מדינות שוליות מתוך 57 מדינות מוסלמיות.

    המחבלים הכלואים ממשיכים לקבל משכורות. והבכירים הפלסטינים מסתובבים חופשי בארץ.

    הרש"פ לא משלמת על החשמל והמים ואנחנו ממשיכים לספק להם.

    הריסה של בית מחבל זה מילה מכובסת לאטימת חדר.

    זה ימין?