ציוויליזציה גלובליסטית היא דבר שמועד לפורענות

ארגונים על-מדינתיים מאמינים שמטרת ״האיפוס הגדול״ נמצאת בהישג יד, אך התרסקות התרבות הגלובליסטית הזו קרובה משנדמה

מתוך: דף האינסטגרם של האיחוד האירופי

הקיסר וָאן-לִי החריב את הכוונות הטובות של מייסדי שושלת מינג, נעל עצמו בארמונו והתענג על החיים הטובים. הוא נמנע באדיקות מכל מגע עם פשוטי העם וענייניהם, 500 שנים לפני פרוץ מגפת הקורונה. בינתיים ברומא, לאחר מותו של מרקוס אורליוס, האימפריה הפקידה את עתידה בידי בנו קומודוס שהצליח לחסל את מעמד העסק המשפחתי בזמן שיא. הוא היה פרנואיד, אנוכי ורודן פזיז. הוא מצא את מותו בחניקה, מכיוון שבאותה עת התנקשות במנהיג הייתה דבר מקובל, אם היה המנהיג מספיק חסר תועלת. זו הייתה אולי תפיסה אכזרית, לא מוסרית ולא הוגנת, אבל חייבים להודות שהיא יצרה תחרות בריאה ודחף להצטיינות בקרב האליטה הפוליטית.

איך כל זה קשור לצרות הצרורות של ימינו? אם הבטתם במקרה בשבוע שעבר במנהיגים הגנדרנים שהתכנסו ב'פורום הכלכלה העולמי' בדאבוס, ייתכן כי ראיתם תצוגה דומה במעט, זו המתחרה רק בטיפשות של ואן-לי ובאיוולת של קומודוס. אך ראשית נערוך תרגיל בניגודים, ולו כדי להבין את הניתוק המדהים בין הרצונות והצרכים של האזרחים לבין התוכניות השערורייתיות של מנהיגיהם.

זהו בוקר רגיל בפינה של אירופה בה אני חי, ובבית הקפה שלמטה שלט בחלון אומר “אנחנו מגישים רק טייק-אוויי”. במשך שבועות ארוכים, הרשויות המקומיות אסרו על פתיחת מסעדות וברים לציבור בשל המגפה. הבעלים של בית הקפה, בחור נמוך ודברן שאקרא לו ג׳, סובל מתלאות שונות בשנה האחרונה. הוא איבד את אביו לנגיף הקורונה (אפילו שנשיא ספרד הכריז ביוני כי “הבסנו את המגפה”) ולא הורשה לו להשתתף בהלוויה. כל העובדים שלו נמצאים בחופשה ללא תשלום והממשלה ממשיכה לגבות ממנו מיסים כאילו העסקים פורחים. הוא צריך לשלם את חשבונות השכירות, המים והחשמל בזמן, כולל התוספות הכבדות של מיסים ״ירוקים״, סגולים, אדומים ושלל צבעי בירוקרטיה אחרים.

כעת כאשר ההכנסות הקיימות אינן מספיקות לכיסוי ההוצאות וג׳ לא ישן במשך שבועות מרוב דאגה כספית ובריאותית; כעת כאשר הוא שמע על מספר מקרי התאבדות של בעלי עסקים בשבועות האחרונים… דווקא כעת הוא קורא בעיתון על החדשות מפסגת המנהיגים בדאבוס ותוהה לעצמו מה היו אותם שועי עולם אומרים על מצבו האומלל. הכרזה גדולה? תכנית סיוע? קמצוץ של הבנה? לא ממש. רק עוד צעדים לקראת המטרה העתידית הגדולה: ״ברוכים הבאים לשנת 2030. אני חסר כל, גזלו את פרטיותי והחיים מעולם לא היו טובים יותר״.

והנה מה שמבט מהיר מגלה על סדרי העדיפויות של הדיווֹת בדאבוס, לפי המידע המסופק בערוצי החדשות: מאבק בפליטות פחמן (ג׳ מספר לי שהדבר הקרוב ביותר לפליטת פחמן בבר שלו הם מי הטוניק); מלחמה נגד פשעי סייבר (הוא מושך בכתפיו); חיסול הגבולות וגלובליזציה מלאה (הודות לה – למדינות האיחוד האירופי אין חיסונים אך לבריטניה יש, הוא אומר); יחד עם המאבק בגזענות ממוסדת ועוד. הדובדבן שבקצפת: בדאבוס הציגו והריעו למחקר הטוען כי סגרים כפויים ובידוד יצרו השפעות חיוביות על 80 אחוזים מהאנשים. אני מעריך כי הכוונה היא לשמונים אחוזים מאלו ששרדו.

שום מילה על המצב הכלכלי והנפשי המחריד בו נמצאים מיליוני אנשים, על הפגיעה בחירויות הפרט שלהם בעקבות המגפה, על פשיטות הרגל או על האופן בו יש להאיץ את מבצע החיסונים העולמי. ובוודאי שום מילה בגנות סין שהסתירה את המחלה או בגנות ארגון הבריאות העולמי ששיתף איתה פעולה בהונאה שהובילה למגפה. כלום. כל מה שמנהיגי העולם מציעים לידידי ולאחרים מאתנו הסובלים מההשלכות הנוראיות של המגפה הם דיבורים על אנרגיה ירוקה, עוד מיסים והרבה מאוד “חוסן”, מה שזה לא יהיה.

גם כותרת המפגש לא מותירה ספק רב באשר לכוונותיהם: “האיפוס הגדול”. הבעיה עם האליטה השלטונית הזו היא שחבריה אפשרו לחברות הטכנולוגיה הגדולות לשכנע אותם שבני אדם עובדים בדיוק כמו המסכים הכחולים של ביל גייטס – מכונות שאפשר לכבות ולהדליק מחדש בלחיצת כפתור.

וכדי להשלים את התמונה, ג׳ שמע בחדשות כי אורח הכבוד בדאבוס הוא אותו אדם שמארצו הגיעה מגפת הקורונה: נשיא סין שי ג׳ינפינג. הודות להחלטת ג׳ו ביידן שלא להגיע לאירוע ובמקום זאת לשלוח מומחה אקלים כלשהו, אור הזרקורים כולו נפל על הפושע הסיני, ששאיפתו לשליטה עולמית נתקלה בתגובה רפה מאוד מצד המשתתפים האחרים.

לבריטניה יש חיסונים, לאיחוד האירופי אין (מתוך: דף האינסטגרם של האיחוד האירופי)

שי ג׳ינפינג גם פיזר כמה הצהרות מפתיעות, שנשמעות בעיקר כתוצאת לילות ארוכים של שתייה ובהייה ברקיע: “העולם לא ישוב עוד להיות כפי שהיה” אמר הנשיא וחשף את חוכמתו האינסופית, אותה קיבל כנראה משיחות ישירות עם רוחו של מאו ועם המומיה של לנין. תודה לך שי, תודה לך על ההארה הזו. לצדך, הדרך נראית הרבה יותר קלה.

ידידי מבית הקפה, אדם קצת תמים, גיחך לעברי באירוניה ים-תיכונית: “הדבר היחיד שחסר במסיבה הזו היא גרטה תונברג!”. בחור מסכן. הוא אפילו לא סיים את המשפט והנערה בת ה-18 הופיעה על המסך, בנאום המכתיב הוראות לשליטי העולם כיצד להימנע מן הגיהינום אליו היא עצמה תשליך את כל האנשים הרעים שלא זרמו עם הגל הירוק של פעילי האקלים.

אז כולם כאן. אף לא אחד מחברי אליטת השמאל הקיצוני האירופית ושאר האידיוטים השימושיים והחסונים אינו חסר. היחידים שלא זכו להזמנה, אלה שגם השנה קולם לא יישמע, הם האנשים הרגילים, אלה שמשלמים על המופע הגלובליסיטי חסר ההיגיון הזה ועובדים קשה בתקווה להציל את העסק ואת המשפחה בערים ובכפרים ברחבי אמריקה ואירופה.

ארגונים על-מדינתיים ותאגידי הטכנולוגיה הגדולים מאמינים שמטרת האיפוס הגדול נמצאת בהישג יד, אך התרסקות התרבות הגלובליסטית הזו קרובה משנדמה. הפער בין האדם ברחוב לבין מנגנון הבירוקרטיה הפוליטית מתרחב מדי יום והם לא למדו דבר מתופעת דונלד טראמפ. המשבר הכלכלי הנוכחי יערער עוד יותר את הממשלות שאינן מסוגלות להתקדם מעבר לתפיסת הסגרים.

והנה הלקח לפרוגרסיביים הנלהבים: אל תדברו אף פעם על פליטות פחמן, מסים ירוקים, איפוסים ומטבעות מבוזרים עם פועלים חסרי פרוטה שלא יכלו לתת לילדיהם ארוחת בוקר באותו הבוקר.


איצ’ו דיאס הוא עיתונאי וסופר ספרדי. הטור התפרסם לראשונה באתר ‘נשיונל רוויו‘.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. יש פה חוסר הבנה, הבעיה איננה עם הגלובליזציה כעיקרון אלא עם המצב הנוכחי שלה שהוא הרע מכל העולמות. מבחינה ארגונית העולם הגיע לאחדות משמעותית מספיק שהיא תשפיע על חיינו אבל מהצד השני אין לנו השפעה כלפי מעלה. ישנן שתי דרכים לפתור את הבעיה – זאת שמוצעת במאמר היא הרעה ביניהם – לחסל את האחדות הגלובלית לחלוטין; הדרך השנייה היא להפוך את המערכת לתלויה הרבה יותר באנשים הפשוטים כך שכנס כזה היה מחסל את הקריירה הפוליטית שלהם ושולח את כולם הביתה.

    1. גלובליזציה זו אידאה רעה מיסודה. שם מכובס לאימפריה חדשה ללא מלך. חיבור אליטות שונות לכדי יצירת סדר עולמי חדש עליו הם מפנטזים כבר 40 שנה.
      אימפריה, בכל צורה שהיא, זה דבר רע. נקודה

  2. הכל נכון וחשוב עד הפיסקה האחרונה-
    באמת נראה לך שתומכי חיזוק המשפטנים, הפקידים והממשלים הבינלאומיים(שהם תמיד מינויים של המערכת ולא של האוכלוסיה אותה הם אמורים להוביל) באמת מדברים אל העם הפשוט?
    חוץ מזה, לא באמת חשבת שהם ידברו על התמודדות מול המשבר הכלכלי-זו הרי הסחת הדעת המושלמת לגניבת הכח!

  3. נעע
    די דמגוגיה
    1. טראמפ לא היה טוב לארה"ב בקורונה וזו עובדה
    2. בישראל עם ראש הממשלה ה"ימני" התבצעו הסגרים בין האגרסיביים בעולם. לפחות בעל בית הקפה שלנו כאן עוד עובד
    3.בסופו של דבר גם אם אתה לא מסכים עם האג'נדה של "משבר האקלים" אתה לא יכול להכחיש ש:
    א.משאבי כדור הארץ כגון נפט פחם וגז הם סופיים ויש צורך למצוא תחליפים הרבה יותר ברי קיימא
    ב.כרייתם של משאבים באופן כללי יוצרת פגיעה בסביבה. זה לא מוגבל רק לטמפרטורה – שינוי תוואי הסביבה אשר יכולה להביא לפגיעה גם בבני האדם ובישוביהם (לדוגמא, המשאבה בעמק הרוהר בגרמניה שהוקמה לאחר שקיעת הקרקע בשל קידוחים למען פחם), כמו גם פגיעה באזורים ירוקים ובבעלי חיים, שיש להם תועלת למענינו.
    ג.שריפת דלקים ופסולת יוצרת זיהום אוויר שמגדיל את אחוז התמותה ממחלות
    4.ולא אכפת מפשעי סייבר כי…? זה לא משפיע על החיים שלכם? כשפורצים לחברה או לאתר ממשלתי וגונבים פרטים של אזרחים ושל מדינה זה לא בעל משמעות?
    נקודות לשימור הן:
    1.סין אכן אחראית לפשע הזה, והעולם החופשי צריך להיאבק בה ובציר הרשע שהיא מובילה. כמה מזל שנשיא ארצות הברית היה נשיא שלא מעורר אנטגוניזם נגדו ושאיחד את מדינות המערב איתו.
    אוי, רגע…
    2.התנהלות מחפירה של ממשלות היא מחפירה. לצערנו הרבה ממשלות לא מתפקדות כמו שצריך ולא תמיד עושות מה שנכון
    מזל לפחות יש כמה מדינות נורמליות בעולם שיודעות להתמודד עם הקורונה כהצלחה, כמו לדוגמא ניו זילנד שמונהגת על ידי מפלגת הימין – מפלגת הלייבור של ניו זילנד, סוציאל-דמוקרטית… רגע זה לא ימין…

    בהצלחה לכם ימין

    1. הכינוי קנגרו (שגיאה במקור) מתאים לך, ולראייה ההפוכה שלך.
      1. "טראמפ לא היה טוב לארה”ב בקורונה וזו עובדה" – לא הסברת, ולכן אתה דמגוג. נקסט.
      2. "בישראל עם ראש הממשלה ה”ימני” התבצעו הסגרים בין האגרסיביים בעולם" – נו ו…? לא אמרת כלום.
      3. קשקושי מ"משבר האקלים" (ששינה את שמו "מהתחממות גלובלית", ל"התקררות גלובלית", ל"משבר האקלים", בכל פעם שמודל אחר קרס והיה צריך להחליף את הנרטיב) – זה לא מוקד העניין כאן ולכן לא אתייחס לתוכן (יש מספיק כתבות כאן שמדברות על הנושא). אציין כי הכותב מדגים, שוב, כיצד ההנהגה מנותקת ומדברת על הקשקוש המקושקש הזה, במקום על צרכי/כאבי/רצונות האוכלוסיה. ואתה עושה את אותו הדבר, ולא במפתיע.
      4. "ולא אכפת מפשעי סייבר כי…?" – ע"ע נקודה קודמת.
      5. "סין אכן אחראית לפשע הזה, והעולם החופשי צריך להיאבק בה ובציר הרשע שהיא מובילה." – "העולם החופשי" הוא בדיוק מה שהאיחוד האירופי לא מייצג, והוא מדגים את זה שוב בהזמנת הדיקטטור הסיני לכנס. מי שכן ניסה לייצג שוב את ערכי העולם החופשי, הוא הנשיא טראמפ, שאותו אתה כמובן תוקף בדיוק מהסיבה הזו (ועוד בדרך סמולנית עלובה ואופיינית, של אד-הומינם פשוט).
      6. "התנהלות מחפירה של ממשלות היא מחפירה" – תרגיש חופשי לחזור ל-REDDIT אם התגובות שלך מסתכמות ב-MEMES. כאן אין לייקים ו-UPVOTES.
      7. "ניו זילנד" וההתנהלות שלה במשבר קיבלו התייחסות (רצינית, לא שטחית כמו שלך), למשל כאן https://mida.org.il/2021/02/01/%d7%94%d7%9e%d7%90%d7%91%d7%a7-%d7%91%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94-%d7%9e%d7%91%d7%98-%d7%94%d7%a9%d7%95%d7%95%d7%90%d7%aa%d7%99/?unapproved=148209&moderation-hash=9c458b431f2c236dade7a5a3fc1b972a#comment-148209). ומרגיש לי שההתמודדות של ניו זילנד, עם כל הכבוד, הופכת למה שסקנדינביה משמשת סמולנים בדיונים על מדיניות כלכלית; מופת של בורות, הבל ורעות רוח. אתה לא יודע מה קורה בניו זילנד, לא יודע מה קורה בסקנדינביה, וגם לא יודע מה קורה בישראל. אבל שכנעת את עצמך שכן, ועכשיו אתה מנסה לשכנע אותנו.

      בכל פעם אני מופתע מחדש מהיכולת של סמולנים להשפיל את עצמם, עם בורות פשוטה. והם עוד גאים בזה! לך תבין, זה כנראה נובע מעצלנות בעיקר, עצלנות אינטלקטואלית.

    2. לאיזה עומק הגיעו המכרות של משאבי כדור הארץ ? עדיין לא גירדנו אלפית מהעומק

  4. בא נבדוק את טענותיך:
    1.טראמפ והקורונה-אתה סתם מצטט דברי הסתה. העובדות מספרות סיפור אחר: https://mida.org.il/2021/02/03/%d7%94%d7%99%d7%a9%d7%92%d7%99-%d7%98%d7%a8%d7%90%d7%9e%d7%a4-%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98-%d7%a4%d7%a0%d7%99%d7%9d-%d7%95%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%95%d7%a0%d7%94/
    2.מסכים שנתניהו הגזים. אבל בין מגזרים שלא משתפים פעולה לאוכלוסיות פרנאודיות לא בטוח שיש לו הרבה ברירות(והנתונים מראים דווקא הצלחה מרשימה בתחום המאבק בתחלואה).
    3.א.נכון וזו הסיבה שאנחנו קוראים לבניית יותר כורים(שהם ירוקים, יעילים, לא נגמרים ובטוחים מאוד), אבל ארגונים ירוקים נוטים להתנגד לזה ולהתעקש על מקורות שכבר שנים מוכיחים את עצמם ככל כך כושלים שאי אפשר לשכנע משקיעים פרטיים לתמוך או אפילו לחבר יישוב קטן אחד לתחנות הכח הללו כדי להכניס קצת כסף להמשך המימון באופן עתמאי.
    3.ב.יש הבדל בין גרימת שינויים להרס.
    3.ג.נכון. זה כי לכל דבר יש מחיר כולל קידמה טכנולוגית.
    4.הטיעון של המאמר אינו שהדברים הללו(אני לא מדבר רק על נושא הסייבר) אינם חשובים אלא שבזמן משבר עולמי צריך קצת סדר עדיפויות ויש כמה דברים דחופים יותר.

    1.להאשים את טראמפ בתוצאות ההסתה נגדו זו האשמת הקורבן. חוץ מזה, טראמפ אחראי לקידום מספר מרשים של הסכמי שלום-הייתי אומר שהוא דווקא היווה גורם מאוד מאחד.
    2.זו לכ התנהלות מחפירה של ממשלות אלא של אופוזיציות, גם בישראל וגם בארה״ב היה אפשר לסגור את המדינה לכניסת חולים פוטנציאלים במטוסים מוקדם כמו שעשו בניו זילנד אבל לפיד וביידן הובילו התנגדות נחרצת בשם זכויות אדם. הם גם התנגדו שניהם להגבלת הפגנות ועוד כמה מהלכים של הממשלה. למזלה של ניו זילנד שם האופוזיציה ימנית ולכן מוכנה לתת גיבוי לממשלה כשצריך. (לפרוטוקול: זה לא רק ענייין של ימין-שמאל, גם בתוך כל אחד מהגושים רואים איך אנשים נותנים יותר גיבוי למי שמשמאלם ממה שהם מקבלים חזרה ובהחלט חבל שכך).

    דני.