לפיד מבעיר את יחסי החוץ של ישראל

יאיר לפיד, בפעולות והתבטאויות מנותקות והזויות מחרב את הבריתות האסטרטגיות שכרת נתניהו. על המוקד הפעם: פולין

אוסף של נזקים בין הטיולים, יאיר לפיד (צילום: שלומי אמסלם)

בעוד כוחות הכיבוי מנסים להשתלט על האש המשתוללת בהרי ירושלים שריפה גדולה לא פחות מאיימת לכלות כל חלקה טובה ביחסי החוץ של מדינת ישראל, כשהאחראי הישיר להצתות הוא לא אחר מאשר שר החוץ של מדינת ישראל, יאיר לפיד, שבשילוב של חוסר תבונה, העדר כישורים ופופוליזם זול מוביל את מדינת ישראל למסלול התנגשות חזיתית עם ברית וישגרד, שהיוותה חומת מגן דיפלומטי עבור מדינת ישראל באיחוד האירופי, בשנים האחרונות.

זו איננה הפעם הראשונה שיאיר לפיד עושה שימוש ציני בשואה לטובת ליקוט לייקים ברשתות החברתיות. גם בפעם הקודמת זה עלה למדינת ישראל במשבר דיפלומטי עם פולין אולם אז היה מבוגר אחראי בדמותו של נתניהו, שאחז בהגה וניהל את המשבר בתבונה. בשנת 2018, כאשר הונחה על השולחן בסיים הפולני (הפרלמנט הפולני) הצעת החוק האוסרת על שימוש במינוח "מחנות השמדה פולנים" האשים לפיד את הממשלה הפולנית באנטישמיות והכחשת שואה, וטען כי סבתו נרצחה באושוויץ על ידי פולנים.

על המוקד: פולין

חיש קל גולשים פולנים "גילו" כי צמד סבתותיו של לפיד שרדו את השואה ועלו ארצה. לפיד הפך לבדיחה בפולין אבל את הממשלה הפולנית זה ממש לא הצחיק שמצד אחד היא מעניקה למדינת ישראל רשת ביטחון דיפלומטית במסגרות בינלאומיות ומצד שני שר האוצר לשעבר מאשים אותם באנטישמיות. אדם נוסף שגם פחות התחבר (בלשון המעטה) לביקורת של לפיד הוא ד"ר אפרים זורוף, מנכ"ל מכון ויזנטל בישראל, שטען שאלמלא לפיד המשבר עם פולין סביב חוק השואה היה נמנע. ד"ר זורוף מתח ביקורת קשה מאוד על התנהלותו של לפיד ועל היעדר בסיס עובדתי לטענות שלו כנגד הפולנים.

"הפולנים לא עבדו באושוויץ." אמר זורוף בשעתו. "הפולנים היחידים שהיו אסירים בשישה מחנות מוות, הוא (לפיד) לא יודע את ההיסטוריה, זה שאבא שלו ניצול שואה לא הופך אותו לבקיא בהיסטוריה, זו הייתה תגובה מהבטן באותה שבת. הסעיף הראשון בחוק הפולני מוצדק שאכן מי שמשתמש במונח 'מחנות מוות פולנים' אפשר לנקוט נגדו בצעדים פלילים"

עוד המשיך זורוף ואמר כי מבחינה עובדתית הפולנים צודקים. "מחנות המוות אושוויץ, טרבלינקה, סוביבור, מיידנק ועוד הם מחנות מוות שלפולנים לא הייתה אחריות עליהם."

"…הגרמנים התייחסו לפולנים כתת בני אדם בדרגה אחת בלבד מעל היהודים. התפקיד שמילאו פולנים ברצח יהודים בשואה שונה מליטא ולטביה, שם שולבו המקומיים ברצח יהודים ומילאו תפקיד חשוב ברצח. בפולין הנאצים לא שילבו את הפולנים, לא הייתה משטרת ביטחון פולנית שעסקה ברצח היהודים. כן, הייתה יוזמה אישית של פולנים בודדים שגרמו לרצח של מאתיים אלף יהודים."

כדאי לשים לב לדבריו של ד"ר זורוף משנת 2018, שכן הם עומדים בבסיס טיעוניהם וטענותיהם של הפולנים גם היום. אכן ישנה מגמה הולכת וגוברת במדינות מזרח אירופה לטפח את נרטיב הקורבן ולהתנער מאחריות למאורעות השואה. לעיתים הדבר בהחלט מפלרטט עם הכחשת שואה, ובזה יש להיאבק בכל הכח והמשאבים העומדים לרשותנו. עם זאת, ברוב המקרים המניעים הם בעיקר מניעים לאומיים (לא בהכרח לאומניים) וכלכליים של מדינות שהיו תחת כיבוש נאצי בזמן מלחמת העולם השניה ולאחר מכן במשך כארבעה עשורים תחת כיבוש קומוניסטי, ללא עצמאות אמיתית בקבלת החלטות וניהול המדינה ומכאן נובע הניסיון של אותן מדינות להתנער מאחריות על מעשים שבוצעו בגבולות או בשם מדינותיהם על ידי כובש זר מחד גיסא, ולהסיר מעליהם גיבנת פיננסית שהיא תוצאה לאותם מעשים מאידך גיסא.

מבלי לקבוע אם צודק הדבר או לאו, מוסרי או לא מוסרי, אי אפשר להידרש לנושא מבלי להבין לעומק את הפרדיגמה שעומדת מאחורי המדיניות של אותן ממשלות אבל כששר החוץ של מדינת ישראל סבור שאנטישמיות זה שם המשפחה של כל העוולות והתחלואות עלי אדמות אז כמה פשוט זה עבורו לשלוף את קלף האנטישמיות גם במחלוקות ואי הסכמות עם מדינה ידידותית לישראל רק בשביל לקושש כמה לייקים.

לפיד עשה קריירה פוליטית על גימיקים ומיתוגים והעיקרון היחידי שמנחה אותו זה סקרי דעת קהל ומה יציג אותו באור חיובי בציבור הישראלי, ואין קונצנזוס רחב יותר בחברה הישראלית מאשר נושא השואה, זיכרון השואה והמאבק באנטישמיות.

אם לפיד באמת היה מוטרד מעניין השבת הרכוש היהודי הבעיה שלו לא הייתה צריכה להיות עם פולין או הונגריה אלא עם צרפת וגרמניה, שם לא רק שהמצב מורכב עוד יותר ממזרח אירופה ואין ממש חוק שמעגן את הנושא אלא שהסוגיה אפילו לא נמצאת על סדר היום בשיח הציבורי באותן מדינות. בשנים הראשונות ממלחמת העולם השניה היו תביעות אינדיבידואליות של יהודים להשבת רכוש אולם מרבית התביעות נדחו. העובדה שבמדינות בהם היה משטר נאצי כמו גרמניה, אוסטריה ומשטר וישי בצרפת הרכוש היהודי כביכול נמכר בכסף (סכומים זעומים) כחלק מהאריזציה של הכלכלה הקשתה על יהודים להוכיח שהנכסים שלהם נמכרו בניגוד לרצונם ולכן גם בתי המשפט דחו את רוב התביעות. בחלק מהמקרים, כמו בצרפת למשל, הממשלה ניסתה להימנע מפינוי משפחות מבתים שהיו בבעלות יהודית, לעיתים אף בטענה כי זה עלול להגביר את האנטישמיות, שבלאו הכי קיימת במדינה.

ברוב מדינות מערב אירופה לא קיים חוק כלשהו המסדיר את נושא השבת הרכוש. חלק מהמדינות "פטרו" עצמם בתשלום פיצויים סמליים לניצולים ובני משפחותיהם ובחלק מהמקרים רק אחרי לחץ בינלאומי מאסיבי של הארגונים היהודיים ובסיוע ארצות הברית הופשרו והוחזרו כספים לבעליהם מחשבונות בנקים וחברות ביטוח במערב אירופה.

אבל האם שר החוץ לפיד יחזיר להתייעצות וישנמך את היחסים הדיפלומטיים עם ברלין או פריז? ודאי שלא. האם לפיד יעז לכנות את ממשלת גרמניה או ממשלת צרפת "אנטישמים"? חלילה וחס, וטוב שכך. צרפת וגרמניה הן בעלות ברית חשובות מאוד של מדינת ישראל ונושאים כאלה יש להסדיר בצורה דיפלומטית, מכבדת ומכובדת. אם כך למה אמות המידה אל מול פולין הן שונות?

סיבות למסיבות

הסיבה הראשונה לכך היא, כאמור, הפופוליזם הזול של שר החוץ הישראלי, שסבור שעימות חזיתי מול ממשלת ימין במזרח אירופה יקנה לו נקודות זכות בציבור הישראלי.

הסיבה השניה היא להחריב כל הישג של נתניהו בזירה הבינלאומית. דובר ונכתב רבות על המחדלים של לפיד בחודשיים הראשונים לכהונתו כשר חוץ, החל מסיכול הסכם פוטנציאלי עם עומאן ועד פגיעה בהסכם עם האמירתים באמצעות הכוונה לביטול ההסכם על צינור הנפט, כשבין לבין התרפסות אל מול האמריקאים בנושא הגרעין האיראני, ההתחייבות לאפס הפתעות בסוריה והרס מוחלט של התיאום ושיתוף הפעולה עם הרוסים בסוריה. כל זה מלווה ומגובה בהתנהגות לא דיפלומטית, בלשון המעטה, כמו הסתחבקות מוגזמת עם מקבילים וישיבה עם רגליים על הכורסא במהלך פגישה רשמית, שמעידים בעיקר על חוסר הבנה בסיסית על דיפלומטיה וייצוגיות.

 

ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי (צילום: Kancelaria Premiera)

אם בהתחלה ניתן היה לחשוב שמדובר בטעויות של חוסר ניסיון ההתנהלות של לפיד אל מול פולין מראה שבמשרד החוץ יושב פירומן שהחליט להבעיר בנבערותו את יחסי החוץ של מדינת ישראל בשם נקמנות אישית ופופוליזם זול. ראש ממשלת פולין, מטאוש מורבייצקי, כבר הזהיר שלמהלכים האחרונים של הממשלה הישראלית יהיו השלכות בפורומים בינלאומיים ומסתמן שישראל עומדת לאבד את אחת הבריתות האסטרטגיות החשובות ביותר שלה באירופה, ואולי אפילו מעבר לאירופה. כשחומת המגן של ישראל באירופה תקרוס אנחנו צפויים לצונאמי מדיני שישטוף את המדינה.

עם קצת תבונה, מעט הבנה והרבה הידברות היה אפשר למנוע את המשבר המיותר הזה ואת הנזק העתידי שהוא עלול ליצור אבל כששר החוץ שלנו שורף את כל הגשרים, כשהצונאמי יגיע לממשלה לא יהיה לאן לברוח. הם עוד יקחו את כל המדינה איתם למצולות.

תמיר ורצברגר הוא מנהל יחסי החוץ של הליגה לפעולה והגנה באירופה.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

33 תגובות למאמר

    1. מה שטיפש אחד מסוגל לעולל 100 חכמים לא יצליחו לתקן.
      ותודה ליועמ"ש ולמפלגות הפרקליטות, התקשורת, האקדמיה וכו'…והשמאל כולו. מבחינת אנשי מעמד הניידים מדינת ישראל יכולה ללכת לאבדון העיקר ההישג הגדול: סילוקו של ביבי והצלת "הדמוקרטיה". כלומר, שלטון האוליגרכיה הליברלית- פרוגרסיבית.

  1. הכותב צודק, אבל אפשר להיות קצת אופטימיים.
    כנראה שהממשלה הזאת לא תחזיק מעמד הרבה זמן, והממשלה שתקום אחריה תדע לתקן את הנזקים. משבר דיפלומטי יחסית קל לתקן: כשם שמבטלים הסכם, חותמים אותו מחדש.
    לעומת זאת, נזקים אחרים של הממשלה הנוכחית יהיו יותר קשים לשקם.

    1. בהנחה שמדינות שראו כמה אנחנו מחויבים להסכמים תסכמנה לחתום מחדש.

  2. תאוריה, מה אם המהלכים של לפיד מול "גוש וישגרד" הינם מהלך אסטרטגי מכוון לפורר את ההגנה של ישראל באיחוד האירופאי ובכך להסיר את החסמים לסנקציות של מדינות מערב אירופה על מנת להכריח את אזרחי ישראל שהצביעו נגד מדינה פלסטינית ולכפות עלינו מדינה כזו בכוח.

    סתם רעיון שעלה לי, שווה מחשבה.

  3. הוא יביא להרס המדינה
    כול מה שעשה ביבי הכול יהרס על ידו
    יש לנו ממשלה כושלת בכול התחומים

  4. אכן שקרן חולני ופירומן אובססיבי ומטורף כמו נירון קיסר, והוא גורר אחריו את כל הליצנים ה'פרוגרסיבים' בממשלת-וישי 'הישראלית-פילסטינית' שהוא רה"מ החליפי והאמיתי שלה.

  5. כך נראים מעשיו של אדם הבועט בזהותו ומחויבותו לעמו וארצו ובמקום זאת מעמיד את עצמו ומחויבותו לערכיה ודרכה של כת גלובליסטית-פרוגרסיבית מסוכנת ,שמטרתה ליצור כאוס בעולם ולהשיג שליטה כוחנית על הכפר הגלובלי העולמי.
    החורבן הכללי הזה לטובה, עם ישראל אינו ככל העמים "רווח והצלה יבואו ליהודים ממקום אחר"….
    במקום סדר עולמי כפייתי חדש, יגיע סדר אלוקי חדש…קוראים לזה גאולה.

  6. שלא נטעה לרגע- הכל מתוכנן. שום דבר הוא לא במקרה. לפיד חסיד נלהב של התורה הפוסט מודרנית הפרוגרסיבית. אלו הם הסוציאליסטים בתחפושת. הוא מחריב והורס כל ברית שבנתה ישראל במשך שנים רבות. לפיד מקרב את ישראל לזרועות המשטרים הפרוגרסיביים באיחוד האירופי ובארה"ב. הוא מעוניין ליצור ישראל חלשה שתתמסר כמדינת חסות לאירופאים האנטישמים ולאמריקאים הקיצוניים בשמאל. זהו חזונו. להשמיד את ישראל כמדינת העם היהודי ולהפוך אותה למדינת כלל אזרחיה. יותר מסתננים, יותר מהגרים לא יהודים. גיור רפורמי קל למתן אזרחות לכל אפריקאי וגוי, ביטול הכשרות, ביטול הגיור האורתודוקסי, פגיעה בישיבות, תחבורה בשבת ובכלל פגיעה בכל סממן יהודי.

    1. כן, מטריאליזם דיאלקטי הפך בשיטה הפוסט-מודרנית לאבולוציה פרוגרסיבית של זהויות, לא ל-שדרוג מדיד ברמת הכישורים, ביכולת ההספק והביצוע בשרשרת הייצור. הפועל הטרום-מודרני הוגדר לפי יכולתו להשתמש בכלים מתקדמים ובכך להרוויח שכר ומעמד גבוהים יותר ואולי להפוך למנהל מפעל / מנהל עבודה. האדם ה-פוסט-מודרני משתדרג כשהוא משתתף ב-5 מצעדי גאווה, עובר אפיזודה של חוסר וודאות לגביי זהותו המינית ודכאון קליני שמצריך תקופת אשפוז במכון פסיכיאטרי / בית הבראה , מתלבש כמו אישה / גבר / מטרוף מסוג אחר.

  7. הנתון שיהיר לפיד לא הצליח לקבל תעודת בגרות היא העובדה שהוא חסר כישורים אינטלקטואלים וכל צעדיו מנותבים לקבלת אהדה מחוגי סמול בארץ ותמיכה עם מעצבי מדיניות מערב אירופה העויינת את ישראל בתמיכתם בפלשתינאים מתוך חישובי תועלת לעצירת טרור בארצותיהם.
    בשיקוליו אלה הוא מחרב את כל השיגי ישראל בתחום קשרי החוץ עם תומכי ישראל כחומת מגן באיחוד האירופי.
    הסיסמה הבלתי כתובה היא שמירת הכיסא והשילטון לפני כל דבר כולל גם לפני נכסי ועתיד ישראל.

  8. מדובר בפושטק ששונאי ישראל מחזיקים בו בדיוק למטרות האלה.
    שונאי ישראל הם גם ראשי ערים, טייסים, רמטכ"לים, שופטים, ובכלל, ערב-רב של אנשים שפלים עם רגשי נחיתות

  9. יאיר לפיד הוא אוויל ובור. אני לא בטוח שהוא יודע בכלל היכן נמצאת פולין. זה גם לא משנה לו.
    לפיד לא מספיק חכם כדי להבעיר משהו (אולי חוץ מסיגריה).
    לפיד עושה מה שמפעיליו מארה"ב אומרים לו לעשות. אלו שאליהם הוא נסע אחרי הבחירות וסרב לקחת מאבטחים כדי שלא ידעו עם מי הוא נפגש.

    1. יש לו ידע כללי וזכרון על מונחים מורכבים. הוא לא בור בדיוק , הוא בער. בור זה אדם חסר זכרון שלא זוכר אינפורמציה, בער זה בעל אישיות בינונית – זה אדם שלא יודע לעשות אינדוקציה (דרך היקש, הכוונה) כאשר ההפך מה-בער הוא הנבון או הפיכח (זה יהבם של אנשי חינוך להכחיד בערות). הסמל מס' 1 לבערות היום , באופן אירוני , זה עמדת הקונצנזוס של ה-MSM – אנטי-דת / אנטי-אמונה / אנטי-חסידות.

    2. כדי להבעיר לא צריך חכמה. צריך רק הזדמנות.

    1. כנכד לניצולי שואה אני מתקשה להבין מה זה משליך על הפולנים של היום. הם לא אשמים בפשעים של סביהם וסבתותיהם.

  10. אשמח לקבל את האסמכתא לסיפור של לפיד עם רגליים על הספה. לא מצאתי באינטרנט. תודה

  11. בריתות כאלה עדיף לחרב. נתניהו התידד עם כל האנטי דמוקרטים , מטראמפ דרך פולין להונגריה. מנהיגים אלה ילכו הביתה, בעקבות טראמפ ונתניהו, למורת רוחם של הכותב והאתר…

    1. למגיב המתכנה אניהו, סמולן לבן, עצם העובדה שאתה נכנס לאתר מידה, אתה חושף את תיסכולך בתגובות על תוכנים שאינם משאיפותיך. אין ספק ומומחים בתחום הנפש יאשרו שעצם התעניינותך והנסיונותלאשש עצמך הם המשמחים אותי לראות אותך בתיסכולך.

    2. אה כן…? נתניהו התיידד עם מנהיגים אנטי-דמוקרטיים? זו הבעיה?? עם זיכרוני לא מטעני זו גם הייתה הטענה של תמר זנדברג בביקורת שלה על הישגי נתניהו. מנגד, הגברת המליצה לו לחזור ולטפח ידידות עם אבו מאזן שכידוע לכול הוא המופת והסמל של מנהיג דמוקרטי. היא גם טפחה הרגל מעניין לעלות לקברו של יאסר ערפאת. עוד מנהיג דמוקרטי למופת.
      המסקנה:
      יש לנו כאן תגובה טיפוסית למגיב מהזן "הביביפוב המצוי".
      זהו זן מעניין המתקיים על דיאטה ששמה "רק לא ביבי!"
      הבעיה שכאשר אין את ה"ביבי" במשוואה הם נותרים רק עם "רק לא…!"
      במילים אחרות עם לא כלום.
      ומכיוון שכל הממשלה הנוכחית מורכבת מפרטי הזן הזה, קל להבין איך קורה שהמדינה בהנהגתם בדרך לתהום

  12. מדהים לראות איך מחיפוש קטן בגוגל הכותב היה יכול לראות בעצמו שלפיד לא שיקר, הוא פשוט התכוון לסבתא של אביו.הוא פירסם זאת בעצמו גם באינסטגרם.
    נראה שהכותב מעדיף לאמץ נרטיב הזוי שאדם שהוא אישיות פוליטית בכירה ישקר בנוגע לרצח של בן משפחה בשואה כדי לקטוף לייקים.. לא יודע מה זה מעיד על הכותב מלבד זאת שהאמת היא לא נר לרגליו.
    https://rotter.net/forum/scoops1/454165.shtml#21
    אני לא נמנה עם חובבי לפיד, להפך, אבל גם עם לא חובבי הממשלה הפופוליסטית בפולין שמלבד תמיכתה באנטישמיות(ראה תגובתם האחרונה לגבי המסעות לפולין וחוק השואה הפולני) גם מתייחסים באופן מבזה לזרים ולמיעוטים.
    https://he.m.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%96%D7%95%D7%A8_%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9%D7%99_%D7%9E%D7%9C%D7%94%D7%98%22%D7%91
    https://m.ynet.co.il/Articles/58973530

    מחליאה אותי המחשבה שמדינה של עם שעבר שואה לא רק מעלימה עין מביטואי אנטישמיות אלא גם נותנת לגיטימציה ויוצרת "ברית אסטרטגית" עם מדינות שמדכאות מיעוטים ומטפחות גזענות ואנטישמיות.
    התמורה של הברית הזאת היא שולית, כי מעצם כך ישראל בוגדת בעקרונות שבזכותם היא הוקמה.
    ובהקשר זה כדאי להזכיר את יחסי ישראל עם משטר פינושה ומשטרים אפלים אחרים..
    https://www.the7eye.org.il/317654

    1. א. גם אם הוא לא שיקר. העובדה שהוא לא מדויק ואחראי על הדיפלומטיה שלנו היא מספיק מדאיגה כשלעצמה.
      ב. גם אנחנו לא נמנים על חובבי ממשלת פולין אבל העלמת עין מעוולותיהם היא מחיר זול לשלם בשביל קשרים חשובים.
      ג. בליעת הקיא היא אבן היסוד של הדיפלומטיה.
      ד. לא ברור לי בשם אילו עקרונות אתה חושב שהמדינה הוקמה. למיטב ידיעתי היא הוקמה בשם הזכות ההיסטורית של עם ישראל על ארצו והצורך במקום בו נוכל לחיות בביטחה. שניהם לא נפגעים כאן כלל.
      ה. אני מעדיף לחיות עם קיא בבטן ועם החלפת המוסר בהתאם למציאות מאשר לאבד את המדינה בשם עקרונות. ותתפלא, מתרגלים עד כדי כך שמהקיא ויסורי המצפון לא נשאר כלום ומה שהיה קודם נראה כבר מטומטם.

    2. לא ידוע לאיזו 'סבתא' משלל הסבתות שלו לפיד התכוון בסיפורי הסבתא שלו על 'מחנות המוות הפולניים' כדי לשרת את אדוניו הגרמנים. מכל מקום בציוץ שלו נגד שגרירות פולין בישראל הוא כתב כך: "אני בנו של ניצול שואה, סבתא שלי נרצחה בפולין על ידי גרמנים ופולנים. אני לא זקוק לחינוך על השואה מכם. השגרירות צריכה להתנצל בהקדם".
      והינה 'דוקטור לפיד', בוגר כיתה ח', כותב 'היסטוריה' בעודו רוכב על דולצינאה:
      יאיר לפיד – Yair Lapid🟠
      @yairlapid
      27 Jan 2018
      I utterly condemn the new Polish law which tries to deny Polish complicity in the Holocaust. It was conceived in Germany but hundreds of thousands of Jews were murdered without ever meeting a German soldier. There were Polish death camps and no law can ever change that.

    3. אז ככה, הראשון שמעלים עין מביטויי אנטישמיות הוא לפיד עצמו כשר החוץ של מדינת ישראל. הוא זה שרידד את המושג אנטישמיות כאשר הפך אותו לכל דבר רע מאז ומתמיד בחברה האנושית ללא כל קשר ליהודים: בני הוטו רצחו את הטוטסי ברואנדה? זו אנטישמיות! סוחרי עבדים זרקו עבדים כבולים בשרשראות למי האוקיינוס? זו אנטישמיות! דעאש ובוקו חראם רוצחים מוסלמים? זו אנטישמיות! רדיפת להט"בים? זו אנטישמיות! גזענות זו אנטישמיות! שנאת זרים -אנטישמיות! קיצוניות זו אנטישמיות! אז כשאנטישמיות היא הכול אז היא לא כלום.
      שנית, לא ראינו את לפיד בא בתביעות דומות לדוקטור להכחשת השואה אבו מאזן. האם אין לו מה להגיד על כך שלראשונה לאחר השואה קם מנהיג פוליטי המשלם משכורות עבור רציחתם של יהודים אך ורק בשל היותם יהודים? אין לו מה להגיד על אותם סעיפי האמנה ה"פלסטינית" השוללים מהיהודים את עובדת היותם לאום ואת זכותם להגדרה עצמית? אין לו מה להגיד על העובדה שהתנועה "הפלסטינית" שורשיה בשיתוף הפעולה עם הנאצים? ואם לא מדוע? האם מדובר באימוץ עמדה שכל כולה צביעות?
      שלישית, פוליטיקה ודיפלומטיה מהותם אינטרסים קרים של מדינה ולא טיפוח אמוציות שמנגנות על המכנה המשותף הנמוך ביותר. לכן כעשור לאחר השואה בן גוריון עשה חישוב קר והכריז ש"יש גרמניה אחרת" (אין!) וחתם עם גרמנים על הסכם השילומים. האם הוא בגד בעקרונות שבזכותם הוקמה מדינת ישראל? אם כוונתך לעקרונות המפורטים במגילת העצמאות אז התשובה היא: לא.
      ורביעית, כשאתה טוען ש"התמורה של הברית הזאת היא שולית" על סמך מה אתה אומר זאת? ישראל שהיא מדינה קטנטנה בת הברית היחידה שלה הייתה ארה"ב. ולכן תמיד וגם בתקופות של נשיאים עוינים ואנטישמיים, נאלצה תמיד להתכופף ולהתקפל לדרישותיהם למרות הפגיעה באינטרסים של עצמה. בעשור של נתניהו ישראל לראשונה בנתה לעצמה בהובלתו ובעבודה קשה ואיטית מוקדי כוח וציר הגנה מול האיחוד האירופי שאימץ את הקו הערבי-"הפלסטיני" העוין לישראל. ציר מדינות וישיגראד שערכו לא יסולא בפז! מזה עשור באיחוד האירופי כמעט שלא התקבלו החלטות הפוגעות בישראל מכיוון שההחלטות מתקבלות שם פה אחד. ופולין עזרה לנו. הברית שימשה לנו כחגורת הגנה מול תביעות חצופות של אובמה. ובראשית ממשל ביידן, בסוף כהונת נתניהו, אמרו בסביבת ביידן שלארה"ב אין מנופים משמעותיים מול ישראל. ומה שלפיד הפופוליסט עושה זה לחרב את ההישגים האלה כדי להחזיר את ישראל למעמד הכנוע של מדינה ווסלית של ארה"ב תחת ממשל ביידן שהחזיר את התמיכה באבו מאזן והבטיח לאבו מאזן להקים מדינה פלסטינית ביו"ש תוך קבלת כל דרישותיו. מולו לפיד מכופף אותנו ומסכל את כל הישגיו המדיניים של נתניהו שהם הישגיה של מדינת ישראל.

  13. טוב כל הפקידות הנבחרת הם על תקן נציב-בובה של בעלי ההון (גייטס, בזוס וכו'), הפובליציסטיקה של בעלי ההון ואילי התקשורת (NYC וכו') ומדעי החברה , וכמובן עמותות ושדולות למען אוכלוסיות מוחלשות – זה לא גנרלים, ולא Persian Emissaries מאיזו תקופה אפלה, טרם הנאורות, שבה חלוצי החברה היו כנופיות מאורגנות של בוזזים, גנבי סוסים ו-סוחרי עבדים.

  14. תמיר ורצברגר שולף ביקורת שהעברתי (בצדק) על תגובתו של יאיר לפיד לחוק השואה הפולני משנת 2018, אבל מתעלם מתמיכתי בתגובתו של שר חוץ בויכוח הנוכחי עם פולין על חוק הרכוש. במקרה הראשון, לפיד גילה בורות בעובדות ביחס לזהותם של משתפי הפעולה ששירתו במחנה אושוויץ (הם לא היו פולנים), אבל הפעם תגובתו הנזעמת על חקיקת חוק הרכוש מוצדקת לדעתי.
    תמיר ורצברגר משבח את מדיניותו של נתניהו ביחס להתייחסותם של מדינות מזרח אירופה להסטוריה של השואה שבכוונה עשו הכל להעלים את התפקיד הכל-כך חשוב שמלאו בני עמם ברצח יהודים. בהקשר זה, חשוב מאד לזכר שרק במזרח אירופה, שיתוף פעולה עם הנאצים כלל השתתפות ברצח המוני-שיטתי של יהודים. שתיקת מדינת ישראל נוכח שקרים איומים אלה רק עודד את מדינות מזרח אירופה להמשיך ולעוות את הנרטיב של השואה ולחוקק חוקים מפלים נגד יהודים כמו החוק הפןלני האחרון.

    1. מה שהגרמנים עושים הרבה יותר מפלצתי וגרוע מפני שהם מנקים את עצמם על ידי מימון מסיבי של העברת האשמה למדינה היהודית. בתיחכום רב הם יצרו לעצמם תדמית חיובית על חשבוננו ועל ידי הסטת האשמה למדינות שהיו תחת כיבוש בזמן המלחמה ואחריה.
      שאלת את עצמך איך יכול להיות שכל המסעות של החיילים והנוער הם לפולין ולא לגרמניה? מה ההגיון?

    2. בפולין כיום מושלת תנועה שהיא ממשיכת דרכה של ממשלת פולין של המחצית השנייה של שנות ה-30. תמיר ורצברגר בחר ציטוט סלקטיבי מאוד של צייד הנאצים ד"ר אפרים זורוף כאילן להיתלות עליו, כפי שהוכח כאן.

    3. לאבגדה
      ההנהגה הפלסטינית היא ממשיכת דרכם של המנהיגים הפרו נאצים שישבו שם בשנות השלושים. זה כמובן לא מפריע לך ולדומיך, מקבלי המענקים מגרמניה (צירוף מקרים?), לשתף איתם פעולה ולתמוך בהקמת מדינה עבורם, ובבניה לא חוקית שלהם בשטחי C ובתחומי הקו הירוק.
      די חשוד ולא משכנע הזעם הקדוש שלכם כשמדובר במדינות שעוצרות החלטות גרמניות נגד המדינה היהודית.

    4. אנונימי משעה 21:45 – למה אתה חושב שאני מקבל מענק מגרמניה? ולמה אתה חשוב שאני סניגור של הכנופיה ששולטת ברמאללה? אם אתה שואל אותי, אז יהודים שמסתמכים על הימין הלאומני הפולני מאזיני רדיו מריה האנטישמי לבלום החלטות נגדם לאורך זמן כאסטרטגיה אז או שהם בורים בהיסטוריה או שהם טמבלים כבדים.