ממשלת השוש"ו

דפוסי הפעולה של הממשלה הנוכחית מראים כי לא רק שאבדה בושתם, אלא שהשררה עלתה ופשטה כאש בשדה הקוצים שעל ראשו של השר לענייני מחאות, מר אלי אבידר

שר חשוב ובעל משמעות לעתיד מדינת ישראל, אלי אבידר (צילום: Photographer of Israel Diamond Exchange)

לפני שפרעה מינה את יוסף להיות ראש הסניף הקדום של "המשביר" במצרים, הוא אמר לו שהכל יהיה בסמכותו ורק דבר אחד יהיה שונה "רק הכסא אגדל ממך". דהיינו, יוסף יהיה האחראי בפועל אך אני פרעה יחזיק בכיסא ובתואר מלך מצרים. שררת העם הנבחר, אם כך, מקורה עוד ממצרים הקדומה.

רגע לפני הקמת הממשלה הנוכחית החלו כבר ראשיה לתייג אותה כ" ממשלת אחדות ישראלית". בהמשך קראו לה ממשלת השינוי, ואף היה שלב בו קראו לה ממשלת הריפוי. מנגד המתנגדים קראו לה ממשלת שעטנז, ממשלת השיסוי, הביזוי ועוד. לאחר כחודש וחצי של הממשלה, אני מציע שם חדש: ממשלת שנאה ושררה ויראלית או בראשי תיבות, ממשלת השוש"ו.

השלב הראשון : שנאה.

כדי לקיים ממשלה זאת שמורכבת אכן משלל מפלגות לא הומגניות כלל, היה צורך בדבק. משהו מאחד/ מכנה משותף שהוא בעצם השנאה לנתניהו. מי יותר מי פחות כל 8 המפלגות רצו פשוט להזיז את נתניהו. הגדיל לעשות יאיר לפיד שבשם השנאה,  היה מוכן לוותר על הבכורה של ראשות הממשלה ולהעניק אותה לנפתלי בנט. כמו כן גם שאר החברים מהשמאל שקראו לבנט רק לא מזמן "ימין קיצוני " , הסכימו להמליך אותו.  הכל כדי להזיז את נתניהו מבלפור. המטרה מקדשת את כל האמצעים.  ככה בעצם קיבלנו ראש ממשלה של מפלגה עם 6 מנדטים!! ראש ממשלה שציבור בעצם לא בחר בו. ראש ממשלה שעקף מימין את כל הבטחות בחירות שלו והכל בשם השנאה לנתניהו.

השלב השני: שררה ויראלית.

אחרי שהוזז נתניהו צריך דבק חדש לקואליציה. צריך משהו מאחד שישמר את החברים. אכן נמצא הדבר "שררה". דוגמא טובה ראינו השבוע. חבר הכנסת, אלי אבידר מישראל ביתנו. עד לא מזמן היה ראש החנית של השנאה לנתניהו ואחד ממנועי מחאות בלפור ואחד ממתנגדי החיסונים העיקריים. אחד שקיבל תואר " אביר איכות השלטון ".

בנאומו עוד תקף  את הממשלה המנופחת שהייתה ואת  החוק הנורבגי. והנה כי כן, בשבוע בו החלה האולימפיאדה, נרשם אחד מתרגילי הקרקע הכי מרשימים . תרגיל פליק פלאק לאחור עם גלגלון באוויר, פנייה חדה של 180 מעלות ונחיתה על מזרן מלא מזומנים ושררה מדומיינת.  בגלל שלפני כמה ימים איים לחבל בהעברת  התקציב או להצביע עצמאית והנה קיבל את מבוקשו.

אבידר קיבל לשכת שר ללא תיק אבל עם כל היוקרה המתלווה למעמד – משכר גבוה דרך הרחבת צוות העוזרים ועד שדרוג רכב אופציונאלי. הוא אמור גם לקבל מחליף נורבגי משלו כדי שיוכל להתרכז רק בענייני המשרד ולמצוא את התיק שלא קיבל.

כל זה ברקע הדיווח שבתחילת החודש הוא כבר קיבל את מנת החיסון הראשונה אשר כל כך התנגד לה עד לא מכבר.  ללא ספק תרגיל קרקע מושלם מקבל ציון 10. ובכן, הרי לכם ה 10 של המעלות ימינה.

השררה הזאת היא גם "ויראלית" כי היא מדבקת. גם חבר הכנסת יאיר גולן ממרצ קיבל שררה חדשה. סגן הרמטכ"ל לשעבר, המשיך בקונספט הסגנות וקיבל את תפקיד סגן שרת הכלכלה. זה אותו גולן שעד לא מזמן גם יצא קצפו על כך שיש ממשלה מנופחת ובזבזנית. ביום חמישי הוא התראיין ‏ברדיו ואמר את אלה המילים: "חלק מההסכם הקואליציוני כולל איזון בין מפלגות הימין והשמאל. כשביקשו לוותר על ועדת העלייה והקליטה, היה ברור שצריך לפצות את הגוש שלנו. לא חושב שעברנו את גבול הטעם הטוב". אז מר גולן לא חושב שיש פה טעם לפגם אלא אף רואה בזה "איזון". מדהים איך השררה גורמת לעיוות מציאות.

הלהיט החדש עכשיו הוא לדאוג גם לחבר הכנסת מאזן גנאים מרע"מ. גנאים המועד לפורענות מבחינת נדבקי הכיסאות החדשים, מאתגר את הקואליציה ולא סר למרותה. אז איך פותרים את בעיית גנאים? נכון, שררה. אותו ראש עיר לשעבר, שהבניה הבלתי חוקית חגגה אצלו ובמגזרו, צפוי לקבל את תפקיד סגן שר הבינוי והשיכון ואם לא די בכך – גם לקבל מחליף נורבגי שיכנס במקומו לכנסת. ככה יהיה אולי יותר קל לשלוט בנורבגי החדש מאשר בגנאים. הרי לכם עוד אצבע אוטומטית ומהונדסת היטב בהצבעות הכנסת.

השלב האחרון: התקציב.

השלב הזה שאמור להתרחש במאה הימים הקרובים, יהיה המבחן הגדול של הממשלה. הרי השנאה כבר לא חזקה כמו שהייתה ערב הקמתה וכבר לא תישאר שררה לחלק. בעצם, אלא אם כן יוחזר תפקיד שר המים והפעם יפוצל גם לשר המים בטעמים, משל היה מרתף של פרקליטה מראש העין.

כל מפלגה או כל משרד ינסה לנגוס בעוגת התקציב ככל שיוכל, אלא שאחרי שחברי הממשלה כבר טעמו את טעם השנאה והשררה, נראה שאת העוגה הזאת כולנו צפויים לקבל הישר לפרצופנו.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

לקריאת כל המאמרים של מאיר אוחנה – לחצו כאן.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. עם כל האהבה לנתניהו הוא איבד את זה והיה צריך דחוף להזיז אותו.
    אם אפשר בבחירות אם צריך בפוטש משפטי.

  2. ללא ספק ממשלה צבועה וגרועה. אבל בוא לא נעמיד פנים שמה שהיה פה ב-12 שנים האחרונות היה יותר טוב. חברי כנסת מישראל ביתנו שהתשמשו בקופה הציבורית כאילו זה חשבונם האישי היה סימן היכר של ממשלות נתניהו לדוגמא.

    1. עם כל השחיתויות שהיו פה לפני כן אז כן יחסית ב12 שנים האחרונות המצב היה הרבה יותר טוב
      אם תסתכל מבחינה אובייקטיבית רוחבית מה שאתם בשמאל לא מסוגלים אלא רק להאשים את ביבי על עיוור כמו אנשים שסוגדים לביבי על עיוור שגם את אלה אני לא הכי מבין , יותר מזדהה אבל לא מבין כי זה ללכת אחרי מנהיג בעיוורון לעומתי שאני הולך אחרי אג'נדה מסוימת שכרגע וגם בעוד 200 שנה היא תמשיך להיות מנחה בעיניי העם -של הליכוד לא משנה כמה ממשלות יהיו פה תמיד העם חוזר לבחור בליכוד -כי הוא יודע שזו הדרך הנכונה לצערי עדיין לא למדו את הלקח שרק בזכות מח"ל ומה שמצייגת תוכל לקום כאן ממשלה . בנוסף חברי הכנסת מישראל ביתנו -ליברמן האוויל הזה שוב בכנסת יחד עם חברו הבוגד בנט ולפיד האידיוט הם עכשיו משתלטים על הקופה הציבורית ואף אחד מהתקשורת אפילו לא מבקר אותם לעומת בממשלתו של ביבי אז תחליט אתה מה יותר טוב לפי הדברים שהצגתי צריך להיות שמאלן עיוור ומטומטם כדי להבין אחרת או ימין מזוייף שזה הצד השני של אותו מטבע ולא פחות טוב ממנו