מאה ימים של שפל

לאחר שמכר את כל ערכיו למען השלטון, בנט מתגלה כראש ממשלה כושל וחסר אונים מול האתגרים העצומים העומדים בפני ישראל

מאה ימים של סיסמאות ומשפטי עוגית מזל, נפתלי בנט ויאיר לפיד (צילום: פייסבוק)

ממשלת ישראל ה-36 במספר הושבעה ביום ה-13 ביוני, לפני שלושה וקצת חודשים. נהוג לומר כי יש לתת לכל ממשלה חדשה מאה ימים של חסד, מעין תקופת התארגנות והסתגלות בין חילופי השלטון, אלא שנפתלי בנט וחבריו הוכיחו בתקופת כהונתם הקצרה כי כל ביקורת הנשמעת כלפיהם היא מוצדקת ונחוצה ביותר.

 

רבות כבר נכתב על האופן שבו קמה הממשלה הזו, בתרגיל הונאה פוליטי שכנראה לא היה כדוגמתו במקומותינו ובסופו מצא עצמו בראשותה אדם בעל תמיכה ציבורית כמעט אפסית. החטא הקדמון הזה הוליד לא רק קיתונות של זעם מוצדק בהחלט מצד האופוזיציה, אלא גם את המלכודת בתוכה נמצא למעשה בנט מאז – איש ציבור ללא ציבור מאחוריו שיודע מצד אחד כי עתידו הפוליטי לוט בערפל, ומצד שני חסר כל סמכות ויכולת לביצוע מהלכים מול השרים ובכלל.

 

אך הקמת ממשלת שמאל בשותפות מרצ, רע"מ ומפלגת העבודה לא הייתה ההבטחה היחידה אותה הפרו "אנשי הימין" בנט ושות'. למעשה, כמעט מרגע הקמת הממשלה אנו עדים לשרשרת מחדלים בלתי פוסקת בכל התחומים ובניגוד מוחלט להצהרות הבומבסטיות מתקופת הבחירות. זכור במיוחד פיאסקו חוק האזרחות במהלכו ניסתה שרת הפנים שקד לקדם הצעה מחוררת ומסוכנת תוך התנגדות לחוק יסוד טוב בהרבה שקידמה האופוזיציה. את התוצאות הקשות אנו רואים באופן כמעט מיידי עם עלייה תלולה במספר הבקשות לאיחוד משפחות מצד פלסטינים.

 

בכל הנוגע לפעילות הכנסת שאמורה לפקח על הממשלה,  הקואליציה הפעילה דריסה כוחנית נגד סיעות האופוזיציה, אשר חבריהן לא הורשו במשך שבועות ארוכים להגיש הצעות חוק פרטיות, חלקן הצעות חוק חברתיות חשובות שהיו יכולות לסייע לאזרחים רבים. בהמשך הוגבלה גם יכולת האופוזיציה להגיש הצעות אי-אמון והסתייגויות להצעות חוק של הממשלה, בנוסף לשינוי תקדימי של הרכב החברים בוועדות כך שייתן לקואליציה יחס גדול יותר מחלקה האמיתי בכנסת ולמעשה יעניק לה רוב אוטומטי בכל מצב. צעד זה נעשה בניגוד לדעתם של היועצים המשפטיים בכנסת והספיק כבר לספוג ביקורת חריפה גם מצד שופטי בג"ץ.

 

ובעוד האופוזיציה למעשה משותקת והגוש הלאומי מודר כולו מתהליכי קבלת ההחלטות, קואליציית השמאל של בנט פועלת בשיא המרץ. הנה סיכום לדוגמה של יום פעילות אחד בכנסת בראשית השבוע שעבר. ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה מקדם שינויים מרחיקי לכת ביחסי הדת והמדינה, כולל ההצעה ההזויה לעגן את "עקרון השוויון" כחוק יסוד; חברתו לסיעה נעמה לזימי פועלת בוועדת הכספים כדי לפגוע בעמותות ימין ולשלול מהן הטבות מס; השרה תמר זנדברג ממרצ מנסה לשנות את רשימת הישובים הזוכים לעדיפות לאומית, לצרף אליה ישובים ערביים ולהוציא ממנה ישובים יהודיים בשטחי יהודה ושומרון; ואולי הדובדבן שבקצפת – מינוי איש התנועה האסלאמית וחבר הכנסת וואליד טאהא מרע"ם כיו"ר ועדת הפנים, לקול צהלותיהם של אנשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה'. כל זה כאמור הספק של יום אחד בלבד והכיוון ברור – הרחק שמאלה.

 

אך המחדל הגדול ביותר והחמור ביותר מתרחש כמובן בתחום הבריאות. לאחר שהבטיח למחוץ את הנגיף בתוך שבועות ואף חיבר מדריך מיוחד לניצחון על המגפה, נפתלי בנט נחל כישלון מוחלט וקטלני בכל הקשור למאבק בקורונה. הוא קיבל לידיו מדינה מחוסנת שהייתה הראשונה בעולם לחזור לשגרת חיים, ובתוך שבועות ספורים הפך אותה לשיאנית העולם בתחלואה. נתב"ג עדיין פרוץ לרווחה, מספרי המאומתים שוברים שיאים מדי יום, מאות נפטרים נרשמים כל חודש למרות הניסיונות להסתיר, ובתי חולים קורסים ושובתים מול העומס ובשל סירוב הממשלה לעמוד בסיכומי התקציב.

 

חלק מהשרים של בנט, כמו למשל שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ושר האוצר ליברמן, כלל לא טרחו להגיע לדיוני קבינט הקורונה ובמקום זאת בילו להם בחופשות ברחבי הארץ והעולם. כל זה קורה כאשר שנת הלימודים נפתחה בצליעה רק לפני מספר ימים וצפויה להזניק עוד יותר את נתוני התחלואה, כך כי נכונים לנו עוד ימים קשים בחזית הבריאות. התחושה הכללית היא של אובדן שליטה ורשלנות, כל החלטה מתקבלת באיחור רב ובהססנות ומתוך שיקולים לא ברורים, והמחיר בחיי אדם רק הולך ועולה.

 


התנהלות ממשלת לפיד-בנט בתחום המדיני מטרידה לא פחות. שר החוץ הספיק בזמן קצר ליצור משבר דיפלומטי עם ידידה ותיקה כמו פולין, לפזר התבטאויות מביכות כלפי אלג'יריה וארה"ב ומעל הכל – להבטיח ביוהרה ובעיוורון אסטרטגי כי ישראל תנהג במדיניות של "אין הפתעות" בחזית האיראנית. הצהרה זו מצטרפת לביקורו המדאיג של ראש הממשלה בנט בבית הלבן, שם הבטיח גם הוא כי לא ינהל קמפיין פומבי נגד חידוש הסכם הגרעין המופקר. גם שר הביטחון גנץ השמיע דברים דומים לפיהם ישראל "יכולה לחיות" עם הסכם הגרעין.

 

בעוד האייתוללות הולכים ומתחזקים וכבר בוחנים את הסבלנות הישראלית בכל החזיתות, ממשלת בנט משדרת חולשה מדאיגה והשלמה עם הדהירה האיראנית לפצצה. הוסיפו לכך את חזרתו המסתמנת של "התהליך המדיני" עם ההתחנפות המחודשת לאבו מאזן, הפקרות בשטחי C (כולל הפארסה באביתר) ורמזים על הבטחות שונות למלך ירדן ונשיא מצרים, ותקבלו מתכון בטוח לאסון מדיני מתקרב. כל העוצמה המדינית של ישראל שנבנתה בעמל רב במשך שנים ארוכות והניבה הסכמי שלום היסטוריים ומעמד בינלאומי חסר תקדים, יורדת כעת לטמיון תוך חודשים בידיהם של חובבנים.

 

בינתיים בגבולות, ישראל מגלה רפיסות צבאית מעוררת דאגה בגבול עזה, שם מלבד בלבול חמור של הלוחמים לגבי הוראות הפתיחה באש המגבילות שהוביל למותו הטאגי של בראל שמואלי ז"ל (ושיחת טלפון מביכה של בנט עם אביו), חמאס ממשיך ליהנות ממשלוחים של חומרי בניה וצ'ופרים אחרים בנדיבות ראש הממשלה. גם מזוודות הכסף המפורסמות עשו קאמבק מהיר. בצפון נראה כי הסורים והלבנונים שוב בוחנים את סבלנות ישראל, ודוגמה חמורה לכך הייתה באירוע ירי טיל סורי למרכז הארץ שבדרך נס עבר ללא נפגעים (וגם ללא תגובה צה"לית). ההתרעה הישראלית נשחקה עוד יותר עם הצהרות כמו זו של שר החוץ הרוסי על כך שארצו "מחויבת לשמירה על ריבונות סוריה", לאחר פגישה עם השר לפיד. גם בחזית הפנים נרשם מחדל היסטורי עם בריחתם של ששת המחבלים מכלא גלבוע, כאשר חלקם התהלכו בחופשיות ימים ארוכים.

 

גם בתחום הכלכלה בו קיבל בנט מדינה במצב טוב יחסית לאחר שנת קורונה, לא נרשם שיפור אלא הרעה. בנט ולפיד, שיודעים היטב כי הקואליציה שלהם תלויה על בלימה, הקימו את הממשלה המנופחת ביותר בתולדות המדינה (עוד הפרה מפורשת של הבטחת בחירות) ונסחטו עד תום בשם השרידות הפוליטית כאשר חילקו ג'ובים לכל דורש. התקציב אמנם עבר בקריאה ראשונה אך ברגע האחרון הוסרו ממנו רפורמות חשובות בחקלאות וברגולציה, עוד כניעה לקבוצות לחץ שמשמעותה עלייה ניכרת ביוקר המחייה. נפתלי בנט שפיזר במהלך קמפיין הבחירות הבטחות כלכליות מפה ועד סינגפור, מסר למעשה את כל המשרדים הכלכליים לשמאל ובמיוחד לאביגדור ליברמן השולט גם במשרד האוצר וגם בוועדת הכספים. התוצאה תהיה עוד העלאת מיסים ועוד גזרות, כאשר גם התפרצות הקורונה אינה מבשרת טובות למשק הישראלי.

 

אין פלא אפוא שלאור כל זאת נפתלי בנט ממשיך לדשדש בסקרים יחד עם שותפיו, למרות שעד כה הוא זוכה לחיבוק חם מהתקשורת שמנסה לצייר תמונה ורודה ומנוגדת למציאות. מי שמכר את כל ערכיו ואמונותיו למען כס השלטון הזמני, מתגלה כראש ממשלה כושל, משותק וחסר אונים מול האתגרים העצומים העומדים בפני ישראל, ומעדיף לעסוק בצילומי יח"צ ובתדרוכים בלתי פוסקים נגד קודמו בתפקיד. בזמנים כאלה המדינה זקוקה למנהיג אמיתי בעל חזון ויכולות ביצוע, אך מאה ימיו הראשונים בתפקיד הוכיחו כי נפתלי בנט איננו האיש המתאים למשימה. לרוע המזל, נראה כי השפל הגדול עוד לפנינו.

 

אמיר לוי הוא עורך מידה לשעבר.


עקבו אחר ׳מידה׳ גם ברשתות החברתיות:

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

40 תגובות למאמר

  1. לא להתגייס לצבא ולא להגיע למילואים!

    ארץ ישראל ה-2 לא בשר תותחים של ארץ ישראל ה-1 (האויב השמאלני)!

    1. צודק לגמרי. שישראל הראשונה תלחם את מלחמותיה בעצמה.

    2. אילו שטויות.
      נכון שזו הממשלה הכי פחות לגיטימית מאז קום המדינה, ממשלת שנאה של מגלומן חסר כל תמיכה ציבורית.
      אבל גם בימים אפלים בהרבה, ימי אוסלו, ימי האינתיפאדה השניה של אהוד ברק, וימי הגירוש מגוש קטיף, עדיין היינו עם אחד, מדינה אחת וצבא אחד.

    3. לישראל: אנחנו כבר לא מדינה אחת ולא צבא אחד. האויב השמאלני משתמש עם החיים של הילדים שלנו וזורק אותם לפח. בצבא כבר לא דואגים לחייליו.. רק לאזרחי האויב הערבנאצי.

    4. האדמה של כולנו שלכם והחובות שלכם של כולנו.
      המניות של כולנו שלכם המלחמות שלכם של כולנו

    5. לא להתגייס זה צעד נואש. לפני כן צריך לנסות את המהלך הבא: כל החיילים כולל חיימקה שלי. כולם ללא יוצא מן הכלל מצפצפים על הוראות הפרקליטות. כולם נכנסים לכלא צבאי. כולם טוענים במשפט הצבאי שהם אינם מקבלים את ההשקפה הפרוגרסיבית. מבחינתם המוסר היהודי הוא הקובע: "הבא להורגך השכם להורגו".
      זה לא מרד במפקדים ולא מרד בצבא זה מרד ברעיון. כמה זמן הצבא יוכל "להכיל" את המרד הזה? אם תהיה מסה קריטית של חיילים שמוכנים ללכת לכלא כדי להגן על חרותם וזכותם לירות כדי לחיות – אני משערת במידה גדולה של וודאות שהשמאל מוג הלב , הפחדן העלוב, המבולבל וההזוי – יתקפל בסופו של דבר.
      אנחנו צריכים להיות נחושים בדעתנו ולהילחם עליה עד כדי נכונות ללכת לכלא. לשבת בכלא צבאי מפני שאתה מאמין בזכותך להגן על חייך זה שרות לא פחות חשוב מכל שרות צבאי אחר.

  2. דיקטטורה בולשביקית שיפוטית קומוניסטית אנטישמית לא מחליפים בקלפי…
    רק בהתקוממות עממית ומהפכה אזרחית!

    הגיע הזמן שמיליוני יהודים יעלו על בית המשפט וכל המשרדים של אירגוני השמאל(הסוכנים הזרים)!

    תומאס ג’פרסון: “כשהממשלה חוששת מהעם, יש חירות. כשהעם חושש מהממשלה, יש עריצות.”
    וולטייר: “אם אתה רוצה לדעת מי שולט בך, תסתכל על מי אסור לך לבקר.”
    תומאס ג’פרסון: “כאשר עוול הופך לחוק, ההתנגדות הופכת לחובה.”

  3. שום דבר ממה שעושה או לא עושה בנט לא חמור יותר מהמצב בימי נתניהו.

    נתניהו משל פה אינסוף שנים.
    בכל אותן שנים העדיף את הטווח הקצר, את מדיניות הראש בחול, את הדחיינות, את מדיניות הרפיסות והחולשה.
    תמיד ניסה להציג מצגי שווא לציבור הימני/לאומי (וחלק אוכלים את הלוקשים עד ימינו). עבודה בעיניים שמופעלת רק על עם ישראל, כי אוייבינו לא קונים את השטויות שהוא מנסה להציג.

    מעולם לא מימש תפישת עולם לאומית. אשכול אמר פעם "אני מתפשר ומתפשר עד שאני משיג את מטרתי". אצל נתניהו זה היה "אין לי מטרה לאומית/ימנית ולכן אני מציג כאילו אני חייב להתפשר ולהתפשר כי יש אילוצים – בג"צ, והמתיחות עם הערבים וכו'".

    הגיע הזמן שאנשי המחנה הלאומי האמיתיים יפסיקו להתנהג כאופוזיציה אוטומטית לבנט כי הוא לקח לנתניהו את השלטון.
    בנט איש לאומי ובתנאים קשים ביותר מממש מה שכן ניתן ועומד על מה שכן חשוב.
    אם יעשה משהו לא נכון, או אז תחפשו אותו.
    לא על כל דבר (שהיה נתניהו עושה בדיוק אותו דבר) תזדעקו עם ה"זאב זאב" שלכם.
    מספיק עם זה – זה לא לטובת אף אחד!

    1. רק שראש הממשלה עכשיו הוא נפתלי בנט, ולא בנימין נתניהו

    2. אז למה לנתניהו יש חצי מהעם תומכים ומצביעים ולבנט כמעט אפס ?

    3. ההבדל הוא שהידיים של נתניהו היו קשורות בידי הסכמים קואליציונים, מערכת המשפט והתשקורת.
      בנט קשר לעצמו את הידים מרצון ע״י בחירה להחליש את הימין(תקיפות פראיות על נתניהו ושתיקה מול לפיד, גנץ, ליברמן וסער וכן חוק ישראל היום) ואז הצטרפות לקואליציה שכבר היו לה 61 ח״כים במקום להצטרף עם סער לימין שהיה יכול לסגור 61 ח״כים.

    4. המטרה של נתניהו הייתה ונשארה להפוך את ישראל למדינה חזקה כדי שעמידתה מול העולם תהיה מעמדה של כח. זאת תפיסה אסטרטגית ארוכת טווח שדורשת ויתורים ואת התוצאה שלה התחילו לראות בשנים האחרונות. זאת הסיבה שלשמאל שדוחה את התפיסה הלאומית, והחונטה המושחתת שלא יכלה להרשות לעצמה את ההשפלה שההצלחה תרשם על שמו של היריב האלמותי שלה, היה חשוב מאוד להרחיק אותו. חבל שרוב האנשים בעדר לא מסוגלים להבין ולקלוט מורכבות.

    5. נצטט את דברי הנוכל הבוגד במצביעיו, ראש ממששת המנדטים עצמו:

      "ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד. דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס"

      אז המסקנה היחידה מדבריו של הבוגד במצביעיו עצמו, היא שהוא מפקיר את חיי הישראלים וזה אומר הכל.

      זה שאב"מים (ר"ת של "אבל ביבי משהו") כמוך מכניסים את נתניהו לכל דיון, במטרה להפנות את הדיון מהפקרת חיי הישראלים בידי הנוכל הבוגד במצביעיו – מוכיח שאין, לא היו ולא יהיו לך נימוקים, כי מטרת האב"מ היא לא לנמק אלא להגיע אל סיפוקו בכתיבת "אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו אבל נתניהו .

      זו הסיבה, מדוע אנו אזרחי ישראל, נעיף את בנט, סער, אלקין, שקד, אורבך, קארה, סילמן, פינטו, כלפון, כהנא, שאשא-ביטון, השכל, בגין, יצחק-הלוי, שיר, האוזר והנדל – בבחירות הקרובות.

      ודבר קטן נוסף, תמסור לשוקן שאתה צריך להחזיר את המימון שקיבלת תמורת פרופוגנדה. כי הישראלים עלו על השקרים שלך ותעמולה שלך לא עובדת יותר.

    6. כל מה שכתבת לא נכון ולא ראוי, כל מה שעשה נתניהו היה לתווך הארוך ולראיה למרחקים, אם כמו שאתה טוען היה נכנע ללחצים אז הוא היה נכנע לאובמה וחותם על הסכם הגרעין , והוא עמד בבית הלבן ואמר לנציא שהוא טוען בלי פחד, עשה גדר לעצור את המסתננים (למרות שהשמאל היה נגד) עשה הסכמי שלום שעבד עליהם שנים רבות , ועוד ועוד ועוד, והכי חשוב היה אכפת לו מהחיים ולא חשש לתת כסף לבעלי עסקים על מנת למגר את ההתקהלויות , מה שקורה היום זה שמכילים את המתים העיקר לא לתת כסף לעסקים, ממשלה כושלת לא ראויה וזמנה קצר, שורה תחתונה העם בחר בנימין נתניהו

    7. אתה צודק בהחליט שביבי את הראש הנחש השאיר לבסוף
      ואחרי שסדר הרבה דברים ובראשם גאווה לאומית פחות הוא יותר
      ולפי דעתי אם אז היה מתחיל בראשי הנחש היו תופרים לא תיק של בגידה ומעמדים אותו לכיתת יורים
      לאנשים האלה יש תקדים יורים והורגים ועולים על הגופות
      ולשכוח מהמנטרה של שמאל ימין אין חיה כזאת
      ברק ניסה וזה לא הוכח ועד עכשיו לא הולך
      יש כאן מלחמה מה יהיה צביון המדינה
      האם כמו כול המערב המתפורר?
      הוא בשם מסמך הטבו (התורה )שישראל שייכית לנו ולבנינו עד עולם
      וישראל יכולה להכיל גם אנשים שלא עובדים עבודה זרה וזה הנכון גם מצידינו

    8. הבנתי.
      אז ככה:
      1) להביא להכרתה הרשמית של ארה"ב בריבונות ישראל על רמת הגולן (לאחר 52 ש' של התנגדות עיקשת), זה מבחינתך "מצג שווא לציבור הימני -לאומי".
      2) להביא להכרתה הרשמית של ארה"ב בירושלים כבירת מדינת ישראל, (לאחר גרירת רגליים במשך 72 ש'), מבחינתך זה לא יותר מ"מצג שווא לציבור הימני -לאומי".
      3) להביא להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים, כביטוי להכרתה של מעצמה מס'1 בעולם, בירושלים כבירת מדינת ישראל, וזאת על אפו וחמתו של האיחוד האירופי העוין, מבחינתך זהו בסה"כ מצג שווא לציבור הימני- לאומי.
      4) להביא לסגירתה ב-2019 של הקונסוליה האמריקנית במזרח ירושלים ששימשה כנציגות דיפלומטית אמריקנית לרשות הפלסטינית ומיזוגה אל תוך השגרירות ארה"ב בישראל ע"י ממשל טראמפ זהו מבחינתך מצג שווא בפני ציבור ימני-לאומי.
      אבל מנגד פתיחתה מחדש ע"י ממשל ביידן, בהסכמתו של בנט, צעד שנועד לשדרג את הייצוג הדיפלומטי האמריקני ברשות הפלסטינית, ולאותת לכך שהממשל האמריקני מכיר בתביעות הפלסטיניות על חלקים מירושלים, מבחינתך זהו ביטוי למימוש האג'נדה הימנית לאומית של בנט, כמו גם של הציבור הלאומי -ימני כולו.
      5) להביא לסגירת שגרירות אש"ף-רש"פ בוושינגטון, מבחינתך זה לא יותר מ"מצג שווא לציבור הימני -לאומי". אבל מנגד, פתיחתה מחדש ע"י ביידן בלי שבנט ישמיע ולו ציוץ של התנגדות אפילו התנגדות רפה זהו מבחינתך לא מהווה ביטוי לרפיסות ולחולשה מצד בנט אלא הוכחה נוספת למימוש האינטרסים של הציבור הימני -לאומי בישראל.
      6) להביא את ארה"ב לביטול תמיכתה בתקציב אונר"א שהיא חממה לטרור חמאסי בעזה, מבחינתך זה לא יותר מ"מצג שווא לציבור הימני -לאומי" וביטוי לחולשת נתניהו ורפיסותו. אבל מנגד חידוש התקציב האמריקני לאונר"א ללא התנגדות כלשהי מצד בנט היא מבחינתך ביטוי למימוש אג'נדה ימנית לאומית מצדו.
      7) להביא את הממשל הרוסי בראשותו של פוטין להעניק חופש פעולה לצה"ל במרחב האווירי של סוריה לסיכול הפעילות האיראנית בשטח הסורי מבחינתך זהו ביטוי למדיניות של רפיסות וחולשה ומצג שווא בפני הציבור הימני-לאומי. מנגד, לאחר ביקור לפיד ברוסיה והצהרת לברוב כי "רוסיה מחויבת לסייע לסוריה בשמירה על ריבונותה" והתברר כי "מערכות ההגנה האוויריות "הסוריות", או שמא הרוסיות, יירטו 22 מתוך 24 טילים ששיגרו מטוסי קרב ישראליים בתקיפה ביום חמישי. כלומר ההסדר המיוחד שהושג ע"י נתניהו מול פוטין נגמר עם תום כהונתו כראש ממשלה וכעת התחיל עידן בנט ואלה הן הפירות שהוא קוצר לאחר ביקורו של שר החוץ שלו במוסקבה. ומבחינתך זהו הביטוי המובהק למימוש האג'נדה הימנית- לאומית ולא קריסתה.
      8) הפעילות העיקשת של נתניהו להביא לביטול ההסכם הגרעין השערורייתי של אובמה מול איראן פעילות שאכן נחלה הצלחה כשממשל טראמפ ביטל את ההסכם והטיל סנקציות כלכליות קשות על ממשלת האייתולות, שלא לדבר על הפעילות של מוסד באיראן שחיבלה בפרויקט הגרעיני ועיקבה אותו שוב ושוב, הפעילות הזו היא מבחינתך ביטוי לחולשה ולרפיסות אבל מנגד הבעת תמיכה של ממשלת בנט-גנץ בחידוש ההסכם השערורייתי הזה מצד ממשל ביידן והתחייבות ממשלת בנט לאפס הפתעות מול האמריקנים במדיניות שלנו מול איראן ובמילים אחרות וויתור על חופש הפעולה החיוני לנו בנושא הביטחוני שלנו הרי שהוויתור הזה מבחינתך משמש עוד הוכחה למימוש אינטרסים של הציבור הימני-לאומי.
      9) הבאת ישראל לעידן החדש, שבו ישראל נמנית עם הכלכלות המשגשגות בעולם, כולל פיתוח שדות הגז תוך התגברות על ההתנגדות החריפה שהוביל מחנה השמאל שגרר את הממשלה להתגונן בבג"ץ, והפיכתה של ישראל למעצמה השמינית בעולם זה מבחינתך ביטוי לרפיסותו ולחולשתו של נתניהו?
      10) כינון ברית ע"י נתניהו עם מדינות קבוצת וישיגראד (פולין-הונגריה-צ'כיה -סלובקיה) שהביאה לסיכול החלטות עוינות כלפי ישראל בפרלמנט האיחוד האירופי במשך השנים האחרונות היא מבחינתך ביטוי למצג שווא מול הציבור הימני-לאומי. אבל מנגד התנהלות מטופשת של ממשלת בנט שמפרקת את הברית החשובה הזו כפועל יוצא מדבריו של לפיד נגד פולין (בלי שהבין בכלל על מה מדובר) התנהלות זו היא מבחינתך מימוש של אינטרסים של הציבור ימני-לאומי בישראל..
      11) להביא בעצה אחת עם ממשל טראמפ את "תוכנית המאה" שמטרתה החלת הריבונות הישראלית על כל שטחי C כולל בקעת הירדן, זה מבחינתך ביטוי למדיניות של רפיסות וחולשה ומצג שווא לציבור הימני-לאומי. ומנגד סיכול החלת הריבונות ע"י יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני ואנשיו הוא מימוש האינטרסים של הציבור הימני-לאומי"?
      12) אישור ממשלת בנט לבניה פלסטינית בשטחי C שכול מטרתה היא לחנוק את היישובים היהודיים ביהודה ושומרון כל זה מבחינתך משמש ביטוי נוסף למימוש האינטרסים של הציבור הימני -לאומי.
      אז ככה, מאז כניסת בנט לתפקיד מה שמתרחש מול עיננו היא קריסה כוללת במעמד מדינת ישראל בזירה הבינלאומית. ישראל הפכה לבניטוסטן פינת לפידוסטן. והיחס הבינ"ל כלפינו בהתאם.

  4. העניין הוא שהם עושים מה שהם התכוונו לעשות ולא משנה להם האם זה נכון וטוב לישראל או לא. הם מנצלים את הרוב שלהם ושולטים מה שהליכוד לא עשה כל השנים. שום ריפורמה בבית המשפט. שום מדיניות תקיפה בשטח C. שום ריפורמה בוועדה למינוי שופטים. שום חקיקה שמצמצמת את יכולתו של בית המשפט העליון להתערב, זכות עמידה, חוקי יסוד וכו׳.
    אז הממשלה הכושלת הנוכחית בראשות הנוכל בנט מושלת.

  5. הממשלה המסוכנת ביותר לישראל מיום הקמתה. הן בגלל שהיא תלויה במפלגת האחים המוסלמים וחוסר השקיפות והבקורת שהיא מקבלת מהתקשורת שעמלה קשה מאוד שממשלה נתניהו תלך.
    התקשורת המאתגרת והרכב הממשלה עם ראש ממשלה חלש מאוד הינו מתכון מסוכן שבסוף יתפוצץ לכולנו בפנים.

  6. אם למישהו בממשלה הזו היה שכל וכידוע אין להם, ישראל חייבת להתחיל להתקרב לסין. אבל לעשות את זה בצורה דיפלומטית. כי ארה"ב כמו שאומרים בלשון העם "גמרה את הקריירה".
    בעצם, עם לפיד כשר חוץ, עדיף שלא.

  7. כל הטוב הזה היה יכול להמנע אם אדם אחד מסוים היה מפנה את מקומו בראשות הליכוד. אבל עבור רבים מדי, הליכוד וגורלו האישי של איש אחד חשובים יותר ממדינה שלמה. והם עוד קוראים לעצמם ״פטריוטים״, ״ימנים״ ו״לאומיים״….הוי האיוולת!

    1. כל הטוב הזה היה נמנע אם כמה אנשים היו מוכנים להכיר בו כ״רע במיעוטו״.

    2. בנוסף-הסיבה שתמכנו בו היא כי כדי לשמור על עקרון חזקת החפות ועקרון הדמוקרטיה(רוב מצביעי הגוש צריכים לבחור את ראש הגוש)-אם הימין המתון היה מסביר איך הדרישות שלו עומדות בזה, היה על מה לדבר.

    3. לימני: עמיחי שיקלי טען דבר דומה. כתבתי לו תשובה מפורטת ביותר. מי שלא מכיר במועמד של הגוש היריב כלגיטימי להיות ראש ממשלה ורומז שממשלה בראשותו (או בראשותה) תהיה סכנה למדינת ישראל ועושה זאת 4 פעמים, למרות שבכל 4 הפעמים ראש הגוש נבחר באופן דמוקרטי לראשות המפלגה (אהוד ברק ב-1999, ציפי לבני ב-2009, שלי יחימוביץ' ב-2013 ויצחק הרצוג ב-2015) ואיש מהם מעולם לא ייחס לממשלה בראשותו סכנה למדינה בזמן אמת של מערכת הבחירות, לא יכול להתלונן כשבפעם החמישית הגוש היריב עושה את זה לו.

    4. יונה,
      א.מתי שמעת חוסר הכרה במישהוא מהמועמדים שפירטת? אם כבר, זה הימין המתון שמסרב להכיר בשני ראשי הגושים הבולטים וגרר את כולנו מבחירות לבחירות(שוב ושוב, ליברמן מנע משני בצדדים קואליציה).
      ב.אין לך מפלגה עם טווח לגיטימציה רחב מהליכוד אלא שהמרכז מסרבים לעשות ויתורים בשם אחדות הקואליציה ודורשים חלק לא פרופורציונאלי מהממשלה ואף המצאת תפקידים כדי להסתיר זאת. נתניהו הציע להם להצטרף כל פעם. אך הם סירבו להצטרף בתנאים הוגנים.
      ג.הימין רמז על סכנה?! תזכיר לי את ההאשמות על ׳פאשיזם׳? על היות החרדים טפילים? מה עם הדה-לגיטימציה לכל מי שמימין לנתניהו(מרגב וחזו, דרך פייגלין וכלה בבן-גביר ומפלגת׳נעם׳)-האם הטענה שהשותפים שברור שנתניהו יביא איתו מסוכנים אינה זהה לטענה שממשלה בראשותו היא מסוכנת?
      ד.אפילו אם כל זה נכון-ימינה ותקווה חדשה לא רצו מטעם הגוש השני אלא ערקו מהגוש אליו משתייכים בוחריהם ולכן הטענות הללו פשוט לא רלוונטיות אליהם.
      ה.לא כעסתי על לפיד על ההתנהלות הזו. אפשר עוד להבין שבפוליטיקה מלכלכים על היריב אבל זה לא מצדיק ויתור על העקרונות שציינתי.

    5. אתה מאשים את מי שתמכו במי ששוב התגלה בתור זה שעומד בפרץ במקום את מי שבגדו ומי שתמכו בהם?
      הרצחת וגם ירשת?

  8. השאלה המתבקשת היא:מה כבר אפשר לצפות ממי שחרטו על דגלם לכונן פה מדינת כל אזרחיה,כל מיעוטיה,לנתק ואף להחריב את הזיקה היהודית מהציבוריות הישראלית.ממי שמייחלים להקמתה של מדינה נאצו-פלשתינית בגבולות אושוויץ 67 ? מאנשים מסוגם של זנדברג,קריב,הורוביץ ומיכאלי אני לא מצפה לכלום זולת החרבת ומחיקת זהותה היהודית של המדינה וייחצון של הנרטיב הפלשתיני.היה ברור שרק ע"י תרגיל הונאה פוליטי שפל ובזוי תוקם ממשלת שמאל שהיא כרגע מיישמת מדיניות שהיא 170 מעלות שמאלה מהממשלה הקודמת ! וברגע שח"ו תיושם הרוטציה ולפיד יתמנה לר"מ,הוא יתפנה להגשים את חלומו הרטוב רב השנים:תכנית התנתקות וגירוש מאסיבי של יישובים ויהודים מתחומי יו"ש.הוא מדבר על זה מלפני שנכנס לפוליטיקה שהוא רוצה לממש את תכנית ההתנתקות וליישמה ביו"ש.והלוא יש לו 52 מנדטים והוא זקוק ל-8 מתוך 10 חברי 2 הכנופיות הערביות בכנסת והבטחה של לפחות נמנע אחד מתוך השניים האחרים כדי להקים ממשלה ללא בנט ו"ימינה".ואז אפשר לגלגל את בנט מכל המדרגות אל פח האשפה הפוליטי שם הוא ראוי ולהתחיל בפינוי יישובים ביו"ש ואם זה יקרה עדיף שזה יתחיל ביישוב עפרה והבית הראשון שבו צריך להתחיל הוא בית משפחת סגל.הכינו את החולצות הכתומות…..

  9. אצלי הוא קיבל אפס בריבןע ,מבחינתי הוא נוכל שמכר את מדינת ישראל למחבלים!!

  10. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

  11. מסכנים כל אלה שמתים מהניסיות של הממשלה, אולי היה ניתן להציל כמה ,קשה להאמין שבמדינת ישראל מדינת היהודים שמקדשת את החיים, מתנהגים ככה וכל ערוצי התקשורת נותנים לזה יד, באמת עצוב

  12. טוב תמשיכו להתבכיין על כי שם לכם אותה בנט וחבר מרעיו. אף שפו בליכוד לא העז להמרות את פיו של נתניהו. הברית בינו לדתיים היא הסיבה לכל הרעות. ממשלה ימנית קוראים לה? ימנית על מה? על תקציבים לדתיים? על זה שהם לא משרצים בצבא, לא עובדים ואוכלי חינם ומוצצי דמה של המדינה. לזה קוראים מדינה ימנית? הרי הם שיביאו לנו את האסון הבא. ראה העלאת קורבנות למולך, 45 זכרים הועלו לקורבן לאלילים לא ידועים. קבר בר יולי הוא לא יותר מעגל הזהב שהמציאו מרוקאים חסרי בינה ומחרים אחריהם האשכנזים הדתיים. אם לעובדי האלילים האלה אתה קורא ימין, כנראה שאצה לא מבדיל בין ימינך לישבנך. קום כל בוקר ותתברך ברוך שפתרנו מעונשו של הנתניהו.

    1. בוודאי שנמשיך לבקר את בנט כי הוא כרגע ראש הממשלה. לכן גם כל מה שכתבת על ראש הממשלה לשעבר לא רלוונטי לכלום

    2. א.הציבור הדתי אמנם דרש מחיר במסגרת הסכם קואליציוני(אף אחד לא מצורף בחינם) אבל הסכים בתמורה לאפשר ללכת ימינה ללא הגבלה ולפעמים אף משך ימינה אקטיבית. מה שאי אםשר לומר על גנץ, לפיד, ליברמן, סער ובנט.
      אז תגיד לי מה המחיר הגבוה יותר לשלם בשביל למשוך ימינה.
      ב.נתניהו אמנם לא הצליח לבנות מנשלת ימין מעולם אבל בהחלט בנה את הממשלה הימנית ביותר האפשרית בכל תוצאה נתונה ואף פעל כדי להגדיל את כח הימין מבחירות לבחירות. לצערנו, בחירות 21 הן הפעם הראשונה שהרוב מצביע למפלגות המוכנות למשוך ימינה אך התברר שכמה מהן גנבות קולות נכלוליות.
      ג.תתפלא, אבל נתניהו מעולם לא חמק מביקורת גם מימין. אבל ברגע האמת הבנו את חשיבות אחדות הגוש והקואליציה ואת חשיבות כיבוד ההכרעה הדמוקרטית ולכן לא אנחנו ולא נבחרינו שברו את הכלים והסתפקנו בביקורת מילולית בלבד.
      ד.למגיב האנונימי-חס וחלילה לבקר רק את ראש הממשלה! לכל בכיר ונבחר יש תפקיד בעל השפעה גורלית וחובה לבקרו במקרה והוא לא מבצע אותו על הצד הטוב ביותר על מנת למנוע ממנו להזיק.

  13. איך שכחתם לציין שהכותב הוא הדובר של ח"כ דיסטל אטבריאן… באמת..?

    1. הוא כבר לא, וגם אם עדיין היה אז מה?

  14. ממשלת הבוגדים, הנוכלים, הרמאים, המחבלים האנטישמים:

    1. מס על קולה ומשקאות.
    2. מס על כלים חד פעמיים.
    3. העלאת הארנונה ב-15%.
    4. מס הגודש המונפץ.
    5. מס 35% על קרקעות לבנייה.
    6. ביטול סבסוד המעונות לנשים שבעליהן לומד.
    7. העלאת גיל הפרישה (מס על הפנסיה).
    8. מס על ייבוא מוצרים מחו"ל עד 75 $.
    9. מס חדש על גז לרכבים.
    10. מס עד 40 % על ביטוחי בריאות פרטיים.
    11.הערבים קיבלו 53 מיליארד
    12.הורביץ – הודיע כי למעלה מ-200 מיליוני ש' יועברו לתושבי הרשות הפלסטינית לשעבר שנישאו לישראלים ומתגוררים בארץ
    13. 17 % מס על שידורים מחול כגון נטפליקס
    14. האוצר מנחית מכה נוספת על השכבות החלשות: תנאי הזכאות למשכנתא מהמדינה יוקשחו.
    15. התוכנית של האוצר: כל בעל דירה להשקעה ידווח על הכנסותיו מדמי שכירות.
    16. כניסה לגוש דן , יצתרכו לשלם אגרה 25 עד 37 שקל
    17. עצמאי ורוצה ניכוי במס על דלק? יש לך חודשיים להתקין דלקן כך עולה מתיקון לתקנות מס הכנסה .
    18.פתיחת השוק של הכשרות לתחרות מה שיבויל לכשרויות שיקריות
    19. זנברג , איסור חלוקת שקיות בכל הענפים
    20. העלאת מחירי התחבורה הציבורית (ביטול הרב קו)
    21.העלאת תשלומי הארנונה
    22. העלאת מחירי הלחם
    23.פנסיה לאנשי קבע.
    24.לידיעת תושבי הערים: המדינה מבקשת לשים סוף לנוהג של חניה חינם בכחול לבן במטרה להפחית את כמות כלי הרכב הפרטיים

    1. 25.ניפוח תקציב התחבורה לפי 2 מתקציב הבטחון.
      26.רפורמה שתיפגע באינטרס לעסוק בחקלאות.
      27.בנוסף למס' 18-פתיחת שוק הגיור לתחרות מה שיוביל לכשרויות מזויפות בתחום זה ויהפוך את השמירה על רוב יהודי לקשה פי אלף(בעיקר כשבמשרד העלייה והקליטה יושבת אישה שהדגל שבשמו היא נבחרה הוא העלאת קבוצת מבקשי אזרחות שלא הוכיחו כל קשר ליהדות). כמובן ששני המקרים מובילים גם למקבלי שוחד וזרמים לא אורתודוקסים.
      28.ביטול מעמד השבת(במספר צורות).

      וכל זה רק בחומי הכלכלה והיהדות ובלי לדבר על הכישלון מול הקורונה, ההידרדרות הביטחונית, יחסי החוץ וכמובן הנזק לדמוקרטיה בדמות מעמד האופוזיציה בועדות הכנסת.

  15. הממשלה הגרועה בתולדות המדינה! ממשלת דיקטטורה
    כן כן, דיקטטורה אמיתית. בנט עם. 6 מנדטים (שגם להם שיקר ורימה) כופה עצמו על עם שלא בחר בו. דיקטטור!!
    ישראל 2021 – דיקטטורה.