בנט, למי קראת עיוור?

כשפוליטיקאי מרשה לעצמו לומר דברים שעד כה הוגבלו רק לטוקבקים ברשת, וכאשר צד אחד שם עצמו מעל לצד אחר, הדרך לפיצוץ הופכת לקצרה מאוד

לא יכול בלי האישור של נתניהו, נפתלי בנט (צילום: קובי גדעון, לע״מ)

בשלוש השנים האחרונות הלך הימין שמימין ל׳ליכוד׳ והקצין את יחסו אליו. הטונים הוחרפו וניתן דרור להתנשאות שעד אז היינו רגילים לראות רק בערוגות השמאל. דוברים ידועים בקרב ׳ימינה׳ ומצביעיה הרשו לעצמם לא פעם לכתוב דברים איומים ונוראיים. הכינויים ״כת״, ״זומבים״ ו״עדר״, הפכו כמעט לדבר שבשגרה.

כך קרה שתומכי בנט החלו להתייחס אל תומכי ׳הליכוד׳ ונתניהו כעדר עיוור. זאת לא הגדרה שלי אגב, זוהי הגדרה אמיתית שכמה וכמה מתומכי ׳ימינה׳ ברשתות הדביקו לתומכי ׳הליכוד׳ בשלוש השנים האחרונות. יש כמובן מידה לא מועטה של התנשאות בקרב אותם תומכים, וההתנשאות הזאת חלחלה למעלה (אם לא הייתה שם מלכתחילה). זה הובהר בצורה כה בוטה בראיון שנתן הבוקר (22/03) יו״ר ימינה נפתלי בנט לאראל סג״ל ב-103FM.

סג״ל הוא לא רק ליכודניק מוצהר אלא גם מזוהה כביביסט (כפי שמכונים תומכי נתניהו ברשת), וניסה לעמת בעדינות את בנט עם המציאות הפוליטית כיום ולאורך שבע השנים האחרונות, בהן בנט עצמו היה חבר בממשלות אותן הוא מוקיע. עד כאן ראיון סטנדרטי, אבל אז הגיעה התשובה מצד בנט “אם אתה חסיד עיוור אז כן, הכל ורוד”. כשסגל שאל “רגע, מי חסיד עיוור” ענה לו בנט בלי להתבלבל “אתה”.

נעזוב רגע את החוצפה שבהטחת כינויי גנאי במראיין, ואת העובדה שסגל היה ענייני ומכבד כלפי בנט לאורך כל הריאיון, ונתייחס להצצה הכנה שסיפק בנט לראיית עולמו ולתפישתם של תומכיו בכלל. עבור בנט ותומכיו, מצביעי ׳הליכוד׳ ונתניהו הם עדר עיוור. זוהי אמירה שנשמעה בעבר על ידי תומכיו וביתר שאת בשנה האחרונה, אבל לשמוע אותה ״מפי האתון״ זה כבר סיפור אחר. כשבנט נשאל על ידי סגל האם זה אומר שלמעלה ממיליון מצביעים הם “חסידים עיוורים” כדבריו, בנט אפילו לא טרח לענות.

השיח הזה לא מקרי. בשלוש השנים האחרונות ובמיוחד בשנה החולפת, החריפו תומכי בנט את דבריהם כלפי הליכוד ומצביעיו. כינויי ״כת״, ״עדר״, ״זומבים״ ועוד הפכו בקרב תומכי ׳ימינה׳ לכינויים כמעט קבועים. זה כמובן לא מפריע לאותם אנשים בדיוק להלין על ״השיח הפוגעני״ מצד תומכי נתניהו, ולא פעם יש מין ״תיוגי תוכחה״ שבהם דורשים תומכי ׳ימינה׳ מתומכי נתניהו לגנות אמירה כזאת או אחרת. צעדים דומים מצד תומכי נתניהו אגב, נענים בשתיקה רועמת, או בהתחמקויות שקופות.

כשצד אחד שם עצמו מעל לצד אחר, הדרך לפיצוץ הופכת קצרה מאוד. אני לא מנקה כמובן גם את חבריי תומכי נתניהו, שגם אצלם קיים שיח בוטה לא פחות, אבל כאשר פוליטיקאי מרשה לעצמו לומר דברים שעד אז הוגבלו רק לרשת, השיח כבר הופך לציבורי הרבה יותר, ובנט ותומכיו מרשים לעצמם לומר דברים חמורים יותר ויותר. האמירה כלפי סג״ל רק מוכיחה את זה. ולכן יש לי רק שאלה אחת לבנט: למי קראת עיוור?


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. המשחק של בניטו נפתליני :
    1. הוצאה לה-פיד מחוץ לתחרות על ראשות הממשלה.
    2. מלחמה עם סערה בכוס קפה-בוץ על ראשות הממשלה.
    3. כלשון מאזניים לנסות להכריח את החרדים להכנס לממשלתו בתנאיו.
    4. אם יצליח לו לכפות על יריביו לגוש את קבלתו כראש ממשלה, ממשלתו תורכב מלה-פיד "מוקטן אגו", מחרדים "כנועים", ומ"מרכז" שיכיל אותו כראש ואת סערה בכוס קפה-בוץ כבן-ברית מרכזי, לזה היא יקרא "ממשלת ימין בראשותי", והוא כבר הכריז שלפיד יוכנס לממשלה בתנאי שלא הוא ישב בראשה גם לא ברוטציה.
    זה המשחק של בניטו נפתליני המגלומן המהמר בנועזות "על כל הקופה".
    לכן הוא חייב לשמור על השוט של "נגד חרמות" ובפרט "לא נגד ביבי", כי זה השוט העיקרי שלו לכפות את עצמו כראש ממשלה על גוש האנטי ביבי, הוא יציע להם, קבלו אותי לראש עם קווי יסוד "ימניים" למראה ואם לא אצטרף לגוש ביבי.
    מה יכולים סערה בכוס קפה-בוץ ולה-פיד לעשות ?
    יקבלו אותו לראש ? אבד להם כל סיכוי להיות אי פעם בראש גם בגלל ההשפלה וגם כי ההנחה היא שבבחירות שאחרי גם ביבי כבר לא יהיה ואז בניטו נפתליני יהפוך למחליפו.
    משחק "על כל הקופה".
    משחק שהיחידי שמבין אותו ומשחק מולו בהתאם זה דווקא ביבי.
    כי רק קינג ביבים ובניטו נפתליני הם מספיק "אחרי" בסביבה כדי לראות בכל השאר "אידיוטים שימושיים" המחפשים מי שירכב עליהם.

    תודו שמשחקו הזה של בניטו נפתליני מול קינג ביבים הוא המעניין יותר משל שאר השחקנים במגרש

    אז מה היה לנו לפי בניטו נפתליני :
    התחייבות – לה-פיד לא בראש גם לא ברוטציה כי אינו לגיטימי כ"איש שמאל".
    הצהרה – לה-פיד כן שותף לגיטימי לממשלה.
    הצהרה – סערה בכוס קפה-בוץ שותף לגיטימי גם לראשות הממשלה אבל "לא מתאים".
    הצהרה – החרדים שותפים לגיטימיים בתנאי שהם לא הקובעים.
    הצהרה – לא לרשימה המשותפת ואויבי ישראל
    הצהרה – ביבי צריך ללכת
    מסקנות : לעיל.

    ללה-פיד אין קלפים וגם אם היו אין לו מי שישחק בהם…
    לסערה בכוס קפה-בוץ אין קלפים אבל יש לו יכולת לשחק בהם אם היו…
    לבניטו נפתליני יש תוכנית למשחק אבל לא בטוח שיש קלפים או היכולת לשחק בהם…
    וביבי ? אה, הוא גם יש לו יכולת לשחק בקלפים, אבל גם ובעיקר, הוא היחיד על המגרש המסוגל ליצור קלפי משחק שכאלה…
    ולכן
    לפי דת ההמונים העתיקה
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%97%D7%9D_%D7%95%D7%A9%D7%A2%D7%A9%D7%95%D7%A2%D7%99%D7%9D
    הוא גם מי שאמור לנצח בנתונים הקיימים

  2. חכ' שמופיע בסירטונים קוץ אגרוף ובטון לא נעים מודיע שהוא עובד בשביל העם שלי וחוזר על צרוף המילים אין סוף פעמים,אני רוצה להעיר לבנטאני עדיין לא העם שלך.חכה כשתבחר ברוב קולות ותיצבור רשימת השגים פוליטיים עבור ישראל ,אולי אז אסכים שתיקרא לי העם שלי.לא כדאי להתבלבל בגילך הצעיר בנט קח אוויר ונשימה ארוכה.חכה עוד רגע ואל תחזיק אגרופים קפוצים.העם לא אוהב מנהיג שמדבר בתוקפנות מרגיזה ובאגרופים קפוצים.

    1. רק שבנט קרא לסג״ל ׳חסיד עיור׳ רק על סמך תמיכתו בנתניהו. זה אומר שבנט לא מכיר באפשרות של תומכי ליכוד שמודים בקיומו של רע אך חושבים שהמחיר שווה את זה, אחרת אין לדבריו הגיון.
      כך שכותב המאמר צודק ואתה זה שצריך ללמוד הבנת הנשמע והנקרא.
      דוד

    2. איך אתה מסיק מזה שאם 'אראל סגל' הוא חסיד עיוור אז כל מצביעי נתניהו הם 'חסידים עוורים'? (אגב בנוסף לכך תקשיב לראיון עצמו אראל סגל שאל 'אני חסיד עיוור' בנט התחיל משפט במילה 'אתה' ואראל קטע אותו לפני הספיק לסיים את המשפט. הטענה שבנט אמר שאראל סגל חסיד עיוור אינה אלא בדמיון של כותב המאמר )

  3. לכותב המאמר יש בעיה קשה בהבנה, האמירה “אם אתה חסיד עיוור אז כן, הכל ורוד” אין פירושה שכל מבציעי ביבי עיוורים. יש הרבה מצביעי ביבי שחשובים שלא הכל וורוד – יש בהחלט לביבי חסרונות, אבל היתרונות עולים על החסרונות. כדאי שהמערכת תדאג לכותבים עם מעט הבנה.

    1. יש לך בעיה קשה בהפצת שקרים:

      מי שמשלם לך על ה"תגובה" לא ענה על השאלה: "האם זה אומר שלמעלה ממיליון מצביעים הם “חסידים עיוורים” כדבריו" ולפיכך, זו הסכמה בשתיקה. מי שמשלם לך על ה"תגובה", יכל לומר את מה שאתה מייחס לו אבל לא אמר!

      ולכן, אתה יכול לספר את המעשיות שלך לנסראללה. כדאי שמנהיג החזבאללה, ידאג ל"מגיבים" שלא נתפסים כל כך מהר בשקריהם.

    2. הייתי מעט עסוק אתמול ואגב, איש לא משלם לי.
      אני מבין שאתה עדיין סובל מקשיי הבנה אז אסביר לך:
      מטענתו של בנט על סג״ל משמע שבעיניו תמיכה בנתניהו היא ראיה מספקת להיותך חסיד עיוור ומכאן שזה נכון באותה מידה לעוד מיליון מצביעים.

    3. תחליט

      א. אם אתה דוד או דודו?
      ב. האם "האמירה “אם אתה חסיד עיוור אז כן, הכל ורוד” אין פירושה שכל מבציעי ביבי עיוורים"

      או

      "משמע שבעיניו תמיכה בנתניהו היא ראיה מספקת להיותך חסיד עיוור ומכאן שזה נכון באותה מידה לעוד מיליון מצביעים"?

      תחזור אלינו כאשר תתפנה להחליט.

  4. כדברי לאונידס הספרטני למלך אתונה: "אם".
    כבר לא מלמדים הבנת הנקרא בבתי ספר? שואל ברצינות.

  5. כשחסיד עיוור כותב על חסיד עיוור שהוא לא חסיד עיוור זה מתחיל להיות משעשע. אין לנו שום בעיה בהתנשאות. אנחנו ימנים, סופר אינטליגנטים, חושבים שביבי הוא מנהיג עם מלא יתרונות וגם עם הרבה חסרונות או וויתורים על תחומים מסויימים, בעיקר ענייני פנים. לביב יש המון מעריצים עיוורים ומטומטמים כמו שמוכיח כותב המאמר. זה בסדר כי גם ליאיר לפיד וכל השאר יש כאלו. גם בנט היה מת שיהיו לו כאלו, אבל הוא כנראה פחות טוב בזה…. אז נשארנו אנחנו החכמים. יש לך בעיה עם ההתנשאות? תתנפח!

  6. ממש "סקופ" בנט ניוול את הפה ואמר תוך כדי שיחה "אם אתה חסיד עיוור"
    אם זה כל מה שמצאת אני גאה במגזר ששומר על ביבי מימין על הדיבור המהוגן שלו.
    ואתה עומר אריכא, הקורונה לא עשתה לך טוב, צא קצת החוצה, יש דברים מעניינים לבנות עליהם תיאוריות.