יום הכיפורים: הפעם המשמעות רבה יותר

יום הכיפורים הזה הוא זמן לחשבון נפש בגופים בהם אמון הציבור נשחק עד עפר – במשטרה, בפרקליטות, בשופטים, ומעל כולם – בעיתונות.

אות קלון. היועמ"ש מנדלבליט | פייסבוק משרד המשפטים

ישנם ישראלים שלא מאמינים שיש צורך לצום או לסבול ביום הכיפורים. מספרם הלך וגדל עם השנים. אך אף על פי כן, היום הזה אמור להיות יום של חשבון נפש אישי המתכנס תחת הלאומי. בין השאר, משום שמלחמת יום הכיפורים אמורה להיות נר התמיד שלנו. היא המראה שעומדת תמיד מול עינינו ואסור להסיר את מבטנו ממנה.

 

בני דור ה – Z אינם זוכרים זאת והם דור שפחות חווה את מוראות הניצחון ולאחר מכן את סיוטי המלחמה. שכן, מלחמת ששת הימים יצרה מיתוס שאנחנו הישראלים – בלתי מנוצחים אך מלחמת יום הכיפורים – אותה מראה שנולדה באוקטובר 1973, הראתה שהמציאות התפוצצה לנו בפנים וכמה שהיא הייתה איומה.
גם מבחינה כלכלית עמד לנו נר התמיד. במשך שנים ממשלות ישראל פתרו את עצמן מאחריות בהגדלת הגרעון – העיקר שהאזרחים יהיו מרוצים – באה האינפלציה של שנות השמונים כמראה בוהקת. אך גם אז לא למדנו לקח. עד שבאה ממשלת שרון עם שר האוצר נתניהו ועד היום אנו חיים על ההישג הזה.

 

בשנות ה – 90 הסכמי אוסלו חוזקו על ידי התקשורת והשמאל בישראל שהנה יש מזרח תיכון חדש ויש שלום עד שהוא התפוצץ לנו עם אוטובוסים בעיקר בפרצוף. מיד עם כניסתנו לעשור השלישי של המאה ה – 21 התפוצצה עלינו מגפת הקורונה והוכיחה לנו שאם הרגשנו בטוחים בריאותית הרי ששום דבר כבר לא בטוח.

 

וכך, בעוד תחום ובעוד תחום ובעוד תחום. אנו מגלים שישנם מגוון תחומים שבהם המציאות הפכה למה שאני קורא "מציאות יום הכיפורים". אלא שישנם חריגים.
למרות שאנו חיים את יום הכיפורים בתחומים הללו מדי יום הרי שהדבר נסתר מעינו של הציבור. המקומות האלו הם התקשורת, מערכת המשפט ומערכת אכיפת החוק.

אנו חיים בתקופה בה רוב מוחלט של ישראלים איבד את האמונה במשטרה, בפרקליטות, בשופטים, ואם לא די בכך, בעיתונות.

נתחיל במשטרה ובפרקליטות כאשר ראינו כיצד הן נלחמות נגד אלו שהן אמורות לחזק. כך למשל במח"ש שבה מפכ"ל ופרקליט המדינה מתערבים במינוי של מי שצריך לבקר אותם זה לא מחזק את אמון העם. וכך היה עם המינוי של הילה גרסטל כנציבת הביקורת על מערך התביעה. הפרקליטות נעמדה על הרגליים ולא נתנה לה לעבוד עד שהוחלפה.

העיתונות נאלמה ונעלמה.

ניקח שתי פרשות שבהם אנחנו מבינים שאין עיתונאים בישראל או שנשאר מעט מהם.
פרשת רות דוד ופרשת תפירת תיקי נתניהו. שלא יהיה לכם ספק: הן קשורות אחת בשנייה כאשר חבל הטבור שלהן מחובר דרך שי ניצן והנסחט מנדבליט.
פרשת רות דוד רואים כיצד אלון חסן מעביר מזוודה עם כסף, הפרשה מבעבעת, במקום לתת אלון חסן מעמד של חושף שחיתות, הוא ממשיך להיות נרדף ע"י הפרקליטות, והפרשה עוברת להיות מורדמת מונשמת. הטריק כבר ידוע – כדי שהתקשורת תרד מהפרקליטות ואגף החקירות מעלים על המוקד את נתניהו, וכל מי שהיה מסביב לנתניהו הופך להיות יעד לחקירות.

היום יותר מתמיד חסר לנו אחד כמו אורי אבנרי. אבנרי היה עיתונאי ולא מכר את נשמתו למפרסם או לאג'נדה. אם במערכות המוזכרות לעיל לא יהא תיקון – לא תהיה דמוקרטיה ולא תהיה פה מדינה ליהודים.

 

אריק זיו ויזר הוא עורך האתר 'ליכודניק'.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. שמקליטות לא אמינה, כבר מאז התנכלותה (גם לפני, אך צריך להתבסס על עובדות יבשות) לד"ר מאיה רזניק-פורמן.

    שמקליטות היא אוסף נרקסיסטים שהסתנברו מהציטוטים על תפקיד הרשות השופטת והחליטו שהם אלוהי הצדק. מערכת "משפט" זהה, נקראתה בספרד בשם האינקוויזיציה. גם האינקוויזיטורים היו בטוחים, שהם אלוהי הצדק.

    ולגבי יועץ פרשת משפטים בושה? זה שישבנו לא סובל ביקורת על הוד משפטו ואזרחית שאמרה "פרשת משפטים בושה", מואשמת בהכנת מצות מילדי מנדבלוף? בדיוק כפי שהיא אמרה, הוא בושה.

    את שני הארגונים לעיל, צריך להעיף ולבנות מחדש. כנראה, יש לבצע זאת תקופתית – בדיוק כיוון שהוגי הדמוקרטיה, הבינו שפקידים לא נבחרים הממנים זה את זה, לנצח נצחים – הם דיקטטורים. גם אם שופרות התשקורת מכנים אותם, שופטי הירח השמש והקוסמוס העליונים. דיקטטורים, זהים בתפיסת עולמם ובמעשיהם (למי שלמד היסטוריה כמובן ולא, תולדות יונית לוי בדמוקרטיה פרדוקסלית) שהאנושות ראתה, במאה ה-20.

  2. כל הגופים האלה פועלים ללא דין וללא שום מושגי ערכי.

    המנעד היחידי העולה מכל אלה זה להטיב עם החונטה
    הלוביסטים התקשורתיים משרתים מספר מצומצם מאוד של משפחות ישראליות שחושבות שאנחנו בימי הבניים בהשיטה הפאודלית..

    משרד המשפטים זה המשרד עם ההכי הרבה נפוטיזם, ומראית עין אין שם מילימטר אחד של אינטרס ציבורי הכל שם זה כנופייה פוליטית של של משפטנים שהשתלטו על הנהלת בתי המשפט והפרקליטות כדרך להטוות מדיניות..

    המשטרה מפורקת- אחד הגופים שספג רמת הזנחה מחפירה ואת האימפקט שלו כולנו עדים על בשרנו.

  3. לסוציאליסט אין סיבה לחשבון נפש .
    אין שפל מתועב ואכזרי כסוציאליזם, סוציאליסט פרוגרסיבי נאור יפה וטהרני על אחת כמה.

  4. לסוציאליסט אין סיבה לחשבון נפש .
    אין שפל מתועב ואכזרי כסוציאליזם, סוציאליסט פרוגרסיבי נאור יפה וטהרני על אחת כמה.