ביידן משמיץ את הסעודים

ההחלטה של ממשל ביידן לפרסם את דו״ח חאשוקג׳י נועדה לתקוף את סעודיה, ומראה כי מדיניות אובמה הפרו-איראנית חזרה לחיינו

בכירים אמריקניים עשו שימוש פוליטי במותו של חאשוקג׳י | מימין: ג׳מאל חאשוקג׳י, הנסיך הסעודי מוחמד בל סלמאן (ויקיפדיה, עומאר אל-ראדי)

בשבוע שעבר פרסם משרד ראש המודיעין הלאומי האמריקני (ODNI) הערכה לפיה “הנסיך הסעודי מוחמד בן סלמאן אישר את המבצע באיסטנבול ללכידת או חיסול העיתונאי הסעודי ג׳מאל חאשוקג׳י”. ממשל ביידן מסר כי הוא אינו מתכוון להעניש את המנהיג דה-פקטו של בת ברית מסורתית מחשש לפגיעה ביחסים. אך זוהי הטעיה, משום שמטרת פרסום ההערכה כי לגרום לסעודים להיראות רע ככל האפשר כדי לגרום לשותפה המועדפת של ממשל ביידן במזרח התיכון, איראן, להיראות טוב יותר בהשוואה אליהם.

הממשל מתכונן לקראת הכניסה המחודשת להסכם של ברק באובמה מ-2015 עם טהרן ולקראת מתן החותמת החוקית לתכניות הנשק הגרעיני של מדינת טרור המשגרת מתקפות טילים אל עבר ערב הסעודית מזה מספר שנים. קשה לדמיין עונש כבד יותר שתוכל להטיל וושינגטון על ריאד.

ההערכה המודיעינית לפיה הנסיך מוחמד בן סלמאן, המכונה פעמים רבות MBS, הוא האחראי להריגת חאשוקג׳י, הודלפה לראשונה לפני כמעט שנתיים וחצי על ידי גורמים אמריקניים. מטרת ההדלפה הייתה לפגום ביחסים בין ריאד לבין הנשיא דאז דונלד טראמפ.

אובמה הוריד את היחסים עם הסעודים בדרגה, וכן עם שותפות מזרח-תיכוניות נוספות של ארה״ב, משום שרצה ליישר מחדש את האינטרסים האמריקניים עם המשטר האנטי-אמריקני באיראן. אפילו לפני שעזב טראמפ את הסכם הגרעין עם איראן במאי 2018, הוא אותת כי הוא עומד לנטוש לחלוטין את המדיניות ההרסנית של קודמו בתפקיד ולבנות מחדש את מערכת הבריתות בהובלה האמריקנית באזור. טראמפ ערך את הביקור הנשיאותי הראשון שלו לערב הסעודית כדי להדגיש את חשיבות היחסים שהביאו השקעות סעודיות ומקומות עבודה אמריקניים.

לאחר שנהרג חאשוקג׳י באוקטובר 2018, בני בריתו של אובמה השתמשו בתקשורת כדי ללחוץ על טראמפ ולהפוך את ערב הסעודית לרדיואקטיבית. בנובמבר 2018 פרסם ׳הוושינגטון פוסט׳ פרטים ממקור אנונימי ממה שיהפוך להיות הערכת ה-ODNI. לפי מקורות ה׳וושינגטון פוסט׳, ב-CIA האמינו כי “אין שום סיכוי שזה קרה בלי שהנסיך היה מודע או מעורב בדבר”.

אם בן סלמאן ידע שהיה צוות בדרך לחאשוקג׳י באיסטנבול, אין כל ראיות לכך שהמשלחת הסעודית נשלחה כדי להרוג אותו, או לכך שהדבר נעשתה בהוראת בן סלמאן. זוהי הסיבה שדו״ח ODNI מסתייג מטענתו המרכזית: “על אף כי בכירים סעודים תכננו מבצע לא ברור נגד חאשוקג׳י”, נכתב בהערכה המודיעינית, “אנחנו לא יודעים כמה מוקדם החליטו הבכירים הסעודים לפגוע בו”.

כך או כך התוצאה היא אותה תוצאה – חייו של אדם נלקחו על-ידי אנשים אחרים. אך בכיסוי התקשורתי ובהצהרות ממשל ביידן הסתירו בכוונה מי היה אותו אדם.

ראשית, בניגוד לנטען בתקשורת, חאשוקג׳י לא היה בעל טור ב׳וושינגטון פוסט׳. מספרי טורי הדעה שפרסם העיתון בשמו נכתבו על-ידי אחרים. מאחר שלא היה בעל יכולת כתיבה טובה באנגלית, מאמריו, מתחילתם ועד סופם, נכתבו בתשלום על-ידי גורמים בקטאר – יריבת מועצת שיתוף הפעולה של ערב הסעודית במפרץ – שעודדו אותו להביע דעה בצורה ביקורתית על מדינת מולדתו.

בנוסף, כפי שצייץ מזכיר המדינה אנטוני בלינקן, חאשוקג׳י כלל לא החזיק באזרחות אמריקנית קבועה, ולכן לא היה זכאי להגנה ולתשומת הלב שוושינגטון חבה לאזרחים אמריקניים ומחזיקי גרין קארד. חאשוקג׳י החזיק בבעלותו דירה בווירג׳יניה והתגורר בארה״ב עם ויזת עבודה.

יתרה מכך, חאשוקג׳י אף לא היה ״מתנגד משטר״. הוא היה משת״פ סעודי המקושר לשירותי המודיעין של המדינה. הוא ניהל חברות תקשורת בבעלות בן משפחת המלוכה הסעודית  שעמד במשך תקופה ארוכה בראשות דירקטוריון המודיעין של ריאד. בעבר, החשיב חאשוקג׳י את אוסמה בין-לאדן כחבר והזדהה עם תנועות אסלאמיסטיות קיצוניות נוספות. הוא התבטא לעיתים תכופות באופן אנטי-ישראלי ואנטישמי ברשתות החברתיות. לפני שנהרג, חאשוקג׳י ביקש שני מיליון דולרים מריאד כדי להקים קבוצת חשיבה בוושינגטון כדי לקדם את האינטרסים הסעודים. במילים אחרות, נראה כי הוא השתמש במאמריו ב׳וושינגטון פוסט׳ ויחסיו עם דוחה כדי לנהל משא ומתן עם ריאד עבור נאמנותו.

בכירים אמריקניים לשעבר השתמשו במותו של חאשוקג׳י כדי לקדם את מטרותיהם. קבוצה של בכירי CIA לשעבר נהגה לתקוף את בן סלמאן עוד לפני שהחליף את מוחמד בין נייף בתור הנסיך ב-2017. בתור מי ששימש בעבר כראש המודיעין הסעודי, בכירי המודיעין האמריקני הכירו היטב את נייף, שציפו כי הוא יטפס לכס המלוכה ברגע שהמלך סלמאן המזדקן ימות. הם הניחו כי נייף ייטיב איתם בעתיד הרחוק, שכן לעיתים תכופות מעניקים הסעודים טובות לדיפלומטים אמריקניים ומרגלים לשעבר המיודדים עם הממלכה.

״חאשוקג׳י כלל לא היה אזרח אמריקני״ | מזכיר המדינה אנטוני בלינקן (קרדיט: דף הפייסבוק של מחלקת המדינה האמריקנית)

אלא שהמלך בחר לקדם את בנו לראש טור הטוענים לכתר. היוזמה האנטי-בן-סלאמנית של ה-CIA הצטלבה עם מאמצי מחנה אובמה לבלום את מדיניות טראמפ להשבת הברית המסורתית בהובלה אמריקנית במזרח התיכון. האנטי-בן-סלמאנים השתמשו במותו של חאשוקג׳י ככלי המרכזי לפעילותם, שקודמה על-ידי התקשורת כש׳הוושינגטון פוסט׳ היה הבמה המרכזית לכך.

בפרסום ההערכה המודיעינית של ה-ODNI, הכריז למעשה ממשל ביידן כי מדיניות אובמה חזרה לפעולה. כמעט כל אנשי אובמה שיצרו את הסכם הגרעין עם איראן ב-2015 חזרו לתמונה וכעת נכללים בצוותו של ביידן, המוכן לבטל את הסנקציות ולהציף את קופות המלחמה של המשטר על גדותן.

ההערכה המודיעינית אף נועדה לצבוע את הסעודים כמרושעים במיוחד, טקטיקה דומה לזו שננקטה נגד תומכי טראמפ בשנים האחרונות. הממסד משמיץ אמריקניים ממעמד הפועלים בתור גזענים וכעת בתור טרוריסטים מקומיים כדי להצדיק את השמדתם על-ידי מסירת מקומות העבודה שלהם לסין, על-ידי פתיחת הדלתות למיליוני מהגרים בלתי חוקיים ועוד. בגלל מותו של חאשוקג׳י אומרים אנשי ממשל ביידן והבובות שלהם בתקשורת כי לסעודים מגיע לחיות תחת איום של מדינת טרור המנפנפת בנשק גרעיני. הענקת לגיטימיות לפצצה האיראנית היא כמובן לא רק בעיה של בעלות בריתה של ארה״ב במזרח התיכון, אלא אף של הביטחון הלאומי האמריקני, אפילו ביבשת הביתית עצמה. אך מה זה משנה עבור המעמד השולט האמריקני שהוכיח שוב ושוב כי הוא מתעב את אמריקה?


לי סמית׳ הוא מחברו של הספר שפורסם לאחרונה ״ההפיכה התמידית: כיצד אויבים מבית ומחוץ פעלו נגד הנשיא האמריקני״. המאמר התפרסם לראשונה באתר ׳The Epoch Times׳.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

10 תגובות למאמר

  1. אנטי אמריקה, אנטי ישראל, אנטי מערב,בכנות, השמאל האמריקאי שתפס את השלטון נוטה אינסטינקטיבית לכל דבר שרע לתרבות ואנשי המערב (כלומר לבנים).
    לפני התפנית של הממלכה הברברית לכיוון של פחות קיצוניות וקנאות איסלאמית, אובאמה השתחווה ונישק את הטבעת של העריץ הפראי ואיש לא היה שם לב לשום דבר אפילו האכזריים היותר כמו עריפות וסקילות, אבל ברגע שסעודיה פנתה למערב, מייד החל מסע של התשקורת הבין לאומית לחבל בסעודים.

    1. תיקון: אין קשר בין צבע עור או מוצא ללהיות חלק מתרבות המערב.
      אל תיפול בשקר של פוליטיקת הזהויות.

    2. @ימני – יש בעולם המערבי (קרי, מדינות עם רוב לבן, עדיין) מלחמת אזרחים קרה. הרוב הדומם אינו מודע אבל זוהי מלחמת ה-ETHNO-SUICIDALISM של מיעוט משפיע של הלבנים והמטרה היא למוטט את השיטה כפי שאנו מכירים אותה. הדרך היחידה שאותו מיעוט אובדני יכול למוטט את השיטה היא לשנות את הדמוגראפיה – לדלל את הרוב הלבן ולהפוך את קנדה לסומאליה, ישראל לסודן ושוודיה לניגריה.

      השאלה הנשאלת מייד, למעשה שתי שאלות: 1. למה הרצון למוטט את השיטה הכי מוצלחת כלכלית, שהביאה הכי הרבה ב;חון וחופש והשיוויונית ביותר מאז שחר האנושות? ו-2 למה ע"י דילול הרוב הלבן?

      אלה שאלות לא קלות והנה דעתי, אתחיל מהשאלה השנייה דווקא: אם החברות (SOCIETIES) של המדינות הארופאיות והאנגלו-סאקסיות מחוץ לאירופה תשארנה הומוגניות כמו שהיו באמצע המאה ה-20, אזי לא ניתן יהיה למוטט את השיטה של ה-ENLIGHTENMENT והסובלנות והחופש.

      השאלה הראשונה היא הקשה יותר – למה השמאל רוצה למוטט את השיטה? ובכן, אינני פילוסוף, אך לדעתי השמאל הפך מתנועה הדוגלת בשיוויון אוטופי, A-LA קן-נמלים, לתנועה אנטי אנושית – ANTI-HUMANISTIC ששמה את הטבע מעל האדם ורואה בבני האדם נגיף שעדיף למגר מהעולם. לכן השמאל ב-100% חובר לתנועות הסביבתנים ונוטה אינסטינקטיבית לכל מה שעושה את חיי בני האנוש פחות טובים – משעשע לעשות תרגיל מחשבתי ולדמות מה מעלה לשמאל את הסעיף: בשר, סוכר, מלח, בית חם, חופשות בחו"ל, מין אוראלי, ילדים – הכל בשנים האחרונות הפך למוקצה מסיבה זו או אחרת.

      השמאל שונא את האדם.

  2. סעודיה אינה תלוייה בארהב
    היא יכולה לפנות לרכישת נשק
    מרוסיה.סין.מערב אירופה.פקיסטן.הודו.
    ברזיל.יש חלופות לכל מוצר אמריקאי אזרחי או צבאי
    ארהב לא יכולה להזיק הרבה לסעודיה
    כל עוד והיא לא נוקטת באמצעים אלימים
    כנגד שכנותיה או שאר העולם.
    לדעתי ניתן לחיות גם ללא ארהב

  3. אני רוצה להעלות סברה
    שכנראה ישבה גרעין
    השמאל מרגיש רגשות אשם שהוא
    כצאצא של אנשים ששעבדו ורצחו מליונים ויותר
    וגם כנגד לא לבנים.לכן הוא מנסה לפצות
    הוא כל כך מכה חטא עד כדי ביטול עצמו.
    הכנסת המהגרים הערבים והמוסלמים והשחורים
    וההיספנים והאסיתאים היתה לצורך עובדים וכפיצוי.
    בשלב ההמשך השמאל הגיע להחלטה שהוא אינו ראוי
    לשלוט בכלל ויש לתת העדפה לזרים.כלומר כל מהלך קיצוני יתפתח למהלך קיצוני יותר.
    בהתחלה הרעיון היה עקב חוסר עובדים.
    גם כמתן אופציה לחיים טובים לארצות שנפגעו.
    ופיצוי על הדרך כי המהגרים יחיו חיים טובים.
    והמוטציה התפתחה עד כדי ביטול עצמי
    שהלבן לא ראוי לשלוט בארצו.
    זה סוג של על העוולות ליהודים ואחרים.
    חיסול מדינות עצמאיות של הלבנים
    זה צדק פואטי.

    1. אכן, רגשות אשם אובדניים זה חלק מההסבר, החלק היותר רציונאלי, אגב.

      אבל לא כל ההסבר, כי אובדנות ככפרה על חטאי אבות אינה מסבירה למה השמאל תומך בצורה מוחלטת ומקדם בתוקפנות את תורת שינוי האקלים (או התחממות עולמית) ורוצה להמית 90% מאוכלוסית העולם, ולפחות בתאוריה, זה גם כולל לא לבנים.

      לדעתי, בבסיס הדת שנקראת "שמאל" יש אובדנות מוחלטת, MISANTROPISM סופני, ורגשי האשם הלבנים זה רק חלק.

      ולבסוף, שים לב שבחברות לא לבנות (למשל מוסלמים, אפריקאים ואסיאתים) אין שמאל במובן הזה של המילה, רק אולי "ניקח את הכסף של הלבנים העשירים הנאיביים ונעשה את עצמנו סוציאליסטים, אך כאשר הם LEFT TO THEIR OWN DEVICES הם חוזרים לשיבטיות פרימיטיבית והסוציאליזם הוא רק כיסוי ומכשיר דיכוי. כלומר, השמאל והשינאה העצמית הם "מחלה לבנה", ולמרבה הצער, יש גם אחינו המיזרחיים שהשתכנזו וחלו.

    2. אבל מה הסיבה לשיטה עצמית?
      אולי זה עזיבת הדת.הכנסייה.ערכי המשפחה.
      הקהילתיות.ואז הם הפכו להיות אינדיבידואלים
      ללא חיבור הדדי.אולי הניכור הביא לשינאה עצמית? בלי ערכים בלי תוכן.כנראה שהאדם
      הופך לחלול.הרי לשמאל אין פנימיות רק
      חיצוניות מזוייפת של ערכים אונברסלים.
      לדעתי זאת עוד סיבה.

  4. אבל מה הסיבה לשיטה עצמית?
    אולי זה עזיבת הדת.הכנסייה.ערכי המשפחה.
    הקהילתיות.ואז הם הפכו להיות אינדיבידואלים
    ללא חיבור הדדי.אולי הניכור הביא לשינאה עצמית? בלי ערכים בלי תוכן.כנראה שהאדם
    הופך לחלול.הרי לשמאל אין פנימיות רק
    חיצוניות מזוייפת של ערכים אונברסלים.
    לדעתי זאת עוד סיבה.

  5. אבל מה הסיבה לשיטה עצמית?
    אולי זה עזיבת הדת.הכנסייה.ערכי המשפחה.
    הקהילתיות.ואז הם הפכו להיות אינדיבידואלים
    ללא חיבור הדדי.אולי הניכור הביא לשינאה עצמית? בלי ערכים בלי תוכן.כנראה שהאדם
    הופך לחלול.הרי לשמאל אין פנימיות רק
    חיצוניות מזוייפת של ערכים אונברסלים.
    לדעתי זאת עוד סיבה

  6. אבל מה הסיבה לשיטה עצמית?
    אולי זה עזיבת הדת.הכנסייה.ערכי המשפחה.
    הקהילתיות.ואז הם הפכו להיות אינדיבידואלים
    ללא חיבור הדדי.אולי הניכור הביא לשינאה עצמית? בלי ערכים בלי תוכן.כנראה שהאדם
    הופך לחלול.הרי לשמאל אין פנימיות רק
    חיצוניות מזוייפת של ערכים אונברסלים.
    לדעתי זאת עוד סיבה