דעה: עידית סילמן היא ילדה קטנה עם רגשי נחיתות גדולים

פרשת ההקלטות היא רק האחרונה בשרשרת הולכת ומתארכת של שורת תקריות מביכה ומטורללת שהמשותף לה הוא אחד: חברת הכנסת, יו"ר הועדה המסדרת, נציגת האל על פני האדמה, האדמו"רית עידית סילמן, הראשונה לשמה

נכנסה עם מיקרופון לתוך מליאת הכנסת, עידית סילמן (צילום: justin evans)

אני צופה בשבועות האחרונים בדיונים של הוועדה המסדרת בהשתאות.
כן, השתאות.
בגלל יושבת הראש, עידית סילמן.
אם היא קוראת עכשיו את המאמר היא שמחה כי אמרתי שהיא יושבת הראש, זה הרי הכי חשוב לה.
שלא ישכחו שהיא יושבת הראש של הוועדה המסדרת.
שהיא יושבת הראש של הקואליציה.
שהיא יד ימינו של ראש הממשלה.
שהיא חברת הכנסת, עידית סילמן.
לא משנה שהיא שקרנית.
לא משנה שראש הממשלה נוכל.
לא משנה שהממשלה הזו מסוכנת למדינת ישראל.
לא נוצרה הקואליציה הזו אלא למענה, גם הממשלה, גם המדינה.
רוב הזמן אני לא מאמינה שהאישה הזו שהיא, ככל הנראה, האדם העילג ביותר בתולדות כנסת ישראל, נמצאת בה בכלל.

גם היא לא מאמינה, לכן היא מצטלמת כל הזמן.
כדי להנציח, כדי לא לשכוח. כדי שתהיה לה הוכחה כשיגמרו חמש עשרה דקות התהילה האלה שאפשר לחייך אליהן בחינניות אבל האמת שאין בהן שום דבר מצחיק.

יש כאן מקרה קיצוני של זילות.
עידית סילמן מנציחה את עצמה בעשרות תמונות סלפי עם כל אדם שהיא נפגשת איתו או חולפת על פניו.

גם בלילות הארוכים של הפיליבסטר המתיש כאשר אנשים משנים מצב צבירה ותוקעים גפרורים בעיניים, נערת הסלפי מדלגת ביניהם, בסרט שלא מכסה את רעמת התלתלים, בשרוולים שלא מכסים את המרפקים, בחצאיות שלא מכסות את הברכיים. דתיה, מדלגת ביניהם כמו דבורה בין פרחים, מכוונת את הטלפון ומחייכת חיוך מנצח כמי שאומרת ״אני עידית סילמן ניצחתי״.
והיא כנראה ניצחה הרבה אנשים שלעגו לה לאורך הדרך ולא האמינו בה.

ובמקום ללמוד שזה פוגע וכואב, עכשיו היא עושה את זה לאחרים. הזלזול שהיא מפגינה כלפי חברי הועדה המסדרת וחברי האופוזיציה בכלל הוא זלזול שלא נראה כמוהו בכנסת. אל מול זעקותיהם ופניהם המאדימות מכעס, היא יושבת נינוחה ומחייכת בלי שום התייחסות אנושית, בלי שום הערכה כלפי אנשים שנמצאים שם שנים, בלי שום חמלה כלפי הרגשות שלהם כאשר היא מבטלת את זכויותיהם הפרלמנטריות להשמיע את קולם, לקבל ייצוג הולם בוועדות.

גם עכשיו היא לא מבינה שלועגים לה, שצוחקים ממנה ולא איתה, שמשתמשים בה.
בנט הציב בחזית את האישה המזרחית המתלהבת, תוך יישור קו עם קואליציה גזענית למדי.
יש שרה אשכנזית שהיא מהנדסת.
יש שר אשכנזי שהוא טייס וקצין בסיירת מטכ״ל.
יש את ניר אורבך האשכנזי עם הילת הציונות הדתית.
ויש את עידית סילמן שאסירת תודה שהכניסו אותה למילייה הפסאודו-מכובד הזה ובתמורה היא שפחתם הנרצעת.

זה יכול היה להיות סיפור הצלחה בו אמהות של ילדות מזרחיות וגם ילדים היו יכולות להביט בגאווה בילדה המזרחית שהגיעה לגדולה,
אבל לא נותר להן אלא להתבייש. אין אמא שרוצה לגדל את עידית סילמן הבאה.

גרוע מכך, גם חברותיה שמריעות לה בקבוצות הוואטסאפ וברשת לא רוצות לגדל את עידית סילמן הבאה.
לו היה אכפת להן ממנה באמת, הן היו אומרות לה את האמת.
כמה אנשים בזים לה, כמה היא נוכלת, כמה היא מגוחכת.

אבל לנשים יש תכונה כזו לומר יקרה, יקירה, אהובה, מלכה, מדהימה, מהממת מתוך הנחה שהן חייבות לחזק נשים כי הן נשים גם אם אין שום הצדקה. מעולם לא שמעתי בין כתלי הכנסת נבחר ציבור עם כל כך הרבה שגיאות בעברית, כולל חברי הכנסת הערבים, עולים חדשים וכאלה שעברית היא אינה שפת אמם.

לא, זה לא קטנוני.
זה לא יתכן שנבחר ציבור בכנסת ישראל יאמר:
״אני יעמוד על זה״, ״אני יוציא אותך״, ״שלושת הוועדות״, ״שש מקומות״. זה פשוט לא יתכן.

לא יתכן שהיא תתבל את עילגותה עם ״אחלה״, ״יאללה״, ״סבבה״.

והצביעות של השמאל לא לומר על כך דבר כי היא לא אסנת מארק ולא מירי רגב, שתיהן אגב רהוטות הרבה יותר ממנה.

הרי לא יתכן שנפתלי בנט פגש בה והתרשם כי אינו יכול שלא לכלול אותה ברשימת ימינה. יש כאן סיפור אחר של אישה שהתבטלה מולו לחלוטין. שכחה שהיא הייתה ימנית, שכחה שהיא הייתה דתיה, שכחה שהיא הייתה ציונית, שכחה שהיה לה כבוד עצמי ובכל פעם שנראה כי מסתמן רגע של מבוכה היא אצה רצה במליאה אל ראש הממשלה ומרגיעה אותו.

על הדרך היא מקפידה לחייך אל כל אחד, להכין עוגה, ללטף חגורה (בחיי), להסיט שערה.
ולהצטלם ולהצטלם ולהצטלם.

היא חייבת שכולם יאהבו אותה. היא מוכרחה.

כך בהתנהלות של יושבת ראש ועדת קישוט שמעטרת את הכל בלבבות קטנים או של מש״קית חינוך נלהבת במיוחד, היא לא מתחילה אפילו להבין את המקום בו היא נמצאת ואת התפקיד אותו היא נושאת.

חברי הכנסת הוותיקים יותר, כולל אלה מהקואליציה, מסבירים לה שוב ושוב שההתנהלות שלה אינה מתקבלת על הדעת. ״כמו ילדה קטנה״, אמר לה חבר הכנסת מאיר פרוש והיא באקט של בגרות ענתה לו: ״לא תקרא לי ילדה קטנה. אתם לא מקשיבים. אני מנהלת את הדיון. לא אתם״.

אחר כך הרשת געשה ואף אחד לא העז לומר לה את האמת. שזה לא כמו שהיא רוצה לחשוב, זה לא בגלל שהיא אישה, זה בגלל שהיא מתנהגת כמו ילדה קטנה. כל ההתנהלות שלה מאז הצדיקה את האמירה הזו.

באחת הישיבות היא אמרה את המשפט התמוה: ״אני הייתי מורה, אני זוכרת את הכל״. לא הבנתי מה הקשר אבל זה הפך להיות תמוה עוד יותר כאשר עוד ועוד חברי ועדה ביקשו לדעת מה לימדה והיא סירבה לומר. ״אתם לא רוצים לדעת״, אמרה.
הם דווקא רצו לדעת. גם אני. לא עולה בדעתי מה יכולה הייתה ללמד שהתביישה לומר ואם התביישה מדוע אמרה שהייתה מורה.

והתדהמה לגבי יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן נמשכת כל יום. מדי פעם היא פולטת משפטים כמו ״אני יעשה מה שאני רוצה״ באקט כמעט מטורף של אגו שלא נותר אלא להשתאות.

אני תוהה מאיזו נחיתות הגיעה עד שהיא מנופפת כל הזמן בתפקיד, במעמד, בפוזיציה. אין כל כבוד בלשרת קואליציה שמושתתת כולה על שקר ונוכלות. אין כל כבוד בלעמוד לימינו של ראש ממשלה ששיקר לבוחריו על הכל.

עידית סילמן (צילום: דוברות הכנסת)

אבל עידית מרגיעה אותנו כאילו היינו ילדים קטנים בכיתה: ״אתם בידיים טובות״. היא שוכחת שאנחנו כבר יודעים מזמן שאנחנו בידיים הגרועות ביותר שהיו כאן מאז קום המדינה.

ואז מתחולל אירוע נוסף שהרעיד את אמות הסיפים. חבר הכנסת מיקי זוהר אמר לה: ״את תעני כמו ילדה טובה״. קמפיין שלם של ״כולנו עידית סילמן״ שטף את הרשת. אף אחת מאלה שצווחו עליו ״מיזוגן״ לא טרחה לבדוק שדקה לפני כן מיקי זוהר הגיע לדיון וביקש לדעת על איזה סעיף מדברים.

עידית ״המורה״ יכולה היתה לומר 'ג.3' אבל היא בחרה לומר לו ״אתה איחרת אז אתה תשאל את החבר שיושב על ידך״.
כן, כאילו הוא הילד הקטן.

היא מתנהגת בצורה הזו כי לה מותר. לה מותר הכל כי היא חברת הכנסת יושבת ראש הקואליציה, שליחת האל, הוד רוממותה הגב' עידית סילמן.

אני מזכירה לכם שמא אולי כבר שכחתם תוך כדי קריאה כי לא ראיתם תמונת סלפי שלה בדקות האחרונות.

מדי פעם חברי הכנסת הוותיקים יותר בוועדה המסדרת מנסים להסביר לה בנועם שהיא מתנהלת לא נכון, והיא, במקום ללמוד, מביטה בהם בבוז ועונה להם בדורסנות עם חיוך של ילדה קטנה שניצחה.

היא רק לא יודעת שהיא מפסידה. רוב הזמן היא מודדת זמנים לחברי הועדה תוך שהיא לא מקשיבה בכלל לתוכן הדברים, גם כאשר פונים אליה ישירות. היא לא מביטה אל הדוברים, לא עוזבת את הטלפון הסלולרי (פעם כשהעירו לה אמרה שהיא מתייעצת לגבי סוגיה משפטית ואחר כך התברר כי התכתבה עם חברות בקבוצת הוואטסאפ) ומכריזה בלי שום קשר לשלב בו נמצא הדובר שעליו לסיים.

זה הגיע למצב בו חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן דיברה בכאב על משפחות שכולות ויושבת הראש עידית סילמן אמרה תוך כדי ״יש לך שלושים שניות״.

בצום י״ז בתמוז כעסו בצדק חברי הכנסת החרדים על כך שכינסה אותם בדחיפות ולבסוף הסתבר כי ללא כל סיבה. היא בתגובה אמרה שמזמן לא ראתה כך את החרדים מזיעים, אבל אף אחד לא פתח בקמפיין ״כולנו חרדים״. ״הכנתי לכם סנדוויצ׳ים לאחרי הצום״, ענתה בלעג.

בדיון אחר בו דיברה בשקט ואנשים התלוננו כי קשה לשמוע אותה ענתה בפרץ של מירמור שהצטבר כנראה: ״כי אני ילדה קטנה, זה דציבלים של ילדה קטנה״. כן, בהחלט ילדה קטנה.

היא נאחזת כבקרש הצלה במזכירה של הועדה, ביועצת המשפטית של הועדה, בראשי הוועדה האחרים שיחליפו אותה כאשר היא כבר לא יכולה. והפלא ופלא, כאשר חבר הכנסת בועז טופורובסקי יושב בראש הועדה הדברים מתנהלים בשקט.

תאמרו ודאי ״כי חברי הועדה נשמעים לגבר״.

אז לא, הדברים מתנהלים בשקט גם כאשר חברת הכנסת מירב בן ארי יושבת בראש הועדה. עידית סילמן לא יודעת לנהל את הועדה, לא יודעת לנהל את ההצבעות, לא מכירה הרבה מאוד מהנהלים. מה שלא הפריע לה, אגב, לשגר למרכז האופוזיציה, חבר הכנסת יריב לוין, איום שהיא עומדת לממש את ההחלטות לגבי ועדות הכנסת גם בלי הסכמה של האופוזיציה.

הקואליציה באקט חסר תקדים נתנה לאופוזיציה מינויים של ראשי ועדה בוועדות הזניחות ביותר, בתוך הועדות אין שום קורלציה בין מספר המנדטים של מפלגות האופוזיציה לבין מספר חבריהן בוועדה אבל כל זה לא מעניין את עידית סילמן כי היא יושבת ראש הקואליציה והיא ״עושה מה שהיא רוצה״.

כל הסיפור הוא עליה אם עדיין לא הבנתם. עיני העולם נישאות אל האולימפיאדה, עיני הישראלים נשואות אל טקס הפתיחה, אל ההנצחה של הספורטאים שנרצחו במינכן, אל הספורטאים הישראלים המייצגים את מדינת ישראל אבל עידית סילמן מעלה תמונה שלה, של עצמה, של עידית סילמן, עוטה מדליות על צווארה כי מה שחשוב באמת זו לא האולימפיאדה ולא הנבחרת הישראלית, מה שחשוב באמת הוא העובדה שגם היא הייתה פעם מתעמלת.

הלילה חשף חבר הכנסת ליצמן מעל דוכן הכנסת שהגברת סילמן הסתובבה ברחבי הכנסת עם מכשיר הקלטה והקליטה שיחות חולין של חברי כנסת.

מעל בימת הכנסת נטען כי היא עשתה את זה בשליחות של ערוץ 12 אך עדכנה מבעוד מועד רק את חברי הקואליציה.

המעשה הזה פסול מכל כך הרבה סיבות.

חברי הכנסת ליצמן וגפני הגישו על כך תלונה. מחר היא תזעק שזה בגלל שהיא אישה וה "חברות" שלה תצאנה בקמפיין חדש.

דפנה ליאל מחדשות ערוץ 12 מיהרה לומר ״שטויות״, כי כך מתנהל האתרוג האינסופי של התקשורת כלפי הממשלה הזו.

סילמן אמרה כמובן שלא הקליטה, מה שאומר שלחלוטין הקליטה.

צריך לקוות שבמסגרת הלילות הארוכים בכנסת אותם טרחה לדאוג שיתעדו בצילום, היא שכחה ללחוץ על כפתור ההקלטה מרוב עייפות.

אולי לא ילדה קטנה, אבל בהחלט בושה גדולה.

לקריאת כל המאמרים של אורנה ישר – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

  

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. אתם עלובים פתטיים!!!
    אין חכם מה להגיד אז אתם מוציאים את השנאה שלכם דרך רשימה של הכפשות ילדותיות!
    תת רמה זה מה שאתם

    1. למה אתה כועס כל כך….
      הנה מתוק קח סרט עם פרפרים ופייטים,
      ולך לך אל חוג הדמיון המודרך של בנט ולפיד
      ותצעק, אני גבר. אני חזק. אני יפה. אני מנהל. אני קובע…..

  2. 1.המבוגרים יותר זוכרים את פורשי צומת שבחרו שלא לפרוש מממשלת הזדון של רבין-אסתר סלמוביץ,גולדפרב וגונן שגב-ההיסטוריה תזכור אותם כבוגדים במחניהם ובמפלגתם וכגנבי קולות ומועלים באמון הציבור.סילמן ביחד עם אורבך ומתן כהנא גרועים מהם-הם סמרטוטי רצפה לא נקיים מתחת לרגליו הטמאות של הנוכל הפוליטי הגדול ביותר מאז הוקמו מוסדות היישוב לפני 90 שנה.וסילמן היא סחבה מזוהמת שבבחירות הבאות תיבעט מכל המדרגות של בית הנבחרים,ואולי ביחד עם אביר קארה תוזמן לחקירה פלילית(הלוא באיזשהו שלב יפנה הנוכל את משרת היעמ"ש וביחד עם ממשלה חדשה שתקום ויועמ"ש חדש בצירוף תלונה במשטרה היא תיחקר ותזומן לחקירה באזהרה כנאשמת !).
    2.היא לא מתקרבת לרמתה של אסנת מארק שהיא כזכור עו"ד.היא לא מתקרבת לרמתה של מירי רגב-למי שלא יודע מתחילת שנות ה-90 חייב כל קצין בדרגת רס"ן שרוצה להתמנות לסא"ל ומעלה לסיים תואר ותא"ל צריך להיות עם 2 תארים,כך שלרגב יש 2 תארים בעוד שלסחבה הנ"ל יש תעודת הוראה במקצוע שאף אחד מאיתנו לא יתחנן לדעת מהו כי זה פשוט לא מעניין.מזכיר קצת את דבריו של האלוף במיל' בריק בכנסת שהבינוני והירוד משתלט על השיח והעשייה והטובים מוצאים עצמם בחוץ כי המערכת כמו במגזר הציבורי מקדשת את הבינוניות ובזה לאיכותיים ולמצויינים.
    3.כשגנב מגיע למקום הגניבה הוא שם כל מה שהוא יכול בכיסים ובתרמיל כי הוא יודע שאוטוטו באים למקום הגניבה והוא ייתפס ויסולק מהמקום.כך גם כל הקואליציה הזו שביזתה והקריסה כל נורמה ונוהל אפשרי,אבל כמו שכבר כתבו: הילד כבר לא צריך לצעוק שהמלך הוא עירום,כולם יודעים ורואים שהמלך במערומיו,כולם רואים ויודעים שהיודנראט הזה לא לגיטימי….

  3. אם להיות ישר עם עצמי, כמה רוע יש בגברת ישר. מעניין מי המטפל שלה? נראה שנותרה לו עוד המון עבודה!!! – לא מכיר אותך ישר אבל מקריאת המאמר ניכר שלא הפסדתי כלום.. הפוסלת במומה…..

    1. תגובה לעניין, כל הכבוד!
      תגובה מפורטת לכל הטענות, מקסים!
      ואם לא הבנת (כי אתה בעצמך יודע שמה שכתבתי עליך זה שטויות) אז הייתי צינית.
      ככה זה בשמאל, לא יודעים להגיב לטענות אלא לגופו של אדם. תת רמה אתם

    2. לפחות חלק מן הדברים מתועדים!!
      ואידך זיל גמור

    3. מעשיה של סילמן פליליים (האזנת סתר).

      לגדף את חושפי העבריינית, אתה יכול בפמפלט של שוקן.

      שם אתה ושאר הפאשיסטים, תוכלו לגדף ולהציע חקיקה כנגד יריב פוליטי (לעזור לך לחפש באתר של שוקן?).

    4. אבי מתוק. עידית סילמן היא אתה.
      וזה מכוער. כל כך מכוער שאתה כועס על המראה.
      בוקר מלא סרטי פייטים שיהיה לך.

  4. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  5. כתבה מתלהמת אמוציונלית ומלאת שנאה. בהשוואה לחברת כנסת אחרת בממשלת ביבי, סילמן ״מותק״. תלוי, מסתבר, באיזה צד של המפה נמצא הכותב.
    אולי יום אחד הרמה הכללית בכנסת תהיה הרבה יותר גבוהה אבל זה יקרה כשיגרעו ממנה אנשים כמו רגב ואמסלם שהגיעו ממש לצמרת.

    1. הקלטת שיחה בסתר, היא עבירה פלילית.

      אתה עבריין כי המילה "ביבי" שאתה דוחף לכל דבר שאתה פולט, לא תתקבל בהליך פלילי. תגובות על אמוציות, שמור לפמפלט של שוקן. מעשיה הם עבירה פלילית וזו הסיבה, מדוע אתה מגדף – כי לעבריין המצדיק עבריינית, ברור שאין נימוקים.

    2. רגב ואמסלם מעולם לא ירדו כל כך נמוך לרמה שמופיעה כאן.
      אבל מה אני מצפה מהזכרון של מי ששכח את הדוגמה הבולטת ביותר: אורן חזן(שעדיין היה ברמה גבוהה יותר).

    3. רגב ואמסלם אנשים ראויים שהתקשורת הגחיכה והשחירה אותם. בניגוד להם עדית סילמן עושה את העבודה ומצדיקה את כל הטענות והביקורות, רק שכרגע והדגש זה על "כרגע". היא מאותרגת, ותקשורת המיינסטרים ממלאת פיה מים, כלבי השמירה הפכו לדגים.

    4. שבת שלום אלי, שרן מחכה לך בשדות הקאנביס
      ובסופם עומדת ילדה קטנה וט-פשה שהיא ראש הקואלציה שלך.
      רק טוב

  6. כל מילה פנינה
    יקבתי גם אני אחרי עידית סילמן, ונגעלתי ממנה יום יום, כבר לא מסוגל להסתכלמעל הפרצוף הצבוע ואגוצנטרי הזה. היא זבל מזוקק.
    ילדונת מגודלת, חסרת מודעות עצמית, וטיפשה ברמות.
    רק בגלל התמכרותה והתפקרותה המוחלטת לנוכל השודד בנט, התקשורת טרם עשתה ממנה כרוב קצוץ, כפי – שבצדק – היו עושים מאינפנטילית זו.
    היא לא דתייה, היא בלבוש ממש חשוף ואפילו פרוץ, כמו בנט וכהנה, שגם הם לא דתיים.
    בוגדים קטנים ועלובים הן באלוקים והן במדינה, שהשעה משחקת להם, אבל לכל שבת יש מוצאי שבת. והוא יגיע מהר מהצפוי.

  7. הממשלה הכי גרועה היתה של רבין ושרון וברק .ואולמרט.ובגין.בגין החזיר סיני וטאבא.
    שרון את כל גוש קטיף.ואף תכנן לפנות מאה אלף ביוש.
    והתחיל לפנות ארבע ישובים ביוש.
    אולמרט ולבני רצו לפנות מאה אלף ביוש.
    ברק היה ראש ממשלה כושל ומושחת.
    ביבי היה ראש ממשלה חששן והססן.
    בקיצור יותר גרוע מהם כבר אין!

    1. ביבי היה הכי ימני שהיה יכול בהתחשב בהרכב הקואליציה(קבוע ה61 הימנים ביותר שהיו) ובקשירת הידיים בידי שורת גורמים: התקשורת, מערכת המשפט, צמרת מערכת הבטחון וכו׳.
      על מה אתה מתלונן לגביו?

      בטח שעם שותפים קואליציונים כאלה בנט לא יהיה יותר טוב וסביר להניח שכבר נתן הרבה יותר ויתורים.

  8. דברים הבאים מן הלב, כל כך נכרים דברי אמת, כשאנשים ישרים נתקלים בכזה רוע וחוסר מוסר כשל סילמן הלזו, באמת הבטן מתהפכת

  9. המאמר נכון, אבל בכל זאת אין לו מקום באתר מידה.

    הסגנון לא ראוי בדיוק כמו הסגנון של סילמן עצמה.

    אני מצפה למצוא באתר מידה מאמרים רציניים עם טענות לגופם של דברים, ולא אוסף רכילוית.

    1. חשיפה של עבירה פלילית (האזנת סתר) היא "סגנון לא ראוי", לדבריך.

      בסדר גמור. ברור באיזה צד של החוק, נמצא הסגנון שלך.

    1. אמנם לא הצבעתי לזוג השקרנים, אך אני חושב שחשוב להבהיר נקודה חשובה.

      במשטר דמוקרטי, הבוחר יכול לסמוך, רק על דבריו של הפוליטיקאי. בייחוד, ככל שמדובר בעמדותיו העקרוניות (החלטות מסוימות פוליטיקאי יכול להבטיח שהוא יקדם, אבל כל בוחר מעל גיל 18 חייב לדעת שקבלת ההחלטות בפועל – תלויה לא רק בפוליטיקאי הזה). אף אחד לא נביא ולא צריך להיות. אם פוליטיקאי החליט לשקר, זה על מצפונו של השקרן בלבד. מספר שקרנים במקרה של "ימינה".

      אך כמו בכל מקרה שמישהו משקר – בפעם הבאה שאחד משקרני "ימינה" או מפלגה אחרת (הדיקטטורה של סער, לדוגמא) יפתח את הפה להבטיח – אנחנו הבוחרים נדאג, שכל כנסת הבאה – כל השקרנים יראו מהבית.

      וירוצו למיקרופונים של סילמן, לבכות שזה נגד רצון החמאס, לא לבחור בהם השקרנים, לעולם.

    2. זו הסיבה שאני מעולם לא שמעתי/קראתי נאום של פוליטיקאי או הקשבתי לראיון. תן למעשים של הפוליטיקאי לדבר בשמו ותראה מי באמת ראוי לקולך.
      ימני.

  10. בִּכְרָה קַלָּה מְשָׂרֶכֶת דְּרָכֶיהָ.

  11. השנאה של קוראי וכותבי האתר הזה, המתודלקת על ידי הנאשם בפלילים, גורמת לנזק אדיר לחברה שלנו.

    טובת המדינה לא בעיניכם, רק טובתו של אלילכם השוקע (ולא זה שבמרומים).

    תתביישו.

    ותתחילו לחשוב על עתיד ילדינו.

    1. התקרבנות תשאיר לחמולתך בעזה.

      כדי להגיב כאן, צריך לנמק. תתבייש אתה שההקשר בינך לבין נימוק, זהה לקשר בין רצח ישראלים לשלום.

  12. כל מילה פנינה.
    יש למישהו הגיון איך הסקרים עדיין נותנים לממשלה הנוכחית עדיין רוב.

    1. באותו אופן, שבו דוברי החמאס כתבו שעבור "הרוב", רצח ישראלים זה שלום.

      בשני המקרים, הם מתכוונים לרוב בחמולתם חמאס. זו הסיבה מדוע אסור להקשיב לערוצי הרעל 11 עד 13. מדובר במהנדסי תודעה מטעם המממנים של האסופה שגנבה בבחירות האחרונות, את מושבי הקואליציה בכנסת מידי הבוחרים בישראל.

      זו הסיבה, מדוע יש לדאוג שבכל מערכת בחירות מעתה והלאה, השקרנים ומממניהם, יראו את הכנסת מבחוץ בלבד.

  13. למה זוכה הילדה עם התלתלים החומים לכתבה באתר מידה???

  14. בלי קשר לחלק הענייני של התגובה, נראה לי שהיא יורדת נמוך ולא מתאימה לרמה הכללית של אתר מידה.

    1. ואם המציאות נמוכה? הבעיה היא שלך שאתה מתכחש למציאות שמצערת אותך(מכיון שאתה שייך למחנה רק לא ביבי, ובמילא אתה תתמוך בעידית סילמן). בגדול למאמר הזה יש חיבור למציאות.

  15. לאורנה דברי ההבל רצופי השנאה לכל מי שאינו ליכודניק מעוררים קבס ובחילה בכל בר דעת . בושי והכלמי .

  16. סילמן שיכללה את המושג "חולצה אפורה".
    מאחר ואין צלם בסביבה שלה, אז היא גם הצלם וגם חולצה אפורה.
    לגבי שאר העובדות בכתבה – טוב, היא ממפלגת הנוכלים יש לה עוד הרבה מהללמוד מעמיתיה