“תרבות הביטול היא אמיתית, מתרחשת מדי יום ומאיימת על מאות מיליוני אנשים”

בן שפירו מגיב לסיפור פיטורי השחקנית ג׳ינה קאראנו על-ידי ׳דיסני פלוס׳ לאחר שהעזה, ברוב חוצפתה, לצייץ בימניות

משולש ברזל של התקשורת, הדמוקרטים והתאגידים | בן שפירו (צילום מסך)

בעיניי, סיפור שהינו מהותי יותר למספר רב יותר של אמריקנים מאשר הסיפור של ניסיון הדחת טראמפ, הוא הסיפור של ״תרבות הביטול״ שנראה דיי מינורי על פני השטח, מלבד העובדה שיש לנו עשרות מיליוני אנשים ברחבי ארה״ב המפחדים שאותה תרבות ביטול תתקוף גם אותם.

תרבות הביטול קיימת. זו תרבות של ״אנחנו הולכים לגרום לכך שתפוטר בגלל שאנחנו לא אוהבים את הפוסט שלך ברשת החברתית״. ואלה אפילו לא פרסומים ברשת החברתית שהם נוראים ואיומים, מהסוג שיגרום לאנשים מן השורה להתנער ממך, אלא דברים שהם רק קצת גבוליים.

הסיבה שללתופעה הזו יש השפעה על מאות מיליוני אמריקנים היא שיש לנו, בארה״ב, משולש ברזל בין המפלגה הדמוקרטית, התקשורת והתאגידים. משולש הברזל הזה פעול כך: התקשורת והדמוקרטים מסכימים בערך על הכול, לדמוקרטים יש אג׳נדה, התקשורת מקדמת את האג׳נדה הזו ואז התקשורת והדמוקרטים לוחצים על התאגידים לפעול באופן שיאפשר להם לקדם את אותה אג׳נדה. בתוך כך מותר להם להשתמש באיומים באופן ״לא רשמי״ וכך להבהיר מה בדיוק הם רוצים שיקרה.

התוצאה היא שלעיתים רבות התאגידים מנסים לכפות עלינו תפיסה מסוימת ואז לבטל אותנו, וזוהי התחושה של אמריקנים רבים כיום. ישנם סקרים שמראים כי הרוב המוחלט של האמריקנים בכל הזרמים הפוליטיים, כולל שמאלנים (למעט אנשים בשמאל הקשה) מרגישים שהם לא יכולים לומר את מה שרוצים לומר בפומבי משום שמפחדים כי יבוטלו, יפוטרו או יודחו מהחברה המנומסת. זוהי תופעה אמיתית, המתרחשת מדי יום.

משעשע לראות כיצד כאשר אנשים בשמאל סובלים מתרבות הביטול הם פונים לציבור ותוהים מדוע אנשים לא מגינים עליהם. אנחנו כן מגינים עליכם, פשוט אתם אלה שיצרו את המנגנון הזה. וזה אכן קרה לסוציאליסט דביל בשם נתן רובינסון. הוא פוטר מעיתון ה-׳Guardian׳ וטען שפוטר מפני שצייץ בצורה אנטי-ישראלית. לדעתי הוא אידיוט בעל תפיסות מעוותות ביחס לישראל, אך אני לא חושב שהוא צריך לאבד את הטור הקבוע שלו ב-׳Guardian׳ בגללן. אגב, רובינסון בהחלט לא היה מגן על איש שהיה סובל מאותה תופעה בצד השני. למעשה, הוא אף התבטא בעבר שוב ושוב בטענה כי תרבות הביטול אינה קיימת.

אך היא קיימת. העובדה שיש אנשים שרוצים שתאבדו את עבודותיכם עבור החטא של אמירת דברים איתם הם לא מסכימים היא אמיתית בצורה יוצאת דופן ומתרחשת על בסיס יום-יומי. הדוגמה העדכנית ביותר לכך היא ג׳ינה קראנו.

#לפטר את ג׳ינה קראנו

ג׳ינה קראנו היא אחת מכוכבי הסדרה ׳המנדלוריאן׳, בה מגלמת את דמותה של קארה דיון. קראנו היא כוכבת MMA לשעבר והשתתפה בסרט בשם ׳בגידה כפולה׳ בו ביצעה את פריצתה הקולנועית ואף כיכבה במספר סרטים נוספים מאז. התפקיד הגדול שלה עד היום היה בתור קארה דיון, בעלת הברית של המנדלוריאן, אותו מגלם פדרו פסקל.

מתברר שאי-שם בנובמבר, לפי דיווח ה-׳Hollywood Reporter׳ היו דיבורים על צילום תכנית בכיכוב קראנו, מכיוון ש׳דיסני פלוס׳ החליטו לבצע מספר סרטי וסדרות ״ספין-אוף״ למלחמת הכוכבים, בדיוק כמו המנדלוריאן. אך אז הם התחרטו. מתברר שהם החליטו את זה עוד בנובמבר, אחרי שקראנו העלתה כמה פרסומים ברשתות החברתיות על הנשיא טראמפ שהכעיסו אותם מאוד. ולכן, הם פסלו את האפשרות הזאת.

לפי ה-׳Hollywood Reporter׳: “זו אינה הפעם הראשונה בה קראנו, שגילמה את החיילת המורדת בעלת הברית קארה דיון ב׳מנדלוריאן׳, הייתה במרכז כעס הגולשים ברשתות החברתיות בשל הערותיה הפוליטיות. בנובמבר שעבר היא צייצה ציוצים שנויים במחלוקת, כשבאחד מהם היא לעגה לעטיית מסכה במהלך משבר הקורונה. באחר היא הציעה באופן שגוי שהתרחשה הונאת בוחרים במהלך הבחירות לנשיאות ב-2020. מקור מסר כי הם חיפשו סיבות כדי לפטר אותה במשך חודשיים, והיום היה הקש ששבר את גב הגמל”.

אם אתה ימין זה נורא, אם אתה שמאל זה בסדר | ג׳ינה קראנו (צילום מסך)

אז סוף סוף, הם הצליחו להפיל את ג׳ינה קראנו. דרך אגב, מה היו אותם ציוצים שהיו כה נוראיים? היא צייצה ב-14 בנובמבר 2020: “מנהיגי ממשלות דמוקרטיים ממליצים כעת שנעטה כיסויי עיניים יחד עם המסכה כדי שלא נוכל לראות מה קורה”. זהו לא דבר בר-פיטורין. ב-5 בנובמבר היא צייצה כי “עלינו לנקות את תהליך הבחירות כדי שלא נגיע למצב בו אנחנו מרגישים כפי שאנחנו מרגישים כיום, לחוקק חוקים שמגינים עלינו מפני הונאות וזיופי בחירות, לחקור כל מדינה, לצלם את הספירה, לפסול הצבעות מזויפות, לדרוש תעודת זהות, לסיים את זיופי הבחירות ולתקן את המערכת”. זה לא שנוי במחלוקת. אני מצטער, זה פשוט לא. לומר שעלינו להתגונן מפני זיופי בחירות באמצעות תעודות זהות ולצלם את ספירת הקולות ולפסול קולות מזויפים – זה פשוט לא שנוי במחלוקת.

הם אומרים שהם התכוונו לפטר אותה כבר בנובמבר בגלל פרסומים מסוג זה, שהם מעט גבוליים, אבל לא גבוליים עד כדי כך. ואז היא פרסמה את הקש ששבר את גב הגמל. מה היה הקש? היא פרסמה באינסטגרם תמונה של אישה יהודית הבורחת מחיילים נאציים ורשמה: “יהודים הוכו ברחובות לא על-ידי חיילים נאציים אלא על-ידי שכניהם, אפילו על-ידי ילדים”. ואז מגיע ציטוט שאומר: “בגלל שההיסטוריה ערוכה, רוב האנשים היום לא מבינים שכדי להגיע לנקודה בה חיילים נאציים יכלו היו לאסוף אלפי יהודים בקלות, קודם כל הביאה הממשלה את שכניהם לשנוא אותם רק בשל היותם יהודיים. איך זה שונה מלשנוא מישהו בשל עמדותיו הפוליטיות?”.

היא לא מקלה כאן בשואה. בתור החבר היהודי הרשמי שלכם, בתור יהודי אורתודוכסי, אני לא אוהב השוואות לשואה. אני חושב שהן כולן מוגזמות, מעט מאוד מהן מדויקות, כמעט כולן מתעלמות מההקשר ההיסטורי וכולן מדמות לשואה דברים שאינם דומים לה. אני לא חושב ששמאלנים בארה״ב הם על סף ריכוז יהודים במקום אחד ושליחתם למחנות ריכוז. אחרי שאמרתי את זה, אני חושב שהפוסט הזה הוא השוואה שגרתית לשואה, וממש לא עבירה ברת-פיטורין. הוא אפילו לא קרוב לעבירה ברת-פיטורין.

האמירה שלה, לפיה על שכנים להתייחס לשכניהם בכבוד כי אם לא יעשו זאת הם עלולים להיגרר לביצוע דברים מרושעים, מבטאת נקודה שאינה שגויה, אף שלא ראוי לאומרה ביחס לשואה. ושוב, אני לא אוהב השוואות לשואה, אך האם זו עבירה ברת-פיטורין? האם השוואות מוגזמות לשואה, כאלו שמוטב היה שלא ייעשו, נחשבות לעבירות ברות-פיטורין?

הצביעות זועקת לשמים

הרשו לי רק לציין שלתכנית ׳המנדלוריאן׳ יש כוכב נוסף ושמו הוא פדרו פסקל. הוא צובר לאחרונה פופולריות משום שהוא שמאלני פוליטית, ביטא תמיכה בטרנסג׳נדרים ובזכויותיהם והוא פרוגרסיבי ביותר בנושאים כגון הגירה.

הנה ציוץ שפדרו פסקל צייץ ב-20 ביוני 2018.

הציוץ של פדרו פסקל (מתוך: טוויטר)

ההשוואה היא ילדים בכלובים וגרמניה של שנת 1944. חוץ מהעובדה שאנחנו מלינים את הילדים האלה ומוודאים שהם בסדר, בניגוד למשהו בסגנון של להמית אותם בגז, ההשוואה הזו היא ״ראויה לחלוטין״, לא? האם נשמעה אפילו טיפת ביקורת על פדרו פסקל? ברור שלא.

ג׳ינה קראנו פוטרה. ולא זו בלבד, היא אף איבדה את עבודתה ב-UTA, הסוכנות המייצגת אותה. הם זרקו אותה בצד הכביש המהיר. ׳דיסני פלוס׳ החליטה שג׳ינה קראנו לא תוכל להיות קשורה אליהם יותר מפני שערכה השוואה מוגזמת ביחס לשואה שהיא במקרה מהימין. אם תערכו השוואת שואה מוגזמת מהשמאל – תקראו לטראמפ ׳היטלר׳ או תטענו שילדים המוחזקים בנפרד מהוריהם בהתאם לחוקי ההגירה הם בדיוק כמו בשואה – זה תקין לחלוטין.

הסיפור הזה מצביע על איפה אנחנו עומדים כיום מבחינה תרבותית, וזהו רגע נוראי עבור התרבות האמריקנית. וכן, זה יותר מהותי ליותר אמריקנים ביחס למה שקורה בחיי היום-יום שלהם מאשר הרבה מהדברים שנאמרים בבניין הקפיטול ביחס לטראמפ. אין כאן כוונה להקל בסאגת ניסיון הדחת טראמפ או באירוע ה-6 בינואר, אלא להדגיש שלתנועות חברתיות יש השלכות. אנחנו נמצאים כעת בעיצומה של תנועה חברתית מאסיבית המבקשת לגרש כמחצית מאוכלוסיית ארה״ב מהזירה הפוליטית.

לפי ה-׳Hollywood Reporter׳ “קראנו לא תשוב ל׳מנדלוריאן׳ או לגלקסיית ׳מלחמת הכוכבים׳ לאחר ששיתפה פוסט ברשת החברתית שרמז כי להיות רפובליקני כיום שווה ללהיות יהודי במהלך השואה. ג׳ינה קראנו אינה מועסקת כעת על-ידי ׳Lucasfilm׳ ואין תכניות שתהיה בעתיד, כך לפי הצהרה של דובר ׳Lucasfilm׳. בכל אופן, הפוסטים שלה ברשת החברתית המשמיצים אנשים על בסיס תרבותם וזהותם התרבותית הם מתועבים ובלתי מתקבלים על הדעת”.

יש לי שאלה. מי הושמץ כאן על בסיס זהות תרבותית? אני באמת לא מבין. האם זה ניסיון להציע שכאשר אומרים שאנשים לא צריכים להתייחס לאנשים אחרים בדרך שגרמנים התייחסו ליהודים לפני השואה – זה משמיץ יהודים בדרך כלשהי? היא אומרת שמה שקרה ליהודים הוא רע. אני לא אוהב את ההשוואה משום שאני לא אוהב השוואות שואה מופרכות, אבל האם זה משמיץ? אני לא מרגיש מושמץ. אני יהודי מבחינה תרבותית ודתית, ולמעשה אני אחד מהאנשים היהודיים ביותר שאני מכיר. קשה למצוא אנשים יותר יהודיים ממני, אני אפילו לובש את הכיפה והכול. אני חושב שזה היה מוגזם, אבל אני לא מרגיש מושמץ מהפוסט של ג׳ינה קראנו באינסטגרם.

ובואו נדבר על דברים משמיצים, מוגזמים ובלתי מתקבלים על הדעת. ׳דיסני פלוס׳ פיטרו את ג׳ינה קראנו עבור החטא הנורא של פוסט באינסטגרם שחשבו שאינו ראוי. אך אלה הם אותם אנשים שמשמיצים אנשים שמרניים באופן תמידי.

דומה לשואה?

אתם יודעים מה באמת בר השוואה לשואה? אחד הדברים שקורים כיום בכדור הארץ שהוא באמת בר-השוואה לשואה הוא ריכוז מוסלמים אויגורים בסין, שליחתם למחנות ריכוז ועיקור הנשים שלהם, כפי שדווח ב-AP. זהו אחד הדברים הזהים ביותר שיש לשואה.

איך תגיבו לו הייתי מספר לכם שחברת ׳דיסני פלוס׳ הודתה לממשלת שנזן, המחוז בסין בו מוחזקים כעת האויגורים במחנות ריכוז, בחלק ה׳תודות׳ של הסרט ׳מולאן׳. הם אמרו תודה לממשלה הסינית. מה נראה לכם יותר בר-פיטורין: לעבוד עם ממשלה שמעקרת בכוח נשים מוסלמיות על בסיס הדת שלהן, שזה דיי כמו השואה רק בלי ההגזמה או ההיקף שלה, או פרסום פוסט של ג׳ינה קראנו ברשת החברתית שכלל השוואה לשואה? אגב בדיוק כפי שעשה פדרו פסקל לפני כמה שנים, רק שפדרו פסקל הוא טוב כי הוא בשמאל וג׳ינה קראנו היא רעה מאוד כי היא לא בשמאל.

“ביום רביעי ההאשטאג ׳לפטר את ג׳ינה קראנו׳ צבר פופולריות בעקבות אותו פוסט באינסטגרם. הפוסט נמחק מאז, אך צילום המסך שותף באופן נרחב על-ידי משתמשים ברשת החברתית שקראו לפיטוריה מהתכנית של ׳דיסני פלוס׳”.

זה לא שהיא השאירה את הפוסט באוויר. היא מחקה אותו, אך זה עדיין לא הספיק, כי זו הדרך בה זה עובד – גם לאחר שאתה מוחק את הפוסט אתה לא תקבל מחילה. אי אפשר פשוט לומר ״הגזמתי וטעיתי״, משום שזהו רק תירוץ להכות בך חזק ככל הניתן.

“לפי מקורות, בחברת ׳Lucasfilm׳ תכננו להעניק לקראנו תכנית משלה בה תככב ב׳דיסני פלוס׳… אך ביטלו את התכניות הללו בעקבות הציוץ שלה בנובמבר”, בו בסך הכול הציעה שעלינו להתגונן מפני זיופי בחירות, וכן הציעה שהתקשורת מעוורת אותנו לדברים המתרחשים סביבנו, שחלקם נכונים. ממש מפתיע.

אך כמובן שאין כאן שום הפתעה. האירוע הזה מצביע על העולם בו אנחנו חיים. כולם יודעים שהם על הכוונת בנושא הזה, וזו הרוח השולטת בכיפה של התרבות שלנו כרגע. אם התאגידים שלכם, אלו המעסיקים אתכם, יגלו שלפני עשר שנים פרסמתם משהו שכיום נמצא כבר מחוץ לאופנה – נגיד שב-2008 תמכתם בנישואין מסורתיים בקליפורניה – והפרסום עולה מחדש עכשיו, אתם תוכלו לאבד את העבודה שלכם. מדוע אני אומר זאת? כי זה בדיוק מה שקרה לפני כמה שנים לברנדון אָייש, שהיה מנכ״ל ׳מוזילה פיירפוקס׳. הוא החזיק בנושא זה בדיוק באותן עמדות בהן החזיק באותה תקופה אדם בשם ברק אובמה.

הניסיון לבטל כל דבר וכל אחד רק מצד אחד של המפה הפוליטית, מפני שהסטנדרטים משתנים וזזים כל הזמן, הוא מתמשך.


הטור התפרסם לראשונה ב׳Daily Wire׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. הלכתם רחוק מידי כדי להראות את התופעה,
    היא קיימת כאן בישראל לדוגמה רוב רובם של שחקני התיאטרון הם שמאלנים, למה? בדיוק בדלל התופעה שהבאתם.

    1. גם אני פעם חשבתי ככה, ואז עלה ערוץ 20 לאוויר, והבנתי שזה כנראה לא האפליה, אלא היעדר הכישרון.

    2. ברגע שאתה נכנס לעבודה שכולם ההיפך ממך
      מבחינה פוליטית.אתה תיישר קו ותגמיש עמדות.
      האדם הוא לא סופרמן.מאוד קשה לאדם לחיות
      בסביבה מנוכרת ולעגנית.לכן הרבה אנשי ימין
      נשחקים תחת לחץ התקשורת והופכים את עורם.
      בנוסף יש המון אנשי ימין שמסתירים את דעתם
      הפוליטית מחשש שמא יאונה להם כל רע קיים.
      המעטים שכן מצהירים הם אלה שחזקים מדי
      מפני פגיעה.אבל הם לא הרבה.אני מאמין שעם
      הזמן כשהרוב הימני יהיה גדול וחזק וברור יותר.
      אז אנשי התרבות הימניים לא יחששו לצאת
      מהחושך את האור.והפריחה התרבותית הימנית
      תובלט בעוז ותצא לאור.הזמן הזה קרוב מאוד.

    3. זרובבל, תוכל להאיר את עינינו ולהסביר מדוע לדעתך רק במחנה פוליטי אחד נולדים עם כשרון? מה הקשר בין השניים?
      כמובן, אפשרי שיש כאן אפליה-רק במחנה אחד מקבלים לבתי ספר למשחק ומטפחים את הכשרון וגם דןאגים לתת תפקידים וכותרות רק לאנשיהם ולהסתיר ולהשתיק את הצד השני ואילו במחנה השני רבים מתייאשים מראש ולא מנסים לפתח אותו. אבל מדבריך משמע אחרת.

    4. אם אתה בוחר להביא כדוגמה את ערוץ 20, אולי תטרח גם להשוות את התקציבים כי הכשרונות צריכים להתפרנס ממשהו, גם אלו של הימין. זאת הסיבה שרובנו בחרנו ללמוד מדעים והנדסה והשאר נאלצים לעשות את זה כמעט בהתנדבות.
      ע"ע אתר לאטמה המקורי, פורום קפה שפירא, "שומר סף" של גדי טאוב, האתר הזה וישנם רבים אחרים שלא מקבלים שום חשיפה ופרסום ופשוט עוברים מפה לאוזן. היוצרים והוגי הדעות הימניים נדחקים ע"י האוליגרכיה השמאלנית המושחתת והרקובה ושום ציניות לא תעזור לך. אגב, רוב הערוצים השמאלנים הם תת רמה ובפעמים הבודדות שנחשפתי אליהם פשוט הזדעזעתי מהרמה. …שפה דלה, גמגום, בורות, חוסר השכלה, ידע אפסי בהסטוריה ו"מומחים" שהם לא יותר מערוצי הדלפות ורכילות. הכל מונחה אג'נדה ואפס אינטגריטי.

    5. זה שאתה קורא למישהי שנראת כמו דג מלוח עם טונות איפור עליה המקריאה לנו הכפשות מפרופוגנדת רשת – טאלנט:

      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

      מזמן לא צחקתי ככה, תודה על הבדיחה סמולניקו
      🙂

  2. לא מפתיע להיות להיות ליברלי כיום זה לא דעה זאת מוסכמה חברתית.

  3. לא מפתיע להיות ליברלי כיום זה לא דעה זאת מוסכמה חברתית.

  4. להגיד את האמת אני לא ממש חיבבתי את גינה קראנו הזאת במנדלוריאן, היה לה חיוכים רחבים מדי.

    אבל מצד שני, לפטר אותה על הציוץ הזה זה ממש רשעות.

    בסופו של דבר, השמאל לא מפטר אנשים באופן גס על סמך הדעות שלהם, אלא הוא מנסה לפטר אותם על סמך הכישרון שלהם – רק אם הימני הוא אדם מוכשר בצורה יוצאת מן הכלל, אז השמאל לא יפטר אותו, אבל אם יש להם איש שמאלי שם שהוא בינוני, הם לא יפטרו.

    1. רק שהשמאל אפילו לא מסתיר את העובדה שאלו פיטורין על רקע פוליטי ולא מקצועי-זה ממש הנימוק!
      זכותם של מעסיק ומועסק (וקל וחומר קולגות) לא להסכים על נושא שלא משפיע על עבודתם ומכאן שאין בפוסטים שלה שום השלכה על האולפן ושאר יוצרי ומשתתפי הסדרה! כלומר אין פה שאלה שלא מדובר פה על פיטורים מוצדקים.

      שים לב גם שפיטורים ומניעת קידומים על רקע לא רלוונטי היא שיטה מוכרת בשמאל הן בארה״ב(לדוגמה: ג׳ינה קראנו, רוזאן בר ומכיוון אחר ברט קוואנו) וגם בארץ(ינון מגל, אריאל זילבר, יואב גלנט וכמובן סאגת מינוי המפכ״ל קופצים לראש).
      מצד שני, לא זכורות לי דוגמאות לסתימת פיות כזו מימין.

    2. למען האמת, מעולם לא חיבבתי סמולנים – הם שקרנים, נוכלים, רשעים ומתנכלים לכל מי שלא חושב כמוהם.

      מצד שני, חבריי השמאלנים, תמיד אמרו לי שאין סמולנים כאלה. אך בסופו של דבר, תודה רר שהוכחת שצדקתי לאורך כל הדרך:

      חברת לוקאספילם, המפיקה את הסדרה המצליחה לדיסני פלוס, החליטה לפטר את השחקנית ג'ינה קראנו לאחר מספר פוסטים שנויים במחלוקת שהעלתה לרשתות החברתיות … "הפוסטים שלה מתועבים ובלתי מתקבלים על הדעת", נמסר מטעם החברה.
      https://www.ynet.co.il/entertainment/article/ByU7srGZd

  5. ארהב ללא הימין לא תתקיים.
    כלומר לו כל תושבי ארהב הימניים
    מחר יהגרו מארהב.
    במקומם יגיעו מהגרים לטיניים.שחורים.אסיאתים.
    מוסלמים.ולא מוסלמים.
    ארהב תהפוך להיות קובה בגדול.
    מהר מאוד כל הלבנים השמאלנים
    יברחו ממנה.ואז היא תהיה כמו ברזיל.
    מה שכדאי לימניים בארהב
    זה להתרכז באיזורים ימניים
    כך לא יהיו תלויים חברתית במדיה השמאלנית
    ולהתבדל מהחברה האמריקאית
    עד כדי פיצול מהאיחוד האמריקאי
    השמאל עוד יוביל את המצב לכך בהמשך

    1. אם פרישה מהאיחוד היתה עד כדי כך פשוטה.
      בפעם האחרונה שניסו לפרוש, כאשר לדרום(שמימן את הצפון שאז היה עני) נמאס מהפגיעה בזכות הרכוש שלהם(בעיניהם)-הרודן לינקולן(הנשיא הדמוקרט הראשון!) הגיב בהכרזת מלחמה במטרה לכבוש את הדרום מחדש מתוך הבנה שאין לו יכולת להחזיק מעמד כלכלית לבד ושהבוחרים שלו לא יסלחו לו על התקפלות בנושא העבדות.
      ואחרי המלחמה גם הועבר חוק(לכאורה ללא התערבותו אבל מי מאמין לזה?) שאוסר על מדינות או מחוזות לפרוש.
      לא פלא שבסוף איזה דרומי התעצבן ורצח אותו תוך הכרזה בקול על מה שלינקולן היה-רודן.

      ועכשיו יש בכמה מדינות כמויות אדירות של אזרחים שבגלוי רוצים לפרוש(ומי יודע כמה רוצים בסתר), מספיק כדי לשער שבכמה מגינות זה יהיה רוב(הבולטות הן טקסס, יוטה והוואי) אך אין להם מה לעשות בנידון…

    2. וכמובן לא צריך לציין שמלחמה תזיק לשני הצדדים(בעיקר בחיי אדם) וכולנו יודעים שהשמאל מוכן לכפות בכח לפי הצורך.

    3. לא חייבים לפרוש בכל הזרוע.
      משטר השאה נפל בהפגנות.
      מספיק שהתושבים יכריזו על מרד אזרחי
      על אי תשלום מס אי תשלום ארנונה
      במחוזות הדמוקרטים.אי גיוס לצבא.
      אי הכרה כלשהי במשטר הפדרלי
      זה יערער את כל מערך השלטון הפדרלי.
      והם לא ירימו אצבע חלילה.

  6. הכותב מביים את המאמר השקרים והשמצות לגבי ממשלת סין. כי זה עכשיו באופנה האמריקאית לתקוף ולהשמיץ את סין.

    1. מה דן?
      ממשלת סין לא פוגעת באויגורים? בטיבטים? באנשי הפלונג גון?
      אולי תחדש לנו משהו שאנחנו לא יודעים?

    2. חשבתי שזה באופנה לתקוף ולהשמיץ את רוסיה. לא זה מה שעשו ערוצי השמאל בארה"ב מהבוקר עד הערב במשך ארבע שנות שלטונו של טראמפ? אם מדברים על אופנות… ממש לא ברור לי למה השמאל כל כך מגן על סין. אם השמאל כל כך מוטרד מהתערבות בבחירות, ללא המגפה, לא היה לדמוקרטים סיכוי קלוש לנצח, ואם מוסיפים לנוסחה את העסקים שעשה הבן המסומם של ביידן עם סין, כשהוא תופס טרמפ באיירפורס 2, את העובדה שתקשורת השמאל חסמה כל ידיעה על החקירה נגדו בFBI, זה הופך להיות אפילו מעניין. אם חשובות לכם זכויות אדם, אני לא יודעת איפה להתחיל, כשמדובר בסין, אבל מה לומר, פתאום, כשאתם רוצים לעשות עסקים עם איראן, נזכרתם בבעיות הללו בערב הסעודית. אופנה?

    3. פעילי זכויות האדם האמיתיים מדברים על סין כבר הרבה שנים. הסיבה שעכשיו השמרנים מדברים על זה היא פוליטית: טראמפ הביא את זה לאופנה. אם המצב היה שארה"ב צריכה את סין, שפירו ואחרים היו אומרים "עם כל הצר על האויגורים, עלינו לדאוג לאינטרסים שלנו". זה ממש שקוף. יש בעיות של זכויות אדם בעוד המון מקומות. גם צפון קוריאה למשל, ששם השמרנים לא התעסקו במצב זכויות האדם כל עוד חשבו שטראמפ יחתום איתה על עסקה. אני מעריך את בן שפירו ככותב מוכשר, אבל הוא צבוע. עוד שפוט של טראמפ (אם כי לא הכי גרוע). הכל צביעות והכל אינטרסים, ויש לזכור זאת.

    4. הסתכלתי על כל התמונה והגעתי למסקנה שהניסיון שלך להסיט את הדיון מרצח האויגורים, הטיבטים ואנשי הפלונג גון, על ידי המפלגה המשלמת לך – שקוף ולא מוצלח.

      נסה להאשים את שפירו שהוא מכין מצות מילדים נוצרים. אולי זה, יצליח לך יותר.

    5. 1. דן כתב שההשמצות נגד סין הן שקריות. אתה כותב שהן לא, אבל עדיין מבטל אותן מכיוון שמי שמעלה את הבעיה הוא שמרן. מה שמשתמע מזה הוא ששמאלנים הם מוטי אג'נדה ואינטרסים בדיוק כמו שאתה מייחס לימין וזה בדיוק מה שכותב המאמר מנסה להוכיח לכם, שאתם צבועים ושקרנים מכיוון שאתם אלה שבאים מתוך גישה של עליונות מוסרית.
      2. אם לעשות השוואות לשואה, זה לא מוסרי ולכן זו עילה לפיטורין, אזי גם השמאלני שעשה את זה היה צריך ללכת הביתה.
      3. אם דיסני חרדים כל כך לזכויות אדם, אז מה שקורה בסין אמור לטריד אותם וכמו שהם מעיפים שחקנית, שהם מאמינים שהיא פגעה בזכויות אדם בדבריה, כך הם לא אמורים לעשות עסקים עם מדינה שמפרה זכויות אדם.
      זאת לוגיקה פשוטה.

    6. אתה יודע מה ההבדל בין סין לרוסיה? סין לא צריכה להפיץ פייק ניוז שאחוז זעיר של האוכלוסיה האמריקאית נחשף אליהן ולא היה להן השפעה על אף אחד. לסין יש לוביסטים, לקננים מקצועיים. סוכנויות המודיעין האמריקאיות קבעו מספר פעמים שסין מעדיפה להשתמש באמצעים לגיטימיים. בעיתונות כבר כתבו מזמן שפייסבוק וענקיות טכנולוגיה אחרות הטילו וטו על צעדים אנטי-סיניים מצד אנשי ממשל אובמה כי רצו להכנס לשוק הסיני.

  7. מה שמטריד אצל הסינים הוא
    שזאת מדינה דיקטטורית
    שהולכת ומשתלטת על העולם כלכלית וצבאית
    ומנסה להדיח את ארצות הברית
    ממעמדה כמעצמה מספר אחת בעולם
    מה שעוד מטריד הוא – שנראה שהנשיא ביידן
    לא רואה זאת כבעיה מיוחדת.

  8. אני מניח שאין חדש תחת השמש. תרבות ביטול תמיד הייתה ותמיד היו הפליות של בעלי דעה שמנוגדת לבון טון. ע"ע הפנקס האדום של מפא"י.
    ההבדל הוא שכיום כל אחד נותן במה להגיגים והמחשבות שלו על גבי המדיה החברתית – והתהודה יכולה להיות רבה.
    בעבר, אלא אם היית עיתונאי, פובלציסט, שדרן רדיו או טלוויזיה – הדעות האישיות שלך לא היו יכולות לקבל לפרסום כה נרחב ולזכות לתהודה.
    קל לפרש לא נכון דברים שמישהו אומר או כותב ומשם הדרך לגיהינום היא קצרה.
    אני רואה חדשות לבקרים איך אנשים פרטיים שכותבים את דעתם ברשתות החברתיות זוכים למטר של חצי שנאה ושטנה מצד אנשים שתומכים בצד השני.
    השיח נוטה להיות רדוד, שיח חירשים.
    אז למה צריך את זה?
    לדעתי המדיה היחידה שמאפשרת דיאלוג ופלטפורמה לתת ביטוי מעמיק של תפיסות עולם, היא הפודקאסט (בעברית – הסכת). אין מגבלה על זמן שידור (כמו בטלוויזיה), ואין מגבלה על יכולת הביטוי בכתב, יש אפשרות להתעמק ברעיונות ולתת לבן אדם להסביר את עצמו.