גדעון סער לא מביא תקווה חדשה

גדעון סער חזר מפרישתו והבטיח דפוסי התנהלות חדשים בפוליטיקה. בפועל הוא בעיקר שותק ומתחבא מאחורי הטעויות של בנט ושקד

גדעון סער (צילום: דוברות הכנסת)

בשבועות האחרונים מתנהל קמפיין רשת מתוזמר נגד גדעון סער, המתייחס לנסיבות התפטרותו מהכנסת בשנת 2014. יוזמי הקמפיין מנסים להשחיר את שמו, ולהציג אותו כמי שלכאורה מעל בתפקידו וניצל את מרותו לצרכיו האישיים. לכן, מפתיע שסער לא מצא לנכון להתייחס להאשמות ולהדוף את השמועות. שתיקתו אל מול הטירוף המתחולל כעת במערכת הפוליטית אינה מקרית.

כשסער הקים את "תקווה חדשה", הוא נטע בתוך המערכת הפוליטית את התחושה שניתן להחליף את נתניהו, וגם איים לפרק את הליכוד מבפנים. הסקרים ניבאו לו מספר דו-ספרתי של מנדטים, ראש בראש מול נתניהו, אבל במבחן המציאות הוא לא עמד בציפיות, וסיים עם שישה מנדטים בלבד.

שתי הבטחות הבחירות שסער הציע לציבור; היו רק לא ביבי, "מי שרוצה את נתניהו ראש ממשלה, שלא יצביע בשבילי", והשנייה – לאחות את הקרעים בין הימין למרכז-שמאל.
הוא עמד בהבטחתו הראשונה כשחבר לממשלת שמאל, והביא למפלתה של מפלגת הליכוד בראשות נתניהו, אבל הבטחתו השנייה חסרת כל אחיזה במציאות.

כעת הוא נוקט בטקטיקת "יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו". הוא מנסה לצאת כשהפסדו בשכרו. למרות שהכנסת סוערת – הוא ממלא את פיו מים. הוא יושב ביציע ומחכה שהמציאות תתגלה לפניו. דומה שהוא קיבל הכוונה מיועציו הפוליטיים לא לשחק עכשיו את המשחק הפוליטי.

כלפי חוץ הוא מהאו"ם, לא מגיב להתרחשויות הפוליטיות ולא נכנס לתגרות ברשתות החברתיות או בתקשורת המרכזית. זאת בשעה שחבריו לקואליציה חבולים ומותשים מלילות לבנים, ומשכן הכנסת מתנדנד על סף תהום.

סער והנשיא לשעבר (צילום: חיים צח, לע"מ)

שתיקה זו מגלה טפח אך מכסה טפחיים. סער מנסה לצאת "נקי" מהממשלה המורכבת והקיצונית שהוא עצמו היה אחד האדריכלים שלה. הוא יודע שהחיבורים המלאכותיים בין "רע"מ" ו"מרצ" לבין "ימינה", ובין "תקווה חדשה" ל"יש עתיד" – הם מן המסוכנים לביטחון המדינה.

כלפי פנים הוא ממשיך להגיע לסניפי "תקווה חדשה" ולחרוש את השטח. הוא מבין שבניית השטח תהיינה גלגל ההצלה שלו בבחירות הבאות בהיעדר אידיאולוגיה עקבית ועשייה ציבורית ממשית. הוא ער לתחושות הציבור מצד אחד, ובוחן בצורה קרה ומחושבת את המציאות הפוליטית מצד שני. הוא לומד את המפה ושוקל כיצד להגיב אליה. הוא יודע שבמשחק הכיסאות הזה, אם בנט ייכשל – הוא ירוויח, והוא לא רוצה לעמוד יותר מדי קרוב לבנט כדי שהכישלון הצפוי לא ידבק בו. לעומת זאת, אם בנט יצליח – סער תמיד יוכל לקפוץ על עגלת הניצחון. להצלחה אבות רבים, אבל הכישלון הוא יתום.

הברית בין בנט לסער היא לא "ברית אחים", היא נוצרה לאחר שעל פי פרסומים, האחרון מימן, לכאורה, נגד בנט קמפיין נגטיב אגרסיבי ברשת במהלך מערכת הבחירות. שניהם התמודדו על אותו בייס – ימין, חילוני, ליברלי, ונאבקו מלחמת חורמה על קולות מתנגדי נתניהו שנמצאים בימין.

למרות שנדמה שלממשלה הנוכחית קיימים רק חוליים פוליטיים, הקואליציה מוכיחה שהיא לא חפה גם מכשלים מוסריים. התקרית המביכה שבה חבר הכנסת האבל מאיר יצחק הלוי, נקרא למשכן הכנסת שעתיים לאחר הלווית אחותו, היא סימפטום לשפל מוסרי מתמשך בין כותלי הכנסת.

אירוע זה יחד עם כישלון הקואליציה להעביר את חוק האזרחות, ומשיכת חוק וועדות המעקב הצבאיות אחרי בנות דתיות מחשש שלא יעבור, מצביעים על כך שהממשלה פריכה ועומדת על כרעי התרנגולת. האירועים המביכים הללו אולי יחזקו את הגושים מבפנים, אך עלולים לפורר לחלוטין את האפשרות לאמון ולשיתופי פעולה בין הקואליציה לבין האופוזיציה בעתיד.

מפלגת "תקווה חדשה", שחרטה על דגלה לפעול "למען אחדות ישראל כערך וכמרכיב בעוצמה הלאומית, לחיזוק המשותף, לאיחוי הקרעים והשסעים, להתרחקות משיח מפלג ולחיבור בין כל חלקי העם" (מתוך אתר המפלגה) לא תוכל לקדם יעדים אלה באמצעות מדיניות של שתיקה.

זאב ז'בוטינסקי כתב בהמנון בית"ר ב-1932 "כי שקט הוא רפש", כשהשקט נובע מהסתרה ושקרים – הוא לא שקט, הוא רפש.

הכותב הוא יו"ר קבוצת Baysberg Team, אסטרטג ויועץ לנבחרי ציבור ומועמדים פוליטיים


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  2. ומצד שני, דווקא גדעון סער בהתנהלותו (המבישה) הוא
    מבשר הבחירות שיהיו מוקדם מהמצופה…..
    ובתקווה חדשה שגדעון על חמשת המנדטים שלו יעלם סוף סוף
    באיזה חדר שירותים אפל

  3. סער מביא פאשיזם. זהו.

    אחד האיסורים החמורים במשטר דמוקרטי על חקיקה, הנו איסור על חקיקה למפרע.

    כלומר, חקיקה החלה בדיעבד. עיקרון החוקיות במשטר דמוקרטי קובע, שחוק יכול לחול רק מרגע חקיקתו. סער תמך, יזם וקידם (הצעת זהות של אחרים) חקיקה כזו – (א) כלומר, סער קידם חקיקה למפרע/בדיעבר (ב) חקיקה פרסונלית כנגד יריב פוליטי (נתניהו).

    בתקווה חדשה רצו לקדם חוק שימנע מנתניהו להתמודד בבחירות – https://news.walla.co.il/item/3440416

    חקיקה החלה בדיעבד, כנגד יריב פוליטי הינה אחת מהגדרות הפאשיזם. כאשר היטלר עלה לשלטון, היטלר השתמש בחקיקה כנגד יריבים פוליטיים. בדיוק (גם ואך לא רק) על מנת לאסור עליהם להתמודד מולו. זה מה שסער, בנט, שקד, אלקין לפיד וליברמן עושים.

    פיכך, אין מקום בכנסת הבאה לא לבנט הפאשיסט, לא לשקד הפאשיסטית, לא לסער הפאשיסט, לא לאלקין הפאשיסט, לא לליברמן הפאשיסט ולא לשאר הפאשיסטים ממפלגותיהם! האנשים האלה צריכים להיות מגורשים לנצח, מכל תפקיד ממלכתי.

    1. אהבתי תגובתך המלומדת אחמד

  4. אחרי ששהגלגל יתהפך והימין יחזור לשילטון…….

    א. לשלוט בכל הכוח!
    ב. לסגור חשבונות עם האויב השמאלני באכזריות!
    ג. לשבור את בגץ לרסיסים!

  5. סער שותק, בהנחה שגם אויל מחריש לחכם יחשב. גם אנשיו שותקים כולם. במיוחד מעוררת פליאה שתיקתו של "מר הגינות ויושר" בני בגין, שהצטרף להונאה הגדולה ביותר בפוליטיקה. בלי שום הסבר או אמריה מה משיר את השרץ. ולמעשה גם לא עושה מאומה בממשלה או בכנסת (נאומים, ועדות) האם הוא סובל מדמנטיה?

    1. איך הגעת לאמירה שבני בגין הוא מר הגינות ויושר? ההיפך הוא הנכון. נבל ונבזה. חומץ בן יין. ביבי הכניס אותו לכנסת על רשימת מועמדים שלא נבחרו ברשימת הליכוד. וכשלא התאים לו פעל נגד מטיבו.
      הוא נהנה מפרזיטיות. זו ההגדרה המתאימה לנבל.

  6. פשוט מאוד בבנט ידבק הכישלון והרי בנט מפלגתו תמיד תשתרך אחרי הליכוד…………………………………….סער ממתין שביבי יתיאש ויפרוש ואז הוא יחזור לליכוד בעוצמה ררבה………………………..לסער יש כיום מלאי תארים שר הפנים שר המשפטים סגן ראש הממשלה והוא בעצם בונה את הבייס שלו למקפצה לראשות הממשלה אבל רק אחרי שביבי ילך

  7. גדעון סער מיאתה בכלל אפס מאופס פקיד אומלל אין בך שום תוכן חוץ משנאה סופך להיות מודח מהחיים הציבורים אתה מגעיל את העם בהתנהלותך היום יומית